Kaksoset tulossa?

Muumimammuli

Näppärä viestien naputtelija
Onko tääl muita kaksostenodottajia? Meille tulossa maaliskuussa 2016 ja juttu- ja vertaistukea ois kiva saada :)
 
Käypä katsomassa laskettu aika 2015 osion alta keskustelu Onko muita kaksosten odottajia. :) Sieltä löytyy monta kaksosäitiä! Osalla on jo tuplat maailmassa ja osa vielä odottaa. :)
 
Heips. Minä ilmoittaudun tänne mukaan, josko jossain vaiheessa meitä tänne tupsahtais enemmänkin. 2015 puolella kun tuntuu jutut painottuvan enemmän jo tuonne vauvapuolelle ja itse vasta opettelee elämään tämän kaksosuutisen kanssa.
 
Hei, Täälläkin yksi kaksosia odottava:) Muumimammuli, minulla myös laskettu aika maaliskuussa 2016 joten aika samassa vaiheessa varmaan mennään:) Oletko jo käynyt ekassa neuvolassa? Meilllä on huomenna ja nyt rv 9+5. Toivottavasti olis kiva neuvolantäti ja mieluiten joku vähän vanhempi, jolla olisi kokemusta. Toivon mukaan myös kaksosista.

Nyt vaan lisää tuplien odottajia tänne!! :)
 
Bessonitsa, sittenhän meitä on jo kolme maaliskuista :) Mulla on la 29.3. eli nyt mennään viikkoa 8+2. Mä jostain luinkin, että valoisana aikan on suurempi todennäköisyys saada kaksosia alulle, joten josko näillä kaksosilla olisi sitten jotain tekemistä sen asian kanssa. Minkä ikäisiä muuten olette? Mä olen 35.
 
Moi!
Täällä kans odotellaan kaksosia. Ihan yllätyksenä tuli varhaisraskauden ultrassa rv 5+5 ja uutiseen saanut nyt kunnolla totuteltua. Luomukaksoset siis, eikä meillä oo kummallakaan suvussakaan kaksosia ja nää on meidän esikoiset. Lisäks ikää on 24v ,että mikään ei täsmää kaksosten mahdollisuuteen mutta näin on käynyt ja oon onnellinen siitä :D Hormonilääkityksen sanotaan kans lisäävän kaksosten mahdollisuutta, mutta ei kai nyt kilpirauhasen vajaatoimintaan syötävällä Thyroxinilla voi olla osuutta asiaan? Raskauden yritys aloitettiin 5/2015, plussaus 13.6.2015, nyt rv 14+2 ja laskettu aika siis 20.2.2016 :) Kuulen mielelläni lisää teidän muidenkin odotuksesta! :)
 
Maanantaina käväsin np ultrassa ja shokki kieltämättä tuli kun tuijotin ruutua jossa näkyi ei vaan meidän 4 lapsi vaan neljännes ja viides. Sen jälkeen ollut enemmän ja vähemmän peloissani, stressaantunut ja onnellinenkin. Pelottavaa tässä hommassa tekee sen että meillä on sitten ensi vuoden puolella 5(!!!!!) lasta alle 5 vuotta! Vertaistukea tarvitaan paljon! Enkä mistään oikeen vielä oo saanut otetta että mitä apuja lähteä etsimään ja mitä odottaa tulevaisuudesta muuta kun että tulee olemaan helvetin rankkaa! Ihanaa että löysin muita mammoja jotka myös odottavat kaksoisia. La ois 5.3. Kysykää multa jotain jos haluatte lisää tietää jotain, mun aivot ei oikeen toimi.
 
Mulla siis la 16.3 :) tänää kävin nt ultrassa ja eivät saanu mitattua ku olivatki pari päivää pienempiä eli meen ens viikon keskiviikkona uudelleen kattomaan pikkusia ❤ Lilli, mulle kans tulossa neljäs ja viides :D
 
Meillekin saatiin eilen kaksosuutisia :) La meillä 14.3. En ole koskaan edes tosissani miettinyt että voisin saada kaksoset joten nyt tässä onkin tutustumista ja ihmettelemistä :woot: Meille siis tulossa toinen ja kolmas, esikoinenkin on vasta 9kk.
 
Todellakin! Esikoinen joutuu varmaan jo päivähoitoon.

Onko teillä vauvat omissa pusseissaan ja onko istukka yhteinen vai onko omat? Meillä on yhteinen istukka, mutta onneksi sentään omat pussit. Olen googletellut eilisestä asti, että mitä se oikein tarkoittaa ja tilasin suomen monikkoperheet ry:n sivuilta ilmaisen infopaketin :) Sellaista lukee kuitenkin mieluummin kuin nimeltämainitsemmatomien foorumien "tietoa"... :rolleyes: Kätilokin oli kyllä ihana, eikä lietsonut mitään paniikkia vaan kertoi että riskejä on ja siksi seurataan tiheään.
 
