Kesäkuun keskustelut

Husin teratologinen nettisivu on aika hyvä jos on jostain mietittävää :) siellä on tietoa mm. hiusten värjäyksestä, rakennekynsistä ja joistain lääkkeistä.

Viime yönä sain niin järkyttävän migreenikohtauksen et oli pakko Panadolin lisäks ottaa Burana. Nyt vähän helpottaa mutta voi iskee tän päivän aikana uudestaan, on vähän sellanen olo.
Vielä ku 4 pv jaksais töitä ni alkais kesäloma, yritän nää päivät tsempata ni sitte pääsee lepäämään muutamaks viikoks.

Voi ei! Migreenikohtaukset on ihan hirveitä! Tsemppiä! Mulla on kans aurallista migreeniä, mutta ei onneks oo vielä ollut raskausaikana. Kuumuus ja auringonvalo vaikuttaa mulla tosi paljon migreenikohtauksien syntyyn.

Tsemppiä migreenin kanssa kärsiville! Se on kyllä vihonviimenen vaiva. Joillainhan raskaus pahentaa, mulla viime raskaudessa vaivas monta kuukautta, hormonit voi tehdä.. onneksi mulla suht lievää vaikka aurallista kans. Kannattaa hyvissä ajoin pyytää myös turvallisia lääkkeitä vaikka jo varalle, jos on pahoja kohtauksia. Mulla ei ainakaan oikein pelkkä Panadol auta noihin, sain viimeksi sumatriptaania mutta siitä tuli kyllä ihan kamala olo :wtf:

Toi Marinellahi83:n mainitsema sivu on kyllä hyvä, siellä on kattavasti kaikenlaista infoa.

Mulla oli paha migreeni ennen esikoista, söin estolääkettäki. Esikoisen aikaan migreeniä oli joka päivä eka kolmannes. Sen jälkeen loppu ja tuli takas vasta junnun syntymän jälkeen. Mulla on selkeesti hormonaalinen migreeni, mutta lisäks vaikuttaa uni, stressi ja kuumuus.
Täytyyki muistaa ottaa asia esille neuvolassa, mulle on aikoinaan määrätty triptaani kohtauksiin mutta en tiiä saako sitä syyä raskausaikana.

Hyvä ko muistutit, sitä mun pitääki käydä ostamassa. Oon aikasempien raskauksien aikan käyttäny sitä levottomiin jalkoihin (vaikka ei siitä niin hirveesti siihen ollu apua) ja vatsantoimintaan :)

Tsemppiä kaikille migreenistä kärsiville. Mulla on ehkä lievänä. Enemmän on muita oireita kuin päänsärkyä kuten huimausta ja pahaa oloa, mut välillä iskee se särkykin. Kerran on tässä raskaudessa särkenyt. Selvisin siitä onneksi panadolilla ja unella.

Minullakin oli migreeni pari päivää sitten :depressed: Yleensä Burana +Panadol yhdistelmä + kahvi auttaa, mutta nyt kokeilin pelkällä panadolilla ja minulla oli sitten 2pvä migreeniä:sorry: Oli sitten pakko ottaa Buranaa myös..

Onkohan kellään muulla samanlaista tunnetta kuin itsellä vai olenko ihan hullu :D Itsellä siis viikkoja vasta 5+0, mutta oireita ei juurikaan ole omasta mielestä. Muutamana iltana olen nukahtanut kahdeksan jälkeen ja vastaavasti herännyt viideltä virkeänä ja sen johdosta taas nukahdan aikaisin. Mietin kokoajan että väsymys johtuu tuosta aikaisin heräämisestä, ei se voi raskaudesta johtua.

