Keskiraskauden oireita ja olotiloja

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Owlet
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Väsymystä täälläkin, vetämätön olo. Hemoglobiini oli tippunut 151 -> 112. Ei ihme kun on vähän väsy:D uusimmat riesat on jalkapohjien särky ja järjetön kutina, raavin itseni iltaisin ihan naarmuille:O tänään menen hierontaan, jos vähän sais noita jalkapohjia aukeamaan. Hengitys osalla varmaan alkaa tökkiä, kun keuhkot menee kasaan. Pupu-harjoitteet eli pulloon puhallukset voi olla hyviä, kannattaa katsoa netistä neuvoja. Yksi syy voi olla myös rintalihasten "lyheneminen", eli kannattaa maata lattialla kädet levällään ja laittaa vaikka pyyhe lapojen kohdalle. Myös kepin kanssa rintarangan avaaminen pyöritellen ym jumppa voi auttaa:)
 
Hengästymistä täälläkin ollut havaittavissa selkeästi jo alkuraskaudessa. Ihan kävelykin hengästytti selvästi. Olen kuitenkin jaksanut hyvin jumppailla, vähän enemmän vain puhalluttaa :joyful:

Oletteko huomanneet tavallista enemmän herkistymistä, vai missä vaiheessa raskautta sen pitäisi tulla? Mulla ei muuten oikeastaan ole ollut hormoni-itkuja, mutta tänään kun tuli täältä foorumilta sähköpostikirje, jossa oli artikkeli
"Niin pehmeä on pieni käsi - tämän haluan muistaa pikkulapsiajasta", niin jonkin aikaa luettuani alkoi niin kovasti itkettää ja herkistyttää, kun ajatteli toista pientä ja hentoa siellä masussa ja luki tuota tekstiä :sad010:Heartred Siitä vähän hämmennyin, mutta ei auttanut kuin antaa itkun tulla :love2 Muutenkin jos näkee jossain pieniä vauvoja, niin alkaa heti mielessään lässyttää ja katse nauliintuu niihin :)
 
Mä oon muutenkin aika herkkä itkemään, mutta nyt entistä enemmän. Vollotin mm Leijonan luolaa katsoessa :D
 
Mullakin on itku ja liikuttuminen yleensä herkässä, mutta raskauden aikana en ole huomannut juurikaan sen lisääntyneen. Luulin, että itkisin tv-mainoksille tai vastaaville, jollaisesta olen lukenut :)

Noista liikkeistä muuten unohtui sanoa, että niitä on tuntunut jo jonkin aikaa ihanasti :love017 Välillä näkyy masun ulkopuolellekin, ja mies on tuntenut muutamia kertoja kädellään. Ensimmäisten tuntemusten kohdalla olin kyllä hyvin epävarma, mutta pikkuhiljaa sitä tiesi, mistä on kyse ja tajusi, että onhan näitä tuntunut jo pidempään :Heartred
 
Hyviä neuvoja Muru, ei tullut mieleen että lihashulto voisi auttaa tätä syvän hengityksen takkuilua. Täytyypi kokeilla.

Kyllä musta on tullut vaan paljon herkempi nyt raskausaikana, ja sitä enempi vain mitä enempi viikkoja täyteen tulee. Eilen ravintolassa viereisessä pöydässä oli pikkunyytti äitinsä sylissä ja mulle tuli tästä jo tippa linssiin:)
 
Mä itken koko ajan:D siis sellasta liikutusitkua. Koiranpennut, vauvan vaatteet, lasten kirjat... Voi itkua. On kyllä ollut myös niitä itseinhotiloja ja muutama melkoinen kiukkukohtaus:D
 
