Kesäkuun Tuulahdukset

Heps!

Taas varsin vauhdikas päivä takana.
Ultrassa siis käyty ja paino-arvio oli reipas 1500gr.
Oli kuulemma täydellinen perätarjonta (aivan kuten äiteelläänkin (ja ilmeisesti kaikallakin) viime yönä)[;)]

Anopille värjäsin uuden kesäkuontalon ja appiukoltakin lyheni se vähä mitä siellä vielä on.
Oma kypärämalli menee vielä illalla syyniin[:D]. Josko vaikka punaista ????

Ukko-kulta poltti eilen kätensä hitsatessa ja nyt jännäillään kuinka pahat rakkulat siihen tulee,
meinaa jää saunomiset ja uimiset hieman vähemmälle jos kovasti alkaa märkimään saati jos tulehtuu.
Murphy siis kävi sanelemassa lakia meille juhannukseksi[:@][;)].
Joudun kuskin hommiin kun ei rattia kuulemma hevillä käännellä
(Kuitenkin ukko vain laskelmoi jotta näin voisi korkata ekan lomabissen jo matkalla)

huomisen ToDo lista on harvinaisen pitkä joten pitänee jo aloitella pakkailua...

Sori kun vaan omat asiat näin kiinnosti[:D] Tulen huomenna vielä huikkamaan moikat ja sit menox sano lenox!
 
Heissan!

Tämä mamma onki sit ollu liikenteessä jo ennen kasia ja vielä vapaapäivänä!!!! Käytii siis kaverin kanssa Suokissa piknikillä [:)] Sit innostuin vielä käymää "kattomassa" miehelle kännykkää ja tietty sit menin ostamaanki sen siinä samalla [:D] Tosin himppasen pelottaa, että mitä mies siitä puhelimesta tykkää, mutta mä murehdin sitä sit ja todennäkösesti saan sen kuitenki myytyä eteenpäin kyllä. Mut toivon silti kovasti, että tykkäisi.... Kun ei noita puhelimia kuulemma saa palauttaa liikkeeseen vaikkei ois käytettykään [:-]

HaniMami, ole hyvä vaan. Mä kanssa tykkään siitä keskuksesta just siks, ku se on siisti eikä siellä oo (vielä ainakaa) mitää turistitungosta.

Mulla alko tänää särkee reittä ihan julmetusti! Hyvä, ku kävelemään pystyi ilman, et jalka pettää alta! Oli tooodella mukavaa tarpoa siellä Suomenlinnan kallioilla, ku sai pelätä, että kaatuko vaiko eikö. Samaten, kun sitä puhelinta kävin pällistelemässä, niin samoin sain pelätä, et missä vaiheessa kupsahdan nurin.
 
*reps* PojanÄidin kommentille[:D][:D][:D]

Täällä on kanssa päivä vilahtanut pikavauhtia.

Kävelylenkki meni yllättävän kivuttomasti- se oli kivaa.

Mamma_76
, just noin sitä pitää- antaa toisten ehdottaa tai vetää herneet nenään, mitä väliä...

Meikä sitten ostikin jo vaunut ja kaukalon jo- sain tarjouksesta[:)][:)]

Mutta eipä mulla muuta kuin öitä kaikille mä jatkan touhuilua.
 
Hej på dej!

Täällä myös kauhistellaan näiden päivien kulumista! [:o]  Uskomatonta, että ensi viikolla alkaa jo heinäkuu! Toissa iltana minulle tulikin taas paniikki siitä, että mitään ei olla hommattu vauvalle ja kaikki päätökset ja ostamiset on tekemättä... No onneksi minulla alkaa nyt kesäloma, että jos sitten ehtisin vähän perehtymään paremmin kyseisiin asioihin. Tosin tuntuu, että töissäkin on vielä niin paljon tekemistä, että saa nähdä joudunko vielä tulemaan ensi viikolla käymään töissä.

Vaatteet on ainoa asia, joita alkaa olemaan varmaan jo riittävästi. Huusin huutonetistä vielä vaikka mitä ja nyt niitä pienimpiä vaatteita varmasti on jo ihan tarpeeksi, että alkuun pääsee.

Odotan kovasti äitiyspakkausta. Nyt paperit on ollut 2 viikkoa Kelalla, mutta ei vielä ole tullut postia asiasta.

