Kesäkuun keskustelut

Tuli mieleen tuosta hiusten värjäyksestä, että uskaltaakohan värjätä kulmakarvoja? Mä käytän aina luonnonkosmetiikkaa ja mietin vaan että uskaltaakohan laittaa iholle tuollaista. Olisi kiva nyt kesällä vaan..:grin hiuksiakaan en oo vielä värjännyt raskauden aikana

Mulla ainut pahe raskaana ollessa tää kulmien värjäys. Tiedän että ei ole ollenkaan hyvä ja pitäisi lopettaa.. Mutta niin :oops:

Nyt on tullut tää, että meinaan jäädä sänkyyn jumiin aamulla. Ei oikein jaksaisi tehdä mitään. Esikoinen tähän makkarin matolle vaan leikkimään ja aamiainen sänkyyn itselle jne..

On sulla oikeus olla poissa töistä Kaitsu_, mutta toki ymmärrän jos tulee syyllinen olo. Nyt kun oot hoitovapaalla, niin ei ainakaan tule sairauspoissaoloja raskauden takia. Jos on jotain vaivaa.

Itse lopetin työt juuri ennen kuin esikoisesta plussasin, kun tuli toiselle paikkakunnalle muutto. Olin työttömänä ansiosidonnaisella. Kuitenkin palkkoihin perustuen sain äitiysrahat ja nyt jos tulee toinen nopeesti perään, niin oon vissiin pari kuukautta välissä työttömänä ja sitten taas äitiyslomalla. Kätevää sinällään, jos lapset tulee tiuhaan, kun voi olla vaan äitiyslomalla ja hoitaa lapset ilman hoitovapaata, kun kotihoidontuella en kai pärjää. :hilarious:

Minulle olisi töitä tarjolla, mutta en nyt kesäksi halunnut mennä, kun tyttö on vielä niin pieni. Ja loppuvuodesta oon toivottavasti viimeisillään, niin en usko että minusta on kovin paljon iloa töissä silloin. Ja lisäksi altistuisin satavarmasti kaikille pöpöille viimeisillään ollessa, niin onko se vajaan kahden kuukauden työ sen väärti? :confused005 Jos tulee vielä toinen aalto syksymmällä..

Stressaa kyllä tää työelämästä poissa oleminen. Jos en ole vuosiin töissä.. Jos yritetään kolme lasta saada vuoden välein. Ottaako kukaan enää töihin ja haluunko sille alalle enää? Kun en jotenkaan tiedä ylipäätään mitä haluan :happy118 Pää on sumussa ja kaikki odottaa jotain tapahtuvaksi. Opiskella en halua enää, kun ei ole yhtään motivaatiota siihen. Oon tainnut valita väärän alan, kun se työ ei motivoinut yhtään ja sain terveysongelmia siitä vuorotyöstä.
 
Muokattu viimeksi:
Mä en tiedä onko tämä mikään raskausmieliteko, ei varmaan, mutta mun on eilisestä asti tehnyt mieli niitä Beanit-härkäpapusuikaleita. :D Tosin tällä hetkellä ei tee mieli mitään, söin äsken suolapähkinöitä ja nyt vähän ällöttää.

Hassua on, että se pahimman pahoinvoinnin aiheuttanut vanilja-appelsiinilimsa ällöttää vieläkin. siis että välillä tulee muisto siitä mausta mieleen ja se alkaa ällöttää.
 
Mä en tiedä onko tämä mikään raskausmieliteko, ei varmaan, mutta mun on eilisestä asti tehnyt mieli niitä Beanit-härkäpapusuikaleita. :D Tosin tällä hetkellä ei tee mieli mitään, söin äsken suolapähkinöitä ja nyt vähän ällöttää.

Hassua on, että se pahimman pahoinvoinnin aiheuttanut vanilja-appelsiinilimsa ällöttää vieläkin. siis että välillä tulee muisto siitä mausta mieleen ja se alkaa ällöttää.

Mulla tuli ensimmäisen IVF:n aikaan vuonna 2015 tosi paha pahoinvointikohtaus Pauluns-myslistä. En edelleenkään pysty katsomaan mitään tuon merkin myslipaketteja ilman että alkaa etoa.

