Kesäkuun keskustelut!

Nojoo nää pikkuihmiset osaa kyllä pitää äitinsä varpaillaan <:)  Esikoinen oli aikanaan ihan käsittämättömän vaisu kokonaisen viikonlopun...  Lie sanomattakin selvää että mä laskin noita liikkeitä alvariinsa!  Mutta tosiaan, on noilla lapsillakin niitä päiviä että sattuu vaan väsyttämään ja ottavat rauhallisemmin.  Etenkin tässä loppuvaiheilla kun se liikkuminen jo ahtauden takia on työläämpää.  Ja mielummin niitä ylimääräisiä tarkistuksia kuin että olisi oikeesti asiat huonolla tolalla ja vaan ajattelisi niiden menevän itsestään ohi!  Tsemppiä sinne Kcatri , toivottavasti pikkuinen vaan lepuuttelee :)
 
Valitettavasti kcatri se on juurikin tota. Kun niitä liikkeitä alkaa laskemaan ja jos niitä ei tule se tarvittava määrä, ni paniikki siitä tulee.. Ite ainakin viime raskaudessa harrastin tota liikelaskua tasasesti ja äippäpolilla käyrille taisin mennä kahteen kertaan. Oli hieman noloa, ku ekana lähes itku kurkussa sinne menin ja sanoin, ettei vauva liiku. Käyrillä ku olin ni ekan kymmenen minuutin aikana tullu ne 10 liikettä.. Mut mieluummin menee ku miettii sitä sitten kotona yksin. Mulle suositeltiin sokerillista mehua tai suklaata.  Parhaat liikkeet sain aikaan kyllä pepsi-maxilla joka on sokeritonta??

Mutta joo.. Nyt alkaa olemaan niin paljon vähemmän tilaa sielä vattassa, että ne liikkeet ei tunnu enää samalta ku aiemmin. Ja vauva voi liikkua vähemmän. Et ei tarvi ihan paniikkiin mennä. Ite inhoon noita liikelaskuja.. Sit ku ei oo varma, että oliko se nyt liike vai ei.. Niin ja jostain luin, että hikkaa EI lasketa liikkeeksi!

Mä oon alkanu soittamaan tommosta unisoittolelua.. Mikäs ny sen oikee nimi olikaan? Pistän vattan viereen.. Josko tottuis siihen ja se sitten synnyttyä rauhottais pikkusen.. Saas nähä miten käy..

"Maitoa" on alkanut tulla.. Tai siis pieniä pisaroita jotain nestettä..

Plipp: Älä välitä.. en mäkään oo sairaalakassia pakannut.. Ei oo jaksanu miettiä.. Josko ens kuussa sais aikaseks..

Tänään tilasin vaunukopan meiän sisarusrattaisiin.. Vois heti noutaa sieltä liikkeestä, mut ei oo kyytiä..:( Pakko oottaa ens viikkoon...

Jospas menis loikoilemaan tohon sängylle..
 
Mäkään en oo sairaalakassia pakannut. Onhan se käynyt mielessä, että sekin pitäisi tehdä... Mutta ei sillä vielä kiire ole.
Kumma, kun nyt näin laiskottaa! Heräsin aamulla 8, kävin miehen kanssa syömässä aamupalaa ja kömmin takaisin nukkumaan. Ja ihan tyytyväisenä nukuin puoli yhteen asti, eli siis yhteensä 12½ tuntia! Ja silti aika vetämätön olo. Hohhoijaa...
 
Tuossa päivällä tunnin ajan seurasin liikkeitä ja sain laskettua niitä 9, joista 5 oli selvää potkua. Meinasi kyllä rueta turhauttamaan kun ekan 20 minuutin aikana ei tuntunut liikettä vaikka miten tönin mahaa...

Nyt iltapäivällä on kyllä tuntunut taas ihan normaalisti liikettä kun oon sohvalla pötkötellyt, en jaksanut laskea mutta tuli kyllä varmasti yli 5 liikettä alle puolessa tunnissa. Joten tältä päivältä saa liikelaskennat olla ja olen luottavaisin mielin että kaikki on masussa kunnossa.

