Kesäkuun Tuulahdukset

Päivvee!

raskausdiabeteshän se siellä lymyili.
Kaikki arvot joko yli/rajalla[&:][&:]

Painossakin näkyi viikon mässäily, mutta eipä tullut sanomista, kun on koko raskaudenaikainen painonnousu kuitenkin <5kg[:)], siis siitä ekasta neuvolasta.

Nyt kuitenkin kiirusta pukkaa; pitää varata äippäpolille sokereiden takia aika ja sitte olis NKL:lle varattava istukan takia aika- Mä olen vanha akka..ei tule ikä yksin ei[:D][:D]

Kun otin huolenaiheen kalorimääristä esille, että miten mä oikein jaksan treenata min. 1h/pvä, jos saan syödä max 1800 kcal, lekuri ihanasti totesi, että eiköhän toi raja ole niille mammoille, joille 30min 3x viikossa tekee tiukkaa..saa siis käyttää maalaisjärkeä[;)][;)]

Elikkäs mulla on kaikenkaikkiaan hyvä fiilis, kuitenkin. Ihan kuin tutkimusmatkalle lähtis- nyt tosin omaan verensokeriin. Nii- ja vielä olisi tiedossa ainakin 2 ultraa, ei ollenkaan paha, että vauvan/istukan kasvua ja kehitystä tutkitaan! Mähän en siis suostu ajattelemaan, että jotain olisi vialla.

FYI- ei kannata ottaa levolacia aamusella, jos samana aamupäivänä sisätutkimus. Pikkasen oli ilmavaivoja[:D]

Nyt pitää hoitaa ruokahuoltoa, jottei perhe näänny nälkään- palaan kommentoimaan myöhemmin!
 
Päiviä!

Varasin pienen retken Tallinnaan 18 päivä. Pakko saada vähän lomaa tästä kodin laittamisesta[8D]. Purri: etkös ollut laittanut jo pariin kertaan sen linkin siihen tallinnan ostoskeskukseen? En sitä löytänyt vaikka etsin, viitsisitkö vielä laittaa uudelleen? Tietääkö joku useammin tallinnassa vieraillut sellaista pannukakku paikkaa vanhassa kaupungissa? Viime kerralla siellä käydessä yritettiin etsiä sitä miehen kanssa, mutta ei löydetty.

Sain tänään vaaville hienon sitterin, laitan hankintoihin kuvan kun tästä jaksan. Hoitopöytä meni huutonetissä ohitse, kun oli liian sitkeä vastustaja huutamassa ja mulla oli nälkä ja oli pakko mennä syömään[:D] Eiköhän niitä taitettavia hoitopöytiä vielä tule sinnekin myyntiin.

Kaika: tuota oon kanssa miettinyt, että täytyyhän ne kalorit sovittaa yhteen sen oman aktiivisuustason mukaisesti. Nyt kun oon viikon tässä syönyt melkein sen 1800 ja samalla tehnyt muuttoa ja järjestellyt, niin oon iltaisin niin kiukkuinen ja väsynyt, etten jaksa muuta kuin odottaa, että saisi syödä iltapalaa. Ehkä olisi paikallaan siis lisätä vähän sitä kalorimäärää. Eikä muakaan haitta tää ruokavalion muutos, ehkä enemmänkin pelottaa, kun on tällä hetkellä muutenkin väsynyt, että mitä sitten jos ne arvot ei pysykään sallituissa rajoissa.

Purri: kuolailin noita laittamiasi sokerittomia herkku-linkkejä. Kiitos!

Äippäpakkaus: lähetin kanssa viime viikolla paperit kelalle. Netissä näkyy, että asiakirja saapunut, mutta ei vielä muuta. Käsittelyajathan noissa kelan jutuissa on vähän tapauksesta riippuen 2vko-6vko, että itse odottelen aikaisintaan ensi viikolla jotakin tietoja.

Jospa sitä taas menisi purkamaan noita laatikoita ja järjestelemään.. Tuntuu ihan loputtomalta urakalta..
 
