Kaksoset tulossa?

Hui huiski sulla on jo tosi hyvät viikot, ainakin mun korvaani. Koska meidän edelliset syntyivät Tyksissä kiireellisellä sectiolla rv 35+1. Joutuivat sillon olemaan kaksi viikkoa vastasyntyneiden teholla. Tänään täällä poksuu 32+0, toivon että päästäis taas sinne 35 viikoille ainakin. :) Muffin sulla on kans jo kivat viikot.

Kyselen täällä, kun todennäköisesti joku tietää, että saako keskipaikalla takapenkillä käyttää turvaistuinta? Ihannetilanne olisi, että esikoisen isofixillinen selkä menosuuntaan oleva istuin ja kaksi (telakallista) kaukaloa menisivät taakse, niin matkustaminen koko perheen voimin olisi hieman mukavampaa :). Toinen vaihtoehto, jos keskipenkille ei istuinta saa asentaa, tai jos takapenkkitila loppuu auttamatta kesken, on se, että aikuinen matkustaja ahtautuu keskelle taakse.

Kyselen täällä, kun todennäköisesti joku tietää, että saako keskipaikalla takapenkillä käyttää turvaistuinta? Ihannetilanne olisi, että esikoisen isofixillinen selkä menosuuntaan oleva istuin ja kaksi (telakallista) kaukaloa menisivät taakse, niin matkustaminen koko perheen voimin olisi hieman mukavampaa :). Toinen vaihtoehto, jos keskipenkille ei istuinta saa asentaa, tai jos takapenkkitila loppuu auttamatta kesken, on se, että aikuinen matkustaja ahtautuu keskelle taakse.
Jos keskipaikalla on kolmipistevyö niin miksei saisi? Isofix-kiinnikkeitä tosin tuskin monessakaan autossa on kolmea takana. Meillä on nyt takana keskellä esikoisen istuin ja sivuilla telakat kaukaloille, kaikki tosin vöillä kun autossa ei ole isofix-kiinnikkeitä.

Kävinkin mittailemassa takapenkkiä, eikä ainakaan Audi A4:ssä riitä tila millään kolmelle selkä menosuuntaan istuimelle/kaukalolle. Mutta kun keskellä kerran on kolmipistevyö, joka vieläpä riittää kaukalon kiinnitykseen, niin tehdäänpä sitten niin, että etupenkin jalusta on koko ajan kiinni ja isofixillinen irrotetaan koko perheen ollessa reissussa, jolloin toinen kaukalo voi olla keskellä vöissä ja matkustajalle on paremmin tilaa.

Meillä kamppaillaan ihan saman ongelman kanssa:/ yritetään nyt alkuun (kun ei pidempiä reissuja ole) pärjätä sillä että minä matkustam takana keskellä ja yks telakallinen kaukalo siis etupenkillä...katoin vaan että aika äkkiä pitäis saada peppu reenattua pienemmäksi et matkataminen olis mielekästä xD ei oo kyllä tullu mieleenkään tosiaan koittaa vyöllä kiinnittää kaukaloa keskelle. Pitääpä testata pikimmiten:)

Huiski, hurjaa miten pitkällä jo! Joko toivot kovasti synnytyksen käynnistymistä? :grin Onko vointi vielä siedettävä?

Joo kyllä mä oon ihan valmis jo ottamaan pojat syliin! Kyl tää "mummona jäällä" töpöttely alkaa jo riittää.. ummetus, unettomuus, turvotus ja jokapaikan särky alkaa jo riittää pikkuhiljaa.. Aion keskiviikon ultrassa kysyä millon sen sektion vois tehdä :hungover: varmasti joillain on tukalampaakin tässä vaiheessa ja mun neuvolatätikin sanoi että mun kroppa kestää ihan uskomattoman hyvin.. Toivon vaan, et ne siel äitipolilla päästää mut pian pälkähästä, eikä sano et antaa olla niin kauan kun haluavat olla mahassa :banghead:

Aika outoa ettei sulle Huiski oo vielä puhuttu mitään sektiosta. :o Mulla oli viimeksi varattuna sektio aika tasan viikolla 37, koska A-vauva oli perätilassa.

Aika outoa ettei sulle Huiski oo vielä puhuttu mitään sektiosta. :eek: Mulla oli viimeksi varattuna sektio aika tasan viikolla 37, koska A-vauva oli perätilassa.

No on kyllä outoa, kun samasta sairaalastakin kyse! :wideyed: Mulle siis ei ole sanottu suoraan sektiosta mitään. Kysyin, kun viime ultrassa lääkäri sanoi A:n olevan perätilassa ja B:n poikkitilassa, että onko A:lla vielä mahkut kääntyä ja kuulemma on, mutta se on hyvin epätodennäköistä. Siihen samaan syssyyn lääkäri sanoi, että eli siis jos nyt syntyisivät niin se olisi sitten sektio. Neuvolassa seuraavalla viikolla täti kertoi, että lääkäri oli kirjoittanut mun tietoihin synnytystavaksi sektion! Että näin hyvin ne mulle kertoo asioita... Huomenna mulla ois viikot sen 37.. Ja keskiviikolle on ultra varattuna..