 
Risti seinään! Kela toimi kerrankin nopeesti. Tänään tuli ilmoitus että mun äitiyspakkaus on noudettavissa postista. En odottanut sitä pakettia vasta kun ens viikon alussa. Ihanaa kun alkaa viimein olemaan vauvatavaraa ympärillä. Partsilla kököttää meidän hienot vaunut ja vielä hienompi autokaukalo. :)

Oon tässä pari päivää naureskellut meidän mäyräkoiralle. Se on ihan rakastunut semmoiseen tärisevään vauvaleluunmikä laitetaan vaikka autokaukalon kaareen. Yhtenä päivänä se varasti lelun kassista jossa oli vauvan kamoja ja nyt se vähän väliä kyttää hyllyä mihin tää lelu on siirretty. Hölmö pikku otus :)

Oh huoh. Kohta ois se Jussi. Perjantaiksi meillä on ihan kivaa tiedossa, mennään kavereiden kanssa mökille mutta lauantai sitten onkin ihan eri juttu.. On anopin 60-v. juhlat ja sinne tulee koko suku.. mukaanlukien eräs henkilö joka on tässä aiheuttanut ihan kiitettävästi eripuraa viime aikoina. Varmaan tästäkin postauksesta saan taas kuulla kunniani, kun tää henkilö "vahingossa sattuu lukemaan" näitä mun kirjotuksia täältä ja vetää ihan älyttömiä flaidiksia mun sanomisista. Täytyy vaan toivoa että niistä juhlista selviäis ees jotakuinkin rauhallisissa merkeissä.. onneks siellä ei tarvi kun muutama tunti kärvistellä sen virallisen osuuden. Päätettiin miehen kanssa että ei osallistuta siihen epäviralliseen osuuteen missä kaikki vaan ryyppää.. ei me siellä mitään tehdä.
No niin, jos valittaminen tällä kertaa olis tässä! :)
 
Jiiiihaaa!!! Huomenna on viimenen työpäivä ja sitten alkaa LOMA!!
Voin alkaa kasailla pinnasänkyä, mitä oon ootella ku kuuta nousevaa. Lupasin ittelleni et sit kun loma alkaa, niin kasaan sen. Huhhui. :)

Hmm.. totesin eilen hieman erikoisen asian. Mulla on ollut pari viikkoa ihan hirmuset himot makkarin puolella, eikä mies oikeen tahdo pysyä enää perässä. Kuitenkin vaikka mua haluttaa hirveästi, niin ei se itse yhdyntä sitten tunnukkaan hyvältä. Ei se varsinaisesti satu, ainakaan yleensä mutta joku siinä mättää niin että tulee sellanen epämukava olo ja halut katoaa kun tuhka tuuleen. Ehkäpä tää on jotenkin yhdistettävissä siihen henkiseen puoleen kun tunnen itseni fyysisesti niin vastenmieliseksi. Onko muilla samaisia probleemia?
 
Suahili90: Täällä kans yks erittäin himokas mamma! Koko ajan voisin olla touhuamassa makkarissa ja ei miestä kiinnosta läheskään niin paljon, outoa :D. Mutta tosiaan, ei mullakaan se yhdyntä sitten kauheasti innosta. Kaikki ne alun esileikit ja koskettelut tuntuu hyvälle ja jos mies hoitelee minua muilla tavoin. Yhdyntä on ruennut sattumaan kovasti. Hetken pystyn olemaan ja sitten alkaa aivan mielettömät kivut alavatsalla ja kyljissä ja täytyy lopettaa. En tiedä johtuneeko asennosta vai mistä. Minä olen tähän mennessä koko ajan ollut päällä. Ystäväni kehoitti kokeilemaan kyljellään, mutta en minä ole tajunnut, että miten ihmeessä sen pitäisi onnistua? Oonko anatomisesti jotenki tyhmä vai mitä, mutta en vaan tajua miten kyljellään voi olla... Omaa kivaa on tullut kyllä harrastettua... eräskin ilta kolme kertaa ihan putkeen. Nolottaa aivan. Mutta ei se auta...

Oletteko kuulleet muuten, että itsetyydytys synnytyksen aikana siis avautumisvaiheessa supistuksen aikana voi helpottaa kipua?
 
