Kesäkuun Tuulahdukset

Hei taas kaikki!
Mukava kuulla, että ovat vauvat taas potkineet ja mylvänneet, vaikka välillä onkin ollut hiljaisempia päiviä. Ehkä vaavit keräilevät aina pari päivää voimia, jotta jaksavat taas potkotella oikein koko mahan täydeltä [;)][8D]

Milamariaa: Voimia sinne, ja muista että saat todellakin nauttia raskaudestasi täysin rinnoin! Vaikka mies olisi sekaisin, niin sulla on nyt kuitenkin uusi elämänvaihe edessä ja saat siitä intoilla. [;)]

Purri: Kattelin kanssa äippäpakkauksen vaatteitten kokoja, mutta toisaalta sen haalarinkin lahkeet ja hihat saa käännettyä lyhyemmiksi, kun niissä on ne umpinaisiksi käännettävät vuorit. Parempi ehkä olla kuteet isoja, koska niitä pieniä tulisi käytettyä niiiiiin vähän aikaa. Tai sitten annetaan muksujen olla nakupelleinä ekat viikot [:D][:D] Ilmakylpyä 24/7...

Kipuja, kipuja: Mulla on tullut jo ihan selkeästi rasituksesta aiheutuvia kipuja alavatsaan ja vähän selkäänkin. Jos olen tinttaroinut koko päivän tyyliin käyden kaupassa ja tehden ruokaa, niin yhtäkkiä on voinut tulla kaamea polte vatsaan ja on ollut pakko mennä makaamaan soffalle. Tyyny persiin alla on helpottanut kummasti. Samoin vessanpesu aiheutti rasituskipuja. Varmaankin jos joutuu olemaan väärässä/kumartumaan tän masun kanssa, niin se aiheuttaa heti kipuja. Vähän mankkakipuja muistuttavat, semmosia polttavia kipuja. Neuvolassa sanottiin, että ei huolta, kunhan ne menevät ohi levolla. Jos kipu jatkuu pitkään, niin vasta sitten on syytä huolestua. Inhottavinta on se, kun tuntuu etten jaksa/kykene tekemään enää mitään kotitöitä yms., kun heti alkaa sattua mistä milloinkin. Kävelylenkitkin on semmosta töpöttelyä, että en tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa...[:'(]

Omaa: Pesäntekointo on suuri. Pinnari olisi tarkoitus ostaa lähipäivinä ja lastenhuonetta muutenkin ollaan miehen kanssa raivailtu. Mulla taitaa olla hormonit vähän ylikierroksilla, koska pinnani on niin pirun kireällä ja ärähtelen ties mistä kaikesta turhasta miehelle. Ei kivaa.

Lisäksi otin kesäksi maailman epäsopivimman sivuainetentin tehtäväkseni, sillä aiheena ovat lasten erilaiset kehityshäiriöt. Pääasiassa kommunikointiin ja puheen oppimiseen liittyvät ongelmat. Ihan hirveätä lukea päivät pitkät kaikista mahdollisista häiriöistä, joita lapselle voi tulla! Pikkasenko tulen vainoharhaiseksi!! Varmaan tulee vauvastani dysfaatikkoautisticp-vammainenkuurodownlapsi ja niin edelleen...[8|] Sama juttu, että pitää jättää lukematta kaikki synnytystraumakertomukset ja kauhutarinat sekä jättää väliin Rosemary's Baby -leffa...[;)] David Lynchin ohjaamaa Eraserheadia en myöskään suosittele kenellekään raskaana olevalle [:'(][;)]
 
PIti kysymäni... Mitens, kun viimeksi neuvolassa vauvan syke oli yli 150 ja eilen se oli 133, niin onko se ikäänkuin leposyke et vauva ois nukkunu, vai miten?(Tulipa taas selkeesti esitettyä).. En varsinaisesti oo huolissani, koska toi potkii mua kyllä ihan tarpeeks eikä lääkärikään siitä huolissansa ollu, mut tuli nyt vaan mieleen että miten se noin paljon matalampi oli?
 
Hello taas!

Hiuksista: Vaaleaksi värjäsin. Aiemmin oli vaalean ruskeat ja helpotti kun olin värjännyt aiemmin kevytvärillä. Pari haaleaa oranssia/keltaista läiskää sivuilla mutta muuten yllätyin kuinka helposti se väri tällä kertaa lähti. Olen yleensä värjännyt punaisella, punavioletilla, ruskealla tai ihan mustalla. Ottivat kyllä nyt damagea hieman mutta onneksi voi varailla sitten hiustenleikkuuta seuraavassa kuussa.

