Kesäkuun keskustelut!

leluponi: Se tilinumeron saa lisättyä netissäkin kelan sivuilla. Ei tarvi kaikenmaailman papereita lähetellä :)
 
wilperi, joo niin mä vähän ajattelinkin. Onneksi, ettei tarvitse noin typerää asiaa lähteä paikan päälle selvittämään! Koska tosiaan, se tilinumero luki siinä paperissa...

Täälläpä on harvinaisen hiljaista. Kaikki taitaa olla juhannuksen vietossa. Minä odottelen kihlattuani vielä töistä kotiin, ja n. vartin päästä pitäisi olla pihassa. Todella hyvä päivä tienata rahaa, juhannus+iltalisät!  Me ei juhannusta sen kummemmin vietetä, mitä nyt syödään hyvin ja saunotaan. Täällä sääkin on melko mainio, aurinkokin paistaa, mutta ei ole liian kuuma. Huomenna me vietetäänkin kihlajaispäivää, ensimmäinen vuosi kihloissa takana! emoticon Olisinkohan mä uskonut, jos vuosi sitten mulle oltais sanottu että ens vuonna tähän aikaan sä oot jo viikolla 32 raskaana! :D
 
Juhannus sujui täällä ihan leppoisasti anoppilassa. Mies teki muurinpohjalettuja ja grillasi, eli syötiin hyvin. Ostin kaupasta alkoholitonta Spring omena -siiderijuomaa, oli muutes aika hyvää... :)

Meillä oli juhannusaattona kihlajaisvuosipäivä, kuusi vuotta oltu kihloissa. Ja viikon päästä sunnuntaina on häävuosipäivä, kaksi vuotta naimisissa. Mies joskus sanoi, että sinä se jaksat noita vuosia laskea joka asiassa. :) Tottakai. :)

Eipä tänne ihmeempiä kuulu ja aika hiljasta on, kaikki vielä juhannuksen/ viikonlopun vietossa. Palataan asiaan ensi viikolla!
 
Onnea Kcatrille vuosipäivistä!

Täälläkin juhannus meni ihan mukavasti. kotona oltiin ja grillattiin. Juhannuspäivänä poika läks serkun kanssa matkailemaan ja äiti ja isi sai vapaapäivän.. Nyt kovin ootellaan et matkalainen saapuis jo kotiin..

Mulle tuli tosa yks päivä ihan outoja vatsakipuja. Ihankuin olisi vetänyt suonta tosta oikeelta alhaalta. Seuraavana päivänä sattui toiselta puolelta, mutta ei samanlatti.. Ja myöhemmin oli kanssa aika kovia kipuja alavattassa.. Tiiä sitten mitä olivat..  Vauva kuitenkin liikkunut. Tosin hieman eri tavalla kuin aiemmin, mutta nyt on jo sen verran ahasta siellä, et luulen sen johtuvan siitä..

Mullakin tuli eilen oikeen kunnon kuumia aaltoja.. huhhuh.. Luulin et teen kuolemaa..

Ähkyks ittensä tietty syöny ja huomenna on neuvola.. IIIKS.. painoa tullu ihan hirveesti.. Tiiän sen jo nyt.. Ällöttäää...

Jäädään oottelemaan muiden kuulumisia..:)
 
Täälä juhannus on sujunu erittäin rauhallisisa merkeisä. Lähinnä ollaan oltu vaan kotosalla ja muutamalla mökillä pyörähdetty. Eipä sitä oikein mitään pysty tekeen ku supistelee niin usein ja väsyy tosi helposti. Supistukset on muuttunu selvästi kivuliaammiks: tosi tukala olo, maha kivikova, menkkamainen kipu alamahalla ja alaselkää jomottaa. Pahimmillaan on supistanu viitisen minuuttia putkeenki. Onneks kaikki supistukset ei oo kivuliaita ja useimmat menee ohi tosi nopeesti. Viikkoja on nyt 33+3 ja se tuntuu tosi vähältä, ei vauva saa vielä syntyä! Ihan hassua ku joskus viikon 25 tietämillä iloihti siitä, että on jo ns. turvalliset viikot... Ens viikolla pitäis tulla äitiyspakkaus, se on viikon kohokohta!
 
