Kesäkuun Tuulahdukset

Joo saas nähä mitä tänä yönä näkyy, ku kattelin miehen kanssa Contenderia.. siis jenkkiläinen nyrkkeilyohjelma, tällä kaudella Muy Thaita (tai miten lie kirjotetaankaan)..Että voi olla et mä hakkaan ihmisiä ens yönä [:D]

Ja vauvalla on ollu koko päivä aikamoista vilskettä. Ei oo kyllä kauheesti lepäilly ja isänsäkään ei onnistunu rauhottelemaan [:D] Mut onneks mä oon lepäilly koko päivän, enkä oo poistunu kertaakaan näiden seinien ulkopuolelle [:D] Päätin, et koska mä koko viikon juoksin stressaantuneena ympäriinsä ku päätön kana, ni tänää saan olla möllöttää kotona ja rentoutua. Ei mieskää voinu valittaa, että en koskaa oo rauhallisena paikoillani [;)]
 
Huomenta vaan!

Taas tähän mun vakioaikaan hereillä[:-]

Vaavi liikuskeli eilen tosi kovasti. Maha tutisi ja heilui ja sitä sitten ekaa kertaa ihailtiin miehen kanssa yhdessä[:D]. Mies sai jopa pari potkua osakseen[:)] On se ihanaa, että pikkuinen kasvaa ja vahvistuu.

Kaikalle onnea sokerirasitukseen! Muista ottaa jotain evästä, että saa heti rasituksen päätyttyä suuhun pantavaa. Mulla oli ainakin tosi paha olo silloin.

Itse jännäilen, kun tällä viikolla pitäisi ottaa ensimmäiset sokeriarvot. Mietiskelen tässä just, että milloin voisin koittaa sitä ensimmäistä aamun paastoarvoa, kun on jo nyt niin kova nälkä, että tekisi mieli yöpalaa[:D]

Purri: Hyvä, et välillä malttaa vaan olla ja möllöttää. Itsekin kaipaisi sellaista hetkeä, mutta vielä ei malta. Pelkään vaan, että teen liikaa voimiini nähden.

PojanÄiti: Kyllä niitä nyssyköitä ja pussukoita yllättävän paljon kertyy[:D]

Pilpalle jaksamista vuodelepoon!

Mamma_76: Onnea hyvistä todistuksista

Ostin eilen sitterin huutonetistä ja vielä jännityksellä odottelen hoitopöydän huudon loppumista. Ihanaa, kun vihdoin voi ostaa vaaville tarvikkeita. Vaunujen hankinta tosin menee varmaankin heinäkuulle, kun muuttoon meni ihan kiitettävästi rahaa. Mutta ihan pian pääsen laitteleen vaatteita ja kokoamaan pinnistä, kunhan vaan saisin nuo muutamat jätesäkit selvitettyä..

Mukavaa kesäistä viikkoa kaikille! Toivottavasti ilmat pian lämpenee.
 
Uusi Viikko ja Uudet Kujeet!

Heti aamusta kopsasin tuon tekemäni listan, ja muokkailin sen omanlaisekseni, nyt vielä tulostan sen. Helpompi katsoa, mitä vielä on shoppailematta.
Löysin eilen kirpusta 0,20e/kpl Milly&Willy bodyn,housuja ja potkarit. (62cm) Tosi hyvä laatuisia[;)] Noita 58cm vaatteita näköjään pitäis vielä shoppailla...joten taidanpas kurvailla tänäänkin kaupungille[:D]
Ennen sitä käyn hakemassa postista iskän tilaaman paketin, josta löytyy vaaville mm. "kengät". Miehet!!Oli aivan pakko saada ostaa vauvalle Empiltä, samalla kun shoppaili itselleen t-paitoja. Positiivistahan tämä on, että ukkokin on kiinnostunut tulevasta lapsukaisestaan. [:)]

Jiihaa! Shoppailu on mukavaa!
Nautiskelkaa kukin tahoillanne, koska never knows millon pääsette seuraavan kerran nautiskelemaan kaikessa rauhassa kauppakierroksesta.

Aurinkoista PäivänJatketta Hormoonihyrrät!!!
[8D]
 
Huomenta päivää!

Kiitokset HaniMamille eväsmuistutuksesta!

Täällä alkoi päivä puurolla ja raparperikiisselillä.
Pian pitäisi esikoista koululle viedä terveystarkastukseen ja kuraattorin kanssa juttelemaan.
Sitten olisikin uimista hallilla vuorossa; en ennen keskiviikon lekurin tarkastusta halua mennä luonnonvesiin pulikoimaan..

