Kesäkuun Tuulahdukset

Heipat ja kiitokset vielä teille ihanista viesteistä. Mulla koko ajan katkeileva nettiyhteys täällä, mut koitan lyhyesti infoilla.

Ilokseni olen yhtenä kappaleena, mutta edelleen sairaalassa. Yksi hyvä yö takana, sain nukuttuakin eikä supistanut. Kaksi edellistä yötä pelottavia: supistuksia ja painontunnetta alapäähän ja ristiselkään ja maksimilääkityksillä saatiin vasta ne lopetettua. Painontunne oli eilenkin vielä voimakas, pelotti käydä pissallakin kun tuntuu, että jotain roikkuu siellä ja tulee ulos. Nyt on onneksi ihan vähäinen vaan se painontunne ja toivon, että jatkuu rauhallisena.

Kukaan ei onneksi ole enää yrittänyt kotiuttaa, sen verran pahoja nuo yöt ja supistusherkkyys. Saan hepariinipiikkejä veritulpan estämiseksi ja supistuksenestolääkettä ja olen täyslevossa edelleen, eli vaan vessassa saa käydä. Luultavasti huomenna selviää lisää, kun osaston arki käynnistyy ja vakituiset lääkärit palaavat töihin. Paljon varmaan riippuu siitä, onko kohdunkaulan kanavassa aukeaminen edistynyt lisää. Jotenkin pahoin pelkään, että jotain siellä on tapahtunut, sen verran paljon tässä muutaman päivän ajan on pakottanut ja supistanut. Voi olla, että joudun olemaan täällä loppuajan, tai sitten osan loppuajasta tai ehkä jopa sitten kotona mahdollisimman täydellisessä levossa, mutta tuskin ihan heti kotiin pääsen. Joka tapauksessa olen siihen orientoitunut, että seuraavat 31 pv käytän täysin lapseni hyvinvoinnin eli sisälläni pysymisen edistämiseen. Tuon ajan jälkeen (vk 34) saa kuulemma syntyä eikä estellä, jos silloin yrittää.

Tikolle iso halaus ja voimia, tsemppiä ja onnea! Toivotaan, tekin siellä pysyisitte vielä yhtenä kappaleena ja että sun mentaalipuoli kestäisi. Sehän on vaikeaa pysyä täysin tyynenä ja kun tietää että stressi pahentaa tilannetta niin kuitenkin olisi pakko. Voimia tarvitaan niin kroppaan kuin mieleen.

Oltiin tänä aamuna kuuntelemassa pojan sydänääniä ja kovasti jumppaili niin, että vatsa heilui ja samalla katselin seinältä kuvia pienistä keskosista, jotka täällä olivat syntyneet ja tuli jotenkin sellainen jälkisokki ja rupes itkettämään kauheesti ja tuli kauhean onnellinen ja liikuttunut olo, että pikkuinen on vielä minun kyydissäni <3
 
Jeps Jeps!

Noista lääkityksistä vielä
: Tuo raskaana olevan turhaan säikyttelyhän tässä pannuun ottaakin. Niin ja aikomukseni oli käyttää lääkettä Vain Tarvittaessa, ei edes päivittäin. Varmuudeksi vain, kun olen normisti tosi herkkä kaikille ötömöykkyjen pistoille. Yllätyksekseni juhannus meni ilman kutinaa ja raapimista, vaikka oli aivan tuhottomasti munkin kimpussa kaikenlaiset inisijät. Ei paukaman paukamaa [:D]

Hikkailusta: Jestas! Meidän rokkivauva hikkailee joka päivä ainakin sen 2 kertaa. Mutta mieluummin hikka,kuin nyrkkeily pissarakkoon[;)]

Pippula ja Tiko: Mukava kuulla teistä, vaikka olettekin sairaalan hoivassa. Ystäväni poika syntyi keskosena 2kk:tta liian aikasten aikoinaan, kävin silloin keskolassa kurkimassa ikkunan takaa poikaa, pikkuinen oli isänsä kämmenen kokoinen. Nykyään reipas tuleva 2-luokkalainen[:D] Kaikki menee varmasti hyvin....

Jänskättää!! Huomenna soittelen neuvolaan niistä sokereista [&o][>:][&:] Ja uusi lekuri/neuvola on vasta Ti.6.7. Ja kun tuo alakerta oli jo viimeksi reagoinut suppareihin, niin mikäköhän on tilanne nyt[&o][:-][8|]

Positiivista asiaa:
Nyt meillä on Pinnasänky, mun pitää vaan pyyhkiä siittä pölyt ja sitten Tsadaa!![:)][:D] Valmiiks en laita kuitenkaan vielä, kun kopan reunussydeemi ei ole vielä tehty valmiiksi.Mutta nyt se sänky ON [;)]

Jos heittäytyisi tuohon soffalle mässäämään ja nautiskelemaan vielä kun voi. Nuorempi poika läks iskän mukaan vielä viikoksi töihin, ja sitten alkaa ukollakin kesis [:D]
Se On Moi!!
 
Heipuli hei!

Ihanaa- auringonpaiste senkun jatkuu ensi viikon alussa!

