Kesäkuun keskustelut!

Moon: Pitkän etsimisen jälkeen herra Google vastasi näin kastemekko juttuun:
Valkoinen kastepuku kuvaa Kristuksen puhtautta ja syntien anteeksi saamista. Ylipitkä helma kastemekossa symboloi sitä, että armo on ihmistä suurempi.

Jäin myös siihen uskoon että ei oo mikään pakko sitä mekkoa laittaa sille lapselle päälle. Oon nyt taas vähän vaikea tässä, mutta en haluaisi ollenkaan sitä mekkoa laittaa lapselle. Musta ois paljon kivempi kun sillä olisi jotkut hienot "normaalit" vaatteet.

wilperi:  No mä en ainakaan usko että se mekko pakollinen on.  Ja onhan nykyään myös semmosia kastehaalareita, joten tuskin se tosiaan kirkollekaan mikään must juttu on.  Ja tosissaan kun kaivan mieleni syövereitä niin eipä tosiaan meillä ainakaan siinä palaverissa papin kanssa edes puhuttu mekosta että se kuuluisi olla, enemmän on käsittääkseni merkitystä sillä kastepöydällä (jos siis juhla pidetään muualla kuin kirkon tiloissa).  Puheessa siellä kastetilaisuudessa se pappi vaan puhui siitä mekon merkityksestä, joten varmaan sille voi mainita etukäteen jos ei mekkoa halua lapselle laittaa.  Meillä se osuus mekon pituudesta herätti taas semmosta pientä naurua, koska meillä oli suht' pitkän ajan päässä syntymästä ne ristiäiset ja lapsella vilkku jo varpaat sieltä mekon alta :D  Lienee paikallaan huomauttaa että meillä ei ollu ihan niin perinteisen pitkä mekko kuin useimmat ja lapsi puolestaan oli huomattavasti ikäistään pidempi (kuten edelleenkin).

Ihanaa, nyt tuntuu että taas alkaa pipo löysäämään.  Onneksi nää turhautumiset ja pinnan kiristykset on enemmänkin tommosia kohtausluontoisia, en mä täällä sentään joka hetki raivoa ja paisko ovia ;D

Pitäis varmaan piakkoin käydä hakemassa sitä huonekaluöljyä, alkaa olla jo pitelemätön halu laittaa toi lapsen nurkkaus sänkyineen valmiiksi <:)

Cilmi: Mulla sattuu simmotti et jos potkii virtsarakkoon, ni se sattuu.

Kcatri: Eilen tuntu, kun ootin bussia, et vatta ja nahka repeää ihan just ellen pääse kohta istumaan..Todella tukala olo oli.. Kävelin siinä sit eestaas ja hetken päästä yks juoppo tuli kysymään: Anteeks tyttö, mut oletko jostain huolestunut..

Wilperi: Meillä ei oo vielä ees sitä yhtä kummia.. Tulee oikeesti nyt ongelmaks se.. Ei tiietä ollenkaan ketä pyytäis.. Ja samaa mieltä, et tuskin sitä kastemekkoa on pakko laittaa.. Kannattaa tosin varmistaa asiaa papilta etukäteen, ettei tuu yllätyksiä..

Moon: Älä välitä.. Just tänään sain aikaseks melkeen hermoromahduksen, ku päiväunille laitto kesti melkeen puoltoista tuntia.. Ja naapuritkin varmasti kuulivat tämän.. Tuli kurja olo, kun käskytti poikaa olemaan hiljaa vähän turhankin kovalla äänellä.. Mustakin tuntuu, että kaikki muut lapset on jo kuivia ja syövät nätisti ja puhua pulputtavat minkä kerkee.. Ja täällä kuljetaan vaipoissa ja välillä ruokailu on mitä on..

33 viikkoa tuli täyteen..  Ja turvotukset palannu.. Eilen ihmettelin, et miks mun jalat näin kipiät.. Perkule.. Nehän on ihan limput.. Argh..

Pakko lähtee.. ku kuulostaa että josain täällä huoneessa on ampiainen.. IIIK!!

eilen harrastettiin "pitkästä aikaa"(varmaan 2vko edellis kerrasta) seksiä miehen kanssa. mulla on aina ollu tosi tiukat paikat ja seksikin vähän ehkä aluksi sattuu. eilen kuitenkin paikat oli ihan pehmeet ja mieskin ihmetteli kun ei tuntunut niin kireeltä? onks ihan normaalia että alapää alkaa valmistautua tuolla tavalla synnytykseen? onks muut huomannu eroo kun on harrastaneet seksiä?

pari päivää sitten neuvolassakin täti kyllä sanoi että häpyluu on alkanu "aukeen", mulla on ollu ihan hirveen kipeitä liitoskipuja.