Ihanaa että on muitakin jotka on samassa veneessä! :) kuinka vanhat muumimammuli sun edelliset ovat? Meidän nuorin on vasta 10 kk ja aika painava poika jo, hirvittää kyllä jos ei hän kohta itse lähde kävelemään koska mä en meinaa jaksa nostaa enään! Nyt jo huomannu että päivittäin pitää hetken saada sängyllä ihan rauhassa levätä.
meidän vauvoilla on eri istukat eri kaikki joten lähtökohdat on kai kaikista parhaimmat. "pahin" on kai jos on kaikki yhdessä, tuossa kun jakavat istukka niin on kai se vaara että toinen alkaa saamaan enemmän ravintoa kun toinen. Tuo ilmainen paketti oli ihan hyvä, minäkin tilasin. Kannattaa muutenkin tsekata monikkoperheet ryn sivuja, katoin äsken joku lyhyt video kaksoislasten arjesta ja voi jestas silmäthän vetisty kun siellä kaks synty. :)
katoin vanhoja raskauskuvia tänään ja maha on samankokoinen nyt kun on 14 tv kun mitä oli viime raskaudessa viikolla 20
 
Mulla isommat jo "vanhoja". 8v, 15v ja 16v että niitä ei onneks tarvi kannella ym :) Kaikki periaatteessa alkaa uudestaan ❤
 
Muffin, onnea identtisistä! :)

Suosittelen oman alueyhdistyksen valmennuksia kaikille tuleville monikkoperheille! Kannattaa kartoittaa tukiverkostoa jo raskausaikana ja selvittää neuvolan kautta, mitä apua oma kunta tarjoaa. :)

Etuoikeutettuja olette, kun kaksi saatte. Vauva-aika kaksosten kanssa on kamalaa, mutta samalla niin ihanaa. ♡
 
Helou! Meille myös tulossa tuplat ja nyt mennään nt-ultran mukaan 18+4 ja kuukautisista 19+5. Lasketut on siis 25.1.2016 ja 2.2.2016. Luojan kiitos ens viikolla on rakenneultra! Oon päättäny, että sen jälkeen, kunhan siellä on kaikki hyvin, voin olla rauhallisin mielin ja alkaa hankkimaan kaikennäköstä. Tää tuli kaikin puolin niin yllätyksenä, ku yllätyksenä vaan tulla voi. Mulla kerkes tuulimunan jälkeen olemaan yhet normaalit kuukautiset ja sit tuli tää. Kummallakaan meistä ei oo suvussa kaksosia, enkä kyllä osannu odottaa yhtään. Jossain elämän vaiheessa haaveilin tyttö ja poika kaksosista kylläkin :) nyt se taitaa käydä ainakin osittain toteen. Vatsa vois olla isompiki, mutta aika yksilöllistä taitaa toi kasvu olla ja mun kohtu on vissiin aika takana. Ite täytän joulukuussa 26 ja nää on mun ekat. Mun miehellä on kaks lasta ennestään, 10- ja 12-vuotiaat, jotka on meillä joka toinen viikko. Ai nii ja näillä on ihan omat pussit ja istukat ja kaikki :) koitin kertoo kaikkee mitä muutki on kertoillu. Ehkä tuli kaikki olennainen. Ihana löytää tämmönen ketju!
 
Hei vaan,
Perjantaina kävin nla-tädin lähetteellä varhaisultrassa kun haluttiin tarkistaa pitävätkö viikot paikkansa. No pitihän ne, mutta samalla löytyikin kaksi omissa pusseissaan köllöttelevää kaveria. Eli viikot lääkärin mukaan 9+2 ja 9+0. Aikamoinen järkytys oli, huikeeta, mutta samalla pelottavaa. Kasvunkumppanit, mahtavaa! Mutta miten me kaikki selvitään, apua... Piti tulla kolmas lapsi ja ehdottomasti vika, mutta saattaakin tulla samalla neljäs. Pojat kotona ovat 5 v. ja 7 v. Ja mulla ikää tulee tässä kuussa täyteen 38 v. Sulateltavaa on riittänyt tälle viikonlopulle ja nyt täytyy jännittää vielä kaksi-kolme viikkoa siihen nt-ultraan. Huhheijaa. Kiva oli lukea, että on muita samassa jamassa olevia. La olisi siis yhden kanssa ollut 7.4., mutta ilmeisesti maaliskuussa tulee vauvoja, jos kaikki sujuu hienosti.
 
Tämä on kyl mielenkiintoista luettavaa, kun kaikille on tuntunut olevan todellinen ylläri. Mitenkäs teidän lähipiiri on suhtautunut uutiseen? Meillä on kaikki ollut kovin positiivisia ja onnitelleet, yhtä lukuunottamatta, joka on ollut yllättäen kovin järkyttynyt. Mutta ollaan saatu myös tosi kannustavia onnitteluja, tyyliin että me ollaan sellainen perhe, jolle voi jopa toivoa kaksoslapsia, kun ollaan niin lapsikeskeisiä tms. Kivahan se on tuollaisia kannustuksia kuulla, vielä kun alkaisi itse luottamaan omaan pärjäämiseen.
 
Meilläkin kaikki ovat suhtautuneet positiivisesti ja onnitelleet kovasti. Pomokin sanoi että "sä oot just sellanen että selviät varmaan tuostakin" :grin
 
Töissä en oo vielä tietenkään kertonut, kun niin urakeskeisessä työpaikassa olen ja monet varmaan ajattelee, että meidän lapset oli tehty jo, ja nyt uralla hanakasti eteenpäin. Enkä kyllä muutenkaan ajatellut kertoa, kun vasta nt-ultraan jälkeen. Paitsi, että mahahan on jo nyt iso. Kesäkilojen piikkiin yritän laittaa nämä lisäkilot ja pukeutua väljästi.

Lähipiiri on kyllä suhtautunut mahtavasti, ystävät lähinnä ja vanhemmat. Kaikille sisaruksille ei olla vielä kerrottu. Odotellaan sitä ultraa, joka on vasta 30.9. Äitini kysyi: "Ihanko työ oikeasti yrititte? " :) Ja mikä on monilta tullut heti kommenttina, kun on keskusteltu on se, että käytännön asiat kyllä järjestyy ja te varmasti pärjäätte. Rohkaisevaa siis.
 
Takaisin
Top