Mä olen tässä lueskellu jo valmiiksi noista ruokavalioista, joita suositellaan raskausdiebeetikoille..varaudutaan pahimpaan[:D][;)]
Mutta sitä mä vaan mietin että, miten perkeleessä mä jaksaisin suosituskalorimäärällä (1600-1800 kcal/vrk) mitään treenata???? Toihan on silkkaa hulluttaa olla noin pienellä kaloriomäärällä!!
Mulla kuitenkin normipäivänä on kalorimäärät yli 2000/vrk ja kulutan pikkasen sen yli, koska urheilen tunnin päivässä (vähintään)..ja nytkin olen siinä kintaalla, että joudun vähentämään urheilua, kun yksinkertaisesti vaan väsyy nopeemmin..
No katsellaan sit keskiviikon lekurissa..

Eipä muuta kuin ihanaa kesäpäivää kaikille!
 
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!

HaniMami: Onnea uuteen kotiin ja onnittelut myös opiskelupaikasta!!!

Milamariaa: Tsemppiä sinulle tuossa muutoksen tilanteessa. Nyt suunta on varmasti vain ylöspäin ja parempaan, kun mies on pois ja pystyt keskittymään paremmin itseesi ja vauvaan.

Celinalle onnittelut vaunuostoksista! Me ei vielä olla saatu tehtyä päätöstä vaunuista, mutta haluaisin kyllä myös jo kovasti asian päätökseen, että voisi "kuivaharjoitella" sitten vaunuilla. [:)][;)]

Oli helpottavaa lukea, että liikkeiden ei tarvitsekaan tuntua vielä joka päivä tässä vaiheessa. Vaikka kyllä minäkin olen nyt joka päivä liikkeet tuntenut, mutta välillä vain tuntuu, että poika ei liiku lainkaan tai niin todella vähän. Parhaillaan mahassa kyllä pidetään meteliä! [:D]  Mutta aivan kuten Pikatsu kirjoitti, liikkeet eivät aina tunnu mukavilta. Potkut ovat vielä ihan kivoja, mutta kun vauva kääntyilee niin se tuntuu inhottavalta. Vielä tässä vaiheessa sitä tilaa on varmaan niin pajon, että voi huoletta tehdä kuperkeikkoja äidin masussa... [:D][:@][:)]

Pilpalle voimia lepoon! Toisaalta kuulostaa ihanalta, että saa vain luvan kanssa olla rauhassa, mutta varmasti se käytännössä on todella turhauttavaa! Toivottavasti tilanne rauhoittuu ja pääset vielä liikkumaan normaalisti pian.

Raskausarvet: Minulla on myös jo valmiiksi ollut reisissä raskausarpija jonkin verran... [:'(]  Olen nyt yrittänyt rasvailla reisiäni ja mahaa joka päivä eikä ainakaan vielä ole mahaan tullut arpija. Jalkoihin tuli uusia merkkejä tuohon taipeisiin, etupuolelle. Ihan outoon kohtaan siis... [8|]
 
Onpas jotenkin krapula eilisestä... henkinen morkkis.
Onneksi kuitenkin taas pirtee noin muuten[:D].
Nurkat pullollaan noita nyssyköitä vieläkin joten lähdetään evakkoon koko pväksi [:D]. saap isäntä sitten roudailla niitä kun tulee.

Mullakin noi sokerit on tässä jossain vaiheessa... toivottavasti ei ollu tänään, siivosin meinaa kalenterin jonnekin...[8D] pitääkin pirauttaa sinne, saan varmaan tosi hyvää palvelua[8|].

nyt ei enempää juttua irtoa joten toivotan vain päivän jatkoja!
 
Heissan!

Mulla on tunnin kuluttua sekä neuvola että lääkäri siihen perään.. ja sit pääsen hakee äitiyspakkauksen!!! Mun kyllä piti hakee se ennen neuvolaa, mutta kaverin lapsi oliki kuumeessa ja kaveri kyllä myöns ensin että oli koko lupauksensa jo unohtanu..Onneks toinen kaveri lupautu tulee mukaan, ni saa kannettua vaikka kaksin, jos näyttää muuten vaikealta[;)] Ei se paino sinänsä, mutta se laatikon koko on se, mikä mua huolettaa. Sen jälkee vois mennä väsyttää sen kaverin muksun jonneki noista lähistön leikkipuistoista [:)] tässä on niitä siis kävelymatkan päässä äkkiä laskettuna 4 eri puistoa ja sit tietty toi meiä oma piha, missä ei oo kyllä ku keinut, hiekkalaatikko ja liukumäki... ja keinujaki se hurja 1-2 [:D]

