Kesäkuun keskustelut!

Meinasin tonne toukokuun turinoihin kirjotella.. mutta nyttenhän on kesäkuu..!! JEI!!emoticon

Niin ja tänään tuli 31 viikkoa täyteen.. Jei siitäkin.!!emoticon

Koitan nyt muistella, mitä toisella palstalla kirjoteltiin.. Hmmm...

No meillä toi pinnasänky on vielä esikoisen käytössä. Harkinnassa on, että käydään ostamassa isojen lasten sänky.. Tietenkin laidoilla.. Sen jälkeen pinnis meiän huoneeseen.. Mutta ei sillä niin kiiru, kun vaaveli nukkuu tommosessa pienessä "kehdossa" niin kauan kuin vaan mahtuu.. Hoitopöytää nyt harkitaan.. Tai semmonen pitää hommata, meillä vaan ei mitään järkevää paikkaa sille.. Nyt mietitään, että ostetaanko semmonen halpa kasattava vai ihan kunnollinen.. Saa nähä.. Ohan tässä vielä aikaa.. 7-11 viikkoa.. Iiik.. ei olekaan..

Moon: No hyvä että sitten joskus sitä kodinhoidontukea saa. Edelleenkin ärsyttää toi mummi, mut minkäs teet. Ja nyt on se eilinen suurempi vitutus kaikonnut. Tosin taitaa tulla kaksinkertasena takas, ku mies tänään sitten lähtee sinne humpuuttelemaan. Kaikenlisäks anoppi tulossa huomenna meille.. Mulle jää siis siivous ja kaupassa käynti.. No joo.. se siitä valituksesta..

Tosta unirytmistä, kun joku(?) en nyt muista kuka, puhui toukokuussa.. Mä oon huomannu sen, että vaaveli vilkkaimmillaan illalla ja juuri kun menossa itse nukkumaan.. IIKS.. Toivottavasti ei tarkoita nyt sitä, että vaaveli yökukkuja.. Tosin välillä tuntuu, että jatkuvasti möyrii siellä..

Noh noh.. Jospa sitä lähtisi ulkoilemaan.. Niin ihana ilma..emoticon
 
Ihanaa, kesäkuu! Kyllä se aika vaan menee lopulta nopeesti, vaikka välillä tuntuuki matelevan... Varmasti ens kuusa viimestään alkaa elokuisten vauvoja maailmaan tulla. Toivotaan, että ei kellään vielä kuitenkaan kesäkuun puolella.

Vauvan unirytmistä oli puhetta toukokuun tohinoitten puolella. Meilläkään ei oo mitään rytmiä havaittavisa. Taas viime päivinä on mahasa möyrytty pitkin päivää, välillä vaan tosi lyhyitä taukoja. Yöllä oon saanu olla aika rauhasa tai sitte nukun niin sikeesti, että en huomaa pikkusen touhuja.

Jes, tääläki viikkoja täynnä tasan 30!
 
Cilmi kyselit unirytmistä. Mä en ole kanssa varsinaista rytmiä huomannut. Minun vaavi potkii usein aamuisin kun olen käyttänyt koirat ulkona ja haluaisin vielä jatkaa unia (ilmoittelee että hänkin on herännyt :) ja myös iltaisin on tosi virkeänä kun rupeaisin nukkumaan. Sitten oon kyllä huomannut sellaisen asian, että kun katson jotain jännittävää ohjelmaa niin mahassa myllertää kovasti vaikka muuten päivällä ei aina paljon liikuskele. :)

Täälläkin tänään huimat 30 viikkoa täynnä. Tuntuu ihan uskomattomalta. Vasta "äsken" oli se 10 viikkoa täynnä ja odotteli sitä maagista 12 viikon rajaa että pääsee "selville vesille". Tosi ihanaa kyllä että ollaan jo kesäkuussa. Ja toivotaan tosiaan, että kenenkään vaavi ei olisi niin hätäinen että putkahtaisi maailmaan jo tässä kuussa.