HaniMami http://www.roccaalmare.ee/ tuossapa tuo linkki olisi. Ja tosiaan ilmainen bussikuljetus on sekä satamista että Viru-hotellilta. Tosin ei se taksikyytikään paljoa maksa, kun noi bussit liikkuu niin harvoin.

Edit:   http://www.tourism.tallinn.ee/fin/fpage/liikkeella/syo/kahvilat  löytyisköhän tuolta se teiän pannaripaikka? Jos nimeä muistat, tai muuta?

Meillä on tänään ilmeisesti hieman hiljasempi päivä mahassa.. luulen että otti nokkiinsa eilisestä työpäivästä, kun mun työhousut puristaa ihan järkyttävän paljon juurikin mahan alueella [&o] Soitin töihin ja kysyin saisinko käyttää omia mammafarkkuja, kun ne on tummansiniset, ni esimies sanoi ettei voi lupaa antaa ennen ku kysyy kauppiaan mielipidettä. Ja siis tosiaan kassan takana istuskelen, että en ymmärrä miksen voisi pitää omia housujani, kun eihän ne sieltä minnekään näy ja sitä paitsi meiä töissä oli juusto-osastolla yks mamma pitäny viimeiset 2kk töissäolostaan omia harmaita mammafarkkujansa... mut saa nähdä nyt. Toinen vaihtoehto on, että mulle tilataan paria kokoa isommat työhousut, jos en omia housujani saa käyttää..  Mutta hieman ärsyttää, koska sit ne isommat työhousut on muuten oikee kunnon haaremipökät, mut mahasta tiukat... Noh, saa nähdä miten tää homma alkaa pelittää...
 
HaniMami Mullois yks taitettava nurkissa, ei mikään komistus, mut saat poiskantohintaan. Espoossa on, voin kuvan iskee vaikka Spostiin tai jonnekin, jos haluat tutkia lähemmin. Menee 20pvä kirpparille myyntiin jos ei sille muuta kotia löydy.

Löydettiin pojalle IIIISONPOOOJAN lakanat, nyt komistaa bakuganit sänkyä ja poika kierii ilosta jo nyt sänkynsä pohjalla[:D]

Kaika Jippiii, sul on diabetes!! Yritän jatkaa positiivisella linjalla :) kuulostit niin "iloiselta" ja plussana lisää ultria[:D] Ei huonompi kauppa, sitäpaitsi ne kilot pysyy entistä paremmin kurissa!!!

ei muuta.
 
PojanÄiti: laita vaan mailiin kuva siitä hoitopöydästä. Ei sen mikään kedon kukkanen edes tarvii olla, kunhan kasassa pysyy ja hoitaa hommansa[:D]

osoite: laura003@luukku.com

Purri: Iso kiitos linkeistä!
 
Heippa kanssamammat!

Kaika: Harmin paikka! Samassa veneessä siis ollaan. Sinälläänhän tää ei ole mikään suunnaton poikkeus, että RD iskee ei-ylipainoisiin tai raskausaikana hyvin vähän painoa keränneille. Kuulemma 50 % raskausdiabeetikoista on sellaisia, joilla ei ole minkäänlaisia riskitekijöitä, eli ei esim. ylipainoa, sukurasitetta tms. Inha puoli RD:ssä on se, että sen saaneista 50 % kehittää itselleen myöhemmin elämässään ihan oikean diabeteksen, mutta tuskinpa sitäkään tarttee murehtia. Tekee elämäntavoillaan mitä voi ja jos se ei auta ja nakki napsahtaa, niin koittaa sitten vaan huolehtia itsestään mahdollisimman hyvin. Ja onhan kuitenkin 50 % mahdollisuus olla sairastumatta siihen ikinä!

