Kesäkuu

mira88

Vauhtiin päässyt keskustelija
Se olisi mammat viimeinen kuukausi ennen heinäkuuta ,osa meistä voi jo saada rakkaan nyyttinsä tässä kuussa syliin emoticon
 
No niinpä! Hirveetä, miten aika on mennyt. Mulla olis semmonen 6 viikkoa ja 2 päivää laskettuun aikaan...

Eilen vauveli kääntyi vatsassa, tuntuipas ikävältä. Hieman hirvittää, että miten päin mahtoi kääntyä, toivottavasti ei pt! Jaloista kun ei välttämättä voi vielä mitään päätellä. Aiemmin vauva on ollut sivuttain, pää alaspäin (tai sinnepäin).

Huh hellettä ja turvotusta. Hyvä kun pystyn nyt kirjottamaan kun sormet on kuin kasa nakkeja. :(
 
Aivan mahtavaa emoticon  Niin se aika vaan vierii...

Kesäkuu ja kesäilmat! Ja enää tän päivän jälkeen viikko töitä jäljellä. Ja sitten alkaa se virallinen odottaminen :-D emoticon
 
Aivan mielettömän ihanaa!! emoticon  Tosiaan tässä kuussa meistä varmasti jo ensimmäiset saavat sen oman nyyttinsä jo syliin. Eilen käytiin synnytyksenvalmennuksessa sairaalalla ja se toi kyl sellasta turvaa tuohon synnytykseen, et eiköhän siitä selvitä. emoticon  Mä toivon, et meille ei vielä tässä kuussa synny, kun tuolla meidän sairaalassa on kuulema just tälle kuulle odotettavissa ennätys määrä synnyttäjiä. Et parempi vaan olis vaavin köllötellä masussa ens kuulle niin olis väljempää.
 
Meillä taas täällä on heinäkuulle hurjasti laskettuja aikoja että voi olla synnärillä silloin ruuhkaa, että vois poju tulla maailmaan jo tän kk.puolella emoticon

Ulkona on niin ihana ilma, pian tästä lähden mammatreffeille kylille ja jos samalla kiertelis kenkäkauppuja. Pakko saada uudet ballerinat, kummilapsen kastajaisetki olis ens viikonloppuna tiedä sitte mitä sinne päälleen tukkis.
 
KESÄKUU ! emoticon
Ei mene ku parisen viikkoa ja varmasti ensimmäiset meistä lähtee
vauvan haku reissulleen !
uskomatonta !
 
APUA!!! Eilen illalla totesin äitillekin puhelimessa että huomenna on jo kesäkuu ja kaikki aika on vaa kadonnu johki.. Mä en oo oikeesti yhtään valmis ja alkaa pelottaa koko homma... ja nytkun vielä tuli tohon kuunvaihteeseen muutto ja kaikki, niin voi apua!
Kuume on jo mukavasti hellittänyt ja viime yönä sai jo nukuttuakin kohtuu hyvin. Kamala yskä ja kurkkukipu on, mutta eiköhän tohon kurkkukipuun auta kuuma juoma :)

Mä uskosin että tässä kuussa syntyy jo montakin heinäkuu vauvaa :) tai no, kaipa ne sitten on kesäkuu vauvoja :D Odotan kovasti sitä että pääsee lukemaan synnytystarinoita ja miten sitten vauva arki lähteny käyntiin :)
 
karua kuinka kamalan nopeesti aika on mennyt, täällä supisteltiin pikkusen kävely reissulla eikä menty edes lujaa. :D  kurrrr   mua alkaa jännittää. kohta meillä on kaikilla vauvat. :O hassua.   emoticon
 
miiima et sitten rehki muutto laatikoiden kanssa ! ;D
ja hyvä, että olo on jo parempi <3

Aamupäivällä oli aivan ihana ilma; oltiin Turo-Eemilin kanssa
leikkipuistossakin kauan aikaa. Mutta nyt sataa kaatamalla vettä;
ja ihan kun vähän jyrisiskin .. . . 

Muistuu taas Suomen ihan ihana kesä sää hyvin mieleen . . . 
 
Jenni: ei huolta, ajattelin olla muutossa se joka vaan sanoo muille mikä mene mihinkin :D Aijon nostaa tavaraa vaan laatikoista kaappeihin :D Pitää vaan pyytää tänne nykyseen asuntookin pikkusen maalausapua kun en oikein uskalla nousta mihkään jakkaralle maalaamaan seiniä.. Ei siinä muuten olis ongelmaa mut must on tullu niin kömpelö niin en kyl haluu vahingossakaa kaatuu jollai tuolilla..

Meillä on täällä tänään niiiiiin kaunis sää. Jos olo olis hitusen parempi niin makaisin ulkona mutta en viitsi rasittaa itteäni nyt yhtään et parantuu varmasti nopsaa.. Mutta menee nää päivät ihan mukavasti sängyssä hyviä sarjoja kattoen :D Saa hyvällä omatunnolla vaan makaa ;)

Sitten vieläpä sellainen yleinen kysymys: eli sillonkun teillä supistaa niin miten kauan se supistaa? Meinaan nyt siis kivuttomia harjotus suppareita mutta siis miks ei muitakin.. Mulla siis tulee noita harjotus suppareita muutama päivässä mutta se supistus kestää aivan tuhottoman kauan. Maha saattaa olla ihan kova useemman minuutin ja sitten se rupee kyllä jo sattumaankin kun ei vaan se supistus leukee niin millään..
 