Aika jännää nää petihommat, mulla taas se ite yhdyntä tuntuu hyvälle mutta sitten jotenkin ei niin nappaa ne esileikit ja jostain kumman syystä en lämpene pussailulle nyt raskausaikana ollenkaan :O  Viime raskaudessa sentään pussailu oli kivaa (alun pahoinvointien jälkeen) mutta sillon jäi seksi taas tosi aikasessa vaiheessa pois, siitä kerkes tulla jo jonkin sortin tabu meillä; mies pahoitti sillon alkumetreillä mielensä muutamien pahoinvoinnista ja väsymyksestä johtuvien pakkien jälkeen ja lakkasi yrittämästä ja mulle taas oli (silloin) jotenkin vaikeeta tehdä aloitetta kun tuntui ettei miestäkään kiinnostanut...  Oho, karkasin vähän sivupoluille.  Mulla oli alkupuolella isot halut, nykyään ehkä lähempänä sitä normaaliolotilaa.  Täällä vielä melkein perinteistä lähetyssaarnaajaa väännetään mutta varmaan pikkuhiljaa olis syytä siirtyä tohon doggystyleen.  Mä en kanssa keksi miten kyljellään vois olla niin että se ois sekä toimivaa että kivaa. 

Siis anteeksi mitä, itsetyydytystä avautumisvaiheessa???  Siis joo, luultavasti auttaisikin jos sellaista pystyisi siinä tilanteessa ja niissä kivuissa edes ajattelemaan!
 
Täällä kanssa yksi ilmoittautuu jolla halut olisi kyllä melkoiset. Samoin miehellä. Mutta lääkärin kiellosta johtuen ei paljon puuhastella. En millään malttais odottaa vielä neljää viikkoa. Ja kun vissiin nyt kaikki on kielletty tai ainakin lääkäri sanoi miehellekkin, että nyt sitten vain pidetään kädestä kiinni kunnes viikkoja on kasassa 36. TURHAUTTAA.
Oliskohan tuo kyljellään juttu sama kuin "lusikassa"? :D Eli mies takana mutta niinku kyljellään? Itse en kyllä ainakaan keksi muuta järkevää selitystä :D
idaho, täällä on sellaista IKEAsta ostettua kettu-unisoittolelua soitettu jo vaikka kuinka pitkään. Mutta naurankin välillä miehelle, että toisinaan kun laittaa sen lelun mahan päälle soimaan meidän poika vaan intaantuu ja aloittaa kauheat jumppaukset :D Että saa nähä sitten kun on jo syntynyt, että mitä tapahtuu!

Tuntuu muuten, että yksittäiset päivät kuluu tosi hitaasti mutta sitten toisaalta viikot jotenkin kovin nopeesti?? Tästä taisi olla jo jossain vaiheessa jotain puhetta. 
 
Minäki oon lukenut että itsetyydytys tuossa avautumis vaiheessa helpottais kipuja. Vaikea vaan kuvitella että sillä hetkellä olis erityisen seksuaalisia ajatuksia mielessä.

Mun mies on innostunut tuosta mainitsemastanne kyljellään rakastelusta. Kokeiltiin sitä ehkä puolisen vuotta sitten ekan kerran ja mieshän innostui niin, ettei muulla tavalla enää välittäis ollakkaan. Mä itse INHOAN sitä asentoa! Se on vaikeeta, eikä se tunnu oikeen miltään. Miehen mielestä siinä on "just se oikee" puristus, kun taas itse sanon ettei miehen vehkeet tunnu siinä asennossa mitenkään hänelle imartelevilta.
Mun suosikki on lähetyssaarnaaja mutta kun tuolla miehellänikin on ruumiin kokoa jonkin verran, niin se painaa mahaa tosi kipeesti. Doggystyle on ok, mies ei tykkää siitä niin paljon.

Tässä sitä mennään, viimeistä työpäivää... Jotenkin uumoilen että tästä tulee piiiiitkä päivä. :P
En vaan osaa oikein hahmottaa sitä vielä, etten tulis maanantaina töihin, että tästä alkaa piiiiiiitkä loma.

Olettekos te jo suunnitelleet vanhempainvapaan jälkeistä aikaa? Jäättekö hoitovapaalle vai palaatteko töihin? Vai onko suunnitelmissa tehdä sisaruksia samaan settiin? ;)
Mä en itse millään haluais laittaa pikkusta päiväkotiin, ennenkö hän on ainakin 1-1,5 vuotias vähintään, mutta mies on niin hirmu huolissaan taloudesta, että hänen mielestä mun pitäs mennä töihin heti vanhempainvapaan päätyttyä. Olen ajatellut että sanoi mies mitä tahanasa, niin osittaiselle hoitovapaalle ainakin jään...
Noh, onhan siihen aikaa ja mies aina sanoo että "katellaa sitä sitten ku se on ajankohtasta"
mutta kyllä mä haluaisin että suunniteltais vähän tulevaisuutta jo nyt, alustavasti.
Aika kuitenki kuluu niin nopeesti...