Savanna90: Mulla on ainaki vielä pysyny tiukkana paikat, mutta seksissä mulla on jo pidemmän aikaa tullut sitten loppua kohden kovia kipuja, siis ennenkuin laukean, tuonne kylkiin alavatsan seudulle. Semmosta repivää kipua, niinku kohtu venyis ja se on tosi epämiellyttävää. Ja sitten kun on itse tullut, niin ne kivut voimistuu vain enemmän, kun kroppa tavallaan rentoutuu. On kyllä tympeää, kun muuten nauttisi ja haluaisi, niin sitten tuommoset kivut vie siitä seksistä innon ja ei sitte edes huvita alkaa millekään. Meilläkin on nyt alkanut seksikerrat vähenemään ihan tosissaan. Mutta mies ei ainakaan vielä ole valittanut.

Hui kun tänne on tullut paljon tarinaa reilun viikon aikana...
Oltiin koko viime viikko mökillä ja kone oli kyllä matkassa, mutta sitä muuta hommaa oli niin paljon että ei ihan ekana ollut mielessä käydä täällä tutkailemassa kuulumisia.

Viikko menikin sitten mökkipihan raivaamiseen ja halkohommiin... Meillä oli käynyt toukokuun lopussa trombi/syöksyvirtaus kylässä ja kaatanut rannalta tosi monta isoa mäntyä. Luojan kiitos ei mökin päälle mutta tuho oli kyllä aika totaalinen...
Hellettä riitti meilläkin (etelä-lappi) päin ja aamupäivän aikana jaksoin tosi hyvin touhuta mukana. Iltapäivät ja illat olinkin sitten aika poikki, mutta onneksi ei kuitenkaan alkanut supisteleen tms. vaivaa ilmennyt.
Uskallauduin jopa käymään uimassa ilman saunaa, mitä kyllä tapahtuu todella harvoin tähän aikaa kesästä. Yleensä heitän talviturkin vasta heinäkuun lopussa kun vedet on varmasti tarpeeksi lämpimiä. Onko muut uskaltautuneet uimaan? Olen kuullut että toi uiminen on niin kauan aikaa sallittua kun kohdunsuu on kunnolla kiinni eikä maito ole alkanut nouseen. 

Sunnuntai-iltana tultiin sit kotiin ja maanantai-aamuna isäntä lähti naapurikuntaan keikkatöihin. Olenkin nauttinut kiireettömästä yksinolosta kotona koiran kanssa, pessyt pyykkiä, täytelly vakuutusyhtiölle korvaushakemuksia (koira sai samalla mökkireissulla hotspotin...) ja siivonnu. Ihanaa kun ei tartte miettiä töihin lähtöä ja katella kelloa emoticon

Maanantaina olisikin sitten reissu sinne äippäpolille kontrolliultraan. Jokohan vaavi suostuisi paljastamaan sukupuolensa... Olen itsekin alkanut pikkuhiljaa kääntymään sille kannalle että olis ihan kiva tietää kumpi on tulossa... Edelleenkään sillä ei ole väliä, mutta olis kivempi hankkia "oikean värisiä" vaatteita...
Ai niin, neuvolakuulumisiin jo kirjoitinkin... Meidän otus on ilmeisestikin perätilassa, istuu nätisti pyllylään mun oikealla kyljellä. Kyllä se siltä tuntuukin sillä vaavin pää painaa välillä tosi ikävästä kylkiluihin ja potkut tuntuu koko ajan navan alapuolella. Jotenkin tuntuu että viime viikon aikana liikkeet on vain lisääntyneet ja monotus kestää koko päivän. Mikä ihmeen duracell siellä yksiössä oikein asustaa...? Vai johtuukohan se siitä että nyt on enemmän aikaa kiinnittää huomiota kaikkeen mahassa tapahtuvaan elämään kun ei ole töissä..

Onpa ollut kiva päivä :) Neuvolassa oli oikein mukava käynti ja sain sen imetysoppaankin kätilöltä jota ei uudesta äippäpakkauksesta saa. Enemmän neuvolakuulumisia tuolla neuvolapuolella :)

Meidän pikku-ukko on kanssa kovin vilkas nykyään yksiössään. Mulla alkaa jo kyljet olla aika hellinä kun kaveri tänään monotteli mua pari tuntia putkeen kun istuin kampaajan tuolissa.

