Kesäkuun Tuulahdukset

Moikkis!

Piia84:lla on sitten tota ihanuutta huomenissa..
Toivon että pysyvät alle raja-arvojen ja saat olla loppuraskauden "rauhassa"!

Celina on sitten hommannut jo kaiken tarpeellisen?
Mitens sen miehen kanssa- onko puheisiin jo päästy?
Ja joo, mä kanssa kannatan avointa tunteiden näyttämistä- meillä saa tuntea just niitä tunteita, joita tuntee, lapsille sitten opetetaan, että mitä niiden tunteiden kanssa tehdään...kun kiukutti, pahimmassa raivoiässä saivat potkia ja hakata tyynyää, peittoaan ja patjaansa[:D][;)] sen sijaan että mätkivät toisiaan/tavaroita..

jousimiehen äiti: Ai manteli, maistuis mullekkin lomailu.
Nyt lämpöä pikkasen varastoitu..
, että sokeriarvot ovat kohillaan, eikä tarvi niitä kyttäillä.. nim. kokemusta on[;)]

Mammallakin jo kaikki lähes hommattuna?

Omaa:
Frendejä on kestitty,on treenattu, on löhöilty ja on katsottu kun ukko tekee pihatöitä..kiva päivä ja nyt täytynnee mennä pötkölleen, jotta huomenna jaksaa Puuhamaassa...huh huh- jo valmiiksi.
Niin ja huomenna saan myös lopullisen tuomion insuliineista[8|]

Moikkis!!
 
Hahha, minä tuota bändärille sulhanen-ohjelmaa olen välillä tylsyydessäni katsonut.. Eniten minua ihmetyttää tuo sulhasten hakija :--D Siis voiko ihminen todella olla niin bimbo, vaiko vetääkö hän yksinkertaisesti roolia? [:D] Ja ne ukot on varmaan vaan julkisuudenkipeitä idiootteja.

Päivä meni, oli tänään taas vaihtuvat mielialat[:D][8D][:@][:o][X(][:(][:)]. En viitsinyt edes kuunnella radiota kun pillitin joka biisille. Tänään kerroin mummilleni etten ole enää miehen kanssa yhdessä ja hänen sairaudestaan. Jotenkin oli tosi vaikeaa kertoa hänelle, koska hän tuli vielä niin hyvin juttuun sen kanssa.
Nyt on aika väsynyt olo, joten taidanpa mennä pesemään kasvot ja mennä unten maille.

Öitä [:)]
 
iltahdusta (?)

viikonloppu oli ja meni, niinkuin nykyään tuntuu että kaikille päiville käy.

Eilen käväistiin ikeassa, kun piti tuunata senkki vanhoista keittökaapeista ja tarvitsin irtojalkoja, nin niiden sijaan ostettiin löytönurkasta kirjahyllynpätkä joka kellautettiin senkiksi telkun alle ja se toimii varsin niinkuin pitääkin. siinä samassa piti sitten tietenkin pyörittää kaikki kalut kertaalleen ja vaihtaa mattoa ja verhoja... päästiin nukkumaan vaille 2 yöllä... Poika oli onneksi yökylässä mummolassa.

Tänään aamusella olikin kukko viritetty laulamaan puoli kuudelta (tooooooosi virkee olo[&o]). ja kirpparia kohden dollarin kuvat silmissä, no haaveeks jäi dollarit[>:] saatiin joku jämä paikka eikä siellä ketään kiinnostanu penkoa ryysyjä. Kukkaro paksuni 80:llä kuitenkin joten ei onneksi ihan näppejä jääty nuolemaan + tiätty kaamee pussillinen vauvanvaatteita megahalvalla tarttui mukaan[:D].

Kaikalle mukavaa puuhamaa päivää huomiseksi!!!!
ja täällä odotetaan tanassa insuliiniraporttia kun saat tuomiosi.
Mäkin saan sen sokrutuomion huomenna (jos en taas missaa soittoaikaa, kuten tein perjantaina...[:@][:@][:@])

Piia84 tsemppaukset sokeriin!!!
Eiksookki jännä, kui sitä vois syödä vaikka sukkia heti sitku kaikki kielletään[:D]

Celina dead in the family kuulostaa just hyvält raskaus lukemiselta...[8D] Ite en ole lukassu mut nimen perusteella hyllyyn jäis, mut ties vaik se ois koskettava tarina kahden kissan pennun ystävyydestä[8D][:D][:)][8D]
mukavia lukuhetkiä!!![:)]

Jousimies äiti Inanaa!!! Ihan puhisen kateudesta lomailustasi!!! Mä pääsen viikoksi saimaanrannalle möksälle, ei ehkä ihan sama mut voin välillä sulkea silmäni ja kuvitella jotain muuta[:)]
vaik on se mökkeilykin kolmenvuoden tauon jälkeen aika nannaa!!!

mamma_76
Oletpas ahkeroinu!!! rempat, vaatteet ja kaikki!!!
kuulostaa siltä että siellä on kaikki niin kohdallaan että vauva voisi vaikka jo tupsahtaa!!!

