Kesäkuun keskustelut!

Huh, huh. Täällä on kans havaittavissa Mooninkin mainitsemaa vatsan kireyttä. Aivan tajuttoman hankala olo. Ei ole oikein hyvä maaten, eikä istualteen, eikä seisten. Toki tähän aikaan pitäs olla jo nukkumassa, mutta jotenkin ei vaan saa unta. Oon kattonu jo kolme 16 and pregnantin kakkoskauden jaksoa musictelevisionin nettisivulta. Täällä vauva pyllöttää jotenkin todella hankalassa asennossa, pylly suoraan tuossa kylkiluita vasten, tai siinä niiden yhtymäkohdassa, käy tosi kipeää. Sais herätä ja liikkua tuonne tutummalle paikalleen kylkeen köllöttelemään.

Nyt täytyy kehaista, että tänään sujui seksi. Pitkästä aikaa! Kokeilimme uudenlaista asentoa, että mies on sängyllä polvillaan ja minä sängyllä selällään ja mulla tuommonen iso pötkylätyyny selän alla siellä pakaroiden kohdalla. Toimi oikein hyvin ja maha ei ollut ollenkaan tiellä. Minä pidin sitten jalkoja aina eri asennoissa millon ylhäällä millon alhaalla, siten miten tuntu hyvältä ja nyt en tuntenut ollenkaan kipua. Tosin en silti pystynyt ihan täysin rentoutumaan, kun koko ajan odotin, että milloin se mahdollinen kipu alkaa ja miltä minä siitä kulmasta näytin ja jotenkin aina uuden kokeileminen vähän jänskää. Mutta varmasti ensi kerralla on oikein rentoutunut ja saava olo.

Olo on kauhean malttamaton. Tuntuu edelleen, että aika kuluu hirveän nopeasti ja toisaalta taas hirveän hitaasti. Sitä toivois, että sais jo oman pienen syliin ja nuuhkuteltavaksi ja taas toisaalta, että se pysyis vielä ainakin pari viikkoa turvassa tuolla masussa. Jos päästäis sinne viikoille 37-39, niin olisin tyytyväinen, mutta jos menee yli lasketun ajan, niin en tiedä miten maltan. Sama tunne varmaan muillakin.

Meillä on tässä kiireiset päivät tulossa, vielä ehdin pari päivää vain lepäillä. Perjantaina olisi ystäväpariskunnan häät. Ihan vain pienet maistraatissa ja minä otan sitten heidän 1,5v poikansa pariksi tunniksi hoitoon, että pääsevät porukalla syömään. Lauantaina tytöt meinas järjestää mulle jotain vauvakutsujen tapaisia illanistujaisia. Laulellaan singstaria ja juoruillaan. Maanantaina täytyy lähte miehen mummon syntymäpäiville 70km päähän mökille. Sinne ajetaan päiväseltään edestakaisin. Tiistaina suunnittelimme äitini kanssa Ikean reissua Haaparantaan (Oulusta n. 1,5h ajomatka). Keskiviikkona pidämme tälle perjantain morsiammelle anti-polttarit ja teemme jotain hauskaa tyttöporukalla. Siitä seuraavana perjantaina synnytystapa-arvio lääkäri ja lauantaina häitä part 2 grillijuhlien merkeissä. Kiirettä pitää. Ihan hyvä vaan, kuluupahan tuo aika. Eipä tässä ole kuin reilu viikko, niin olen virallisesti äitiyslomalainen.
 
Moon, mulla tuli saman lailla vauvakuume! Ikinä aikasemmin sitä ei oo tullu, ei ees sillon kun alotettiin esikoista yrittään, eikä raskausaikanakaan, enkä mitenkä pidä kaikista lapsista tai vauvoista. Mutta sairaalassa tytön ollessa parin päivän ikänen iski kauhee vauvakuume, et äkkiä lisää et kohta tällä on jo murkkuikä ja pian muuttaa kotoo pois!!! Hullua! ;) Nyt ei oo viäkään tullu vauvakuumetta tms, eikä varmaan tuukkaan, ainakaan raskausaikana!!