Milamariaalle onnittelut hyvästä suunnasta eron tunnepyörteissä.
Niin kait se menee kaikissa suurissa muutoksissa, että ajan kanssa ja kaikki vaiheet pitää käydä läpi.
Jossain vaihessa tulee se päivä, että huomaa elävänsä asian kanssa ilman suurempaa tunnekuohua.
Mä kanssa itken säännöllisesti noille synnytystarinoille[:D]

Pippulalle ja Tikolle lähetän loistsuja, että vauvat pysyvät kohdussa.
Yhdyn kyllä edellisiin, että vaikka päättäisivätkin tulla, ovat jo vahvasti selviytyjiä näillä viikoilla.

Mammalle iloista löhöilyä ja tulehan kertomaan kuulumiset lekurista!

Minzkulille voimia maalausurakkaan!

Hanimami, mä olen kanssa huomannut, että voimat vaan vähenee, kun viikkoja tulee lisää.
Ja entistä enemmän joutuu katsomaan, että syö tarpeeksi, muuten ei jaksa lainkaan treenata.

Kirsikalle jaksamista työmaalla! Muistahan syödä tarpeeksi[;)]

Täällä on otettu rennosti koko juhannus- kävelytreenit kulkee taas ja on ollut kivaa olla miehen kanssa kaksistaan vaan..leffoja, ruokaa, löhöilyä ja kuntoilua yhdessä[:)][:)].
Vauveli myllää kamalan paljon ja välistä tuntuu ikävältä tuolla lantion syvyyksissä..
Vauveli jytää jo sen verran paljon, että onnistui melkein meidän vanhempien hommat lopettamaan[;)][;)][:D][:D]
Taitaa olla aikas hiljaista jatkossa makuukammarissa, jos meinaa vauveli tolleen potkia kesken kaiken..
Entäs sitten nää liitoskivut- voihan saaperi!!
Sitten kun yhdistää liitoskivut jatkuvan vessassa ramppaamisen kanssa= inhottavat yöt loppuajaksi..
 
Iltaa!

Piti tulla kysymään, en muista oonko tästä aiemmin jotain höpissy, mut onko muilla ollu mitää hengitysongelmia? Kun mulla iskee yleensä iltapäivällä semmonen olo, et tuntuu etten saa hengitettyä yhtään, paitsi sillon, jos makaan kyljelläni. (Tulee siis olemaan toooodella mukava viimenen työviikko ku nimenomaan illassa olen koko hemmetin viikon töissä [:@]) Sama ku välillä tuntuu, että yhtäkkii nousis ihan järkyttävän korkea kuume. Tulee lihassäryt ja voimattomuus yms. normi vilustumisoireet.. Sit ku hetken istuu ihan rauhassa ja juo vettä, ni olo on taas muuten hyvä, mut ei vaan happea meinaa saada tarpeeks. [8|]
 
hei vaan ja myöhästyneet juhannukset kaikille :) täällä on lomailtu koko viikonloppu ja kerranki voi sanoa että nappiin meni[:)] mitä nyt pari sanaharkkaa kun kumpaakin tais ärsyttää, kaamea nälkä välistä kun paastottiin ennen isoja ruokailuja [:D]

Voimia ja jaksamista täältäkin teille Pippula ja Tiko! ei se oo helppoa siellä sairaalassakaan varmasti olla ja möllöttää, vaikka tottakai ajattelee oman lapsensa parasta [:)]

Mässätty on ihan urakalla ja ajattelin vielä vetästä nassuun tälle iltaa ( juu-u kello on jo tuon verran) mustikoita! sulattelin tuossa marjoja kun sulattelen pakastimen alkuviikosta [8D]

Tiistaina sitten höpötyksiä lisää kun joutaa tännekkin selaamaan paremmin!
 
Heissan! [;)]

TIKO Jaksamisia myös sinne vuodelepoon!

KAIKA täällä on kans huomattu jotta vauva on alkanu jumppaileen kesken kaiken makkaripuuhien, ei oo mitenkään kiva joten taitaa toisiaan nuo peitonheluttelut vähentyä. [&:]

PURRI, tuttua on myös täällä hengenahdistus, tuntuu kuin happi loppuisi justiinsa ja ei oikein tiedä miten päin olisi. Olen ajatelliut että vaavi joko vennyttelee tai majailee korkealla kohdussa jotta se painaa sen verran enemmän keuhkoihin että siksi tuntuisi että ei henki kulje!?! [>:]

PIIA84 hyvä että juhannus lomailusi meni hyvin, jaksaa taas arkea kun on saanut kunnolla lomailtua. [:D]

