Kesäkuun Tuulahdukset

Hyvää Juhannusta täältäkin!!

Sainki sit selville tänää, et mun loma alkaaki jo 5.7 eikä sillo 12.7 niinku olin kuvitellu [:)] Nyt vaan jännään missä vaiheessa maksavat mulle lomarahoja ja muuta.... Ja työkaveri käski käydä kääntymässä sen ekan lomaviikon aikana, kun sillä ilmeisesti on mulle joku juttu tiedossa [;)]

Juu sain mä hetken sitä tupakanmyyjää tuijottaa pitkään, et onko se tosissansa, mut oli se [:D] Toisaalta, se kaveri jonka kanssa olin siinä, on mahansa kanssa samaa kokoa ku minä eikä sillä ole matkustajaa kyydissä, että ehkä se vaa katto et ollaa lihavia. [;)] En tiiä.

Toinen mikä nyt oli, oli ku menin töihin ja oottelin bussia, ni pysäkillä joku tantta tuijotti silmät suurina mun mahaa, käänty pois, käänty tuijottaa ja käänty pois.. jatko tollee lähes koko sen ajan mitä se siinä istu.. teki niiiiin mieli kysyä et "mitäs mulkoilet etkö oo ennen raskaanaolevaa naista nähny?" tai sit oisin sanonu sille et "juu on iso maha, mut omas on isompi ja mulla on siellä sentää lapsi. Mikäs sun syys on?" Ei siinä tuijottamisessa muuten mitää, mut ku oisin voinu nähä sen mahalaukkuun asti siit avoimesta suusta, ni alko ärsyttää..

Jousimies äiti onki saanu hyviä uutisia [:)] Munki pitäis pikkuhiljaa alkaa miettimää et mitäs kaikkea meiltä puuttuu [:D] siis luultavimmin puuttuu n. 80% tavaroista vielä [:D][:D][:D]

Kiva juttu Celina! Sähän pystyt sit itteki kurkistelemaan tilannetta Kelan sivuilta, jos et malta paperiversiota odottaa [;)]

Mut nyt naamapesulle ja nukkumaan, et jaksaa sen huomisen juhannusruuhkan duunissa.. Olkaa ihania älkääkä menkö huomenna tekemään jättiruokaostoksia kauppaan, kassat kiittää huomaavaisuudesta [:D]
 
Nyt tulee omaa napaa ihan täysillä. Meikäläistä sitten koetellaan. Ensin kaamea pahoinvointi, laihtuminen, anemia, raskausdiabetes ja nyt on alkanut kohdunsuu aukeamaan ja olen siksi sairaalassa täyslevossa. Supistuksia alkoi tulla jo viikonloppuna ja tänään tutkittiin asia ja tämä on tilanne ja osastolle jäin. Olin ihan muissa asioissa polilla enkä joutunut onneksi ottamaan yhteyttä sen neuvolahoitsun kautta, joka on dissannut tilanteeni koko ajan. Pelottaa ajatella miten tää olis mennyt, jos sitä kautta olis pitänyt lähteä tutkimaan.

Supistuksia estävää lääkettä oon saanut ja kortisonipiikin lapsen keuhkojen kypsyttämiseksi jos se onneton pieni poika vaikka syntyy. Kaikki tulehduskokeet ok ja hemppa 105. Nyt siis viikkoja tasan 29. Onneksi mies toi koneen, että vähän pääsen purkautumaan tännekin.

Kaikesta huolimatta: oikein hyvää ja kesäistä ja kaunista juhannusta itse kullekin! [:)]
 
Pippulalle Hirmuiso Voimahali. Toivotaan että poika pitelee vielä hetken pesästään kiinni. Yritä levätä ja rentoutua vaikka se hankalaa varmasti onkin.

Jaksamisia ja Juhannuksia.
 
Voi ei, Pippula!

Toivotaan, että pikkuinen tarraa vielä kunnolla kiinni..jokainen päivä lisää on hyväksi!

