Keskiraskauden oireita ja olotiloja

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Owlet
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo täällä kans ihme unet pyörii joka yö! :D Yleensä en nää unia/muista niitä koskaan
 
Täälläkin nää unet on mitä ihmeempiä. Yks yö näin että meidän just syntyneellä vauvalla oli aikuisen pää ja täynnä pikkulettejä, kaiken huipuksi se vielä osas puhua kun olin sen kanssa kaupassa :D viime viikolla näin painajaista missä murhattiin mulle tuttuja henkilöitä ja oon siinä samalla potkinut miestä ja kiljunut täyttä kurkkua. Ja nyt miehelle selitin aamulla, että meidän terassilla nukkuu joku henkilö... Ihan sairaiks mennyt nää unet :D
 
Näen outoja unia ja saatan sitten muistaa niitä kesken päivän yhtäkkiä. Yhdessä unessa joka paikassa talojen katoilla ja puissa yms. oli metsoja. En näe vauvaunia kovin paljoa, näitä outoja senkin edestä. Näen painajaisia lemmikeistä ja miehestäni.

Oloihin ja tuntemuksiin liittyen voisin avautua, että kaasuja tulee kummastakin päästä vähän väliä ja maha on pallo (nyt 19vk 2pv). Kaiken kukkuraksi töissä ei ole tarjolla laktoositonta ruokaa eikä maitojuomaa :(...

Ei kärsi juosta edes pikku matkaa koiran iloksi lenkillä. Tulee hengenahdistusta ja masu kipeytyy. Muutenkin astmaoireet vaivaa tavallista useammin, ei kiva.

Rinnat ei pian mahdu uusimpiin rintsikoihin ja niistä tulee jo vähän nestettä, joka kuivaa kiinni rinstikoihin. Muilla viime aikoina näkemilläni raskaana olevilla rinnat näyttää aika pieniltä. Pelottaa, miten valtavat näistä tulee (nyt 75E).

Onneksi mies on alkanut silitellä masua sekä on ymmärtäväinen ja tukena kun saan hormonihirmu kohtauksia :D...
Sellasta.
 
Täälläkin nähdään tosi kummia unia :D Suoraan kuin jostain lastenpiirretystä, mutta vain aikuismaailmasta :D Viime yön unesta en edes kehtaa kertoa :angel9 On se vaan niin ihmeellistä mitä kehoissamme tapahtuu tällä hetkellä.

Mullakin niitä ilmavaivoja tulee ja hengästyn niin pienistä asioista....

Rintsikoissa on menossa nyt kolme kuppia isommat kuin ennen ja siis alushousujakin on täytynyt ostaa kokoa isommat! :wideyed: Tosin, eihän normihousunikaan ole enää mennyt kiinni moneen viikkoon.
 
Mä nään ja muistan kyllä pljon unia normaalistikin, mutta nyt oikein extrapaljon! Osa unista ihan pimeitä ja hassuja, osa vähän ahdistaviakin.. Osa niin toden tuntuisia, että aamulla on pitänyt esim. Facebookista tarkistaa, pitääkö jokin asia paikkansa vai ei. :grin
 
Mä jouduin ekaa kertaa heräämään kesken unien syömään, heräsin aivan kiljuvaan nälkään niin piti nousta ja syödä pari ruisleipää :D
 
Oon samaa mieltä että omalla tavallaan 'helpompia' oireita on nyt kuin ekalla kolmanneksella. Mä syön ihan mielelläni paljon :D
 
Pitäkäähän rintanne nyt lämpiminä! Minulla oli viime talvena jo ilman raskautta rintatulehdus ja nyt sitten taas.. Onneksi heti pääsin lääkäriin ja sain kuurin. Voi tulla pahempana näin raskausaikana.. Mullon isot rinnat ollu aina ja tosi hellät koko raskausajan sekä kovasti kasvaneet.
 
Hyi näin viime yönä kauheita painajaisia, että vauva syntyi jo jouluna (LA 25.3). Muutenki viimesen viikon ajan nähny ihan outoja unia.
Joo mulla oli rintatulehdus sillon ku esikoinen oli pieni ja sitä en kyllä toista kertaa halua! :yuck:
 
iitus89, mikä on rintatulehdus? :O itellänikin aika arat rinnat ja tekee hirveetä kipua jos yölläkin herää ja vaihtaa asentoa! Pakko nukkuu rintsikat päällä niin ei heilu puolelta toiselle.. :D

Tää menee ehkä vähän henk.kohtaiseksi, mut onko kellään ollut veristä vuotoa..? Mä pelästyin kun mulla oli perjantai-iltana, mut en panikoinut kun olin sellaisista kuitenkin lukenut, eikä isoja seuraamuksia ollut niissä ilmennyt... kuitenkin aika pitkällä oon.. Ei ollut isoa, eikä ollut kipuja, enkä ehtinyt soittaa mihinkään ja seuraavana aamuna kaikki oli ok. Jos olis vielä lauantaina vuotanut niin oisin kyllä lähtenyt päivystykseen...
 
Mulla oli tuossa rv 18 ihan 'noppa' vuotoa uinnin jälkeen. Huolihan siitä tuli mutta annoin asian olla eikä ole uudestaan vastaavaa ilmennyt.

Nyt on huoleksi/vaivaksi tullut erittäin kipeä kylki... oikea kylki alimpien kylkiluiden kohdalta.... voisiko johtua siitä kun olen erittäin lyhyt ja keskikeho levenee? Maksa-arvot otettu ja ok.
 
Hehe kävin pitkästä aikaa zumbassa tänään ja olinpa kömpelö! Maha meinasi tulla paidan alta esiin ja jalat ei pysyny muiden mukana. Toki oli kuvioissa paljon opettelemista yhtäkkiä, mutta silti vähän huvitti köntystellä. :happy093
 
Eli rinnassa oleva maitotiehyt menee tukkoon ja tuolloin sinne kehittyy yleensä bakteerin aiheuttama tulehdus. Paras keino ehkäistä on pitää rinnat lämpimänä ja imettäessä rinta tyhjänä. Näin raskausaikana ei missään nimessä saa alkaa pumppaamaan maitoa, sillä se supistaa kohtua ja saattaa käynnistää synnytyksen. Antibioottihoidon yleensä vaatii. Usein imettäessä voi tukokset ehkäistä jo alkuvaiheessa imettämällä ja pumppaalla maidot pois. Rinta todella hellä (kosketusarka), turvoksissa, punoittava, kuumottava ja muhkurainen. Mulla joku alttius näille ja tässä vähän jo valmiiksi pelottaa ensi kevät... Kun kuitenkin herkemmin tulee imettäessä.

Kylkikipua täälläkin, mutta vasemmalla puolella samassa kohtaa. Minäkin lyhyt ja luulen vaan kropan yrittävän suhteuttaa itsekään raskauteen. Monenmoiset kivut kai ihan normaaleja. Odotan vain kuinka käy kun tapaus alkaa painoa kerryttää. :-D
 
Takaisin
Top