Eilen minulla oli se sokeritesti. En kysynyt tuloksia vielä kun ensi viikolla on neuvola, enkä halua pilata Juhannusta, kun pelkään kovasti, että arvot ylittyivät... Nyt siis nautiskelen ilman huonoa omaa tuntoa sitä jäätelöä ja muuta ja kuullaan sitten ensi viikolla tuomio.

HaniMami ja Kaika saivat jo vaunut, ihanaa! Minkä merkkisiin/mallisiin päädyitte??
 
Huoentaaaaa mammulit!

*napa*: Täällä ostettiin uutena Ora Jovi Airit.
Älä turhaan panikoi- onhan tässä aikaa..mulle vaan iski vauvahulluus, kun mies kokosi kehdon vauvalle[:D][:D]

Mitäs muuta..

Ensi viikolla neuvola ja muuten ihan normaali meininki- kaikki hyvin[:)].
Aa- paitsi unista sen verran, että jotain pelkoja ilmeisesti alitajunnassa on, kun eilen lueskelin tota Purkaukauksia!- ketjua ja mun yhdessä unessa viime yönä mun mies sanoi, että mä nyt mieluummiin biletän ja moikka teille[8|][8|]. (..olin sitten niissä fiilareissa vielä aamukahvin aikaan..mies rukka.) *note to self: pyydä anteeksi tiuskimista ennen lounasaikaa..*

Se olis sitten juhannus pian- ja mulle ihan sama, koska meille se on normaali viikonloppu miehen kanssa...pojat lähtee huomenna kesälomalle isän luo kahdeksi viikoksi, joten saadaan olla viimeisiä päiviä miehen kanssa kahden[:D][:D][:D]. Ihanaa, vaikka ikävä noita lapsia kuitenkin tulee.

Painosta: Kävin vaa'alla äsken, kun nuorempi kävi vuositarkastuksessa- JEE- paino on pysynyt kurissa todella hyvin[:)][:)]. Nyt on hyvä fiilis, motivoi kivasti jatkamaan tätä elämäntapaa.

No niin nyt pörräilemään!
 
Huomenta!

Napa: Meille tuli Britaxin B-smartit, tavallaan yhdistelmät. Eli ratasosa kuuluu runkoon ja siihen lisäksi ostettiin kova vaunukoppa. Kolmipyöräiset ja kaikki pyörät suunnilleen saman kokoiset, mahtuu pieneen tilaan, mutta ei kuitenkaan tunnu mitenkään heppoisilta, vaan ihan jämäkät.

Kipuileeko muilla lonkat? Välillä öisin vihloo ihan käsittämättömän paljon, eikä hyvää asentoa tahdo löytyä[>:]

Näyttää tulevan tästäkin flunssapäivä, taitaa kyseessä olla nyt jo viides. Tänään aattelin vaan levätä, kun ei oo aikaisemmin tällä viikolla ehtinyt, jos vaikka juhannukseksi paranis. Nyt suunnittelemaan juhannusmenua ja kauppalistaa. Ainakin raparperia pitäisi hakea torilta, että saa piirakan väännettyä juhannusjuhliin viemisiksi. Makkaraakin pääsee sitten grillaan ekaa kertaa tänä kesänä, huippua!

Nautinnollista juhannusta PojanÄidille ja muille, jotka jo tänään lähtee jussin viettoon!
 
Täällä ihan täpinöissä!!!
Ystävä oli viimeyönä jakaantunut pienen tyttövauvan merkeissä[:D][:)][:D][:)].
Ja just lähössä reissuun joten pääsen tulokasta pällistelemään vasta joskus ensens viikonloppuna[&o].
Mä haluun tän omani niiku NY!!!!

Kaika voi ukko raukkoja, munkin mies vaihtoi mut viimeyönä thaikkumorsiameen... Paree tuua kukkia duunin päälle[8D]

On muuten mielettömän kuuma päivä, tuli ihan hiki syödes (eikse laiskan tuu[;)])!!!!!
Pitää siis muistaa VettäVettäVettä.

Moks!

Muoks* Kiitokset HaniMami![:D] hauskaa ja makoisaa jussi sinnekin!!!
 