Sit mun pitäis vielä purkaa miehen housuista koristekuvio pois.. todella ihanaa puuhaa, kun lanka on sellasta kovaa "puolimetallia" (en tiiä oikeaa nimitystä) ja tooodella tiukkaan kirjottu koneella... menee hermot siinä touhussa... eli nyt vetelen salmiakkia ja kahvia... kaveri naureskeli jo, et yritänkö mä verenpainetta nostaa ennen neuvolaa, mut en mä ollu oikeesti ees ajatellu asiaa [:D]

Kaika, kannattaa ottaa jotain suolasempaa evästä mukaan sinne rasitukseen. Ainaki mulla oli koko päivän huono olo, ennen ku sai tarpeeks suolasta syötyä. Ei tehny mieli yhtää mitää makeaa koko päivänä sen testin jälkee, lähinnä vaa ällötti ajatuski.
 
Tänäänhän se sokerirasitus sitten olis ollut...[8|]
Onneksi oli tällä kertaa nauravainen asiakaspalvelija langan päässä joka röhötti vaan kun kerroin nukkuneeni röyhkeästi pommiin ja kalenterin katoamisesta.
Eli 10 pvän päästä uusiksi[:D].

No näitä sattuu paremmillekin... Elämä jatkuu siitä huolimatta.

Isäntäkin soitteli ja sovittiin että haudataan sotakirveet ja tehdään rauhanmerkeissä joku sopimus nyt tästä siivoustouhusta. Parempi mieli!

Mut nyt pitää tehdä vielä se parempi ruoka ja jatkaa ruskettumista oman pihan puistikossa :)
 
Kas kas, tulipas taas shoppailtua sitä sun tätä. Mutta edelleen en löytänyt tästä kaupungista sitä verhohäkkyrää, ja joka nettipulju jonka tiedän joko ei myy tai on loppunut [>:][&:]
Ketuttaa aivan äärettömän paljon, kun en tarvi sitä verhoa, enkä pinniksen suojaa, ne kun jo ...on löytynyt "pakettina" niin että on se häkkyrä messissä [&o]

Muuten päivä on mennyt aurinkoisesti, esikoiseni oli yllätykseksi imuroinut ja "koittanut" pestä ikkunoita. (huonolla menestyksellä, josta ei puhuta, vaan jossain vaiheessa hiljakseen pesen ne uudelleen) [;)]
Nyt pitäisi jaksaa tiskailla... Mutta taidan suosiolla siirtää muutomalla tunilla, ja oikasta sohvalle[:)]
 
Iltaa!

Oli kyllä niiiiin omituinen neuvolakäynti, että en toiste kyllä vastaavaa halua kokea! Oli joku sijainen, joka totesi vaa et "noniin, miten voit? Hyvä. katotaan paino. Joo. Sit se hemoglobiini. hyvä. rautaa syöt jatkossakin? hyvä. joo mees pissii purkkiin, jos siinä on jotain ni tuun kertomaan. kiva. heippa." Sit se tuli vielä myöhemmin mulle sinne odotushuoneeseen (ku venasin et pääsen lääkärille) et "nii soittele itte huomenna uutta neuvolakäyntiä sen sun terveydenhoitajan soittoajalla, jos sulle ei oo jo valmiiks varattu aikaa". Lääkäri puolestaan oli oikein kiva, et siitä mulla ei oo valittamista. Suositteli, että juon vettä vähintään sen pari litraa päivässä.. oon siis toooodella huono juomaan päivän mittaan vettä.. Mut kaikki kuitenkin oli kunnossa. Laitan noi tiedot tonne neuvola-puolelle sitten [:)]
 
Syöty hyvin :) Niin hyvin, että ihan mahaan koskee!

Olin eilen väsyksissäni kirjoittamassa pitkää tekstiä tänne ja sitten kadotin sen [:D] Mutta eipä siinä kai kummempia olisi ollutkaan.