Toinen on tämä pieni ällötys ja yksittäinen yökkäily aamuisin. Olen kova stressaamaan vatsalla joka itsessään voi aiheuttaa huonon olon tunnetta ja mietin kokoajan johtuuko huono olo raskaudesta vai siitä että luulen että minulla on huono olo jonka takia kehitän itselleni huonon olon tunteen. Faktahan on että jos yökkäilemään alkaa niin huono olohan siitä jo tulee :D En anna itselleni lupaa kuitenkaan viedä sitä oksennukseen asti koska mietin kokoajan että kehitinkö itselleni juuri oksennuksen tyhjästä vai olinko oikeasti raskauden takia huonovointinen :D

Saako kukaan kiinni mitä yritän ajaa takaa? :D:D

Onkohan kellään muulla samanlaista tunnetta kuin itsellä vai olenko ihan hullu :D Itsellä siis viikkoja vasta 5+0, mutta oireita ei juurikaan ole omasta mielestä. Muutamana iltana olen nukahtanut kahdeksan jälkeen ja vastaavasti herännyt viideltä virkeänä ja sen johdosta taas nukahdan aikaisin. Mietin kokoajan että väsymys johtuu tuosta aikaisin heräämisestä, ei se voi raskaudesta johtua.

Toinen on tämä pieni ällötys ja yksittäinen yökkäily aamuisin. Olen kova stressaamaan vatsalla joka itsessään voi aiheuttaa huonon olon tunnetta ja mietin kokoajan johtuuko huono olo raskaudesta vai siitä että luulen että minulla on huono olo jonka takia kehitän itselleni huonon olon tunteen. Faktahan on että jos yökkäilemään alkaa niin huono olohan siitä jo tulee :D En anna itselleni lupaa kuitenkaan viedä sitä oksennukseen asti koska mietin kokoajan että kehitinkö itselleni juuri oksennuksen tyhjästä vai olinko oikeasti raskauden takia huonovointinen :D

Saako kukaan kiinni mitä yritän ajaa takaa? ::arghh:D
Joo mä ymmärsin, itselläni vähän samaa välillä. Tai siis nukun ylipäänsä liian vähän ja siksi väsyttää ja on huono olokin välillä. Nyt raskaana ollessa sitä kyllä sitten taas tulkitsee helposti aamupahoinvoinniksi vaikka ei välttämättä ole siitä kyse. Aiemassa raskaudessa mulla alkoi ne kunnon pahoinvoinnit joskus ehkä rv 7, sen kyllä sitten tunnisti.

Minullakin oli migreeni pari päivää sitten :depressed: Yleensä Burana +Panadol yhdistelmä + kahvi auttaa, mutta nyt kokeilin pelkällä panadolilla ja minulla oli sitten 2pvä migreeniä:sorry: Oli sitten pakko ottaa Buranaa myös..

Onneks buranaa saa ottaa 1.ja 2.kolmanneksella, vähän helpottaa migreenistä kärsiviä :)

Migreeni on kyllä kamala! Mulla alkoi aurallinen migreeni siinä 9-10-vuotiaana, aurallisuus hävisi sitten yläasteen aikana, ja migreenipäänsärytkin loppui esikoisen odotusaikaan kokonaan. Olin kyllä onnekas.

Tein tänään uteliaisuuttani Clearbluen digin viikkonäytöllä (joo älkää kertoko miehelle, ei tykkää kun käytän niin paljon rahaa testeihin :hilarious:), ja oli 3+ viikkoa siinä. Nyt siis 5+1 viikkoja, eli kaipa tässä ihan ok ainakin hcg-arvot on.

Tein tänään uteliaisuuttani Clearbluen digin viikkonäytöllä (joo älkää kertoko miehelle, ei tykkää kun käytän niin paljon rahaa testeihin :hilarious:), ja oli 3+ viikkoa siinä. Nyt siis 5+1 viikkoja, eli kaipa tässä ihan ok ainakin hcg-arvot on.

Vähänkö hyvin sulla, onnea! :happy: Minulla ei antanut 3+ edes kun oli 5+3 :sad001 Toivottavasti viimeinen digi antaa tällä viikolla, muuten oon ihan varma että jotain on pielessä.

