Kesäkuu

Ai hurja Nappuliini vai meinaa vauva et nyt jo haluais nähdä päivän valon...nyt alko muakin jännittää emoticon
 
Kare; kiiitos !  Turo-Eemil on aikamoinen hurmuri kyllä! <3

NAppuliini;heti tuut tänne kertomaan meille; kun lähtö tulee ja viimesitään kun nyytti on sylissäsi ! Mitat ja synnytys kertomus <3
Niitä odotellessa.
Taitaa teille tulla ensimmäinen heinä vauva ! IHANAA!

Mulla on myös epätodellinen olo; kasvaako mun sisälläni todellakin vauva?
Ja joka vieläpä syntyy pian !!!!
En osaa yhtään ajatella asiaa . ..  
 
Viltsu, ok, jotenkin ihan lohdullista kuulla! Ja onpas aika hienosti ajoittanut esikkosi tulon, melkein just laskettuun. :)

Jonnak  ja Nappuliini, huijee :) Tsemppiä molemmille, sieltähän niitä ekoja varmasti rupeaa sitten tulemaan kohta, ellei jo?!

Minusta kanssa kiva lukea noita synnytyskertomuksia, enkä ole toistaiseksi ihan kauhuuntunutkaan vaikka esmes noiden toukokuisten stooreja käynyt lukemassa.. :-)  Jenninkin stoori oli mielenkiintoista lukea tuolta käynnistettävien ketjusta!

Mä lähden nyt roudaan pyykkejä narulle, ja illalla jatketaan häkkikomeron siivousta eli tyhjennystä lähinnä jätelavalle...jumaliste mitä tyhmää kamaa sielläkin haudottu vuoskaudet. >:)
 Aika hyvillä mielin kanniskelin eilen illalla sieltä painavaakin kamaa, kun ei tuntunut missään. Miedosti sitten alavatsa koveni, mutta hyvin pienesti. Tarttee nyt touhuta, kun yhtään inspistä siihen. Sitten voi taas mennä pari päivää aivan laiskan väsyneenä.
 
Miksi varastoon kertyykin kaikkea ihan idiootia?
Miksei niitä voi vain suoraan nakata aina roskiin  ?
Vaan aina tehdä joka ikinen kevät/ kesä siivous varastoon

MEillä ainakin joka vuotinen onkelma


Joka välissä pitää käydä kurkkimassa joko joko joko olisi heinä vauva maailmassa. 

Mä oon kans sellanen, että oon aina tykänny lukea toisten synnäri tarinoita . . . 
 
Jenni olikin kerenny ennen mua kirjottamaan, että jännityksellä käyn päivittäin lukemassa, että joko jo ekat olis syntynyt :) Toivottavasti pian, kuullostaa ainakin siltä!

Tsemppiä Nappuliini ja Jonnak emoticon

Yona: me saatiin kans just siivottua meidän varasti ja varmaan enemmän meni tavaraa roskiin kun jäi hyllyille...paitsi että siellä on puolen suvun autonrenkaat jotka mua ottaa päähän!

 
Täällä kans tykätään lukea synnytystarinoita. :)

Varastonsiivousoperaatio tehtiin mekin tossa muutama kuukausi sitten. Myin tosi paljon tavaraa ja osa meni ihan roskiin tai kaatiksellekin. Nyt se on siisti ja sieltä jopa löytääkin jotain ja sinne mahtuu kahdet rattaat kun ei haluta luopua vielä noista vanhoista ja ne sisarusrattaat saatiin eilen. :)

Vauva on ollu jotenkin vaisu nyt pari päivää... :( En oo (vielä) huolissani, kun kumminkin liikkuu. Mutta paljon vähemmän kun ennen. Oma olokin on kivuliaampi kun ennen, tuntuu että joka paikkaa kolottaa. Mutta kuitenkin aika ihanaa, että nää kolotukset on alkanu vasta nyt. :)
 
Mä toivoisin, ettei tää leidi liikkuis niiin paljon mahassa enää. Sattuu aikalailla kun toinen möyrii niin mahottomasti . . . 

Ei oikein liikkeistä enään nauti.
 