Nimi-ideat: Onkos kaikilla jo listat tehty ja päätetty nimi jo? ;D Minulla oli ihan alussa kolme nimeä joihin kallistuin mutta nyt yksi on alkanut tuntua hyvältä ja luultavasti siihen päädynkin. Olisi helpottavaa, jos sitä ei enää tarvitsisi miettiä.

Sammallammas minä en varmaan kykenisi tuollaiseen tehtävään! [:D] Mutta onneksi sinulla on ollut jo rakenneultrat ja muut niin tiedät, että on aika epätodennäköistä.. [:)]
Itse olen yllättävän hyvin lukemaan synnytystarinoita, eli se pelko varmaan puhkeaa sitten siinä tilanteessa [:D] Hehheh.

Huomenna pitäisi lähteä käymään miehen vanhempien kanssa jossakin.. Olisi kiva jättää väliin, mutta en kehtaa.
 
Hip Hei ja hellät koivet!

Purri: Tässä tuosta vaavin sykkeestä:
Normaali lyöntitiheys on 120-160 kertaa minuutissa. Alkuraskaudessa syke on tiheämpi kuin raskauden lopulla. Sikiön liikkuminen nostaa pulssitasoa.
Normaalit sydänäänet ovat voimakkaat, soinnikkaat ja niiden rytmi on tasainen. Pysyvä nopealyöntisyys eli takykardia (yli 160/min) tai hidaslyöntisyys eli bradykardia (alle 120/min) sekä toistuvat sikiön sydämen lisälyönnit ovat syy lähettää äiti äitiyspoliklinikalle jatkotutkimuksiin.

http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/nn:267

Duodecimissä (lääkärilehti) tuo normaali sykeraja määriteltiin 100-180, että 133 menee vielä sujuvasti molemmissa lähteissä vastaan tulleisiin rajoihin.

Sammallammas: Noi on pahoja tuollaiset kehityshäiriöjutut tai dokkarit tai leffat. Uusimmassa vauva lehdessä oli juttu pojasta, jolla oli syntyessään selkärankahalkio, joka oli tosin nähty ja tiedetty jo np-ultrasta lähtien. Kyllä se pistää aina miettimään, että mitä omassa mahassa tapahtuu. Itse oon sen verran herkkä ja raskauden aikana herkistynyt entisestään, että on jäänyt paljon leffoja katsomatta ja jopa kirjoja lukematta, kun ei kestä mitään keskenmenoon tai kuolemaan liittyviä juttuja.

Kirsikka86: Kovasti onnea pääsykokeisiin jo näin etukäteen! Mille alalle haet?

Minzkuli: löytyikö äkkilähtöä?

Kipuja: ei vielä hirveästi ole. Jalat tulee ennemminkin kipeiksi kävellessä. Selkäkivutkin on onneksi vähentyneet. Supistuksia en ainakaan vielä tunne, mutta iltaisin on maha välillä kivikova. Kaksi tosi voimakasta supistusta oon kyllä tuntenut ja ne on tulleet kun on tehnyt liikaa. Nytkin on ollut pakko levätä pari päivää, kun tuli viime viikolla muuton yhteydessä tehtyä ihan liikaa.

Pesän rakennus: Alkaa jo kyllästyttämään nää muuttotouhut. Tuntuu, ettei pahvilootat tyhjene ollenkaan. Odotan vaan, että saisi kaiken muun ensin paikoilleen, niin sitten pääsisi kokoomaan pinniksen ja pesemään vaavin vaatteita.

Hemmottelut: Ostin just kanssa hiusvärin, tarkoitus vielä kerran värjätä kotona ja sitten elokuussa mennä ihan kampaajalle leikkaamaan ja värjäämään hiukset ennen lapsosen tuloa. Ajattelin käydä myöskin ainakin jalkahoidossa ja ehkä jopa siistimässä alakertaa ennen synnytystä ja jos rahat riittää. Nää on siis haaveita, jos sinne kampaajalle pääsisi elokuussa, niin se olisi jo mahtavaa.

Ei nyt jaksa vieläkään tän enempää kirjoitella, vei tuo muutto ihan totaalisesti voimat ja samaan aikaan pitäisi keskittyä diabetesruokavalioon, tuntuu vähän ylivoimaiselta. Toivottavasti lepo auttaa.

Mukavaa tiistain jatkoa!
 