Kaipa RD:ssä kyse on pohjimmiltaan siitä, että jollain on herkemmät kudokset raskaushormonien vaikutuksille, ne kun heikentävät kudosten insuliiniherkkyyttä. Ja toisekseen haima joutuu hoitamaan kahden ihmisen sokeriaineenvaihdunnat, ei se aina jaksa moista ylityökuormaa (joutuu raskausaikana työskentelemään 2-3- kertaisesti normaaliin nähden). Kai se on niin, että jollain prakaa selkä, jollain pää ja jollain haima ja jollain rasittuu vähän kaikki sisäelintoiminnot eli tulee pre-eklampsia. Koitetaan tosiaan nauttia kesästä ja hoitaa itseämme, mutta ei ryppyotsaisesti. Mansikat ja kesämarjat onneksi sopivat tähänkin ruokavalioon, varsinkin jos niiden kanssa syö jotain hidastavaa rasvaa tai proteiinia (hmmm, kermavaahtoa?? [:D] )

Tänään tuli käytyä neuvolassa ja sain sen sokerimittarin ja liuskat ja vihon kirjaamista varten. Ä-polille täytyy itse varata aika, ja siellä sit päätetään kohtalosta sen omaseurannan pohjalta. Sen tiedon sain puristettua, että vain pari satunnaista aterian jälkeistä 7,8 ylitystä sallitaan, jotta välttyisi insuliinihoidolta. Jos ylityksiä tulee enemmän, niin on todennäköistä saada inskat.

Käynti oli asiallinen. Pelkäsin, että tulee ruokavaliohaukkumista tms, mutta toki painonikin kertoo, etten sitä sokruakaan kyllä paljon vetele. Ihan asiallista valistusta ja totesivatkin, että ilmeisesti itsekin jo olen näistä tietoinen. Nopeimmat hiilarit pitää korvata proteiinilla. Sepä juuri vaikeaa onkin. Mulla on sama kuin Celinalla: ei uppoo liha, kala ja kana eikä rahka eikä raejuusto. Aiemmin oon tykännyt proderuoasta, mutta nyt raskausaikana se ei oikein edelleenkään pahoinvoinnin hellitettyäkään uppoa, vaikka nythän sitä erityisesti tarvitsisi!

Ihan muuta: Ostin tänään IHANAN tuuhean ja suuren kirsikkatomaattipuskan amppeliin laitettavaksi. Siinä on varmaan satoja raakileita ja söin pari kypsää keltaista pikkutomaattia ja tosi hyviä olivat [:)]
 
Pippula puhui asiaa, näinhän nää menee.
Ja onneksi toi diabetes on suht helposti hoidettavissa, vaikka tulisikin raskauden jälkeen.
Mitens teille, Celina ja Pippula, tippuu soijarouhe ja tofuruoat? Itse pidän kovasti tulisesti maustetusta soijaproteiinista ja kaiken maailman pavuista ja herneistä.. Netti on täynnä hyviä ohjeita, joilla pääse kivasti alkuun ennen kuin tottuu käyttämään raaka-ainetta[;)]

No, olishan se jo naurettavaa, jos et saisi, Purri, pitää omia raskaushoushuja!
Toivottavasti se pomosi järkeistyy.

Kuulostaa HaniMamilla siltä, että varmaan tarvitsee lisätä kaloreiden saantia jonkin verran. Eihän tässä nyt ole tarkoitus (ONNEKSI!!) näännyttää itseänsä diabeteksen vuoksi. Mutta muistat sitten hyviä kaloreita lisätä![:D] *heristää etusormea samalla*

JIM: Oikun munkin tomaatit kypsyis jo pian! Namskis.. Vasta olemme saaneet raparpereista nauttia..mutta tulossa on: omenoita, vadelmia, herneitä, mansikoita, salaatteja, retiisiä, porkkanaa, erilaisia yrttejä, herkukoita ja karviaisia! Se onkin sitten oma show, kun pakastus ja mehustus alkaa..Ja tällä kertaa myös leivotaan sokerittomia piiraita ja herkkuja[;)]
Meillä alkoi diabetesruokavalio jo tänään; ruokana grillattua inkiväärilohta, proteiinipastaa ja parsakaalia. Oikeestaan toi on kyllä ihan normiruokaa meillä, mutta mä otin vähän vähemmän pastaa nyt ja kiinnitin huomiota annoskokoon.*taputtaa itseään selkään*
Kävin myös hammaslekurissa ja reikiä 0[:)]
Huomenna sitten mittaillaan 10 kertaa verensokereita ja varataan aika äippäpolille.