Ja onneksi olet maassa, jossa keskosten hoito on ensiluokkaista!

Paljon voimia täältä!
 
Tsemppia Pippulalle!!!

Toivottavasti pikkunen jaksaa olla viela hetken kyydissa. Onneksi laaketiede on hyvalla tasolla Suomessa!

Hyvaa juhannusta kaikille!
 
Voi-oi, onneksi Pippula on kuitenkin jo saamassa lepoa ja noita lääkkeitä. Eiköhän tilanne hyvän levon kanssa parane!
 
Voi Pippula! Kovasti jaksamista vuodelepoon ja toivottavasti  se auttaa pikkuista pysymään kyydissä vielä. Toivotaan nyt, että jatkossa sinulla ja teidän perheellä olisi vähän vähemmän sattumuksia. Kirjoittelehan kuulumisia!

Yksi kaveri sai pikkuisen muutama vuosi jo n. rv. 24 ja ihana pirteä kaksi vuotias tyttönen on tänä päivänä. Suomessa todellakin on hyvät taso hoidoissa.

Purrilla sitten lomaan enää pari hassua päivää. Oon huomannut kanssa, että maha herättää entistä enemmän huomiota. Yhtenä päivänä pysäkillä sain tosin istumapaikan, kun siinä olin melkoisen kuolleen näköisenä ja pyörittelin nilkkoja, että jotakin hyötyäkin.

Milamariaa: Elä suotta stressaa niistä pienistä puuttuvista jutuista. Ne ehtii hankkia syntymän jälkeenkin, sairaalassa on kaikki mitä siellä vaavin kanssa tarvitsee ja varmasti joku ehtii sitten käydä hakemassa ne puuttuvat tavarat, jos ei ole itse ehtinyt ja tulee mieleen. Mutta eipä tuollaisten muistilappujen tekeminen ole yhtään hullumpi idea, täytyy tehdä itsekin niitä.

Tää pakkaa uudet perunat, lihat, makkarat, raparperi-mansikkapiirakan ja käy vielä kaupasta hakeassa vaan[;)] sitruunavissyä ja tuoreen patongin, jos vielä sattuisi olemaan ja suuntaa kohta maalle.

Mukavaa juhannusta!
 
Toivottavasti Pippulan pikkanen pysyy kyydissä vielä! Tosin, jos se on sieltä päättänyt ulos tulla, niin ei sitä kovin pitkään voi pakkottaa sisällä pysymään.. kaverini sai huomata ton asian muutama vuos takaperin kun synnytti poikansa rv27, mut tuolla se mennä touhottaa nykyään siskojensa kanssa, että sinänsä ei hätää, vaikka haluiski tulla jo maailmaan. Onhan tää niin mielenkiintoinen paikka [;)]

HaniMami, se on hyvä, jos oot selvinny vaa parilla tavaralla!! Meiä duunissa näky tänää klo 10-12 sellasia 1-2kärryllistä tavaraa eikä KUKAAN pakannu vaikka samaan lastia ois ollu purkamassa 2-4 henkeä... yritäppä siinä sit kassana mahduttaa kaikki sinne takakaukaloihin [:@] Ja samaten ihmiset pyrki kauppaan vielä 12:30!!!! Uskomattomia! Meillä ku on kuitenki aika isot laput ollu noista juhannuksen aukioloista seinillä ja vaikka missä!!

Mut nyt lähen kaverille grillailemaan!!
 
Pippulalle voimia sinne vuodepuolelle! Täällä ollaan hengessä mukana ja laitoin sulle kynttilän palamaan.
 