Nyt alan laulamaan hoosiannaa yhdessä selkäni kanssa ja vahtaan vittulanjänkää telkusta (joka siis on uuden iiihanan "senkin" päällä[;)])

öit
 
Hihiiiih [:D][:D][:D][:D]

Oli vain pakko tulla tänne hehkuttaan, että keksittiin tänään nimi tulokkaalle, ja lyötiin kättä päälle et tämä nyt on se niin ei tarvi enää kinata[:)] Meillä on niin erilainen "maku" nuitten nimien suhteen ja ollaan väännetty ku kummallekkaan ei kelpaa ne toisen ykkösehdotukset, nyt sitte tossa pöydän ääressä istuttiin ja ihan yllättäen mies ehdotti nimeä joka oli aika hyvä niihin edellisiin verrattuna ja mä siihen sit toisen nimen heitin johon mies yllättäen suostu, sit nopsaan tassua toisen päälle ja yks huoli vähemmän [;)] kiva ku löyty molemmille mieluinen nätti nimi, välistä olin jo varma ettei löydetä kummalleki mieluista vaihtoehtoa ja näin jo mielessäni miten ristiäisissä heitetään vaihtoehtoja paperilapuille hattuun ja sieltä saa kummi poimia [&:]

milamariaa: mulla paukkuu varmasti se 20kiloo rikki jos tätä vauhtia mennään, hassua kun ei tunnu yhtään siltä että ois noin paljoa tullu painoo, siis huomaahan sen et on sitä mut tuo kilomäärä tuntuu valtavalta..Toivotaan vaan että synnärille jää, ja sit onki kauhee nahkapussi mukana kannettavana :D

Raskausarvista: Mitä rasvoja käytätte, suosittelette? Minusta tuntuu ettei mikään toimi!!! En oo kyllä perehtyny onko jotain semmosta mitä yleensä käytetään tai mitä yleensäkkään kokemusta omaavat suosittelee? Yritän vaan psyykata itseäni et kyl ne siitä vaalenee sit [;)]

Kelan rahoista: Päätös kilahti tännekkin postiluukusta ja kyllä se raha tuntuu niin kovin pieneltä että huolestuttaa miten sillä elää [>:] Tottunut kuitenkin työssä käydessä siihen että tulot kattaa menot mutta tolla rahalla ei saa ees vuokraa hoidettua+laskut ja pitäis vielä elääkkin jollain..onhan toki asumistuki mut taisin laskea että sekin on naurettavan pieni meillä ja mieskin jäämässä työttömäksi, taloudellinen tilanne tuottaa uskomatonta stressiä oon koittanu vaan olla miettimättä sitä ja ajatellut että mennään sitten päivä kerralaan, ainahan sitä jotenkin pärjää. Ei vaan tunnu kivalta ajatus lähtä töihin kun vauva parin kuukauden ikäinen, mutta täytyy katsoa mihin tilanne vie....

Jänö: Hih, juu muotitietonen vaavi [:D] minusta se ei oo mitenkään poikien värinen, ja ne kuteet oli paaljon kivemman näkösiä "livenä" ku siinä kelan sivuilla kuvassa. Iloinen yllätys :) Ja yhdistelemällä saa ihmeitä aikaan![:)]


Kaika: Lapsiahan meillä ei ennestään ole, tai miehellä löytyy herttainen tytär joka asuu äitinsä kanssa, mut kyllä täälläki välillä tehny mieli kilauttaa jollekki kaverille et majottais yhdeksi yöksi et pääsis rauhottuun ja kasaan päätä ku välillä menee niin hankalaksi tää perus arki..

*napa*  Voi kylläpä kuullostaa ihanalta tuo illanvietto..tahtoo samanlaisen! Pitäis vaan ottaa härkää sarvista ja alkaa järjestelemään vieläku voi !

Purri: Sinäki ilmeisesti saat töissä istuskella päivät? Sama homma täällä ja kyllä on puupökkelöt nilkat ei erota pohkeesta turvotukselta ku kotia pääsee, mä oon tottunu siihen istuskeluun se ei aiheuta kipua mut kävellä en voi :( En sitte yhtään 100-200metriä ku kävelee alkaa sattua niin lujaa että miltei itku tulee.

Mamma: pääsitkö kirpparille?
 
Ihan kivaa tuolla ulkomailla oli. Kivaa mennä valmiiseen pöytään syömään. Siellä oli niin kuuma, ettei oikein jaksettu muuta kuin lähettyvillä kävellä, ei paljoa nähtävyyksiä käyty katsomassa. Uimassa kyllä joka päivä. Mulla alkaa toi käveleminen oleen kamalan hankalaa, välillä sattuu kamalasti. Vauva painaa niin paljon tonne alaspäin. Neuvolassakin sanoivat, että kannattaa miettiä, että alkaisiko käyttää tukiliiviä se voisi auttaa. Saa nähdä jaksaako loppuun asti töissä, meillä kun pitää liikkua paljon paikasta toiseen ja vielä portaita ylös alas. Tulee kyllä kuntoiltua, mutta se alkaa kokoajan oleen rankempaa. Kotona ei tahdo mitään jaksaa tehdä, vaikka pitäisi tehdä kaiken laista. Kaikki asiat vähän rempallaan. Mun vuoden ikäisellä koiranpennullekin tuli viikonloppuna jokin reaktio. Ilmeisesti joku pisti sitä kuonoon, en tiedä mikä. Kuono turposi hiukan ja tuli näppylöitä pitkin kehoa, jotka kutisivat kamalasti. Piti tarkkailla, että pitääkö lääkäriin viedä, mutta illalla oireet alkoivat rauhottua, muuten olisin sen seuraavana aamuna lääkäriin kiikuttanut. Se onkin kova työntämään nenäänsä joka paikkaan ja varsinkin tiheät pusikot kiehtovat.
 
