Kesäkuun keskustelut!

idaho:  Onneksi olkoon!  :)  Hemmottelupäivä kuulostaa luksukselta, nauti täysin rinnoin!

Mijo:  Täällä kanssa vaivaa selittämätön päänsärky ajoittain.  Etenkin tuolla alkuraskaudessa oli melko jatkuvaakin särkyä ja nyt on loppua kohti alkanu tulla samanlaista :(  Saattaa särkeä päätä monta päivää putkeen eikä lääkkeet edes välttämättä auta tai sitten jeesaa vaan tunniksi, pariksi.  Paremmin auttaa juominen ja hierominen.  Vissiin tässä loppuvaiheilla kuitenkin koko kroppa joutuu niin koville ton mahan kannattelun kanssa että lihakset lyö sitten kauttaaltaan lukkoon.  Ja osa särystä tuntuu olevan ihan jotain hormonaalista särkyä :/ 

Huh, maha on täynnä kaikkea ihanaa herkkua.  Oltiin tosiaan pojan kanssa siellä kaverin valmistujaisissa ja vaikka en hirveesti pystynykään syömään (mahaan ei valitettavasti mahdu paljoa kerralla...) niin nyt on ihan julmettu ähky!  Olipa muuten ruokalistalla kaikkea mahdollista "kiellettyä hedelmää" kuten graavinieriää, pehmeää maalaisjuustoa, hunajakasviksia, häränpaistia mediumina jne.  Ja minä poika söin!  Suurella halulla!

Paljon onnea idaho! emoticon

Siis voi pyllynpyly näitä mielitekoja! Teki kamalasti mieli viininlehtikääryleitä ja suunnistin kohti prismaa, kyllähän sieltä löytyy. No voin kertoa ettei löydy :( Ollaan sitten ilman kääryleitä prkl.

Ehkä turhin valitusvirsi ikinä! :D Aattelin vaan tänään mässäillä kaikkee hyvää kun joudun olee illan ja yön ilman miehekettä (miten niin oon läheisriippuvainen!!) Hän on työpaikan kesäpäivillä ja römyää vasta huomenna hirveessä krapulassa kotiin. Jotenkin mun pitää yrittää kompensoida tätä epäreiluutta. Toinen pääsee juhlimaan ja mie oon kotona ja syön sitten nallekarkkeja ja mansikoita! :D

wilperi: ettei vaan olis Nokian kesäpäivät? :D Soitin iskälle tuossa viiden aikaan ja se oli Noksun kesäjuhlilla ja aivan lärvit :D..

Unohdin ihan eilen hehkuttaa tänne et tuli tasan 30 täyteen.. Enää kymmenen viikkoa pikkuisen saapumiseen. Toivon todella et se viimeistään myös silloin saapuu :)
Toisaalta aika on mennyt nopeasti mutta nyt tuntuu et aika on pysähtynyt kokonaan.. Mitkäs muiden fiilikset?

Ja toinen jee.. Meijän äiti tulee tänään käymään ja tuo vihdoin meijän hoitopöydän alaosan ja ammeen :) Kaikki loput vauvan tilpehöörit on siis tänään kotona :) Niin ja nään mun kummitytönki pitkästä aikaa..

Mijo: Mulla on ihan päinvastaiset fiilikset. Tuntuu, että aika kului alussa todella hitaasti, mutta viikon 20 jälkeen on aika alkanut lentämään kuin siivillä ja lentää edelleen. Aamulla heräät ja yhtäkkiä huomaat, että kello on jo ilta kuus ja kohta taas nukkumaan. Vietät viikonloppua ja huomaat, että ei hitto, taas on viikonloppu. Tuntuu, että aika loppuu kesken. Mutta luulen, että mullaki ajankuluminen hidastuu, kun on viimeinen kuukausi käsillä ja odottaa pientä jo malttamattomasti.