Tervehdys taas!
Kotiin palattu, kamat purettu ja kohta taas sitä perinteistä:  ruuanlaittoa, pyykkäystä jne...

Oli ihan mukava juhannus.  Ukko todellakin malttoi olla selvinpäin ja jopa paasata siitä suurinpiirtein kaikille kavereilleen (puhelimitse) isoon ääneen melkeinpä ärsytykseen asti X)  No toisille se on isompi juttu kuin toisille...  Numeroa tehtiin siitäkin että luultavasti suurimmalla osalla suomalaisista on huonompi olo kuin hänellä!  Ikään kuin kaikilla olisi tapana semmonen apinakänniperinne kuin eräillä.  Pitäis vissiin ottaa huumorilla.  Nojoo.

Hyvin tuli syötyä ja juotua, kaikkia ihania kala- ja grilliherkkuja, nam!  Ja tietenkin herkuteltua myös sillä alkoholittomalla siiderillä :)  Mukavaa juoda joku raikas juoma saunan päälle, limppari ei jotenkin samaa asiaa aja, vähän liian makeaa mun makuun.  Mutta tosiaan, poika nukkui aivan käsittämättömän huonosti!  Yöt kului valvoen siis itselläkin :(  Lapsonen on tottunu nukkumaan omassa huoneessa omassa rauhassa ja häiriintyi kun oli äiti seurana...  Mies siis nukkui kyllä, ekan yön perheen kanssa piharakennuksessa ja kaksi yötä päärakennuksessa.  Ja nukkui päikkäritkin moneen kertaan joka päivä.  Tasan ei mee nallekarkit <:)  Kyllähän mäkin parit pikkupäikkärit sain nukuttua mutta tuntui jotenkin niin epäreilulta että toinen sai nukkua enemmän vaikka nukkui yötkin <:)  En kai mäkään ihan helppo tapaus ole...  Asia, mikä on ihan oikeesti ärsyttänyt, on se että kaiken makoilun seurauksena ukolla on selkä jumissa ja sitä podetaan NÄYTTÄVÄSTI!  Ikään kuin ei itse kullakin olisi oikeitakin vaivoja :D 

Meillä oli suunnitteilla heinäkuussa mökkireissu tuttavapariskunnan ja heidän tyttärensä kanssa, mutta saas nähä nyt.  Miehet kun ovat keskenään suunnitelleet jos vaikka mitä omaa hauskanpitoa vesiskoottereista kalastukseen sun muuhun.  Ei siinä sinällään mitään, mutta jos mä valvon yöt jo lapsen kanssa, niin en todellakaan jaksa yksin hoitaa kaikkia päivähommiakin eli lapsenhoitoa, tiskausta, ruuanlaittoa, vesien ja puiden kantamista, saunanlämmitystä...  Ja siksi toisekseen tossa mökkialueella on ainakin aikaisemmin ollut vesiskootterikielto.  Ukkohan ei sitä tietenkään usko, vaan on vakuuttunut että mä olen keksinyt sen omasta päästäni.  Niinpä tietenkin.  Ja kun tosiaan mulla on kokemusta siitä, että mä hoidan kaikki mökkihommat ja yövalvomiset yksin ja mies huitelee uimassa, kalassa, päiväunilla jne. eikä edes huomaa että ei osallistu mihinkään kun kerran on perheensä mukana reissussa <:) 

Karsee valivali, ottakaa huomioon että oon viimeisen neljän päivän aikana nukkunut n. 12 tuntia yhteensä <:)

Mä ootan kanssa kauhulla tota ensi viikon neuvolaa!  Tuntuu että nyt on taas syöny vähän turhan hyvin <:)  Joskaan tuolla nyt niin merkitystä, kyllä ne kilot sitten hissukseen katoaa jahka lapsi on ulkoistettu :)
 
Täällä on kans saatu juhannukset vieteltyä.