Purrilla on vähän samantapaisia ajatuksia kun meikäläisellä... ja melkein samoin sanoin meinaat ilmasta itteäs. [:D] On ihme juttu, että pitää olla niin pirun --- öööh --- kykenemätön normaalin käyttäytymiseen. Onneks ei vielä kukaan ole tullut hiplaamaan vaikka aikomusta on ollut muutamalla. *puistatus yöks* Oikeesti, miten pahasti runneltuna se ventovieras ihminen lähtis tangentin suntaan, jos uskaltautuis? [&:]
 
Noh, täällä on yö mennyt heräillessä. Ihan Jumalattomia jalkakramppeja. [:@] Onneks nyt vähän sai ukkokullalta hyvitystä [;)] ettei ihan naama norsunvidulla tarvinnut nousta sängystä. Aamusta sitten pienesti hyvää aamupalaa, saunaan, grillausta ja katellu leffoja. Ja söin hätäseen litran aivan upeita isoja makeita mansikoita ja kirsikoita. Kyytipoikana on ollut alkoholiton kuoharia Carl Jung. Suosittelen. [:)]
 
Nyt kun tuo sää tuolla pihalla on kun onneton kesäinen morsian, niin taidan kuitata ja siirtyä katsomaan taas elokuvia. Halit kaikille. 
 
Kiitokset kovasti kannustavista kommenteista ja lämpimistä ajatuksista! [:)]

Viime yö oli kamala. Kortisoni juoksetti pissalla koko yön tunnin välein ja janotutti kauheasti ja hikoilin kuin sika ja sydän hakkasi. En siis juuri nukkunut. (Lisäksi kortisoni nosti paastosokrut yli 7 ja aterian jälkeiset lukemaan 11,1...) Puoli neljä aamulla alkoi paineentunne tuolla jossain alapäässä lisääntyä ja kovempi supistelukin alkoi. Sain 3 kertaa supistustenestolääkitystä ja sit helpotti. Tänään ollut melko hyvin, mutta tän päiväinen päivystävä lääkäri kauhistutti. Se eilinen osastonlääkäri soitti kuitenkin vielä jollekin kokeneelle dosentille tms mun tilanteesta ja yksin tuumin se totesi, että oon täällä vähintään maanantaihin ja että tänään tehtäis joku limakalvotestikin, jossa selviäis tilastollinen riski lähestyvään synnytykseen. Tän päiväinen pyhäpäivystäjä perui sen testin ja täydellisen liikkumisrajoituksen ja sanoi, että haluaa laittaa mut huomenna kotiin. Sanoin, että huomennako tutkitaan se kohdunsuun tilanne. Hän sanoi, että EI, vaan kotiin ilman tutkimista, kun tutkiminen voi tehdä lisää haittaa.

Siis mitä! Eihän sitten tiedettäisi olisiko se auennut lisää vai ei... Toivottavasti huominen lääkäri on tolkuissaan. Puhuin kätilölle lääkärin puheista ja se oli vähän järkyttynyt ja sanoi, ettei kyllä pidä yhtään realistisena että menisin huomenna kotiin, kun täällä pidetään herkästi niitäkin pidempään seurattavana, joilla paikat vielä kiinni, mutta supistaa. Totesi loppuun hieman merkityksellisen oloisesti, että eipä hän sitä toisaalta päätä, vaan riippuu pelkästään siitä, kuka lääkäri sattuu huomenna vuoroon.

Tätä en lakkaa ihmettelemästä muidenkaan erikoisalueiden osalta. Miten lääkäreiden mielipiteet voivat hajaantua aivan laidasta laitaan, jopa keskenään ristiriitaisiksi ja aina se on oikeassa, joka sattuu olemaan vuorossa. Kummallista.

PS. Pojun sydänäänet hyvät, että se kyllä lohduttaa, että hän ei kärsi tilanteesta. Ja yksi onni onnettomuuden keskellä on se, että saan sairaslomaa äitiysloman alkuun, mikä rauhoittaa finansseja kummasti. Mun ei pitänyt saada mistään rahaa heinäkuun aikana ja nythän saan sitä sitten. Mukavaa, kun on yksi murhe vähemmän [:)]

PS2. Koirallakin on hyvä kotikandidaatti käsillä. Parin viikon päästä selviää, että muuttaako sinne ja sen jälkeen voisi mieheni asua mun kanssa ja tehdä ne kotiaskareeni, joita en nyt enää paljon saa tehdä, jos vauva onnistutaan pitämään mahassani. Toki hän rupeaa jeesaamaan hetimiten, mutta helpompaa se tottavie on, jos asuu saman katon alla.
 