Onneks parin viikon päästä alkaa loma ni voi linnottautua kotiin tän muumiolemuksensa kans! Kun on tämmönen tappi ni muksulla tila loppuu ja sillä on vaihtoehtona kasvaa vaan eteenpäin, ja sit onkin pelkkää mahaa koko muija. Onneks on pystyny viä liikkuun melki normaalisti, työmatkat menee viä fillarilla. Ja ellei pääse likkuun ni menee ihan jumiin. Ennen juhannusta ja juhannuksena ei oikein ehtiny/päässy liikkuun, ni heti oli lantio jotenkin jumissa ja hankalaa kaikki nouseminen ja kävelykin. Heti kun vähä liikkuu ni kolotukset lähti.

Mulla on napa pullahtanu jo aikaa sitten (ällöö), mut viivoja ei näy (viimeks tuli nopeesti). Nyt tuntuu et menee aika hitaasti, viimenen pari kuukautta on ollu niin kiirettä että aika on vaan humahtanu!! No, sit varmaan vasta meneekin hitaasti kun jää töistä lomalle :)
 
Huoh, mulla on vielä 6 päivää töitä tän päivän jälkeen. Tosin perjantain oon lomalla kun päiväkoti menee kiinni, ja saa nähdä joudunko ottamaan lisää saikkua vielä. Lepäilin kolme päivää, ja se kyllä autoi supistuksiin niin ettei sellaisia lepotilasuppareita enää tule juurikaan. Ajattelin tehdä töitä sen mukaan mikä hyvältä tuntuu - paljon olis vielä hoidettavaa.... :/

Mutta mun pieni tyttönen on tänään 2 vuotta! Aivan sairaan nopeasti nää vuodet on menneet, ihan käsittämätöntä. Vastahan me tultiin synnäriltä.... Odoten kyllä taas tosi paljon vauvanhoitoa ja imetystä, toivon vain että kaikki menee hyvin ja onnistuu.

Mullakin on tosi tuskaista öisin. Mies pahus on vielä mennyt saamaan flunssan, ja niistää ja yskii KOVAAN ÄÄNEEN kaiket yöt. Ja nyt mullakin on kurkku ollut tosi kipeä. Äääh. Tajusi kuitenkin viimein mennä sohvalle nukkumaan, kun " vihjaisin" että siihen huutoyskimiseen herää kolme: minä, esikoinen ja myös tämä mahassa oleva tyyppi. Joka sitten möngertää. :)

Kaikesta huolimatta yritetään järkätä juhlia viikonloppuna. Vaikka ei tuo typsy vielä niin paljoa niistä ymmärtäisikään... :)
 
Äh, en jaksa näitä helteitä. Pakko vaan istua sisällä ikkunat tiukasti kiinni ja verhot ikkunan eesä. Onneks mies on hommannu tänne tuulettimen, että ees vähä ilma pääsee kiertään sisällä. Eilen uskaltauduin pienelle kävelylle: koko lenkin pituus max 1 km sisältäen kolme yli vartin pysähdystä - ja tästä suuresta fyysisestä rasituksesta sainki sitte kärsiä koko illan kipeitten supistusten muodosa. Välillä aloin jo epäillä, että tuleekohan lähtö synnärille... Nyt ei tänään taas oo paljoa supistellu enkä eilisestä viisastuneena oo rasittanu itteäni yhtään.

Tääläki alkaa olla jo aika tukalat oltavat tämän mahan kans. Puristaa ja kinnaa vähä sieltä sun täältä ja liikkuminen esim. sängystä ylös on aika hankalaa. Ja yöt on tosi katkonaisia, eilen meni kahteen ennenku pystyin nukahtaan. Ehkä se on elimistön tapa valmistautua tuleviin yöheräilyihin.
 