Jeps, kai tästä nyt täytyy mennä ahertamaan vielä reiluksi 6 tunniksi. :P
 
Täällä toi seksi on ollut pitkään aikaan vähemmällä. Siis todella pitkään. Ihmettelin, että kuinka niin nopeasti edes raskauduin. Yk 2.. Viime synnytksen jälkeen meni iso tovi ennenkuin tunsin itteäni edes vähän "seksikkääksi" ja sitten oli sitä väsymystä. Kyllä itellä tekisi mieli, mutta ei vaan jaksa sitten tehä aloitetta.. ja nyt toi vatta on jo sen verran iso, että on tiellä.. Ja viime raskaudessa mies ei enää halunnut tässä vaiheessa.. jotenkin aattelen et nyt sama juttu..

Juu ei se itsetyydytys kuulosta herkulta avautumisvaiheessa, mutta varmasti pitää paikkaansa..

Mulla ei oo vieläkään tullu päätöstä äitiys/vanheimpainrahasta. Toisaalta laitoin siihen, et tarkastavat sen puolen vuoden kannalta kanssa.. Saas nähä koska tulee.. Äippäloma meinaan alkaa ensi viikolla jo..Taidan soittaa maanantaina.

Mä jäin esikoisesta hoitovapaalle kaheks kuukaudeks.. Oli kyllä semmosta kituuttamista.. Pitäis varmaan ihan tehä keikkaa sillonkin.. Nyt mies ei haluis et jäisin.. Ite haluaisin.. Mut saa nähä. Meillä vielä semmotti, että äijä haluis jäädä vanheimpainvapaalle.. Mä en ajatuksesta tykkää.. Varsinkaan jos imetys onnistuu vielä sillo..  Ja eihän pikkunen oo ku vasta 3-4 kuukautta sillo.. Eli ei kiitos.. Tästä tullaan vielä tappelemaan ukon kanssa.. Sillä kuitenkin aina viikonloput ja illat vapaata.. Ja mä teen kolmivuorotyötä. Ni tosi harvoin näkisin sit lapsia..

Ei oo muuten sitten yhtään juhannusolo.. Tää ilmakin sen tekee..

Mut hei oikeen hyvää juhannusta kaikille!! emoticon

Mä täällä nyt hengailen koko juhannuksen, mut taitaa olla hiljaista..
 
Meillä on molemmilla kiinnostus petipuuhia kohtaan selvästi vähentyny raskauen puolivälin jälkeen. Periaatteesa on tehny mieliki, mutta alotteen tekeminen on vaan jotenki tuntunu hankalalta. Ja miestä on häirinny tosi paljo, jos pikkunen on ollu hereillä ja potkiskellu... Nyt tuon kohdunsuun avautumisen takia hellyyttä osotetaan vaan halailemalla ja suukottelemalla, mikä tällä hetkellä riittää vallan mainiosti. Lisäks saan joka ilta hierontaa, sitä paremmalta ei voi mikään tuntua! :)

Me ollaan suunniteltu jo töihin paluun ajankohtaa ja päädytty siihen, että ens vuoden elokuusa se olis ajankohtasta. Uusi talo on rakenteilla, joten ei kärsis kovin pitkään olla hoitovapaalla enkä kyllä muutenkaan mitään kolmea vuotta kotona haluais olla (tiedän, mieli voi muuttua vielä moneen kertaan...). Meillä on sikäli tosi ihana tilanne ku mun äiti on pitkään halunnu jäädä vuorotteluvapaalle, ja on innokas hoitaan meijän vauvaa vuoden sitte töitten alettua. Olis niin paljo helpompi jättää vauva isovanhemmille hoitoon ku jolleki perhepäivähoitajalle! Lisää lapsia toivotaan, jos niitä vain meille siunaantuu. Mun PCO-taustan takia lääkäri on suositellu, että synnytyksen jälkeen ehkäsyt jätettäis minimiin periaatteella "tulee jos on tullakseen". Toinen saattaa tärpätä nopeastiki tai vaatia pitkät hoitojaksot, mene ja tiedä. Mihinkään pillereihin en enää aio sekaantua! Joko ollaan kokonaan ilman ehkäsyä tai mennään jonku aikaa kumilla/keskeytetyllä yhdynnällä. Välillä meinaa vähä hiipiä pelko persuksiin, että mitä jos meille ei muita lapsia tuukaan. Olisin toki ikionnellinen tästä tulevasta lapsesta, mutta haaveissa kuitenki vähintään kaks lasta, mielellään kolme.
 