Me lähdetään miehen ja koirien kanssa tänään reissuun. Vähän jänskättää, ekaa kertaa tuollaisella isolla asuntovaunulla (varsinkin kun vastuulla on katsoa peruuttaessa että ei rysähdä). emoticon


 
Ainiin piti kysyä, että onko kellään muulla tullut vielä virtsankarkailua? Kerroin neuvolassakin, että kun käyn pissalla ja olen nousemassa pöntöltä niin pissaa alkaakin vielä tulla muutamia tippoja, ja sitä tippuu kädelle just kun on pyyhkimässä... jotenkin tuntuu että rakko ei pääse kunnolla tyhjenemään. Neuvolan täti kehoitti harjoittamaan lantionpohjan lihaksia, niin olisi sitten myös synnytyksen jälkeen vähemmän tätä karkailua, pitäis netistä katsoo jotain liikkeitä miten niitä harjoitetaan. Ja tosiaan suurin syy tähän taisi olla se, että vaavi on jo kääntynyt pää alaspäin ja pää painaa rakkoa. Karkailun lisäksi mua tuntuu pissattavan entistäkin useammin. Välillä sitten kun menee pissalle niin ei tulekaan kun vähän vain, ilmeisesti tämäkin johtuu päätarjonnasta.... Oon sitten ruennut käyttämään Tena Ladyn Mini Magic- suojia. emoticon
 
Oi kuuma kesäkuu! :)

Mäkin olen yrittänyt tutkiskella vauvan unirytmiä, mutta ei tää kaveri mitenkään säännöllisesti nuku. Enemminkin tuntuu että menee mun rytmien mukaan.

Kcatri: Samaa vaivaa täälläkin, ärsyttävää! oon vielä aina kuvitellut että mulla olis hyvät lantiopohjan lihakset, kiitos ratsastushistoriani. Ei siitä historiasta tainnut loputtomasti kuitenkaan hyötyä olla.

Tuskastuttavaa kun toi Kela on niiiiiiiiiin hidas! Laitoin paperit sinne sillon pari viikkoa sitten ja ainut tieto mitä netistä löytyy että asiakirjat on vastaanotettu. Mulle on sinäänsä ihan sama mikä pakkaus sieltä tulee, tykkään kummankin paketin vaatteista yhtä vähän. (joo, oon nirso).

Mä olen alkanut nukkumaan tosi huonosti. Illalla ei meinaa saada unta vaikka kuinka väsyttäis. Just kun oon nukahtamassa niin jaloissa alkaa tuntuu silleen ärsyttävälle, ihan kun ei veri kiertäis kunnolla. Sitten pitää lähteä kävelemään hetkeksi ympäri kämppää että se tunne häviää. Vähän ajan päästä siitä onkin sitten taas vessahätä. Huoh...
 
apua pelottavaa ku tajusin ku joku kirjotteli että ens kuussa voikin sitten jo tulla vauva-uutisia. aika on menny tosi nopeesti.. :) ihanaa!

Mulla on järkyttävä väsymys taas kuvioissa mukana :(
Semmosta tulin tänne oikeestaan kyseleen että kun mulla on aikasemmin vauva potkinu ja liikkunu silleen että tunnen tosi hyvin liikkeet ym. mutta tänään ja eilen vauva on mönkinyt välillä mahassa silleen että painaa ilmeisesti tota nahkaani vasten kun se oikeestaan niinku sattuu. ei nyt paljoa mutta inhottavalta tuntuu joka tapauksessa. johtuu varmaan siitä vauva on kasvanut? mahan päältä tuntee myös selvästi jos vaikka jalka on mun nahkaa vasten.
onks muilla ollu tämmöstä? epäilin myös että jos vauva on selkä mun mahanahkaa vasten niin voiko se johtua siitä? sillon kun ne vauvan liikkeet sattuu niin samalla on maha koskiessa semmonen ihan kova. ei kuitenkaan kokonaan..en usko että on siis supistuksia :)
tää oli maailman huonoin selitys. toivottavasti joku osaa vastailla :D

rv 29+2
 
savanna90:  Mitä isommaksi vauva kasvaa, sitä vähempi sillä on tilaa möyriä ja liikkeet jää semmosiksi pienieleisemmiksi tuuppauksiksi verrattuna aikaisempiin potkuihin ja kuperkeikkoihin.  Ja tosissaan sattuu kun on maha pinkeenä kun vauva itteään painaa vatsanahkaa vasten tai tökkii kylkiluihin.