Voi ei!!! Kirjoitin hyyyvin pitkän tekstin niin eiköhän se kadonnut juuri kun olin painamassa lähetä nappia! että harmittaa : / Ei taida juuri muutenkaan olla mun päivä tänään! Pesukone päätti sylkeä kaikki vedet ulos lattialle ja kodinhoitohuone tulvi hetkellisest vettä, käytiin parin tunnin kävelyllä koiran kanssa, enkä tajunnut laittaa rasvaa ollenkaan ja nyt olen sitten palanut joka puolelta kun ei ollutkuin kesämekko päällä.. No eiköhän tämä tästä! :) Mies teki hyvää ruokaa ja lupasi vielä tiskatakkin! :)) vähän kyllä tuntuu ilkeältä antaa tehdä ruoan ja vielä antaa siivotakkin sen jälkeen : /

Täällä ei ole tullut enään pariin viikkoon supistuksia tai muita tuntemuksia! :) Ihanaa kun pääsee lenkkeilemäänkin koiran kanssa taas, tosin hieman pienemmällä vaihteella! :D Ja tosiaan kun lueskeli täällä näitä kirjoituksia niin tajusin että ENÄÄN 5 viikkoa laskettuun! Nyt se tosin tuntuu ikuisuudelta, mutta kun ajattelee niin normaalisti eihän tuo ole aika eikä mitään! :)
Kukakohan lähtee ensinmäisenä vauvan haku reissuun.. Eiköhän ensinmäiset ala tulemaan jo tämän kuun puolella.

Mites tuota tuon uimisen kanssa oli, osaisko joku auttaa? Oliko se niin että ei suositella tuota uimista ollenkaan loppuvaiheessa (mikä on loppu vaihe? 2-3 viikkoa ennen laskettua aikaa? vai nyt jo?) ja sitten muistaisin kuulleeni jostain että järvi tai meri vedessä ei suositella uimaan missään vaiheessa raskautta? Vai miten se oli..... :D Unohdin kysyä eilen neuvolassa.


Jospa lähtisi katsomaan saisiko pyykit pestyä loppuun....


Jonnak ja masu 35+0 (:

 
Jee! Tänään kesäkuu ja ilmakin oli sen mukainen, hyvä pohja rusketukselle saatu, nyt kyllä vähän hassu olo kun kokopäivä touhuttu "mini miin" kanssa ulkona.
Aamulla ensimmäiseksi oli tänään sitten neuvola. Kilo tullut painoa lisää perjantaista, ja sf mitta oli kasvanut sentillä. Nyt sitten 35cm.. Sama mittaaja, mutta voihan se (toivottavasti) vähän heittää jopa yläkanttiin. Viikot tällä hetkellä 34+6 . Itse toivon olevani se joka tässä kuussa synnyttää, olo alkaa olemaan mahan kanssa niin "karmea" että tuntuu ettei tätä kauaa enään kyllä jaksaiskaan. No onneksi lopussa odottaa hieno palkinto ; vauva. On tää kyllä sen arvoista ;) Yöt menee pääsääntöisesti valvoessa, ja kylkeä kääntäessä, lonkkia ja nilkkoja särkee. En kyllä ihmettele yhtään tällä paino määrällä...Muuten olo on ollut ihan miellyttävä, siis sillai.. Ei valittamista, ainakaan paljoa. Mutta oikeasti, tuntuu että aika alkaa kuitenkin loppua kesken. Pitäis varmaan pikkuhiljaa alkaa sairaalakassia pakkaamaan, ja vauvan kotiutumisvaatteita. KOHTA me ollaan jo kaikki synnytetty. IHANAA. <3
 
Hurjan nopeesti tää aika menee! Tuntuu että siitähän on lyhyt aika kun raskaus alkoi ja nyt on vain vajaa 6 viikko laskettuun, että miten tää aika vaan katoaa johonkin! Onneks melkein kaikki valmiina vauvaa varten, vaippoja ja jotain muuta pientä pitäs ostaa ja sairaalakassi pakata mut muuten kaikki valmista, ei puutu kuin se vauva, jota jo kovasti odottelen. Tuntuu ettei malttais odottaa että saa pienen rakkaan vauvan syliin, mut eiköhän tää lopuaikakin mene nopeesti kuten tähänki asti! :)
 
uimisesta + kaikesta muusta ; maalaisjärjellä. . .  Ei varmaan ole hyväksi,
jos paikat auki niin lillua joka päivä kloori vedessä tunti tolkulla tai meressä ! 
Mutta sopivissa ja järkevissä määrin; tuskin on vaarallista; mikään.
Eihän meikkaamistakaan suositella raskaana oleville !

jonnak; voi ei  mikä päivä !
 