Minä yritän kaksi vapaatani lepäillä jos sitten jaksaisi taas töihin muutamaksi päiväksi. Ja viikonloppua odotellen, suuntaamme järvenpään puistobluesin katsomaan ZZ Topia ja sitten onkin minun kolme lomapäivää eli 5vapaata putkella, ihanaa. Toivottavasti säät suosii. [8D]
Nyt tosiaan huomaa että voisi selkälihakset olla paremmassa kunnossa kun selkää särkee aina päivänpäätteeksi. [:'(]
 
moi! ajattelin kysästä että onko kenelläkään ollut kipua oikean rinnan alla niiku tossa ylämahassa? mulla kipua ollut parisen viikkoa ja sen takia olen saitsua hakenut, kun mulla on kuitenkin aika raskas työ, seisomatyö ja joutuu nostelee kaikenlaisii painavii jutskii!
kukaan ei ole oikein selitystä tolle kivulle keksinyt, yks lääkäri meinasi et säteilisi selästä, mutta kumma juttu kun ei mulla selkä ole kipeä ollut ollenkaan!
selällään makailu tähän kipuun  kyllä sitten auttaa!

no onneksi vauvalla on kaikki kunnossa, liikkuu kyllä todella paljon ja kaiken aikaa! [:)]
no ens viikolla alkaakin sitten jo kesäloma niin ei tarvitse stressata sairaslomasta!

mukavaa kesää kaikille!
 
Hei kaikille! Niin se Juhannus sitten tuli ja meni. Meillä oli kyllä niin rauhallinen Juhannus, aivan ihana kyllä vain olla ja grillailla rauhassa. Kaveri sanoikin, että tämä oli sitten viimeinen juhlapyhä ilman toimintaa, että jatkossa lapsi kyllä järjestää sitä ohjelmaa ja toimintaa... [;)]

Pippula ja Tiko: Voi ei mikä tilanne teillä on!! Toivotaan niin kovasti, että pikkuiset vielä pysyisivät sisällä, eivätkä syntyisi!! Rasittavia nuo Pippulan lääkärit, kun sanovat ihan eri asioita. No onneksi Suomessa kuitenkin keskosten hoito on todella hyvää, jos pienokaiset päättävätkin jo syntyä. Toivottavasti kaikki menee hyvin!!! Toivottavasti se Pippulan koirajuttu myös selviäisi ja koira nyt saisi sen kodin, että pääsisitte muuttamaan saman katon alle miehen kanssa.

Milamariaa: Ihanaa, että mielialasi on ollut hyvä ja että voit tuntea itsesi onnelliseksi yksin. Siitä se lähtee!! Hieno homma! Ja ethän tosiaan enää kauan ole yksin kun vauva tulee elämääsi!!! [:D]

Mamma_76: Olipas sinulla juttu tuon allergialääkkeen kanssa! Todella inhottavaa tuollainen pelottelu ja ylipäätään epätietoisuus ja ristiriitainen tieto asioista!! [&:][&o]

Minulla on nyt sitten alkanut kesäloma... [:D] Tosin ei vielä yhtään tunnu siltä ja joudun tällä viikolla joka tapauksessa mennä yhdeksi päiväksi töihin hoitamaan muutaman kesken jääneen asian. No ehkä se tästä pian konkretisoituu tämä loma. Mies aloittaa loman ensi viikolla ja sitten on heti pientä reissua tiedossa.

Täällä meinaa tuo selkä olla aika kipeä... [&:][:@] Nyt se alkaa vaivaamaan öisinkin, kun tähän saakka lepo on tehnyt sille hyvää ja olen saanut nukuttua öisin, mutta tosiaan viime yö oli aika vaikea. Minun pitäisi saada ystävältä ensi viikonloppuna lainaan sellainen tukivyö, että jos siitä sitten olisi toivottavasti apua.
 
Juu voin kertoo et mun tuttu on nyt 31-vuotias ja on itse syntynyt pienen pienenä keskosena ALLE 500g painavana. Hän on selvinnyt täysin, ei mitään vammoja tai mitään muutakaan, ja lapsena oli pienempi kokoinen mutta äkkiä oli ottanut luokkatoverit kiinni pituuskasvussa. Että jos 30 vuotta sit on noin hyvin jo osattu hoitaa keskosvauvoja niin ei kyllä tarvitse turhia pelätä! [:)]
Mutta tietenki pitää toivoo, et pysyisivät ainakin 34 viikolle asti kyydissä. Vaikka ne lääkärit ei aina ihan mukavimmasta päästä ole ja muuta niin kyllä niitten ainaki PITÄIS osata hommansa hoitaa.

TSEMPPII.
 
Heipähei!

On vissiin "ketuttaa kaikki" ja "varsinkin miehet"-päivä  [>:]
Mutta muuten vallan mainio aurinkoinen päivä,kait... Väsymystä kylläkin...(= mielialat menee taas kärrynpyörää)