YöKyhnääjänä [;)]

jännä: Pikkuisen tuuleskeli päivällä ja meinasi sadella, mutta haa! Kävin kirpparilla, vaaville ei nyt vain jotenkin löytynyt mitään.Väri vaihtoehdot oli oikeastaan sini/punaista ja ainuttakaan koko potkupukua ei ollut. Pitää kävästä toisella kirppurilla, kun jalat kestää. (ja verenpaineet ei ole alhaiset[>:])
Meillä on kans nimi jo päätetty, etunimestä kun päästiin yhteisymmärrykseen niin loput olikin sitten isännälle ihan okei [:D] Kunhan nyt sitten ultra näytti oikeeta sukupuolta, sitten meneekin miettimiseksi taas...

Verhot! Löysin just sopivan väriset verhot meitin makkariin [:D]

Kaika ja PojanÄitee: Pinnasänkyä odottelen kamulta kunhan joutaa tuoda. Isompi lipasto, hoitotaso, amme ja pikkutarvikkeet vielä ostamatta. Mutta juu-u alkaa olemaan ihan valmista [:)]
Jospa sitten viimeiset ajat sais vaan levätä mahansa kanssa, ja yrittää nauttia kesästä ilman stressiä... Kunhan tuo aurinko nyt pilkotas ja ei tuulis.

Ähää! Miten tässä vielä malttaa odotella omaa vaaviaan, kun mun bestiksellä on Määrätty päivä ens Keskiviikkona!!!

Nyt taidan ottaa magnesiumin ja lasillisen maitoa, ja mennä vällyjen alle. Huomenna uusi päivä ja uudet kujeet [;)] Ötyjä Naikkoset!

ps. Vk.29!! Oho!!
 
Hola Senõritas =)
Terkkuja Mallorcalta.

Onpas täällä taas viikossa ollut kova pulina.

Ohimennen puolella silmällä lukaisin missä mennään. Joku kyseli uusioperheistä. Täällä kanssa yksi sellainen, minä, ukkokulta ja hänen tyttärensä. Pimun äiti sotkemassa soppaa joka toinen viikonloppu. Välillä ollu akan kanssa hermo niin tiukalla et oikein ritinä kuuluu.
Painoa mulla oli ekan neuvolan aikaan 42,7 kg ja viimeksi 25+6 oli 51,3 kg 8,6 kg tullut tähän mennessä lisää, tosin nyt lomalla tais paino taas nousta kummasti. Pituutta mulla on n. 158 cm.

ON: Loma meni mukavasti ja alkuviikko ei ollut mega kuuma joten hyvin jaksoin kierrellä ja kävellä katselemassa paikkoja. Jotenkin oli aina hetkittäin pelko persiissä et mitäs jos.. Onko täällä millaiset sairaalat, entä jos vauva päättääkin syntyä jo nyt.. mitäs me sitten tehdään, mikä olikaan paikallinen hätänumero ja ambulanssi.. Argh.. Onneksi kaikki meni tosi hyvin eikä syytä huoleen tullut.

Mua on kans alkanut ressaamaan ja jännittämään et miten sitä vauvan kanssa oikein pärjää. Osaanko imettää, tai pukea. Etten vaan pudota... Välillä toivon jo ettei tulis ulos ollenkaan ja sit taas toisinaan on jo kova hinku saada nyytti syliin... Ihme mielialavaihteluja ja pelkoja.

Tänään oli kotitouhupäivä. Kielsin tyttöä menemästä kavereille tänään leikkimään ja ukko piti mun päätöstä naurettavana. Meinas oikeesti lähtee kunnon itkupotkuraivari kun yritin sille selittää että musta on ihan kohtuullista jos meijän mukula ei yhtenä päivänä viikossa ole kaverilla eikä kaverit ole yhtenä päivänä viikossa meillä. Mitä ootte kanssasisaret tästä mieltä? Mun mielestä kyllä joka perheelle pitää antaa se perhepäivänsä. Ukko tosin oli koko päivän töissä joten me pimun kanssa puuhailtiin kotihommia. Käytiin kaupassa ja pestiin pyykkiä ja syötiin vähän jäätelöä jne. Eli kotipäivä ei sit loppupeleissä ollutkaan niin kamala. Illalla kävin viel serkkulikan kaa leffassa kattomassa sen uusimman sinkkuelämää, oli ihana päästä vähän rentoutumaan viel ennen töihin menoa =)

Mut kai sitä pitäis mennä maate et jaksaa taas 3 pv painaa duunia ennen seuraavaa lomaviikkoa [:D]
 
No jopas täällä on ollut yökyöpeleitä. [:-]
 
Ja Minzkuli is Back! Tere tulemast takas tähän sateiseen suamen kesään. [:D] Aika mahtavalta kuulosti tuo teinkin loma. Musta on ihan kohtuullista viettää edes yksi päivä viikkossa perheen parissa. Ja tuosta miehesi likasta näyttää sullekin olevan kovasti apua, joten miksipä et sitä hyödyntäisi. Sitäpaitsi, tuommonen vastuun antaminen tälle vanhemmalle sisarelle on ihan tervettä, kunhan myös muistaa kiittää ja osoittaa hälle arvostusta. Ei siis hänkään koe itseään unohdetuksi, kun pieni tulee. [:)]
 
