keskeytynyt keskenmeno

Kiitos. Kyllä tää tästä hiljalleen. Viime viikolla yritin olla töissä, mutta ei pysynyt pakka kasassa ollenkaan :(. Pakko oli siis mennä hakeen saikkua. Sain myös nukahtamislääkeet, joita en mielellään ottaisi, mutta kyllä ne helpotti. Sain saikulla nukuttua univelkaa pois. Nyt kun oon taas töissä en voi niitä illalla ottaa. Pelkään etten herää aamulla kelloon ja niinpä sitten herään 04.00 ja oon tolkuttoman väsynyt.

Huh, Pranametri sun kokemukset on kyllä olleet tosi kurjia. Toivottavasti nyt alkaa sitten helpottaa! Oon kanssa miettinyt, että onko kaikki tullut pihalle. No, meen heinäkuussa omalle gynelle tarkastukseen ja hän ultraa varmasti. 
En olis ikinä osannut kuvitella, miten koville tää ottaa henkisesti. Eikä sitä varmasti voi ymmärtääkään, jos ei ole samaa kokenut.

Tsemppiä sinnekin :)!

moi  jälleen plussa tuli viimeiset menkat oli 28.6 la  aika olis 4.4 toivon et tää nyt pysyis matkassa loppuun saakka 2 kesken monoa takana semppiä muilleja

mulla todettiin eilen illalla että vauva oli kuollut rv 7 eli 5vk sitten, la on kaavinta, eli keskeytyny keskenmeno oli mulla kun rv 7 alko tiputtelu joka loppui itestään ja rv 11 alko taas joka nyt alko eile lisääntymää hiljallee ja nyt tänää lisääntyny kivutkin. tämä oli 3km vuoden sisään 11/11 varhaisilla viikoilla spontaani lääkäri totes, maaliskuussa en ehtin sairaalaan asti ku kävi sama ja nyt tämä. henkisesti aika rankkaa tämä on.

Suuret pahoittelut Gatusa :( Toivoin niin, että olisit tällä kertaa päässyt loppuun asti. :( Koeta jaksaa.

Minulla havaittiin keskenmeno 6.7. (rv7+0) ja siitä reilun viikon päästä varmistettiin se keskeytyneeksi keskenmenoksi/tuulimunaksi. 2 kertaa yritettiin lääkkeillä tyhjentää ja sitten päädyin kaavintaan, joka oli viikko sitten. Tuo tyhjennyksen odotteleminen oli aika ahdistavaa, 2,5 viikkoa piti odottaa, ja sitten vielä toipuminen päälle.

Nyt vielä vähän huolettaa, että onko jotain jälkiharmeja tullut kaavinnasta, vai onko tää jotain muuta. Eilen ja tänään ollut välillä oksettava olo ja vatsa kuralla. En oo vielä soittanut minnekään, mutta nyt taas hartioita/päätä kuumottaa siihen malliin, että en taida kunnossa olla. Äsken ei ainakaan ollu vielä kuumetta. Ei kai auta muu kuin seurailla tilannetta.

me mennää huomen yksityiselle klinikalle kyselee hintoi ku itellä polttoi ja nyt jonki verra supparei et haluun tietää mikä tilanne ku sairaalas lääkäri ei todellakaa ollu mikää ammattitaitoinen, ite annoin diagnoosin ku näin pikkusen ihmisenalun. itellä elenna ollu n 5vk sisällä kuolleena mun pikkunen joten aika shokki oli mulle kuulla se, oletin että vasta kuollu ni sano että on ollu pidemmän aikaa jo. kokoa 2,5cm mikäli oikein mittasi tosin sit ei vastai sitä rv 7 koolta vaan jotai 8-9. eli pikkunen oli eläny jonki aikaa mut sit kuoli syystä x ja sitä aletaan selvittään ny miks jo 3 kertaa näin käyny alle vuodessa ja ens kerralla lääkkeet peliin et pikkunen pysyy matkassa. mulle ei lääkkeellist tyhjennyst ees harkita vaan suoraa lääkäri sano että kaavinta.