Tänään aiemmin jo tuosta kastemekosta höpöttelin, nin ei se mikään pakollinen juttu oo. Vanha totuttu tapa vaan.. jota vastaan mä tietenkin protestoin. Ostetaan meidän vaaville sitten vaan ristiäisiin hieno puku eikä sitä "mekkoa" ollenkaan. :)

Minäkin tuota uimista mietin ja pähkäilin helteillä. Sitten päätin kuitenkin käydä kastautumassa. Vaikkakin tuota esimaitoa on tullut jo varmaan viikolta 16 eteenpäin (ja kyllä on muuten liivinsuojat tullut tutuksi.. yöllä en tosin käytä mitään eli joka yöksi saa melkeinpä paidan vaihtaa :D ). Kävin kyllä samantien suihkussa, ettei tule mitään tulehduksia. Mutta jotenkin tuntui kun siinä vedessä seisoskeli, että alkoi hiukan supistella.. ilmeisesti johtui siitä lämpötilan vaihtelusta..

Mulla ollut tänään eka kerran sellasta kiristävää tunnetta alaselässä ja välillä vatsan puolella. Ikäänkuin "kiristäisi vannetta".. ilkeä tunne. Lisäksi ilmeisesti vauveli painaa/potkaisee juurikin sinne virstarakkoon välillä niin että kipeetä oikein tekee. Ja joskus tuntuu, kuin painaisi oikein kunnolla jonnekkin peräsuolen tietämille (?). On myös aika huvittavaa seurata, kun vauva työntää pyllyä, jalkaa tai muuta ruumiinosaa kylkeen tai palleaan. :)

Uiminen on tässä vaiheessa vielä turvallista ellei jostain syystä ole siis jo paikat auki (silloin varmaan olis jo vuodepotilaana muutoinkin).  Eli varoaikana pidetään n. kk ennen laskettua aikaa.  Mähän en viimeksi tätä tiennyt kun en sattunut uintiharrastuksestani neuvolassa puhumaan.  Silloin siis kävin hallissa vielä viikkoa ennen synnytystä pari kilometriä pulikoimassa :)  Tottakai nyt varmaan pitää olla tarkempi jos luonnon vesissä ui ettei sitä sinilevää olisi, mutta muuten jos kohdunkaula on kiinni niin uimaan vaan!

Ai että, tänään sain eräältä lapsettomalta kaveriltani viestiä että hän tulisi mielellään erään yhteisen ystävämme kanssa meille grillailemaan ja yökylään.  Kuulostaa kieltämättä kivalta MUTTA tämä kyseinen parivaljakko on tässä parin vuoden sisään tehnyt niin monta oharia vastaavanlaisissa tilanteissa että ei ole ihan luotto kohdillaan.  Ja aina syynä on siis krapula...  Jätin tylysti vastaamatta viestiin.  On aina yhtä kurjaa kun itse innoissaan odottaa jotain kivaa tapahtumaa ja sitten se viime hetkellä kuitenkin perutaan :(

Huomenna sentään oikeesti jotain kivaa tiedossa:  Mennään pojan kanssa kyläilemään eräälle toiselle kaverille joka elokuista pienokaista hänkin odottaa!  Kolmas lapsi heillä kyseessä.  Mukavaa päästä näkemään taas muutakin kuin nämä oman kodin seinät :)

Oho, onpas täällä ollu hiljanen päivä!  Aika harvinaista, nyt on viimeaikoina käynyt keskustelu niin mukavan vilkkaana :)

Tänään piristi päivää kummasti toi kyläily.  Ja ihanaa oli päästä myös syömään tuoretta pullaa!  Ite en juurikaan leivo kun saisin sitten ihan yksin syödä kaikki kun mies ei makeasta perusta ja poika ei vielä osaa syödä.  Mulle kyllä maistuisi turhankin hyvin :D  Huomennakin pientä ekstraa luvassa kun aamupäivästä käydään ehkä perheen voimin syömässä ja iltapäivästä olisi kaverin pienimuotoiset valmistujaiset.  Täältä tullaan elämä!