Lapseni kun oli vetässyt vessan sillai puoli huolimattomasti viime yönä, ja se jäikin sitten liruttamaan sitä vettä, ja lirutus kuuluu pattereissa asti...ja kuinkas ollakkaan havahduin ja heräsin tuohon lotinaan, ja pakkohan sitä oli nousta ylös, kun veden kulutuksesta joudumme maksamaan.
Ja kas ihanata, ei tämä mamma sitten enään saanutkaan nukuttua klo.5. jälkeen aamulla [:@][>:] n.klo. 8-9.00 torkuin sohvalla, havahduin siihen että nyt on Maanantai, ja mun pitää soittaa neuvolaan. Yritin,ja yritin ei vastattu. Nii-i, kiukku siis alkoi jo aamusta.[&:]
Noh, onneksi se täti soitteli mulle sieltä neuvolasta, ja sain nuo sokerin vastaukset.Kaikki on Okei, ei ole mitään hätiämitiä [:)] Hyvä että sentään jotakin positiivista tälle päivälle.
Siittä sitten pitkällisen poikani herättelyn jälkeen päästiin vihdoinkin lähtemään kaupungille kenkä ostoksille, ja voiko olla yhtään rasittavampaa kuin 15v poikalapsi jolle mikään ei kelpaa, ja kaikki on "enmä tiä" tai "no en varmana" tai "ihan sama" tai "miten niin kalliit"
 (120e/ -30% Kengistä, jotka on valkoiset ja lapselle joka kuluttaa kengät/2viikkoa!!)[&:] Jippii!
 Noh, poika sai kenkänsä(tosin ei todellakaan edellä mainituja), ja kehotin herran painuvan kotiin,kun oli saanut vielä hupparin ja t-paidan marmatuksella (miks broidi saa aina...)
Itse jäin rauhoittamaan mieltäni alennusmyynteihin, josta löysinkin aivan ihanan söpösen vihreän neuletakin vauvalle [:)][:D]Piristi mielialaa kummasti!!Joka onkin *sopii yhdistelmääni* kotiinlähtö päivänä synnäriltä[:D] Siis oli pili tai pimppa [;)] *huokailua*

Voi Rähmän Käpälät Sanon Minä! Tämmöiset päivät pitäisi laissa kieltää raskaana olevilta naisilta/äideiltä [;)] Sitten meillä pitäis olla oikeus kastroida tai ainakin vähäsen muksasta haarojen väliin noita miehiä, jotka ajattelee alapäällään enemmän kuin yläpäällä.
   Ai miten niin huono päivä?![:D] Ja nyt ei ole kyse pelkästään omasta rakkaasta(hänen onnekseen on töissä) miehestäni, vaan ihan ylipäätänsä kaikista miehistä,
jotka eivät ymmärrä ajatella tekojensa ja sanomisiensa merkitystä ja seurauksia raskaana olevaan naiseen. Grauh![:-][>:][:@]

Kiitos! ja kumarrus! Ette arvaakkaan kuinka paljon helpotti!!! [:D][:)][;)]

Ja sori OmaNapaisuuteni tällä visiitillä! Halituksia!!!


Jatkan virkkailun merkeissä, jospa mielialani kohentuisi ja saisin nukuttua ensi yönä[;)]
 
Happy86: mullakin on ollut ylävatsakipua ajoittain, mutta tiedän sen johtuvan närästyksestä. Itselläni olo on helpottunut renniellä, kunnon vedenjuonnilla ja pienemmillä ateriamäärillä. Usein kipu on tullut juuri syömisen jälkeen, mikä närästykselle onkin ominaista. Ikävä vaiva, ja voi olla yllättävänkin kovaa kipua ajoittain.

Tsemppiä ja voimia sairaalassa oleville! Toivotaan että vauvat jaksaisivat vielä odottaa muutaman viikon pesissään.
 
Helou taas pitkäst aikaa!

On täälläkin ollut päivä..huoh. Tunteet menee hyrskynmyrskyä, naurua ja kyyneleitä on riittänyt aamusta saakka. Juhannus sujui rauhallisesti mökkeillen, talviturkkikin tuli heitettyä ja oli tosi mukavaa viettää aikaa metsän siimeksessä kaikessa rauhassa ja hiljaisuudessa nauttien hyvästä ruoasta ja seurasta, miehen tytärtäkin ehdittiin näkemään kunnolla pitkästä aikaa ja kyllä meillä oli hauskaa. Eilen meinas sitte tulla itku kun lähdettiin kaupunkiin päin niin tuli tyttö halaamaan yllättäen ja halasi siinä tiukasti ainakin pari minuuttia, isällensä huikkasi muutaman metrin päähän heipat [:D] jotenki tunteet pinnas ku pisti niin liikuttuun.. Koko juhannuksen kuitenkin väsyin kovin nopeasti ja koin kovaa painon tunnetta alavatsassa, istuminen varsinki tosi vaikeaa et ois löytäny hyvän asennon, saatikka yöt.. Sama homma viimeyön ja ei muutaku aamulla neuvolaan, siinä hoitaja paineli ja kokeili masua ja totes et vauva pää alaspäin ja pää jo tuntu tosi alhaalla, ei viel kuuluis olla et ei muutaku istuun ja odotteleen et pääsee lääkärille sisätutkimukseen. Siellä sit katsottiin et kohdunsuu avautunu taas edelliskäynnistä joka oli reilu viikko sitten. Ei muutaku vuodelepoa, täyskielto miltei kaikkeen.. Luvan sain kuitenki et parisataa metriä rauhallista kävelyä yhtäjaksosesti saan päivässä heittää ja kotitöitä voi tehdä vähän, mut korkeintaan 15min kerrallaan ja sitten levähdellä puolituntia ennenku tekee seuraavat 15min. Sairaalaan eivät vielä laittaneet kun mies on kotona hoitamassa, mut ensviikolla uutta käyntiä ja katsotaan miten tilanne on kehittynyt. Uhkaili et ei välttis tartte enää töihin mennä [:(] mulle kyl työ maistuis taas tuntunu niin vaikeelta olla kotona tekemättä mitään varsinki ku tuo ukko kiukuttelee eikä oikein tajua tilannetta ja et aiheuttaa sellasen stressin mulle turhanpäiväsellä valituksella et helpommalla selviäisin jos oisin töissä.. Mut nyt tilanne vähä rauhottunu, itkuvaihe ohi ja taas voi hymyillä [:)]