Perjantaina oli puhetta, että oltais menty jonku kaverin luo grillaamaan. No yllätys, että tässä kaveriporukassa kaikki jahkaili edes takaisin, eikä kukaan saanut päätettyä, että mihin kokoonnutaan. Loppujen lopuksi porukka päätti jäädä keskustaan ja grillailla siellä vesisateessa ja ähistä yhden ihmisen pienessä 46 neliön kaksiossa. Me ei sitte siihen hommaan lähdetty ollenkaan mukaan vaan grillattiin kotona omalla parvekkeella. Mies meilläkin poti näyttävästi suunnitelmien kariutumista, tämä kun oli hänen viimeinen mahdollisuutensa vetää perseet. Huoh. No, minä sitten pyysin kaksi tyttökaveriani meille istumaan iltaa ja niinhän me istuttiin ja juoruttiin aina yö kahteen asti, kunnes porukka viimein päätti, että minne kokoonnutaan. Lähdimme siis yöllä, minä kuskina, ajamaan tuohon kuuden kilsan päähän mieheni ystäväpariskunnan luo, joita en edes koskaan ollut tavannut. Siellä meni sitten aamu viiteen.

Luulin pääseväni viideltä nukkumaan. No, lapsi sitten aloitti hirveät hepulit. Melkein nukahdin kuuden jälkeen mutta ei. Puhelin soi ja ystäväni soitti Posiolta mökiltä humalassa. Siellä oli ollut riitaa ja hän oli aivan paniikissa. Tunti mulla kului sitten puhelimessa varmistellessa, että tämä ystävä on ok ja että saavat tarvittaessa sinne korpeen jotain apua. Menin seiskan aikaan takaisin sänkyyn ja mies kuorsaa. Yritän häntä saada kääntymään ja hän alkaa kännissä riehumaan unissaan, eikä herää. Huutaa vaan ihan päättömiä juttuja ja huitoo käsillä. Mun miehellä on siis aivovamma ja hänen nukkumisensa on muutenkin tosi levotonta, mutta humalassa jotain ihan järkyttävää. Lähdin sitten kuorsausta ja huitomista karkuun sohvalle missä kuijotin jonnekin kymmeneen asti ja menin takaisin sänkyyn. Nousin ylös yhden tienoilla.

Mies olikin sitten herätessään niin karmeassa krapulassa, että ainut asia, mitä olin koko juhannukselta odottanut, eli syömingit minun äidin luona (asuu melkein naapurissa) jäivät häneltä välistä ja jouduin menemään yksin. Yhteisestä illan vietosta oli sovittu jo kuukausi sitten ja minua todella ärsytti, että hän ei sitten voinut krapulaltaan tulla. Oli vielä ostanut ensin perjantaille kaljaa ja totesi, että siitä voi tulla huono olo ja hakikin sitten lisäksi 2 litraa punaviiniä, ettei tulisi sitä krapulaa. Niinhän siinä kävi, että kaikki punkut meni ja suurin osa oluista.

Kehtasi vielä eilen illalla ottaa kolme kaljaa, kun minä menin nukkumaan... ihan ku ei olis loukannu mua jo tarpeeksi. Jos jotain hyvää, niin sainpahan raivopäissäni kämpän siivottua lattiasta kattoon. Että tämmönen valivali ja paska juhannus meillä. Pelkkää riitaa ja pahaa mieltä. Sanoin miehelle, että nyt on sitten hänen juomiset juotu. Tällä viikolla siihen viinaan meinikin 60e ja me ollaan seuraavat 2 viikkoa nälässä, kun tuet tulee vasta heinäkuun puolessa välissä ja tilit on nollassa.

Meilläkin huomenna neuvola. Saapa nähdä miten on paino noussut ja onko vauveli pysynyt raivotarjonnassa. Mulla oli jotain muka mielessäkin, mitä pitäsi neuvolassa kysyä, mutten nyt edes muista, että mitä ne asiat oli. Olis pitäny kirjottaa ylös. No, ehkä ne ehtii vielä ennen huomista putkahtaa mieleen. Toivottavasti ne ei tällä kertaa hukkaa minun pissanäytettä, niin saadaan tietää onko pissassa proteiinia tai sokeria. Vähän jäi huolettamaan, kun viime kerralla sitä ei tarkastettu.
 
Täällä kans juhannus vietetty..