Josku:  Ilmeisesti joo levottomat yöt osaltaan valmentaa siihen mitä on pian luvassa.  Joskin mä olin ihan riemuissani synnärillä kun ekana (lapsen syntymän jälkeisenä) yönä piti herätä VAIN kaksi kertaa :D  Loput yöt menikin siellä kutakuinkin valvoessa kun tuli lisää lapsia samaan huoneeseen ja aina joku vauva oli hereillä ja omakin keikkui rinnalla aina useamman tunnin putkeen.

Millähän oppis ihan oikeesti pitämään vesipulloa matkassa...  Tätä oon pohtinu jo alkuraskaudesta asti <:)  Tänäänkin iski kaupassa ihan hirveä heikotus taas ja pakko oli sitten limupullo ostaa.  Höh.  Sitten imetysaikaan on sentään luultavimmin helteet ohi, sillon sitä nestettä vasta kuluukin!

Haha, meillä on nyt sikiön kanssa yhtä aikaa hikka :D  Jotenkin psykedeelinen olo kun hikkaa kilpaa mahansa kanssa XD

Sonja09:  Onnittelut kaksivuotiaalle ja vanhemmille :)

Nia:  Melkolailla ohjelmaa sulla :D  Mutta tosiaan, kun on tekemistä niin aika menee ihan huomaamatta!

Täällä leijuu miehellä lomautusuhka ilmassa :/  Jos se toteutuu, niin saattaa olla että ukko lähtee pojan kanssa pohjoiseen vanhempiensa luona käymään.  Mä lähtisin muuten mukaan mutta ei kyllä pysty istumaan sitä kymmentä tuntia autossa per suunta.  Jo ton juhannuksen mökkireissun (parisen tuntia suuntaansa) jälkeen oli jalat ihan pölkyt.  Saas nähdä, mitä tekemistä mä keksin jos oikeesti jään yksin kotiin.  Harvinaista herkkua, ettenkö sanoisi :D
 
Huh! Kylläpä osaa shoppailu olla rankkaa!
Pitihän sitä vähän koluta alennusmyyntejä ja vaikkei mitään vauvatavaroita mukamas enää tarvittukaan niin kappas vaan, silti tarttui muutama kassillinen pikkuriikkisiä vauvavaatteita mukaan. No, alemyynneistä voi hyvällä omallatunnolla ostaa vähän parempia vaatteita kun ne maksaa saman verran kun jotkut lindexin tai henkkamaukan vaatteet :)

Täälläkään ei oikein yöllä saa enää unta, tai no saa joskus 2-3 aikaan. Ärsyttävää!! Vaikka kuinka väsyttää niin silti ei vaan uni tuu. Mielessä vaan pyörii tyhmiä juttuja ja jalat pitää omia juhliaan.

Täytyy kyllä vähän hehkuttaa kuinka ihana tuo mun mieheke onkaan. :) Toinen on nyt jo ihan innoissaan meidän vauvasta ja haluaa koko ajan olla auttamassa pienimmissäkin jutuissa. Eilen se oli niin iloinen kun olin siivonnut koko kodin päivän aikana. Höpötti vaan että munhan pitäis levätä täällä kotona eikä rehkiä imurin varressa. Mies on vähän opetellut tekemään ruokaakin. Joo, nyt loppuu tää siirappinen vuodatus :)

Moon: Toivottavasti ei oo kovin pitkää lomautusta tiedossa.


 
wilperi: Mullaki on tällä hetkellä vain positiivista sanottavaa omasta miehestä. Se varmaan lukee salaa netistä joitain isien oppaita tai keskusteluja ku tuntuu tekevän ja sanovan aina oikeat asiat. Eilen esimerkiks keksin tarvitsevani keittiöön radion ja eiköhän tänään mies tullu töistä radion kans. Normaalisti pyynnöt saa esittää miljoona kertaa, kunnes lopulta toive toteutetaan happaman naaman kera. Kehujaki ja hellyyttä oon saanu vähintäänki riittävästi ja vauvasta tääläki ollaan ihan innoisaan. Toivotaan, että tämä ei rajotu pelkästään raskausaikaan... :)
 
