Kesäkuu

On kyllä tosi liikkiksiä nuo Jennin kuvat. :o)

Miima, mekin käytiin Kättärillä tänään, meillä taas starttasi melkein 10min etuaikaa, ja olin tosi tyytyväinen "antiin". :) Mulle selvisi moni käytännön asia mitä olin pohdiskellut, ja juu minä kans kyselin jonkin verran. Ja päästiin tutustumaan ensisynnyttäjäperheeseen ja heidän 5 tunnin ikäiseen nyyttiinsä. <3

Supisteluista: No ei sitten pätkääkään! Vieläkään! Hitto. :D Ei kivuttomia eikä kivullisia, täällä varmaan sitten elokuussa vielä kärvistellään.. ;o)  No ei vais, eihän tää mitään kerro ja asiat voi tapahtua nopeastikin kun niikseen sattuu. Mutta eipä tosiaan ole kiinnittynytkään vauveli vielä.
 
Kiiiitos ! 


kun näitä tekstejä lukee; niiin joka toista meistä supistelee. 
Täälä kans taas suppareita tullu ihan kiitettävästi . . . 
 
Mä kans "joudun"liittymään supistelijoiden kerhoon. En nyt hirveesti iloitse siitä, JOS menee LA ylitte kuitenkin. Mä taidan olla niin mukavuuden haluinen, etten haluaisi turhaa kärvistellä minkäänlaisten oireiden kanssa...olin sitten raskaana tai en. Muutenkin olen vähän sairastellut elämäni aikana. Mä koitan vaan nyt  uskotella ittelleni, et nää supistelut johtuu viime viikkojen hääräämisestä, ja nyt kun tilanne on rauhoittunut niin kehokin ilmoittelee väsymystänsä. Nojoo...

Hei mageita kuvia Jenni90!!!
 
Kiiitos ! 



En mäkää vielä  odottele suppareita. Mielellään jättäisin ne kokonaan pois . . 
Esikoista odottaessa odotin koko ajan että sais mahdollisimman nopeaa käärön syliin.
Jotenkin vaan ajattelen, että syntyy lähellä laskettua. . . ehkä jopa yli ? 
 
Ihania kuvia Jenni90 :)

Täällä on koko yö valvottu supistelujen kanssa ja ihan kummallisen olon kanssa. Koko ajan saa vessassa rampata ja molemmilla hädillä. Nivuset on kun tulessa ja maha on eilis päivästä silmissä laskenut paljon alas päin. Vasen jalka puutuilee koko ajan ja paras onkin kun on liikkeessä eikä istahda saatika käy pötkölleen. Nyt on supistelut hiukan laantunu, mutta saa nähdä mitä päivä tuo tullessaan.
 
Kiva, en olekkaan ainut jota supistaa . Tässä pian kera supistusten lähden ajelemaan polikäynnille,saas nähdä miten supistukset ovat vaikuttaneet alakertaan tällä kerralla. Tänään toivottavasti saa selkoa synnytys  yms. asiaan, toivoa että on kunnon lääkäri paikalla eikä mikään tuuraaja/erikoistuva lääkäri.

Täällä aurinko paistaa mutta tällä kertaa ei liian kuuma päivä ja provinssi kansaa ruvennu jo hivuttautumaan rokki alueelle ( asumme n.1km-. päässä provinssi alueesta ja leirintä alue alkaa tuosta 500m. päästä. 

Tsempit supistuksista kärsiville ja muillekkin, ei enää pitkäaika kun saamme nyyttimme syliin :)
 
Tänään täällä neuvola! Jee! Olisi ihanaa jos neukkutäti viittisi katsoa kohdun suun tilanteen, en tiiä kyllä kehtaanko pyytää. Sen verran outo olo ollut, ja kun mua pelottaa se keskiviikon käynnistäminen.. Et jos kuitenkin ehtisi jo tapahtua jotain.. Säälittävää toiveilua :/
Viime yö meni pitkästä aikaa "hyvin".. Vaikeeta oli saada unen päästä kiinni ja kävin vaan noin 6kertaa pissillä, mut kun oon nukahtanu niin oon nukkunu sikeästi. Esikoinenkin heräs vähän ennen yhdeksää, et mä oon saanu oikeesti NUKKUA! Viikot tänään 37+0, ja hyvällä tuulella ollaan, no, ehtii sekin vielä muuttua kun iltaa kohti mennään. :)
 
Yona: Mullakaan ei esikoista odottaessa supistella ollenkaan. Supistukset alko vasta ku synnytys käynnisty ja heti 5 min, välein. Eikä vauva ollu laskeutunukkaan 2 pv ennen syntymäänsä. Joten ne voi vaan yhtäkkiä alkaa...
 