Mulle tuumasi yksi kokenut terkkari uimisesta, että uimista kannattaa loppuraskaudesta (H35+) välttää ainakin jos on tulehdusherkkää sorttia (herkästi hiivatulehduksia, virtsatieinfektioita, muita alapään tulehduksia) ja tietysti jos on paikat auki, mutta muuten ei ole estettä. Äippäpolilla kysyin itse uimisesta H30+ kun varmistin että paikat on "riittävän kiinni" sitä varten, niin lääkäri sanoi ettei uinnille ole mitään estettä... eikä ainakaan maininnut, että jossain vaiheessa sitten sopisi lopettaa :)
 
ja mä olen esikoista odottaessa ollut uimassa yleisellä uimarannalla.
viikoaja sillon melkein 40.
nää on kans asioita joita kannattaa ite miettiä !
Ei kannata olla liian hysteerinen.
Koska jos kaikkia näitä " ei suositella " - juttuja kuuntelis;
ei raskaana olevat saisi tehdä mitään !
 

Jee, maaliviiva näkyy jo :)
On kyllä aika menny nopiaan... Vielä pitäis jaksaa 2 vkoa töissä, sit pääsee lomille... Lasken kyl koko ajan päiviä ja melkein työtunteja siihen. Olo on siis kyl ihan mainio, mut kummasti ei enää kiinnostais :)

Viime päivien juttu on kyl ollu t-u-r-v-o-t-u-s. Täytyy lukea tuolta toiselta palstalta, josko joku tietäis kikkoja vähentää sitä.

Muakin mietityttää tuo uimisasia, kun ollaan sillon parin vkon päästä menossa mökille. Toki siellä haluisin uida, ja vaik en uiskaan, ni ei siellä muuta vettä oo peseytymiseen ku järvivettä :) Mulla on neuvola just ennen ku ois tarkotus lähteä, joten pitänee ehkä pyytää et tarkistaa et paikat on kiinni. Iik, tuollanenkin saa kyl synnytyksen kuulostaa aika lähellä olevalta jutulta :)

Kotona ollaan vielä vähän vaiheessa. Tavaraa on, mut itse tuleva vauvahuone (juu toki jää työpöytä sinne yms.) on vielä ihan alkutekijöissään. Harmittaa ku haluisin maalata & vaihtaa kalustusta, mut ite en voi tehä mitään noista, ja mies on lepposasti sitä mieltä et ehtiihän tässä juhannuksen jälkeenkin.. No joo, ehtiihän sitä, mut jos haluaa, tai on suorastaan tarve pesiä & edistää asiaa... Mä oon jopa järjestäny viime päivinä viime vuosien (melkein 10 vuoden) valokuvat kasseista albumeihin, ku on pitäny jotain päästä konkreettista tekemään :) Sainpahan siivottua yhen nurkan tulevasta huoneesta, mut vielä ois tehtävää...

Iloista kesäkuun alkua kaikille!

 
Minttuliina; seikkailit mun unissa k-o-k-o viime yön !  Mutta en kuollaksenikaan muista unen tapahtumia !
 
Jenni, voi apua emoticon Oliko se painajainen?!emoticon Ilmankos olikin aamulla niin väsyny olo, jos olen koko yön seikkaillut...
 
Määpä kävin pesänrakennusreissulla Ikeassa eilen. Vauvaosastolta tarttui mukaan jos vaikka mitä! Päätettiin sitten ostaa uusi pinniskin kun haluttiin semmonen mistä saa reunan pois ---> menee lapsella taaperoikäiseksi. Ja siihen tietty uusi patja, reunapehmusteet, lakanat. Sit oli pakko saada sellanen sängyn päälle ripustettava prinsessaharso. Ja pyllypyyhkeitä, puklurättejä... Tehdään vessaan pesukoneen päälle "hoitotaso" ja siihen ostettiin alusta + päällinen siihen. Vessan seinälle löysin lastenosastolta sellasen lokerikon, mihin saa kätevästi kaikki rasvat ja muut pikkutarvikkeet. Nyt kun vielä pääsee laittamaan kamoja paikalleen niin enköhän ala olemaan rauhallisin mielin sen suhteen, että vauva tulee kohta. Nyt kaikki on vielä niin keskeneräistä!

Hui, mulla viikkoja 34! Miten tää voi mennä näin nopeaan. 35 rv jälkeen saa synnyttää täällä kotipaikkakunnalla, muuten pitää mennä Helsinkiin. Mut eiköhän tuo tuolla pysy, ei ole ainakaan vielä näyttänyt merkkejä ulostulosta. :)

Noista supistuksista...Mulla on viime aikoina alkanut tulemaan sellasia, jotka kestää kerralla pidempään. Liikkuessa tulee noita, muuten sitten ihan "tavallisia". En oikein osaa silti lepäillä erityisemmin, vaikka suppareita tuleekin selvästi enemmän liikkuessa. Jos sattuisivat niin olisi eri juttu. Haluaisin jo lääkärille tarkistamaan, missä kunnossa noi paikat tuolla on. Tekee mieli uimaan!
 
Takaisin
Top