Kaksoset tulossa?

Paljon onnea Huiski :) Ihanaa että kaikki hyvin! Ihana tuo sun kuva :) <3

Meillä oli perjantaina nt-ultra ja kaikki hyvin, vauvoilla on kaikki omat "pelit ja vermeet"ja riskit oli tosi pienet, tuli niiin helpottunut olo, mutta onhan tässä vielä pitkä tie kuljettavaksi, nyt kuitenkin vähän rauhallisemmin mielin. LA vähän aikaistui myös :)

Täällä käyty ultrassa. Painoarviot a 2250g ja b 1900g. Itselläni verenpaineet nousseet ja proteiini + pissassa. :sad001

Täällä käyty ultrassa. Painoarviot a 2250g ja b 1900g. Itselläni verenpaineet nousseet ja proteiini + pissassa. :sad001
Harmi että noita myrkytyksen oireita ilmaantunu:/ Mitkäs vkot sulla nyt on? Sanottiinko painoerosta mitään? Miten tiheään tilannetta nyt seurataan?

Tänään on viikkoja 33+1. Painoero on niin pieni, ettei siihen puututtu, B-vauva on ollut koko ajan pienempi. Mulla on seuraava oma neuvolakäynti maanantaina ja sitten torstaina on jälleen äitiyspolilla ultra. Nyt pitää vaan kovasti yrittää levätä ja seurata tuleeko lisää jotakin oireita.

Me kysyttiin joskus paljonko noissa ultralla tehdyissä painoarvioissa on tarkkuus ja ainakin se lääkäri sanoi, että +-10%. Eli Jennien vauvojen painoero menisi vielä ihan mittausepätarkkuuden piikkiin :) Toivottavasti sulla ei olo pahene ja oireet lisäänny!

Meillä oli maanantaina rv 35+0 ultra ja kaikki näytti hyvältä. Pojat olivat pysyneet päät alaspäin (jes!) ja painoarviot olivat A: 2328 g ja B: 2481 g. Tämäkään lääkäri ei tarkistanut kohdunsuuta, joten mulla ei ole mitään hajua onko siellä tapahtunut jo kypsymistä tms. Yhtään oikeaa supistusta ei minusta vielä ole tullut, harjoitussupistuksia sitäkin enemmän nykyään :rolleyes:

Tämä lääkäri ei ollut niitä vakkarilääkäreitä, joita yleensä tapaan ja joutui vähän pohtimaan, että pitikö ottaa käyrät vai ei. Vaikka kaikki näytti ultrassa hyvältä ja virtaukset oli hyvät niin määräsi sitten tutkimuksen jälkeen vielä käyrille. Eipä niissäkään kätilön mielestä ollut mitään sanottavaa.

Viikon päästä menen pelkästään käyrille ja kahden viikon päästä menen ensin käyrille ja sen jälkeen ultraan. Silloin ois jo 37+0 :O

Hui muffin kun sullakin on jo "paljon" viikkoja täynnä. :eek::) Teidän pojat ovat suunnilleen samankokoisia kuin meidän E&V syntyessään. :)

Jennie, eikö teillä kaksospojat syntyneetkin suunnilleen näillä viikoilla vai muistanko väärin? :eek:

Hei miten te muut, kauanko pystyitte olemaan töissä ja missä vaiheessa jäitte pois/sairaslomalle?

Miulla on meneillään vasta rv23+6 ja nyt alkuviikosta laittoivat neuvolalääkäristä saikulle kun supistusten vuoksi. Teen seisomatyötä, missä en voi olla paikoillani. Kohdunsuulla ei onneksi ollut mitään ongelmaa, mutta silti tosiaan lepoa määrättiin - ei onneksi vuodelepoon siis!

Kotona hengailen nyt sitten ensi tiistaihin saakka kun on ultra äitipolilla ja jännittää vähän, mitä siellä sanotaan.

Toisaalta ymmärrän, että halutaan varmistaa vauvoille mahdollisimman pitkä aika masussa, mutta tuntuu jotenkin kovin aikaiselta jäädä kotiin!

Ja vaikka valitan hiukan tästä, kyllä mie silti haluan vaan tehdä kaiken oikein, että vauvat saisi kasvaa rauhassa masussa :(

Mä oon ymmärtänyt, että rutiinisti sairaslomalle kaksosraskaudessa jäädään viimeistään rv 26-28, eli melko pian jo sinun tämänhetkisten viikkojen jälkeen. Itselläni ei tosin omakohtaista kokemusta ole, eikä suurella todennäköisyydellä tulekaan, kun olen hoitovapaalla / työttömänä työnhakijana.

Meilläpäin sanottiin että saikulle 26-30 viikoilla tai voinnin mukaan. Itse jäin tammikuun alussa ja la on 7.4. Oli oikein hyvä aika jäädä lepäilemään. Mutta toiset paahtaa niin pitkään kuin jaksaa ja pystyy...kovin yksilöllistä

Minäkin olin lukenut tuon, että viimeistään rv 28 laitetaan saikulle, mutta Kätilöopistolla eivät alkaneet edes ehdotella saikkua kun mulla oli vointi hyvä. Ei kuulema mitään syytä jäädä saikulle "varmuuden vuoksi". Paljon riippuu myös työstä! Minä jäin kotiin joskus rv 32-33 ja siihen asti tein vaan kevyitä toimistohommia ja aika paljon myös etätöitä.

Joo miekin oon netistä lukenu, että saikulle 26-28 viikoilla aika automaattisesti. Meille ei kukaan ole tälläsestä käytännöstä kertonut ja epäilen, että meidän sairaanhoitopiirissä olisi automaattista...

Kuitenkin tosiaan kuulemma todella herkästi tämänkaltaisista töistä kirjoitetaan sairaslomaa monikkoraskauksissa, koska halutaan minimoida riskit ja kaikki oireet otetaan kovin vakavasti.

Ja eihän tässä, nyt rv24 ja voihan se olla, että töihin vielä pääsee ja toisaalta on tässä aiemmanvuotisia lomiakin pitelemättä jonkin verran eli asennoiduttava vaan siihen, mikä eteen tulee!

Mä vähän empien otin asian puheeksi äpolilla lääkärille ja hän oli heti valmis kirjoittamaan saikkua vaikka en varsinaisesti kipeä siinä kohtaa ollutkaan. Saikulle jäätyä alkoikin sitten se parin viikon sairastelu: kuumetta, tukkoisuutta, antibioottikuuroa jne... Seuraavaksi vauvat kääntyi perätilaan ja tuli todella tukalat oltavat, eli piti vain maata sängyssä. Nyt on parempi, mutta väsähtää aika äkkiä. Eli jälkeenpäin ajatellen olisin parin päivän päästä siitä äpolikäynnistä jotunut joka tapauksessa saikkua hakemaan:) tunsin itseni ennustajaeukoksi jälkeen päin xD

Täällä rv27 ja hommia painetaan hevosten kanssa. Oma yritys niin ei ole oikein mahdollista jäädä pois ellei ole aivan pakko. Saikkua kyllä olis jo aikoja sitten saanut etenkin kun on fyysinen työ ja vielä kaksi pientä lasta kaiken muun lisäksi.

Takaisin