Kaika: Kiitos kysymästä. Kyllä meillä alkaa pikkuhiljaa tilanne olemaan "normaalina". [:)] En tiedä mitä vielä puuttuu, mutta nuo isot ostokset on kyllä nyt minun puolesta tehty. Sitteriä harkitsen vielä, että sekö vai sitten turvakaukalo, kun sitäkin jotkut kuuluvat käyttävän. Vielä jotain vaateosotoksia pitäisi tehdä, mutta taidan jättää niitä tuonne elokuulle, että saa sitten talvea vasten sopivaa vaatetta päälle. [:)]
 
PojanÄiti: Tuo kirja on itseasiassa sitä samaa sarjaa, johon ylellä pyörivä HBO:n tuottama TrueBlood vamppyyrisarja perustuu. Siis täytä fiktiota, joka sijoittuu tosimaailmaan. Ihan kivoja nuo kirjat on ollut. Lontoonmurteella nuo lukenut ja hyvää/helppolukuista tekstiä on ollut... ja tosi viihdyttäviä (erityisesti kun kokee elävänsä enemmän tai vähemmän jatkuvassa puutteessa). [;)] Ja muuten pirun hienosti tuo teidän kirpparireissu sitten meni.
 
Jännä, kiva kuulla, että löysitte viimein nimen vauvalle. Meillä on vielä suuri keskustelu käynnissä. Ei mitenkään aktiivisesti, mutta kumminkin. Ehkäpä sitä tuossa loman aikana mökkireissulla tulee valaistuminen vastaan meidänkin taloudessa... ehkä. [:D]
 
Milamariaa, voi kun ihan tulee sympatia tipat linssiin kun tuota sun kommenttia luin. *iso HALI* [:(]
 
Omaa: Eilinen meni kyllä täällä tosiaan enimmäkseen sohvan pohjalla torkkuessa ja mässäillessä... ja tämän viikon työsuoritteita suunnitellessa. Ei heilunut evä ei. [>:] Sanottakoon, että heräsin sunnuntai aamulla joskus 4 aikaan ja en saanut unta, joten oli senkin puolesta univelkaa enempi kun laki sallii. [&:] Täällä lyö kupoli tyhjää. Heräilin taas pitkin yötä ja tuntui, että tuo vasen koipi olis tarvinnut jonkin sortin hierontaa. Ja ihan pershiessä sai olla koko illan ja yön. [:'(] Tulis ukonilma, niin vähän raikastuisi... No, jokaiselle pilvelle on pakko saada hopeareunus - onneksi täällä konttorissa on hyvä ilmastointi (saa kaivella takkia päälle jossain välissä päivää). [8|]
 
--> Lähtee hakemaan aamupalaa. [:)]
 
Täällä myös viedään viimeistä työviikkoa ennen kesälomaa, samoin kuin Celinalla. Vielä olisi sitten samoin kolme viikkoa elokuussa töitä, mutta sinne on vielä aikaa ja edessä on pitkä kesäloma, ihanaa! [:)][:D]

Meidän naistenilta meni hyvin; naurettiin ja itkettiin ja oli ihanaa. Teki terää vähän välillä muut jutut kuin pelkästään nämä vauva-asiat, vaikka niistäkin kyllä paljon juteltiin...

Mies tuli sitten eilen kotiin työmatkalta. Voi kun oli jo niin kova ikävä ja oli ihana saada se kotiin!! [:)] Kyllä sitä pieni ero välillä tekee vähän terää... [;)]  Ihanaa oli se, että hän oli etsinyt tuliaisen myös vauvalle. Se toi sellaisen pienen yökkäripuvun, jossa oli teksti: mom (sydän) me. [:)][:)]  Olin niin otettu kun se oli tosi söpö ja sen etsiminen oli vienyt paljon aikaa, ja että sellaisen ylipäätään löytyi tuolta maailmankolkasta. Kyllä ukko-kulta keräsi pisteitä nyt pitkäksi aikaa.. [;)][:D]

Ihanilta kuulosti jousimies äitin ja Minzkulin matkat! Tervetuloa tosiaan sateiseen suomeen... No tänään näyttää taas aurinko paistavan ja ehkä vähän lämpimämpikin ilma kuin eilen. Kai se tästä vielä kesäksi muuttuu...

Minulla on muuten huomenna se sokerirasitus... Kauhistuttaa jo aika lailla... Olen taas syönyt joka ilta jäätelöä, kun se auttaa närästysoireisiin... [8|][8|]  Ja se on muuten ihan totta, se on auttanut närästykseeni!
 
Moikkelis!

Laitoin tuon Heinäkuun topicin jo tänne, ettei pääse unohtumaan tällä muistilla [:D] Siellä sitten 1.7. jatkamme höpöttelyä...