Perjantai meni kaveriporukassa saunoessa ja grillaillessa.Lauantaina vietettiin kahdenkeskistä laatuaikaa hyvän ruoan parissa.Tänään päivä meni anoppikokelaan luona.
Huomenna olis paluu arkeen ja päästävä tuosta pyykkivuoresta eroon samoiten tästä sotkusta mikä täällä vallitsee kun ei juuri kotona ole kerennyt olemaan.

Tänään iski joku ihme huimaamiskohtaus. Silmissä sumeni ja näkökyky oli vaan osittaista. Näky vaan sumeisia ääriviivoja asioista. Se kun helpotti tuli kaamee päänsärky. Hmm..Mistäköhän moinen?

Täällä kanssa syöty ittensä ähkyyn. Saa nähä mitä vaaka sanois jos siihen uskaltautuis. Ehkä odotan sinne neuvolaan asti. Niinkuin Moon sanoi kyllähän ne kilot lähtee sitten ajallaan kun vauva näkee päivänvalon:)
 
Mä olen kanssa herkutellut ihan surutta, vaikka tiedän että se ei olekaan kamalan terveellistä vauvalle. En jaksa ottaa stressiä painonnoususta vaan syön sitä mikä hyvältä maistuu. Kyllä se paino sitten siitä putoaa ja maha häviää. Ihan varmasti aion laihtua synnytyksen jälkeen mammavuotta ajatellen. :)

Kaupungille asioimaan... tulipa nukuttua huonosti, jotenkin ei ollut hyvä nukkua missään asennossa. Rupeaa olemaan lopun alkua, kun kaverit sanoi että raskauden lopussa ei meinaa saada enää nukuttua kun masu painaa. Aamulla kun olisin just saanut unenpäästä taas kiinni niin masuasukki innostautui jumppaamaan kylkiä vasten...

En olisi tosiaan kaivannut helteitä takaisin, mulla on nytkin ollut tooosi kuuma kokoajan. Mies ihan ihmettelee kun nukun ilman paitaa, sisälämpötilan ollessa 22. Talvella se on ehkä 21 ja vedän pyjamaa päälle villasukkien kera. Ehkä tää johtuukin raskaudesta. :)
 
Yrh...  En tiedä söinkö eilen jotain sopimatonta vai mikä on mutta yöllä heräsin kun meinasin oksentaa sänkyyn.  Siitä asti on ollu semmonen vellova paha olo.  Oon kyllä syöny ja juonu varovasti ja sisuksissa on pysyny mutta tosi äklö olo.  Tiedä sitten johtuuko vain raskaudesta.  Olkoon mikä on, toivottavasti menee ohi pian!
 
Täällä meni juhannuksen julhinta vallan mukavasti. Perjantai vietettiin kavereiden kanssa grillaten ja saunoen. Kävin jopa uimassakin! Eipä tarvi huolehtia ettei tänä kesänä sais talviturkkia heitettyä :)
Meidän isäntä myös nautti aikas huolella tuota alkoholia, ihan luvan kanssa tosin. Siihen malliin ukko kuitenkin nautiskeli että piti puolipakolla komentaa se 1 aikaan yöllä kotiin ja herra sitten sammuikin melkein heti autoon. Lauantaiaamun miekkonen lähinnä halaili posliinia. Oli varmaan tosi mukavaa vetää puku päälle ja lähteä sukujuhliin kamalassa darrassa. Ihmeelliisesti se kuitenkin skarppasi ja selvisi juhlista ilman huonoa oloa. Muutenkin ne juhlat oli positiivinen ylläys. Olin varautunut lähes kaikkeen mahdolliseen skitsoiluun yhden sukulaisen taholta mutta onneksi istuttiin koko tilausuuden ajan eri pöydissä niin ei tarvinut olla missään tekemisissä kyseisen henkilön kanssa.
Kokonaisuudessaan oikein hyvin meni koko juhannus. :)

Eilen innostuttiin valloittamaan ikea ja nyt on lähes kaikki vauvakamat hankittu. :) Makkarin nurkassa nököttää suloinen valkoinen pinnasänky valmiina odottamaan asukastaan. Pakkohan tässä on jo jotain konkreettista alkaa tekemään eikä ajatella vaan että kyllä sitä ehtii. :) Laskeskelin just että reilun 5 viikon päästä pikkukaveri on "valmis" jo tulemaan maailmaan.