Eilen olin sokerirasituksessa ja tänään olen raskausdiabeetikko... [&:]
Paasto oli kunnossa eli 5.0, mutta yhden tunnin arvo 10.6 ja kahden tunnin arvo 8.8.

Eilen jo spekuloitiin miehen kanssa, että mitä jos tuloksessa on jotain vikaa. Mies sanoi, että miten sellaista ruokavaliota korjataan, jossa ei ole vikaa. Ja edelleen olen -8 kg alkupainosta eli ylipainosta ja liiasta energiasta tuo ei johdu. Kinkkistä. No, huomenna se selvinnee neuvolassa. Hoitsun sijainen oli hämillään, kun totesin, että mulla onkin mittari kotona jos tarttee seurata. Selitin, että mullahan oli viime vuonna se puoli vuotta kestänyt sokerihäiriö influenssan ja mahataudin jälkeen, ja sokrut oli silloin diabetestasolla. Lomalla ollut hoitsu (se sama jonka kanssa mulla on ollut ongelmia KOKO AJAN) ei ollut kirjannut asiaa mihinkään. No, hänhän ei olisi myöskään laittanut mua lainkaan rasitukseen. Onneksi edellinen sijainen laittoi suosiolla.

Kuulemma joudun mittailemaan sokruja kotona 12 kertaa viikossa ja lähete äitiyspolille.

Nimistä: Me päätettiin nimi molemmille sukupuolille (isovanhemmilta) jo raskauden alussa ja sitten kun selvis, että se on poika niin nyt sitten makustellaan vielä toista ja kolmatta nimeä. Jotenkin haluisin kolmannenkin nimen, kun olin itse lapsena niin katkera, kun mulla oli vaan kaksi ja kavereilla oli kolme [:)]
 
Voihan video!

Pippula: Noin taitaa käydä mullekkin huomenissa..koska, sen ekan arvon tais kirjata 6.7, ku jollain mittarilla otti jotain lukemaa verestä[&:][&:][&:]
Vituttaa jo valmiiksi ja tänään vetelen ihan huolella jäätelöä ym., jos loppuaika ollaan sitten diabeetikkoja..
Mullakin jo valmiiksi oikeesti oikea ruokavalio ja liikun myös ihan törkeen säännöllisesti..
No huomenna sitten selviää viralliset arvot.
Mä odotan mielenkiinnolla, mitä sulle sanotaan hoidosta.

HaniMami: Kamalasti tsemppiä ruokavalion kanssa- varmasti väsymystä edessäpäin myös, koska aikas vähällä kalorimäärällä joutuu olemaan[:@]
Mikä sulle on vaikeinta muuttaa ruokavaliossa?

Milamariaa: Meillä on nimi jo päätetty, tosin sillä varauksella, että vauveli A) on tyttö ja B) näyttää sen nimiseltä[:D][:D]
Onkos sulla läheiset välit exän porukoiden kanssa?

Purri saikin jo vastauksen sykkeistä..
Oliko kiva sisältö äippäpakkauksessa?

Sammallammas: Huh, mikä aihe! Ja eipä toi ole kivaa toi ärähtely, mutta toisaalta- ihan yhtä syyllisiä noi ukot on meidän tilaan..joten pikkasen kait nekin saa kärsiä[;)][:D][:D] Ei vaiskaa..mua kanssa joskus syö, kun kovin kiukuttaa.

piia84: Supistuksia taitavat olla. Sun pitää seurata, etteivät pahene vielä tässä vaiheessa.
Itse kanssa huomasin eilen, että kyllä se nyt on mun pitkät ja rivakat kävelylenkit takanapäin- sen verran alkoi sattumaan lantioon ja kivuttomia supistuksiakin tuli. Jatkossa siis uin ja vetelen turvallisesti kuntopyörällä.

Kirsikka86: Onnittelut pääsykokeisiin pääsystä! Minne meinaat päästä?
Ja onhan se kurjaa, kun on väsy ja energiat pois, mutta onneksi väliaikaista vain..
Itse kun toista odotin, sain esikoisen nukkumaan jopa kolmet päikkärit päivässä..se vähän helpotti...(mun lapsilla on kyllä ollu poikkeukselliset unenlahjat[:D])

Minzkuli: Ahkera olet ollu siellä, kun jaksat tarjoiluja noin monelle vääntää.
Saitko lähdöt hommattua?

Mamma_76: Itsellä on samat hommat edessa tällä viikolla; väriä päähän ja varpaiden kynsiin. Se onkin jo taitolaji. Siis lakata omat varpaankynnet[:D] Kieli keskellä suuta ja silti joutuu siistimään jälkikäteen lakkaa pois...