Täällä kanssa askarruttanut toi ajan kulku, kun toisaalta tuntuu että vastahan mä plussasin ja kohta on lapsonen käsivarsilla ja toisaalta taas tuntuu että eritoten yksittäiset päivät kuluu todella hitaasti!  Ja joo, melko varma olen että tälläkin kertaa jokainen laskettua aikaa lähenevä päivä on edellistä pidempi :D  Nyt olen vielä ainakin kuitenkin sitä mieltä että kyllähän tämä lapsi ulos tulee.  Esikoisen kohdalla olin jossain vaiheessa ihan varma että ei se synny ikinä XD

Käytiin työkaverin luona aamupäiväkahvilla ja ajattelin sitten pistäytyä sen jälkeen pikaisesti Ikeassa hakemassa sitä puuöljyä pinnasänkyä varten.  Aika äkkiä muistu mieleen minkä takia en tykkää käydä siellä viikonloppuisin tai iltaisin :D  Tälläkin kertaa siellä oli tosissaan vähintään puoli Suomea paikalla.  No, sain öljyni kuitenkin.  Sitten olikin jännät paikat kun joutu suurinpiirtein ryömittämään auton kotiin.  Bensa oli finaalissa, mutta jostain kumman syystä matkan varrelta ei löydy yhtä ainutta bensa-asemaa jossa olisi käteinen käynyt...  Loppu hyvin, kaikki hyvin:  päästiin kotiin kuitenkin ja poika pääsi päikkäreille puolitoista tuntia normaalia myöhemmin.  Aika äkkiä nukahti :D

Nyt on sitten pinnasänkyprojekti aloitettu, ensimmäinen öljykerros pinnassa!  Sen verran hienolta jo näyttää että uskoisin kahden kerroksen riittävän eli parin tunnin päästä pääsen sitten käsittelyn uusimaan ja sitten saa pinnis kuivua rauhassa.  Saa sitten huomenna laittaa vauvan nurkkauksen kuntoon. :)  (ikään kuin sillä tosiaankaan olisi kiire, on vaan poltellu näppejä niin pitkään)

Huikea kaatosadesää täällä.  Vaan sepä ei estä illan grillijuhlia.  Voihan sitä grillata katoksessakin ja syödä sisällä :)

Oltiin tänään synnytysvalmennuksessa KYS:ssa. Ihan kivasti meni, kesti vajaa kolme tuntia (välissä tauko). Ensin tuli asiaa itse synnytyksestä, miten se alkaa ja miten etenee, kivunlievityskeinot ym sekä tietysti synnytysvideo (sain pidätellä itkua). Sitten tuli toinen kätilö kertomaan vierihoidosta, mitä kaikkea ensimmäiset päivät synnytyksen jälkeen pitävät sisällään. Paljon tuli tietoa imetyksestä, ehkä liikaakin miesten mielestä (aika moni vaihteli asentoa tylsistyneen oloisena, esim oma mies vieressä). Mutta hyvää ja tärkeää asiaa kaikki. Mitään vierailua synnytysosastolle ei ole täällä päin maata, tosi mukavaa olis ollut nähdä se paikka johon sitten joutuu...

Käytiin aamulla (ennen synnytysvalmennusta) Baby stylesta ostamassa vauvatarvikkeita, mulla oli kauppalista mukana mitä aion ostaa, mutta jouduin pettymykseksi toteamaan ettei liikkeessä ole läheskään kaikkea sitä mitä on verkkokaupassa... Korvasin sitten jotkut tuotteet vastaavilla, esim. olin haaveillut Pupujussikat pinnasängyn päätylokerikosta http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4445/ls mutta kun sitä ei kerran ollut, niin ostin neljätaskuisen kellertävän lokerikon jossa yhden taskun päällä on iso jäniksen pää (on myös Pupujussikat-sarjaa). Ilmeisesti koira ei tykännyt tästä, kun kotona viritin pinnasänkyyn. Tämä vaan istui pinnasängyn edessä ja vinkui, piti ottaa sitten lokerikko pois kun meni hermot.