Täällä on kyllä seksihalut vähentyneet huomattavasti. Vauvan yritys jo itsessään vaikutti siihen, se oli semmoista joka toinen päivä aina silloin kun oli hedelmälliset päivät, eli seksi alkoi jo silloin tuntua väkinäiseltä. :) Alkuraskaudessa osasin vielä nauttia siitä, mutta pitkään aikaan en ole tyydyttynyt ja nykyisin tulee harrastettua sitä kerran viikossa tai kahdessa viikossa, vähän tyyliin että pidän miehen tyytyväisenä... PAITSI tämän viikon maanantaina oltiin just oltu tälleen ja sitten minä innostuinkin itse parin tunnin päästä ja vaadin uusintaa... ;) Usein kyllä haluja olisi, mutta seksi tuntuu jotenkin epämiellyttävältä, sisältä alkaa poltella (ei auttanut edes liukuvoide). Ja minua häiritsee ajatus, että vauva on siinä välissä ja mahdollisesti heiluu ja hytkyy mahassa.... :) Eiköhän tämä helpota sitten kun vauva on syntynyt ja jälkivuodot yms loppuneet.

Mä olen suunnitellut sen verran tulevaisuutta, että kun vanhempainvapaa loppuu toukokuun puolessavälissä, niin se on hankala ajankohta minun kannalta saada töitä (lastenhoitaja) ja lapsen kannalta laittaa päivähoitoon juuri kauden loppuessa. Kesäisin on yleensä päiväkodissa sijaisia paljon, ja en halua että lapsi juuri kiintyy hoitajaan joka kohta jääkin kesälomalle... Tähän liittyvä toinen juttu on, että aiotaa rueta etsimään omakotitaloa heti kun pääsen töihin. Ja siinä tapauksessa olisi keljua jos lapsi kerkeäisi aloittaa yhdessä päivähoitopaikassa ja tottua ja sopeutua juuri siihen, ja sitten tulisikin muutto ja hoitopaikka vaihtuisi. Mutta en tiedä onko mahdollista aloittaa hoitoa vasta sitten kun ollaan muutettu, kun siihen mennessä pitäisi olla mulla työpaikka ja kauden alussa (elokuussa) olisi helpointa saada työtä... Ja eihän sitä tiedä miten kauan menee, ennenkuin löytyy kiva asunto johon menisi vielä tarjous läpi... Äh. Nytkin ollaan katseltu ihania asuntoja etuovi.comista. Mutta tässä vaiheessa ei ole mitään mahdollisuutta hakea lainaa lisää tai ylipäätänsä rueta tekemään muuttoa...

Nojoo, olipas sepustus. :) Mitähän tänään keksis... Tuntuu kyllä että päivät valuu vaan ettei huomaakaan. Ei ole oikein mitään järkevää tekemistä, ei jaksa joka päivä siivotakaan. Eikä jaksa oikein paljoa lenkkeillä, kun heti alkaa koskea nivusiin ja kylkiin. Joten tässä sitä vaan ollaan ja ihmetellään... ehkä vois katsoa jonkun leffan digiboksista. Onneksi huomenna on juhannus niin miehelläkin on vapaa päivä. Ei meillä kyllä mitään suunnitelmia ole... en halunnut lähteä mökille, kun sinne pitäisi mennä veneellä (nostaa ensin vene ja lähtiessä kaataa nurin, en uskalla nostella) ja taituroida tämän mahan kanssa. Kevättalvella siellä käytiin lumien aikaan, ja mä silloin kaaduin siellä. Sieltä pikkusaaresta olisi aika hankalaa lähteä pois jos vaikka sattuisi jotain tai synnytysvaivoja tulisi, ja pitkä matka on apua hakemaan.... Joten ei sinne, ehkä anoppilaan, katsotaan... Mutta tässä vaiheessa toivottelen jo HYVÄÄ JUHANNUSTA kaikille, vaikka linjoilla vielä roikunkin.
 