PojanÄiti: Loistava keksintö! Laitahan kuvaa tulemaan..
Eikös olekkin mukavaa toi kynsien lakkaaminen[;)]

*napa*: Mä niin tiedän sun fiilikset salikortista. Sehän se olikin hauskaa, kun yritti päästä jäsennyydestä eroon loppuviimein- ennenkuin uhkasin kuluttajasuojaviranomaisella, yrittivät tingata multa 3 kk:den ajalta irtisanomiskorvausta. Saatanat!

Jänölläkin on itsensä hoitoviikko- niinkuin kamalan monella muullakin.
Ihanaa!

Celina: Laita se karvainen vauva vaunuihin[;)][:D] ja harjoitelkaa kimpassa? Vai olikos ne sellaisia isoja ryökäleitä teillä?
Se alkaa sitten teidän karvavauvoillakin opetelu rattaiden kanssa kävelyyn.

Omaa napaa:
Taitaapi siis kääntyä diabetia puoleen mullakin, koska joku arvo, minkä otti ekasta satsista jollain ihme mittarilla oli 6.7...ja voin sanoa että nyt riipii ja kovaa.
Mutta huomenna sitten virallinen tuomio, joten tänään aion syödä jättiannoksen jäätelöä ja muita herkkuja, jos sitten huomisesta joutuu nekin lopettamaan lähes kokonaan.
Mitäs muuta uutta mulla olikaan...nii- eilen huomasin, että mun kävelytreenit ovat takanapäin; oli sen verran kivulias loppumatka, että suosiolla keskityn kuntopyörään ja uintiin..(mun onnella huominen lääkäri kieltää uimisen, kun on jo paikat auki tai jotain..[:@][:@] ) Miten niin maalaan piruja seinille??
No, pessimisti ei pety[;)]
Eipä tässä muuta kuin kuntopyörän selkään hopsis ja sitten olisi perhevalmennusta illalla. Ja herkkuja[:D]

edit--> tulipas pitkä viesti..[:D]
 
Kaika: Tsemppiä! Toivotaan, etteivät tunnin ja kahden tunnin arvot menis kovin ylös.

Muakin kenkuttaa, kun just iloitsin, että saa vetää huoletta jäätelöä ja mansikoita kun kerran paino-ongelmat on ainoastaan sen suuntaisia, että painon toivoisi jo edes loppua kohti nousevan. Hiilihydraattirajoitukset ketuttavat senkin takia, että väkisinkin ne johtavat jonkinlaiseen kalorirajoitukseen, kun minun on edelleen vaikea syödä ns. tuhdimpaa ruokaa, jossa olisi enemmän esim. proteiineja. Ja jollain kai se sokerirajoitus on korvattava, jos ei halua miinuskaloreille? Kun ei tässä nyt enää halua joutua laihtumaankaan [:@]
 
Ruokavalion muutoksesta: vaikeinta on just niin kuin Pippula sanoi niin se, että saa riittävän vähän hiilareita ja riittävän paljon proteiineja. Oon joskus harrastanut ihan Karppausta ja matala GL-ruokia vääntänyt, niin täytyy melkein samanlaiseen ruokavalioon siirtyä takaisin ja kohta vetelen suoraan paketista rasvatonta kalkkunaleikettä pahimpaan nälkään. Ärsyttävää on, että ei saa vedellä sitä jätskiä ja mansikoita niin paljon kuin sielu sietää ja jokaisen suupalan kohdalla stressaa, että onko se nyt liikaa vai ei. Mutta vähän samanlainen ongelma on, että ei oikein ole miten muuttaa ruokavaliota kuin jättämällä kaiken sokeripitoisen pois ja vaihtamalla suurimman osan hedelmistäkin kasviksiin. Eniten kaipaan mehua, jota oon aikaisemmin juonut suunnilleen 2-3 lasia päivässä, tuoremehua pääasiassa, niin nyt saan juoda sitä 1dl aamuisin veteen laimennettuna.