Ai niin, tulipa tänään mielenkiintoinen soitto töistä (siis sieltä mun päivätöistä mistä olen hoitovapaalla).  Pomo oli papereita plärännyt ja oli odottamassa mua 9.7. töihin kun mulla kerran hoitovapaa silloin loppuu.  No en kyllä ajatellu mennä!  Kerroin äitiyslomani alkavan silloin (tää oli ehkä seitsemäs kerta kun sen töihin ilmoitan) ja sanoin toimittaneeni raskaustodistuksenkin jo huhtikuussa.  "Ai en mä sellaista muista" totesi pomo...  Onneksi olin varuiksi ottanut siitä todistuksesta myös itelleni kopion niin sain siitä sitten TAAS lähetettyä töihin faktaa...  Kumma miten ne voi kerta toisensa jälkeen "unohtaa" kaikki sovitut asiat ja hukata paperit :S  No, onneksi soitti kuitenkin ettei vaan ois tullu ilmotusta että on tullu kenkää kun en olekaan töihin palannut...

Hirvee olo iski tänään.  Vissiin oli jääny huolehtimatta nestetasapainosta kun tuli semmonen hullu päänsärky ja pahoinvointi ja sydän hakkasi ja hiki valui.  Onneksi meni sitten ohi kun söin, join ja lepäilin hyvän aikaa.  Kotona nyt vielä muistaakin juoda mutta kylässä ei tule samalla lailla litkittyä vettä.  Olis näköjään syytä <:)

Mulla on kamalan pinkeä olo mahassa, tuntuu että ratkean kohta. :( Itestä tuntuu että oon päässy näiden raskausvaivojen suhteen niin helpolla kun ei mulla mitään erityisiä pahoinvointeja ollut alussa, ei ole ollut turvotuksia, ei päänsärkyjä tai supistuksia.
Jos tuo pikkunen ei hyöris ympäriinsä koko ajan, niin en varmaan edes muistaisi olevani raskaana (paitsi etten mahdu enää puoliinkaan vaatteistani :P).
Ainoa aivan kamala vaiva on tuo närästys, söitpä MITÄ TAHANSA, niin samantien alkaa närästää eikä siihen enää auta nää renniet ja samariinit.
Kätilö sanoi neuvolasta että neuvolalääkäri vois kirjottaa reseptin johonkin reseptilääkkeisiin mutta totesin sitten, että vaikka tämä inhottavaa onkin, niin kyllä tän kestää.
Piimä ainoa mikä helpottaa aina närästykseen, kun juo lasillisen mut mä en vaan kauheesti viitsis maitotuotteita sellasenaan nauttia kun ei vatsa muuten niitä siedä.

Tulipa noista vaatteista mieleen että koin aivan kamalia tuskan hetkiä viime viikonloppuna Jumbossa kun yritin ostaa jotain shortsien/caprien tyylisiä housuja itselleni.
Jouduin ostamaan 3 kokoa isommat caprit, mitä normaalisti käyttäisin, ihan vaan kun ei vyötäröstä muuten mennyt. Kun ne caprit nyt on vyötäröltä sopivat, ei purista, niin ne on pepun ja reisien kohdalta oikeat purjeet! Mä olen kuin purjekankaaseen kietaistu norsu.
Sitten kun oon yrittänyt olla niin etten ostais vaatteita ennen synnytystä, ihan siksi ettei kaappiin jää lojumaan sellasia ylisuuria vaatteita mitä ei voi käyttää sitten enää muuten mut ei nyt vaan hellesäillä ekana tee mieli laittaa nailonisia legginsejä jalkaan ni piti ostaa jotain.
Mulla ei myöskään raskauden aikana ole rinnat kasvaneet ollenkaan, joten oon yrittänyt myöskin olla ostamatta uusia rintsikoita ihan siksi, että jos nämä nykyiset rintsikat ei sitten menekkään syksyllä päälle. Mutta kas kummaa, rintsikathan hajoilee itekseen niin niitä on sitten pakko ostaa uusia ja satsata rahaa siis "turhaan".

Noh, ehkä mä tälle erää marisin jo tarpeeksi. :)

Suahili90: Juu, mulla taas on rinnat kasvanu niin pirusti että oon joutunut ostelemaan uusia kokoja ja vaikka yritin ostaa reilumpaa kokoa valmiiks niin viikossa jo käy pieneksi! :D Onneks oli halvalla kuitenkin löytynyt kun Seppälässä oli joku aika sitten 9,95 kaikki rintsikat. :)

Josta tuleekin mieleen toinen juttu nimittäin imetysliivit. Niitä pidetään nykyään niin kauheen pakollisina jotenkin.. Mutta ainakin mun tuttava sanoi ettei ne oo ees kätevät, kun kaksin käsin pitää niitä "luukkuja" vauva sylissä availla. Eikö sitä tissiä nyt saa vähintään yhtä helposti normirintsikoista ulos lumpsautettua? :D Ne on vaan niin jumalattoman kalliita et en tiiä viittinkö satsata jos normeillakin pärjäis.. Etenkin kun se kuppikoko varmaan heittelee siinä vaiheessa niin et joutus ehkä ostaa useemmatkin, ja sit niille ei imetyksen jälkeen taas oo käyttöä. Minkälaisia kokemuksia teillä on? Ja nekin joilla ei oliskaan kokemuksia niin aiotteko hommata imetysliivit?