Täällä olikin ihmisillä ollu villejä unia [:)][:)][:)] mulla kans niin vilkkaita välil et oikein saa ihmetellä et mistä tollanen edes voi tulla mieleen yllättäen [:D] Mullaki välistä noita "wääh olen niin valittava lihava ruma eukko et varmasti häipyy toisen matkaan"-olotiloja ja nyt ku muutenki herkillä nii ottaa ihan kaikki päähän ankarasti ja varmaan ajattelen ja tunnen kaikki asiat 100kertaa isompina ku ne on.. Esim kauheeta stressiä siitä et ukko kirjottelee yhen mimmin kans netissä "kirjeitä". [:D] heh, joo..tyhmää eikä siinä nyt mitään saa kirjotella jos on asiaa, mut se mikä häiritsee on se että jokapäivä vaihetaan juttuja ja se on kamalan salaista, jos satun istuun sohvalle nii lyödään läppärin kansi nopeesti kiinni ja kun tarkistaa meiliä mun vieressä ollessa nii ei avata niitä viestejä vahingossakaan, lisäksi viimeyönä heräsin koiranunestani tottakai ku tää näpytti yöllä kahen aikaan koneella sitä viestii..[>:] en ees kehtaa kiukutella tollasesta mut mua ärsyttää miksei voi avoimesti kirjottaa ku en pitä mitenkää pahana sitä et kirjottelevat, vaan pitää tehä se silleen et oikein varmasti tulee olo et siinä on jotain salaista.. Miehet!![:@][:@][:@][:@]

Jokohan tämä avautuminen riittäis tältä päivää omalta osalta [:D] aah kyl helpottaa [:D]


Pippula ja Tiko: roppakaupalla voimia täältäkin teille, nyt vaan keskittyä pitämään kyytiläiset matkassa mahd kauan... Kyl se hyvin menee ;)

Milamariaa: mukava lukea iloista tekstiä sieltäkin suunnalta, kyllä se aika parantaa haavat ja kohta et enää ehdi miettiäkkään vanhoja [;)] mulla kans paniikki vaatteiden hankkimisen ja kaiken kans, kaikki on kesken ja en saa tehdä mitää vaik kotona makaan ja 100 asiaa ois heti mieles, ääää turhauttaa!!


*napa*: selkä vaivaa täälläkin :( Ihanaa loman alkua, nauti kunnolla!!
 
fyi:

testasin, kuinka paha olo ja närästys tulee, kun vetäsee pizzan jalopenojen ja tabascon kanssa. siis koko pitsan.--> EN SUOSITTELE.

jatkan iltaani sohvalla närästys seuranani.
 
Iltaa!

Huh, hirveä väsymys. Aamulla uintia, rannalla oloa ja loppupäivä huvipuistossa siskon ja sen lapsen kanssa. Suihkuun pitäisi jaksaa raahautua.

Ylävatsakivusta: Kuulin joskus tutultani, että hänellä sappikivet tulivat raskauden aikana ja aiheuttivat tuollaista, tosin kipu oli todellakin voimakasta.. Mutta, jos lääkäri ei ole tutkinut asiaa tai edes ajatellut tuota vaihtoehtoa niin tuskin on niitä. Varmaankin närästystä. Itselläni oli alkuraskaudessa stressin yhteydessä ylävatsakipua ja jouduin hengittelemään syvään ja rauhoittumaan ja kipu alkoi kadota siintä sitten.

Jännä: Minä mustasukkaisena ( JA LIIAN AJATTELEVANA) ihmisenä pyytäisin miestä näyttämään viestit. Minusta tilanteessasi on myös aika luonnollista reagoida noin, jos touhu etenkin on tuollaista salamyhkäisen tuntuista. Olet hänen nainen. Jos hänellä ei ole salattavaa, voi hän yhtä hyvin näyttää viestit eikä miehen pitäisi edes suuttua jos kysyisit haluavasi nähdä niitä. Mutta jos sinun päätäsi ei vaivaa niin sittenhän ei tarvitse ryhtyä sellaiseen [:)] Tämä oli vain minun mielipiteeni.