wilperi:  Mulla täsmälleen samoja nukahtamisvaikeuksia!  Tosissaan ärsyttää kun on jaloissa semmonen pönttö olo :(  Sitten kun mies vielä kuorsaa ja mölyää unissaan...  Muutenkin mulla viimeksi ainakin väheni unet loppua kohden ihan 2-4h/yössä ja tuntui että oli tosi luksusta kun synnytyksen jälkeen saikin nukkua niitä pikkupätkiä kun vauva herätti vain kolmisen kertaa yössä :D  Nyt tuntuis että ois unimäärä taas liukumassa tohon vähäsempään :(

Cilmi:  Täällä on kanssa alkanu tulemaan vähän unirytmin tapaista.  Lähinnä siis niin että vauva remuaa iltaisin ja öisin.  Välillä jää oikein ihmettelemään päivällä että pitäisköhän ruveta tekemään liikelaskentaa kun ei muista millon vauva on edellisen kerran liikkunut.  Onneksi tuo iltaisin aloittaa sen temmellyksen kuitenkin.

Tuli mieleen, kun postissa tuli kutsu 30-vuotisseulontaan (papa-koe siis), että onko joku teistä käynyt papassa raskauden aikana?  Kun mulla ei ole mitään tietoa että voiko/kannattaako sitä ottaa tässä vaiheessa raskautta.  Ehkä helpompi olis kuitenkin nyt sitä aikaa varailla kun kuukautiskierto on kuitenkin synnytyksen jälkeen sekaisin niin ettei uskaltaisi mitään aikaa varmaksi luvata kuitenkaan.

Mä odotan kanssa tota 30-viikkoa :D  Se tosiaan tuntuu niin paljon enemmältä kuin 29+ :D  Eipä siihen monta päivää enää olekaan!
 
Jaha, meillä alkaa kuta kuinkin olla kämppä kasassa ja tavarat purettuna. Olen ehtinyt tänään siivota ja verhotkin on saatu seinälle. Tunnen jopa ylittäneeni itseni, koska olen jopa tauluja laittanut. Alkaa tuntua kodilta. Kaikkea kivaa uutta pitäisi hommata, esimerkiksi parvekkeelle.

Joku oli pinniksestä kysellyt. Meillä pinnasänky kasattiin heti, kun saatiin se, elikkä pääsiäisen jälkeen. Jotenkin halusi jotain konkreettista esille, että nyt on vauva tulossa. Ei siinä patjaa ole, eikä muutakaan, mutta onpahan kasassa. Nyt muuton jälkeen meillä pinnasänky on toiminut petivaatteiden "varastona". Meillä ei ole tällä hetkellä sänkyä, koska edellinen vietiin muutossa kaatopaikalle, joten olemme bunkanneet olohuoneessa ja siivoan sänkyhommat aina pois päiväksi.

Unirytmistä: Oma unirytmi on hieman muuttunut. Ennen sammuin ennen kymmentä ja nukuin mahdollisimman pitkään, työ aamuina kahdeksaan ja vapaapäivinä yhdeksään. Nyt sitten olen alkanut kukkumaan yötä myöten jonnekin kahteentoista tai yhteen asti ja aamulla herään ensimmäisen kerran neljän viiden aikaan ja syön ja yritän saada uudelleen unta ja nousen yleensä seitsemältä. En koe olevani päivällä väsynyt, joskus nukun parin tunnin päikkärit, mutten läheskään joka päivä. Tuntuu, että on aivan täynnä energiaa.

Vauvan unirytmistä: En tiedä onko vauvalla tietynlaista unirytmiä. Kai sillä on. Aina aamulla kun herään, niin pieni ilmoittaa myös olevansa hereillä. Päivän mittaan se mua monottelee sitten ja varsinkin jos istun semmoisessa asennossa, että vauvalla on ahdasta, niin saan potkua suoraan kylkiluihin. Iltaisin sitten jumpataan oikein kunnolla. Liikkeet ovat jotenkin vaimentuneet, eivät tunnu enää niin kovilta. Ilmeisesti tila alkaa käydä vähiin. Mulla alkaa olla kohtu jo todella ylhäällä ja se jo painaa mahalaukkua ja keuhkoja, niin enää sillä ei ole varaa kasvaa kuin eteenpäin. SF-mitta viimeksi mitattuna joskus rv 29 tienoilla 33cm, että yläkäyrillä mennään ja kovasti.