Vauvan ulkoinen kääntöyritys tehty. Mutta ei onnistunut. Vauva ei suostunut liikahtamaan kun lääkärit pukkasivat. Ke oli pää minun vas. kyljessä. Tänään oli pää minun oik. kyljessä. Ikävän tuntusta kun yrittävät työntää vauvaa. Toinen lääkäri pukkas päätä ja toinen pyllyä. 3h meni maatessa synnytyssalissa. Ajoivat käyrää ennen ja jälkeen kääntöyrityksen. Kohdunsuu epäkypsä joten näillänäkymin ei ole aivan heti syntymässä. 

Seuraava käynti synnärille 1.7. Silloin arvioivat tilannetta uudelleen. Lantion magneettikuvaus tehty perätilasynnytystä varten. Jospa vauva vielä kääntyis itse. 
 
Heippa!


Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena emoticon  Ei kyllä yhtään kivaa kun kivut olivat mitä olivat ja vielä monta päivää!! Eilen suppistukset sitten laantuivat ja tänään aamullakin oli vielä jtn pientä mutta päivä ja ilta on ollut ilman kipuja ja on niin hyvä olo että ilman mahaa ei edes tajuaisi olevansa raskaana..... Vessassa käydessä kyllä kamala paine tuolla alapäässä. Noh saas nähdä.

Täälläkin käydään joka päivä katsomassa joko ois tullut vauva uutisia :)) synnytystarinoita on myös mukava lukea ja seurailenkin muissa kuukausissa synnytystarinoita, ehkä kohta pääsee omaan kuukauteen lukemaan (:: Vaikka toivonkin että pääsisin itse kertoilemaan ekojen joukossa.. Ei voi tietää(nämä uudet hymiöt ovat kyllä ihan kökköjä ja turhan isoja :( )
 
Viirukhan. Mulla myös toinen synnytys eikä ensimmäisessä ollu ongelmia mahtumisen kans. Mulla kokoarvio 3,2 kg joten siksi ottivat lantiokuvat. Lääkäri sanoi että vauvan pitää painaa alle 4kg että perätilassa voi synnyttää. Onpas sulla pieni vauva tulossa. 

Mulla ollu käsitys että ennemmin leikkaavat ku antavat perätilassa synnyttää. Mielummin synnytän alakautta kun annan leikata jos mahdollista. Lääkäri sano että perätilasynnytyksessä on paikalla 2 lääkäriä ja ponnistusvaihe kestää vähän kauemmin. 

Kuitenkin loppuun asti toivon että vauva laskeutus alas pää edellä.
 
Tosi jännää, että kohta saadaan jo vauvauutisia tänne! Täällä ei supistele edelleenkään ja vointi on tosi mainio närästystä lukuunottamatta mutta neuvolalääkärissä kokoarvio oli jo 3 kiloa eli olisi syntyessään sitten n. 3,5 kg. Tarjonta on pysynyt rt ja tuskin enää kääntykään. Kohdunkaula oli jo pehmeä ja lyhentynyt mutta kiinni edelleen. Lääkäri sanoi ettei ihmettelisi vaikka tulisi etuajassa. Tuli samaan aikaa onnellinen, odottava ja tosi jännittynyt olo. Toisaalta saisi jo tullakin sitten juhannuksen jälkeen kun 37 viikkoa tulee täyteen mutta toisaalta jotenkin epätodellista, että meidän vauva syntyy oikeesti ihan kohta! Nyt on reilu neljä viikkoa laskettuun aikaan. Sukkapuikkokipuja on alkanut ilmaantumaan rasituksessa ja tuntuvat tosi ikävältä mutta pysyvät kurissa kun hidastaa tahtia.
Tsemppiä kaikille suppareiden ja muiden vaivojen kanssa kärvisteleville ja kaikille meille kauheesti tsemppiä synnytykseen
 
Tulinpa tässä joutessani kakkakuulumisia päivittämään! (varoitan siis etukäteen)

Käyn varmaan 5 kertaa päivässä isolla hädällä, onko teillä muilla tämmöstä ollu? Mulla oli jossain vaiheessa raskautta ummetusta ja terkkari sano neuvolassa että se pahenee vaan sitten loppua kohden.. Aijaahas?
Mun ruokavaliossa ei mitään muuta ookaan kuin kuituja, en oo koskaan oppinu syömään esim. "vaaleita tuotteita" missään muodossa. Nytkin menee hirveesti hedelmiä sun muita tuon turvotuksen takia.