Minulla oli tilanne oman miehen kanssa se, että hänen kaksi exäänsä jatkuvasti pommittivat tätä suhteemme alkuaikoina. Pääni meinasi hajota siinä epätietoisuudessa. Lopulta en muista oliko se mies itse vai minä, joka päätti että jos viestejä lähtee muille miehille tai naisille on toisella oikeus nähdä ne. Minun mielenrauhani palasi sen jälkeen. Liian paljon tulee luettua kauhujuttuja kaikista parisuhdejutuista, että tulisin liian vainoharhaiseksi jos en saisi varmuutta sellaisesta asiasta. Huh. Kuulostaa varmasti jonkun korviin typerältä mutta kun olen itse tullut petetyksi ja nähnyt omin silmin miten avioliitossa onnellisesti elävä mies hyppii vieraassa sängyssä niin.. Se luo väkisinkin pahaa epäuskoisuutta ainakin minulla. Se minun ajatuksistani tästä aiheesta [:D]

Närästys: Ei ole ollut vielä täällä pahana. Sipulin olen kuitenkin jättänyt taas joksikin aikaa, koska huomasin sen ainakin pitsan kanssa aiheuttavan inhottavaa oloa ja närästystä (hyi kun edes ajattelee). Muuten selvinnyt ilman närästystä.
 
Huomenia täältä auringosta,

Juhannus meni ihanasti möksällä. Serkkulikan 9 kk pikkujässikkä oli mukana ja poitsuli on vallan ihana ja rauhallinen tapaus. Oikein nauratti kun puhuttiin että tällä mesoomisella mitä mahassa on niin meidän Onni tulee olemaan täydellinen Miken vastakohta [:D] Harmitti vaan kun pojalla alkoi olemaan jo sen verran painoa (9kg) etten viittinyt paljoa sylissä kannella.

Uisteltiin ukon kanssa, ja istuttiin serkkulikan kanssa mato-ongella. Ah, kyl merellä on ihanaa jos on hyvä keli.

Eilen ois pitäny tätä maalausurakkaa aloittaa mutta puheeksi jäi. Aamu meni pimun kanssa puuhastellessa. Likka vetäs äidiltä paluun kunniaksi 12,5 h yöunet kun äidillä oli taas nähtävästi pikkasen sisko valvottanut. Likka oli sunnuntaina ihan tasaraha kun tuli sieltä kotiin ja äiti vielä tossa pihassa pokkana sanoi että edellisiltana oli nukkumaan menty puol 12... Siis mitä hittoa vaikka loma onkin niin silti kotona ollaan nukkumassa viim klo 9, muuten on kamala kiukku. Käytiin puol 2 aikaan eilen saattamassa pimu Hyvinkäälle leiribussiin ja kun oli vilkutukset hoidettu niin mulla tuli autossa tippa linssiin että sinne se pikkuinen meni. Vaikka onkin jo toinen kesäleiri. Itelle tuli kovin nostalgiset fiilarit kun oon ollu samassa paikassa leireilemässä 20 v sitten [:D]

Sitten oli pakko käydä vähän tolla meidän kesäautolla päristelemässä, ja jätskillä tietty. No siinähän se ilta sitten menikin, eikä kotona saatu mitään aikaiseksi. Pah.. Mut käytiin kaverilla kattomassa vauvatarvikkeita ja sieltä saataisiin hoitopöytä, kävelytuoli, rintareppu, leikkikehä ja vaikka mitä muuta. Ihan superia [:)]

Mut kai sitä pitäis alkaa riepoo vaatetta niskaan ja siirtelemään huonekaluja pois tuolta maalattavista makkareista.
Sori et tuli tälläistä omaa liirumlaarumia.

Voimia kaikille mammoille jotka kipuilevat tai ovat pakkolevossa..
 
Huomenta!

Nais-miesviestittely: Tottakai kaikilla on yksityisyys ja saa kirjoitella kenen kanssa haluaa, mistä haluaa, mutta jos ei ole mitään salattavaa, niin sitten ei ole ja sen voi tehdä avoimesti, mutta jos salaa jotakin, niin sen kyllä aistii ja asia pitää selvittää, jos se vaivaa. En nyt tiedä, että onko Jännällä turha stressi vai ihan aiheesta stressiä. Itse ainakin saisin kauheat kilarit ja mustasukkaisuuskohtaukset, jos mies kirjoittelisi yötä myöten jollekin toiselle naiselle ja vaatisin, että saisin nähdä, ettei viesteissä ole mitään sellaista, mistä pitäisi huolestua, mutta huolestuisin kuitenkin. Toisaalta, jos mies on kertonut, että kirjoittelee naisen kanssa, niin eikait siinä sitten mitään. Valitettavasti pettämistä on kuitenkin monenlaista. Mutta saa huolestua, jos siltä tuntuu ja sitten kannattaa puhua asiat selviksi.

Ylävatsakivuista: närästys voi olla yksi syy. Mieheltä poistettiin hetki sitten sappikivet ja oli tooooodella kipeä ennen sitä, ei saanut nukuttua, eikä pystynyt olemaan oikein missään asennossa sohvalla/ sängyssä. Lopulta muuttui jopa kellertäväksi, kun siitä seurasi maksatukehdus, että niillä kivuilla kyllä tietää, että kaikki ei ole kunnossa ja jos on huolissaan, niin neuvolasta vaan aikaa verikokeisiin, kun niistä se miehelläkin selvisi, että sappikivet vaivaa. Yhdellä tutulla oli myöskin voimakkaita ylävatsa/rintakipuja, hän kävi läpi sydänfilmit ja vatsantäyhystykset ym, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Lopulta selvisi, että hänellä oli yksi nikama selässä jumissa ja kipu säteili sieltä etupuolelle, että on mahdollista, että säteilee selästäkin.