Vaivoista: Mulla ei enää onneksi supistele ihan tuhottomasti ja kävinkin tuossa eilen tsekkauttamassa kohdunkaulan tilanteen ja kiinni oli ja kiinteä. Nyt on alkanut tulemaan yöllä niitä lantiokipuja. On hankalaa kääntää kylkeä, koska nivusiin ja häntäluuhun sattuu ihan sikana. Samoin alamahan lihaksiin tai johonkin sattuu, jos vauva on yöllä nukkunut tietyllä puolella pitkän aikaa enkä ole itse kääntynyt. Närästystä on iltaisin, varsinkin jos erehdyn syömään esim. karkkia (EHKÄ JOKA ILTA :D). Suonenvetoja mulla on joskus yöllä pohkeissa ja päivisin jalkapohjissa. Käveleminen alkaa mulla olla jo hiukka kuormittavaa, joten kuljen kaikista mieluiten pyörällä. Painoa on tullut tähän mennessä 9kg. Mulla on ah, niin ihania peräpukamia (ja kaikkia varmasti kiinnostaa) ei onneksi pahoja, mutta onpa kumminkin. Sitten mullakin alkaa tulemaan taas noita Kcatrin mainitsemia virtsankarkailuoireita. Pari kertaa aivastaessa ja hankalasti liikahtaessa on meinannut tulla kuset housuun. Onneksi vielä vältytty ja säästytty muutamalla tipalla. Rakko tuntuu koko ajan olevan täynnä ja pissalla saa laukata useita useita kertoja päivässä. Enemmän kuin aiemmin. Vauva taitaa olla pääalaspäin ja pää painaa rakkoa. Näin itse luulen.

Ja mitähän muuta... Olen ihan raivona koko ajan. Mies saa kyllä koko ajan huutia. Huudan ku hullu ja olen stressaantunut ja panikoin ja hermoilen, itken ja paiskon tavaroita. Ei ole yhtään oma ittensä olo. Ällöttää olla näin paksu ja lihava ja muodoton.

Niin ja minäkin seuraan Leluponin blogia, mutten voi kommentoida. :/

Noniin, tulipahan nyt sitten valitettuakin vähäsen :D. Ei mulla muuta. Kiitos!
 
Moon: Mulle neuvolantäti viime raskaudessa sanoi, että ei mielellään kannata papakokeeseen mennä ku on raskaana.. et ehtii sitä sitten myöhemmin.. Ja mulla oli sillo määräys, että puolen vuoden välein, ku oli jotain muutoksia ollu.. Mut oottelin synnytyksen jälkeen ja silloin sitten menin.. Mutta kannattaa nyt varmistaa jostain.. en tie onko tapauskohtaista..

Tänään on supistellut ja kovaa.. Ja kipeesti. Ja usein.. Yhes vaihees tuli 3-8 minuutin välein.. Itkua väänsin täällä.. Onneks meni ohi.. Mies tosiaan siellä juhlimassa ja mä täällä kahestaan pojan kanssa.. Ei muuten ollu kivaa ku mulla kauheet supistelut päällä ja poika otti ja meni kaatumaan.. ja kauhee itkeminen.. Poika itkee joskus niin, ettei vedä välillä henkeä ja sen jälkeen sitten saa jonkinlaisen kohtauksen, ku aivot ei saa happea.. (näin siis oon ite järkeilly asian) Ja tietty nyt just itki simmotti.. Kauheella kiireellä supistelujen keskellä nappaamaan poika syliin.. Ja ai että et teki kipeää.. Raivostuttaa ny enempi se, et äijä läks ryypiskeleen.. Saatana..emoticon Huomenna ei kyl tasan nuku krapulaansa pois, vaan herää aikasten siivoomaan, ku kerran oma äiti tulossa kyläilemään.. Kauhee Justiina määki..emoticon

Olipas taas omaa napaa.. ääh.. ärsyttää itteni..
 