Täällä jäi vähän se varaston siivoilu mutta onhan tässä vielä aikaa vaikka kuinka.. Eilen itkin silmät päästäni, kun pistin välit poikki miehen kanssa. En minä pysty olemaan sen seurassa vain pelkkänä kaverina ja hengailemaan niin etten saa puhua vauvasta, meidän lapsestamme mitään. Enkä ole muutenkaan koskaan ollut mikään exissä riippaja.. En ymmärrä sellaista. Tämä on ainut keino jolla pääsen itse eteenpäin näiden helvetin tuntemuksien kanssa. On ehkä ärsyttävintä olla esim. kaupassa ja tulee joku biisi, joka hämärästi muistuttaa miehestä ja alkaa ahdistamaan ja pahimmassa tapauksessa itkettämään. Onneksi on kesä ja voi pitää aurinkolaseja kaupassakin.
Neuvolassa aion seuraavaksi ottaa tilanteen puheeksi (en ole vieläkään puhunut), koska tiedän että alkavani aina itkemään joka kerralla kun hän varmaan kysyisi "Mitenkäs mies voi? Auttaako lääkkeet? Miten sinä voit?" jne..
Minua ärsyttää siskonikin kun hän aina kysyy ensimmäisenä "No, mitenkäs **** voi? Puhuuko vauvasta mitään?" Ja tietenkin vastaukseni on aina sama: "Aika vaihtelevasti ja ei puhu vauvasta, koska ei halua.". Ja tämä on aina turhauttavaa.. Saa minut ajattelemaan, ettei minullakaan ole enää oikeutta nauttia raskaudesta, koska mies on sekaisin jne.

Eilen päätin uudistautua.. Värjäsin hiukset ja piristi kummasti. Tosin nämä kaipaavat vielä kerran hiontaa ja erilaista shampoota. Eipä ole ollut tämän värisiä hiuksia ööh, kohta kymmeneen vuoteen [:D] Outoa ja todellakin virkistävää.

Ihana lapsi sinulla Mamma_76 :--D

Ja ooh, kiitokset vaan taas voimatteluista!

Kohta jos menisin kylpyyn ja sitten olisikin kai aikaa vaan katsella televisiota.

Kysymys: Mietin tänään, kun kävelin naurettavan lyhyen matkan ja sitten alkoi kovasti sattumaan oikealle puolelle vatsaa, että onko se kipeää supistusta vaiko potkiiko vauva siihen? Siis erotan kyllä kivuttoman supistuksen mutta voiko kivulias supistus tuntua aina samassa kohtaa? Kun olen käsittänyt, että ne tuntuvat aluksi kuukautiskivuilta tjsp.. hmmm. Selitin taas omalla tavallani todella epäselvästi [:D]
 
Tiistai aamut kaikille kullanmuruille.
 
Kiitoksia hankintaonnitelleille. Olen itsekin melko huojentunut, että se on nyt tehty alta pois. Ensi viikolla käydään tosiaan hakemassa kamat ja päästään varovasti kuivaharjoittelemaan. Saa nähdä mitä tuo mun kultainen karvalapsi tykkää vaunuilusta. Nyt jos koska on hyvä harjoitella, kun vielä kykenee jotenkuten liikkumaan ja ei ole huonot kelit. [:)]
 
PojanÄiti: Hirmusti oot saanut aikaseksi kotosalla. Oikein kadehdituttaa. Onneksi oli sait uuden rasitusajan. Älä kuitenkaan sitä unohda. [;)]
 
Purri: Aikas oli juu härön kuuloinen tuo sun neuvolakäyntisi. [&:] Mietin vaan, että miksi ihmeessä eivät soittaneet ja järkänneet kokonaan uutta aikaa, jos tuuraaja on tuommonen "syljeksii kattoon" tyyppinen tapaus. Harmittaa sun puolesta. [>:] Mut onneksi sitten lääkäri oli asiallisempi.
 
Milamariaa: Teit ison ratkaisun eksäsi kanssa. Hatunnosto siitä sulle. Tarinaa lukiessa ei voi muuta kun todeta, että kaikkes oot yrittänyt ja antanut, että homma toimisi. Sulla ja vauvalla on varmasti yhdessä paaaaaljon parempi olla, kun olette kaksistaan oma Turvallinen, Tasapainoinen ja Rauhallinen perhe. Minkä väriseksi värjäsit? [:)]
 
Mamma_76: Aiwan ihana laps sulla! <3 [:D]
 
Krampit ja nyrjähdykset: Täällä ollaan pahimpina hetkinä notkeana kun sahapukki. Liitoskipuja on alkanut olemaan enempi ja liikkuminen on ajottain aika pirun vaivasta. Ja mulla muuten kanssa ollut tollasia Milamariaan mainitsempia pingistyksiä/supistuksia/jotain (krampiksi kai sen ennemmin miellän) jo pidemmän aikaa. Jos jollakulla olisi asiasta ammattimaisempaa näkemystä, myös minä kiitän kyseisestä tiedosta.
 
Olikohan jotain muuta? Aijuu - tänään on virallisesti jäljellä 100 päivää laskettuun aikaan! [:D]
 
Heippa!!