Tässä vielä kaikille iloksi kukkakimppu[:D][:D]
(pojat olivat keränneet yhdessä sen ja musta toi on tosi hieno[:)][:)])






 
Täälläpä on tapahtunu ja PALJON.. en millään pysy enää perässä kun jonkun aikaa ollu pois kuvioista. Muutto on nyt takana päin ja koti alkaa näyttämään jo kodilta. :) Uudessa työpaikassakin on jo kaks viikkoo vierähtäny. Mulle tuli täytenä yllätyksenä että äippäloman aikana kertyy lomapäivät ihan normaalisti. En vissiin kovin hyvin tunne noita tessin juttuja. :>

Kertokaas te viisaammat.. mulla on nyt muutaman päivän sattunu mahaan välillä kovastikin. Tuntuu siltä kun mahassa olis suonenveto. Se pahin kipupiste on tuossa ihan navan vieressä. Mitähän ihmettä se voi olla? Onko kellään kokemuksia? Tosi lieviä suppareita on kans tullu, mutta siis todella lieviä.. Ei pistä vielä edes huohottamaan. :) neukkukin vasta viikon päästä.

nyt oli pelkästään omaa napaa, kirjaimellisesti, mutta siis kun en yhtään oo kärryillä jutuista. :)

Niin, kottarainen, olitko uusimmassa Vauva-lehdessä?
 
Iltoja täältä,
Kirjoittelinkin neuvola topicciin mun hössökäynnistä.

Tänään maksoin matkan, lauantaiaamuna olisi tarkoitus suunnata Mallorcalle, Santa Ponsaan. Jos joku on käynyt niin mielellään kokemuksia kuulen [:)]

Puskasta; Mua kans pännii alkava rämemajava vai mikä elukka se nyt oli (sain kyllä hyvät naurut). Aattelin jo et pitääkö kohta alkaa varailemaan aikaa jonnekkin brassiwaxinkiin. Jotenkin karvat muutenkin siellä ahdistaa kun on valkovuotoo ja hiivaa ja vaikka mitä [:-]

Pakko käydä kastelemassa kukat tuolla pihalla kun ovat ihan nuupallaan...

Oliko toi yhteismiitti johon on nuo 2 vaihtoehtoa niin koska.. 3.7?
 
ChildishFear kuvailee samaa tuntemusta mitä minä aiemmin.. Liittyisikö se siis jotenkin supistukseen..

Nätit kukat Kaika! [:)]

Täällä vauva potkii nyt juuri tällä hetkellä mukavia potkuja ;--D Rauhallisia ja eikä hirveitä hepuleita vedä.

Viime yönä nukuin pitkästä aikaa sikeästi ja hyvin! Heräsin vasta aamulla vessaan, joten jäi rautalääkekin aamulla otettavaksi. Yleensä kun tulee se kaksi kertaa käytyä pissillä yön aikana [:)]
Aamulla lähdin käymään miehen vanhempien kanssa syömässä ja sain nähdä talon, jossa miehen äidin isä oli asunut, järven missä olivat joskus pyykänneet lapsina (:D) ja mitä vielä! No, osaanpa sitten tulevaisuudessa kertoa jotakin lapselle, jos kyselee paljon isänsä suvusta.

Minun oli pakko ottaa yhteyttä mieheen, ei siis ollut itsekuria sen asian suhteen :( Mutta sainpa mielenrauhan, kun jäi pari asiaa epäselväksi kun hän vei viimeisiä tavaroitaan ja kaikki oli jotenkin sekavaa silloin jne.. Eli nyt voi taas edetä rauhallisella mielellä [:)]

Huomenna saan pesukoneen ja pääsen pyykkäämään. Tein tänään kirpputorilta löytöjä: 2 uutta ja yksi vanha neule n. 8 egeä yhteensä. Pari pv:ää sitten löysin ihan uuden nalle-puh hupparin vauvalle 2,5 e.. <3
Minusta tuntuu, että nykyään teen vaan huonoja ostoksia vaateliikkeissä.. viimeksi ostin aivan kamalan kesätunikan eikä se värikään sopinut minulle! [:D]

Tulipas täällä nyt tekstiä vaan omasta elämästä.
 