Nappuliinin oireet kuullostaa jo alkavalta synnytykseltä, jännää!

Terveisiä meren rannalta Kemiöstä. Mies on täällä 2 päivää työmatkalla, ja mä lähdin mukaan. Saatiin huone merenrantahuvilasta, ja mikäs täällä on makoillessa, aurinko paistaa muttei oo liian kuuma.
Täällä on ainoastaan lähes kivuttomia harjoitussuppareita, ei mitään oikeaan menoon viittaavaakaan. Hyvä vointi ja lepposa olo, mikäs tässä on ollessa. Kaipa niitä oireita alkaa sitten tulemaan kun synnytys oikeasti lähestyy, mulla on kuitenkin vielä vajaa 5vk laskettuun aikaan.

Tsemppiä kaikille suppareiden parissa puhkiville, täällä jo kovasti jännätään koska saadaan ensimmäinen vauva maailmaan!
 
Viltsu & Viirukhan, mä oon tänään miettinyt tuota aivan samaa.

 Äidin kanssa myös puhuin, eikä hänellä ollut mua odottaessaan mitään etukäteismerkkejä mun tulosta, sen kaksi viikkoa möllöttelin yli lasketun ja sitten vaan rupesin yks kaks tulemaan.
Toisaalta oisko se sitten hyvä kuitenkin, että kroppa vähän harjoittelisi noilla etukäteissuppareilla sun muilla...no, siihen en voi itse vaikuttaa joten näillä mennään.

Helpompaahan ois sinänsä, että kun supparit alkais niin tietäisin heti, että nyt se on menoa eikä harjoittelua. :) Heh, liikaa ehkä pohdin tämmösiä ja harmittelen...mutta kun nyt kerta lomalla ja aikaa on. Onneksi on tätä ah niin ihana tukiverkko täällä netissä, jonne voi valitella ja kitistä. ;o)

Viltsu, kun sulla niin myöhään laskeutuikin, niin millä viikoilla sun esikoinen sitten syntyi?

Jigglypuff, kivvoo oleilua, siellähän se sääkin vissiin tosiaan aika kiva! Täällä sadellut koko viikon, tänään sekä sadetta että paistetta...
 
Neuvola kuulumisiin kirjoittelinkin jo vähän supisteluista.
Kolmatta päivää supistelee, tiistaina suoli tyhjeni ja loppuillasta oksentelin kivuista, eilen sitten pientä supistelua aamulla, päivä saatiin olla ilman ja illalla taas jatkui ja vatsa tyhjeni, viime yö meni huonoilla yö unilla supistelujen takia ja joka asento oli huono ja särki joka paikkaan ja JATKUVAN vessassa juoksemisen takia, sängystä vaikea päästä ylös, täälläkin nivuset tulessa ja jalkoihin sattuu ei pysty kunnolla kävelemään ja liikkeelle lähtö on raskasta ja vie aikaa.. Huono olo melkein kokoajan ja vähän ihmeellinen olo :o

Saa nähdä koska ensinmäinen heinävauva tulee :)) Täällä odotellaan jo..

Jonnak ja masu 37+1

 
Voi video jonnak, melekoselta kuulostaa jo!! Tsemppiä olon kanssa :)

Tuli muuten Jenni mieleen kun kuvias kävin kahtelemassa(ihania oli!), että oot sinäkin läpikäyny tuskallisen blondausprojektin? Itse ryhdyin moiseen jouluna -09 ja jopa NYT on tukka pehmeä ja vaalea :D Oma väri on siis saavutettu, enemmän teki työtä tuo korjaaminen.. Oli niiiiin raukka kärsiny mutta pitkällä pinnalla ja monen kampaajakäynnin jälkeen omistan normaalit hiukset. Jee. Kohtahan ne varmaan taas alkaa tippumaan..

Ei oo täälläpäin ainakaan pula seurannasta! Neuvolassa käväsin ja eikun salille käyriin.. "vähän" jos alkaa käymään hermoille tuo paineiden kanssa taistelu. Ei edelleenkään merkkejä myrkytyksestä, paineetkin oli siellä makoillessa normaalit. Aivan kamala turvotus kyllä löytyy, painoo oli tullut ihan hirveesti viikossa lisää.... Kengät puristaa eikä tavarat pysy käsissä. No, ens viikolla lisää neuvolaa ja sen jälkeen polikäyntiä.