Hui tuo Savanna90:n lause, että ensi kuussa saattaa tulla jo vauvauutisia! Enpä ollut tullut ajatelleeksi! :D
Meilläkin pinnasänky ja hoitopöytä on ollut jo piiiitkään kasattuna, samontein kasattiin kun ostettiinkin. Vaikka meillähän olisi ollut tilaa säilyttää niitä kasaamattominakin... :) Mutta kivemman näköisiä ne on kasattuna kuin osina pahvilaatikoissa!
Meidän pikkuisellakin on jonkin näköistä rytmiä havaittavissa. Iltaisin ja aamuisin potkitaan eniten. Päivällä olen sen verran liikkeellä, ettei liikkeitä niin paljoa tunnu. Mutta aamuisin on varsinkin melkoiset jumpat aina vessakäynnin jälkeen! :D
Äääh, taas tuli tämmöinen pikakirjoitus. Pitää rientää heppoja laitumelle viemään. Kiva, kun blogini on saanut lukijoita! Ehkä jaksan nyt kirjoitella sinne vähän ahkerammin... :)
 
No niin, ensimmäiset tavarat sairaalakassissa valmiina :)  Tuli semmonen olo, että jotain konkreettista tarttis saada tehtyä.  Paljonhan tota tavaraa puuttuu (vaikkei nyt hirveesti toki tartte edes mukaan) mutta onpa nyt alku ainakin kasassa.  Ja HUOM tulevat mammat!  Hommatkaa kotiutumisreissua varten tommonen lasten uimarengas!  Jos nimittäin repee/leikataan paikat niin autossa istuminen ilman rengasta on ihan tuskaa (t.nimimerkki "kokemusta löytyy").  Nyt noita renkaita vielä löytyy helpolla joka marketista ja tiimarista eikä hinta ole kuin pari euroa eli ei ois iso hukka jos renkaalle ei käyttöä tuliskaan (ja saahan sen sitten muksulle myöhemmin käyttöön).

Pitäis ottaa itteä niskasta kiinni ja siivota.  Alkaa jo pölykoirat villiintyä <:)  Huomenna luvassa ankara pyykkimaraton; meidän kone hajos pari viikkoa sitten ja huomenna vihdoin saadaan uusi!  Pojan pyykkiä olen kyllä käyny porukoilla pesemässä mutta muuten on nurkat pullollaan pyykkiä, HUH!

idaho:  Toivottavasti se ukkosi älyää jättää vastasuudessa noi retkensä tekemättä!  Jos noin kovin supistaa niin koskaan tiedä millon se lähdön hetki koittaa.  Mäkin oon yrittäny ukolle tähdentää että viimeistään juhannuksesta eteenpäin sais olla selvinpäin, vituttais kyllä yli kaiken jos jäis synnytyksestä pois ryypiskelyn takia :/

Perhana ku tekis mieli mennä kasaamaan sitä pinnasänkyä <:)
 
Niinpä se viimeinen kolmannes alkoi ihan huomaamatta! :)

Hölmöjä tämmöset keskellä viikkoa olevat vapaat kun menee pienen ihmisen pää ihan sekaisin. On ihan viikonloppu fiilis vaikka huomenna on taas ihan normaali päivä.

Meillä mies järjesti kesälomat niin kivasti että aloittaa lomailun heinäkuun puolessa välissä ja pitää kuukauden lomaa, hyvällä säkällä hän saakin sitten heti loman jälkeen jäädä isyysvapaalle. :)
 
Moon: Täälläkin on mietitty sitä sairaalakassia. En ole vielä pakannut, mutta olen valinnut lapselle kotiintulovaatteet. Mitä pakkasit mukaan ja minkälaiseen laukkuun? Voiko sillä laukulla olla edes väliä :DDDD. Pitääkö muksun kamat pakata eri kassiin ko omat, vai meneekö ne samassa...
 
Moon: Mulleki tuli joku aika sitte kutsu seulantatutkimukseen. Neuvolasta asiaa kyselin ja sanoivat, että raskausaikana ei kannata/saa/tarvi mennä, koska papa otetaan (vissiin kaikilta) jälkitarkastuksesa.

Mulle meinaa ihan mökkihöperyys iskiä. Oon välillä ihan hyvällä tuulella ja nautin kotona rauhasa olemisesta, mutta välillä iskee kamala turhautuminen ku ei pysty mitään tekeen, heti alkaa supistaa. Yleensä se pahantuulisuus iskee sillon ku mies tulee töistä tai muista menoistaan kotia, ei kiva. :(  Mua ärsyttää suunnattomasti tuo oma pahantuulisuus. Suurin haave on toteutumasa, mies on aivan ihanan kannustava ja huomioonottava koko ajan ja kerranki sais vaan nauttia kotona olemisesta ilman työstressiä - ja sitte pitää olla niinku perseeseen ammuttu karhu. Miksi, oi miksi?!?