Jes, vihdoin löyty hyvät vaunut (toivottavasti hyvät :D). Tosi halvalla oli puoleen hintaan Emma-merkkiset yhdistelmävaunut kääntyvillä etupyörillä. Kaikki ominaisuudet löytyy mitä halusinkin. Nyt vaan toivotaan et ei joudu pettymään noihin kun hinta kuitenkin nostaa epäilykset laadun suhteen. :D Ja uutena ostin mutta maksoin niistä vaan 179e. :)

Cilmi: En mä ainakaan yöunia vaunujen edukkuuden takia menettäisi. Sillon kun keväällä ostettiin meidän vaunut, (oli tosin emmaljungat, mutta se on sivuseikka) niin myyjä kehotti meitä tilaamaan ajoissa ne että saadaan varmasti sitä väriä mitä halutaan. Perusteli tämän sillä että valmistajat kesällä muuttaa mallistoaan niin ei ole varmaa saako myöhemmin kesällä enää haluamaansa tuotetta. Mulla ainakin tuli mieleen että varmaan siksi ne teidän vaunut on puoleen hintaan olleetkin että kohta tulee uudet mallit ja "vanhat" täytyy saada pois varastosta.

Rintsikoista/imetysliiveistä:  Mä oon ihan pulassa tissieni kanssa. Ilman raskauttakin on ollut haasteellista löytää sopivia eli tarpeeksi suuria rintsikoita. Kuppikokoa on nyt kuitenkin DD tai E ja ympärys on vaan sen 80. Monissa liikkeissä ympärysmitta kasvaa kuppikoon mukana. Lindexistä oon viimesimmäksi löytänyt nipinnapin sopivat liivit joihin nyt sitten väkisin oon tissejäni tunkenut. :D
Itse en oo kovin innostunut noista imetysliiveistä. Imettäminenkin on vähän siinä ja tässä. Kyllä se varmasti kotona vielä menee, mutta sitten jossain kyläpaikassa on vähän eri juttu ruveta imettämään. Varmaan itse en ala ees noita imetysliivejä ostamaan, jos jostain vaikka löytäisin siedettävän näköisiä normaaleja liivejä imetysaikanakin.
Mulla kanssa viime aikoina hajonnut liivejä aika tiuhaan tahtiin, tai noita vanhempia lähinnä. Kaarituet ei vaan enää kestä mun valtavia tissejä! emoticon

Liiviasiaa...
Täälläkin siis "ongelmana" isot tissit.  Tällä hetkellä mennään vielä suht' normaalissa 80D-koossa, joskin eipä noissa tarjouksissa meinaa näitä isompia kokoja olla :/  Maidonnousun jälkeen huiteli ihan jumalattomissa sfääreissä siis kuppikoko viimeksi (kasvoi useamman kuppikoon).  Mä ostin ihan vaan H&M:stä semmosia halpoja imetysliivejä, tais 2-pack maksaa parikymppiä.  Etenkin alussa olisi suositeltavaa ettei imetysliiveissä olisi kaaritukia, ne kun saattaa herkästi painaa ja altistaa sitten tukoksille ja tulehduksille.  Liivien pitäisi olla sen verran väljät että sinne mahtuu suojat sisälle.  Mulla oli muutaman kerran imetysaikaan tavalliset liivit ja koin niiden kanssa imettämisen todella hankalaksi.  Ne luukut oli mun mielestä ainakin kätevät avata ja sulkea vaikka vauva sylissä olikin.  Niin joo, ei ne kaarituet ehdottoman kiellettyjä ole, mutta ne ei tosissaan saa sitten painaa yhtään ja yöliiveissä ei suositella kaaritukia ollenkaan.  Ja joo, mä en osannu arvatakaan kuinka olennaisessa osassa liivit on synnytyksen jälkeen.  Mulla oli ainakin tissit alkuun aivan helvetin kipeet, suihkussa käyminenkin sattui ihan älyttömästi.  Samoin alussa sitä maitoa valui ihan älyttömästi ja yölläkään ei tosissaan ois voinu kuvitellakaan olevansa ilman liivejä.  Noi kaikki tuntemuksethan tasaantuu sitten ajan mittaan.