Olen kanssa miettinyt noita kipuja että minkälaisia ne supistukset ovat? Noita liitoskipuja on mulla ainaski päivittäi ku kävelen, mut pitäs vaan muistaa rauhallisesti edetä..

Vauvakin on kääntyny niin että taas tuntuu potkut ja muut liikkeet:) Nyt ei haittaa vaikka sattuis potkut ku olin niin huolissani pari päivää :)

äitiyspakkaus haettiin eilen postista ja ihania juttuja siellä, vaikka tiesin tasan tarkkaan mitä se sisältää, koska oon käyny niin monesti kelan sivuilla kuvia kattomassa :) Enää ei sit tarvii ku hoitopöydän, ammeen ja vauvan :) (Vaunut tilattu ja tulee ehkä jo tällä viikolla)

Pitäis ite kanssa värjätä hiukset, nyppiä kulmakarvat, lakata kynsiä, hoitaa jalkoja....Eli kropan hoito on edessä viikonloppuna :)

Kivaa viikkoa kaikille!!!
 
Huomenia!

Täällä sataa, on märkää ja muutenkin aika kylmä ilma, oikein tuollainen masentavan syksyinen. Aamulla olisi tehnyt niin kovaa mieli vain jäädä nukkumaan... No onneksi enää kolme viikkoa kesälomaan!

Purri: Saitko haettua äitiyspakkauksen? Oliko kiva päästä tutkimaan sitä? Minua harmittaa kun mulla on nyt ollut jo viikon ne kelan paperit, mutta kun meillä on ollut jotenkin niin kiire, että ei olla ehditty niitä vielä täyttämään ja viemään eteenpäin, että itsekin saisin paketin vihdoin. Tälle iltaa tein oikein tehtävälistan kotiin: pyykin pesu, kukkien kastelu, Kelan paperit.... [:)]  Ei muuten muista/ehdi tehdä mitään jos ei ole listaa...

Neuvolakäyntisi ei kuulostanut mitenkään mukavalta, mutta täysyy sanoa, että omat käyntini eivät poikkea paljoakaan kuvailemastasi. Hoitaja on kyllä ihan mukava, mutta ei itse puhu paljoakaan tai kerro asioista, vastailee vain juuri niihin mitä itse osaa kysyä. Näin ensimmäistä odottaessa kuitenkin sitä tietoa haluaisi kovasti, eikä osaa aina kysyäkään oikein mitään. [&o]

PojanÄiti: Onneksi virkailija oli ymmärtäväinen ja sait uuden ajan sokerirasitukseen, eikä alkanut moittimaan unohduksesta. Oletko jo löytänyt kalenterisi? Sitä ilman on kyllä niin uuppana olo, kun ei ole varma mitä kaikkea sinne onkaan merkannut ja mille päiville.

Minulla ei vielä ole ollut minkäänlaisia supistuksia, tai ainakaan en tunnista niitä sellaisiksi. Kävellessä tai kuntosalilla välillä ottaa kipeää alavatsaan, vähän niin kuin pistää, mutta en ole niitä supistuksiksi ajatellut. Ehkä enemmänkin niiksi liitoskivuiksi ja sitten kun huilaa hetken, kipu menee ohi. Niin liikunnasta puheen ollen, minulla on kuntosalikortti nyt vielä kesäkuun loppuun ja olen nyt pari kertaa käynyt salilla. Helmikuusta-toukokuuhun en siis käynyt kertaakaan ja joka kuukausi meni 52€ korttiin... [&:][:(][&o] Masentaa kyllä pikkasen, mutta voin niin pahoin kauan aikaa, että en olisi voinut kuvitellakaan urheilevani. No en nyt jää sitä murehtimaan (koska alkaa niin v****maan kovasti) vaan ajattelen, että parempi että käyn nyt edes kesäkuun aikana vielä muutaman kerran ennen kuin että en kävisi ollenkaan. Selkä vaan meinaa väsyä salilla tosi nopeaa, mutta sitä kai pitäisikin yrittää sitten vahvistaa.

Nyt kun olen juuri valitellut siitä, että vauva ei liiku pajoakaan, niin eilen kyllä pidettiin sellaista jytää koko päivä, että! [8D][:D]

Celina: Tosiaan, sataset paukkuu, onnea! [:D] Monella ne onkin jo paukkunut, mahtavaa!! [:D][:D]
 
Heips!