Tervetuloa kotimaahan reissaajat!! Palasittepas sopivasti JuhannusHelteille [;)]

Minzkuli:
Olen kanssa meillä yrittänyt kovasti, että olisi yksi päivä viikosta kotipäivä. Välillä huonolla menestyksellä, kun ovat jo sen verran isoja mukeloita. Loppujen lopuks kuitenkin ihan ovat nauttineet mukinoitten jälkeen kotipäivästä. Ollaan käyty yhdessä kaupassa, laitettu ruokaa, syöty oikeasti kaikki samaan aikaan ja illasta käyty saunassa,herkuteltu leffan kera. Eli ihan perheen yhteinen päivä,ja mun mielestä kaikkien perheellisten pitäisi ottaa tavaksi. Nykypäivänä ollaan niin vähän yhdessä,harrastuksia,töitä ja muita menoja koko ajan. Ei aikuiset enään mukamas "ehdi" antamaan laatuaikaa muksuilleen.
Pistät sen ukkos heti pian ojennukseen [:D] Aivan mahtava idea ollla muksujen kanssa, ja kuunnella niitten juttuja.

EHÖH!
Mun piti varmaan vielä jotakin muutakin kirjoitella, mutta tuli taas kerran katkos...Väsyttää jonkin verran päivän tohinat, joten Heips!


 
Tahtoo karkkii, sipsii, poppareita ja jäätelöö!!!!!!! Ainaki noin niin kuin aluksi.... [:D] Kävin kyl kaupassa ja ostin ruokaa, siis ihan oikeasti ruokaa, mut en sit ostanu mitää herkkui.. ja nyt ku kotiuduin, ni johan alko tekee mieli kaikkee hyvää [8|]

Jännä: joo saa istua kooookooo päivän, jos haluaa... Kaupan kassana siis olen. Motivaatiota ei siihen työhön ole ollut kyllä yli vuoteen, mut en oo muutakaan onnistunu saamaan, niin oon "jumahtanu" tonne. Pitänee tossa mammailun ohessa yrittää miettiä, et mitä mä ihan oikeasti jaksaisin tehä.. ees sen pari vuotta kyllästymättä [:D] Mulla ei raskausarpia vielä ole, mut oisko ollu Weleda millä on joku ihan raskausarpia ehkäisevä &/ vaalentava öljy? Saa ainaki jostain noista ekokaupoista ja varmaa ainaki isommista tavarataloista...

Mä heräsin sitte tänä aamuna 05:00 ja torkuin loput 4h mitä ois saanu vielä nukkua ennen herätyskelloa [:@] Siinäpä olin sit kauheessa päänsäryssä töissä ja oli nälkä ihan koko ajan, et vissii tuo vauva meinas jonku kasvupyrähdyksenki nyt sit tähän vielä ottaa... Ja sit joku ääliö afrikkalainen (ei ollu somali, kuuli aksentista [;)]) huus meiä partsin alla puhelimeensa, ku hänen taksiaan ei näy eikä kuulu (ja siis ilmeisesti taksikeskukselle raivos).. meinasin jo mennä itte sinne partsille huutaa et "turpa kiinni, mä yritän nukkua!" mut en sit kuitenkaa menny. Oli viel kiva ku se enkuks huus.. ei varmana tajunnu se keskuksen ihminen mitää sen puheesta, ku se välillä sitä "rikkonaista englantia" huus sinne luuriinsa....
 
HU-AAA!

[:)][:)][:)][:)] <- että noin tyytyväinen olen itseeni, kun jaksoin tämän päivän- meillä meni yhteensä 12 tuntia poikien kanssa reissussa. Ja 2*jäähy/poika- uskomatonta!!!
Hyvää vaikkakin väsynyttä fiilistäni ilostuttaa se, että diebeteslekurin tuomio oli: EI INSULIINIA[:D]
Todella tarkka ruokavalio nyt n. kuukauden, ennen seuraavaa käyntiä ultrassa polilla. (se ei ole joka hetki helppoa...mutta kyllä mulla tota selkäranka löytyy tarvittaessa[;)]).

MINZKULI:
No niin, teretulemasta takas!
On se vaan omat kommervenkkinsä uusioperhettä pyörittäessä..vaatii kamalan paljon aikuisilta ja yksikin idiootti pystyy aiheuttamaan paljon mielipahaa/hämmennystä/raivoa, niin lapsille kuin aikuisillekkin.
Ja ihan eri tavalla pitää sopia säännöistä ja siitä kuka määrää ja ketä.
Mä olen 100% sun ajatuksen takana- kotona ollaan ja kavereille/kaverit käyvät silloin tällöin- ei todellakaan joka päivä. Ja jos kotona on tylsää- sitä parempi, tylsyydestähän se luovuus kumpuaa[;)][:D][:D][:D].


Sellaisen asian huomasin eilen, että alkaa toi makuukammaritouhu olemaan jo aikamoista..ei pysty selällään olemaan, kun happi loppuu ja muutenkin ei ihan kamalan ketterästi asentoa vaihdeta....(mua rupes jo naurattamaan jossain vaiheessa..).
Kurjinta on, että enää ei voi halailla samalla lailla, kun vauveli tossa välissä vaikeuttaa asioita..halailu, kun on niin ihanan tuntuista...eikä se tunnu samalta takaa päin- SIIS SE HALAILU. Se on kivaa takaapäin raskaana ollessakin.[8D][8D]

Ainii- mä sain oikein lääkärin vahvistuksen asialle, että nyt koko perheen pitää olla mukana varmistamassa, että äiti saa nukutuksi kunnolla- sokerit nouseen huonojen yöunien jälkeen (ja niitä huonoja öitä riittää[:o]).