Tässä raskaudessa isoimmat pahoinvointikohtaukset on nyt ainakin toistaiseksi ohi, kun tajusin että VESI aiheuttaa niitä. Aamulla kun aina kuitenkin ensimmäiseksi otin tukilääkkeet ison vesilasillisen kanssa, niin siitäkös se riemu repesi koko loppupäiväksi :depressed: Nyt juon pelkästään mehua tai kaakaota. Ei mikään terveellisin vaihtoehto, mutta pienikin vesimäärä alkaa heti närästää ja tuntuu että kaikki lentää kaaressa ulos.
 
Mulla tuli ensimmäisen IVF:n aikaan vuonna 2015 tosi paha pahoinvointikohtaus Pauluns-myslistä. En edelleenkään pysty katsomaan mitään tuon merkin myslipaketteja ilman että alkaa etoa.

Tässä raskaudessa isoimmat pahoinvointikohtaukset on nyt ainakin toistaiseksi ohi, kun tajusin että VESI aiheuttaa niitä. Aamulla kun aina kuitenkin ensimmäiseksi otin tukilääkkeet ison vesilasillisen kanssa, niin siitäkös se riemu repesi koko loppupäiväksi :depressed: Nyt juon pelkästään mehua tai kaakaota. Ei mikään terveellisin vaihtoehto, mutta pienikin vesimäärä alkaa heti närästää ja tuntuu että kaikki lentää kaaressa ulos.

Mulla on sama, vesi aiheuttaa hirveen pahoinvoinnin! Esikoisesta oli sama eka kolmannes. Mäki juon vaan mehua tai limsaa.. Terkkari valittaa ko juo sokerilitkuja mutta minkäs teet, pakko jotain kuitenki juua.
 
Mä en tiedä onko tämä mikään raskausmieliteko, ei varmaan, mutta mun on eilisestä asti tehnyt mieli niitä Beanit-härkäpapusuikaleita. :D Tosin tällä hetkellä ei tee mieli mitään, söin äsken suolapähkinöitä ja nyt vähän ällöttää.

Hassua on, että se pahimman pahoinvoinnin aiheuttanut vanilja-appelsiinilimsa ällöttää vieläkin. siis että välillä tulee muisto siitä mausta mieleen ja se alkaa ällöttää.

Mulla oli edellisessä raskaudessa kauhea pahoinvointi ja kesti melkein koko raskauden. On jäänyt useampi pesuaine esim. käsisaippuaa ja shampoota sekä ruoka-aineita kieltolistalle. Just tuo että pelkkä ajatuskin niistä alkaa yököttämään :depressed:ja kaupassa pitää vauhdilla kävellä niiden ohi :grin
 
Mulla on sama, vesi aiheuttaa hirveen pahoinvoinnin! Esikoisesta oli sama eka kolmannes. Mäki juon vaan mehua tai limsaa.. Terkkari valittaa ko juo sokerilitkuja mutta minkäs teet, pakko jotain kuitenki juua.

Ootko kokeillut tehdä makuvesiä? Vaikka marjoja vesilasiin, niin mulla ainakin menee vesi alas. :)
 
On jäänyt useampi pesuaine esim. käsisaippuaa ja shampoota sekä ruoka-aineita kieltolistalle. Just tuo että pelkkä ajatuskin niistä alkaa yököttämään :depressed:ja kaupassa pitää vauhdilla kävellä niiden ohi :grin

Mulla oli muuten tää ihan sama! Joku Doven saippua on vieläkin sellanen, etten vaa pysty ostamaan. Sit yks hajuvesi meni myös kieltolistalle. Nyt jätinkin hajuvedet käyttämättä, jottei tuu turhaa kemikaalikuormitusta.

Hiukset oon värjännyt pari kertaa raskauden aikana. Mietin jos ottaisin raidat, kun ne kai olis parempi vaihtoehto. :dontknow

Sain tänään muuten ihan nanosekunniksi sykkeet kuuluviin dopplerilla! :love7 Olin ihan varma ettei vielä kuulu, eilen sain lukemat mutten ääntä, tänään kuului lyhyesti äänikin. Vauva näköjään oleskelee aina tuossa vasemmalla alhaalla tällä hetkellä. Tänään siis 9+0.
 
Mulla oli muuten tää ihan sama! Joku Doven saippua on vieläkin sellanen, etten vaa pysty ostamaan. Sit yks hajuvesi meni myös kieltolistalle. Nyt jätinkin hajuvedet käyttämättä, jottei tuu turhaa kemikaalikuormitusta.