Mulla varattiin viimeksi se sektio aika joskus raskausviikolla 34, koska A-vauva oli pysynyt koko raskausajan perätilassa ja meinasivat ettei enää tulisi kääntymään. Eli ihan hyvissä ajoissa sain sen ajan tietooni. :o Nyt vaan tiukasti keskiviikkona vaadit että sulle varataan se sektio aika. Kyllä sun vauvat ovat jo valmiita syntymään. :)

Joo todellakin vaadin! Kyl nää poitsut saa jo tulla sylkkyyn :) viimeks oli painoarvio vähän päälle 2kg molemmilla, nii kyl nää nyt varmaan on jo lähemmäs 3kg... Ja uskoisin et todellisuudessa viel isompii, harvoinhan nuo arviot on ihan tarkkoja :wink

No onpa sit jännä että noin tiheään seuraavat. Meillä tosiaan 4vkon välein mennään. Meillä siis di-di.
Meillä järjestetään 2 valmennusta, joista toinen on sit sairaalassa. Esikoisesta käytiin kaikissa valmennuksissa ja tehokin tuli tutuksi kun poika yhden yön siellä oli. Oletan kans ettei mitään ihmeellistä uutta tule, mutta kiva kuitenkin mennä...näkeepähän muita monikko-odottajia

Juu, niin mustakin on jännä, tähän asti väli on ollut 4-5 viikkoa, paitsi ennen joulua yhden kerran 3 viikkoa, kun olimme lähdössä jouluksi ulkomaille, ja halusivat varmistaa, että se on turvallista. Tästä eteen päin synnytykseen asti väli on kai sen kaksi viikkoa, vaikka alunperin sanottiin, että rv32 lähtien kahden viikon välein. Ihan hyvä silti, että on jo tällä viikolla, koska nyt en todellakaan jaksa enää pitkään käydä töissä. Pari päivää kun vielä kitkuttaa, niin eiköhän tuolla käynnillä saa samalla sen saikkulapunkin.

Viime yönä sain nukuttua kokonaiset kolme tuntia, ennen kun heräsin pissahätään, enkä sitten saanut enää unta, vaikka aikaa olisi ollut vielä pari tuntia, eikä oikeastaan mitään erityistä syytä ollut, ei vaan löytynyt hyvää asentoa :D Töissä väsytti hieman, ja vähäinenkin käveleminen tuntuu aiheuttavan karmeita supistuksia, tosin kivuttomia ainakin suurimmalta osin.

Eikö ne sit perustellu tiheämpää väliä millään tavalla? Huh, musta ei kyllä enää olis töihin. Kannattaa kyllä jäädä het huilimaan et saa laitella paikat valmiiksi ja oikeasti kerätä vielä voimiakin:)

Ei, kun tuli vaan kutsu postitse, ehkä se selviää sitten torstaina paikan päällä. Mitään häikkää ei ole ollut vauvoilla missään vaiheessa, lukuunottamatta B:n 3,78mm:n niskaturvotusta rv 12+jotain, ja itsekin olen kaikinpuolin terve ja hyväkuntoinen :P

Ok. Eri sairaanhoitopiireissä tuntuu olevan hyvinkin paljon erilaisia käytänteitä, että jos teillä päin sit vaan rutiinina on nuo tiheämmät välit. Pääasia kuitenkin että kaikki hyvin<3! :)

Haluaisin kysyä teiltä, jotka olette samoilla tai pidemmillä viikoilla, että millaisia painoarvioita olette saaneet ultrissa? Meillä oli 32+5 A 1470g ja B 1620g. Kuulostaa mielestäni kovin pieniltä, kun edellisessä ultrassa rv 30+4 molemmat oli 1400g.

Haluaisin kysyä teiltä, jotka olette samoilla tai pidemmillä viikoilla, että millaisia painoarvioita olette saaneet ultrissa? Meillä oli 32+5 A 1470g ja B 1620g. Kuulostaa mielestäni kovin pieniltä, kun edellisessä ultrassa rv 30+4 molemmat oli 1400g.

Meillä oli 30+1, a 1400g ja b 1500g. Menevät kuulemma aivan vähän keskikäyrän alapuolella

Meillä on ollut rv 30+4 1414g ja 1402g, ja viimeksi rv 33+0 1890g ja 1911g. Meilläkin pojat kasvavat keskikäyrän alapuolella, eli minustakin kuullostaa pieneltä. Lääkärikö ei sanonut kuitenkaan kasvusta mitään?

Tänään oli ultra käynti ja mulla on nyt viikot 37+1. Pojilla on kaikki hyvin, ainakin sen mukaan mitä lääkäri sai ultralla mitattua. Esim ei saanut nyt painoarviota, kun ovat niin ihmeellisesti mykkyrässä ja liikkuivat kokoajan :) Lääkäri ehdotti sektiota tiistaille, mut mä kysyin et onko pakko odottaa niin pitkään ja hän sanoi et no mites ois sit perjantai.. Meille varattiin siis sektio perjantaille, mut ei vielä tiedetä kellonaikaa.

Meillä on perjantaina kaks vauvaa!!!!!! :woot: Oon innoissani ja peloissani...

Takaisin