Huomenta päivää!

Mulla juhannus tulee kulumaa tossa Kumpulan Juhannusjuhlassa.. eli meiltä semmonen 5min kävellen siirtolapuutarha-alueelle, jossa on kokko ja grillimahdollisuudet ja lapsille poniajelua yms. On siel sit tietty aikuisilleki jotain juttuja, mut kaverin ja sen kolmen koplan kanssa mennään sinne, ni keskitytään noihin lasten huvituksiin [:)] Mieski lähtee omille teilleen, eli kavereidensa kanssa juhlimaan, ni saan ihan rauhassa puuhailla mitä tahdon [:)]

HaniMami, mulla oli reisi kipeänä eilen.. siis tuntui, että luuta särki, mut ei mulla varsinaisesti oo lonkat vielä alkanu kipuilemaan.. välillä lonkkaluun vierestä pistelee kyllä just, jos vaihtaa asentoa tms.

Sit mä sain kuulla tossa aamulla, että mun lankoni ois tulossa meille ens kuussa... jännittää jo valmiiks, ku se on tavallaan vara-isä ollu veljillensä, ni kui nopeasti mulla menee sukset ristii tällä kertaa sen kanssa...Sillä ku tuppaa olee asenteena, että hän on aina oikeassa ja muut on väärässä. Luultavimmin se käskee mut vuodelepoon, ku "ei raskaana saa mennä touhottaa niin ku haluaa, vaan pitää levätä mahdollisimman paljon".... On siis koko perheensä mielipide...
 
Unista pitikin vielä laittaa, että viime yön unissa polttelin tupakkaa pitkästä aikaa[&:] Ei siis tee mieli edes hereillä ollessa enää ja haiseekin niin pahalle nykyään, enkä ole reiluun puoleen vuoteen enää koskenut röökiin, mutta jostakin syystä unessa toteutin teiniajan tapoja ja menin tällä kertaa mieheltä piiloon tupakalle ja pelkäsin kovasti jääväni kiinni[:D] Kumma juttu, kun oon jo luullut päässeeni siitä aineesta eroon ja vierottunut kokonaan, niin en sitten ilmeisesti olekaan.. Onneksi herätessä tiesi, sen piilosavukoinnin olleen vaan unta.
 
No johan täällä satelee uutisia!
Toinen hyvä ystävä oli ilmeisesti saanut keskenmenon yöllä...
Tosin se on hyvä uutinen koska hän ei halua lapsia, ja käyttää kaikkia mahdollisia ehkäisyjä + vielä joku tauti joka vaikeuttaa raskautumista...
Mut nyt oli päässyt siimahäntä livahtamaan.

Eihän tässä pysty edes pakkaamaan kun kokoajan joku pöläyttää maailmaa mullistavia uutisia... ja mää vaan kasvattelen masuani ja odotan ja odotan ja odotan...
Mitäköhän seuraavaksi, isä raskaana, veli menny naimisiin, äiti kuollu... mä sammutan puhelimen...
 
Unista: mä näin unta futiksen MM-kisoista [:D] Top3 oli Chile, Norsunluurannikko ja Portugali ja Norsunluurannikko vissii voitti MM-kisat [8|] Nyt voin siis rauhassa odotella pitääkö paikkansa [;)]

PojanÄiti, toivotaan, ettet saa lisää huonoja uutisia... Hyviä varmaa vois edelleenki tulla [:D]

Mulle yritettiin eilen myydä tupakkaa kadulla [:D][:D][:D] "Ostatko neljä askia 10 eurolla?" "En taida ostaa" "No entä ees kaks vitosella?" "Joo en taida" "No ei sitten.." [:D] Joku spuge kaivo siis niitä askeja jostai treenikassista näytille.. Sit mun kaveri vielä kysy ihan ihmeissään, et "Miks mä en saanu ostaa noita tupakoita?" Meinasin sanoo, et "Juu tiiän et oot maalta kotosin ja pumpulissa kasvanu suurimman osan ajasta, mut ajattele ny vähän." Olin hiljaa kuitenki... Olihan niissä ainaki osassa askeista muovit päällä, mut en mä silti ostais joltai katukauppiaalta tupakkaa, vaikka polttaisinkin.
 
