Minäkin siirtyilen hiljalleen tuolta elokuun odottajista tälle puolelle :(
Eli minulla olisi nyt tässä toinen raskaus tämän vuoden puolella menossa kesken.
Ulrassa näkymät ovat ankeat, mutta raskaushormoni jaksaa porskuttaa eteenpäin.
Kevät-kesällä saatiin ultran ruudulle pitkän odotuksen jälkeen jopa sydänääniä, mutta melkein heti tämän jälkeeen sitten se oli kuollutkin. Tosin sain tietää siitä vasta viikkoja myöhemmin, koska olin siirretty normaali neuvolan piiriin ja odotus ultraan kesti kauan.
Nyt kehitysviivästymä on vielä suurempi, eli jos etenee niin VIELÄKIN hitaammin.
Lääkärit sanovat nytkin, että voihan se olla että raskaus on alkanut yksinkertaisesti myöhemmin, mjutta hyvin vaikea sitä omiin viikkoihin on suhteuttaa ja tällä kertaa ei ultrassa saatu edes sikökaikuja.
Asia, joka minua kovasti pohdituttaa on kilpirauhasen vajaatoiminnan vaikutus raskauteen. Onko kenelläkään kokemusta?!?
Alustan tätä sillä, että olen saanut jo kaksi lasta. Ensimäinen raskaus laukaisi kilpirauhasen liikatoiminan erittäin rajuna. Ennen kuin sitä ehdittiin hoitamaan leikkauksella, odotin jo toista lastani. Molemmat raskausajat voin kuitenkin mainiosti!!!
Noh, toisen lapsen jälkeen minut leikattiin ja lääkitys on vuosien myötä saatu jokseenkin kohdilleen. Sairastan nyt siis liikatoiminna sijasta vajaatoimintaa.
Edellisestä lapsestani on kulunut nyt kohta 9 vuotta.
Ehkäisyä ei ole käytetty, mutta raskaaksikaan en ole tullut.
Ei sillä, että enne tätä vuotta olisimme sitä juuri yrittäneetkään, mutta ihan normaalia elämää tässä on eletty.
Nyt vain osaan ostaa testin, kun on ollut yritystä päällä ja kun sitten kuukautisia ei ole kuulunut.
Menneinä vuosina kipuja ja kuukautisten poisjääntejä on ollut useitä. Kivut olivat toisinaan niin pahoja ja toistuvia, että olin varma endometrioosista. Kuukautisten poisjääntiä en sen kummemmin ihmetellyt, sillä kuukautiseni ovat aina olleet epäsäännölliset ja jättäneet vuotoja väliin. Nyt melkein pystyisin lyömään vetoa, että olen kokenut näitä keskeytynetiä raskauksia enemmänkin.
Olen lukenut, että vajaatoiminta aihetuttaa sikiön kehittymisen hidastumistä ja tähän kuvioon se sopisi.
Siinä ei ainakaan ole ongelmaa, etten tulisi raskaaksi.... mutta siitä eteenpäin ei mikään tunnu etenevän oikealla tavalla.
Toivon niin, että jollain olisi vastauksia kyseisen ongelman suhteen.
Minä toivotan voimia, voimia ja vielä kerran voimia kaikille keskenmenon kohdanneille.
Ihanaa, että on tällainen paikka, jossa pystyy itseänsä purkamaan, kun välttämättä sitä ei pysty/tahdo muualla tehdä.
Mukavaan joulunodotusta <3