Huomenta!

Vihdoin rytmi taas kunnossa ja herättiin ihan ihmisten aikoihin[:D]
Olin siivonnut lenkkaritkin jonnekin jemmaan ja eilen jouduin laittaamaan lenkille kävelytossut jotka hiersi rakkulan kantapäähän ja selässäkin oli puukko koko loppuillan[:@].

Minzkuli miitti oli suunnniteltu lauantaiksi 3.7, menikö matkasuunnitelmat taas päällekkäin[:D]

Toivottavasti kukaan ei loukkaantunu kun laitoin noi vaihtikset tonne, toki vastaan otetaan ideoita jos noista ei mikään kolahda, ajattelin vain laittaa rattaat pyörimään asian tiimoilta, ettei sitten jää tekemättä ja onpahan nyt jotain suunniteltu:) En myöskään aijo toimia risteilyemäntänä joka vain käskyttää muita, vaan ihan rennolla meiningillä mennään[:D][:D] ja nautitaan seurasta, ruuasta ja toivottavasti myös keleistä[:)].

Mullakin oli mielettömän levollinen yö, nukuin melkein kellonympäri... no ainakin reilu 10tuntia.[:)]
Tänään olis siivousta, noissa kaapeissa ja varastoissa on vierähtäny niin ettei peruspalvelut ole toimineet, eli pyykkiä ja tiskiä käyn kohta vääntämään.

CF kiva kuulla sinustakin ja että elämä on lähtenyt rullaamaan!!![:D] halauksia sinnesuuntaan!!!

torstaita!
 
Purri: Toivottavasti saat pian käyttöön omat mammahousut. Tekee ihmeitä työviihtyvyydelle, kun ei kiristä ja purista. Kai se pomo tajuaa, että lohkeaa vähän helpommin hymy asiakkaillekin kun ei tunnu siltä, että joku repis pakin ympärille nippusidettä. [;)]
 
Pippula: Sä olet kyllä uskomaton kävelevä tietopankki! Kiitos tuosta faktapläjäyksestä. [:)]
 
Kaika: Aijaijai. Ei uppoa soija ja tofukaan täällä. [>:] No, mutta ei auta murehtia. Tässä on vielä viikonloppu lusittavana ennen testiä, eikä nyt sitä viittis pilata tämmösen huolehtimisen kanssa. [:)] Sullahan Kaika on kunnon sato tulossa. Onneksi on noita pikkuapureitakin vaikka muille jakaa. Laitat vaan äijät töihin. [;)]
 
CF: Hurjasti onnea uuteen kotiin! [:)] Jos jaksat, niin kerro vähän mikälaisen kämpän sait?
 
Minzkuli: Alustavasti oikein hyvää ja antoisaa matkaa. [:)] Mie kuolaan Finnairin sivuilla tarjouksia Roomaan ja Pariisiin. Ei taida lähtöä ottaa, kun ukko pitää vaan pari viikkoa lomaa nyt kesällä ja loput sitten vauvan syntymän aikoihin. Lisäksi noiden koirien (tai siis miehen koiran) saaminen hoitoon lyhyellä varoitusajalla on hieman haasteellista. 
 
Milamariaa: Höpöhöpö tuossa mistään itsekurista ole kyse. Kuten itsekin sanoit, että nyt on sulla ainakin mielenrauha koko asian suhteen. Parempi siis, että soitit ja selvitit asiat, kun että olisi jääneet aivan ilmaan roikkumaan. [:)]
 
Omaa: Eilen oli nk. "tukka sekaisin" päivä. Lähdin duunista litomaan hieman etuajassa, kun totesin, että ei vaan kykene ja jaksa. [:'(] Kotiin mennessä pyörähdin ensin apteekissa kyselemässä närästyslääkettä, joka ei ole purutablettina tai nestemäisenä. Ei löytynyt raskaana oleville moista, joten naama norspärssille ja piimän voimalla taltuttamaan noita närästyskohtauksia. Sitten kävin hakemassa Suomalaisesta kirjakaupasta ihanaakin ihanamman Muumilaakson vauvakirjan. Sitä sitten miehen kanssa täytellä tässä vuoden aikana meille ja pikkuiselle muistoksi. [:)]
 