 
Hei! Pitkästä aikaan tänne kirjottelen, viime kerrasta taitaa olla jo pari kuukautta jos ei enemmänkin....
Nyt oon ollu kesäkuun alusta asti kesälomalla ja huomenna olis lääkärineuvola, ku pitää saikkua hakea ettei enää tarvis mennä pariks viikkoa töihin. 1.7 alkais hommat taas... Mulla on ollu kyllä niin paljon supistuksia ja muutenkin väsyn niin helposti nyt..

Juhannus meillä meni mökkeillessä, mukavaa oli Pienen yllätyksenkin koin pe-la välisenä yönä ku heräsin pissalle. Mun yöpaidassa oli iso märkä läntti töisen tissin kohdalla!! Vähän meinas naurattaa... Edellisenä päivänä oli pieni tippa tullu ku puristin vähän tissiä, mutta aikasemmin ei mitään. No toivottavasti sitä maitoa tulee sittenkin kun se pikkane syntyy...

Huominen neuvola vähän jännittää. Painoa on taas tullu kuiteskin älypaljon. 2vkoa sitten oltiin 10kg yli lähtöpainon...hyi! JA jännittää kans tuo kohdunsuun tilanne ku niitä suppareita on tullu niin paljon, välillä kipeitäkin.. No huomenna nähdään.
 
Kiva Moon että juhannus meni mukavasti. Tosin ois ollu kivempi, et oisit saanu ees vähän enempi nukkua.. Toivottavasti et saanu ny mitää ruokamyrkytystä ja oireet jäis nyt tohon.. Ei oo mitään niin kamalaa ku oksentaminen.. YYH..

Josku: Juu mäkin sillon aikoinaan viikolla 25 huokasin, et nyt turvallisempaa.. Mut silti nyt tällä hetkellä oottelee tota viikkoa 37-38.. ettei vaan syntyis liian aikasten..

Kuulostaa kurjalta Nia toi sun juhannus miehen suunnalta.. Aika mysteeri toi pissan katoominen.. Miten semmosta voi ees sattua..

Kcatri: Mä meen eestaas ton painon suhteen.. Välillä aattelen, et mitä väliä muutamasta lisäkilosta.. Kun taas välillä itken melkeen peilin eessä ku huomaan taas uusia makkaroita jossain..

Sun: Kiva kuulla sinustakin..:)

Neuvolasta kotiuduttu. En viitti laittaa erikseen tonne neuvolaosioon. Paineet oli hyvät. Vaavi raivotarjonnassa.. Täti sanoi, että on vähän lapsivettä ja kyseli, et onko vattan muoto jotenkin muuttunut.. Sanoin ettei mun mielestä. Nyt ku oon alkanu miettiin, ni supistaessa ihan selkeesti tullu enemmän poukamia vattaan. En tie oisko pitäny erikseen sitten mainita. Nyt vähän huollettaa. Ja painoa.. HUOOOH.. Kahessa viikossa tullu kaks kiloa!!! Itku!! Nyt kymmenen kiloa yhteensä.. Tässähän ehtii tätä vauhtia tulla peräti seittemän kiloa vielä lissää.. Ei kiitos.. Perkuleen herkut.

Mulla kanssa nyt tullut taas huonoa oloa enempi.. Kyselin, et voiko johtua esim verensokerista.. Ei ollu siitä huolissaan.. Sanoi, et voi olla ihan vaan raskauspahoinvointia.. Ens viikolla pitäis mennä mittaamaan hb labraan.. Kahen viikon päästä lääkäri tsekkaa lantion.. Hitsi et aika on jotenkin menny nopeesti..
 
Taitaa nyt olla joku lievä vatsapöpö tai sitten luultavammin mun ah niin ihanan mahakatarrin oireyhtymää tää paha olo.  Ei oo onneksi tarvinnu päivällä oksennella mutta tosi varovainen saa olla syömisen kanssa.  Taas siis semmosella mahahaavakuurilla; jugurttia, puuroa jne. vatsaystävällistä ruokaa.  Meinaa vaan nälkä vaivata ellotuksesta huolimatta kun ei noi kevyet ruuat pitkäksi aikaa mahaa täytä.  No, toivottavasti ensi yö on rauhallinen.  Usein toi refluksi pahenee kun mahalaukku ärtyy ja sitten tosiaan valuu mahan sisältö suuhun kun poikittain on.  Yäk.