Ostin myös http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/5716/pl unipussin, harsoja ja valkoisen pinnasängyn lakanan. Olin haaveillut Viki luxin ruskeasta sitteristä lelukaarella, mutta kun sellaisia ei ollut niin ajattelin tilata sen sitten verkkokaupasta. Äsken rupesin sitä tilaamaan, mutta muutinkin vielä mieleni ja tilasin sen sijasta aika hyvältä vaikuttavan Carenan mustan sitterin http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2207/pl  joka tulee toivottavasti jo ensi viikolla tai sitten juhannuksen jälkeen postiin. Ei oikein ollut kummoiset sitterivalikoimat tuolla Baby Stylen Kuopion liikkeessä eikä oikein Lastentarvikeliikkeessäkään. Emman sittereitä oli alennuksessa, mutta ne vaikuttivat vähän semmoisilta rempuloilta, haluan että sitteri on tukeva ja turvallinen.

Isäntä lähtikin sitten viimeistä kertaa pitkään aikaan viihteelle, sanoin että heinäkuussa kannattaa miettiä lähteekö enää juopottelemaan, jos synnytys käynnistyy niin sinne ei varmasti humalaisia päästetä. emoticon

Mies taas osasi tosi kivasti miettiä mitä suustaan päästää, kun syömästä lähettyä kertoi mulle, että mun henki oli haissut siellä synnytysvalmennuksessa "hyvä että pystyi istumaan sun vieressä siellä". Perkele. Voishan sitä aina välillä miettiä mitä sanoo ja miten. Eipä sitä itse tiedä jos henki haisee... Jossain synnytyksessä saa olla kyllä hiljaa jos ei osaa sanoa mitään järkevää!! *ärsytys*

Mutta nyt kiskalle ostamaan vähän jotain hyvää...

Pitääpä kysyä teiltä arvon leidit, kun mietin sellaista että. Jos lapsi syntyy esim. 2 viikkoa ennen laskettua aikaa, niin lyheneekö vanhempainvapaa sitten sen 2 viikkoa?? Kun Kelalta tuli jo ne kaikki päivämäärät miten äitiysrahaa ja vanhempainrahaa maksetaan...

Kcatri:  Ei se syntymäaika vaikuta vanhempainpäivärahakauden pituuteen, se on aina sama.  Ainoa millä on vaikutusta on se, että jos lapsi syntyy ennen äitiysloman alkamista (keskosena siis).  Silloin äitiysloma lasketaan alkavaksi siitä syntymäpäivästä.  Mutta siis jos vaikka 2 viikkoa ennen laskettua aikaa syntyy, niin silloin ei vaikutusta :)

Nia: Ei ollut nokia kesäpäivät, mutta kyllä tuolla miehen firmassakin osataan viinaa juoda. :P

Mullakin tuli torstaina 30 viikkoa täyteen. Tajusin aatella sitä vasta nyt viikonloppuna. Täytyy vaan toivoa ettei tulevat 10 viikkoa oo yhtä tuskaisia kun pari viimestä päivää. Eilen illalla olo oli ihan hirvittävä. Arvelen että niitä sukkapuikkokipuja sain eilen kokea ja kiitos ei enää lisää niitä. Ne sitten meni onneksi ohi jossain puolessa tunnissa. Tänään melkein pyörryin kun tulin suihkusta. Yhtäkkiä tuli vaan kamala ällötysolo ja rupesi huippaamaan. Heikko olo jatkui koko päivän, mutta onneksi taju kesti mukana shoppailueissullakin. :) Haettiin pikkuselle muutama ihan vastasyntyneen vaate kun huomasin tänään että ei olla ostettu yhtään 50 tai 56 koon vaatetta. Ainoastaan 62 kokoa :D Nyt on nätit vaatteet sairaalasta kotiutumiseenkin.
Muutenkin on ollut vähän huono mieli, jotenkin alakuloinen. Aamulla heräsin ihan kauheeseen painajaiseen jossa mun pikkuveli yritti hypätä kerrostalon ikkunasta ulos. Ikkuna oli tosi korkeella, mutta sain veljen kädestä kiinni viime hetkellä. Onneksi mies oli sängyssä vieressä halaamassa heti niin se painajainen ei jäänyt mieleen kummittelemaan.

