Kesäkuu

ei ole vieläkään kukaan lähteny vauvanhaku -reissulle? 

Mulla ollu neuvolasta kolme lääkäri käyntiä ja sisätutkimus tehty.

eka oli pikku viikoilla, sitte toinen joku  reilut 20 viikolla ja viimeinen oli 35 viikolla.
+ se kun oon käyny yksityisellä. . .   kun oli kriittiset viikot silloin 20-30 . . . 
 
Huonoja uutisia synnäriltä. Lääkäri soitti lantion magneettikuvista. Leveästä perseestä huolimatta lantion yläaukko on liian kapea perätilasynnytykseen. Huomenna saan ajan sektioon ensi viikolle. Vielä on pieni toive että vauva päättäisi kääntyä ennen sitä. Tarkistavat sitten asennon ja jos vauva onkin pää alaspäin synntys käynnistetään. 

Harmittaa joutua leikkaukseen. Haava on kipeä ja esikoista ei saa kantaa yms. Vauvan takia on pakko mutta HARMITTAA!!!!
 
3 lääkärikäyntiä ekalla kerralla sisätiutkimus kun viimeks tehtyä en muistanu X)   mutta joka kerta lääkäri on sorkkinu,

Mun puolesta Pieni sais  tulla jo pihalle. no tällä viikolla alkaa jo rv 38.. :)
 
Ounou Viltsu, onpa ikävä uutinen . Toivotaan parasta, että vauva TODELLAKIN  päättäisi kääntyä ennen. Kyllähän sektiostakin selviää, mutta siinä on aina mukana niitä elämää hankaloittavia elementtejä.

Ainut " hyvä" asia sektiossa taitaa olla se, että tietää koska vauva syntyy ja ei tartte odotella... Semppiä kovasti!
 
Voi Viltsu, pidetään tiukasti peukut pystyssä viime hetken kääntymiselle!! Muista pyllistellä konttausasennossa :)
 
Viltsu; ikäviä uutisia; ettei alateitse  vauva mahdu tulemaan; mutta positiivisesti ajateltuna ; ensi viikolla saat syliisi oman kullan nuppusi <3
Mutta ymmärrän hyvin, että sua harmittaa  ja varmasti lujaa !
 
Tää mamma lähtee nyt mammapolille katsomaan mahtuuko leidi lantiosta tulemaan 

toivotaan että tytteli pieni eikä tarvii aloitella käynnistämistä ollenkaan ; vaan lähtis iyse tulemaan maailmaan. 
 
Noni, Jenni90. Meilläkin on samat tarkistukset tänään.Ekaa kertaa mulle tuli sellainen tunne, että kivaa käydä kattomassa mitenkä tuolla vattassa kasvetaan. Olen siis innoissani . Tämä johtuu varmaan siitä, että olkoon asia niin tai näin,niin kohta nähdään.

Kattelin justiinsa fb:n sivuja ja muiden päivityksiä, ja totesin miehelle, että kaikki kesän tapahtumat keskittyy tuolle lasketunajan viikolle... Toivottavasti homma olis jo silloin takanapäin tai sitten olisin niin hyvässä kunnossa, ettei haittais menoa.
 
Täällä jännitetään huomista käynnistystä niin paljon ettei meinaa saada edes nukuttua kunnolla.. Harmillista että osa "joutuu" sektioon, mutta toisaalta jos se vauvan ja äidin turvallisuuden kannalta on pakko niin minkäs sille voi :( Saan huomenna tietää itse kuinka paljon vauva on kasvanut ja mahtuuko tulemaan alakautta vai päädytäänkö leikkuriin.
Ajattelin olla valmiiksi syömättä aamulla jos käykin niin että leikataan niin ei ainakaan menis metsään sen takia kun oon syönyt? Vai? Eikös se niin mee ettei sillon saa syödä?
Toivon nyt ainakin alatiesynnytystä itse, toivottavasti sen saan. JA toivottavasti kaikkien synnytykset menis hienosti ilman mitään erityisiä juttuja.. <3
 
Sektioaika pe 1.7. Kätilö selitti leikkaukseen liittyvät asiat. Kysyin sitten että missä välissä se asennon tarkistus. Kun ymmärsin eilen lääkärin puheista että jos perätila niin leikataan. mutta jos onkin päättänyt mennä pää alaspäin niin käynnistetään. Kätilö ei tiennyt muka sitä. Arveli että ehkä ne tarkistaa sen leikkaussalissa. Pitää yritää kaikenlaisi konsteja että vauva päättäis mennä pää edellä. Nythän se ei ole vielä kumminkaan päin. Eli mahdollisuudet on vielä 50/50. Meinaa vaan alkaa ylävatsa ahdistaa kun on päättänyt olla siinä poikittain. 

