Täällä toivutaan tyhjennyksestä.... Huomenna olisi ollut ultra ja 12 viikkoa täynnä...
Viime viikon torstai-iltana huomasin housuissa rusehtavaa verituhrua. En vielä huolestunut. Perjantaina vuoto lisääntyi ja lauantaina lisää. Myöhään lauantai-iltana ystävä tuli ja vei mut päivystykseen. Mies oli kaukana töissä, joten olin yksin. Pissa- ja verinäytteet oli ok. Ultrassa (mahan päältä) ei löytynyt sykettä. Lääkäri ei kuitenkaan vielä voinut sanoa varmaksi, onko kyse keskenmenosta.
Sunnuntai kului usvassa ja huolestunut mies soitteli ja viesti pitkin päivää. Hän oli kuitenkin optimistinen loppuun asti. Itsellä alkoi jo toivo hiipua. Maanantaina vaadin itselleni ajan gynelle, muuten olisi mennyt keskiviikkoon!
Ultra (sisäkautta) kertoi karun totuuden. Kasvu oli pysähtynyt viikolla 8+jotain, meni ohi... Sykettä ei siis tälläkään kertaa löytynyt. (Viikolla 6+5 ultrattiin ekan kerran ja silloin oli kaikki niin kuin pitää.) Aivan järkyttävä tunne :(.
Sain mifegynen sairaalassa, enkä voinut aavistaakkaan mitä sitten tapahtuu... En tietenkään pystynyt heti lähteä ajamaan, vaan itkin ja puhuin mieheni kanssa puhelimessa puolisen tuntia. Kun vihdoin uskalsin lähteä ajamaan, alkoi mahaan sattua. Tunne oli melkoinen. Kotiin päästyäni istahdin pöntölle ja siinä vierähtikin tovi. Istuin ja ulvoin, karmea kokemus! Järkytys. Onneksi ystävä saapui paikalle, kävi kaupassa, apteekissa, auttoi koirien kanssa ja oli tukena. Mitä ilmeisimmin suurin osa raskausmateriaalista tuli ulos jo mifegynen vaikutuksesta.
Maanantain olin aivan sekaisin. Tiistai meni sumussa, mutta onneksi sain purkaa pahaa oloani ystäville. Illalla sain miehen kotiin. Minun onneni, että hän oli Kotkassa telakalla, eikä jossain päin maailmaa merellä! Eilistä cytotecien ottoa pelkäsin todella. Jos lääkäri kirjoittaa panacodia 6kpl päivässä, on kipujen oltava valtavat...
Eilinen oli kuitenkin paljon helpompi, kun kuvittelin. Maanantain kaltaisia megasupistuksia ei tullut. Verenvuotokin kovin maltillista. Panacodia jouduin kyllä ottamaan mahakipuun ja illalla meinasin oksentaa. Silti pääsin helpommalla kun olin kuvitellut.
Vuoto jatkuu, toivottavasti ei montaa viikkoa. Maha kipuilee vielä. Mies haki myös saikkua ja on mun tukena sunnuntaihin asti. Maanantaina pyrin itsekin menemään töihin.
Päivystyksen nuori naislääkäri oli ihana. Kuin myös miesgynekologi. Hän oli kovin optimistinen. Lohdutti, että kun raskaus on alkanut niin helposti, niin varmasti onnistuu toistekin. Lopuksi vielä sanoi, että menkat alkaa noin kuukauden päästä, jos en ole jo uudelleen raskaana. Mitään muuta en olisi kyllä kestänytkään kuulla! Mutta odotetaan nyt ne yhdet menkat ennen uutta yritystä.
Fyysinen kipu helpottaa varmaan pian, mutta henkinen paha olo ei varmasti pitkään aikaan. Ei tätä toivoisi kenellekään :(.
Voimia kaikille saman kokeneille <3 !