Täällä töihin paluu on mietitty hyvinkin sen mukaan, että mun ei kannata palata niin kauan kuin kuntalisää ja täyttä hoitorahaa saan.  Tai siis lapsia ei kannata laittaa päivähoitoon, niin päin se oikeesti menee.  Mulla menis liksa sitten iloisesti niihin päivähoitomaksuihin ja jostain tarttis sitten ruokaakin saada.  Me ollaan siis pähkäilty että ainakin niin pitkään kunnes nuorempi täyttää 2 olisin päivät kotona (siihen saakka saa sitä kuntalisää).  Toki hoitovapaalla olis tarkoitus töitäkin tehdä (silloin ei ole tulorajoja) joten ihanne olisi jos saisi jotain ilta- ja viikonlopputyötä jota vois tehdä 2-3 vuoroa viikossa.  Silloin luultavasti jäisi käteen huomattavasti enemmän kuin että tekisi kokopäivätyötä ja lapset olisi päivähoidossa.  Ja mikä parasta, pääsisi itse kuitenkin säännöllisesti pois kotoa :D

Huoh, nyt olisi iso pakkausrumba edessä.  Pitäis käydä torillakin hakemassa kalakauppiaalta ennakkoon tilatut kalakakut mökille.  Jotenkin vaan pyörin pää suristen kun koitan miettiä mitä kaikkea pitikään muistaa enkä saa sitten mitään aikaseksi :D  Hirveä määrä on kyllä tavaraa pakattavana kun lapsen kanssa reissuun lähtee...  Vaikka osa kamoista löytyy toki mökiltäkin (matkasänky, potta jne.) niin silti sitä kamaa on aivan tuhottomasti.  Pitää varmaan hommata peräkärry jahka tää toinen on ulkona X)

Mulla tulee varmaan vieroitusoireita tästä palstasta ton reissun aikana :/  Pitäkäähän keskustelu vilkkaana ne jotka netin äärellä juhannuksenakin on, niin on paljon kivaa luettavaa kun palaa kotiin :)
Juhannusta kaikille!  (Mäkin oon kyllä joitakin tunteja linjoilla vielä)
 
Täällä on ollut tuolla seksirintamalla suorastaan hävettävän hiljaista ja pitkään. Sen jälkeen kun tulin raskaaksi olin niin väsynyt ja pahoinvoiva monta kuukautta, että menin aina esikoisen kanssa samaan aikaan nukkumaan, joten kahdenkeskistä aikaa jäi tosi vähän. Ja nyt sitten vatsa on niin iso että se häiritsee ainakin minua - ja mäkin mietin että siellä se vaan hytkyy raasu. Neuvolassakin nauratti, kun hoitaja sanoi että ehkä olisi hyvä välttää seksiä kun mulla supistelee niin paljon. Vaikea on tyhjästä vähentää. Mies on ollut kyllä tosi ymmärtäväinen, täytyy sitten paikata tilannetta synnytyksen jälkeen (kun on kaksi lasta joista toinen ihan pieni...??).

Meilläkin mies halusi jäädä vanhempainvapaalle, mutta ollaan sovittu että se olis sitten huhtikuun alusta, jolloin LA:sta on 7,5kk. Mä oikeastaan päätin että sitä ennen en suostu töihin menemään, juurikin imetyksen takia. Saan rauhassa imettää sen puoli vuotta ja sitten pikkuhiljaa vähennellä ja siirtyä soseisiin niin että selviän työpäivät imettämättä. Olisin mä itse ollut mielelläni pitempäänkin kotona, mutta toisaalta onhan se reilua - ja myös hienoa! - että myös mies saa osallistua, ja ihan itsenäisesti. :)

Kcatri, onko mahdollista että olisit töissä samassa päiväkodissa jossa lapsesikin on? Onko siitä jotain sääntöjä ettei saa omaa lasta hoitaa vai onko se vaan vaikea järjestää? Minä ajattelin että (riippuu kyllä lapsesta) vaikka syyskuussa voisi mennä päiväkotiin. Täytyy katsoa miten järjestetään väliaika isäkuukauden loppumisesta siihen saakka, mutta onneksi silloin on kesä ja lomat, ja sitten varmaankin isovanhemmat saa taas osallistua. :) Ja sit meinasin hakea osittaista hoitovapaata (3 tai 4 päivää viikossa töitä) kun molemmat on päiväkodissa. Näin siis suunnitelmat, jos kaikki menee hyvin ja vauva on terve!
 