Esteri87: Mulle annettiin ohje että syömättä ja juomatta klo 24 jälkeen ennen leikkausta. Toivottavasti saat kuitenkin synnyttää alakautta.

Lasketut ajat lähenee kaikilla. toivotaan kaikille hyvää loppuraskautta ja hyvää synnyytystä.
 
Esteri87 suurensuurensuurensuuret voimahalit huomiselle! <3 Varmasti me kaikki ollaan hengessä mukana. :)
 
Oi, täällä on moni jo niin lähtökuopiossa!!! Hurjaa, itselle ajatus tuntuu etäiseltä (kun se ulostuloreittikin vielä toistaiseksi puuttuu), mutta tässähän alkaa puntti tutista kun lukee että alkaa "samankuisilla" olla tosi kyseessä!

Hurjasti tsemppiä sekä Esterille että Viltsulle ja kaikille muillekin joilla asia alkaa olla ajankohtainen!! Toivottavasti Jennistä ja annelista saadaan hyviä mittoja!
 
AI HURJAA!!!! Tsemppiä ihan kamalasti kaikille teille, joilla synnytys jo käynnissä (!!) tai ihan nurkan takana. Ja toivotaan tosiaan, että lantiokuvauksissa kaikille tulisi hyviä uutisia.

Kyllä tää nyt pistää jännittämään! Ai kauhee, ai kauhee. Muuta en osaa tällä hetkellä sanoa. :D
 
Heippa kaikki heinämammat. En ole tänne kirjoitellutkaan aikaisemmin, mutta seuraillut kirjoituksia sitäkin ahkerammin. :) Esikoista odotan ja 2.7 olis LA. Kävin 15.6 synnytystapa-arviossa ja totesivat, että vauva avosuutarjonnassa. Onko kenellään omakohtaista tai lähipiirissä kokemusta kyseisestä tarjonnasta? Neuvolassa puhuivat, että hyvä olla tietoinen, koska luultavasti joudutaan käyttämään imukuppia. Huh, että alkoi synnytys jännittämään.. Tsemppejä kaikille, joilla h-hetki käsillä!
 
Jojo, jos me puhutaan samasta asiasta, mutta hiukka eri sanoin niin meidän neiti oli avonaisessatarjonnassa,  ja hän tuli sektiolla sitten loppu viimeksi. Mulle tuo tapahtuma, jota synnytykseksi kutsutaan, on jäänyt hieman hämärän peittoon, joten en osaa kertoa siitä paljoakaan. Kuulemma vauvan asento aiheutti sen, että työntämisen tarve tuli liian aikaisin ja kohtu väsähti sitten kun oli aikansa työskennellyt ja avautuminen jäi vajaaksi... Varmaan ziljoonat asiat vaikutti asiaan kun sektioon päädyttiin, joten semiä sinulle ja toivottavasti vauvan asento muuttuu otollisemmaksi. By the way... konttausasentoa koetettiin minun kanssa, mutta ei siitä tällä kertaa ollu mitään hyötyä.
 
Neuvolakuulumisiin jo kirjoitinkin mammapoli käynnistä....

Eli mahassani on 3026g täyttä kultaa! <3
Ilmeisesti on edelleen tyttö; jalat oli ristissä; mutta sanoi ettei lähde sukupuolta muuttamaankaan . 
kanava täysin pehmeä, auki sormelle väljästi - 2cm.
odotellaan kuulemma nyt sponttaanisti käynnistyvää synnytystä.
Lääkäri oli tosi mukava ! 

Esteri87 jos oikein hyvä säkä käy; saatat saada jo huomenna nyyttisi syliiin ! <3
voima haleja sinne ! Ilmoita heti kun nyytti maailmassa !

annel; mulla sama juttu; ekaa kertaa oli ihana mennä polilla käymään ja kurkata mitä pikkuiselle kuuluu ja maata käyrillä; koska tiedän, että ei ole enään kauaa kun nähdään !