Niin ja mieheni oli kasannut vauvan kehdon sillä aikaa, kun olimme Puuhamaassa- olipas se ihana ! Kehtokin oli ihana.

Mutta nyt jotain murkinaa ja jalat kattoon ja kattoon Good Wife!
 
Sateista iltaa täältä suunnilta!

Tänään olen taas ravannut kaupoilla.. Kovasti tekisi mieli ostella vaatteita nyt kun on alet, mutta olen yrittänyt keskittyä näihin tarpeellisiin juttuihin (kotiin kaikkea, sisustuspuolta jne).. Mietin, jos kuitenkin loppuviikosta sallisin itselleni jonkun kivan vaatteen ja ehkäpä joku pieni asuste [:D][;)]

Äidinmaidonkorvike kysymys: Eli ostin tänään jo kaappiin pari, jos ei synnytyksen jälkeen ala heti tulla maitoa mutta mietin sitä, että tarviiko jo synnärille ottaa varuiksi yksi purkki mukaan? Menen vähän asioiden edelle mutta minulla taitaa olla jännitys siintä onko kaikki varmasti valmiina jne.. [:D]
Saavatkohan isovanhemmat tulla katsomaan sinne synnytyksen jälkeen? Vaiko onko se paikkakuntakohtaista?

Täällä meni Purri viikonloppu noissa syömismeiningeissä. Jatkuvasti teki mieli jotakin hyvää.. Onneksi nyt hieman laantunut se :p

Vaikkei itselläni ole lapsia ennestään niin olen kuitenkin sitä mieltä, että edes yksi päivä on hyvä viettää perheen kesken..
 
ALKUPERÄINEN: Milamariaa
Eli ostin tänään jo kaappiin pari, jos ei synnytyksen jälkeen ala heti tulla maitoa mutta mietin sitä, että tarviiko jo synnärille ottaa varuiksi yksi purkki mukaan?


Ei tarvi- siellä on kaikki lisämaidot omasta takaa. (..ja ymmärtääkseni aikas harvoin sitä lisämaitoa tarvitaan..mulla tokan kanssa siksi annettiin pullosta laitoksella lisämaitoa, kun oli pikkasen keltainen, kun syntyi rv 38+4)

Niin ja tietenkin ostat itsellesi jotain- kaikki "I love me"- ostelu on AINA sallittu[:D][:D]
 
Huomenta!

Painon noususta. Viime neuvolaan mennessä oli painoa tullut yhteensä 8kg. Yleisin viikko painon nousu on ollut 200g/vko, rv20-24 painoa kertyi sellaiset 1000kg/vko, mutta nyt sen jälkeen ei sitten juurikaan ole paino lisääntynyt.

Joku kyseli rasvoista raskausarpiin. Suosittelen koeilemaan jotakin iholle tarkoitettua öljyä, vaikka ihan sitä natusanin baby oilia, tms. itsellä ainakin öljyt tuntuu toimivan paremmin kuin perusrasvat. Itse oon käyttänyt tuota Purrinkin mainitsemaa Weledan raskausajan öljyä, ihan mukavan tuntuista on. Eikä ainakaan vielä oo raskausarpia muualla kuin tisseissä muutama. Tosin omalla äidillänikään ei ole tullut raskausarpia kahden raskauden aikana yhtään, että en tiedä onko nuo arvet enemmän perinnöllinen juttu.

Kaika: varmasti mieltä lämmittää tieto, että ei tarvii insuliinia aloittaa, vaikka joutuukin tiukalle dieetille. Onnea siis tiedosta! Aikas lyhyt aika meillä kuitenkin on enää jäljellä[;)]. Aikas jännä tuo tieto, että sokerit nousee huonojen yöunien jälkeen. En siis ihmettele enää, että itselläkin on koholla, kun en viikossa moniakaan kunnollisia unia saa nukuttua.

Mamma76: Hui! Heinäkuun topic[:D] Alkaa päivät käymään vähiin[&:] Ompelukonetta täälläkin odotellaan lainaan.

Napa: närästykseen auttaa mulla ainakin piimä, siinä kun ei oo sitä sokeria. Melkoinen piimäsieppo taidan olla nykyään..

Jännä: kyllä ne kelan rahat saattaa tuntua pieniltä, mutta kummasti sitä sopeutuu alkukankeuden jälkeen tilanteeseen. Itse jäin joskus kauan sitten sairaslomalle, niin ensimmäiset kuukaudet meni ihmetellessä, että miten saa rahat riittämään, mutta sitten vähitellen alkoi sujua ja sain jopa jotakin säästöön. Tietysti joistakin asioista jouduin luopumaan ja miettimään tarkemmin ruokaostoja ja muita hankintoja kuin työssä ollessa, mutta pärjännyt oon kuitenkin.

PojanÄiti: kyllä ihailen, että jaksoit kirpparilla käydä. Itsellä on moonta säkkiä omia vanhoja vaatteita, jotka voisi myydä, mutta en edes uskalla unelmoida, että jaksaisin niitä selvitellä kirpparia varten, ehkä joskus äippälomalla sitten..