Kotio kun pääsin en jaksanut edes ruokaa laittaa. Jotain pientä ja kevyttä nappasin ja olin ihan valmis petiin... ja kello oli vasta 16:15. Kärvistelin pystyssä johonkin 19:30 asti, että sain koiran huolettua ja ruokittua ja painun tämän jälkeen lukemaan kirjaa ja siitä sitten unten maille joskus hieman ennen 21. Heräsin yöllä kerran vessaan ja aamulla 5:30. Ihan jees unoset tuli vedettyä - oli meinaan taju aivan kankaalla. Saa nähdä miten pirtsakkaa sitä tänään jaksaa olla, vai luistanko taas hieman etuajassa kotio. [;)]
 
Palaillaan taas kullat. [:)]
 
Paska!

Heti eka sokeriarvo yli sallitun[:@]
No, sormet ristissä, että toi olis eka ja vika...

Pikainen käynti, nyt kotihommiin, koska huomenna lähtö Pohjanmaan lakeuksille.
Ja sitten uimahallille lillumaan, koska olen jo tämän päivän treenit tehny[;)].

Moikkelis!
 
Huomenta!

Täällä kanssa ensimmäiset sokerimittailut takana. Arvot oli ok. Tosin koko eilisen päivän kiinnitin ekstrapaljon huomiota ruokavalioon ja jätin myöskin hedelmät syömättä puolen päivän jälkeen[:D] onko järkeä vai ei? sitä en tiedä. Ja pidin sen 12h paaston pohjalle. Tänään sallin itselleni pienen jäätelön sitten. Joudun mittaileen kerran 3 viikossa, jos arvoissa ei näy mitään, että seuraavan kerran vasta heinäkuun 1. on mittaus. Jaksamista kaikille RDläisille pistosten kanssa!

Tilasin äsken miehelle isyyspakkaukseen sellaisen superisi- t-paidan ja mute- tekstillä olevan tutin. Alkaa sekin olemaan vähitellen valmis. Ensi kuussa annan sen miehelle synttärilahjaksi. Toki ostan jotakin henkilökohtaistakin vielä lisäksi. Tällä hetkellä pakkausessa on: Muumipyyhkeet: pikku myy ja muumi pappa, sekä kylpyankka. Vauvan käyttöopas, josta oon jo maininnutkin, muutama harso ja imse vimsen yhden koon kestovaippa, rätti, jossa lukee isin rätti ja I love dad -body ja nyt sitten tuo t-paita ja tutti. Vielä ostan tuttiketjun, kun tulee vastaan ja lahjapakkaukseksi oon vähän suunnitellut ammetta. Ootteko muut suunnitelleet isyyspakkausta?

Taas pitäisi jatkaa kodin järjestelyä[:-]
Mukavaa päivää!
 
Eli sairaanhoitaja koulun pääsykokeisiin olen huomenna menossa.....tänään pitäis vielä väsätä se tehtävä sinne, menee varmaan yö hommiin ja sit huomenna tukkatakussa pääsykokeissa. [&:]

Mua kenkuttaa ihan sairaasti, oltais saatu sukulaisilta tosi hyvä kuntonen(uutta maalipintaa vain kaivaten) huvimaja vain 100€ ja mulla olis ollu sille juuri sopiva paikka ja tarvetta niin totta miedän takapihalle sitä ei saa kun ei muka sovi(miehen mittailujen mukaan) talon ja naapurin raja-aita puskan ohi millään takapihalle ja etupihalle sillä ei ole paikkaa....perse!!!! [:@]

Ei auta kuin lähteä nurmikonleikkaus puuhiin, jos sais purettua kiukkunsa siihen koneen lykkäämiseen....
 