Imetyksestä yleensä...  Paljon on keskusteltu kautta aikojen tosta julki-imettämisestä jne.  Mä en ite tykänny siitä, mutta enemmän sai paheksuntaa jos julkisella paikalla huudatti nälkäistä lasta kuin että pikaisesti sen jossain vähän syrjässä imetti.  Kylässä jos käy niin voi hyvinkin mennä myös toiseen huoneeseen imettämään jos ei tahdo yleisöä.  Ja kukin tyylillään, pääasia että lapsi saa ruokaa, tissistä tai pullosta :)

Suahili90: mulle kävi ihan just samallai... Menin tohkeissani ostaan capreja kesäksi ja kolme numeroa isommat jouduin ostamaan, mutta syystä että kaikki pienemmät koot ei menny reisistä jalkaan! Mulla ei käsittääkseni niin isot reidet kuitenkaan ole...emoticon No, tietäähän sen kun halvalla yrittää jotain löytää ja H&M:lla on kuitenkin jonkunlainen valikoima kohtuuhintaisia housuja. Nyt onkin sitten ongelma kun niiden housujen vyötäröresori yltäis melkein tissien yli ja housut meinaa muuten pudota päältä. Vyö tai henkselit kehiin! Muuten kyllä tykkään niistä housuista tosi paljon, enkä viitsi enää tässä vaiheessa alkaa korjaileen niitä itse.

Imetysrintsikat tilasin kans H&M:lta, tais olla joku kaksien rintsikoiden paketti €20,- Toistaseksi ovat vielä mahtuneet päälle ja ihan kivan tuntuisetkin ovat, mutta varmaan joudun synnytyksen jälkeen ottaan käyttöön miehen siskolta saadut "topit". Vähän sellaiset urheilurintsikoiden malliset, mutta aika ohuet ja todella joustavat rintsikat minkä sisään mahtuu myös hyvin liivisuojat.

Tänään kävin paikallisessa kangaskaupassa katselemassa kankaita, jos vaikka alkaisin sisustaan sitä äippäpakkauksen laatikkoa... Niinhän siinä sitten kävi että "hurahdin" täysin ja tulin kotiin kangaskassin kanssa... Halpa siitä sisustuksesta ei tullut, mutta annettakoon anteeksi, kun mitään muuta täysin uutta en vauvalle ole vielä hankkinut. Kaikki on hankittu kirppikseltä tai nettihuutokaupoista.
Eilen kävi tuuri kun paikallisessa s-marketissa oli poistolaatikossa tuttipulloja, puhdistuspyyhkeitä ja vaippoja -30% alessa. Tällaisia tarjouksia sais tulla vastaan enemmänkin...

Otanpa minäkin kantaa tähän liivikeskusteluun. Itselläni on normaalisti liivin merkistä riippuen joko E/DD tai F ja ympärysmitta 75. Normi kaupoista en löydä itselleni sopivia liivejä. Vaikka sopiva koko löytyisikin on tärkeää huomata että näinkin isot rinnat tarvitsevat valtavasti tukea. Lindexin ym. liivit eivät sitä anna. Jos tissit saa mahtumaan näihin heppoisempiin liiveihin, niin voihan niitä käyttää "keikistely" asusteina, mutta jokapäiväiseen käyttöön tarvitaan huomattavasti enemmän tukea. Itse olen löytänyt hyviä liivejä Evelacelta (http://www.evelace.fi) ja Lumingerieltä (http://www.lumingerie.fi). Lumingerielta tilasin itselleni myös imetysliivit sekä yhdet liivit näin kesällä käytettäväksi (kun normiliivit eivät enää mahdu). Suosittelen ehdottomasti muillekin isorintaisille!

Moon: Mullakin on yksi kaveri, joka aina puhuu tulevansa kyläilemään tai että nähdään kaupungilla. Ikinä ei ole tullut. Ja olen muutaman kerran jopa siellä kaupungilla venaillut kyseistä ihmistiä ja joku syy on tullut sitten esteeksi. Nyt en enää hänen lupauksiinsa luota. Naureskellaan toisen kaverin kanssa, kun tämä ohareitten tekijä kovin suunnittelee tulevansa meiän kanssa johonkin.. Ja onpas teillä asiat mallillaan töissä!! Kuulostaa aika omituiselta toiminnalta.. Onneksi asia selvisi.