Vauva on potkinu taas koko päivän. Välillä oon jopa toivonu, että malttais hetken olla rauhasa, vaikka pääasiasa ihania nuo potkut ja möyrimiset on. Öisin oon onneks saanu tähän asti olla rauhasa eikä pikkunen oo vielä heräilly mun yöllisillä vessareissuillakaan.
 
Nia:  Mulla on jopa niin elegantti sairaalakassi kuin Pirkka-ruokakassi XD XD XD  Mulla on pakattuna jo lapsen kotiutumisvaatteet, itelle imetysliivit+liivinsuojia, pikkuhousut (ettei vaan unohdu), vauvan tuleva unilelu, pillimehuja, kuivattuja luumuja, kamera, hiusharja ja se uimarengas.  Vielä puuttuu hammasharja+tahna, dödö, kotiutumisvaatteet, käteistä kanttiinia varten, kirja tai muuta ajanvietettä, kännykän laturi ja paristot kameraan.  Niin ja kaukalo tietty, mutta sen voi ukko tuoda sitten kun hakee meidät kotiin.  Mulla oli viimeks ties mitä muutakin mukana, mm. omia oleskeluvaatteita sairaalaan ja meikit, mutta eipä niille tullu käyttöä.  Meikkaaminen ei ollu päällimmäisenä mielessä ja oli kätevämpi olla niissä sairaalan vaatteissa joita sai liata kaikessa rauhassa :)  Varmaan mietin sitten lähempänä mitä evästä vois pakata mukaan, ehkä jotain hedelmiä.  Mulla nimittäin tuli niillä sairaalan annoksilla ihan kauhea hivuttava nälkä :D  Se imettäminen vie niin rutosti energiaa!
Jotkut muuten pakkaa lapselle oman kassin ettei tartte sitä sitten sairaalassa säilytellä vaan mies voi tuoda sen laitokselle sitten kun on kotiutumisen aika.  Ite en luota siihen että ukko muistaisi joten lapsen kamat on siellä omien kamojen jatkeena :D

Josku:  Mua kanssa vaivaa toi krooninen pahantuulisuus.  Ja nimenomaan sitten kun mies tulee kotiin :(  Päivällä sitä kaipaan ja sitten kun se tulee niin tuntuu vaan että se "häiritsee" tai muuten vaan jäkätän sille :(  Ei kivaa!
Täällä ei muuten sitä papaa oteta jälkitarkastuksessa joten täytynee soitella neuvolaan ja tiedustella miten mun kannattaa menetellä.

Vitsi mun on ollu vaikeeta muistaa että tänään on pyhä!  Ukko on ollu töissä ja mä oon eläny ihan tavallisessa arjessa.  Meinasin lähteä ruokakauppaan, kävin turhaan postia kuikkimassa laatikolla, suunnittelin neuvolaan ja labraan soittamista jne jne...  Hohhoijaa, pääni on laho <:)

Jostain olen mielestäni muuten lukenut että hyvä tapa pitää lantionpohjan lihakset timmeinä on vilkas seksielämä.  Meillä vaan ainakin on kummasti taas hiipunut siihen maksimissaan kertaan per viikko...  Mutta kaipa se omakivakin lasketaan? ;)

Näin tossa pari yötä sitten semmosta unta että synnytin jo näillä viikoilla ja lapsi oli 53cm ja päälle 2900g.  Ööööö...
 
Hieno homma kun joku tuli maininneeks siitä miehen vesilinjasta synnytyksen lähestyessä. En ollu nimittäin ajatellut ees koko asiaa. Mutta niinhän se on, ei voi tietää koska on h-hetki ja jos mies sattuis sillon olee (edes vähän)humalassa niin se kyllä harmittais, JA PITKÄÄN! Nyt täytyy jo alkaa psyykkaamaan miestä selvistelylinjalle. Kun itekkin oon kunnialla suoriutunu alkoholitta tän koko ajan niin saa kyllä mieskin sen verran "uhrautua" että selvistelee mun kanssa ees loppuajan. ;)
 
mie oon kans aina silloin pahalla päällä kun ukko tulee kotiin. tosin sitä se ei tee montaa kertaa kun viikot on pois. onneks. itelle oon selittäny sen sillä et kun eka on kauhee ikävä kun monta päivää joutuu yksin olemaan ja se sit purkautuu kerralla kaikki paha olo ukolle kun se tulee. 
Onneks se on vielä ainaki ymmärtäny mua. ja tänään oli linkittäny facessa tt purontakasen ei kukaan muu biisin mulle, olen nyt ihan myyty <3 
 
