Kesäkuu

helou mamit <3

Eilen supisteli 3 tuntia; jumalattoman kipeeesti. Kävelin ees taas taloa,mies hiero selkää, suoli tyhjeni, olin kontillani ja otin panadolinkin. Kunnes kello löi 00:00 ja supistukset tipo tiessään ! Ei merkkiäkään.
Nyt supistelee vähän; mutta  ei edes puoliksikaan niin napakasti kun eilen.
Supistukset ei muuttuneet missään vaiheessa säännöllisiksi.
Joten taas jäädään odottelemaan....
Ellix; kiva kuulla sustakin ! [:
 
Neuvolassa kävin tänään, kaikki hyvin ja kun kerroin terveydenhoitajalle lisääntyneistä supistuksista, pistävistä kivuista ja menkkakipujen kaltaisista kivuista niin hän sanoi että kuulostaa lupaavalta mutta ei silti voi ennustaa meneekö laskettuun aikaan asti ennen kuin syntyy. Voi kun syntyis jo, en millään jaksais enää odottaa vaikka ei mulla enää oo kuin viikko ja 4 päivää laskettuun aikaan..
 
Keskusneuvolassa ultrassa käyty. Hyviä uutisia. Vauva kääntynyt pää alaspäin ja leikkausaika peruttu. 


Nyt saa rauhassa odotella milloin vauva päättää itse syntyä. Esikoinen syntyi rv 39+2 joten jospa tämäkin pienokainen viikon sisällä syntyisi. Nämä helteet vaan meinaa vaivata. Hiki virtaa ja jalat turpoaa. Unetkin on kaikonneet. kolmena yönä oon nukkunu vaan 4-5h yössä. On niin kumma eikä väsytä. 


 
Onnea onnea viltsu!! Todella hieno homma. Varmaan helpottaa omaa oloa eikä tarvitse stressata leikkauksesta.

Täällä kans unet hävinneet. Viimeiset kaksi viikkoa valvonu joka yö 03-04 asti. Kuukauden ajan yöllä herännyt n. 2 h välein joko wc:hen tai ihan järkyttävään närästykseen. Mieli tekisi nukkua tulevaa silmälläpitäen. Ei oo kiva olla väsyny jo valmiiksi, varsinkin kun esikoisen jälkeen meni unirytmit aivan sekaisin, lopulta en nukkunu juuri ollenkaan ja sen seurauksena masennuin. Siitä selviytyminen ja takasin arkeen pääseminen kesti kauan. Mut toivotaan et tää johtuu vaan hormooneista.

itse miettinyt tässä pari päivää tuota maha-asukkia. Tuntuu et kääntyilee ja vääntyilee vieläkin niin mahottomasti. Eilisestä illasta lähtien vatta tuntuu taas neliöltä. Kummallakin sivulla ylävatsalla  " jotain kovaa". Jänskättää vaan ettei ny saa päähänsä kovasti tuota asentoansa vaihtaa kun  jo näin loppuvaiheita elellään..

 Mutta kohta ulos ja sallattibaariin hakemaan lounasta!

Voimia hellepäiviin!

 
Viltsu: hieno juttu!! ihanaa :)

Mullakin on jotenkin yöunet kadonneet, johtuisko sitten helteistä vaiko ihan tästä kutkuttavasta odottelusta :)

Mulla sama kun sulla sininentuuli, eli 2tunnin välein on noustava joka yö syystä tai toisesta.. Mulla ne syyt on wc, kyljenkääntö tai jano.. Yleensä jos yöllä herään janoon juon hieman maitoa, viime yönä päätinkin juoda mehua ja ekaa kertaa rupes närästämään tässä loppuraskauden aikaan.. Eli maitoa siis jatkossakin :)

Mulla oli tänään neuvolassa maha ihan amerikkalaisen jalkapallon muotonen :D keskellä mahaa meni oikein sellanen kohouma pystysuuntaan :D mutta sitten aika nopsaa se mukula asetteli ittensä uusiks ja koko masu levähti.
Jeeee, ylihuomenna muutto enkä jaksas enää odottaaaa :) onneks ei nettikatkee ollenkaan niin pääsee heti tänne lueskelee ja kirjottelee ;)
Nyt on vaan suuri motivaatio ongelma tää pakkaus.. josko joku haluis tulla pakkaa ja siivoo mun puolesta? :D vois edistää synnytyksen alkuakin :D Meikäläinen kun ei suostu nyt viel ennen lauantai iltaa synnyttää :D ja neuvolan mukaan tuskinpa ees synnytän..
 
Viltsu, miten ihana et teillä pyörähdettiin noin!! Tosi upeeta!

Tuleekohan minusta porukan ainoa "perätilasektio", katsotaan mitä tänään äippäpolilla tuumaavat... kyseenalainen kunnia.

Unipula kuulostaa tutulta, parina viime yönä kertynyt alle 4h unta, ei vaan nukuta...
 
Minttuliina: Ei, sulla ei ole ainut perätilassa oleva vauva :) Mullakin on perätilassa ja laskettu aika jo viiden päivän päässä... Ollaan alustavasti suunniteltu alatie synnytystä, mutta mulla on vielä maanantaina äippäpolille aika ja aion vielä puhua asiasta... En nimittäin aio synnyttää alateitse jos menee kovin yliaikaiseksi kun vauva paino jo muutama viikko sitten 3110 g... Eikä mulla tietenkään ole minkäälaisia synnytykseen viittaavia oireita >:-(
 
aurorariel, kirjoittelen nyt tänne kesäkuun puolelle vielä kun kerran täällä juttu on jo aluillaan... ilmoittelehan maanantaina mihin päätyvät! Toivottavasti syntyisi pian tai saisit sen sektion jos se on mieluisampi vaihtoehto. Mulla oli tosiaan eilen se äippäpoli ja tulokseton käännösyritys, ensi viikolla odotan tietoa lantion kuvista. Meillä taas odotellaan, että vauvelille tulisi riittävästi painoa, näin pientä ei saa synnyttää perätilasta alateitse oli lantio mitä tahansa, eli monta jossia on vielä matkan varrella (ehtiikö vauva kasvaa vaikka alapää on jo kypsä, kasvu oli vähän taittunut että eihän sen takia vaan jouduta sektioon, mitä kertoo lantionkuvat, käynnistyykö synnytys itsekseen jne.) olen tullut siihen tulokseen, että kyllä ne sitten tilanteen mukaan kertoo mulle mitä kautta tämän sopisi tulla, en yritäkään arvailla :)
 
Takaisin
Top