Oon huomannut, että mun on pakko syödä 2h välein jotain pientä, että pysyy nälkä poissa eikä tule ihan kamalan huono olo. Päivässä tulee siis sellainen 1800kcal ja toistaiseksi se on riittänyt. Oma liikunta-annos on se 0,5h kävelyä päivässä + hyötyliikunnat päälle. Jos jotakin positiivista tuosta sokeriarvon ylityksestä yrittää repiä, niin pitäisi saada yksi ylimääräinen ultra (tosin näin Oulussa, helsigissä en oo vielä käynyt neuvolassa asiaa kysymässä)

Tässä linkki niihin ruokavalio-ohjeisiin, jotka sain. Suunnilleen niitä yritän noudattaa. http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/nix01029
Tulipas sekava ja pitkä teksti[:D] Ja vielä: kalorilaskurilla nyt alkuun seurailen tuota ruokavalion koostumusta, ettei tarvi itse alkaa laskemaan:http://kalorilaskuri.fi/ sivusto tosin maksaa vähän, mutta mulle sopii hyvin.

Tsemppiä kaikille tän asian kanssa painiville. Tasan tarkaan aion silloin tällöin kuitenkin syödä sitä jätskiä ja mansikoita, ei se vaavi voi siitä nyt ihan mahdottomasti kasvaa, kai. Olisikohan sellaista sokeritonta jäätelöä? tietääkö kukaan?

Nimistä: meillä on päätetty sekä pojalle että tytölle nimi, patsi jos vaavi ei ookaan yhtään ajatellun nimen näköinen.
 
HaniMami: Kiitos tiedoista. Tuosta linkistäsi selvisikin, että raskaudiabeetikot saavatkin vähentää hiilareita enemmän kuin muut diabeetikot ja korvata ne proteiinilla ja rasvalla. Tuolla oli myös tuo toteamus: "Ruokavaliohoito on riittävä, jos verensokerin (plasman glukoosi) paastoarvo on alle 5.0 mmol/l ja aterian jälkeinen alle 7.8 mmol/l. Insuliinihoito on yleensä tarpeen, jos verensokerin (plasman glukoosi) paastoarvo nousee yli 5.5 mmol/l ja aterian jälkeinen yli 7.8 mmol/l." Kuinkakohan kauan sokruja pitää seurata ennen kuin antavat insuliinit, jos homma ei toimi? Söin ihan kokeilumielessä tavoistani poiketen pasta-aterian, mitä en yleensä juurikaan syö, ja tunti aterian aloittamisen jälkeen sokru oli 8,1.

Ruokavaliostani puuttuvat kokonaan peruna ja riisi, pastaa ja leipääkin harvoin. Limuja ja mehuja olen jonkin verran käyttänyt, niistä kaiketi pitää sitten kokonaan luopua. Jätskiä ja mansikoita kyllä haluan syödä pari kertaa viikossa kuten tähänkin asti! Näköjään muuten mansikassa on hiilareita 8,4 g/100 g eli ei ihan kauheasti. Yhdestä rasiallisesta saa noin 20 g. Ja ehkäpä, jos sen kanssa käyttää kermavaahtoa niin tuonkin hiilarimäärän imeytyminen hidastuu [;)]
 
Vihdoin tänään saatiin täälläkin tietää sokerinrasitus arvot.
0h: 4,7 1h:6,0 2h: 5,3
Sano että todella hyvät on arvot. :) Jotenkin helpotti olo kun jännäsin kovasti noita arvoja.
 
Iltaa!

Täällä on nyt sit supparoinut vähän kivuliaammin, taisi eilinen 4 tuntia kaupungilla ja tämän aamun siivous/pyykkirumpa tehdä kepposet. Otin pienet nokoset/lepohetken, ok olo muuten, mutta nyt on sitten pää kipeä.
Nyt olen saanut kaikki vauvan vaatteet ja lakanat ym. pestyä, ja odottelevat silitys inspiraatiota [;)]
(saattaa vierähtää tovi,silittäminenhän on mun favorite puuhaa[:-])

Voi pylly noiden sokerijuttujen kanssa, ei todellakaan ole mukava juttu kaikkien muiden nipistelyjen,kivistysten ja väsymysten keskellä. Saatika että on kesä [&:]
Onkos/eikös ole sellaisia sokerittomia jäätelöitä,mehujää tms? Sais edes vähän jotain...
Mulle tuo neuvolan täti ei ole sanallakaan nyt puhunut sokerirasituskokeista, en sitten tiedä miten se täällä menee. Mulla on neukku/lekuri ens viikon Keskiviikkona, jospa se lääkäri sitten kirjoittelee lähetteen, jos katsoo tarpeelliseksi. Se jää nähtäväksi..

