Kesäkuu

Huonosti nukuttu yö takana. Selkäkipuja edelleen, ei tosin ihan niin pahoja kuin eilen ja supistuksia tulee yhä ja omituisia pistäviä kipuja kylkiin ja alavatsaan, mutta ei ainakaan vielä oo lapsivesi menny eli yhä odottelen että milloinkohan lähtö sairaalaan tulee. Voihan se tietysti olla että tulkitsen nuo kipuni väärin ja meneekin vielä pari viikkoa ennen kuin synnytys alkaa, mut en tiedä, ei tää olo mikään hyvä kuitenkaan oo. Mut odotellaan, ei kai tässä muutakaan voi. Oisin kyllä valmis saamaan jo pienen rakkan vauvani syliini!
Tsemppiä kaikille loppuodotukseen!!
 
se voi olla pian lähtö hienähattu tai ainakin toivotaan niin !

Mä näin viimeyönä unta että synnytin tytön joka painoi niin paljon etten jaksanut edes sitä kantaa....
Ja hoitava kätilö oli sama kun Turo-Eemilin aikana.
Toivotaan että oli siinä mielessä ennen uni; että sattuisi olemaan sama kätilö. Oli nimittäin ihana kätilö! Ei voi ihanempaa olla. Se  varmaan olikin loppupeileissä se tekijä minkä vuoksi synnytyksestä jäi positiivinen kuva :)
 
Jaahas, täällä lähdetään pikkuhiljaa vauvanhakureissulle. Vedet meni tossa pari tuntia sitten mökillä ja nyt ollaan kotona ja pakkaillaan kimpsuja ja kampsuja.. Täytyis kattoa vielä vauvan kotiutumisvaatteet valmiiksi.. :)
 
Tsemppiä Iiv11 synnytykseen!

Täällä juhannusta on vietetty rauhallisissa merkeissä kotona, kun miehellä on päivystys (pitää vastata 24h puhelimeen ja olla 30min säteellä työpaikasta). Aattona saunottiin, grillailtiin, käytiin kokko katsastamassa ja mölkkyä heiteltiin hyttysten huitomisen ohessa. Pitkästä aikaa tuli juotua alkoholiton siiderikin, ihme ja kumma ettei sen jälkeen närästänyt. Närästys on viime aikoina taas lisääntynyt hurjasti, etenkin iltaa kohti on parempi olla juomatta mitään hiilihappopitoista.

Eilen järkkäiltiin huonekaluja vähän uuteen järjestykseen, jotta pinnasänky saatiin mahtumaan makkariin. Periaatteessa kaikki ois valmiina, itkuhälytin vielä ostamatta. Muutaman päivän ajan ollut jo kärsimätön olo, saishan se jo syntyä ettei tarttis max 4 vko odotella. Toisaalta viikon päästä ois isot sukujuhlat tiedossa, johon haluisin osallistua. Supituksia tulee vaihtelevasti, välillä päiviä ettei juuri ollenkaan ja välillä taas päivä että usein ja niistä osa kivuliauta. Vajaan viikon verran ollut sellainen olo, että alapäästä jotain valuu, mutta ei kuitenkaan oikeasti valu mitään.
 
Mä ooon ihan fiiliksissä teidän kaikkien puolesta ! 
Pikkusen ihanaa, kun ihmiset lähtee vauvan haku reissuilleen; aivan mahtavaa.

Iiv11 suuret tsempit ja voimia ! <3 tulehan kertomaan kaikki kun pääsette kotiin <3

Mä kans ostin itellen ialkoholittoman siiderin; mutta tuola kaapissa se luuraa....
Ei oo muka ehtinyt juomaan... Josko tänä iltana nostas jalat ylös ja nauttis sen. [:

Mun täytyy vielä käydä maanantaina ostamassa se rintapumppu ja sitte saa tyttö syntyä :)

Täälä kans juhannus meni rauhallisesti.
Eipä se paljon eronnut tavallisesta viikonlopusta. 
Muuta kun että mies kotona vähän kauemmin....
 
 Iiv11  onnea matkaan <3

Täällä meni juhannus perjantai; Kauhavalla eka käytiin katsomassa lentäjien juhannusta ja siitä suunnattiinkin sitten Ilmajoelle kavereidenluo jossa lauleskeltiin karaokea,grillailtiin ja vietettiin iltaa kaveriporukalla . Kolme mammaa mahapystyssä ( lasketut peräkkäisinä kuukausina) ja sitten ilonamme oli 9kk. ikäinen tyttö sekä 2kpl. 3w. pikkumiestä. Miehet siinä otti muutaman olusen ja saunoi kun muksut laitettiin nukkumaan, oli ihana juhannussää,aurinkopaistoi iltamyöhään ja me mammatkin jaksoimme yömyöhään asti valvoa hyvässä seurassa <3 

Lauantaina sitten supistelikin aika kiitettävästi ja vietimme miekkosenkanssa laatuaikaa kotosalla. Juuri kotiuduimme mun vanhempien luota jossa oltiin taas kaikki sisarukset perheineen kasassa,kuten perinteisesti joka sunnuntai.