Huomenta/Päivää

Olette taasen pulissut reippaasti...
Mulla menee oikeesti järki kohta tän mun muistini kanssa [&:]
Tällä viikolla mun puhelin on ollut hukassa kolmesti, kerran joutus poika soittamaan siihen, ja se löyty vessasta[:-]
Nytkin kun aloitin kirjoittamaan, aikomuksena jotain stooria, niin. *pling* en enään muista mitä mun piti kirjoittaa.[>:]

Joten jospa ihan näin... Lähden leikkaamaan nurmikon Perhana!!![:D]
Nauttikaa Auringosta jos se paistelee, sillä viikonlopuks on luvattu sadetta koko maahan.
 
Heissan mammat!

Sain ku sainkin käyttää omia housujani töissä! Homman nimi oli vaan se, että meiä osaston vastaavista KUKAAN ei uskaltanu antaa mulle lupaa, ennen ku kauppiaalta on lupa kysytty.. noh, minäpä sitten painelin kauppiaan toimistoon ennen työvuoroani ja kysäsin, että josko mä saisin käyttää [:D] Kauppias katto sit hetken mun mahaani ja totes että "totta kai sä saat käyttää omia housujas, eihän kukaan niitä kassan takaa näe!" [:D] Ja Kaika muuten, ei ne ihan oikeasti uskaltanu sanoo mulle, että käytä vaan. Sit ku tulin sieltä kauppiaan toimistosta, ni ne piti tasan tarkalleen huolta, että kirjottivat lappusen sinne kassatoimistoon, että mulla on kauppiaan lupa pitää omia pökiä "ettei kukaan ala aukomaan sulle"... *huokaus* meiän töissä ei toi järki oikee pelitä...

HaniMami,
ollos hyvä vaan.. Tiedän et vanhan kaupungin puolella on jonkun kujan sisäpihalla aivan ihana chocolaterie- paikka, mut se onki sit täyttä suklaata mitä myyvät esim. kakkupalana [:D] Eli ilman kahta kuppia kahvia ei saa sitä palasta syötyä vaikka kuinka pitäis makeasta [:D][:D] Tosin en sen kuppilan nimeä muista, enkä sijaintiakaan tarkalleen.. ehkä parempikin [;)]

Mä käyn maanantaina ostamassa vauvalle sängyn [:D] Mun äiti oli paniikissa käyny ikeasta ihmettelemässä sitä sänkyä, ku luuli et oli joku normihintanen sänky (siis se hurjat 50e) ja luuli et se on joku tulitikkukyhäelmä jota oisin netistä vaa ihastellu [:D] Sit se soitti mulle siunauksensa,ku oli käyny kattelemassa [:D] Elikkä saan sen sängyn kotiin!!! Sit pääsen miettii pehmusteita ja muita, eli äidin kangasvarastolle käypi tieni [;)]

Mut nyt meen paistaa pari munaa ja laitan ne ruisleivänpäälle.. sit töihin! Hauskaa päivää itse kullekin [;)]
 
Purri: Kiitos linkeistä nimien merkityksiin. Kyllähän niitä googlettamallakin löytyi tosiaan jonkin verran ja varmaan pitäisi käydä katsomassa myös kirjaston tarjonta.
Onneksi myös saat käyttää niitä omia housujasi töissä! Olisihan niiden käyttämisen kieltäminen ollut jo aika älytöntä touhua! [X(]

Kaika: Harmi nuo sokerit, mutta hienosti tosiaan tsemppaat ja niinhän se on, että jos asia nyt näin kerta on, niin ei sille sitten voi enää mitään muuta kuin elää sen mukaan.
Kirjoitit lähteväsi huomenissa tänne Pohjanmaalle. Oletko itse kotoisin täältä päin?

Minzkuli: Voi miten ihanaa, että pääsette lomamatkalle!! [:D]  Ihanaa reissua jo nyt tässä vaiheessa! 