Hanimami: Täällä toinen lonkkakipeilijä! Iltasin ja öisin särkee, etenkin jos on ollut päivällä paljon liikkeellä. Mulla auttaa parhaiten, että otan ison sohvatyynyn (jämäkkä) ja pistän sen kyljellään nukkuessa jalkojen väliin. Saa lonkka rentouduttua vähän ees paremmin.

Iskias ei sentään vaivaa päivittäin. Välillä vaan vauva siirtyy painamaan suoraan hermoon ja sitten onkin pakko pysytellä paikoillaan ja odottaa kivun ohimenemistä [:'(].

Hehee, valmistelen pikku hiljaa miehelle isyyspakettia [:)] Kivaa näperrellä.
Hyvää juhannusta kaikille mammoille! Perjantaina tuleekin jo 30 viikkoa täyteen, KÄÄK! [8D][;)][8D]
 
Huomenta!

Sammallammas ja Hanimami
: Juu, täältä löytyy myös lonkka- ja häpyluukipuilija.
Jos tätä menoa jatkuu, on loppuraskaus yhtä helvettiä[:@][:@]
Tyynyviritelmä täälläkin käytössä..

Purri on tavannut todellisen kauppiaan alun..myydä nyt röökiä raskaana olevalle naiselle[:D][:D].

PojanÄiti, toivottavasti pakkailusta tuli jotain, jos ei lasta niin ....[8D][8D].
Hauskaa juhannusreissua- muistahan ottaa varapäre mukaan, saattaa tulla eten tilanteita, joita raskaana ei oikein jaksais..

ON: Yö meni huonosti, kuten tavallista.
Pojat lähden kuskaamaan isällensä ja taidan siinä samalla käydä katsomassa isoja imetystyynyjä..
Pikkasen riipii, kun meille olis taas tulossa sata ja 1 tyyppiä grillailemaan ja viettämään aikaa.., mutta koska mä en ny jaksa, ni joutuu suurimmalle osalle sanomaaan, että katellaan uudestaan toinen kerta.
Nyt alkaa huomaamaan, että tää raskaus verottaa voimia. Olispa jo edes elokuu!!
Vähänkö jännää, sitten taas odotella, miten synnytys käynnistyy[:D].
Mä niiiiin toivon, että kävis kuin edellisessä synnytyksessä-limatulppa irtos aamulla ja vedet meni päiväunilla ja parin tunnin päästä siitä vasta kipeät supistukset, jotka ei sattunut, koska olin jo synnytyshuoneessa ilokaasua imemässä.
Pikkasen enemmäin mua jännittää kuitenkin sen vuoksi, että täältä NKL:lle on se 70 km matkaa..nooh- katellaan!

Nyt mulla katkes ajatus...joten moikka!
Mä tulen taas takas, kun löydän mun ajatukset.
 
Huomenta Mammat,
Täällä 3 rankkaa iltavuoroa vedetty, ja nyt alkoi loma =) Tosin vain 2.7 asti mutta kuitenkin...
Eilen illalla tuli pakattua romppeet läjään ja kohtapuoeen pitäisi lähteä ajelemaan Hangon suuntaan ja siitä saareen mökkeilemään.
Sääkin näyttää ainakin toistaiseksi ihan huippuhyvältä.. Tästä se Juhannus lähtee [:D]

Oikein aurinkoista juhannusta kaikille, muistakaa herkutella ja levätä

Juhannuksen suosituimmat koirarodut: Mäyräkoira, Kääpiöpilsneri,
Lapinkullannoutaja, Suursnapseri, Pullodoggi, Jackdanielsin terrieri,
Karjalankarhukoira, Vehnäolutterrieri, Trendisetteri ja
Siperianwhisky.Juhannuksen koiraharrastus voi myös johtaa hankkimaan
Vinttipimeenä-koiran ja Suomenajokielto-koiran. Jotkut saattavat tuntea
myös Selvinpäinseisojan, vaikka se onkin suomessa melko
harvinainen rotu
 
Huomenia!!