Täällä myös itku välillä herkässä:grin Liikkeitä tuntuu koko ajan enemmän ja varsinkin ruuan jälkeen on helppo nähdä kun ihan maha tärisee!
Mulla nyt pahenee vaan sellanen vaiva kun on verenpaineet tosi matalalla (94/74 näytti viimeksiksi neuvolassa) niin tuppaa pyörryttämään usein. Välillä jopa, vaikka istun sohvalla tuntuu, että taju lähtee. Kauppaan pelottaa jo vähän lähteä kun, joka kerta iskee huono olo ja pakko päästä äkkiä pois ja makuuasentoon. Aina vaan sanotaan, että parempi vaan kun on matalat paineet, mutta kyllä tämä on minulle enemmän vaivaksi ja vieläpä melko peloittavaksi sellaiseksi:sad001 Onko kellään samaa ongelmaa?:anyone
 
Mua on kanssa aika ajoin pyörryttäny ja neuvolassa neuvottiin syömää salmiakkia/lakua ja nyt oonkin pitäny pientä salmiakkiaskia mukana joka paikassa niin voi siitä napsia jos alkaa huippaa. Varsinkin tilanteet joissa joutuu seisoo paikoillaan esim. just kaupan kassajonossa on pahoja.
 
Mua ei on pyörryttänyt, mutta hengästymistä kyllä! Töissä pitää nousta usein portaita ja sen jälkeen pitää kyllä hetki tasata hengitystä :)

Mä tunsin ekat liikkeet viikko sitten eli rv 21+0. Nyt tämän viikon on ollut ihana kun niitä liikkeitä on tuntunut joka ilta, ei kauheasti, mutta jonkin verran. Mies tunsi liikkeet eilen ekaa kertaa. On se kyllä ihmeellistä!

Muutenkin raskausaika on mennyt hyvin, ei ole ollut mitään oireita, kun alun etovasta olosta pääsin. Onnekas olen!
 
Kävin neuvolassa väsymyksen takia ja kaikki arvot oli kunnossa. Hemoglobiini 120. Varmaan stressiä. Mutta nyt onkin vähän helpottanut. Oli silti hyvä saada tietää että kaikki kunnossa vaikka ois helpompi ollu syyttää väsymyksestä alhaista hemoglobiinia. Ja että vauvalla ei ole mitään hätää vaikka mua väsyttääki.
 
Onko täällä muita jolla on ollu emätintulehdusta riesana? Tai vinkkejä mikä siihen auttaisi/on auttanut. :anyone
Mulla ei oo koskaan aiemmin ennen tätä raskautta ollut moista vaivaa, kuuluu kuulemma asiaan, mutta ei pitäis olla ihan noin pahana. Viime viikolla luulin et lapsivedet meni ku joku litku kasteli housut iha kokonaan.
Mulla on nyt jo toinen antibioottikuuri meneillään ja homma on jatkuvasti ihan resisillä kirjaimellisesti.
Kohdunsuu oli lääkärin mukaan funneloitunut eli avautunut hiukan. Viikkoja vasta kasassa 21:( :(
Jos on vastaavaa täällä ollut kellään niin olisin kiitollinen vinkeistä.
 
Muokattu viimeksi:
Väsymys vaivaa,aamulla ei meinaa jaksaa nousta ja välillä ei oikein jaksa alottaa hommia. Onneksi torstaina on neuvola,pitää muistaa pyytää,että mittaa hemoglobiinin. Multa kun on viimeksi mitattu ekalla käynnillä elokuussa,niin tiedä sitten liekkö tippunu,ei ois kyllä ensimmäinen kerta ku arvot ois liian matalalla.
 
Aijaa,mä jotenkin kuvittelin,että ne sen mittaa automaattisesti ja oon vaan ajatellu,ettei se meidän neuvolatäti muista :)
 
Multa on mitattu joka käynnillä ilman että on tarvinnut erikseen pyytää
 
Mulla on mitattu kanssa vain ekalla neuvolakäynnillä. Pitää ensi viikon neuvolassa pyytää mittaamaan se.
 
Ekalla kerralla sanottiin että se mitataan vain nyt. Tokalla ei mitattu ja kolmannella kerralla menin varta vasten sitä mittauttamaan. Eihän tuo iso toimenpide ole, että vähän ihme kun ei mitata.
 
Takaisin
Top