Oon jo kauhistellu että kohta on hirveesti vaan synnytyksen merkkejä.. Pitäs tossa lähikaupassa käydä kävellen, toivottavasti ei housuun kurahda matkalla. :) Meinaan siis että supistelee jonkun verran liikkuessa..

Piti vielä sannoo että "hieman" jännityksen sekaisissa oloissa muutenkin ollaan, mulla ei oo sisätutkimusta tehty sitten viikkojen 7+1.. Sanoin kyllä neuvolassa ja sairaalassa että mua supistelee rasituksen aikana ja joskus niin kovasti että tuntuu painetta alhaalla mut ei ne tutki. Pitää vaan luottaa sitten niihin, kai ne tietää mitä tekevät. Tai mulle on siunaantunu jotain valelääkäreitä ja -terveydenhoitajia.........
 
Miten voi olla mahdollista, että teillä ei tehdä sisätutkimuksia jossunen? Mulle on tehty jo kolme kertaa. n. 10 raskausviikon välein. Luulis, et ainaki tuollon, jos kerta supistelee kovastikin liikkuessa, et tehtäis. On tää kyl ihmeellistä, miten nää käytännöt vaihtelee eri kaupungeissa ihan tajuttoman paljon!
 
Ku en minäkään ymmärrä.. Joka paikassa ne vaan sanoo et jos ne supparit ei satu niin ei ne saa mitään aikaan. Toisaalta jos kävisin "normaalisti" neuvolassa lääkärikäynnit niin siellä saattas tutkia, mut mulla on kaikki lääkärikäynnit äitipolilla. Ei ne sielläkään oo kattonu koskaan.

Jospa sitten ens kerralla, ajanvarauslapussa lukee synnytystapa-arvio!
 
Täälä on supistellut kaksi yötä nyt putkeen; edellis yönä suolikin tyhjeni;  mutta
supparit loppui kun seinään . . 
Mä en jotenkin vielä edes odota, että tyttö syntyis!
Tuntuu, että en oo vielä valmis koitokseen . . . 
Mutta tänään ajattelin kaikki viimeiset homma tehdä: Eli 
laitan kotiutumis vaatteet kassiin; kassin kaukaloon, tarkistan, 
että kamera on kunnossa, etin itelleni huulirasvan mukaan joka on ehdoton !
Viimeksi huulet kuivi niin lujaa kuivassa sairaalan ilmassa .   . .  jne.


Näin jo unta, että tänne olisi ensimmäinen heinävauva syntynyt ja hän oli poika <3

Mutta tais olla vain unta . . 

Mä en saa taaskaan unta. Mies ja Turo-Eemil tuola vielä kuorsaa täyttä häkäää...

Ikävää, ettei kääntö yritykset tuottaneet tulosta  Viltsu  ja Viirukhan!
Mua ainakin pelottaisi; jos tietäisin, että edessä perätila synnytys . . .
Mutta pidän teille peukkuja! <3

Meidän prinsessa on tänään täysiaikainen vauva !
En olisi uskonut silloin rv 20 kun sain ravata lääkärissä ja koko ajan pelätä, että
tämä päivä koettaisiin; mutta näin  vaan meni kaikki hienosti <3
 
Jossunen, juu täälläkin maha toimii niin tehokkaasti että välillä ihan ärsyttää :P  Mulla tosin on ollut melkein samaa koko raskauden ajan, ummetus ei iskenyt missään vaiheessa.

Yö meni taas pätkien nukkuessa, vaikka valvoin aika myöhään ja olin väsynyt, ei vaan saa kunnolla nukuttua. :/  Jos ei muuta, niin kissat herättelee ja ramppaan veskissä. Hah, treenausta tuleviin vauva-öihin? Hmm...mieluummin ehkä nyt nukkuisin vielä ihan hyvin. :)

Ens viikon vika lääkärineuvola jänskättää, haluan innolla kuulla miltä näyttää ja vaikuttaa tilanne. Onneksi se lääkärikin on mukava ja luotettavan tuntuinen, toisin kuin mun ns. omalääkäri TK:n puolella...se, joka ei edes huomannut mun olevan raskaana vaikka kuitenkin tässä aika viimeisillään jo ollaan...huoooh. "ai, olet raskaana vai?"  No EI, vaan nielaisin rantapallon...!
 
