No niin, mun keskeytynyt keskenmeno sitten päätti alkaa spontaanisti, mutta olis voinut vähemmän rajummalla tavalla tulla.
Mulla alkoi maanantaina aamupäivällä vähän sattumaan alavatsa ja myöhemmin sitten alkoi pientä vuotoakin. Myöhemmin sit tuli mieleen, kun olin jo käynyt kaupungissa, että olis varoiksi voinut ostaa yösiteitä. Pyysin sit siskoa tuomaan niitä mulle, kun itellä ei ollut autoa kotona ja mies oli lähtenyt töihin ja tuli sellaseen aikaan, että ei olis niitä välttämättä saanut sit mistään siihen aikaan. Ilta meni suht kivasti eikä mitään isompaa kipua ollut. Pikkuhiljaa alkoi sattumaan vähän enemmän ja jossain kohtaa kattelin kellosta, että n. 5 min. välein sattui enemmän. Muistaakseni yhden aikaan yöllä oksensin ekan kerran enkä sitä vielä pitänyt ihmeellisenä, kun ajattelin, että varmaan kuuluu vielä asiaan. Sen jälkeen en oo varma, että kuinka kauan meni, mut jossain kohtaa heräsin/havahduin siihen, että verta tuli jonkin verran housuihin. Menin sit kylppäriin ja tarkempi katselu todisti sitten sen, että yösiteestä ei ollut mitään hyötyä. Menin sit kylppärin lattialla istumaan, kun olin sitten oksentanut siihen mennessä jo sen verran paljon, että oli voimat todella vähissä. Luultavasti olin siellä lattialla parisen tuntia, välillä pesten itseäni ja välillä oksentaen. Jossain kohtaa sain miehen herätettyä ja pyysin häntä tuomaan mulle pyyhkeen, housut ja siteen. Yösiteestä ei sit ollut minkään näköistä apua. Mies sanoi hetken päästä, että laittaisin jotkut päällihousut jalkaan, että lähdetään sairaalaan. Sanoin siihen, että en voi mennä autoon, kun vuodan niin paljon. Oksentamisen kanssa olisin ehkä just kestänyt, mutta sitä verta tuli joka kerta ihan järjettömästi, kun ponnistin sen oksentamisen takia. Ambulanssi vei mut sitten TYKS:in naistentautien polille ja siellä sain sit pahoinvointilääkettä, joka auttoi oikeestaan vaan ihan hetken. Alunperin mulla oliskin ollut sinne aika juurikin tiistaina klo 8.50 ja jonkun verran ennen sitä mä siellä olinkin. Lääkärin huoneeseen pääsin vähän jälkeen klo 9, joka ensin otti istukkaa pois, kun oli jäänyt vähän jumiin ja sen jälkeen katsoi ultralla, että melko tyhjältä näyttää. Sen jälkeen mut vietiinkin osastolle, jossa sitten vielä oksentelin ja vuosin jonkin verran. Oksentelu sit onneksi loppui siinä tiistai-illan aikana eikä vuotoakaan ollut kovin paljon. Eilen pääsin sit pois, kun gynekologi vielä katsoi varmistukseksi, että miltä näyttää. Olin itse vaan maininnut, että tulee ehkä vähän huono haju alakerrasta. Hän sitten kirjoittikin mulle varoiksi antibiootit, mutta muuten ei kuulemma tarvii mennä jälitarkastukseen.
Kaikkein vaikeinta mulle oikeestaan oli se oksentelu. Kivut mulla loppui oikeestaan siihen, kun sitä vuotoa alkoi tulemaan enemmän eikä ne sitä ennenkään ollut sellaisia kuin viimeksi. Mullahan on siis parin vuoden takaa sellainen 1,5 vuoden jakso, kun oksentelin ihan älyttömästi. Tälläkin kertaa sitä tuli pahimmillaan parin minuutin välein. Jossain kohtaa mua alkoikin sairaalassa se oksentelu ahdistamaan aika paljon.
Eilen sitten kyselin lääkäriltä siitä, että mites nyt sitten, että kun tää oli kolmas. Hän ei ollut vielä lukenut mun papereita niin, että olis tullut tämmönen ilmi, mutta hän sitten laittoi mulle liudan verikokeita, joissa käydä, kun seuraavat kuukautiset on meneillään. Niissä pitää kuulemma käydä vuodon 3.-5. päivänä. Täytyykin niihin varata oikeen aika, kun pitää mennä syömättä ja juomatta ja se on välillä 1-tyypin diabeetikolle hankalaa.
Tosi kivaa kohtelua sain siellä polilla sekä osastolla, että jäi kyllä hyvä mieli. Ja tiistai-illalla juttelinkin hetken yhden hoitajan kanssa. En tiedä oliko sen hoitajan tarkoituskin jutella mun kanssani vai jäikö ihan hetken mielijohteesta, mutta ihan kiva oli, että hetken jutteli mun kanssani.
Tällä hetkellä on fiilis seuraavasta yrittämisestä vähän kakspiippuinen juttu, kun toisaalta ei haluis kauheesti siirtää, mut tää oli niin raju tapaus tällä kertaa, että vähän pelottaa ja tosiaan eniten sen oksentamisen takia...