Ai niin noista liikkeistä. Muistan viime kerrasta, että välillä vaan oli tosi hiljaisia päiviä tai jopa viikonloppuja, jolloin tietysti huolestuin. Ja tein liikelaskentaa: mua ohjeistettiin olemaan kyljellään ja ottamaan jotain makeaa mehua ensin. Ja kaikki liikkeet tietysti lasketaan, ihan pienetkin,, ei pelkästään potkut tai muut isot liikkeet! Paitsi ei varmaan tosiaan hikkaa, vaikka sehän kertoo myös sen että hengissä siellä ollaan.  :) Jos mitään ei kuulu pariinkymmeneen minuuttiin, niin vauva todennäköisesti nukkuu silloin. Mä olen ainakin huomannut että sellaisia kausia on vähän väliä.
Ja hiljaisista kausista huolimatta tyttö on tosiaan ollut kovasti liikkeessä syntymästään asti, en meinaa enää perässä pysyä. :)
 
Ai niin!  Oli tosta raskaushikoilusta joku aika sitten puhetta.  Nyt kun on ilmat viilentyny niin oonpa pistäny merkille että alkanut on :/  Eli ei yhtään ylimäärästä vaatetta päälle tai tuntuu että kuolema korjaa.  Vettä pitää saada usein ja paljon ja autossa mielellään ilmastointi päällä.  Huh!  No toivotaan että tällaset mukavan viileet kelit jatkuu :)

Tossa muuten eilenköhän se oli kun katsoin sattumalta Frendejä, niin siellä oli justiinsa Rachelin synnytys meneillään.  Itkuhan siinä meinasi tulla kun tuli mieleen ne esikoisen ensimmäiset parahdukset kun se ulkona oli :')  Ei kyllä oikeesti ole vastaavaa tunnetta kuin se kun sen pienen ensimmäisen kerran näkee!  Syntymän ihmettä odotellessa :')

Meillä muuten miehellä on niin valtavan paljon isompi palkka kuin mulla että ei taloussyistäkään olisi mahdollista että mies jäisi lasten kanssa kotiin.  Oltais aika äkkiä kodittomia siinä vaiheessa :/  Onneksi tämä järjestely sopii meille kummallekin kuitenkin (täytyy vaan pitää kynsin hampain kiinni siitä että itekin saa sitten myös vapaa-aikaa)
 
Huomenta täältä vinksahtaneen unirytmin maailmasta! :)

Seksistä: Meillä on seksin määrä lisääntynyt huomattavasti kun vika kolmannes alkoi. Sitä ennen mulla oli vaan lähinnä ällöläskiolo ja ei pahemmin tehnyt mieli kun olin omasta mielestäni niin epähaluttava. Mä kyllä tykkään niin esileikistä kun ihan siitä seksistäkin. Jotenkin on paljon herkempi olo kuin ennen seksiä, hyvällä tavalla vaan. :) Mies tossa yhtenä päivänä sanoikin että eipä tarvi pahemmin seksiä enää kinuta. Sitä taitaa siis olla rittävästi tarjolla! :D
Lähetyssaarnaaja on aika suosittu asento. Nyt alkaa vaan maha olemaan tiellä pikkuisen. Tähän keksittiin ratkaisuksi että mä laitan pepun alle tyynyn jolloin oon vähän suotuisammassa asennossa. Kannattaa kokeilla ;)
Mulla tuli tosta sivulta päin asennosta mieleen semmonen että itse olisi alla vähän niinkuin lusikka-asennossa mutta mies enemmänkin doggystyle asennossa. Itse saa siis vaan makoilla ja mies tekee kaiken työn. :)
Asennoista paras on kyllä tuo doggy, mutta seksin jälkeen mulla on kädet ihan väsyneet kun ei meinaa jaksaa kannatella omaa ylävartaloaan enää. Tässä ei ainakaan oo maha yhtään tiellä! :)

Töihinpaluusta: Mä olen haaveillut että vuoden verran olisin kotona. Tuskin imetän montaa kuukautta, sille en oo mitään suunnitelmaa tehnyt mutta luulen etten kovin kauaa jaksa sitä tehdä. Vuosi vaan tuntuu jotenkin hyvälle ajalle olla vauvan kanssa kotona. Saas nyt sit nähdä kestääkö mulla hermot olla kotiäitinä koko vuotta. En kauheesti ees osaa suunnitella mitään varmoja suunnitelmia, enemmänkin fiilispohjalla mennään. Me ei olla edes puhuttu haluaako mies jäädä vanhempainvapaalle vai ei. Tuloihin se ei juurikaan vaikuta kun meillä tulot on suunnilleen samaa luokkaa, mulla jopa ehkä paremmat tulot kun miehellä.

