Kaksoset tulossa?

Mulle soitettiin sairaalasta tänään siitä monikkovalmennuksesta. Se olis ens kuussa:) onkin sillon jo äpoli muuttanut niihin remontoituihin tiloihin missä ennenkin oli.

Me otettii kaikki pakkaukset rahana kun kahdesta ekasta otin pakkaukset ja tarpeellinen tallessa. Saapahan ostettua vaikka sen koliikkikeinun mitä oon ajatellu.

Säde, paljonko teitä siellä oli? Mulle sano että olis 4 hlö meidän valmennuksessa. Noin 14 kaksoset siellä sairaalassa vuosittain kuulemma syntyy

Säde, heh toivottovasti siulle jää vain hyviä kokemuksia synnytyksestä täällä :D
Pitääkin siis itse varmaan tulevaisuudessa pitää huoli, että pääsee valmennukseen! Kuulemma viime vuonna juuri 12 kaksoset syntyi täällä :)
Oletko muuten vielä käynyt töissä?

Täällä käyty ultrassa tänään. Pojat olivat hyvin kasvaneet, molemmat rt:ssa. A: n painoarvio 1915g ja B:n 1960g. Lisäksi mulle laitettiin varoiksi kortisonipiikki vauvojen keuhkoja kypsyyttämään. Koska edelliset kaksoset syntyivät viikolla 35+1, niin on mahdollista että nämäkin syntyvät enneaikaisesti, myös runsas lapsiveden määräni on riski enneaikaiseen synnytykseen. :( Täytyy vain toivoa että jaksaisivat vielä kuukauden pysyä masussa. :)

Miuta ei kuulemma haluttu rasittaa sillä valmennuksella ku oon vähä joutunu ravaamaa sairaalassa, mut kannattaa varmaa kysästä ku alkaa rv 30 lähestymää :) En oo käyny töissä, enkä saa oikee mitää tehäkkää, en saa paljoo liikkua enkä nostella mitää ja kyykkimistä/kumartumista pitää välttää. Enkä saa siivota mut sehä ei miuta haittaa yhtää ;)

Jennie onpa jännää että oot jo noin pitkällä ja vauvat hyvän kokoisia:) toiv. malttaavat vielä pysyä kyydissä!! Onko sulla miten tukalat oltavat?

Nyt on selkeästi helpompi hengitellä, kun molemmat ovat pää alaspäin. Mutta sitten kun B-vauva on ollut perätilassa hänen päänsä painaa keuhkojani. Muutenkin yöt ovat vaikeita kun vatsa on niin iso, johtuen runsaasta lapsivedestä. Tänään viikkoja 31+3, pitää käydä neuvolasta hakemassa se toinen kortisonipiikki.

Nyt on sillä tavalla helpompi kaksosten odotusaika, kuin viimeksi. Edelliset kaksosemme synytivät tosiaan viikoilla 35+1 ja sillon oli heinäkuu. Oli tuskasen kuumaa, kaikki paikat turvoksissa ja nukkumisesta ei tullut yhtään mitään. Nyt toisaalta ilmojen puolesta helpompaa, kun ei ole kuumaa. Tietty ulkona liikkuminen on hankalampaa, kun on niin liukasta.

is, hauskaa - sain myös soiton helmikuisesta monikkovalmennuksesta, jossa kuulemma kaksi muutakin pariskuntaa tulee olemaan Ilmeisesti siellä siis tullaan kohtaamaan :D

Säde, ompahan hyvä syy laittaa mies siivoamaan siis!

Miulla alkoi tänään mahatauti ja ai, että tätä en olis halunnu kyllä tähän samaan syssyyn kokea!

• Tykkään
Reaktiot: is
Mä otin 2 äitiyspakkausta ja yhden rahana. En ole ihan vielä saanut aikaiseksi avata niitä, vaikka tulivat jo muutama viikko sitten. :> Ei ole oikein tilaa laittaa niitä tavaroita mihinkään, pitäisi järjestää, mutta ehkä sitten jaksan, kun jään pois töistä.

Me käytiin sairaalassa monikkovalmennuksessa muutama viikko sitten. Tutustuttiin myös vastasyntyneiden osastoon, kun kuulemma jopa puolet kaksosista joutuu sinne. Muuten aika vähän mitään uutta tietoa tuli siellä.

Mulle tuli yllättäen kutsu seuraavaan ultraan jo viikon päästä, kun edellinen oli tasan viikko sitten. Silloin on tasan 30 viikkoa täynnä, ja viime ultrassa sanottiin, että seuraava käynti olisi viikolla 32 ja sen jälkeen kahden viikon välein synnytykseen asti. Ihmetyttää vähän, mutta eipä se haittaa. En tiedä yhtään miten päin vauvat milloinkin ovat, kun potkuja satelee joka puolelle ja pönkivät milloin mitenkin monta kertaa päivässä :)

Täällä on ihan järjettömän liukasta, mulla kesti varmaan tupla-aika kävellä parin kilometrin matka töihin. Pelkäsin koko ajan hulluna, että liukastun ja tapahtuu kauheita. Kotiin tulinkin sitten suosiolla bussilla. Muutenkin alkaa olla jo hieman raskasta kaikki liikkuminen :D

Sain vähän lisätietoa tosta kaksosten perätilasynnytyksestä: jos A on perätilassa ja B raivotarjonnassa, niin siinä on suuri riski, että heidän leukansa kiilautuu yhteen ja siitä tulee ns. lukkotilanne. Silloin kumpikaan ei liiku mihinkään ja sektio on ainoa vaihtoehto. Jos molemmat on perätilassa, niin perätilasynnytystä on mahdollista kokeilla, muttei suositella, koska kun A lähtee liikkeelle, niin B saattaa kiepsahtaa väärään asentoon, jolloin joudutaan taas sektioon.