Täällä pikkuiselle kaikki jo valmiina ja kovasti odotan että pääsisi pian vauvan haku reissulle,ollut ihana lukea kun niin monella jo alkaa tapahtua ja saa pikkuisen syliin <3 Huomenna onkin neuvola taas.
 
heinähattu82 mikäs siellä tilanne? Joko oot päässy vauvanhakureissulle?

Iiv11 jänskää! Voimia synnytykseen! :)

Täällä myös juhannus vietetty rauhallisesti ulkoillen, grillaillen ja saunoen. Jotenkin on tosi hyvä mieli ja fiilis kaikesta, tän raskaudenkin suhteen pitkästä aikaa. :) Kun oon ollu niin kypsä tähän oloon jo pitkään ja toivonu että vauva jo syntyis. Nyt täytyy vaan kaikesta huolimatta yrittää nauttia viimeisistä viikoista ja päivistä kun vielä vauvan potkut tuntuu ihanasti masussa. Kun tosiaan meillä on sitten lapsia sen verran kun halutaankin. Nyt tuntuu ihan jopa haikealta, että oon viimeistä kertaa raskaana. Mut eiköhän tää mieliala taas muutu, jos ja kun helteet taas ens viikolla alkaa... Ei muuten ois mitään väliä säälläkään, mutta kun kuumuudesta huolimatta täytyy esikoisen kanssa touhuilla. Vaikka ei ulkona oliskaan, niin tää kämppä kuumuu ihan kamalaksi pätsiksi! Noh, miehen loma alkaa tasan kahden viikon päästä. :) Sitten ei tartte kun maata! Olettaen että vauva on sillon vielä masussa. ;)
 
<3 ihanaa vauvoja näyttäs olevan tulossa useemmallakin <3 tsemppiä!!!

meidän juhannus meni tässä kotona perhe elämään opettelussa :) vauva vietti tyytyväisenä ensimmäisen juhannuksensa nukku ja söi :D  yöllä meinas vaa pierut vaivata :)

äiti ja isä söi ittensä hyväks ja nautti vauvan tuoksusta <3

aaaww on vaan niiin <3 <3 <3 olo <3

 
Shakira: En oo vielä päässyt vauvanhakureissulle. Olo on edelleen välillä todella tukala eli ei mitään muutosta. Supistuksia tulee tiuhaan ja selässä on kipuja mut ei vielä oo tarvinnut lähteä sairaalaan. Voi kun syntyiskin jo vauveli, kun en enää jaksais odottaa!!
 
Shakira sun teksti kun mun suustani ja ajatuksistani!
Ihan sana sanalta.

Mulle tuli tänään vain haikea olo; oon aina halunnut kahta poikaa.
Älkää ymmärtäkö väärin; ihanaa että saadaan prinsessa ja oon tosi
onnellinen siitä ja pääasia, että olisi terve; mutta olisihan se ollut mukava, että olis ollut kaksi poikaa; saanut sisustaa oikein jätkien makkarin jne.... hormoonit ! 

Mutta rakkaudella otetaan tulokas vastaan; oli kumpaa sukupuolta tahansa <3

hen mä ymmärrän sun fiiksiä <3 ! Ihanaa.
tulee itelle ihan viime kesä mieleeen <3


Tänään ollu meillä kaikilla vähän känkkäränkkä päivä; otettu miehen kanssa yhteen k-o-k-o päivän ja T-E kiukutellu sen kun ehtiny .....
mutta nyt ihanaa; Turo-Eemil nukkuu, mies ylhäällä kattomassa leffaa ja minä yksin alakerrassa+ hiljaisuus+ rekorderlig mansikka-lime alkoholiton siiideri= <3 mmmmm. 
 
voih mikä pieni kateuden vihlaisu tuntu kun luki vauvanhaku reissuun  lähteneiden tekstejä.. tai siis myös niitä mistä saa viitteitä että kohta vois olla menoa.

