Keskiraskauden oireita ja olotiloja

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Owlet
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Fyysinen puoli alkaa helpottaa, mutta henkinen ei. Olen joutunut työ/kouluasioissa käsittelemään paljon lasten kuolemaan johtavia sairauksia, sekä vakavimpia neurologisia sairauksia. Luulen, että tieto lisää kohdallani tuskaa, sairauksia on niin paljon ja kaikki on niin pienestä kiinni:( Yritän olla murehtimatta, mutta samalla mietin koko ajan, että jonkun lapsia nämäkin ovat, tervettä lasta sielläkin odotettiin. Äh. Vaikeita juttuja, mutta kaikesta elämässä tietty selviää, kun on pakko. Tulispa jo seuraava ultra.
 
Todella mukava lukea kuinka vilpittömästi suurin osa nauttii (omalla tavallansa) raskaudesta oireista ja muista vaikeuksista huolimatta ❤ toivottavasti itsekkin oppisin tässä muutosten matkan varrella.
 
Nyt pikkuhiljaa alkaa uskomaan ja luottamaan, että vauva tulossa. Pahoinvointi onneksi jäänyt taakse. Mutta valtavat supistelut päivittäin! 10m kun kävelee, alkaa voimakkaat supistelut. Jopa pelottavaa. Onneksi ti lääkäriaika. Mutta on tämä muuten mielettömän upeaa!
 
Täällä odotellaan, että pahoinvointi loppuis.. Viimeksi tänään aamulla sai halailla pönttöä ja kuitenkin oon jo 17. viikolla. Onko muita jolla pahoinvointi ei vaan ota loppuakseen?
 
Täällä on edelleen pahoinvointia koko päivän, mut oksentelu on hellittänyt viimeisen viikon aikana. Rv 16 on meneillään, ke alkaa rv 17. Sais todellakin jo loppua.
 
Täällä kans edelleen oksennetaan. Saattaa mennä päiviä, että vain aamulla tai jopa ei ollenkaan (nämä on kuitenkin harvassa) ja sit on taas eilisen kaltaisia päivä, että sitä tulee joka välissä.
17+2
 
Mie oon ollut edelleen tosi väsynyt. Iskiaskipu on tosi voimakas ja sekin rajoittaa tekemisiä. Vti on myös uusi riesa tässä raskaudessa ja sen lääkkeen myötä ruokahaluttomuus. Nää kun sais pois niin vois nauttia raskaudesta. Nyt päivä kerrallaan eteen päin.
Muokattu. Tuo hermokipu vie voimia ja mieli välillä maassa kun ei oo mitään mikä sitä helpottais
 
Täällä menossa viikko 17. Noin joka toinen päivä arkuutta ja venymiskipuja, vatsa tuntuu kireältä ja tuntee kyllä että muutosta tapahtuu. :) nyt uutena oireena rintojen kuumotus ja esimaidon tihkuminen.. Välillä runsaamminkin, lakanat ja yöpaita kastuu. Tuli ihan yllätyksenä että se voi näin ajoissa alkaa :) onko muilla ollut samaa?
 
Tänään iski masennus kun aamulla laittelin vaatetta päälle :shifty: Kaikki vaatteet näyttää ihan kaameelle kun turvottaa niin paljon. Odotan niiiiiin paljon kunnon raskausmahan näkymistä, mutta tällä hetkellä näytän lähinnä hyvin paljon lihonneelta ja se ahistaa.. Raskausmaha, missä viivyt?:rolleyes:
 
:-) tiedän tunteen. Tosin mulla on valtava raskausmaha jo nyt. Vkoja 18 kasassa. Mikään ei mahdu päälle ja kaikki näyttää omituiselta päällä. Pitää varmaan lähteä vaateostoksille.
 
Onko teillä muilla ollut migreeniä? Mulle se on nyt raskausaikana tullut tutuksi.. Eilen tuli taas pää kipeäksi jo aamulla eikä särkylääke auta. Päivän mittaan paheni ja illalla makasin vaan mahdollisimman liikkumatta pimeässä ja oksentelin. :/
Muuten oon voinut todella hyvin kun alkuraskauden pahoinvointi on loppunut. Ihanaa kun liikkeitä jo tuntuu niin selkeästi. :) Ainoat vaivat on jatkuva väsymys ja satunnaiset kivut jotka varmaan johtuu kohdun kasvusta.
 