Täällä myös keskeytynyt keskenmeno, oli mennyt kesken jo 6+5 mutta tossa ultrassa joka oli 11+5 todettiin. Suru on valtava enkä osaa muuta tehdä kuin itkeä ja mietin jo uutta raskautta:( Tänään olin sairaalassa ottamassa lääkkeen joka valmistelee kohtua tyhjennykseen, perjantaina sitten loput lääkkeet.. Toivon niin että keskeytys onnistuu ettei tarvitse kaavintaan tms mennä, olisi ulkomaanmatkakin tossa 3 viikon päästä!! uskallankohan muuten lähteä? matkakin maksettu jo:( Onkos muuten normaalia ettei mulla ole jälkitarkastusta ollenkaan? sanottiin vaan että odotat menkkoja sitten vaan ja sen jälkeen uus yritys. Haluaisin kyllä josain tarkastuksessa käydä kun olen ulkomaillekkin menossa.

Gatusa voimia sinullekkin meillä tulee olemaan rankka viikonloppu edessä:( Toivottavasti syy sinun keskenmenoihisi löytyy ja saatte pian iloisempia uutisia! voimia<3

voimia sinullekin ninspe, tiedän erittäin hyvin tunteen, nuorena menetin rv 19+5 ekan joten kauhea suru se on joka kerta ei väliä missä vaiheessa menettää lapsen. itseki mietin jo ja toivon uutta raskautta ja lääkettä et menis hyvin. vaadi ihmeessä jälkitarkastus koska tuosta  19+5 mulla kävi niin ettei ollu jälkitarkastust ja viikkojen jälkeen vasta tuli loput raskausmateriaalit ulos ja se oli shokki koska luulin että olin raskaana ja km mutta lääkäri sano että raskausmateriaalia tuli vaan ulos ku ei ollu tarkastettu. ulkomaille voit mennä kunhan vaan pidät varoiks siteit mukana, ite kuvittelisin ettei tartte perua matkaa tuon takia, kunhan ennen matkaa käyt jälkitarkaastuksessa jossain. ite huomen tai ylihuomen toivottavast yksityiselle lääkärille joka kirjottaa lähetteen sairaalaan, tosin sillä ei liiemmin merkitystä kun operaatio lauantaina. toivottavast se yksityinen myös kattois ultral viel varmistukseks et mikä on oikee tilanne ennen operaatioo. kyl nää kivut on ihania eikä kukaa tee mitää...

Joo täytynee soitella sitten sairaalaan että haluan sen tarkastuksen, ei ole kiva jos matkalla tapahtuukin jotain jossei olekkaan tullut ulos kokonaan:/ Otin tänään tosiaan sen mifegyne lääkkeen aamulla ja nyt on jo hirveät vatsakivut ja vuodan jo hieman... Perjantaina vasta ne lopulliset lääkkeet jotka alottaa vuodon ja tuntuu etten kestä sitä kipua ku nyt jo tuntuu siltä kun supistelis oikee urakalla!

Suuret pahoittelut ninspe :( Ootko ottanut särkylääkettä? Mulla kans kokeiltiin niitä cytotec-lääkkeitä muutaman kerran ja huomasin, että särkylääketujaus kannattaa ottaa jo tuntia ennen niitä lääkkeitä (mua oli ohjeistettu ottamaan 1 panacod+1 burana, niillä pärjäs ihan hyvin). Tota mifegyneä en saanu, varmaan koska mun raskaus ei ollut niin pitkällä... Mutta mullahan ei sitten vuoto alkanut kunnolla vaikka supisteluja olikin, joten jouduin kaavintaan.

Mullekin sanottiin, että jälkitarkastusta ei tarvita lääketyhjennyksen jälkeen, eikä myöskään kaavinnan jälkeen :O Mut jos jotain epäilyttävää ilmenee myöhemmin, niin kannattaahan toki soitella ja kysellä. Ja nyt oon kyllä ollut vähän huolissaan, että onkohan siellä mahassa kaikki hyvin.

Sanoivat myös, että lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen ei kuulemma olisi tarvinut käyttää ehkäisyä, että periaatteessa saisi kuulemma yrittää uutta raskautta. Mutta kaavinnan jälkeen sanoivat aika vahvasti, että nyt pitää odottaa seuraavat kuukautiset ensin. Ensin minäkin mietin kovasti uutta raskautta kun tuli tieto keskenmenosta, mutta nyt ku tää tyhjennysprojekti pitkittyi, niin oon vaan väsynyt, eikä ookaan enää niin kiire sillä uudella raskaudella.