Mulla niin suuntaa antavat supistukset, poissa. Selän juilimiset, poissa. Liiitos/avautumis vihlaisut, juuh tallella, mutta silti. Kaipais jo jotain tapahtuvan. Yritän itselleni toitottaa että ei enää ku 1 vko 6 pvää la:han mutta jos vielä kuukausi niin aaaarrrgggghhh!!

Tätä " vauvakuumetta " ei vähentänyt yhtäään se kun eilen käytiin päiväreissu tekemässä ja ihailemassa kohta 3 vkoa vanhaa pientä prinsessaa. Ei sitä muistakaan kuinka pieni toinen on.. vasta ku näkee ja sylissä pitää, niin suloinen pieni rakkaus pakkaus. Pylkynkin kun pesi niin vooiih kun se mahtu kämmenelle, aawww.. sori. Hormoonien piikkiin.

Nostatti muuten tän yhtävän kertomus synnytyksen alusta taas pienin tuskanhien otsaan kun kertoi ( toinen lapsi oli, sama kun meillä ) niin heränneensä yöllä ja vähän nyt kolotteli sieltä täältä, pian supistelikin jo 4 min välein. ½ h päästä lähtivät sairaalaan jonne matkaa siis 1 km. siellä supistukset tosi kivuliaat jo ja auki 7cm..sairaalaantulosta oliko reilusti alle 2h kun mukula jo sylissä, vedet mneni vasta kun kalvot puhkasivat jne.. pinnistipa vissiin senn 4kertaa. samanlaisia tälläisiä avautumiskipuja ollut kun mulla mutta ei sen enempää mitään ennakoivia supistuksia yms. Tuskanhiki lähinnä aiheutui kun ajattelin omaa 45km matkaa sairaalaan..
Jotenkin tuli niin epäuskoinen olo että jos se sitte syntyyki tyyliin autoon tms, järki sanoo että ei mitään ihmeellistä tapahdu, mut kun ajatukset vaan seilaa päänsisällä.. apuuva apuva.
Pitäisköhän vuokrata matkailuauto kuukaudeks ja parkkeerata se sairaalas parkkikselle?
Juuh kyl mä itteäni ihan hölmönä piän kun tälläisiä ajattelen.. tai siis en tosissaan mut mitä sitä ny ajatuksilleen mahtaa..

mut tälläisiä ajatuksia tällä päin tällä kertaa. Btw pitää ny tääkin jakaa, vuorasin vuoteenkin sellaisella mukulan froteisella vuodesuojalla ku jos vedet menee esim. sängyssä ni säilyy petarin pesemiseltä, kannattaa harkita.
 
sininentuuli:  mulla aikalailla samoja fiiliksiä.... takana syöksy synnytys toivon ettei toinen ole niin nopea eikä ainakaan nopeampi....

eikö se synnytys voisi aina kynnistyä vesien menolla niin olis kaikkein selkeintä

Oon koko yön heräilly, en oo saanu unta... nytkin mies läks töihin ja Turo-Eemil vetelee sikeitä....
 
Terve mammat!!

 Mä poikkean nyt hieman aiheesta mutta huomasin tuossa että Fb:hen on perustettu heinä-vauvoille oma yhteisö?? Mitenkä sinne ryhmään pääsee? :) Kiitos jo etukäteen ja onnea vielä kaikille jotka on nyytit saaneet syliinsä emoticon
 
Moikka kaikille & onnea jo vauvautuneille!!!
Ollaan oltu miehen kanssa 1 1/2 vkoa mökillä eli äitiysloman alusta asti, ja kylläpä täällä on tapahtunu. Ajattelinkin lähtiessä, että varmasti ovat ensimmäiset heinäkuun vauvat syntyneet kun seuraavan kerran pääsen lukemaan forumia...

Outoa kun yhtäkkiä ollaan taas kaikki niin eri (ja omassa) vaiheessa raskauksien kanssa. Itselllä ei vielä oikeastaan ollenkaan edes harjoitussupistuksia, puhumattakaan kovemmista, ja toiset on jo vauva sylissä!!

Mökkeilyn jälkeen nyt tuntuu tosissaan loppuraskaudelta, vaikka olo ei oikeasti ole sen kummallisempi kuin lähtiessä. Ei lisää turvotusta, eikä niitä kipuja, mutta maha tietty kasvaa ja kärsimättömyys samalla.. Tulisi jo ja koska tulee ja... kääk :)

Kotona ei kyllä ole vielä yhtään valmista, ei ole edes sänkyä vielä, eli sikäli vauvalle ei vielä mikään kiire, mutta....

Torstaina on neuvolalääkäri, joten sitä odotan innolla, kun varmaan jotain vinkkiä sieltä saa, onko tulossa LA:n tienoilla vai kenties aiemmin...