Ei meinannu tulla uni yöllä kun sain pikkutunneilla niin  mahtavan ajatuksen!
Mulla on ollu ongelmana se että mihin saisin mahdutettua hoitopöydän/tason, kun en viitsisi ihan sängynpäälläkään vaihdella, vuotojen pelossa[:D][;)].
Viimeksi taso oli pesukoneen päällä, mut nykyään siinä on kuivuri.
No ajattelin että tuunaan tohon pinniksen päälle tason joka toimii saranoilla, eli voi tarpeen vaatiessa nostaa ylös!!! Nyt vaan kynä sauhuamaan ja suunnittelemaan :) Ostan jostain palan levyä jonka päällystän vanulla ja vahakankaalla, samalla siihen voisin väsätä sellaisen taskutouhun joka roikkuu reunan yli... Eise ota jos ei annakkaan, pitää vaan kokeilla. Laitan kuvia, sitten joskus kun se valmistuu. Voihan se olla että ihan susi tulee...

Milamariaa Minkä värinen oot!!! Mullakin sormet taas syyhyää muodonmuutoksen tiimoilta[:D]

jänö onnea jalkojen hoitoon[:D] Mä yritin lakat varpaankynnet hetki sitten, meni lähinnä sohimiseksi. Tarpeeksi kauan sohittuani olinkin nilkkoja myöten lakassa[8D][:D]

Vieläkin nyssykät nurkissa... Keli on sen verran ikävä että voitais pojan kanssa nyt hoitaa hommat loppuun ja sit vois loppuviikon nauttia tilasta kotona ja poltella vaikka kynttilöitä. Ostinkin eilen kaappin holitonta skumppaa, holitonta siideriä ja holittoman bissen :) jos illalla vetäisin lärvit kynttilänvalossa[8D][:D]
Tänään myös selviää milloin anoppi voisi otta pojan yökylään niin päästäisiin kirpparille.

Nyt päivää käynnistelemään, Ostin kaikan innoittamana kaupasta raparperikiisseliä (vaik eihän sitä voi edes verrata itsetehtyyn!!!!!! ja kun en raparperejäkään ole mistään löytänyt, välillä tää kaupunkilaiselämä on syvältä...) ja luomupuuroa jonka aijon ihan maitoon keittää, niistä sitten aamukoktailia!!
 
Huomenia!

Kiitoksia kaikille, onhan noilla lasten tempuilla aina kaks puolta kuten tässäkin [;)] Eli rahaa pitsalle...

Supistuksista: Onhan niitä, mutta niin pieniä etten edes välttämättä huomaa aivan heti.
Mulla supistukset tuntuu ns. kiristyksenä vatsan peitteissä, sitten kun ne tuosta kovenee tuntuu polttavampana, ja enemmän kovilta kuukkarikivuilta,vatsa kovettuu. Tuntuu nuo kivut myös ristiselässä enemmän, joten aina ei oikein tiedä, että onko supistus vaiko selän väsymyskipuilua. Tai vatsan kovettuessa, onko suppari vaiko vauva joka tunkee pyllyään pystyyn.(Sen kyllä tietää millon on niitä `oikeita` suppareita)
Nivuset on kipeät ja häpyluu kovilla, eikä auta kuin lepo...

Sijaisista/harjoittelijoista: Hanurista!! Mun kokemukset on kaikki... Ärsyttää suunnattomasti, kun menee neuvolaan ja AINA on joku ERI harjoittelija, keskustele siinä sitten [>:] (ei millään pahalla harjoittelijoita kohtaan, mutta...miksei enään edes kysytä, voiko harjoittelija olla paikalla?!)
Eikä oikein siinä sitten voi sanoa,että painuppas sinä siitä hukkaan.
Ensimmäisellä kerralla jo mulla meni herne nenuun, harjoittelija kirjoitti mun neukkukorttiin tietoja, ja aikaisemmat synnytykset. Miks saakeli sen piti oikein kirjoittamalla kirjoittaa keskenmeno 2009? Miksei voinut vähemmän huomaamattomasti esim. KM 2009. Nyt se kummittelee siellä, ja vaivaa mun mieltä aina kun avaan sen kortin[&o]

No mutta vali valista eteenpäin...

Täällä kanssa olis tarkoitus leikata vähän kuivia latvoja hiuksista,väriäkin kaipais kun tuota juurikasvua. Kynnet huoltoon ja kulmat. Jalkojen hoito on myös tarkoitus tehdä ja samalla ajella karvat sääristä jälleen kerran. Joku kivan värinen lakka varpaiten kynsiin jne.
Sitten odotellen kohtuu lämpimiä ilmoja, että voin kulkea tuossa hame-paidassa ja legginsseissä[8D]

Jos joku kekä tietää jonkun nettikaupan mistä saa shoppailtua pinnasänkyyn niitä verhotelineitä, voisko laittaa linkin tänne??