Paljon voimia ja jaksamista teille molemmille Gatusa ja ninspe. Teillä on kummallakin niin kauhea tilanne, kun olitte jo noin pitkällä kuitenkin :(

Kiitos pahoitteluista. Yöllä alkoi hillitön vuoto, niin että paksuinkaan side ei pitänyt kuin joku puoli minuuttia! Kipu oli myös jäätävä eikä buranat auttanut mitään joten päädyin sairaalaan. Sain siellä vahvempia kipulääkkeitä, cytotec-lääkkeitä 4 ja lojuin siellä 9 tuntia! ultrattiin vielä ja tarkistettiin mikä tilanne, oli ilmeisesti kaikki tullut ulos ja sain luvan lähteä kotiin lepäämään. Vieläkin on kipuja, mutta voi luoja ei sentään niin pahoja kuin yöllä ja aamulla. Nyt vaan seurailen tilannetta ja odotan että vuoto loppuu, jälkitarkistusta en tarvitse koska ultrattiin ja todettiin kaiken tulleen ulos. Uskoisin että minä uskallan yrittää uutta raskautta heti vuodon loputtua:) tulee jos on tullakseen.
Elenna soita ihmeessä lääkärille jos siltä tuntuu ettei kaikki ole hyvin ja vaadi päästä tarkastukseen! Hulluksihan siinä tulee kun ei ole varmaa tietoa:)

Huh sinulla on ollut tosi rankka yö ninspe :( Mutta oikeesti hyvä, että kaikki on nyt tullut ulos ja voit olla sen suhteen turvallisin mielin. Jaksamista! Kyllä se paha mielikin siitä helpottaa sitten pikkuhiljaa. Ja toivottavasti kivut vähenee nyt nopeasti.

Mä kävin tänään lääkärissä ja verikokeissa ja pissanäytekin otettiin. Ultralla ei katsottu, mutta oon helpottunut, että pääsin tsekattavaksi. Tulehduksesta ei näkynyt mitään merkkejä, vuotoa ei ollut. Ja eihän noi mun mahakivut kovia ees ollut, olin vaan niin huolestunut kun ne taas tuli takaisin. Muutenkin nyt on ollu jo parempi olo tänään, tosin nyt tuli taas hiukan tätä pahoinvointia. Toivottavasti se on tosiaan joku mahapöpö. Voikohan raskausoireita olla vieläkin... Verikokeesta kumminkin näkyy sitten, jos on tulehdusta. Huomenna saan kuulla niistä.

Eiköhän sinulla elenna ole kaikki ihan hyvin siellä! :) nyt on ollut ainakin täälläpäin liikkeellä tota mahapöpöä todella paljon, melkein kaikki tutut sairastanut sitä:/ Hyvä että pääsit tarkistukseen.
Mulla on ollut töiden kanssa hirveesti sählinkiä koska sain nyt 4 päivää sairaslomaa, tänään piti olla vielä töissä mutta enpäs ollutkaan. Kaikki on lomilla ja mua olis tosissaan tarvittu siellä mutta ei vaan nyt oikein kykene, onneksi siellä on ymmärtäväistä porukkaa ja tietää mun tilanteen:) Voisin melkein siirtyä täältä osastolta tonne kuumeilijoiden puolelle! itsellä on jo nyt helpottunut olo että tämäkin asia on saatu päätökseensä, vaikkakin harmittaa kovasti.

jaksamista elenna ja ninspe, hyvä että katottii että kaikki tuli ulos ja voitki alkaa yrittää uutta sit ku haluut. itellä supparei ja nipistelyi ja painetta sekä vuotoa mutta ei tule pikkunen ulos. tänää käytii sairaalas lääkärin kans juttelees tuost anestesiast ku mulle tosiaan tehää se kaavinta ku lääkkeellinen on niin rankka, tiedän kokemuksesta ja kaavinta saattas olla eessä kuitenki jos ei tul kaikki ulos. iteki ootan jo että pääsis alottaa uuden yrittämistä ja sais lääkityksen, toivottavast antaisvat jotai millä kierron sais samantien mahollisimman normaaliksikin ku mulla oli ennen raskautta pitkä kierto.

Toivottavasti pääset Gatusa pian kaavintaan. Ehkäpä se on tosiaan parempi vaihtoehto... Kurjaa, että teillä nyt on ollut näin monta näitä keskenmenoja :( Toivottavasti saisit tosiaan jotain apua siihen. Toivottavasti seuraava raskaus menee loppun asti. Jaksamista.