Voi Pippula, mitä meininkiä sulla!!

On toi aikamoista pompottamista ja toivotaan, että jatkossa olisi lekureilla yksi selkeä linja.

Kamalasti tsemppiä!!!

Mä jatkan juhannuksen viettoa vaakatasossa (ihan leffoja ja löhöilyä siis..) ja olen tänään herkutellukkin, koska "I'm worth it".

Hyvää juhannuksen jatkoa kaikille, erityisesti Pippulalle ja vauvelille!
 
Siis oletko Pippula valittanut kenellekkään tuosta toiminnasta? Vai pystyykö tuollaisesta edes valittamaan? Kyllä potilaan olisi ensinnäkin tärkeää tietää varmuudella missä mennään ja milloin mennään [:@] Murr, sun puolestasi!

Omaa vielä:
Ja voittajafiilis!
Tänään koin ensimmäistä kertaa pitkään aikaan yksin olon hyvällä tavalla ja vielä vaikka on juhannus.
Ihanaa kun mieli on kirkastunut surullisista asioista ja kaikki alkaa taas tuntumaan normaalilta ja siltä että "tässä on oikeasti hyvä olla" [:)]
Ja olen ollut toimelias tänään ja saanut vihdoinkin kaapit, varaston ja kaikki siihen kuosiin missä olen toivonut niiden olevan :))
Liikenne on ollut tänään iltapäivästä ihanan hiljaista täällä päin! Oikein mukavaa ajella, kun ei ole ruuhkat tai kiireiset ihmiset luomassa hektistä tunnelmaa <3
 
Pippulalle paljon jaksuja ja voimia. Toivottavsti vaavi vielä malttaisi hieman kasvatella itseään!

H1987 Hauska video, päivän kunnon naurut sai ainakin [:D]

Purri, todella "ihania" nuo vatsan tuijottajat. Niitä kyllä piisaa. Mulle vaan kävi niin, että yksi tutun tuttu mumma alkoi katselemaan jalkojani kun minulla oli hame ja sanoi, että ei ihan vielä ole suonikohjuja mutta ihan varmasti niitä saat kun mahakin on noin iso. [:-]

Täällä juhannus menee töiden merkeissä, olin viikon saikulla ja nyt kun taas olin töissä niin kroppa ei kyllä jaksa 8tunnin työpäiviä millään, selkä väsyy, jalat on turvoksissa ja tuo häpyluukipu on kamalaa hyvä että housut saa jalkaan. Vali, vali....no kyllä tää tästä [:D]

Meillä jo onneksi on kaikkea vauvalle valmiiksi, vaippojakin jo ostin valmiiksi [;)] Pitää vielä vaatetta ostaa lisää sitten poitsun syntymän jälkeen kun en nyt viitsi kovin ostella, ja kaupoissa on paljon nyt lyhythihaisia joten jos syksyllä sitten saisi vähän talvisempia vaatteita. Sitteri puuttuu mutta sen ystävä lupasi ostaa vauva lahjaksi sitten [:)]

Kovasti jo synnytystä odotellen, jännitän sitä ja kovasti toivon että kaikki menisi yhtä hyvin kuin ensimmäisen aikana...äkkiä tämä aika vaan kuluu.... [&:]

Nyt nokka kohti työmaata!! Juhannuksen jatkoja teille kaikille [8D]
 
Päivää!

Pippula:
Voi taivas mikä tilanne sulla on siellä päällänsä, tuo eriävät mielipiteet lääkärien keskuudessa on hanurista. Potilasasiamieheen yhteyttä kunhan siihen sulla on voimia. Raskaana olevaa ja vielä tuossa tilassa ei saa stressata tuommoisilla asioilla, vaan kaiken pitää sujua rauhallisesti ja suunnitellusti.
Voimia Teille paljon, ja kädet ristissä toivon että poju vielä päättäisikin pysyä kasvamassa siellä missä kuuluukin näillä viikoilla. Haleja!!