Nyt aamupuurolle, ja siivousten/pyykin pesun pariin. [:)] On tulossa ihana ilma, joten pyykit ulos kuivaamaan..

Päivän Jatkeita Mammat!!
 
Huomenia täältäkin...

Viikonloppu meni taas touhottaessa. Sunnuntaina oli isoäireen 75 v synttärit minne leivoin kakuja ja piirakkaa, siinä se sit menikin juostessa ja yllärivieraita ihmetellessä. Onneksi oli kaunis ilma että pystyi pihalla olemaan, kun laskin että nokkia kävi juhlissa 35.
Oon yrittänyt tässä kyttäillä äkkilähtöä nyt lauantaille/sunnuntaille viikoksi ukon kanssa jonnekkin lämpimään. Ei jaksa enää kotona sykkiä, ja matkakuume mulla on aina =) Pakko vielä päästä reissuun kun kohta sitä ei enää uskalla/pysty lentämään.

Töissä on pitänyt pirun kiirettä eilisen, ku oon jäämässä lomalle niin pakko kaikki tilaukset hoitaa alta pois. Kyllä eilen taas ittekseni puhisin että saas nähä kun jään mammikselle että miten siellä pärjätään, en edes tiedä kuka mun tilalle tulee. Pomo saattaa yllättyä et kuinka paljon loppupeleissä asioita mä oikein hoidankaan. Mutta sehän on heidän ongelmansa. [:-]

Huomenna neuvolaan, muistaakseni on ihan lääkärikäynti. Saas nähdä onko hiiva saatu kuriin. On muuten varmasti miesten keksintö nuo Canesteenin puikot. Kuka muu idiootti voisi keksiä tollaisen raastinraudalta tuntuvan napin mikä pitää sulloa paikkaan joka on jo valmiiksi kipeä.. Äly hoi.

Mulla kanssa noita masun pingistelyitä ja kiristyksiä ja kipuiluja on ollut. Satuin tuolta pääsivulta lukemaan jutun Onni syntyi laulaen missä joku synnytti keskosen. Meni monta päivää et sain itteni rauhoiteltua et ei mitään hätää tää meidän Onni tulee ulos silloin kun pitääkin eikä todellakaan vielä. Ei sais lueskella tollaisia juttuja kun on herkkänä muutenkin.

Tulipa omaa napaa, yrittäkää kestää [:D]
 
heissan! vähän masentaa nää sateiset ilmat :/
Oon täällä käyny lukemassa lähes päivittäin teidän juttuja mutta en oo jaksellu kirjotelle ite. Ihania nuo teidän joidenkin unet, niille saanu hymyillä [:D]
Oon ollu nyt sen viikon saikun jäljiltä toista viikkoa töissä ja ei oikein tuo työnteko huvita kun aina töiden jälkeen on niin poikki että ei jaksa enää mitään...rauta kuurinkin aloitin vaikka hb oli noussu tupla vitamiineilla 117->124 mutta kun ei väsymys antanu periksi niin kokeilen tota lisärautaa nyt silti. toivottavasti se auttaa [8|]
Mulla on ollu noita supistuksia kans, välillä aivan kipiää ottaa ja menkkamaista kipua välillä esiintyy, yöllä niihin on vain tosi tympeä herätä [:@] Mulla on ens viikolla eka neuvolalääkäri ja jotenkin jännitän sitä, en kyllä tiedä miksi. [&:] Jotenkin hiljaa mielessäni toivon että saisin saikkua edes hetkeks aikaa niin saisin vähän rauhotuttua ja tehtyä täällä kotonakin jotain järkevää. Eniten mua rassaa se että ei jaksa tuon rakkaan tyttären kanssa touhuta mitään.[:(]
Mäkin jo odotan että saisin ens viikolla ne kelan paperit että sais laittaa äitiyspakkauksen hakemuksen menemään eteenpäin..
Mulla on perjanataina pääsykokeet kouluun ja jännittää jo...olis kiva kun sais koulusta paikan niin sitten sais mammaloman jälkeen alottaa koulun [;)]

Teillä niin monella on jo menny tuo 100päivää rikki että tuntuu hurjalta...nää viikon ja päivät vaan menee johonkin, kohta se syyskuu jo onkin [:D][:)]
 
Huomenta vaan kaikille :)

