Hui kun tänne on tullut paljon tarinaa reilun viikon aikana...
Oltiin koko viime viikko mökillä ja kone oli kyllä matkassa, mutta sitä muuta hommaa oli niin paljon että ei ihan ekana ollut mielessä käydä täällä tutkailemassa kuulumisia.
Viikko menikin sitten mökkipihan raivaamiseen ja halkohommiin... Meillä oli käynyt toukokuun lopussa trombi/syöksyvirtaus kylässä ja kaatanut rannalta tosi monta isoa mäntyä. Luojan kiitos ei mökin päälle mutta tuho oli kyllä aika totaalinen...
Hellettä riitti meilläkin (etelä-lappi) päin ja aamupäivän aikana jaksoin tosi hyvin touhuta mukana. Iltapäivät ja illat olinkin sitten aika poikki, mutta onneksi ei kuitenkaan alkanut supisteleen tms. vaivaa ilmennyt.
Uskallauduin jopa käymään uimassa ilman saunaa, mitä kyllä tapahtuu todella harvoin tähän aikaa kesästä. Yleensä heitän talviturkin vasta heinäkuun lopussa kun vedet on varmasti tarpeeksi lämpimiä. Onko muut uskaltautuneet uimaan? Olen kuullut että toi uiminen on niin kauan aikaa sallittua kun kohdunsuu on kunnolla kiinni eikä maito ole alkanut nouseen.
Sunnuntai-iltana tultiin sit kotiin ja maanantai-aamuna isäntä lähti naapurikuntaan keikkatöihin. Olenkin nauttinut kiireettömästä yksinolosta kotona koiran kanssa, pessyt pyykkiä, täytelly vakuutusyhtiölle korvaushakemuksia (koira sai samalla mökkireissulla hotspotin...) ja siivonnu. Ihanaa kun ei tartte miettiä töihin lähtöä ja katella kelloa
Maanantaina olisikin sitten reissu sinne äippäpolille kontrolliultraan. Jokohan vaavi suostuisi paljastamaan sukupuolensa... Olen itsekin alkanut pikkuhiljaa kääntymään sille kannalle että olis ihan kiva tietää kumpi on tulossa... Edelleenkään sillä ei ole väliä, mutta olis kivempi hankkia "oikean värisiä" vaatteita...
Ai niin, neuvolakuulumisiin jo kirjoitinkin... Meidän otus on ilmeisestikin perätilassa, istuu nätisti pyllylään mun oikealla kyljellä. Kyllä se siltä tuntuukin sillä vaavin pää painaa välillä tosi ikävästä kylkiluihin ja potkut tuntuu koko ajan navan alapuolella. Jotenkin tuntuu että viime viikon aikana liikkeet on vain lisääntyneet ja monotus kestää koko päivän. Mikä ihmeen duracell siellä yksiössä oikein asustaa...? Vai johtuukohan se siitä että nyt on enemmän aikaa kiinnittää huomiota kaikkeen mahassa tapahtuvaan elämään kun ei ole töissä..