mie voin kans yhtyä tohon miehen kehumis ketjuun.. vaikkakin mies on viikot pois niin on koko ajan huolissaan etten turhaan rehki. yksinäni täällä olen kun esikkokin on mummolassa.. 
pienen hetken teen jotain ja sit lepään niin saa yllättävän paljon aikaseksi päivässä.. tänäänki olen pessy pyykkiä varmaan 6 koneellista ja eilen kans. on vähän noita pikkusen vaatteita, kolme koneellista vaatteita ja ainaki 6 koneellista lakanoita ja pyyhkeitä :) ja noi on kaikki mitä olen jättäny esikolta itelle :D 
saa nähä sit mitä tuodaan lisää, toivottavasti ei paljoa kun ei tosiaan mahdu kaappiin enää pieniä vaatteita... 

eikö ole ihan fiksua laittaa esim ristiäis kutsuun lahjatoiveita, vai meneekö se yli ymmärryksen? 
 
Kauheeta, iski ihan huono omatunto kun ite oon aina valittamassa omasta miehestä <:)  Ei se nyt oikeesti ole niin kamala kuin minkä käsityksen mun jutuista helposti saa, mulla vaan on semmonen "perisuomalainen tyyli" mainita asioista vain silloin kun joku on pielessä ja unohtaa mainita hyvistä asioista.  Noloa.  Täälläkin mies onneksi on myös huolehtiva ja huomaavainen vaikka välillä saakin taistella.  Pitäis kai tota omaakin asennetta välillä tarkistaa <:)
Tosiaan, täälläkin mies huolehtii että mulla pitää olla kännykkä aina käden ulottuvilla ja varottelee siitä turhasta rehkimisestä.  Ja hieroo mua usein.  Se on ihanaa!

Tänään ois sitten "ohjelmaa".  Pitäis lähteä käyttämään poikaa lääkärissä, kuume taas vaihteeksi tapissaan :(  Toivottavasti siihen löytyisi joku syy, hämmentävää kun toinen hehkuu neljääkymppiä eikä mitään muuta oiretta ole!  Sitten olis oma neuvola iltapäivällä.  Onneksi miehellä nyt siis vapaata niin ei tartte sitä neuvolaa perua, enhän mä vois tota poikaa sinne kipeenä ottaa (enkä mielellään muutenkaan kun ei se pissanätteen tutkiminen ja sydänäänihomma onnistuis jos yks juoksis ympäriinsä).
 
Ihanaa että muillakin on kehumisen arvoisia miehiä! Jee, hyvä meidän miehet! emoticon

siala: Eikös se oo ihan fiksua laittaa niitä lahjatoiveita kutsuun, mun mielestä ainakin on. Saa sitten semmoisia lahjoja kun oikeesti tarvitte eikä vaan turhaa kaapin täytettä.
 
Hyvä meijän miehet! :)

Tääläki hierontaa on annettu yllin kyllin ja se on ihan parasta! Sitä tulee varmaan raskausajasta eniten ikävä...

Näin eilen yhtä kaveria puolen vuojen tauon jälkeen (ollu ulkomailla) ja kaveri oli ihan ällistyny mun mahan koosta. Ei tuo mun mielestä mikään järkyttävän suuri oo, mutta kai tuo ulkomuodon suuri muutos viime näkemältä vähä hämäs... Oon kyllä tyytyväinen tuon mahan muotoon, se on sellanen tasasen pyöreä, ihan ku olis rantapallo paian alla. :) Toivottavasti pysyis loppuun asti samanlaisena eikä kasvais ihan järkyttäviin mittoihin.

Ostettiin eilen sellanen keinuva nojatuoli imetysaikoja ja vauvan nukuttamista ajatellen, on kyllä ihan huippu! Eihän nuo yleensä mitään kovin huokean hintasia oo, mutta varmasti loppupeleisä hintansa väärti. Tuosta tuolista saa vielä rahin nouseen jaloille ja selkänoja laskeutuu ihan makuuasentoon. En malta oottaa, että saan siinä vauvan kans keinua päivät pitkät!
 