Imetysliiveistä: Mä ainakin koin ne todella hyviksi, vaikka itse en edes imettänyt vaan pumppasin maidon. Mä kanssa sain ihan yhellä kädellä rintsikoitten luukun auki ja yhdistettynä imetyspaitoihin oli kyllä ihan ykkönen. Jos jossain julkisilla (tai ei niinkään julkisilla) paikoilla imettää, ni on kivaa ku ei tartte vattaansa esitellä ja ei tarvi taistella olkaimien kanssa. Halpojakin löytyy. Ite aattelin kuitenkin santsata noihin liiveihin.. Isorintasena huomannu, et kaikkist tukevimman vaihtoehdon saa, ku menee liiviliikkeeseen ostamaan.. Nyt olevista rintsikoista maksoin 70 euroa.. (juu tiiän,kalliit), mut ovat kyllä ehdottomasti parhaimmat mitä mul on ikinä ollut. Just luen yhtä blogia (oi mutsi mutsi) jossa kirjottaja just ostanut itelleen liivit ja kehuu näitä tosi paljon isorintasille:
http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_99&products_id=78&cookiecheck=1  Ovat kalliit, mutta varmasti sitten hyvät.. Itellä tosin ei kokemusta.. Muoks: toi täytyy erikseen kopioida näköjään..

Tänään kaupungille perheen voimin. Mies käy ostamassa mulle lahjan.. (tänään synttärit) ja huomenna saan hemmottelua.. Kyllä mun kelpaa.. Toivottavasti ainakin..

Hyvää viikonloppua kaikille!

Huh! Johan eilen oli ihan kamala päivä.. Aamusta asti oli kauhee päänsärky. Tai no oikeestaan migreeniä se oli. Ihmettelen suuresti mistä moinen nyt tuli. Olisi luullut että olisi noilla helteillä jysähtänyt päälle, mutta ei kun nyt.No tänään aamulla kun heräsin niin taas särki päätä. Kahvin ja särkylääkkeen voimin pääsin siitä onneks eroon. En yhtään ymmärrä mistä nuo päänsäryt oikeen tupsahti? Onko muilla ollu? Vai onko tää taas mun joku oma oire?

Liiveistä: Mulla on ainakin kasvanut tissit raskauden aikana.75B:stä 80C:hen. Muutamat alennusrintsikat oon ostanu, mut en mitään kalliita ku tuntuu et rinnat jatkaa vaan turpoomista. a noista imetysliiveistä. Ajattelin jostain h&m:stä ostaa halvimmat imetysliivit mitä löydän jj mahdollisimman isot että mahtuu sitten päälle.Näin kans jossain sen tarjouksen kahet 20€.

Vaatetuksesta joku tossa mainitsi jotain. Ite oon kulkenu lähinnä mamma legginseissä joko caprimallia tai pitkät ja sitten pitkissä topeissa.Noi caprimalliset on ollu hyvät kyllä lämpimillä keleillä.Eikä purista tai kiristä mistään. Ihan kun ei olis housuja ollenkaan :)

Nyt olis lähdettävä metsästää kaverin tytölle 1-vuotis lahjaa..

Tääkin ottaa osaa liivikeskusteluun. Tuskailin kans tämän isorintaongelman kanssa. Ajattelin, että jos kahdet liivitkin laittaa, niin saa varautua 100euron investointiin. Meillä on tällä hetkellä todella huono rahatilanne, niin itkuhan siinä meinasi tulla. Mulla on isot rinnat ollu jo ennen raskautta 85E. Menin Lindexille ja pyysin suurimpia imetysliivejä kokeiltavaksi. Ne olivat ilman kaaritukia kokoa 90E. Menin sovituskoppiin, enkä saanut niitä liivejä edes kiinni. Saatika rintoja kuppeihin. Totesin, että ei kiitos. Sitten menin ihan oikeaan liiviliikkeeseen, joka on työpaikkani naapurissa. Siellä sitten sain kokeiltavaksi 95E ja 90F. Hiukan eri malliset liivit olivat toisiinsa verrattuna, mutta menivät päälle, eivät kiristäneet ja oli vielä reilusti kasvuvaraa ja suojille myös tilaa. Mietiskelin siinä itsekseni hintaa ja kysyin myyjältä.. Iloiseksi yllätykseksi toiset liiveistä oli poistohintaan 10e ja toiset olivat 39,90e ja sain niistä alennusta, koska olen tosiaan naapuriliikkeessä töissä. Yhteensä pulitin siis kaksista liiveistä 30e. Että jos on oululaisia, niin en voi muuta kuin suositella Betteä pakkahuoneenkadulla. Paljon kokoja ja ihana palvelu! Meinasivat vielä, että jos tarvitsen lisää, niin mies voi tulla malliliivien kanssa liikkeeseen ja he osaavat sitten antaa oikeaa kokoa, jos en itse jostain syystä pääse paikalle.