Mutta loppukuun tyyppinä tässä tuntuu olevan vielä kauheasti aikaa... Hassua muuten, että aikaisemmin, siis tyyliin maalis-huhtikuussa ajattelin, että näinkköhän mökillä pelottaa synnytys etc kun LA:han on niin vähän aikaaa.. Vähän! ikuisuus siihen vielä on :) Ja ensisynnyttäjänä synnytys on itsessään niin outo ja sillä tapaa kaukainen asia, että ei kyllä huolettanut vielä ollenkaan. Minä, enhän minä vielä olla synnyttämässä...

Iloista viikkoa kaikille!

ElliX + pupu
 
Ihanaa, kun vauvoja syntyy! emoticon

Meillä meni juhannus reissatessa, eka oltiin kaverin mökillä, mutta tultiin kuitenkin yöksi (tai oikeestaan yöllä) kotiin, kun en halunnut olla yötä paikassa, missä on ulkohuussi, sen verran usein tulee kuitenkin rampattua vessassa yöllä.
Sit mentiin bussilla Hesaan ja eilinen oltiin Espoossa kavereilla, jossa toinen odottava mamma (LA elokuussa) ja 2,5v poitsu. Ihana kattella, kuinka mun mies tosi innoissaan touhusi tuon pojan kanssa koko päivän. 

Täällä ei kyllä oikein mitään merkkejä vieläkään synnytyksen lähenemisestä. No okei, harjoitussuppareita tulee kyllä tasaseen tahtiin, itse asiassa bussimatkan Tre-Hki aikana kun ei ollut muutakaan tekemistä ja bussin kello nenän edessä, niin huomasin harjoitussuppareiden tulevan 5-10min välein. No, eipä ne kivuliaita ole eikä varmaan kauheesti kyllä hommaa edistää, mutta onpahan edes jotain.

Perjantaina meillä on viimeinen käynti omalla neuvolatätillä, sitten meidän neuvola jää kesälomalle, ja loppukäynnit on toisessa neuvolassa. Tarvii ladata kaikki mahdolliset kysymykset nyt, kun ei yhtään tiedä mimmonen täti on vastassa sitten siellä varapaikassa (tai tarviiko siellä edes sitten enää käydä ;-)...
 
vauvoja on tullu jo paaljon :))  me täällä tänään ''telkoiduttiin'' lähtökuoppaan.. hui kamalaa ku alko jännittää että koska plumpsahtaa maailmaan :D  Onnea meiltäkin vauvautuneille... <3

oon tänää menny ku hullu menee, poljettu sellaset n 8 kilsaa eikä tuntunu missää.. :) sitte siivottu pyykätty ja kaikkee, ans kattoo ottaako veronsa, huomenna ois sama lenkki tiedossa kun tarttee mennä hammslääkäriin... :)  aika on vasta 8.00 aamulla, kauheeta.. :D


 
Monta on jo syntynyt, onnea heille ja moni lähdössä vauvaa hakemaan tsemppiä!

 Nyt tuntuu, että taitaa aamuun mennessä tulla lähtö täälläkin...alavatsa kipuillut eilisillasta alkaen, myös selkä ja nyt illalla selkeämpiä supistuksen tapaisia kipuja...jännityksellä odotellaan mihin kehittyy...
 
ja pyh ja pöh, vai synnyttämään...no ei kai emoticon
Supistukset selkeenä 20-02..ja sitten..ei mitään! joo ruvetaan vaan nukkuun...
ja hyvin nukutun loppuyön jälkeen heräsin just entistä ehompana ett tämmöstä täällä..
 
Mökki juhannus takana. Täällä jo muutamia vauvoja saatu maailmaan. Monella meistä synnytys jo hyvin lähellä. Ilmat lämpenee niin käy tämä olo hieman tukalaksi. Oltiin aamupäivä pojan kanssa hoplopissa. Ajattelin että siellä on varmaan hyvä ilmastointi. Mutta ei siellä oli aivan kauhean kuuma. 

Tämä loppuraskaus on tämmöstä odottelu että milloin alkas tapahtua. Odotan torstaita ja ultraa että saan varmistuksen vauvan asennosta. Itsellä tunne että on pää alaspäin enkä joudu pe leikkaukseen muttei uskalla pitää varmana ennenku käy ultrassa. 

Täällä monella ollu supistuksia ja tunnetta että lähtee synnyttämään. Tsemppiä kaikille synnytykseen. Tuo Esterin synnytystarina kertoi taas sen ettei kaikki mene aina hyvin, mutta toivotaan että muita kuunnellaan paremmin. 
 
Takaisin
Top