Ja muutenkin tosiaan kirpparit rulaa! Oon hankkinut nyt vaikka mitä huutonetistä, käteväksi ja edulliseski huomannut. Kirppareita en oo vielä helsingissä ehtinyt kiertämään, mutta toivottavasti piakkoin, kun vielä jalat kantaa edes vähän matkaa kerrallaan.

Viime perjantain Tallinnan matka oli oikein mukavaa vaihtelua arkeen. Kiitos Purri siitä Rocca Al Maren -linkistä. Tosi kiva paikka shoppailla ja äärettömän siisti. Mukaan tarttui iiihana nallepuh- hoitoalusta, tuttiketju ja ensimmäinen tutti. En tosin tiedä vielä haluanko tuttia edes käyttää, mutta jos pikkuinen alkaa syömään peukkua, niin tutista on varmasti helpompi vieroittaa kuin peukalosta, niin siitä syystä varuiksi ostin. Mies osti sellaisen pehmojalkapallohelistimen. Jäi vaivaamaan sellainen BabyBjörnin rintareppu, kun vasta Suomessa selvisi, että hinta oli tallinnassa reilut 50% vähemmän kuin stockmannilla.

Aivan loistava uutinen, äiti on kyläilemässä täällä eteläisessa suomessa ja käytiin eilen katsomassa niitä vaunuja, jotka ollaan suunniteltu ostaa. No siellä olikin yksi viime vuoden malli jäljellä ja äiti sen tinkasi satasta halvemmalla kuin mitä ovh olisi ollut. Huomenna saadaan siis pikkuiselle menopeli. Väritys oli juurikin se, mistä oon haaveillut, mutta vähän eri suhteissa kuin 2010 vaunuissa, mutta mitäs pienistä. Laitan kuvaa tänne, kunhan ehdin.

I love me-shoppailuista[:D]. Ostin eilen uuden paidan ja huivin, piristi kummasti ja mukava laittaa juhannusjuhliin uudet vaatteet. Ainakin Helsingin keskustassa on jo alennusmyynnit, että aikaste halvalla pääsee.

Nyt on sitten viikonloppu ja alkuviikko kärvistelty flunssan kourissa[X(] Toivottavasti on nyt menossa ohitse, mutta aikas väsynyt fiilis ollut.

Tervetuloa suomeen kaikki maailman matkaajat! Ja rentouttavaa mökkireissua PojanÄidille! Sekä (toivottavasti) helteistä juhannusta Suomen jokaiseen mökkiin, tupaan ja perunamaalle!

Jos vielä hetken tässä torkkuisi..Seon Moro!
 
Huomenta täältäkin..

Entisestä puolillepäivin nukkujasta on tullut kunnon aamuvirkku kun Onni monottelee hereille jo joskus 8 aikoihin. Tosin hyvin huomasi taas tänä aamuna että eilen oli töissä. Ihan järkyttävät suonenvedot, kummassakin jalassa. Se niistä nautinnollisista aamuvenytyksistä. Hassua että lomalla tuli käveltyä paljon eikä mitään ongelmaa ollut, tosin tuli myös juotua paljon. JA nyt töissä saa taas ähistä 7 h jaloillaan (pomo otti viel ennen lomaa kilarit että tauot on 12+12+30, eikä mitään ylimääräisiä. Voi Vit** pakkohan sitä on juomassa saada käydä) Välillä tekis mieli mennä vessaan muuten vaan istumaan hetkeksi.

Kaika Kyllä tää uusioperheen elämä on välillä [>:][:@][&:][:(][X(][&o][:'(][:o] Joskus ihan tosissaan mietti et mihin hemmetin soppaan sitä on ittensä laitanu. Onneksi tässä vuosien varrella on toi pimun äitikin vähän tasoontunu ku on kai tajunnu että mä olen ja pysyn kun täi tervassa ja sen myös teen selväksi jos alkaa liikaa kukkoilemaan. Tosin yhteisten sääntöjen puuttuminen on hieman ongelmana, ja Hänen kanssaan asioista ei voi keskustella ainaisen kiireen vuoksi. Tosin kiire tuntuu aina alkavan kun auto kurvaa meidän pihaan, kokeiltu on.

Täällä kanssa nuo K-18 jutut jääneet aikalailla vähemmälle. Mun ukko ei oo mitään pussailu/halailu tyyppiä, harvemmin edes pidetään kädestä-tyyppiä. Välillä tekisi mieli vähän hempeillä. Sekstailu on jotenkin mennyt hankalaksi, hyviä asentoja ei meinaa löytyä kun tuntuu että maha on koko ajan edessä ja jotenkin sitä alitajuntaisesti himmailee tilannetta. Elä nyt liian kovaa tai liian syvälle tai tai.. Argh.. Outo tilanne kun aina oon ollu asian suhteen rento ja nauttinut kunnon hommista ja nyt tuntuu et itestä on tullut joku hissukka joka ei oikein enää osaa nauttia koko asiasta. Toivottavasti moodsit palautuu viimeistään synnytyksen jälkeen.