Vähänkö hyvin sulla, onnea! :happy: Minulla ei antanut 3+ edes kun oli 5+3 :sad001 Toivottavasti viimeinen digi antaa tällä viikolla, muuten oon ihan varma että jotain on pielessä.
Noi hormoniarvot on tosi yksilöllisiä, eli ei kannata sitä turhaan miettiä :happy: Mutta kokeile vaan vielä vähän myöhemmin, eiköhän kaikki varmasti ole ok :Heartred

Mullakin tuli vasta joskus 5+5 tai 5+6 muistaakseni, et älä vielä panikoi. :Heartred

Mulla tänään 5+4 ja 2-3 viikkoa tuli digiin tänään aamulla. Eli yritän sanoa että ei kannata liikaa huolehtia, jos vain mahdollista, voi olla tosi yksilöllisiä nää! Esikoisesta tein heti menkkojen poisjäätyä (1pv myöhässä) testin ja sillon siihen tuli heti 2-3, eli voi myös samalla henkilölläkin näköjään vaihdella miten nousee :) kuitenkin nousi mulla viikossa 1-2 —> 2-3 joten luotan siihen että on ok. Viime viikolla oli jo menkat myöhässä 4 päivää kun tein ton digin.

Mulla on migreeniä, mutta raskausaikoina vaivaa normaalia harvemmin :)
Onneksi noin päin :grin

Mulla oireet on vähentynyt tosi paljon nyt viikon aikaan o_O
Mutta kyllähän ne voi aaltoilla. Tänään oli polilla ultra keskenmenoepäilyn vuoksi, ja siellä pieni sykki. Joten tuskin voi paljon noista oireistakaan päätellä :rolleyes:
Väsymys on kyllä sellainen oire, mikä alkoi jo ennen plussatestiä!

Sama oli kahdesta edellisestä. Se pohjaton väsymys, johon ei vaan auta mikään :sleep011

Kiitos tsempeistä ihanaiset :greet025 Ihmettelin vaan, kun sitä 3+ ei viime viikolla tullut. Ovulaatiosta oli kuitenkin jo yli kolme viikkoa. Mutta veikkaan että mulla hormonit nousee aika hitaasti, koska tasavahvat viivatkin sain vasta äskettäin ja nyt jo 6+2. Tietty viikonloppuna en joutanut testaamaan ja testejä ollut monenlaisia :joyful:

Myös oireet on vähäisiä, että liittyisikö maltillisiin hormonitasoihin vai johonkin muuhun? Nyt onneksi sentään jotain pientä oiretta :happy: Viikonloppuna testaan viimeistään. No onneksi ollut nyt rennompi olo raskauden suhteen, vaikka helpotuksesta ei voi vielä huokaista. Yritän vaan luottaa todennäköisyyksiin ja siihen että ne ovat minun puolella.

Mulla on kans yön aikana oireet hävinneet ja tietenkin heti tulee huoli. Reilu viikko vielä ekaan ultraan..

Täällä ei kans niin minkäänlaisia oireita. Ihmetyttää. Useampi raskaus takana ja kaikista ollut kova jatkuva pahoinvointi ja oksentelu. Nyt ei mitään:scratch. Tuntuu järkyttävän pitkältä odottaa ensi viikon ultraan, josta jo valmiiksi huonot mietteet nostaneet päätään:sad010

Mulla myös tosi oireeton raskaus. Tosin nyt vasta 5+1 ja muistan syksyn raskaudessa että vahvimmat oireet alkoi raskaustestin jälkeen, jonka tein 5+4. Mutta sitä ennnekin oli ällötystä. Sitten taas kahdessa aikaisemmassa raskaudessa olin hyvin oireeton, esikoisesta oireita oli. Mietin, että viikonoireiden vähyys olla myös sitä, että raskaushormonit eivät ole kropalla niin vieraita, kun vasta oli tuo edellinen raskaus (kkm joulukuun lopussa). Ja sitten taas syksyllä oli jo 9 vuotta edelliseen raskauteen ja siksi kroppa reagoi vahvasti.

Takaisin