Mulla migreeni vaivasi alkuraskauden. Kylmägeelipussi päähän auttoi edes jonkin verran. Nyt onneksi saanut olla ilman ko vaivaa..väsymys tullut takaisin. Mutta ihanaa myös kun liikkeet tuntuu! :-)
 
Miulla ei oo kokemusta migreenistä, mut miun kaveri sai raskausaikana todella pahoja migreenikohtauksia, hänen puheestakaa ei enää saanu selvää :/ Synnytyksen jälkee ei ollu nii pahoja
 
Mulla on nyt täs parin viime päivän aikana alkanu tulla "sähköiskuja" tonne alapään. Kestää sekunnin sadasosan, mutta se kipu lamaannuttaa ihan tyystin ja kun ne tulee useammassa sarjassa :(
Yölläkin heräsin siihen ja vessaan mentäessä olin varma että nyt vuodan verta.. Ihan hirvee tunne :(
 
Mulla on ollut todella vaivalloinen toinen raskaus. Ensimmäisellä kolmanneksella olo oli todella etova jatkuvasti pitkin päivää. Etova olo on nyt onneksi väistynyt ja väsymys helpottanut, mutta tilalle on tullut lantion ja alaselän kivut ja painon tunne alavatsalla rasituksen yhteydessä. Heräilen joka yö lantion ja selän kipuihin, joten lepääminenkin jää vähemmälle :sad001 Lenkkeilykin aiheuttaa kipua alaselkään. 2 viikkoa olen nyt sairaslomaillut ja tänään jälleen neuvolalääkärille.
Teen fyysisesti raskasta hoitotyötä kotihoidossa ja työnteko on ollut kamalaa henkisen ja fyysisen rasituksen takia lisäksi hengästyn todella helposti.
Nyt poden sitten huonoa omaa tuntoa, kun en kykene omiin töihini, joista en ole lähes koskaan pois :sad001 stressi sitten aiheuttaa tykyttelyä (pulssi ajoittain n.100), kun ajattelen, että jos en kykenekään palaamaan enää töihin, rv on kuitenkin vasta 20+0 tänään! :eek:
Ei kaikkea huonoa ilman jotain hyvääkin eli sikiön liikkeet ovat tuntuneet jo muutaman viikon ajan ja vauhtivesseli siellä pyöriikin:love7 ja onneksi sillä tuntuu olevan kuitenkin kaikki hyvin, se tässä kuitenkin on tärkeintä :Heartred ja vauvamasu näkyy jo ulospäin :wav
Anteeksi vuodatukseni, mieltä hieman kohentaa, kun saa kirjoittaa pahan olon ulos....:shy:
 
Tylsää Kikki86! Auttaisiko joku tukivyö tms?

Itsellänikin on ihan uudenlaisia, migreenityyppisiä päänsärkyjä ollut.
 
Mulla on lonkkakipee, en tiiä säteileekö issias vaan sinne.. kotiin ku illalla tuun ja istun sohvalle, niin en meinaa ylös päästä enää.:shifty:
 
Iskias on alkanut vaivaaman minuakin, venytely auttaa vähän, mutta ei aina ja vatsa alkaa tulemaan hieman eteen. Päänsärkyä ja huimausta on ollut ajoittain. Tänään oli kallon ja niskan liitoksessa todella ikävää sykkivää kipua. Kehosta on kyllä alkanut löytymään ennen tuntemattomia kipuja.
 
Tuota iskiasvaivaa odotan kauhulla. 10 vuotta sitten jouduin ensimmäistä kertaa asian takia päivystykseen, kun ei jalka kantanut ja särki varpaisiin asti. Siitä asti vaiva ollut riesana enemmän tai vähemmän, mutta kunnon kehon- ja lihashuollolla vaiva pysyy kurissa. Nyt ei ole tullut hirveästi huollettua.
 
Takaisin
Top