Kai sitä itsekkin pitää vähän hehkuttaa omaa miestä. Harvemmin sitä tulee ääneen maininneeks kuinka ihana se on.Täällä kanssa hierontaa ja silityksiä sataan. Joka päivä huolehtii jaksamisesta.Aina pitää päivittäin varata "isän ja pojan " välinen juttutuokio."Oletkos ollut siellä kiltisti? Ethän oo kiusannu äitiä? Mitäs oot puuhannut siellä?  Se vasta sulosta katsottavaa onkin. Itse vaan meinaa aina olla tippa linssissä ;)
 
Huhhuh ku on tullu tekstiä..

Moon: Mikään ei oo niin ärsyttävää, ku neuvolatäti, joka paasaa painosta kurjalla tavalla. Onhan se hyvä, että seurataan sitä, mutta se tyyli millä siitä mainitsee.. Jotkut vaan ei osaa olla hienovarasia. Muakin jännittää, et miten menee sitten reissaaminen paikasta toiseen kahen lapsen kaa.. Viel ku kummallakaan ei ajokorttia. Miten esim. mahutaan bussiin jne.. Noh.. Kaikkeen tottuu. Toivottavasti miehes ei hirveen kauaks ajaks jäis lomautetuks.. Tommonen on ihan pyllystä.. Ja paranemisia pojalle.. (olihan teillä poika?)

Meillä onneks äijä ei kuorsaa.. mut meil on niin kapee sänky, et useesti joudun tökkimään äijää "omalle" puolelleen ku mulla ahasta. Oikeesti se menee niin, että mä oon vallannu koko sängyn. Onneks saatiin kuukaus sit tilattua leveempi sänky.. Sitä ootellessa..

Nialla riittää tekemistä.. Noh.. meneepähän aikakin nopeesti..:)

Yohanna: vieläkö jaksat pyöräillä? Mää jätin se jo aikoja aikoja sitten.. En vois kuvitellakkaan et saisin pyörää ees liikkeelle..:) Mulla ei oo ollu napaa pitkään aikaan.. Se on semmonen ihme uloke.. Vähänniinku nenä..:D

Onnea Sonjan 2-vuotiaalle!! Niin se aika menee.. Meilläkin huomenna pikkuherra täyttää 2!! Juhlat siis täälläkin viikonloppuna eessä. Tosin todella pienet.. Ei siis paineita.. Siivota kyllä pitäisi.. Hmm..

Voi kun kuulostaa ihanilta noi teiän miehet.. Täällä nyt ei hirveesti hierota tai siivota.. Siihen hommaan täytyy patistella.. Kassit kyllä kannetaan huomaavaisesti kaupasta.. (tosin mä kyllä usein käyn yksin kaupassa).. Mut kyl se äijäkin herttainen ja huomaavainen osaa olla, ku sille päälle sattuu.. Ja täytyy kyl sanoa, et ihanasti hoitaa kyllä poikaa kun vaan pyydän omaa aikaa. Ei pahemmin valita..

Mä pääsin pitkästä aikaan kaverin kanssa illalla kaupungille.. Oltiin ihan jokilaivoissa.. Ihanaa oli.. Olisi kyllä mieli tehnyt tilata yhen siiderin.. Mutta kyllä se limukin maistui. Olin vasta yhdentoista aikaan kotona.. Naureskelin kaverille, että viimeksi viime vuonna näin myöhään olen ollut ulkona..

HELLE! ÄLLÖPYLLY! Kuukaus ainakin vielä..

Eilen paukkui viikko 35 rikki.. Kaksi viikkoa vielä jos pysyy masussa.. Mul on semmonen olo, et vauveli syntyy viikoilla 39+4.. En tiiä mistä moinen aatos.. Saas nähä pitääkö paikkaansa..