On tässä päivässä taas kaikkea mukavaakin ollut.  Käytiin paikallisella strutsitarhalla koko perheen voimin :)  Elämysmatkailua lähiseudulla :D  Enpä ole ennen strutseja nähnyt ja kaikista ihmeellisin oli niiden ääni, semmonen matala jylisevä mylvintä niin kuin leijonalla tai norsulla.  En olis uskonut että linnusta voi tulla sellanen ääni!

Tajusinpa justiinsa että en ole edelleenkään muistanu soittaa neuvolasta mun pissanäytteen (infektio) tulosta vaikka kävin sen näytteen kiikuttamassa labraan jo ennen viime neuvolaa XD  Oli siis sillon jo tarkotus käynnillä ne tulokset kysyä mutta mun pääni on selkeesti umpilaho.  Pitänee taas kirjottaa muistilappu neuvolakortin väliin.

idaho:  Mä oon kanssa laskeskellu että mikä olis "pahin" tilanne painonnousun suhteen.  Justiinsa tolla kilo per vko tahdilla <:)  Toivoisin että tosiaan jäisi vähäisemmäksi tää painonnousu koska mulla oli niitä esikoisen raskauskiloja vielä jäljellä.  Sillon tuli reilu 20kg elopainoa ja jos nyt tulis sama niin painaisin melkein 30kg enemmän kuin ennen esikoista.  Se alkais olla jo melko iso lasti pudotettavaksi.  Tuntuu kyllä että tällä kertaa vauvakin olis pienempi, maha ainakin on.  Painoa taitaa silti olla suurinpiirtein saman verran kuin esikoisen raskaudessa näillä viikoilla.  Pitääkin tutkailla neuvolakortista, ihan mielenkiinnosta :)
 
Voi kurjaa  Moon, jos vaiva on semmonen et jatkuu pidempään.. Toivottavasti voit jo paremmin. Meilläkin on hirveet suunnitelmat, et mentäis perheen kanssa johonkin (muumimaailmaan jne), mut aina lykätään sitä eteenpäin. Meillä kun ei oo autoa, ni ollaan julkisten armoilla tai joskus voidaan kinuta kyytiä mun äitiltä tai miehen siskolta..

Mäkin oon seuraillu entistä neuvolakorttia. Mulla on se etuna, et sain laihdutettua raskauskilot pois ja kymmenen kiloa siihen päälle vielä.. Mut voin kyl sanoa, et ei se ollu niiiiiiiin helppoa. Näyttäis siltä, että viime raskaudessa ollut kiloja täsä vaiheessa 14 enempi, ettei siihen nyt oo niin kauheeta huolta. Mut mulla oli kanssa sitä ylipainoa lähtötilanteessa. Sen takia jotenkin oon nyt kauheen "hysteerinen" tästä painonnoususta.. Oon huono alottamaan mitään laihista. Sitten kun pääsen vauhtiin niin se menee, mutta se alotus..huoh.. Ja oon useempaan otteeseen laihdutellut..

Täytyykin tästä hilpasta.. Poika näppäilee väliin kirjaimia.. Pitäis varmaan antaa hänellekkin jotain huomiota.. Kaupungille 2-vee lahjaa ostamaan.. Kiva tuolla helteessä..

Hyvää tiistaita kaikille!
 