Omaa: Onpahan tässä kaikenlaista laidasta laitaan, mistäköhän sitä aloittas.
Allergialääkityksestä:
Lääkäri määräs mulle allergialääkkeeksi Heinixiä,katsoi koneelta`sopii raskauden aikana käytettäväksi`.Minä menin hakemaan tuota lääkettä torstaina varmuuden vuoksi jussiksi. Kun nuo viheliäiset sääsket ja mäkärät syö mua aina elävältä.Apteekkari sanoi,ettei suostu myymään sitä mulle ennen kuin olen käynyt varmistamassa lääkkeen sopivuuden uudestaan tk:ssa.WHAT?! Noh,menin sinne luukulle,(hermostuneena ja pelästyneenä)ja kerroin tämän.
Terkkari kävi lekurilta vahvistamssa,että lääke sopii minulle...
Minä menin takaisin sinne apteekkiin, ja sanoin mitä oli tk:ssa kerrottu. Apteekkari sitten laittoi mulle sen lääkkeen, mutta tulosti mulle tuon lääkkeen tiedot, jotka oli apteekin omalla koneella."Raskaus ja imetys:Lääkkeen käyttöä raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä vältetään turvallisuussyistä."
Paketin sisällön lapussa lukee: "heinix tabletteja ei suositella raskaana oleville."

Ja Lääkärin tiedoissa luke:" Voidaan käyttää raskauden aikana."
Kävin vielä tuon apteekista saadun lapun kanssa siellä Tk:n luukulla annattamassa oikein kunnolla. Ja että en aijo näitä lääkkeitä suuhuni laittaa, koska tieto niiden käytöstä on ristiriitaista. Ja kerroin vielä mitä apteekkari sanoi lisäksi. Just oli lähipäivinä ollut joku tapaus,raskaana olevalla, jonka vuoksi heillä nyt hälytyskello olikin heti soinut, ja siksi kehottivat nyt miettimään tarkoin käyttääkö lääkettä ollenkaan. Ja vaikka soittamaan äitiyspolille. Aijon tuosta asiasta soittaa ens viikolla..
Lääkkeet on nyt kuitenkin heinix merkkiä, jota tuo esikoinenkin käyttää normaalisti, joten....

Huh! Tulipas tekstiä jo nyt, mutta sitten hyvät uutiset hyvä ystäväni ja toisen poikani kummi sai juhannusaattona pienen pullaposkisen pojan. Sain multimediaviestinä pojasta kuvan, ja kyyneleethän siinä tuli, ja suurii onnen tunne ystäväni puolesta[:D]

Ja jep suppareita on täällä,muutoma on ollut ihan *kröhöm*= Ei Hyvä[:-] Koitan nyt rauhoittua...

Nyt sapuskan laittoon..tulen paremmalla ajalla kertomaan lisää... [;)]






[/align]
 
Pippula voimia, tää ei oo kivaa. Olen nyt ollut kaks viikkoa sairaalassa vuodelevossa. Supistelut aiheuttanut sen, että kohdunsuu on auki 2 cm, mutta kiinni olevaa kanavaa jäljellä kuitenkin 1,5 cm.
Toivottavasti sulla on eri lääkäri päättämässä siitä, että pääsetkö kotiin vai et. Toi on kyllä totta, että ne sisätutkimukset ärsyttää. Siksi mutkin ultrataan vain kerran viikossa. Mutta ei ne silti kotiin päästä, eikä sunkaan kuuluisi kotiin lähteä ennen kuin on ultrattu uudestaan. Mulla meinas pää pimahtaa, kun en tajunnut että ultrataan vasta viikon päästä. Odotin sitä joka päivä ja olin vittuuntunut, kun en edes nähnyt lääkäri viikkoon. (tai kerran joo)
Mut se ultra aiheutti supistelua illaksi ja yöksi, eli nyt tajuan ettei sitä tosiaan kannata usein tehdä [:D]