Ajankulusta: Mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset. Sillon kun närästää (niinkun nyt ja muutenkin koko ajan) tai on muulla tavoin huono olo niin 10 viikkoa tuntuu tosi pitkälle ajalle. Sitten taas kun miettii mitä kaikkea pitää vielä hankkia ja mitä kaikkea puuttuu niin tulee suunnilleen paniikki että aika loppuu kesken. Suurin osa puuttuvista tavaroista hankitaan ikeasta, mutta sehän vaatii hirveitä ponnistuksia että sinne jaksaa lähteä. :D

Musta tuntuu että tää loputon flunssa on joku ihmeellinen raskausoire. Onko kellään muulla kokemusta flunssaisuudesta?

Niin ne vaan päivät juoksee tickerissä :O  Tänään kokosin pinnasängyn ja laitoin paikoilleen.  Pinnasuoja ja patjakin ovat jo paikallaan, huomenna laitan loput kuntoon.  Onhan se turhan aikaista mutta onpa sitten ainakin tehty <:)   Samoin sairaalakassin varustin lopulliseen kuntoonsa.  Täytyykin ottaa se varuiksi juhannusreissuunkin sitten mukaan.

Oli kiva viikonloppu!  Kerrankin semmonen yhteistä ajanviettoa sisältävä :)  Eilen oli pienet grillibileet esikoisen yhden kummisedän ja tyttöystävänsä kanssa ja tänään käytiin eka perheen kanssa uimassa aamupäivällä ja päivällä kyläiltiin pojan toisella kummipariskunnalla.  Siellä oli myös paikalla heidän 2kk lapsenlapsensa jonka kanssa päästiin sitten kokeilemaan että miten poika suhtautuu kun äiti hyysää vauvaa.  No, poikaa ei juuri hätkähdyttänyt, vähän se kävi kurkkaamassa kun pienokainen kitisi mutta jatkoi sitten leikkejään :D   Toivottavasti ei mitään kummempia mustasukkaisuuksia jatkossakaan ilmene.

wilperi:  Toivottavasti oli vain tilapäinen heikotushetki!  Ja täälläkin muuten nähdään sangen hurjiakin unia välillä.  Ihme ettei muuten noi lapsiasiat seikkaile unissa vaikka muuten tapahtumien kirjolla ei ole kyllä mitään rajaa!

Moon: Tuo unessa ollut kyseinen veli kuoli ihan oikeasti puolitoista vuotta sitten, onneksi ei kovin usein uniin tule. Muuten kyllä unet on välillä hyvinkin tapahtumarikkaita ja juonenkäänteet on vähintäänkin mielenkiintoisia :D

Vauvan tavaroista unohdin äsken kirjoittaa. Kovasti jo tekisi mieli itsekin hakea se pinnis kaupasta ja kasata, mutta joku pieni ääni pään sisällä vielä toppuuttelee. Meinattiin että tossa heinäkuussa hankittaisiin se sänky asukastaan odottelemaan.

Hyvää maanantaita kaikille.. Ja kohta on JUHANNUS!! Voi hyvänen aika ku tää aika menee.. Ja ei mene..

Eli täälläkin ristiriitaset olotilat tästä ajankulusta. Välillä tuntuu, et viikot menee liian nopsaan ja päivät sit taas tosi hitaasti. Keskiviikkona tulee täällä viikko 34 täyteen. Huhhuh..3-8 viikon sisään ois se käärö sit sylissä.. Toivottavst ois ton 3 viikkoa ainakin vielä masussa.. Historiallani (poika syntyi 41+3) ja kun nää kipeet supistukset ei oo mitään tehny kohdunsuulle, ni uskon syvästi et tääkin raskaus menee yli..