Varpaat..[:D][;)] tai siis nuo kynnet, harmi kunnen hokannu ottaa valokuvaa. Eka yritys hyvä kymppi takana, ja suosiolla putsasin pois. *kauheeta räkänaurua*[:)][:D][:D][8D]
Lähinnä sitä lakkaa oli varpaan väleissä ja varpaissa, kuin siellä kynsissä. *Tirskuu, auts mun vatsalihakset, ai mutta mulla ei ole..*[:D][:D]

Että sellainen päivä... Illan jatkeita[;)]
 
Buahahaaaa!!!! mamma_76 lakkauksille ja vatsalihaksille!!!!![8D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]
Poikakin säikähti kun repesin[8D]
 
Ruokavalion muutoksista: Kyllä sitä aika äkkiä tottuu uudenlaisiin ruokavalioihin. Minäkin olen joskus karpannut, kuin myös laskenut kaloreita jne.. Tsempit kuitenkin niille jotka joutuvat ruokiansa muuttamaan! [:)]

Täällä tuli tänään liikuttua liikaa, keskustaan ja takaisin pyörällä kolme kertaa ja uimahalliin ja tietenkin siellä sitten huomasin että maha kiristää nyt kovin paljon. Uin sitten vain 10-15 min, vaikka maha pehmenikin vedessä mutten sitten viitsinyt turhaa alkaa rasittamaan.. Jo sinne uimahalliin mentäessä meinasi alkaa sattumaan.
Heräsin jo puoli viideltä ja aika on käynyt tänään pitkäksi. Onneksi on ilta jo!

Jotakin yököttävää: Hirvittävät ilmavaivat. Alkaa jo riittämään tämä paukuttelu minulle.

Miehen vanhemmista: He kai yrittävät pelastaa minut masentumiselta tjtn, en sitten läheisistä väleistä tiedä [:D] Ihan mukavia ihmisiä.
 
Uhh, kun muuten väsyttää!
Menisiköhän tämä yö kunnon unilla.. ei taida tv:kään tarjota mitään katsomista, joten se on hyvät yöt ja unet kaikille! [:)]
 
Iltaa!

Hanimami kiitoksia kovasti [:)] Ja eihän se mun lääkärini ollu millään tavoilla huolissansa sykkeestä, tosiaan oli kovin tasainen, ite lähinnä ihmettelin et kui se silleen on "tipahtanu"... Mutta hyvä tietää kuitenki et on täysin normaalin sisällä [:D] Ingmanilla on olemassa sokeritonta jäätelöä ja se on myös rasvatonta.. jotain mansikkajäätelöä, muistaakseni sellasessa muovisen jogurttipurkin näkösessä pakkauksessa... vähän googlaamalla löysin tällasen sivuston http://www.siajaatelo.fi/products/index.php?id=16  mutta en tiiä missä noita jäätelöitä sit myytäis... ainaki nettikauppaa näytti olevan..

Kaika oli kiva sisältö. Tosiaan kauheen isoilta näytti kaikki vaatteet, ja jos toi meidän neiti tulee yhtään sukunsa naisiin, ni ne vaatteet (tai lähinnä se talvihaalari) menee päälle vasta ens vuonna. Mies oli yllättävän innoissansa niistä vaatteista ja totes et oli ihan kauheesti kaikkee kivaa [:D] (tosin taitaa herra edelleen olla sitä mieltä, ettei vauva mitään tarvitse.. sitä se on tässä mulle kohta kuukauden hokenu).

Nimistä.. meillä on toka ja kolmas nimi valmiina.. etunimen kanssa vielä tuskaillaan.. tai siis kun miehen mielestä on aivan turha miettiä nimeä ennen ku vauva syntyy ja mä haluun vaa "maistella" nimiä[;)] Mulla on yks ihan ykkösnimi, mut jostai syystä se on miehen mielestä liian suomalainen, eli hän ei sitä halua, eikä se mun mielestä mikää suomalainen nimi ole, ei taida kalenterissakaan olla...Mut oon keränny listaa nimistä, jotka ite hyväksyn ja oon kirjottanu niitte nimien merkityksetki ylös, koska miehelle se nimen merkitys on se tärkein tekijä.
 