Oltiin eilen hakemassa meiän sisarusrattaiden vaunukoppaa. Me osteetiin siis ne babyjoggerin city selectit.. Hirveen hintaset. Meil oli sitten ostotilanteessa tullut jokin väärinkäsitys. Oltiin siinä uskossa, ettei tartte ostaa toista sisarusratasta ollenkaan, vaan riittää, et ostaa vaunukopan. Ku me ei todennäkösesti tulla ikinä tarvittemaan tätä toista sisarusratasta ollenkaan. Noh. Asia ei ollutkaan näin. Meiän ois pitäny ostaa se sisarusratas, jotta sais ees sen kopan käyttökuntoon, ku siihen tarttetaan osia siitä sisarusrattaasta. Meil ei ollu tämmösestä mitään mainittu. Noh, itkuhan mulle tuli siellä kaupassa. Tää sisarusratas maksaa yli 200 euroa. Ei meillä semmosia summia ole. Siinä sitten mietittiin ja pohdittiin. Siskoni ehdotti jopa kauppojen purkua. Myyjä sitten sanoi, että soittaa valmistajalle ja kysyy kuinka paljon nää osat maksais erikseen. Saman verran tulis hintaa. Mä olin oikeesti vihanen, ku tuntus et meil ei ollu tarpeeks hyvin selitetty tätä asiaa. Olisin valinnu ihan toiset rattaat jos oisin tästä tienny. Nooh.. Saatiin sitten vähän alennusta loppujen lopuksi siitä rattaasta..  Mut huoh.. Mitä sähellystä.. Nyt yritin niitä koota tohon.. Mut joku vika nyt niissä on ku se koppa on ihan vinossa rattaissa.. HUOH!

Ja voi ummetus sentään.. Vatta ihan kovalla.. On pakko ottaa levolacia.. Yöks. Ja jos sitä ottaa liikaa, ni sit saa juosta vessas koko ajan.

Poika mummilla hoidossa vikaa päivää.. Sitten alkaa mun arki..

Ainiin.. eilen alkoi mun virallinen äitiysloma.. Eikö se normaalisti ala viikolla 36?!?

Anteeks pitkä romaani..

Hei.. Kohta on viikonloppu!!
 
No nyt on sitten käyty lääkärissä pojan kanssa ja ite neuvolassa.  Pojan kohdalla lääkäri arveli sellaisia vaihtoehtoja kuin vauvarokko, tuhkarokko tai pissatulehdus.  Labroja odotellaan huomiseen.  Se on kyllä pakko sanoa että jos se on tuhkarokko niin lupaan kyllä kuristaa henkisesti ne jotka periaatteesta vastustavat rokottamista ja levittävät tauteja.  Toivottavasti on kuitenkin kyse jostain muusta.

Omaa napaa.  Neuvolassa kaikki ok. Painoa oli kyllä tullu enemmän nyt, reilu 900g/vko.  No, silti onneksi se kokonaissaldo on ihan maltillinen (vielä).  Sf-mitta puolestaan ei ole kasvanut (oikeassa olen ollu siinä ettei maha ole kasvanu enää) ja sen puolesta tuli sitten lähete äitiyspolille ylimääräisiin ultriin.  Tarkistavat siellä lapsen koon ja sitten seuraillaan kasvua.  En jotenkin ensin osannu olla huolissani, mutta sitten ehdin antaa mielikuvituksen laukata tyyliin "mitä jos sillä ei ole jalkoja ollenkaan" ynnä muuta tyhmää ja nyt on semmonen vähän epävarma olo.  Ja sekin toki kummaksuttaa että jos se on tavallista pienempi se lapsonen kun esikoinen oli kuitenkin reilusti yli neljä kiloa.  No, odottelen soittoa sieltä äitiyspolilta, siellähän se sitten selviää.

idaho:  Äitiysloma alkaa yleensä sen 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa.  Lauantait lasketaan arkipäiviksi eli silloin se on noin viisi viikkoa ennen laskettua aikaa.

Nyt koitan saada ton pojan nukkumaan päikkärit.  Lääkärin takia jouduttiin aikastamaan päikkäreitä ja ne jäi vajaiksikin ja nyt toi lapsi on ihan naatti ja itkunen.  Yleensä se ei kyllä suostu toista kertaa nukahtamaan.  Ans kattoo.
 