Mutta kyllä tää tästä, mulla ei vuodelepo ole paljon auttanut. Supisteluja ei ole niin paljon, mutta kohdunkaulantila huononee silti. Odotan jännityksellä maanantaita, jolloin on uusi ultra. Pääsenkö kotiin lepäilemään, jatkanko täällä oloa vai siirretäänkö mut yliopistolliseen sairaalaan...

Tsemppiä kovasti [;)]
 
Iltaa!

Taas on uutisissa hirvee määrä hukkuneita. Mikä meitä suomalaisia oikein vaivaa, ku ei osata juhannusta juhlia ilman kuolemia?? En ymmärrä... Mun ja kaverin juhannus meni seisoen vesisateessa ja tikkaa heittäessä [:D] Kaverin muksut kiljuu vieressä, kun he kastuivat (vaikka oli sadepuvut päällä) ja me oltii urheina ilman sateenvarjoja/takkeja...

Vauva kuvittelee, että mä oon jalkapallo.. tai nyrkkeilysäkki.... tai molempia... hirveä potkiminen ja pyöriminen. Siis kiva asia, tietääpähän, että vauva on kunnossa, mut ei tarttis ihan noi kovasti jatkuvasti pahoinpidellä mun sisuskalujani.. toisaalta, jos vaihtoehtona on se, etten saa henkeä, ku neiti hengailee nii korkealla, ni toi potkiminen on oikein hyvä.

Celina, se voiski olla näky ku oltais molemmat samaan aikaan ärjymässä "viattomille" ohikulkijoille [:D][:D][:D] Mitäs eivät osaa kattoa "siististi". Eiks niille oo opetettu lapsena, ettei saa tuijottaa?  Mulla mahaa on hiplannu lähinnä kaverit ja niiden äidit ja lapset. Ja kavereistaki vaa pari, ku kaikki tietää, etten oo mikää koskettelu-ihminen sinänsä. Halaukset on ok, mut muunlainen lääppiminen ihan turhanpäiten on ärsyttävää.

Milamariaa, onneks olkoon voittajaolosta! [:)] Pikkuhiljaa hyvä tulee ja sitä rataa [;)] Helsingissä on kans tooodella hiljaista, varmaa ihmiset lähteneet "juurillensa" niinku isäni tuppaa aina sanomaan juhlapyhien aikana [;)]

Kirsikka86 mulle on kaikki sanoneet et "varmaa kivaa ku on poika tulossa?" tai "ihan poikamaha sulla".. siinähä sit selittelet et "joo tyttö tulee" [:D] Eivät meinaa uskoa, sit vasta ku sanoo, et ihan 4d:s nähty juttu, ni sit ne on vaa et "oisin voinu vannoa, että poika sulle tulee" [:D]

Mamma_76 miten ne lääkärit voi määrätä jotain lääkettä, mitä ei suositella????? Mut siis, tyhmä kysymys tiedän, mitä haittaa noista allergialääkkeistä voi olla? Itte kun en niitä syö ollenkaan, ni en tiedä yhtään.

Tikolle ja Pippulalle voimia!! Yrittäkääs nyt pitää ne muksut mahassa! Vaikka tosiaan helpommin sanottu ku tehty ja ne tulee kyllä ulos, jos niin ovat päättäneet.. mut toivon, että molemmilla kaikki menis hyvin ja vauvoista tulis ainaki lähes täysaikaisia, mut että eivät syntyis ihan vielä.
 