Löysin vielä tällasetki sivustot, ku innoistuin kaivelemaan tota nettiä [:D][:D]

http://www.hiilariton.fi/?gclid=CIf5wIeekaICFQmA3godIFEljg

http://sokeriton.fi

Vissii nettikauppoja molemmat.. en kauheesti perehtyny niihin, pikasesti vaa sisältöä vilkuilin [:)]
 
Vaunuilusta: Joo, ei mene meillä karvavauva vaunuun. 30 kiloa aikuista kultaistanoutajaa voi olla vähän liikaa vaunukapasiteetille. [:D] ..Ja belggarikin on nyt muutenkin niin tosikko luonteeltaan, että repis varmaan korvat irti yrittäjältä. [:D] Noh mutta noutajanpoikanenhan olis oikeasti tykännyt, että pinnasänky on hänen uus petinsä. Siihen se nojaili, huiskutteli häntäänsä ja nosteli takajalkojaan. Kun totesi sitten, että ei pääse kipuamaan, niin katsoi syyttävästi, että tuus tuuppaamaan persiistä. [:)][:D]
 
Äippäpakkauksesta: Kävin viime viikolla keskiviikkona mein toimistolle tiputtamassa kelapaperit, mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Polttelee polttelee niin perhanasti. Varmaankin kohta soitan Kelan aspaan ja kyselen perään, että onko palkkis saanut lapun laitettua heille. Mun tuurilla se lomake on kuitenkin hävinnyt johonkin patterin ja seinän väliin... Duh. [8|]
 
Itsehuolto: Tuossa HaniMami mainitsi, että elokuussa aikoo yrittää kampaajalle ja mahdollisesti johonkin hoitolaan tuunamaan ittensä ennen muksun ulostautumista. Ei kuulosta yhtään huonolta idealta, kun en meinaa enää saada itse edes varpaankynsiä leikattua. [>:] Ja oon viimesen vuosikymmenen ollut melko tarkka (joku voisi sanoa maaninen) tuon alakerran siisteyden suhteen. Nyt se trimmaus on sitten jäänyt, kun kumpu töröttää tiiviisti edessä. Ei ole vielä vuori suostunut siirtymään vaikka Mooses kuinka käsee. Peilistä varovasti tiirannut, niin se ennen niin saksalaismallinen suora ja siisti baana muistuttaa jo enemmän traktorin alle jäänyttä rämemajavaa... [&:][:@][:D]
 
Sokereista: Tsemppiä kaikille rasittuneille ja testissä narahtaneille. Aika hurjalta tuo kuulostaa, kun esim. Kaikakin liikkut niin paljon ja Pippula syö jo valmiiksi oikein. [&:] Mulla on kanssa tosiaan maanantai aamuna rasitus. Rasittaa jo nyt valmiiksi. Pelkkä ajatus lihansyöjäpupun ruokavaliosta tökkii. En yksinkertaisesti pysty syömään lihaa (tai kalaa) enää tänä päivänä samalla lailla kun ennen. Maksimissaan kämmenen kokonen pala (ei sormia laskettuna mukaan) siirtyy lautaselle ja sekin menee ihan väen vängällä alas jos silloinkaan. [>:]
 
PojanÄidille lähtee tästä vielä kiitos erikseen tuosta kesätapaamisen eteenpäin potkimisesta. [:)]
 
Täällä olisi myös edessä operaatio varpaan kynsien lakkaus. Oikein ostin eilen uutta kynsilakkaa ja sellaisia kynsitarroja... [:)]  Toissailtana leikkasin varpaan kynnet ja se oli kyllä melkoinen suoritus jo se, joten saa tosiaan nähdä kuinka ihmeessä tuo lakkaus onnistuu.

Samoin tuota puskaa pitäisi harventaa! [:D][8D]  On täälläkin meinaan jo sellainen pöheikkö kasvanut kun tuo siistiminen on jäänyt vähän vähemmälle.

Mulla on meinannut tuo selkä alkaa reistailemaan nyt jonkin verran... [:@]  Viikonloppuna tuli köykittyä alaspäin kesäkukkia istuttaessa, niin siitä se jotenkin ärsyyntyi, eikä ole palautunut enää normaaliksi. Työtuolissakin tulee välillä retkotettua tosi huonosti, mikä ei yhtään tilannetta paranna.

Voi ei noita sokeriarvoja!!!! [&:][:o][&o]  Minulla on tuo testi vasta 22 päivä, mutta jännitän sitä kyllä jo nyt aika lailla kun tuota hyväskää niin paljon syön. Testin ajoitus on vielä kaiken lisäksi niin huono kun mies on koko edellisen viikon työmatkalla ja joudun olemaan yksin kotona... Se tietää aina sitä, että lohtusyön kaikkea hyvää yksin ollessani... [&o][:(] 

Uskomatonta että Pippulallakin arvot olivat liian korkeat, vaikka painosi on vieläkin noin alhaalla ja ruokavalio ollut oikeanlainen!!