Mulla oli illalla taas tosi huono olo, mutta ilmeisestikin tää on vaan joku mahapöpö. Tulehduksia ei ollut ja pääsin tänään ultraan, ja siellä oli kaikki hyvin. Tosin lääkäri löysi hiivan ja antoi siihen lääkkeet. Se oli hyvä. Mut kohtu oli tyhjä ja limakalvot oli ohuet. Lääkäri arveli että noin kuukauden verran voisi mennä seuraaviin kuukautisiin. Ei auta kuin odotella. Mutta nyt sit voin olla paljon turvallisemmin mielin. Toivottavasti tää tautikin kohta jo helpottaisi, että pääsisi normaaliin elämään kiinni.

Hienoa että siellä on kaikki hyvin! Mullakin alkaa jo olemaan parempi olo pikkuhiljaa, mitä nyt pikkaisen mahaa kramppaa. Tänään maistelin vähän punaviiniä pitkästä aikaa ruoan kanssa ja mietinkin onkohan se ihan fiksua näin pian keskeytyksen jälkeen! Ei oikein ajatus kulkenut silloin ja se jäi vain yhteen lasilliseen mut kuitenkin:/
Mulla muuten vuoto loppunut jo nyt melkein kokonaan, miten ihmeessä??

ninspe: hmm...en oo kuullut että alkoholista olisi haittaa keskeytyksen jälkeen. Onhan nää tietysti ehkä herkempiä aikoja, että kohtuus on varmaan hyvä. Ja hyvähän se on, että sinulla jo on vuoto loppunut :)

Mulla se jälkivuoto oli sellasta onnetonta tuhruilua ja sitä kesti jotain 5 päivää kaavinnan jälkeen. Kuudentena tais tulla pikkasen jotain ruskeeta. Oli kyllä mukava kun se loppui. Ja kyllä tää muukin olotila taitaa alkaa jo paranemaan... Oli kyllä helpottava tuo tieto, että kohtu on tyhjä. Nyt tuntuu, että tää keskenmeno on viimeinkin ohi. 4 viikkoa siihen meni :O Ja nyt on sitten tullut mietittyä, eikö tosiaankaan vois yrittää ennen seuraavia kuukautisia. Mutta ei se taida olla kovin hyvä idea, koska limakalvoja rääkättiin tolla kaavinnalla. Joten kyllä me niitä odotetaan... ja onhan sekin varmasti helpottavaa sitten, kun ne seuraavat kuukautiset tulevat. Vähemmän miettimistä. Nyt pitäisi yrittää keksiä jotain muuta mietittävää näiden yritysjuttujen sijaan.

päädyin eilen illalla voimakkaiden suppareiden ja lisääntyvän vuodon takia päivystykseen, lääkäri teki hätäoperaation samantien eli kaavinnan mutta ilman mitään puudutusta tai muuta eli tunsin kaiken, vaatteet sen jälkee iha veressä ku vuosin siteest läpi ultraa odottaes joten oli hirveä olo, ultrattii ja kirjotti reseptillä mulle nestemäisen lääkkeen joka poistaa ne muutamat istukan palat mitä jäi ja lisäks antibiootin ku kaavittiin, edessä on 5pvä kipuja ja kunnon vuotoa. meinki pitää oottaa ekat menkat että päästää yrittää uudestaan. julkinen sairaala tääl ainaki pikkupaikas on vihoviiminen minne haluu joutuu. jos kuvia löytyis ni järkyttäis siis niin likanen eikä hoitohenkilöstö välitä potilaist ainakaa tuol missä ite kävin. euroopas suljettais samantien tuon tasonen sairaala.

Kuulostaa Gatusa kamalalta! Toivottavasti paranet nopeasti.
Minulla ole vieläkään noi kivut loppuneet, mutta kai se on ihan normaalia. Tuntuu enemmän tuossa vasemmalla puolella vatsaa ja sama selän puolella, vuotoa on tullut taas vähän. Pelottaa ihan sikana jos tulee tähän päälle vielä joku kohtutulehdus! Jos nä kivut ei lakkaa ens viikolla ni painelen kyllä lääkäriin.. Täytyy sanoa että tä on varmaan kamalin kokemus mitä mulle on tapahtunut!:/

Takaisin