Täällä kanssa on laukut pakattu ja muutamaksi tunniksi (3h) vielä töihin ja sit ihanaa autoilua etelään ja mökkeilyä. Jos alkavat töissä urputtaa siittä että lähden liian aikaisin ja oon huomenna pois ni voi perse, mut ei onneks haittaa ku muutenki mulla vaan enää sitä kakkaa pari viikkoa!! Jos ei oo mitään työehtosopimusta ni toki sitten työntekijäkin voi soveltaa touhujaan :)   (oon kyllä ilmottanu niille aikoja sitten että mun juhannus alkaa torstaina)

No joo, oikein hyvää juhannusta kaikille mammoillle ja nautitaan viikonlopusta ja ihanasta krapulattomasta ensi viikosta [:D]

(Neuvolakäynti oli eilen, ei mitään ihmeellistä, painoa tullu taas liikaa mut lääkärin mielestä ei oo yhtään liikaan kun taas neuvolatäti torui herkkujen syöntiä [:)] )
 
Huomenta täältäkin suunnasta!

Ihana tuo Minzkulin koirarotu opas juhannukseksi[:D] Sai hymyn huulille heti näin aamulla!

Purri, Sammallammas, Kaika: Toisaan nuo kivut sijoittuu tuohon lantion seudulle: lonkkiin, alaselkään ja häpyluuhun, vähän vaihtelevasti onneksi ainakin vielä. Eilen tuntui tuolla alakerrassa oikein kunnon painetta aina välillä. Mitähän se mahtaa olla? Pikkuinen punkeamassa itseään pihalle[:D] Tuli tuosta reidestä mieleen, että iskias-hermo saattaa säteillä reiden ulkosivua ja pohkeen sisäsyrjää pitkin aina isoon varpaaseen asti, jos on jumissa.

Sammallammas: Isyyspakkaus täälläkin on hyvällä mallilla. Ostin vielä HIFKn tuttipullon, kun mies on kyseisen joukkueen kannattaja, eikä tuttipulloa ole olemassa, niin nyt on ainakin yksi[:D] Ja todellakin ihan pian alkaa tuo rv-luku 30[&:][:-]

Lepäämisestä: Se on niiiiin ärsyttävää, kun erityisesti mutsi hokee koko ajan, että älä tee sitä, älä tee tätä oot raskaana, et saa kiivetä maanpinnan tasolta ylemmäs, pyydä apua kaikkeen mitä teet[:@] Kai se niin on, että sitä saa tehdä mikä itsestä hyvältä tuntuu. Oon ollut päiviä myös täysin sohvaperunana, kun on väsyttäny. Mutta että pitäisi elämästä tehdä hankalaa, kun on raskaana ja pyytää apua kaikkiin pieniinkin asioihin, niin en viitsi. Sen verran teen kun hyvältä tuntuu, nih.. (juhannusvuodatus)

Toivottavasti PojanÄiti pääsi reissuun ilman lisäuutisia.
Kummalliseen tupakkakauppiaaseen oot törmännyt Purri[:D]

Tänään pitäisi leipoa mansikka-raparperi-piirakkaa ja käydä vielä kaupasta hakemassa makkarat ja muut ruoat. Eilen hain torilta raparperit ja viimeiset pakaste mansikat käytän piirakkaan. Torilta tarttui myöskin uusia perunoita matkaan. Huomenna sitten lähdetään päiväksi maalle ja lauantaina taidetaan mennä Suomenlinnaan piknikille, jos on hyvä ilma. Tänä vuonna ei nyt pääse mökille, mutta jos sitten ensi vuonna.


Ja tuttava pariskunta oli mennyt eilen maistraatissa naimisiin, niin tänään illalla pitäisi mennä heidän kanssaan syömään, vaikka eivät suuremmin halua tapahtumaa juhlistaakaan.

Mukavaa juhannusta, jos en enää tänne eksy ennen viikonloppua!
 
Heissan kaikille ja hyvää juhannusta! Mä kävin labroissa ja sokerirasituskokeessa, mutta kaikki arvot olivat hyvät, joten ei mitään huolta. Vauva liikkuu hyvin ja kaikki näyttää olevan hyvin. Proteiinia on kyllä virtsassa, mutta sille ei ole löytynyt syytä.
Pikkuhiljaa pitäisi alkaa ajattelemaan listaa mitä pitäisi ostaa vauvalle, ei ole vain vielä saanut aikaiseksi. On ollut aika kiire töissä ja sitten vielä kotihommat pitävät kiireisenä.
Aika vain tuntuu kiitävän kovaa kyytiä. On jo 29-viikkoa takana. Noin yksitoista viikkoa vielä ja pitäisi myös varautua jos tulee aikaisemmin. No paremmin ehtii, kun alkaa äitiysloma tossa elokuun alussa. No mietitään!
 