Mä oon kans hysteerinen painonnousun suhteen, koska mulla ei ainakaan todellakaan lähteny viimeks helpolla, ja imetys keräs nesteitä (et vasta sen jälkeen kunnolla lähti paino laskuunkin). Että siihen sai oikeesti tehä tosissaan töitä, varsinkin viimeset 4-5 kiloo. Nyt on tullu samassa suhteessa kun viimeks, vaikka kuinka aatteli etukäteen et pystyy pitään itsehillintää paremmin. Vittu. Viimeks neuvolassa näytti et ois tullu kilo per viikko, mut menin vaa'alle suoraan kiinalaisen seisovasta pöydästä ja vettä pari litraa juoneena. :) Näytti vaaka 1,5 kiloo enemmän kun aamulla kotona! Onneks ens viikon neuvola on aamusta!! Nyt tullu jo joku 12 kiloo, hyi helvetti!!!!!!!!! Ällöö, viimeks sentäs sai verhoutua talvivaatteisiin ja nyt pitäs pitää kireitä kesätoppeja, yäääh..

Jaahas, tänään tj50 ja työpäiviä 10 jäljellä!! Tasan kaks viikkoo loman alkuun :)

En oo kans tehny viä oikein mitään tän uuden vauvelin eteen. Tavarat on kasassa, mut sänkyä en aatellu viä hetkeen koota, ja kassin pakkaan sairaalaan sit kun loma alkaa. Pyykkejä piti alkaa kans peseen vasta lomalla, mut ei malta jättää näin hyviä kuivausilmoja käyttämättä!! Kuitenki sataa monta viikkoo kun jää lomalle! Ja voi sit lomalla lomailla minkä pystyy, kun hommat tekee ennen sitä! :)

 
Mulla ehti viimeksi lähteä kerran jo kaikki raskauskilot MUTTA imetys loppui sitten kuin seinään ja sen jälkeen tuli pikapikaa kiloja  takaisin...  Oma syy, olin tottunut siihen että voin syödä mitä vaan kuinka paljon tahansa kun poika imi kaiken pois kuitenkin...  Sehän kostautui kun kesti kotvasen ennen kuin totuin syömään taas normaalisti.

Viimeksi harrastin kaiken maailman vippaskonsteja ennen neuvolan punnituksia.  Vältin justiinsa syömistä ja juomista ennen käyntejä ja kävin varmaan miljoona kertaa vessassa.  Vaatetusta kevensin jne.  No hyödyttömiähän ne mun yritelmät oli <:D  Sillon oli kyllä isoin syy tosiaan se jumalaton nalkutus mitä sain terkkarilta osakseni kun paino nousi, itseä se ei olis haitannu niin paljoa.  Tuntui luonnolliselta että se paino nousi reippaasti kun olin ollut ihan älyttömän hoikka ennen raskautta.  Saisi noi terkkaritkin vähän miettiä mitä suustaan päästävät, ei kukaan nyt tahallaan lihota eikä raskausaikana tosiaan kuulukaan laihduttaa.  Itkien mä sieltä silloin lähdin melkein joka kerta.  Tällä kertaa se paino on tosiaan noussut huomattavasti maltillisemmin ja luultavasti tällä kertaa olisin osannu suhtautua ihan eri tavalla jos terkkari ois taas jäkättänyt.  Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ;)

idaho:  Meillä onneksi löytyy taloudesta kaksikin autoa.  Toisaalta asutaan niin keskellä peltoa että se on pakkokin, täällä ei juurikaan julkisia kulje ja lähin kauppakin on kilometrien päässä.  Kyllä se auto tosiaan paljon helpottaa lapsiperheen liikkuvuutta.  Täytyy sitten vaan opetella miten kahden lapsen kanssa retkeillään.  Pelottaa vähän ajatus etukäteen mutta eiköhän sekin rutiiniksi muodostu (usein päiväretkeilen siis ainoana vanhempana, koko perheen retket ja kauppareissut on harvinaisempaa herkkua).
Ainiin, onnitteluja 2-vuotiaalle!

Tänään on jo vähän inhimillisempi olo.  Edelleenkään ei mitään raskaampaa ruokaa tee mieli mutta parempaa kohti mennään, jee!
 
Voih kun on niin malttamaton olo. Jotenki haluis ton potkuttelijan jo syliin ja ihmeteltäväks.. Kattelin tossa eilen oliko se nyt kesäkuisten vauva-kuvia. Hassua kyllä tuli sellanen vauvakuumemainen olo Voiko sellasta ees tulla ku oma vauva on kohta jo maailmassa?