APUA! Mulle iskee varmasti joku paniikki ku puhutte sairaalakassista ;D Mää oon kyllä miettiny jo että mitä kaikkee pitää hankkia sinne ja laittaa mutta en ees tiiä mistä saisin hyvän kassin taikka että saisin itteeni niskasta kiinni ja ostaisin sinne tarvittavat ( aion nimittäin osaa hammasharjan+tahnan, shampoon+hoitoaineen ja ainakin dödön ja naamarasvan erikseen sinne kassiin ettei ne unohdu sitten lähtiessä kotiin) :D En nyt ihan viitti kuitenkaan matkalaukkuun niitä tavaroita pakata!! Ja nyt rupesin jo miettimään, että ei ole edes vauvalle kaikkea tarpeellista hankittuna kuten VAIPPOJA?!?!?! Tuli jotenkin kauhean konkreettiseksi tuo lapsen syntyminen neuvolalääkärikäynnin jälkeen (josta lisää neuvolakuulumisissa).. Turvakaukalokin on vielä edellisillä omistajillaan, APUA:D
Vaunut muuten anoppi ja appiukko lupasivat osakseen sponssata, joten saadaan justiin sellaiset kun halutaan <3 IHANAA! :D

Että tässä teille nyt vähän panikoitumista :D Niin ja oikeen hyvää kesäkuuta kaikille!!!
 
laukku:  Hui mitä uutisia :O  Toivottavasti se pieni nyt malttaa pysytellä mahassa loppuun asti levolla!  Lohtuna voin sanoa että kaverilla oli sama tilanne ja loppujen lopuksi synnytys käynnistettiin yliajalla <:)  Hän tosin sanoi että meinasi ne seinät kaatua päälle kun mitään ei saanut oikein tehdä ja raskaus vain kesti ja kesti.
Mä meinaan kanssa ostaa noi hygieniatarvikkeet sairaalakassiin erikseen niin ei tosiaan tartte niitä sitten erikseen haalia kun lähdön hetki koittaa.  Kassin suhteen ei tosiaan ole muuten väliä mutta siellä sairaalassa saattaa olla tosi rajalliset säilytystilat joten suosittelen pehmeää kassia!  Hyvinkäällä oli ainakin huoneessa lukolliset kaapit mutta joissain sairaaloissa taitaa rajoittua se säilytystila siihen yöpöytään.

Noista vaipoista vielä, että niitä ei pakettia enempää kannata hommata valmiiksi.  Jos merkki tai koko ei jostain syystä passaa niin ei ole turhaa hamstrattuna sitten.  Vaippojahan saa sitten kyllä melko vaivattomasti kaupasta lisää (=uskaltaa varmasti laittaa miehenkin asialle).  Ja sama homma pätee kestovaippoihin (oonko mä muuten ainoa joka kestoilee/suunnittelee kestoilemista???), niistäkään ei ennalta tiedä sopiiko se malli just omalle lapselle.  Älkää muuten säikähtäkö alussa läpivuotoja jne. etenkään jos on upouudet vaipat - se imukyky paranee huomattavasti joka pesussa!  Samoin ne säädöt oppii aika äkkiä laittamaan omalle lapselle sopiviksi.

Ainiin, kaukalo pitääkin kaivaa pikkuhiljaa esille.

Meidän lomasuunnitelmat tyssäsi sitten...  Eipä tullu miehellä hääviä palkkaa joten se siitä parin viikon vapaasta.  Juhannukseksi mennään kuitenkin mökille, kyllä se perse nyt ainakin yhden pitkän viikonlopun saa luvan kestää!  Harmittaa nää talousasiat yli kaiken, etenkin kun itse ei voi tehdä mitään asian helpottamiseksi :(  Mulla on tässäkin kuussa vain yks onneton työvuoro.  No onneks osaan venyttää senttiä ja loihtia ravitsevaa ruokaa hyvinkin pienellä budjetilla :)  Ja onneksi on riistapakastin vielä lihaa pullollaan :)  Ja onneksi vauvalle on kutakuinkin kaikki jo valmiina :)

Ja I-H-A-N-A-A, kohta se pesukone tulee!  (pienet ne on kotiäidin ilot)
 
Takaisin
Top