Keskiraskauden oireita ja olotiloja

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Owlet
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla liikunta on jäänyt kokonaan tän raskauden takia oireita tulee ja menee koko ajan, pahin on ehkä just toi ala selkä joka särkee ihan sikana jos erehtyy vähänkää lepuutta päivän aikana, ei kyl sit loppu iltana tehä mitää ku nii kipee. :/ esikoista oottaessani pystyin puoleen väliin liikkumaan normalisti kunnes puolivälissä alkoi kauheat harjotus supparit, jonka takia kiellettiin kaikenlainen liikunta, jopa miehen kanssa :D Mut tohon ala selkään auttaa mulla ainaki jonkuverran lantiolla kahdeksikon teko :) nyt siis 18vk eli 17+.
 
Hei nyt pakko udella, että millä viikolla teille tuli ekat harjotus supparit? Toista lasta odotan ja järkytyin kun eka supistus tuli viikolla 14.. tuon jälkeen melkein päivittäin ollut supistuksi. Jotkut käy jopa kipeetä. Neuvolassa sanoivat et on ihan normaalia, harvinaista kylläkin, että tuolla viikolla tuntuu supistuksia.
 
just olin neuvolassa mulla tullu harjotus supistuksia viikolta 15, mut ei oo ollu kipeitä vaan ihan sellasia että kohtu/maha kovettuu ja tuntuu epämukavalta. neuvolan täti sanoi mulle että jos kipeytyvät nii yhteyttä sit neuvolaan. esikoista odotellessa tuli vasta puolivälistä jatkuvia supisteluja ja sen takia jatkuvia ultria ja tutkimuksia ettei vaan aukase paikkoja ennen aikasesti. Levolla niiden pitäisi loppua.
 
Miul tuli ekat viikolla 12+, mut sit oli parin viikon tauko ja nyt tulee päivittäin, mut ei oo kipeitä :) Nyt viikkoja 17+
 
Okei, eli tuskin tarvii kovin huolissaan olla jos ei niitä kipeitä nyt ala tulemaan.. Ultraan kuitenkin vielä 3 viikkoa.. Pitää vaan malttaa lepäillä tarpeeks, ettei ala supistelemaan tämän enempää. Esikoista odottaessa, meinas synnytys käynnistyä vikkolla 28+, niin vähän pelottaa nuo kipeet supistukset. Kerran soitin neuvolaan kyllä, mutta käskivät vaan levätä.. :/
 
Välillä on aika hämmentävää lukea näitä raskausasioita, kun odotan vasta ensimmäistäni, eikä ole tullut mieleenkään esim. harjoitussupparit.. :smiley-ashamed008
Tunteeko vauvan liikkeet sitten selkeästi kun se on tarpeeksi iso? Mulle sanottiin et istukka on selän puolella ja kätilö sanoi, että saatan pystyä tuntemaan liikkeet aiemmin kuin yleensä vasta.
 
Joo ne tuntuu sit ko vauva kasvaa TODELLA selkeesti! :D Itellä esikoistta odottaessa ainaki pystyin jopa ottaan sitä kantapäästä kiinni ko rupes potkimaan :laughing002 Itselläni istukka myös selän puolella, niin liikkeet tuntunu rv 14+ asti. Nyt 17+5 niin tuntuu jo melko selkeesti.
 
Ensimmäistä odotan minäkin ja lähes päivittäin ihmettelen jotain olotiloja tai tuntemuksia :) Toisena päivänä hypin riemusta ja toisena oon huolesta sekaisin :) Nyt 20+2 ja vauvan liikkeet tuntuu tosi selkeästi, ilmeisen vilkas kaveri tuntuu olevan :) Rakenneultra viikon päästä.
 