Hieman hitaasti kuluu nämä viimeiset viikot....
 
jonnak eiköhän teidän vaavi sieltä ala tulemaan, ellei ole jo tullut?!? Ainakin mun korvaan siltä vähän kuulostais... Samoin Nappuliini taitaa tarvita voimahalit synnytykseen. :)
Ja muutenkin, tsemppejä kaikille suppareiden kanssa kärvisteleville. En kyllä malta odottaa ekoja vauvauutisia!

Tuli vaan mieleen, kun jossunen puhuit noista hiusjutuista, niin mulla ei ole KERTAAKAAN onnistunut tän raskauden aikana hiustenvärjäys! Koskaan ennen ei vastaavanlaisia ongelmia ole ollut - EI KOSKAAN!!!!!!!!! Hiukset reagoi ihan jotenkin oudosti, esikoisen odotusaikana mun hiukset oli IHANAT ja ihan huippuhyvässä kunnossa. Joten odotan senkin takia synnytystä, että vihdoin sais tukankin kuntoon. ;)

Eilen tuli melko napakoita harjoitussupistuksia aikalailla, tänään oon touhunnu koko päivän hullun lailla ja ajattelinkin että illasta tulee varmaan inhottava noiden supistuksien kanssa - mutta yllätys yllätys ei ole supistanut kovinkaan montaa kertaa. Hyvä näin. :) Haluan niitä vasta, kun vauva aikoo tulla ulos. ;)
 
Jigglypuff ooooooi, nauti olostas ! Kuulostaa ihanalta !

jonnak onnea ! sielä ollaan jo täysi aikaisia! Eli vauva SAA tulla jo ! 

JA KYLLÄ jossunen !
Minäkin kun oon luonnostaan vaalea ;  nii nyt on päältä oman väriset . . . 
JAtkan operaatiota sitten synnytyksen jälkeen. .  .

Oon kans kuullu samaa, että joillakin tekee tuota, ettei hiusten värjäääminen oikein suju.
 
On aivan outoa lukea teidän kirjoituksia joilla on jo melko paljon synnytykseen viittaavia vaivoja kuten esim. supistelut. Mulla ei ole ollut mitään supistuksia, ei edes harjotussupistuksia vissiin ku yks? Ei oo turvottanu eikä mtn muutakaan. Ehkä saan olla onnellinen kun ei oireita ole, mutta toisaalta haluaisin myös edes jotain oireita. Viikkojakaan mulla ei tietenkään ole vielä niin paljon kuin teillä, joilla on laskettu heinäkuun alussa. Silti en voi uskoa, että sellaiset saa kohta oman vauvan syliin, joilla on samassa kuussa laskettu kuin mulla! Jenni90 tosi ihania oli nuo kuvat, kyllä teidän poika on hurmuri. ;-))
Tsemppiä niille jotka kärsivät jo kovista supistuksista, ennenkaikkea paljon onnea synnytykseen ja heti kun vain jaksatte niin pitää tulla kirjoittamaan meidän muiden "peloksi" synnytystarinoita!
-Kare ja masuasukki rv 35-
 
Tämä mamma kävi tänään tarkistuttamassa paikat äippäpolilla kun he niin halusivat supistelujen takia. Paikat olis kutakuinkin valmiina ja lääkärin karu arvio oli että nähdään viimestään viikonlopun jälkeen. Nyt on toden teolla alkanut jännittämään tuo synnytys. Supisteluja tullut muutama tänään ja lääkäri ehdottikin jaksamisen mukaan kävelylle lähtemistä. Pikkuisen paino arvio oli 2600g ja lääkäri oli sitä mieltä että koska kortisoonit on annettu ei hän usko että tehohoitoon joutuisi vauva ollenkaan jos nyt päättää syntyä. Sanoi vielä että tekee hiukan rajumman sisätutkimuksen ihan vaan jos se vauhdittaisi synnytyksen alkua (ja olo on nyt sen mukainen :D) Saa nähdä kuinka tässä käy :)
 
Yona: Mun esikoinen syntyi rv 39+2. Ei tosiaan ollu mitään oireita ennen ku synnytys käynnisty. Heräsin ku lapsivettä lurahti housuun ja supitukset alko samantien. Piti vaan miettiä että onkohan ne supistuksia ku ei ollu kipeitä. Viimesellä neuvolakäynnillä rv 39 pää ei ollu vielä laskeutunu alas. Oli kuitenki ollu pää alaspäin jo viikolta 32. Toisin ku tämä "änkyrä"

 
Nappuliini iiiiso tsemppi hali sinne jos lähtö tulee ,kuulostaa aika lupaavalta !
 
Takaisin
Top