Mun oli eilen pakko saada Stoccalta herkkuja, ostin suolakeksejä ja haisujuustoja. Kotiin tullessa grillattiin juustomakkarat ja unohdin kokonaan mun herkut mitä olin hakenu. Voi jestas että sitä on jotenkin tullu hajamieliseksi. Noh, tänäiltana nautiskelen sit oikein kunnolla. [:)]

Täällä oli jossain vaiheessa puhetta isyyslomasta/-vapaista Onko täällä muita yrittäjäperheitä? Missä esim mies olisi yrittäjänä Tmi/Oy tms? Miten te meinaatte isyysvapaat järjestää? Ja Kelan kauttako ne hoidetaan myös?
 
Huomenia!

Täällä mietin mitäs seuraavaksi touhaisi. Taidan lähteä käymään taas kerran kirppurilla, jotenkin alkanut tylsistymään ja ei ole mukamas mitään tekemistä.
 Siivoomista löytyy aina, mutta ei yhtään kiinnosta, kun aurinko paistaa [:)] Ja niin kauan kuin jalat toimii vielä edes vähäsen....

Mukelot nukkuu vielä, mutta taidanpas "potkia" ne ylös. Murkkukin tais valvoskella ainakin kolmeen viime yönä, on pikkusen mennyt unirytmit persuuksilleen herralla. Joten olen ilkeä mamma ja herätän pojan ylös, jos vaikka palautuis tuo rytmi. (aika ikävää riparilla muuten)[8|]

Jospas sitten vaikka tuumasta toimeen... Hyvää Päivän Jatketta kaikille!! Moiks! [:D]
 
Huomenta päivää!

Täällä taas!
Tänään otetaan rennosti- tuntuu jaloissa vieläkin eilinen..
Ja pojatkin on vähän hiljaisempia kuin normaalisti..=väsyneempiä= kiukkuisempia[&:][&:]
Elikkä päivälevot ovat paikallaan.
Meikä on jo aamujoogat hommaillut ja oikein mukavan lepponen fiilis.

Ja nyt se on iskenyt- kaikki tavarat haluun nyt heti!!
Me päätettiin eilen jo vaunut, sitteri ja kaukalo- nyt enää visiitti pariin liikkeeseen ja pyydetään laskemaan meille tarjous noista- ja halvimman tarjouksen antanut liike saa meidät sitten asiakkaaksi.
Ja taidanpa laittaa vauvapyykkiä pyörimään ja sitten saa tämä hulluus alkaa![:D][:D][:D]
Se on toi kehto. joka laukas tän...ai ai, se on kuulkaa menoa nyt vauvahulluusmaailmaan!

Moikka!
 
Minzkuli: meillä kanssa mies osittain yrittäjä. En ole vielä perehtynyt tuohon isyysraha-asiaan, että miten yrittäjyys vaikuttaa, kun mies saa vielä osittain apurahaa yliopistolta, niin sotkee kuviota entisestään[:@] Toivon kovasti, että menisi verotustietojen mukaisesti isyysraha, kun vielä 2008 mies oli vielä toisella työssä. Onneksi kuitenkin mies pystyy melkein hyvin työajoistaan päättämään. Esitin jo toivomuksen, että josko pari ensimmäistä viikkoa olisi suht paljon kotona meidän kanssa ja oli samaa mieltä, että mielellään opettelee perhe-elämää tuolloin.
 
Kaika: Tervetuloa "Kaikki Mulle Nyt HETI!"-kerhoon [:D]

Eli TAHTOO SEN OMPELUKONEEN NYT HETI! [;)] Aivan kauhia vimma ommella, ja tahtoisin nyt tuunata tuohon äippälaatikkoon sen hörsöttimen. Sit meillä on tuolla kaapissa tyhjän panttina valkoisia pyyheliinoja, joista saa kätsysti tehtyä hoitoalustaan päällisiä. Nauhaa löytyy mun ompelu tilpahööriloorasta [;)]

Tuli muuten nyt sanottua tummulle, ettei ilmeisesti oteta käyttöön sitä rottinkista häkkyrää. Äänestä kuuli ettei oikein ollut hyvä idea, meinasin pimahtaa kun sanoi,että siirtäkää sitä elukoitten porttia, niin mahtuu rattaat ja kaikki muutkin.
Ei tasan käy! Nyt jo porttikielto makkariin ollu kova paikka...siis mulle [;)] Niin tottunu siihen että karvakamut mönkii yöllä mun viekkuun nukkumaan.Yhyy![&o]
Sunnuntaina tosiaan kaveri tuo pinnasängyn ja sitten taidan vaan tuijotella sitä sänkyä haltioituneena huokaillen. (= VauvaHulluusMaailma[:D])
Saa nähdä mitä anoppi tuumaa, kun tummu varppina soittaa sille ja pla,plaa,plaa... Mulle ihan se ja sama [>:][;)]

Hanimami:
Nimenomaan HUI Kauhistus, miten aika menee nopeasti. Vallan meinasi paniikki iskeä, kun tajusin eilen että aikaa laskettuun on mulla 10 Viikkoa![8|][:-][:)][:(][&:][:D][8D] Tunteet meni ylös-alas, ja itkuhan siinä tuli kunnen ollut ostanut `edes` sitä tuttipulloa...
*Tirsk* ja tänään kävin sen sitten ostamassa, ainun pullon niin sopii tuohon rintapumppuun(Ainu) jonka sain ystävältä [:D]

Nyt on parasta tämän mamman mennä ja oikaista soffalle, tuntuu nyt siltä että tuli käsky ylemmältä taholta [:-]
 
Takaisin
Top