Ajattelin kysellä täältä vaikka varmaan normaalia onkin että:

Varsinkin iltasin, maha menee kesto supistukselle, kivuttomalle, mutta siis voi jatkua montakin tuntia, jos menen kyljelleen niin mua rupee sattumaan vasemmalle, ihan munasarjan kohdalle, ja kun käännän pakosta toiselle kyljelle niin tuntuu järkyttävä repäsevä kipu.. En voi siis makaa enään ollenkaan edes vasemmalla kyljellä..Onko kellään samanlaista kipuilua? Mitähän mahtaa tarkottaa? Eikö vauvalla ole enään tilaa mahassa?vai?.. En tiiä kehtaako tommosen vaivan takia soittaa polillekkaan, kun keskiviikkona tosiaan se käynnistys..
 
En mä hirveen huolissani oo siitä ettei oo sisätutkimuksia tehty, mut kyllähän se jännittää kun sitä ajattelee.. Oon jo mielessäni kuvitellu tilanteen et ku seuraavan kerran lääkäri kattoo ja sanoo että täällähän on jo paikat kypsät! :D Todennäkösesti siellä ei oo tapahtunu mitään, ja oon taas panikoinu turhaan. Niin kuin on käynyt koko raskauden ajan, aina on olevinaan joku vialla ja kaikki onkin hyvin.

Täällä on samanlaista, Esteri! Mulla tulee monesti esim. seksin jälkeen aika paljon supistuksia ja joskus tuntuu että semmonen "jää päälle".. Sit yöllä herään just tuommoseen kipuun joka tuntuu ihan alavatsalla, siis varmaan just munasarjan kohdalla. Voisin veikata että liittyy siihen paikkojen "avautumiseen", tai siis että noi häpyliitokset sun muut pehmenee ja "levenee". Jotain tommosta mulle neuvolassa höpötettiin :) Mulla on sit aamusella häntäluun kohdalla aivan tajuton kipu selässä ja pauke vaan kuuluu kun kävelen! Ehkä se lantio tosissaan tekee sitä tilaa vauvalle. Tiedä häntä.
Itse oon myös aatellu että vaikka tommosia kipuja tuntuu niin hätää ei oo niin kauaa kun ei esiinny minkäänlaista vuotoa :)
 
Mulla on kanssa öisin (ja välillä päivisinkin, mutta enempi yöaikaan) noita järkyttäviä repäsykipuja alavatsassa ja nivusten tienoilla. Liitoskivuiksi olen ne tulkinnut, että juurikin paikat löystyy ja tekee tilaa vaaville. Sukkapuikkokipujakin taas on ihan jatkuvasti, voi yök. Väliin tempasee niin kovasti, että sen huomaa kyllä sitten kaikki muutkin. Kiva, onneksi kukaan ei ole tullut kysymään, että joko alkoi synnytys. :D Omituisia katseita kyllä tulee välillä kun irvistelen pientareella kun oon koiran kanssa lenkillä... Ja samoin täällä seksin jälkeen alkaa supistelemaan ja supistelee kovastikin. Oonkin sanonut, että ens viikosta lähtien (rv 38) meillä heilutellaan peittoja sitten tiuhaan tahtiin! :D Mä en mitenkään tahtois että menisi yliaikaiseksi kun vauvan kooksi on arvioitu kuiteskin se 3,5kg jo tolla viikolla 38.

Painetta tuntuu kivasti tuolla alapäässä, esim. kyykyssä on todella tukala olla. Tässä välissä ehdin jo epäilemään, että vauva on kääntynyt perätilaan mutta eipä taida olla pelkoa. Mitä lie muuten vaan siellä myllää. Kamalat sempalot siellä on joka ilta ja joskus melskaa melkein tauotta aamusta iltaan. Ei oo helppoa mammalla!

Tosta vatsan toiminnasta kirjoittelinkin jo FB:n puolelle, että eipä oo täälläkään tarvinut ummetuksesta kärsiä...Vatsa toimii kuin kello ja nyt viime päivinä toimii melko tiuhaankin tahtiin. Hui, eikai toi nyt sitten enteile vaan mitään. :D Mulla kyllä oli paikat ihan kiinni ja kohdunkaulaa 3cm siinä viimesessä lääkärintarkastuksessa, eikä ole ollut paljoakaan kipeitä supistuksia. Tiiä sitten! Kunhan ei nyt ennen juhannusta punkeis ulos, ollaan menossa mökille keskelle korpea. :D
 
Takaisin
Top