Nimiasiaa: Meillä tuli yksi nimiehdotus mieleen heti aika alussa pojalle ja nyt kun vauvan pitäisi olla poika, niin tuo yksi nimi on edelleen ollut mielessäni. Ei tiedetä vielä, että onko se sitten oikeasti se. Itse asiassa aika vähän on vielä nimeä mietitty!! Pitää alkaa miettimään asiaa! Lukumääräksi tulee joka tapauksessa kaksi. Purri, kirjoitit nimien merkityksistä. Mistä olet saanut tietoa niistä??
 
Nimistä mä keksin ihan mahtavan nimen! Tosin se hieman jännittää koska on senverran erikoinen... tai siis kaikki tunnistaa sen sanana/asiana mut nimeksikin sitä on annettu...
Isäntäkin mutusteli sitä ja sanoi ettei hullumpi :) ja sen mielestä kaikki mun keksimät nimet on hullumpia (tosin menee myös toisin päin...[8|])
Meillä tulee kolme nimeä niinkuin esikoisellakin, ja luultavasti toinen ja kolmas tulee sukujen puolelta jos sieltä vielä kivoja lötyy...[:D]

Puskasta täälläkin sama homma, viikko/pari takaperin sen trimmasin kohtuu menestyksellä, nyt taas saa mies leikki indiana jonesia ja kadonneen aarteen metsästystä jos sille päälle satutaan. Mietityttää jo että saako ne tuolta vauvaa ulos jos en sinne jotain raivauksia tee... Onneksi miehellä on näppärät kädet ja muutenkin mieli puuhaa, ehkä lasken tuon salaisen puutarhani hoidon hänen käsilleen jatkossa[:D], sitäpaitsi se on yleensä vielä nuoltu puhtaaksi[8D]

Poika eilen ilmoitti että muumilakanat on ihan tyhmiä! ja että hän on jo niin iso poika että ei mistään muumeista enään tykkää, joten kipastaan lakana kauppaan ostamaan ihan isonpojan petivaatteet [;)][:D]

Nyssykät on vihdoin viety, mutta vielä on savottaa, eteinen ja olohuone on nyt kunnossa ja olkkari odottelee uusia verhoja, mattoa ja tyynyjä. Myös laitoin huudon uudesta tv-tasosta joka selviää huomenna. se pitää vaan tuunata jotta istuu sekalaiseen joukkoon[:D]
Mutta siis keittiönkaappien kimppuun seuraavaksi ja makkarikin saapi uudet seinänvärit ensikuussa.
Samoin suunnitelmat on jo kovat pojan huoneen suhteen (kerta isojapoikia jo ollaan[:D])

Celinalle kiitos ja kumarrus työni arvostuksesta[8D][:D]
 
PojanÄidille tosiaan kiitoksia ja ihan vaan vähän kirouksiakin noista treffivaihtoehdoista [:D]Eihän noista pysty päättämään, kun molemmat on niin hyviä [:D] Mulle tosiaan kelpaa molemmat vaihtoehdot, vaikka siis jo toista äänestinkin [;)]

*napa* en tiiä minkälaisia nimiä ja merkityksiä kaipaat, meiä perhe kun on kaks (lähes kolme) kielinen, niin oon kattonu englanninkielisiä nimiä ja niiden merkityksiä.. Mut suomalaisista nimistä ja niiden merkityksistä löysin tällasen sivuston : http://www.compuline.fi/ComDocs/Suomi/uushlp/html/fin-7kfn.htm
 
http://www.etunimet.net/etunimien-tarkoitus-ja-alkupera/
tuolla on myös jotain selityksiä nimille ja niitä tooodella omituisia.. anteeksi erikoisia.. nimiäkin [;)] Ei kuitenkaan mun nimeäni, vaikka sekin on harvinainen (alle 200 / 100v nimetty [:D][:D])

Celina ei kannata kauheesti stressata siitä sokerista. Mä en syö oikein, enkä liiku oikein, ja mun arvot oli ihan ok. Paremmatki ne ois voinu olla, mutta lääkäri sano, että ei oo mitää diabetesvaaraa.. kehotti vaan vähentämään sokerien syöntiä ja oikein korosti, että ei missään nimessä tartte kokonaan luopua [:D] ja tota äippäpakkaustahan sä voit itte seurailla, kun kirjottaudut Kelan nettisivuille pankkitunnuksilla. Näet sieltä sitten onko se hakemus jo tullut ja onko sitä myönnetty [:)] mä kans panikoin omaa pakettiani, ku ei toi meiä palkanlaskija mikää jänis ole noiden asioiden hoitamisessa, mut ton se oli sit osannu laittaa nopeasti eteenpäin.
 
Takaisin
Top