Kcatri: täälläkin päin mies joskus päästänyt suustaan sammakoita, mun hengityksestä.. Ei oo kivaa..

Wilperi: Mullakin on ollut tommosii heikotuskohtauksii.. eilen viimeks.. oksetti ja pyörytti.. Nyt pyysin äitiltä verenpainemittarin lainaksi.. Katotaan johtuisko siitä..

Mun pitäis kelaan soittaa.. Argh.. Ku tuli se lappu mil voi hakea sitä kotihoidontuen lisä juttua.. Jotain.. en nyt muista tarkalleen mitä.. Pitäis tänään palauttaa.. laskurilla laskin, et ei saada mitään tulojen perusteella.. Mut mies lisäs laskuriin yhden lapsen.. ni sit saatais.. nyt en sit tie, millä tavalla laskis.. Tosin, toi rahasumma ei oo kyl mitenkään suuri.. Ja lähteeköhän siitäkin sitten verot.. No eihän se kannata.. Taino rahaa ja rahaa.. Mut en millään jaksais nähä vaivaa täytellä niit lappuja.. en ymmärrä, miks täytyy laittaa mitään tulotietoja, ku ne kuitenkin siellä ne tarkastaa.. Ja miks ne ei jo etukäteen laske, et saavatko noi jotain ennenku mitään lappuja lähettelevät.. Turhaa työtä puolin jos toisin.. No joo.. Meni vähän aiheen vierestä.. ja sekavasti kaikenlisäks..

Mä en kestä.. Mua närästää ihan hirveesti.. ja tumma leipä vielä.. En haluis ruveta syömään vaaleeta.. ettei sitä painoa nyt enää hirveesti tulis..

Jaah.. kait sitä pitäis jotain alkaa tekemäänkin.

Meni muuten miehen kaa hermot yks päivä.. Mul tekee pahaa noukkia tavaroita lattialta ja oon tästä sanonu miehelle. Pyysin apua, et pääsisin imuroimaan. Ei tehnyt mitään asian eteen joten päätin sit ite kerätä lelut sun muut. Hetken päästä totesin miehelle, et nyt sattuu etten pysty jatkamaan.. Käski mun pitämään taukoa ja jatkamaan hetken päästä.. Hei haloo!! Sit ku oon päässyt kivuista ni haluunko ihan väkisten ne takas.. HUOOOH! MIEHET!

Maanantaita!
Pakko tulla heti aamusta valittamaan.  Käytiin tossa eilen illalla sen verran mielenkiintoinen keskustelu miehen kanssa...  Mähän olen odottanu sitä juhannusta kuin kuuta nousevaa.  Ihanaa päästä itsekin irtautumaan arjesta kun sinne mökille pääsee.  Miehen kanssa ollaan jo aikoja sitten sovittu selvästä perhejuhannuksesta.  No, olipa sitten eilen puhetta mun vanhempien kanssa (ollaan siis heidän vierainaan mökillä) juhannuksen ruuista ja juomista.  Mähän tietenkin "tilasin" limsaa ja vissyä, eihän sinne oltu juomaan menossa.  No mies sitten siitä vetäisi herneet nenään kuinka hän ainakin aikoo siellä tissutella joka päivä kun se KUULUU ASIAAN.  Mitä **ttua?!!  Ensinnäkään mun ukkoni ei OSAA tissutella, jos se sen kaljan korkkaa, se vetää naamat.  Siksi toisekseen sillä ei ole muutenkaan tapana tissutella, miksi JUST perhelomalla?  Kolmanneksi, se on nyt viimeset kaksi juhannusta ollut naamat siellä mökillä ennakkosopimuksista huolimatta...  Yritin sitä täsmentää että mullakin on oikeus edes joskus rentoutua ja pojallakin on oikeus rauhalliseen perhelomaan.  Ja saattaa tosiaan olla vähän kallista (etenkin kun tili näyttää nollaa) lähteä taksilla sieltä metsän keskeltä synnärille jos jotain sattuu tapahtumaan.  Sitäpaitsi ukko on säännöllisesti parin viikon välein käyny kavereiden kanssa ryyppäämässä, luulisi sen saaneet sitä "rentoutumista" tarpeeksi, mä en jaksa sitä kännissä kattoa.  No, jos äijän suunnitelmat on nuo niin mä jään kotiin.  Kolmatta juhannusta se ei multa pilaa.   Mielummin olen viettämättä koko juhannusta.  Ryypätköön itsensä hengiltä, kiitos.