Jos molemmat on rt:ssä ei alatiesynnytykselle ole esteitä.

Kissama olikos sulla miten noi vauvat? Samassa pussissa? Meillä olis kans reilun vkon päästä eka monikkovalmennus ja oonkin miettiny että tuleekohan siellä mitään mullistavaa tietoa kun on ite etsiny aktiivisesti tietoa kaksosista...
Mä kävin just maanantaina äpolilla (30+1) ja kun synnytyshommista kyselin niin ei oikein mitään saanu vielä irti...tyyliin että katellaan sit rv38. Onko teille muille puhuttu maksa-arvojen kontrolloimisesta loppuraskaudessa? Mun neuvolatäti käski kysyä äpolilta että seuraavatko äpolilla vai he neuvolassa ja kun äpolilla kysyin niin olivat aivan ihmeessä että miksi?

Elli85: Mun vauvat on omissa pusseissaan ja paksu kalvo välissä. Eri sukupuoltakin ovat, eli varmasti erimunaisia.

Mistään maksa-arvojen seurannasta ei ole ollut mitään puhetta missään vaiheessa missään, vaikka itsekin jostain muistan lukeneeni, että kaksosraskaudessa senkin osalta suuremmat riskit. Ehkä siitä tulee sitten jotain selkeitä oireita (kutinaa?!), jos on syytä epäillä jotain?

Mekin ollaan menossa vielä monikkoperheyhdistyksen järjestämiin valmennuksiin, ehkä niissä tulee sitten enemmän uutta asiaa.

Sain vähän lisätietoa tosta kaksosten perätilasynnytyksestä: jos A on perätilassa ja B raivotarjonnassa, niin siinä on suuri riski, että heidän leukansa kiilautuu yhteen ja siitä tulee ns. lukkotilanne. Silloin kumpikaan ei liiku mihinkään ja sektio on ainoa vaihtoehto. Jos molemmat on perätilassa, niin perätilasynnytystä on mahdollista kokeilla, muttei suositella, koska kun A lähtee liikkeelle, niin B saattaa kiepsahtaa väärään asentoon, jolloin joudutaan taas sektioon.

Jos molemmat on rt:ssä ei alatiesynnytykselle ole esteitä.
Riippuu ilmeisesti sairaalasta ja lääkäristä miten suosituksen menevät :) Jossain ei synnytetä alakautta ollenkaan jos A on perätilassa ja esim. Kätilöopistolla saisin synnyttää molemmat perätilassa. Tällä hetkellä olen vähän sillä kannalla, että jos A on tulossa oikein päin niin synnytän alakautta.

Musta tuntuu että herra B on kääntynyt pää ylöspäin :shifty: Tunnustelin ensin, että ei kai vaan tunnu pää täällä kyljessä ja jonkin ajan päästä siellä tuntuikin hikka tosi ylhäällä. Tosin olen ollut väärässä aiemminkin :grin Torstaina on neuvola ja pyydän varmaan että vilkaistaisiin terkkarin kanssa ultralla missä ne päät on.

Hei,

täällä olisi yksi uusi kaksosten odottaja mukaan keskusteluun. Viikko sitten nt-ultrassa kuultiin ylläri, että sikiöitä onkin kaksi ja nyt ensijärkytyksen jälkeen ei kummastakaan luovuttaisi mistään hinnasta ♡.

La on 3.8., eli nyt mennään rv 13+5. Raskaus on tyyppiä di-di, sen verran neuvolakortista osasin tulkita, ultrassa meni kätilön puheet hieman ohi :D.

Vilskettä meillä tulee riittämään, sillä meillä on ennestään tällä hetkellä 1v 2kk tyttö, mutta eiköhän kaikesta selvitä :). Hankintoja olen jo rohjennut tekemään, kun suht turvallisilla viikoilla jo mennään, eikä tässä auta kuin toivoa, että kaikki menee hyvin.

Ai niin, tänään on 34 viikkoa täynnä! :joyful: Viime ultrassa lääkäri kertoi, että heidän näkökulmastaan nyt on lääketieteellisesti turvallista syntyä ja jos vauvat lähtevät syntymään niin sitä ei enää yritetä estellä (eikä enää oikein voitaisikaan). Toki vauvat ovat vielä tosi pieniä ja joutuisivat varmasti tehohoitoon, mutta eivät olisi enää vaarassa.

Huiski, hurjaa miten pitkällä jo! Joko toivot kovasti synnytyksen käynnistymistä? :grin Onko vointi vielä siedettävä?

Elli85: Mun vauvat on omissa pusseissaan ja paksu kalvo välissä. Eri sukupuoltakin ovat, eli varmasti erimunaisia.

Mistään maksa-arvojen seurannasta ei ole ollut mitään puhetta missään vaiheessa missään, vaikka itsekin jostain muistan lukeneeni, että kaksosraskaudessa senkin osalta suuremmat riskit. Ehkä siitä tulee sitten jotain selkeitä oireita (kutinaa?!), jos on syytä epäillä jotain?

Mekin ollaan menossa vielä monikkoperheyhdistyksen järjestämiin valmennuksiin, ehkä niissä tulee sitten enemmän uutta asiaa.

No onpa sit jännä että noin tiheään seuraavat. Meillä tosiaan 4vkon välein mennään. Meillä siis di-di.
Meillä järjestetään 2 valmennusta, joista toinen on sit sairaalassa. Esikoisesta käytiin kaikissa valmennuksissa ja tehokin tuli tutuksi kun poika yhden yön siellä oli. Oletan kans ettei mitään ihmeellistä uutta tule, mutta kiva kuitenkin mennä...näkeepähän muita monikko-odottajia

Takaisin