Hiukset oon värjännyt pari kertaa raskauden aikana. Mietin jos ottaisin raidat, kun ne kai olis parempi vaihtoehto. :dontknow

Sain tänään muuten ihan nanosekunniksi sykkeet kuuluviin dopplerilla! :love7 Olin ihan varma ettei vielä kuulu, eilen sain lukemat mutten ääntä, tänään kuului lyhyesti äänikin. Vauva näköjään oleskelee aina tuossa vasemmalla alhaalla tällä hetkellä. Tänään siis 9+0.

Oi mahtavaa! ❤ Mitä doppleria käytät? :) Mulla ei ollut esikoisen raskaudessa doppleria, mutta nyt mietin, hankkisinko.
 
Kuuntelisko neuvolassa jo sykkeitä mulla ens viikon torstaina? Silloin ois 9+3.

Riippuu varmaan neuvolasta, kannattaa ainakin kysyä :) mulla oli ekassa alussa (vaihdoin paikkakuntaa kesken raskauden) sellanen neuvola joka yritti jo ekalla käynnillä, sillon ei vielä kuulunu (olikohan 8+jotain) niin varasi uuden ylimääräisen ajan ihan sitä varten että saatiin yritettyä uudestaan ja etten jää huolehtimaan kun ei kuulunut, oli kyllä ihana terkka :) en muista onnistuko toisella vai kolmannella kerralla vasta että löytyi sykkeet :rolleyes: riippuu paljon tieten tekijästä, laitteesta ja sikiön paikasta miten helposti löytyy näin alussa, eli vaikka ei heti kuuluis niin ei kannata huolestua.
 
Oi munki pitää kaivaa doppleri esille! Kuopuksesta saim sykkeet kuuluun 9+ :)

Mustikka: doppleria on helppo käyttää kunhan vaan hoksaa et ne sydänäänet kuuluu todella alhaalta, ihan häpykummun vierestä. Mulla on ollu geeliä apuna, mutta normi ceridalikin käy.
Makuvesiä en oo kokeillu, voisin kokeilla.
 
Oi, ihana kun noinkin aikaisin voi kuulla sydänäänet kotidopplerilla tai neuvolassa. :) Täällä ei neuvolassa ekalla käynnillä kuunnella sydänääniä. Kuulemma, koska ei välttämättä löydy ja sitten huolestuu turhaan.
 
View attachment 90937
Ensimmäiset viralliset mieliteko-ostokset :laughing021 himoitsemaani Pirkan taco-salaattia ei ollut enää, joten piti improvisoida. Ja monena iltana on tehnyt mieli kermaperunoita :laughing002

Mulla myös noi kaikenlaiset kermapotut maistuu :D Noi nachot on kanssa tosi hyviä. Ite tykkään lämmittää ne kuumaksi mikrossa ja dipata salsaan :grin Manhattan sipsit kuitenkin ehdoton ykkönen tällä hetkellä! :p
 
Oi mahtavaa! ❤ Mitä doppleria käytät? :) Mulla ei ollut esikoisen raskaudessa doppleria, mutta nyt mietin, hankkisinko.

Mulla on tälläinen :

https://www.raskauskeiju.fi/angelsounds_kotidoppler_jpd-100b_kotidoppler_1 :happy: Tää palveli ainakin esikoisen kanssa tosi hyvin, ja sen jälkeen kun äänet löysin niin ei ikinä jäänyt löytämättä.

Ja just mitä marinellahi83 tuossa sanoikin, niin doppleria on tosi helppo käyttää, mutta esikoisen kanssa etsin aina ihan liian ylhäältä. Kannattaa tosiaan aloittaa tosi alhaalta, ennenkuin kohtu sitten alkaa nousta. Joitain stressaa dopplerin käyttö, mutta mä oon kyllä vaan saanut siitä helpotusta, kunnes liikkeet on alkanut tuntumaan. :)
 
Onko kellään ollut huonoja kokemuksia dopplerista? Kun itse mietityttää just se et mitä jos ei saakkaan ääniä kuuluviin joku kerta et millasen paniikin sitä kehittää :nailbiting: toisaalta sit ehkä osais lähteä tutkittavaksi jos ei oikeasti sydänääniä kuuluisi ja jos ois huonosti käyny niin sais tietää heti eikä esim viikkojen päästä. Huh ahdistaakin kun vaan miettiikään sellasta tilannetta..
 
Takaisin
Top