onko muilla ilmennyt huimausta ja pahoinvointia?
mulla on nyt 32+0 viikkoja ja eilen illalla alko kauhee huimaaminen ja paha olo. oksettaa mut en ole onneksi oksentanut.. jatkuukohan tää huimaus loppuun asti :S makuullaankin vähän pyörryttää. syön ylimääräistä rautaa, en usko että on sen puutetta.. kai tää on taas näitä ihania vaivoja mitä tulee loppuja kohden :/

Savanna90: Mää oon kans huomannu saman oireen. Muutamana iltana nyt ollu oikeen semmosta huimaavaa ja pyörryttävää oloa, koko maailma heiluu. Ei ole hyvä oikein mitenkään päin ja oksettaa tosi pahasti. Mulla ei oo ollu hajujen kanssa ongelmaa, ku alkuraskaudessa vaan, sillon ne tuntu jotenki voimakkaalta, mutta nyt taas hajut on ruenneet vaivaamaan ja yökkäyttämään. Munkaan ei ole tarvinnut vielä oksentaa, mutta en tiedä... ei ole kaukana ollut.

Moon: Voi video sitä sinun ukkoa. Sun puheista päätellen se on jatkuvasti jossain ja teidän elämä pyörii sen menojen, töiden ja muiden touhujen pohjalta. Sinä hoidat kiltisti lasta kotona ja myönnyt hänen tempauksiinsa. Toivottavasti miehellä on sen verran tajua, että ymmärtää kuinka tärkeää perhejuhannus sinulle olisi ja se, että saisit rentoutua ja nauttia. Laita tosiaan kova kovaa vasten, jos ei muu auta. Eihän tuommosesta mitään tuu. Alkaa olla semmoset hetket, että sun palvominen ja hyvinvointi pitäs olla miehelle pääasia, eikä omat nautinnot. Murr. Pistää tuommoset ukot vihaksi. Valitat kuule tänne niin paljo ku jaksat ja kerkeät. Me ollaan täällä sitä varten!

savanna90: Samanlaista huimausta ja pahoinvointia täälläkin. Eilen aamulla lähes pyörryin kun tulin suihkusta. Ei kivaa ollenkaan. Olo on vähän samantyyppinen kun alkuraskaudessa plus toi huimaaminen.

Ja taas huimaa. Eieieieieiei tämmöstä! Tunti sitten onnistuin heräämään ja söin ihan ravitsevaa aamupalaakin (jugurttia ja ruisleipää) Äsken nousin, tai yritin nousta sohvalta. Yritykseksi se jäikin kun jalat lähti alta samantien kun nousin. Nyt sitten vaan makoillaan ja voidaan pahoin. emoticon
Liian helpolla pääsinkin noin 2 ekaa kolmannesta kun ei juuri mitään vaivoja ollut.

moon: Voi ei sitä sun miestä! Todella raivostuttavaa tommonen kun viina on niin tärkeetä ettei sitä ilman voi juhlia. Valitettavasti tiedän kuin paljon pahaa se voi tehdä läheisille kun ei osaa yhtään olla ilman viinaa. Entäs jos et ottaisikaan miestä mökille mukaan? Eihän se mikään varsinainen perhejuhannus sitten olisi, mutta ei tarvitsisi sun tai pojankaan katsella isää humalassa? Varmaan se mies sitten menis kuitenkin juomaan, mutta jos lopputulos on jokatapauksessa sama... Toivottavasti saatte tämän(kin) huolenaiheen jotenkin järjestymään niin että kaikilla on kivaa juhannuksena.
*muoks* Lisäyksenä vielä samaa kuin Nia sanoi, avaudu tänne vaan niin paljon kun sielu sietää! Sitä varten täällä ollaan että toisiamme tuetaan :)