Mamma76: Aika kurjan tempun teki se apteekkari, joka tuolla tavalla reagoi lääkärin määräämiin lääkkeisiin. Allergialääkkeistähän muutama on sallittu raskaana oleville, niin ei mun mielestä yhden jonkin epämääräinen tapauksen perusteella voi sanoa, että olisi johtunut juuri siitä Heinixistä, kun kuitenkin ihmiset syö kaikkea ruokaa ja syö muitakin lääkkeitä, niin aika yksilöllistä on tuo. Itse oon joutunut koko raskauden ajan syömään setiritsiiniä ja ultrissa kaikki ollut hyvin, nähtäväksi jää onko jotakin vaikutusta myöhemmin. Välillä tulee kauhea paniikki, että onko se hyväksi vauvalle, mutta tässä tulee taas se isomman haitan arviointi eteen, lääkäri on siis allergialääkkeet määrännyt jo ensimmäiselle kolmanneksella, mutta vasta rv. 13 suostuin niitä syömään. Niin siis kumpi on pahempi vauvalle se, että syö lääkkeitä vai se, että kärsii oireista ja niiden mukana tulevasta ahdistuksesta. Ja tosiaan, vaikka edelleen tietyissä allergialääkkeissä lukee, että ei suositella käytettäväksi raskauden tai imetyksen aikana, niin ainakin tuo setiritsiini ja muutama muu aine on tullut sallituksi, mutta tieto siirtyy ilmeisesti hitaasti eteenpäin, kuten lääkevalmistajien ohjeisiin tai apteekkeihin. Ja se, että niitä saa käyttää raskauden aikana, niin siihen vaaditaan vuosien kokemus, eikä yksi tapaus, joka on jollakin apteekkarilla voi sitä tietoa kumota, jos on olemassa monta päinvastista kokemusta. En siis halua sun mieltäsi pahoittaa mamma76, vaan enemmänkin ottaa päähän se apteekkari, joka mun mielestä suorastaan pelotteli noilla kommenteilla. Itse arvostaisin kuitenkin lääkärin mielipiteen korkeammalle kuin apteekkarin. Katsoin vielä, että tuossa heinixissä on vaikuttavana aineena setiritsiini.

Allergia- ja astmaliiton internetsivuilla (johon en usko, että ihan huuhaata laitetaan) http://www.allergia.fi/index.phtml?588_m=594&s=827 :

Allergista nuhaa ja silmäoireita hoidetaan raskauden aikana ensisijaisesti paikallishoitovalmisteilla, nenäsuihkeilla (esimerkiksi Beclonasal, Nasonex) ja silmätipoilla (Livostin, Lomudal). Antihistamiineista voidaan käyttää tarvittaessa setiritsiiniä (esimerkiksi Heinix, Histec ja Zyrtec).

Loratadiinia tai desloratadiinia (esimerkiksi Aerius) tai pseudoefedriiniä (Duact, Sirrus) sisältäviä antihistamiineja ei suositella käytettäväksi raskauden aikana.


Kyseinen tiedote oli julkaistu jo vuonna 2006, että jos tieto olisi radikaalisti muuttunut tuon jälkeen, niin luulisi, että siitä olisi taas ollut isot jutut. Eihän mitään lääkkeitä suositella käytettäväksi raskauden aikana, mutta joskus on pakko vaan. Lääkkeiden välttämissuositukset perustuu siihen, että niistä ei ole mahdollista saada luotettavaa tietoa, koska kuka raskaana oleva haluaisi altistaa lapsensa tarkoituksella lääketutkimukselle? Ensimmäinen kolmanneshan on se aika, kun suurin osa tärkeimmäistä kehityksestä tapahtuu, mutta sen jälkeenkään ei voida tietää tarkalleen miten lääkkeet vaikuttaa. Tosin sellaiset lääke-aineet, jotka ovat olleet pitkään käytössä, kuten edellä mainittu setiritsiini, ovat todettu luotettaviksi käyttää, koska niitä kuitenkin joudutaan käyttämään edellä mainitun haitta-arvion mukaisesti. Tulipas vuodatettua, ehkäpä sen takia, että itseä kuitenkin pelottaa lääkkeiden käyttö raskausaikana.