Tulin toivottelemaan teille kaikille antoisaa Juhannusta. Muistakaa levätä ja nauttia. [:)]
 
TJ0, loma alkaa tänään iltapäivällä. Alkosta haen holitonta skumppaa/kuoharia, siihen ohelle vähän jotain suklaata, jäätelö ja mansikoita. Saunoa pitää pitkän kaavan mukaan ja vihdan kanssa tietysti.
 
Toivottavasti Elisa saa Internet-yhteydet korjattua tuossa kotialueella mahd. pian (oli tosi monelta menny palvelinpäivityksen yhteydessä portti lukkoon), että voi maksaa laskuja.. ja kuikuilla Juhannuksen jälkeistä miittiä.. ja vaihtaa kuulumisia teidän ihanaisten kanssa. [:)]
 
P.S: Paperit oli viimein päätyneet Kelaan asti, joten päätöksiä odotellessa siltä rintamalta tässä viikon parin aikana tulevaksi.
 
Kedollinen kukkia!
Saavillinen saunahetkiä!
Hyppysellinen hauskuutta!
Litra laulua!
Aimo annos aurinkoa!
Suven suloisuutta!
Hauskaa JUHANNUSTA![font="times new roman"]OmaNapa: Sokerirasituksessa käyty, ja olotila oli melkosen väsynyt kokeen aikana. Maanantaina saan vasta tulokset, joten meinaan herkutella todenteolla Juhannuksen [8D] Juhannusta vietämme ystävien kanssa grillatessa herkkuja, saunoen ym. Ja saanpahan ukko rakkaanikin Viikonlopuksi kotiin[:D][font="times new roman"]Toivotan Rauhalliset Jussit kaikille tasapuolisista, pitäkää itsestänne huolta ja muistakaa tankata [;)]
 
Minäkin tulin toivottamaan oikein hyvää juhannusta kaikille! [:)]
Kyllä muuten on oikeastaan helpotus olla nyt raskaana, juhannukset kun eivät koskaan ole olleet minun kohdallani hyviä ja syy taitanee olla biletyksen. Viime kesänäkin otin aika harvoin ja sitten juhannuksena kaveri sai suostuteltua minut mukaansa ja joo eipä ollut sen arvoista taaskaan.
Nyt ei tarvitse selitellä kenellekkään miksi ei halua olla _lärvit_. Alkoholi ei sovi minulle ja piste.

Häpyluukivuista: täällä huomaan etenkin öisin silloin kun kylkeä käännän tai nousen ylös.. Ei hirveän mukavaa, muttei vielä niin pahakaan.

Juhannuksesta: Minulla menee juhannus kai äipällä käydessä ja muuten taidan viettää sen nenä lainatuissa kirjoissa. Piristi taas kun löysi hyvää luettavaa :)

Hyvä, että Jousimies äidillä arvot kunnossa!

Tick, tack ja aika juoksee:
Ohhm, minua stressaa taas ihan hölmösti nämä kaikki pienet jutut mitä vauvalle tarvii.. Sitten pelkään ihan kamalasti, että unohdan ottaa synnärille jotakin tärkeää mukaan. Tänään ajattelinkin jo kirjoittaa pari lappua, että varmasti sitten on kaikki [:D] Ja minulla on melkein kaikki tuteista lähtien, mutta pelkään että esim. sukkia tai tumppuja tarvitseekin kasoittain?
Onneksi vaatteita kerkeää ostella myöhemmin lisää.. Kun ei yhtään tiedä tuleeko sieltä iso vai pieni, niin en viitsisi vielä ostella kaiken kokoisia vaatteita paljoa. Vaatteita siis nyt suht sopivasti, enemmän on isomman kokoisia vaatteita (70 cm). Turhaa stressiä itselleen ihminen voi kerätä, kun oikeasti ennen selvittiin pienemmälläkin määrällä kaikkea [:@]
 
Takaisin
Top