Me olemme myös miehen kanssa haaveilleet tässä vielä jonkinlaisesta matkasta. Se perinteinen "kesälomamatka" sinne Helsinkihin asti pitää tietysti tehdä ja mietinkin sitten, että jos siitä olisi sitten samalla käynyt vaikka edes siellä Tallinnassa. Joku Euroopan kaupunkilomakin olisi kyllä mukava, mutta en tiedä jaksanko enää sellaista kun ihan "tervejärkisenäkin" (siis ei raskaana) ne reissut on aina niin raskaita. Vähän alkaa reistailemaan tämä vartalo kun selkä kipeytyy pitkään istuessa, mutta myös pitkään kävellessä/seisoessa, eli vähän niin kuin joka tapauksessa!! [8|][8|] Voi kuinka raihnaiseksi sitä alkaakaan tuntemaan itsensä... [&o] No joka tapauksessa kesälomaan on vielä 2,5 viikkoa. Meinaa loma jo alkaa polttelemaan... [:)][8D]
 
Tänään tuli kutsu sairaalaan just ennen juhannusta, jossa saan aparaatin joka mittaa mun sokerit viiden minuutin välein kahden vuorokauden ajan. Samalla käynnillä luvattiin myös ravitsemus- ja liikuntavalistuksen kertausta. Taas. Sitten juhannuslauantaina ilmeisesti takaisin poistattamaan laite ja purkamaan sen tiedot ja siinä sitten lääkäri, joka päättää hoidosta + ultra. Jotenkin masentaa, vaikka hyvähän se on että tutkitaan.

Takapakkia myös muilla rintamilla. Meillähän on koira etsinyt uutta kotia ja sellainen löytyi jo maaliskuun puolella, mutta muuton piti sopia uusille omistajille vasta kesäkuussa. Nyt sit selvisi, että kyseiset ihmiset ovat tehneet törkeät oharit. Eivät ole ilmoittaneet, ettei onnistuisikaan ja nyt eivät sitten ole vastanneet viesteihin eikä puheluihin lainkaan, vaan välttelevät. Tosi inhaa, kun he kuitenkin tiesivät tilanteemme ja että miksi meillä on kiire ja että ei ole aikaa pelleilyihin. Silti he tuhlasivat aikaamme useita kuukausia. Heidän piti jo huhtikuussa maksaa pieni käsiraha sen jälkeen, kun koira oli ollut yhden yön ja päivän heidän luonaan ja olivat tykänneet koirasta ja pyysivät, jos saisivat maksaa sen tilille. Mies ei koskaan tarkastanut asiaa, että oliko raha tullut ja nyt sitten havaittiin että ei ollut tullut. Kiva olla lähtokuopissa tässä vaiheessa, asutaan edelleen erilllään ja mä ainakin joudun nyt taloudellisiin vaikeuksiin, kun finanssit oli laskettu niin, että kesäkuusta alkaen asutaan yhdessä [:'(] [:@]

Vaikeaa olla stressaamatta, mutta stressihän vaikuttaa sokereihin sekä lapseen, että aikamoisen puun ja kuoren välissä. Yritän olla ihan viilipytty, kun en muutakaan voi, mutta välillä on vaikeaa.
 
Siis mitämitä Pippula? Siis onko heillä nyt koira, eivätkä ole maksaneet siintä ollenkaan? Damn! [:@][:@]

Stressistä: Kirjoitinkin tuonne jo jollekin, että turhaa sitä on voivotella ja murehtia stressiä. Sehän kuuluu elämän tunteisiin ajoittain. Tuskinpa kukaan odottava äiti on joka päivä hymy korvissa, eikä inahda pienestäkään stressiaiheesta. Enemmän ahdistaa, jos alkaa ajattelemaan "En saa stressata, koska se vaikuttaa niin ja näin.." [:)] Tietenkin joku saattaa osata hyvät itsensä psyykkaustaidot, mutta itselleni tulee ainakin aina seinä vastaan kumminkin vaikka kuinka hokisin mantrana "Minulla ei ole stressiä. En ole vihainen tai kiihtynyt.." Tietenkin viileä asenne auttaa hieman..

Töistä: Edelleen olen työtön, mutta eipä hetkauttanut kun tiesin että onhan se aina parempi ottaa varmuuden vuoksi töihin ihminen, joka ei ole raskaana. No saapi vielä nauttia omasta ajasta ja vapaasta [:)]
 
Takaisin
Top