Hengenahdistusta ei ole nyt, mutta sitäkin on joskus tullut närästyksen yhteydessä, jolloin todettiin refluksitauti.

Toivottavasti Mamma76 on tulossa parempi päivä, varsinkin miesten kanssa[:D]

Mukavaa lomaa napa!

En voisi jättää sipulia mistään hinnasta pois, laitan sitä nykyään ekstramäärän kaikkiin mahdollisiin ruokiin[:D] Tänään odottaa tuore lohifilee kaapissa, siihen en taida sipulia laittaa, vaan menee ihan sellaisenaan. Nam.

Mukavaa kesäpäivää!

EDIT: RV 30!!!!
 
Päivää!!

Tulipahan nukuttua 10h unet, mutta herätys ei ollut ihanimmasta päästä. Näin aivan jotain järkyttävää painajaista ja heräsin puhisten/puhkuen supistukseen[&o] Siis se painajainen aiheutti tuo supistuksen. Tässä mennyt hetki,että olen saanut itseni kasaan ja todellisuudentajun palaamaan[:)] Soittelin sitten ukko kullalleni, ja kerroin minkälainen uni oli. Sanoi:" Nyt meijän mamma alkaa rauhottumaan, ja lopettaa muiden ihmisten huolehtimisen." Mutta naureskeli sitten hölmölle yritykselleni soitella hätä numeroon painajaisessa, numeroon 123!![:D][;)]

Viestittelystä: Anteeksi suorasukaisuuteni mutta aika naurettavan lapsellista käytöstä aikuiselta ihmiseltä, tehdä puolisoaan mustasukkaiseksi[8|] Kun vielä on emäntä raskaana, ja hormooni ryöppyjä tulee muutenkin, saatika että on lääkäriltä tullut selvä kehoitus olla stressaamatta ja vuodelepoa.
Toki yksityiselämää pitää olla jokaisessa parisuhteessa, mutta... Hmm! *suljen suuren suuni NYT*

Kaika: Olisit nyt edes sen tabascon jättänyt suosiolla pois [;)] Toivottavasti sait nukuttua!!

happy86: Tuollaista kipuilua oli mulla alkuvaiheessa, ei mitään tietoa mistä johtui. Närästyshän tuntuu pallean ja ruokatorven kohdalla. Sappikivet tietääkseni vasemmalla puolella kylkiluiden alla. Saattaa tosiaan olla tuo selkä, joka kivun aiheuttaa. Kuten HaniMami kertoi...
Pyydäppä lääkäriä tarkistamaan myös tuo selkävaihtoehto. Itselläni on ollut niin jumissa niska/hartia seutu että on kipuillut rintoihin asti (kuin puukkoa olisi tuikattu selän kautta)

Pippula ja Tiko: Miten teillä menee? Toivottavasti on vuokralaiset vielä kyydissä.

Millamariaa: [:)] Mukava kuulla....

Jospas sitten lähtis naputtelemaan puolenhehtaarin asukastauluja makkarin seinään. [;)] Verhotangossa jo puhverho roikkuu ja ns. samaa aihetta oleva peitto sängyssä.Sen enempää en aijo vielä petailla.[:)]
Mistäköhän löytyisi pehmonasu? Olen koittanut katsella joka kaupasta ja kirppurilta, muttei vaan osu mun puusilmiini.
 
Tulinpahan vielä höpisemään muutoman sanan. Isyyspakkauksesta, tai mun mielestä iskän "selviytymispakkaus". Ensin olin että no enkä ala, mutta sitten ajattelin tarkemmin. Mulla on ollut oikeasti hauskaa, kun olen keräillyt kaikkea mahdollista. Huumorilla höystettynä [:D]

Laatikon sisältöä:

Vaipan vaihtoon: Pyykkipoika, kertakäyttö hanskat, kertakäyttö sadetakki ja tulitikkuja.
Isän Käsikirja -pokkari, Juha vuorisen uusin -pokkari, fazerin sininen suklaalevy, Sisuja, energiajuoma.
Tutti (jossa lukee *äänen vaimennin*)
Pipo (jossa lukee *My dad Rocks)
Äidinmaidon korvike, kosteuspyyhkeitä.

Vielä uupuu korvatulpat, muutoma vaippa,tuttipullo ja puklurätti[:D]

Kysyin mitä mieltä isäntä on, jos isyyspakkauksen laittaisin. Ilme olisi pitänyt saada kuvattua.
Mies:"Mullekko?"
 Minä:"joo-o, ihan rakkaudella sulle."
Mies:" Sä olet niin ihana rakas."
Joten... Ei tarvi varmaan selitellä enempää, kun mamma oli myyty[:)][:-]
On siis tietoinen paketista, mutta ei mitään hajuakaan sisällöstä [:D]
 
Heips!