Viltsu voimia ! <3 Se olis reilu viikko ja sinulla on varmasti rakkautesi sylissäsi <3
 
viltsu: tsemppiä aivan hirmuisesti!! toisaalta hyvä jos voi näin ajatella että suunniteltu sektio kuin sitten että kiireellä joutuisi menemään. Turvallisinta kaikin puolin. Toivotaan et haava paranee hyvin jne.. toisaalta itse olisin varmaan valinnut sektion kuin että yrittää synnyttää ala kautta. Voi tulla tosi pahoja repeämiä alakertaan tai joutuvat leikkelemään paljon jos ei tahtoisi mahtua.
Itsellään pelkkä episiotomia haava esikoisen syntymän jälkeen niin järkyttävän kipeä ja päätti sit tulehtua jne et kirjaimellisesti perse huuti hoosiannaa 2 kk. sattu kokoajan, istuminen kävely, ponnistamninen jne ni sen koettua sektion huolisin ehdottomasti vaikka esikoisen hoitaminen jne voi ollakkin haasteellisempaa. En ny tiiä oliko ihan turha teksti vai kannustiko yhtään tms.. mut yritin =)

täällä 37+3 neuvolakäynti takana.. kaikki jees, tuonne toiseen ketjuun kirjoittelinkin.
Täällä supistukset vaihtuneet järkyttäviin vihlaisuihin niin selässä kuin ihan alavatsallakin. Ihan kuin joku puukolla viiltäisi.. autolla ajo esim välillä oikea taidonnäyte kun tuntuu että heti istuessa alkaa juilimaan. Muilla samanlaista?

Ulkona sataa aivan kaatamalla ja jyräjää.. ei siinä mitään mut pitäis lähteä kesäteatteriin istumaan =D onneks on katettu katsomo..
 
Päivällinen käynti polilla aiheuttaa ihan kivasti supistuksia, vatta kovana ja alakerta arkana...no jos siitä on jotain hyötyä niin antaa tulla vaan...
 
Tänään on ollut kyllä hyvä päivä :) vaikka asiasta tuolla fb:ssä hehkuttelin jo niin ajattelin hehkutella täälläkin kun kaikki ei tuolla naamakirjassa oo. Olin siis tänään tapaamassa ekaa kertaa eksän vanhempia. Kamalan myöhään mutta seurustelu aikana ei siellä vaan ikinä käyty ja sen jälkeen se vaan venähti ja venähti kun eksä luuli että mä en halua tavata sen vanhempia ja mä luulin että eksä ei haluu et tapaan ne. No mutta nyt ne on tavattu ja oli oikein mukavaa porukkaa :) Mulle on kuitenkin tärkeetä että lapsella on isovanhemmat kuvioissa :) Tuleva mummu oli ostanut ihanan villapuvun jostain markkinoilta ja iiihanat kotitöppöset :) Ja halaili kauheesti :D
Eksä ei oo ikinä puhunu mitään siitä että hänen vanhempansa odottelis ollenkaan tulevaa lapsenlastansa ja tuli ihan puuntakaa kun olikin tuleva mummu innostunut tollasia ostamaan :D Ja lopuksi sitten eksän isä ilmoitti että mennään yhessä kattomaan jossain vaiheessa vaunuja ja hän maksaa :) Ne meiltä oikeestaan vaan puuttuikin ja olihan toi sen verran hieno (ja kallis) ele ettei voinut kun kiitellä kovasti :)

Nyt on ilta taas supistellut ja ollut kamalaa selkäkipua.. siis sellasta ku on menkkojen aikaan.. pitää varmaan lämmittää toi viljapussi ja toivoo et se auttas.
Oma napa avauduttu, nyt siis muitten napaa :D

Ikävää viltsu, että tulee toi sektio mutta ainakin tiiät sitten koska syntyy ettei tartte vaan odotella ja odotella. Peukut pystyyn että vauva kääntyy vielä :)

Jenni90: Voi ihanaa jos teijän tyllerö jo kohta maailmassa olis <3

Esteri87: Onnea huomiselle :) Kohta teijänkin rakkauspakkaus sylissä <3

annel: joko teijänkin pakkaus kohta sylissä :) <3

Jännäks menee :D
 
Takaisin
Top