Purri: jotkut sanoo kanssa, että ihan selvä poikamaha, toiset taas, että ihan selvästi tyttö tulossa. Ultran mukaan siis tyttö tulossa, mutta jännityksellä ootetaan[;)]

Pippulalle ja Tikolle kovasti voimia!

Juhannus oli ja meni. Eilen oltiin piknikillä Suomenlinnassa ja jalat ei tahtoneet enää kestää sitä patikointia mukulakivillä ja kallioilla. Selkä olikin loppuillan aikas tööt[:@] Viimeinen kolmannes tosiaan painaa päälle ja väsyttää koko ajan ihan mahdottomasti. Kait se on vaan pakko alkaa tekemään vähemmän ja lepäämään enemmän. Onneksi mönkiäinen möyrii mahassa säännöllisesti, niin ei ole suurempaa huolta. Taisi tosin olla vähän ihmeissään perjantain grillijuhlista ja oudoista ihmisten äänista ja kovasta musiikista, kun eilen oli aikas hiljaa, mutta tänään taas ollut jo kova meno aamusta asti[:)]

Mukavaa sunnuntaita! Tää alkaa nyt tosissaan lepäämään.
 
Ohhoh, Tikollakin vuodelepoa! Tsemppä ja jaksamista sinnekin! Pidetään kaikki kaikille peukkuja pystyssä niin jos ne pikkuiset siellä masussa vielä pysyisivät jokaisella [:)]

Mm, juhannus oli taas yhtä herkkujen mättöä.. Tai no, olisi voinut olla pahempaakin.
Eilen ostin sitten minipätkiksiä pussillisen ja minähän myös vedin sen pussillisen :D Myös on nakkeja ja juhannusruokaa tultu syötyä. Nyt aamulla ei maittanut edes puuro, joten taitaa olla tänään aika keveä päivä edessä.

Ja onni, että kaupat on auki niin ei tarvitse ajaa Abc:lle asti jonottamaan. Eilen meinasi mennä hermot:
Siskoni oli antanut vaatteita, joita hän käytti raskaana (hän oli silloin aika isokokoinen) no minähän ajattelin niiden shortsien pysyvän jo päällä, kun ei peilin edessäkään näyttäneet niin isoilta.. No, Abc:n pihassa jouduin pitämään toisella kädellä kiinni niistä.. Jotenkin hävetti [:D] Enkä edes ensin meinannut saada autoa parkkiin, eli keräsin varmasti katseita [;)]
Ja uimahallikin on taas auki = saa vähän rutiinia tähän työttömän elämään.

Olen myös alkanut varmistumaan Pikkuisen hikkailuista. Välillä se kestää yllättävän pitkäänkin..
Eilen lueskelin täältä ja katselin synnytystarinoita faktalta. Aina tuli tippa linssiin [:D]
 
Heipsan,
Täällä ollaan saaristosta kotiuduttu eikä ees yhtään punkkia tarttunut matkaan.. (Hyvä niin Borrelioosi se tästä vielä puuttuiskin)

ALLERGIALÄÄKKEISTÄ
Mamma_76 mulla kanssa apteekkari suositteli soittamaan tuonne Teratologiseen tietopalveluun.
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437
TERATOLOGINEN TIETOPALVELU
avoinna ark. 9-12
09-471 76 500
HaniMami Mä varmistin tuolta tuon Aeriuksen käytön ja sieltä sanottiin että setiritsiiniä ja loratadiinia saisi syödä. Mutta ota noista nyt sit selvää.
4 pv käytin aeriusta ennen reissuja ja auttoi kummasti eikä ainakaan mitään suppareita tai muutakaan ihmeellistä tullut. Happea sai kummasti paljon paremmin kun ei ollut nenu turkasen tukossa [:)]

Pitäis alkaa pakkailee pimun tavaroita, huomenna alkaisi neidillä leiriviikko Hauholla ja meillä maalausremppa kämpässä [&:]
 
Takaisin
Top