Vaatteista: Mulla on ollut nyt raskauden ajan käytössä ihan nuo hennesin vaatteet. Olen käyttänyt osaksi niitä Sport osaston venyviä housuja, osassa niissä on semmonen masutuubin näköinen osa, minkä saa vyötärölle tai vetasta mahan yli. Niitä mulla on ollu capri ja tavalliset mallit. Nämä ollu jo ennen raskautta, mutta menee edelleen. Sitten mulla on yhdet henkkamaukan äitiysfarkut, mitkä on ihan mun ykköslempparit. Niitä niiden kangaslegginsejä oon myös käyttäny paljon. Pitää varmaan parit hakea lisää vielä, jos tulee jotain oikein kuumaa keliä. Tunikoita voisin kans investoida, niitä kun varmasti voi käyttää jälkeenpäinkin. Tuskin sitä heti raskauden jälkeen on omissa mitoissa. Sitten mulla mahtaa olla yhdet mustat suorat housut äitiysmallia. Paitoja en ole oikeastaan ostanut ollenkaan, koska omat vanhat menee päälle kun käyttää pitkiä toppeja alla.

Täällä on todella epäseksikäs olo. Kovin alkaa ärsyttää tämä paisuminen ja lihominen. Ei pysty olemaan herkuttelematta, ei voi harrastaa liikuntaa, koska heti kun lähtee kävelemään tai muuta, niin tulee kipeitä suppareita ja liitoskipuja ja repäisykipuja ja venymiskipuja. Mulle on tullu ihan MIELETTÖMÄT raskausarvet. Mulla on todella valkoinen iho ja näköjään erittäin herkkä repeämään. Alamaha on ihan seepranraitainen ja nyt on navan yläpuolellekin alkanut tulemaan viiruja. Rasvailen joka päivä, mutta eipä siitä näytä olevan apua. Pitää joskus sitte ku on lapset tehny, niin käydä mahanahkat ja tissit kiristelemässä ja sitte tatuoinnit siihen mahan päälle, niin saa piiloon (toivossa on hyvä elää :D).

Asiasta kukkapurkkiin. Rupes naurattamaan ihan just. Mies istuu tuossa vieressä ja kuuntelee musiikkia. "Joo tätä meidän vauvalle pitää soittaa", jotaki aivan överiä örinämetallia luukuttaa ihan täysillä. "täytyyhän se lapsen musiikkimaku muokata heti alusta asti".

Nia: Mullakaan ei erityisen hehkeä olo! Ärsyttää, kun jotkut tuttavat viittivät mun kuullen vaahdota että voi kamala kun on niin lihottu ja sitten puristella niitä pieniä nahkapalojansa siinä. Sitten kun mä sanon että älä hei viitti valittaa mun kuullen että katoppa mua. "No mutta se on ihan eri asia!" No ompa joo tosiaan eri asia, ihan kuin se, että oon raskaana sais mut jotenkin nauttimaan tästä lihomisesta! Huhhui.. Ja herkuttelun hillitseminen on mulle täys mahdottomuus! Aina mä vaan ajattelen että nyt kyllä ansaitsen sitä ja tätä herkkua.. :D Onnekseni mulla ei oo vielä mahassa yhtään raskausarpea, mutta reisiin tuli heti alkuraskaudessa ennen kun tiesin edes olevani raskaana. :o Ja lisääntynyt on tasaiseen tahtiin! Pelolla odotan sitä koska mun mahalle käy sama kohtalo..

Niin ja tosiaan harmittaa kun yks niistä lihomisestaan huolestuneista tuttavista on mun oma mies.. Se on saanut kuulla kuittailuja siitä että sen maha on alkanut kasvaa "samaa tahtia kun munkin" ja ymmärrettävästihän se voi vähentää itsevarmuutta.. Itse en kyllä oo samaa mieltä ollenkaan kuittailijoiden kanssa ja oon yrittänyt sen myös hänelle ilmaista. Ihmiset tietty vaan ajattelevat olevansa hauskoja kun letkauttavat tollasta, tuskimpa tulevat miettineeks että se voi saada hänet epävarmaks, jonka kautta myös mut epävarmaks! :/

Takaisin