Ensimmäinen myös täällä tulossa. Takaseinämällä on istukka ja bebe kyllä pyörii välillä kuin väkkärä niin ei ole epäselvyyttä liikkeistä. Ensimmäiset tuntemukset oli suolikaasumaisia kuplia, mutta yllättävän nopeasti ne siitä selkiytyivät. Nyt tuntuu jo välillä liikkeet ulkopuoleltakin. :)
 
Ehkä myöhemmin tajuan, mikä tuntemus on ollu sitä vauvan liikettä kun ne voimistuu viikko viikolta vain! Viime viikolla EHKÄ olen erottanut/tuntenut vauvan potkut kun oon kuunellut dopplerin avulla sykettä, niin siinähän kuulee vauvan liikkeetkin samalla, en varma silti ole. Päähän keksii kaikenlaista itsestäänkin ;) Odotan todella niitä selkeitä potkuja, koska tähän asti on ollut välillä vaikea ymmärtää vieläkään, että odottaa lasta, koska olin ajatellut jo pitkän aikaa etten lasta saisi. Onneksi masu on jo ihanan pyöreä ja sen kokoinen, ettei voi luulla muuta :)
 
Eilen tuntui ekan kerran selkeästi muljuntaa alamahassa! :) Tänään ei sitten mitään liikkeitä olekaan tuntunut.. vielä.. Nyt menossa 18+5. :)
Kaikki raskauteen liittyvät oireet ja tuntemukset ovat ny melko lailla peitossa 1,5kk kestäneen flunssakierteen takana.. Sunnuntaina loppui antibioottikuuri ja pari päivää tuossa jo ehdin iloita, että flunssaoireet alkaa helpottaa, mutta tänään taas jyrkkä alamäki.. :( Ois niin ihana nauttia tästä raskaudesta ilman järkyttävää flunssaa. :sad001 No onneksi lääkärit lohduttelee, että näiden flunssien ei pitäisi pieneen vaikuttaa.
 
Mulla liikkeet tuntuneet varhain viikolta 14 lähtien ja ovat nyt 20+4 jo varsin voimakkaita. Kivuttomia supistuksia ollut jo jonkin aikaa, mutta en oikein ymmärtänyt mitä ne olivat. Vasta parisen viikkoa sitten kun tuli kaverin kanssa jutellessa mieleen supistukset :) Kai tämä ensimmäisen kanssa tällaista jatkuvaa ihmettelyä on.
 
No täälä näitä mahtavia raskauden oireita. Harmitti ja ketutti tänään töissä yks aika vähäpätöinenkin asia niin paljon, että pillahdin itkuun esimiehen edessä... Jee...
 
Mulla ei oo ollu kauheesti minkäänlaisia oireita nykyään. Liikkeet tuntuu kuplamaisina ja yhdesti on supistanut. Tympein juttu on se että tuntuu kuin mun ylävatsalihakset pullahtais ulospäin. Kai ne alkaa jo erkanemaan. Maha näyttää vaan siltä kuin olisin lihonu.
 
Mulla myös ensimmäinen raskaus ja jännää ja uutta kaikki. :) Voi kun mäkin tuntisin jo liikkeitä! Jotain pikku muljahduksia tunsin viime viikolla, mut en tiedä oliko kuitenkin vaan ilmaa. Ihmettelin kanssa, kun pari päivää sitten bussille kiirehtiessä meni alavatsa jotenkin kovaksi ja epämukavaksi, mutta olikohan se siis supistus? Nyt siis 17+2 menossa.
 
Piitu17, kuulostaa kyllä supistukselta. Varmaan ne liikkeetkin kohta alkaa tuntumaan ☺️ itsellä tuntuu mutta tosi harvakseltaan, pitää ihan pysähtyä kuuntelemaan kun niin tapahtuu kun on se vaan niin hieno tunne!
 
Täälä olo nyt viikon verran ollut ihan loistava, ei oikeastaan mitään kolotuksia tai inhottavia oloja yhtenäkään päivänä ja yöt saanu nukuttua hyvin... ☺️
Tiistaista asti alkanu tuntumaan pikku murun liikkeet, silloin oli 17+1... Tuntuu sellaselta ku joku kutittelis sulalla/siivillä ja kertaalleen onnistuin käden laittamaan mahalle silleen et tuntu pieni potkasu myös...
 
Nukkumisesta puheen ollen, näkeekö muut jotenki epätavallisen paljon unia? Mulla on kyllä lähes joka yö semmoset showt että ei paremmasta väliä. En tiedä johtuuko siitä, että varmaan heräilee ja vaihtaa asentoa normaalia enemmän ja pitää käydä vessassa yleensä kerran yössäki.

Toinen mikä nukkumista tai oikeastaan nukahtamista haittaa on levottomat jalat. Magnesiumia menee lähes joka ilta.
 
Takaisin
Top