Ja voi helteet sentään.. Yöt tuntuu siltä ku nukkuis saunassa. Päivisin se ei niin haittaa mutku sais ees yöllä nukuttua ku muutenki heräilee usein.Päikkäreitäkään kun ei osaa nukkua..
 
Olipa taas levoton yö. Äijä kuorsaa ja vaikka nukkuu kuinka korvatulpat korvissa niin semmonen matala tärinä tuntuu tyynyllä. Alkuyö meni tunnin välein herätessä vessaan ja joskus kolmen aikaan olin täysin hereillä eikä olis nukuttanut yhtään... väkisin sitten yrittää... kuudelta ylös ja kun mies lähti seitsemältä töihin niin rupesin onnellisena nukkumaan, NYT saisi rauhassa nukkua. Mutta ei, koira vingutti puolen tunnin välein ja sai sen komentaa aina takaisin omalle paikalle. Oli vissiin niin aurinkoista että tämä ajatteli mamman nukkuvan koko päivän.... Ysiltä pakko vääntäytyä ylös ja nyt on kyllä niin pahalla päällä. Tänään karkkia ja mässyä naamaan, ihan varmasti...

Pakko koettaa siivota kun joka paikka sotkeentuu koiran karvoista. Olipa eilen kiva tulla kaupungilta kotiin kun jalkoja särki ihan kamalasti, tuntui ettei jaksa pysyä pystyssä. Sitten mies päätti lähteä (yksin) pyöräilemään, mutta pyörän avainta ei löytynyt mistään. Siinä sai sitten tunnin ajan penkoa joka paikkaa, kaivella talvihousut ja takintaskut, yms. Ei mitään tietoa minne se oli voinut kadota, sekä vara-avain myös. Eipä löytynyt avaimia. Joten mies sitten hajotti lukon että pääsi pyöräilemään. Ja siinä vaiheessa mun oli pakko mennä vaan makaamaan kun jalkoja pakotti ihan tajuttomasti. Koko yönkin koski pohkeisiin, aloin jo epäillä jotain tulppaa, mutta kyllä se taisi olla vain rasituksesta (tuli käveltyä kaupungilla noin neljä tuntia, aiemmin ei ole ollut mitään ongelmaa, mutta ilmeisesti jalat ei jaksa enää kantaa tätä mahaa)... :)

Nyt ei onneksi koske niin saa jopa siivottua huushollia. Ja ei olisi tosiaan tarvinnut näitä helteitä tulla taas... on aika hikinen olo jo nyt, loppuviikon tuskailua odotellessa...
 
Huaah, maha pingottaa, hankala olla muutoin kuin kyljellään...

Yritin kaivella mieleni sopukoita kun tuli mieleen se että jouduin viime kerralla ottamaan napakorun pois ja koko napakin pullahti ulos.  Yhtään en kyllä muista millä viikoilla se tapahtui.  Tarkastelin tota mahaani myös "sillä silmällä" että mahtaakohan siinä näkyä sitä linea negraa mutta ei näy vielä ainakaan.  Viimeksi tosin havaitsin sen vasta synnytyksen jälkeen kun sitten oli taas mahdollisuus nähdä koko maha.

Kcatri:  Tsemppiä sinne nukkumiseen!  Täällä myös kuorsaava (ja hampaita narskuttava) mies.  Usein onneksi hiljenee kun sitä kovakouraisesti tuljuttaa mutta aina ei sekään tepsi.  Sitten alkaa ite olla jo niin kiukkunen ettei nukahtamisesta tule siksikään  mitään <:)  Mä en osaa nukkua tulpat korvissa, ne jotenkin painaa ja häiritsee :(  Ja nykyään pitää toisaalta myös kuulla jos poika touhuaa unissaan jotain, se kun on saanut kerran yllättäen kouristuksen yöllä...

Mijo:  Hyvinkin voi iskeä vauvakuume vaikka oma on jo melkein käsissä :D  Meille tuli ukon kanssa ihan spontaani vauvakuume synnytyssalissa kun oli poika ulkoistettu "Lisää näitä äkkiä!"  :D  Samoin pienen nyytin kanssa voi tulla se käsittämätön rakkauden puuska että lisää lisää lisää :)  Onhan ne vauvat melkoisia :')
 
Takaisin
Top