Keskiraskauden oireita ja olotiloja

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Owlet
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nii mulla on 1tyypin diabetes ja oon jo niiiiiin tottunu pistämiseen et en paljoo hetkahda jos vähä sattuu välillä :D mutta totta jos ei oo niin tottunu nii voi tehä aika kipeetä.. Voishan sen tehä niin että vaihtais vaikka et pistäis aina jalkaan? Ja niitäki ku on kaks kappaletta nii on ainaki tilaa vaihdella pistospaikkaa :D ainoo vaa et jalkoihin pistäminen julkisella paikalla on aikamoinen haaste :D
 
Oletteko vielä syöneet rautatabletteja? Entä onko muita hyviä konsteja, joilla nostaa hemoglobiinia?

Ja toinen keskiraskaudessa ilmennyt asia on, kun virtsarakko tyhjenee, niin joskus pistelee ja vihloo oikein kunnolla. Ihan kuin siellä palaset asettuis paikoilleen uudella tavalla, tätä ei oo tapahtunut aiemmin :wideyed: Se saattaa jatkua jonkin aikaa senkin jälkeen, kun on jo tehnyt tovin muita hommia. Joskus muulloinkin tuntuu vihlaisuja, mutta muutamina kertoina oon yhdistänyt sen myös tuohon rakon tyhjenemiseen. Kuulostaako kenellekään tutulta?
 
Mä syön rautatabletteja (tai no otan sen nestemmäisenä). En oo kokeillu mitään muit tapoja ku en varsinaisesti tykkää salmiaakista tai lakusta eikä niitä niin suositellakaan raskaana
 
Mulle sanottiin aluksi, että reiteen pitäis pistää, mutta sen verran timmiä lihaa on reisissä, että se otti todella kipeetä. Joten oon pistänyt mahaan. Yleensä se ei siis satu, mutta nyt jostain syystä on ruvennut tuntumaan. Inhottavaa!
Täytyy vissiin vaan yrittää taipua pidemmälle kylkiin :-)
 
Kestääkö teillä pitkään se vihlonta vai vain ihan vihlaisee hetken? Mulla saattaa jatkua tosiaan jonkin aikaa, vaikka lähtee liikkeelle jne. Oikein vetäisee tuolta ihan alavatsalta ylöspäin eri kohdista. Syvään hengittämisen olen todennut auttavan pahimpaan kipuun :)
 
Täällä myös pissalla käynnin jälkeen kipua tai juuri siihen liittyvää kun rakko tyhjenee. Aika ilkee tunne välillä.
Tuleeko jollakin jo maitoo tms? Varsinkin ensikertalaisena on aika jännää että nyt jo.. Tullut jo pari viikkoo vähän. Nyt rv 25+1.
 
Joo tulee maitoa ja naurattaa istua kotona ilman rintsikoita kun paita märkänä:hilarious: Se vihlasu on kyllä pelottava. Aikaisemmin se useasti jatkui ja piti käydä kyyryssä, että helpotti, mutta nyt harvemmin. Viikkoja siis 22+5!
 
Joo tulee maitoa ja naurattaa istua kotona ilman rintsikoita kun paita märkänä:hilarious: Se vihlasu on kyllä pelottava. Aikaisemmin se useasti jatkui ja piti käydä kyyryssä, että helpotti, mutta nyt harvemmin. Viikkoja siis 22+5!
 
Mä en oo ainakaan huomannut että maitoa tulisi, jännää että sen tulo voi alkaa jo tässä vaiheessa :) mulla nyt 22+1
 
Mulla ei oo tullu maitoa, eikä rinnoissa ole muutenkaan tapahtunut juuri mitään muutosta. Alan jo epäillä, että nouseeko mulle maitoa ollenkaan :o sit taas toisaalta, monella nousee maito sitte ku on synnyttänyt, eihän sen tarvikkaan nyt vielä nousta :D
 
Ninni oo vaan tyytyväinen ettei kummempia muutoksia. Täällä rinnat kasvanut useamman koon, ja inhottavin vaiva on se, kun vihloo kylmää ulkona usein hitosti! Ei tarvi edes pakkasta olla, tänäänkin kävelin kilometrin töistä kotiin ja +4 keli, ja rinnat särki niin jäätävästi kävelymatkalla. :arghh:
 
Joo pitää olla tyytyväinen tähän. Mulla ei rintoja palele :S oon nähny ihan myytävänä rinnan lämmittimiäkin, jotain villasia tms. :)
 
Takaisin
Top