Mie oon nyt huomannu että ilmeisesti välillä supistelee. Se on vähän paha kun ei tiiä mihin niitä vertaa kun kokemusta ei oo minkäänlaista. Töissä sitten meidän fysioterapeutille avauduin pari viikkoa sitten (kysyi miten jakselen). Töihin olin kävellyt paria päivää aiemmin. kestää sellanen tunti reippahasti astelee[8D] niin iltavuoron aikana siinä ihan istuessa sitten alamaha kireni ja rehellisesti sanottuna tuntu että persesilmä halkiaa![:@]  piti ihan kerran olla kaksinkerroin kun ei ollu hyvä istua eika seistä, noita tuntemuksia sitten illan mittaan tuli muutamia, mutta pahin oli se kun tuli IHAN semmonen tunne että pakko menna vessaan paskalle ja kävinki yrittämässä mutta eihän siellä mitään ollu tulossakaan... sillon mietin että piru, eikai se nyt muuten ponnistuta?!?! hyppäsin äkkiä pöntöltä poies... välillä tuntuu tuolla selän puolella tosiaan pientä kivistelyä...
sen fyssarin kanssa sitten vaihettiin ajatuksia noista supisteluista kun sano että sillä on kohtu ollunna taaksepäin ja just tuolta ne supistukset on tuntuneet aikanaan. minä olin pitänyt näitä pieniä kiputiloja ja outoja oloja enemmän myös liitoskipuina... Tänään huomasin kun koirien kans lähin vähän reippaammin kävelemään että tahtia sai hiljentää jonkin verran ja oonki nyt sitten päättäny että kaikessa rauhassa koitan mennä ja tehä [8|]

Kamalaa sanoa mutta oon laskeskellu että ku selviän tonne kesäkuun loppuun töissä niin sitten voisin huoletta olla sairaslomalla heinäkuun jos tarvetta on, elokuun lomailen ja elokuun lopussa sitten mammaloma alkaa...

Mutta asiasta saappaaseen: mä oon ihan käsi näitten valokuvien kanssa!! koittelin pienentää noita kuvia ku ovat hehtaarikokosia ja enhän mä siinä onnistunut, kerpele[:@][:@] pitää laittaa tuo mies asialle illemmalla kun kotiudutaan sen mummolasta [:D][8D][:D][8D][:)]

Saas nähä millon kelalta tulee postia, 2.6 laittelin paperit menemään palkanlaskijan kautta ja vähän epäilyttää että miten kauan se pimittää niitä itellään ennenku ne saapuupi kelalle[8|]

nyt häätyypi mennä syömään jotain![:D]
 
Heissan!

Celina
, joo se oli aikas omituinen sijainen.. Tuli vähä semmonen olo, et näinköhän se edes tietää mitä tekee...

Jänö
, mä miellän supistukset sellaseks tunteeks ku joku ois tunkenu kuuman kekäleen alavatsaan ja se kekäle polttelee sit siellä. Mahan pingottumisen mä oon jotenki aatellu niin, että se vauva vaihtaa asentoa tai venyttelee ja työntää selkäänsä mun mahaa vasten.

*napa* joo sain haettua, toinen kaveri tuli vaunuinensa apuun.. eli mä työntelin vaunuja ja hän kantoi pakettia [:)] Oli kyl ihana, "kauheesti" kaikkii raitajuttui, mitkä ei oo siis mun juttuni ollenkaan, mut eiköhän ne mene. Mä olin vaan todella yllättyny kuinka ISOJA ne vaatteet oli! Ku siis ajattelin jotenki et suurin osa ois 60cm mut mulla oli melkee kaikki jotain 70cm ja se talvihaalariki kerto olevansa 68-74cm [:-][:-] Se lapshan hukkuu sinne haalarin sisälle!!! Siis jos on yhtää sukunsa naisten pituutta periny... Ja mun oma neuvolantäti on tosi mukava ja se osaa kysellä asioita, mitä ei tulis ittellensä siinä tilanteessa ees mieleen kysyä ja kertoo just et kuinka hänen omat raskautensa on ollu ja mitä hän on sillon joskus käyny läpi jne. Sit tulee ittelensäki mieleen et "ainii joo, munhan piti kysyä sulta tästä..."

Mamma_76 kyl multa viimeks kysyttii, et saako harjottelija olla mukana ja se mun oma tätini oli siinä vieressä lähes koko ajan. Nyt vaan jostain syystä en päässy omalleni, vaan piti ton tyhmän sijaisen kanssa olla...

Unista taasen... mä näin viime yönä unta tällä kertaa kestovaipoista... en kyllä muista enää, että miten se uni meni, mut muistan et olin ihan tuskastunu koko ajatukseenki et pitäis pestä niitä taas [:D] ja siis meillä sovittiin eilen, että kokeillaan kestoja, mut vieraisille otan kyllä kertikset ettei mun tartte niitä kakkavaippoja roudata ympäri kaupunkia..
 
Takaisin
Top