Miehelle eilen kaverit vitsaili että huomenna kun lähetään mökille niin otettais meidän vaunut ja muut vauvakamat mukaan. Saatais sitten ensimakua kuin paljon sitä kamaa pitää kantaa mukana kun on vauva. Mie en silti ymmärrä miten sitä kamaa muka niin paljon tulis mukaan. Nää samat kaverit on myös sitä mieltä ettei meidän auto oo riittävän iso vauvalle (1-sarjan coupe bemari, 2-ovisena :D ) En usko! Ihan hyvin varmasti mahdutaan meidän ihanaan pikkuautoon! Näinköhän oon syksyllä enää samaa mieltä :)

Hyvää juhannusta kaikille pallomahoille! :)
 
Sonja09 Tosiaan, tuota en tullut edes ajatelleeksi!! Että lapsi voisi saada hyvällä tuurilla samasta päiväkodista paikan kuin minä töitä. Se kyllä helpottaisi huomattavasti elämää, kun mulla ei ole ajokorttia. Pitää miettiä ja suunnitella asiaa sitten kun se on ajankohtaista. Paljon tuohon asiaan vaikuttaa myös se missäpäin aiotaan silloin asua. :)

Kävin hakemassa äsken postista paketin: Baby Stylesta tuli Carena Luxin musta babysitteri. Tosi hyvältä valinnalta vaikuttaa. Onko tosiaan näin, että lapsi ei saa nukkua sitterissa? Tietysti sänky on paras paikka nukkua, mutta jos lapsi sattuisi nukahtamaan sitteriin niin pitääkö se siitä sitten vielä rueta siirtämään sänkyyn?!

Olisin ostanut juhannukseksi siiderijuomaa, mutta ei ollut kummoiset vaihtoehdot. Light- juomassa oli makeutusaineena sakariinia, joka on se kielletty aine raskaana olevilta. Normaaliversio oli sitten 0,7 % , mutta light- versio kuitenkin 0,0 %. Jätin sitten pullot kauppaan ja ostin yhden tölkin alkotonta karpalosiideriä. En tiiä yhtään mitä tehdään huomenna... olishan se kiva jotain tehdä... Höh. Ainakin lettuja haluan syödä!! Joku saa niitä luvan paistaa mulle. :)
 
Voi helvetti tota kelaa! emoticon Tänään oli tullut kirje, että papereista puuttuu tilinumero! En usko, koska me oltiin jo autossa kun muistin että se pitää vielä paperiin laittaa, ja käytiin se vielä viime hetkellä kirjoittamassa paperiin. Ja mä vielä varmistin siltä työntekijältä, että onhan tässä kaikki, niin se katsoi sen läpi ja sanoi että ihan ok on! Ärrrrrr...
Mä oon aatellu olla vuoden kotona, ja sitten lähteä opiskelemaan. Mun äiti kyllä kovasti yrittää, että mä jäisin vielä yhdeksi vuodeksi kotiin ja hoitaisin siskonkin vauvan siinä samalla. Nounou! Huono diili meidän kannalta, koska mun opiskelut lykkääntyy joka tapauksessa kahdella vuodella, ja se kolmas on jo liikaa. Sitäpaitsi mä saisin opintotukeakin enemmän kun sitä kotihoidon tukea! Ja mä haluaisin muuttaa jo kotoa, joten opiskelut äkkiä alta pois ja töihin. Poika saa sitten mennä vuoden ikäisenä hoitoon, ellei mun äiti, anoppi tai sisko päätä jäädä kotiin.
Täällä painaa väsymys. Taas 12 tunnin yöunet nukuin, mutta silti voisin kaatua takaisin sänkyyn nukkumaan. Se saakelin hemoglobiini... Mä en kovin mielelläni niitä rautatabletteja ottais, ettei tulis niitten takia vatsavaivoja... Kun toi ummetuskin vaikuttaisi jo helpottaneen. Pitää ens kauppareissulla ostaa paljon pinaattilettuja, herneitä ja mansikoita, ja toivoa parasta!
 
Takaisin
Top