Moon: Kurjaa! Ja taas voin täysin samaistua sun tilanteeseen. Sama ärsyttää meinaan täälläkin. Toi miehen juominen. Ja useesti oon siitä hänelle huomauttanut ja siltikään ei usko. Sanoo vaan, että hän juhlii kahta kauheemmin jos valitan.. HUOH! Eilen päätti äijä lähteä kaverinsa luo. Sanoi että tulee ennen kahdeksaa kotiin. Puhuttiin puhelimessa seitsemän aikaan.. ja kappas.. äijä kuulosti juuri siltä, että olisi nauttinut useamman kaljan. Huoh. Ja mä vihaan kuunnella kännisten juttelua. Todella ärsyttävää. Mies sitten ryömi kotiin kymmen aikaan ja pikkuisessa tuiskeessa. Kyseli jatkuvasti että miksi olen vihainen ja mitä hän nyt on taas tehny.. Ja mähän en ees sanonu mitään. Mua ei vaan kiinnosta jutella sillon sen kaa, ku on humalassa. Juhannuksen on luvannut olla kotona. Varmasti tulee juomaan sitä alkoholiakin.. Toivon ettei mee yli.. Ja toivottavasti sunkin mies tajuaa nyt olla juomatta.

Voisin näin maallikkona veikata, että vauva voi painaa nyt semmosiin suoniin, et aiheuttaa tommosta pyörrytystä.. Ja huonoa oloa. Jotkuthan ei pysty olemaan selällään ku vauva painaa johonkin juuri sillai et alkaa oksettaa... Ja nestetasapainosta kannattaa kans huolehtia..

Huoh.. Koitin soittaa kelaan.. Ei vastattu, enkä jaksanut jonottaa.. antaa olla..

Moon: Kurjaa! Ja taas voin täysin samaistua sun tilanteeseen. Sama ärsyttää meinaan täälläkin. Toi miehen juominen. Ja useesti oon siitä hänelle huomauttanut ja siltikään ei usko. Sanoo vaan, että hän juhlii kahta kauheemmin jos valitan.. HUOH! Eilen päätti äijä lähteä kaverinsa luo. Sanoi että tulee ennen kahdeksaa kotiin. Puhuttiin puhelimessa seitsemän aikaan.. ja kappas.. äijä kuulosti juuri siltä, että olisi nauttinut useamman kaljan. Huoh. Ja mä vihaan kuunnella kännisten juttelua. Todella ärsyttävää. Mies sitten ryömi kotiin kymmen aikaan ja pikkuisessa tuiskeessa. Kyseli jatkuvasti että miksi olen vihainen ja mitä hän nyt on taas tehny.. Ja mähän en ees sanonu mitään. Mua ei vaan kiinnosta jutella sillon sen kaa, ku on humalassa. Juhannuksen on luvannut olla kotona. Varmasti tulee juomaan sitä alkoholiakin.. Toivon ettei mee yli.. Ja toivottavasti sunkin mies tajuaa nyt olla juomatta.

Voisin näin maallikkona veikata, että vauva voi painaa nyt semmosiin suoniin, et aiheuttaa tommosta pyörrytystä.. Ja huonoa oloa. Jotkuthan ei pysty olemaan selällään ku vauva painaa johonkin juuri sillai et alkaa oksettaa... Ja nestetasapainosta kannattaa kans huolehtia..

Huoh.. Koitin soittaa kelaan.. Ei vastattu, enkä jaksanut jonottaa.. antaa olla..

Takaisin