Voihan helle!! En enää ees tiiä onko sisällä vai ulkona kuumempi. Sisällä ainakin on tuuletin ja leikin että se vähän viilentäis. Mun koiravanhukselle alkaa nää helteet olemaan vähän liikaa. :( Koko ajan saa vähän vahtia onko se vielä tajuissaan ja ymmärtääkö se juoda vettä lainkaan. Tänään käytin molempia koiria kylmässä kylvyssä että niillä olis ees vähän viileempi. No ei pitäis valittaa kun kerrankin on näin kesäiset säät.

Ihanaa, huomenna on jo perjantai ja 2 viikon päästä alkaa miehen kesäloma :) Ei tarvi enää päivisin hengailla yksin kotona. Jeejee! :)

Mä kun olen valittanut useaan otteeseen niistä mun levottomista jaloista. Eilen keksin (ainakin hetkellisesti) ratkaisun siihen ongelmaan. Tykkään nukkua nykyään vaan kyljelläni ja tyyny polvien välissä auttoi siihen jalkahepuliin!! Toivottavasti se toimii ens yönäkin *koputtaa puuta*
Kylmägeelistä ei mulle ainakaan ollut mitään iloa. Lähinnä ärsytti kun jalat oli ihan kylmissään sen geelin levityksen jälkeen.
 
Idaho: Juu, hyvin oon jaksanu pyöräillä, ja eilen kävin piiitkästä aikaa pumpissakin (sellasilla lälläripainoilla vaan)!!! Tollaset liikuntamuodot on hyviä, mikään jumppa tms hyppiminen ei tässä vaiheessa enää onnistuis/tuntuis hyvältä. Meen ihan jumiin nivusista ja lantiosta ellen tee mitään, ja tekee toi liikkuminen pääkopallekin hyvää, pääsee tuulettuun.

Mä taas toisaalta toivosin et mulle paasattas neuvolassa painosta. Tuntuu et joka kerta ite voivottelen et tullu sikana lisää, ja ne ei noteeraa sitä mitenkään. Tai jotenkin tuntus et sit hillittis mässäämistä enemmän jos joku "virallinen" ihminen sanois siitä. :)
 
Yohanna: Täytyy kyl sanoo, et oon vähän kateellinen ku jaksat tolleen liikkua. Mul ei kyl tulis liikunnasta mitään. Eilen kävelin mummin luota kotiin (vajaa 2 km) kävin sen jälkeen kaupassa vielä ja olin ihan puhki ja poikki. Tosin mun lähtökuntokin on ollu tosi surkea..

Moon: Juu määkään en oikeestaan ymmärrä noita, jotka ei ota sitä rokotetta/rokotteita..  Tai ymmärrän, mut pistää vituttamaan jos just niitten takia kaikki taudit alkaa kytemään taas..Teiän poika ei oo sit saanu vielä sitä MPR-rokotetta? Mihin aikaan se annetaan.. Oliks se sit puoltoista? En muista.. Nii joo.. Kuulostaa järkevältä toi äitiyslomajuttu. Viimeksi jäin sairaslomalle ennen sitä, ni en muista millä viikoilla alko.. Tol voi olla kyl ihan normaali selitys, ettei se sf-mitta oo kasvanu. Mut uskon, et mielikuvitus alkaa loikkimaan.. Toivottavasti kaikki hyvin. Ja varmasti on..

Hitsin pimpulat tätä kuumuttaa.. Oon koko ajan ihan hirviönä tääl miehelle ja lapselle ku kiukuttaa kaikki asiat. Eikä tää kuumuus helpota sit niinku lainkaan.

Nyt taitaa taas tää palsta hiljetä.. Huomannu, et eniten kirjotetaan ma-ke.. ja sit hiljennytään viikonlopun viettoon..  Mutta hyviä viikonloppuja.. Mä nyt täällä aina roikun! :)
 
Takaisin
Top