Täällä käytetty hyväksi havaittua stressin poistokeinoa, eli kirppuja kierretty [:)] Tuli jotenkin hätä saada hankittua pienempi kokoisia vaatteita ja muuta kun haluaa tämä kaveri tulla maailmaan näköjään etuajoissa, ois hyvä olla kaikki valmiina ja alkaa viimeistään sisäistään se että ei se kelloa katso. Löysin sellasen aivan ihanan nallepuh kirjan jossa on tarina ja paikat joihin saa itse laittaa valokuvia, ajattelin sen täytetellä tarinan mukaan sopivilla kuvilla pikkuhiljaa[:D][:D]


No sitten tuossa soitteli tuttu joka oli juuri matkalla ja ohitti tätä kaupunkia, halusi tuoda mulle muutaman vaatekappaleen joista oltiin puhuttu. Ei tiennyt missä asutaan joten neuvoin tuohon läheisille kaupoille ja ajattelin että pääsen siihen hissunkissun koirankans kävelemään ja voin itse kantaa kassin jossa 2kpl kevyitä vaatteita.. No ois pitäny taas ajatella 2kertaa, kyse nimittäin mummo ihmisestä [:D] olihan siellä jättikassin sisällä pieni apteekin pussi johon oli vaatteet laitettu ja muu kassin sisältö perunoita, jauhoja jne. Varmaan luulee ettei pysytä hengissä jos ei reilu 60km:n päästä lähde kuljettamaan tänne sapuskaa.. No otin kassin vastaan ja lähdin kantamaan kotiin mikä oli varmasti näky sinänsä, kyllä tuli lääkärin sanat kirkkaana mieleen heti hirveä paine mahassa kun jotain kantaa, lisäksi kirpusta juuri hankittu kenkä sanoi sopimuksen irti matkalla (tollanen nyörikenkä josta katkes nyöri) siinä sit koittaa kävellä nii ettei kenkä putoo välille, nyörit roikkuu mitensattuu ja sotkeutuu jaloissa eikä voi alkaa kumarteleen paljo masun kans ja niitä patentoimaan, kauhee kassi mukana ja koira, ja emäntä puhkuu ja puhisee ihan punasena [:-] loppumatkasta luovutin ja soitin ukolle et tuu ainaki yläkertaan roudaan tämä kassi nyt tuntuu masussa jo liikaa.. Tänään en sitte todellakaan tee enää yhtään mitään!

Viestittelystä: Kyllä mäki oon niillä linjoilla et ok kirjotella kenen kans haluaa jos kirjottelee noin "muutenvaan", ja että elää sen mukaan et jos joku asia häiritsee tai vaivaa niin voi reilusti kysyä eikä tarvi jäädä miettiin ja vaivaan päätään (mitä mulla on paha tapa tehdä välil[&:][:-]).. Ja tosta vielä, siis asia ei minua sinällään vaivaa, en koe että minun tarvitsisi olla mitenkään mustasukkanen tälle ihmiselle kenen kans viestittää, lähinnä vaan se tapa millä tekee just noin "salamyhkäisesti"..

Kaika: Hih [:D] Voi sua raukkaa, saatan kuvitella. Toiv on ohi tuo jo.

Minzkuli: Teilläkin kuulostaa siellä puuhaa riittävän, nyt vaa rauhassa ettet rasita ittees liikaa..

Mamma: Mun kasaamassa isipakkauksessa suurinpiirtein sama sisältö, jotain pientä extraa viel Löysin netistä juurikin tuollaisen "valmiin pakkauspohjan" jonka mukaan oon menny, kivoja ajatuksia ja huumorilla höystettyä.

Nyt minä menen sohvalle, nostan jalat kattoon, annan ukon passata enkä tee itse enään yhtään mitään koko päivänä! Huomenna jos pääsis vaikka vähä kyläileen, ja kirjastoon niin siinäpä huomisenki suunnitelmat valmiina.[:D]



HUPS! muokata viestistä pari virhettä pois ja lisätä jotain, poistinki sit pitkiä lauseita enkä muista mitä niissä oli [:D]
 
Iltaa!

Kävin aiemmin päivällä yrittämässä kirjottaa tänne stooria, mut eiköhän mun nettini pätkässy just ku olin sen "ok" klikannu [:@] Enkä mä nyt enää muista mitä kaikkea siinä oli...

Mamma, Anttilasta pitäis löytyä pehmonasua.. tietty riippuu varmaa vähä siitäki, että minkähän kokonen pitäis olla.. mut ainaki NetAnttilan puolelta näky semmonen 43cm pehmonasu löytyvän.. tais olla alle 20e. Et uskoisin kyllä et ihan kaupanpuolellakin olisi.

Sain sit tänään kyl esimakua tulevasta lomasta.. kaikki kaverit jolle soitin oli töissä enkä saanu seuraa kaupungille.. Tosin sit muistin yhden kaverin puhuneen aikoinaan et se tekee yöduunia, ni sehän sit piti mulle päivällä seuraa, ennen ku yks toinen ystävä vapautui pyörimään kaupungilla. Eikä siinä siis muuta ongelmaa ois ollukaan, mut tänää ei ollu yhtää semmonen "vietämpä aikaa itsekseni" -olo... Mieski yritti lohduttaa, ku lähti töihin et "onhan sulla meiä vauva kaverina"... tuli vähän semmonen just joo....
 
Takaisin
Top