Kaksoset tulossa?

Mun pitääkin nyt huomenna ottaa ultrassa jo puheeksi synnytys. Että onko sektio turvallisin vai mikä heillä on mielipide. B-vauva on ollut raivotarjonnassa vielä toistaiseksi ja lisäksi A ja B ovat vaihdelleet välillä paikkoja siten että B onkin ollut alempana.

Esikoinen syntyi jalat edellä ja kukaan ei salissa missään välissä sanonut siitä paljon mitään. Kätilö tunsi siis alusta asti, että varpaat sieltä on ensin tulossa :grin Sektiota ei silti ainakaan minun kuulleeni edes mainittu. Ihmettelen!

Alkaapas olla jännät paikat teillä ketkä ootte jo yli 30 viikon! Saa nähdä milloin teillä synnytykset alkaa, toivotaan tietysti, että vauvat pysyy masussa vielä hetken

Itselle jotenkin tuo 30 viikon yli meneminen kuulostaa jo jotenkin todella kaukaiselta ja rankalta
Mutta pakko sanoa, että kannustavaa kun osa teistäkin on suht pitkään voinut töitä tehhä! Niin paljon on peloteltu, että kaksosten kanssa töistä pois jääminen käy superaikaisin ja se on jokseenkin pelottanut. Toisaalta, ikinähän ei tiedä mitä omalle kohdalle tulee

Tsemppiä ja kertokaahan miten teidän tilanteet etenee, on sekä mielenkiintoista, että mukava kuulla näistä kaksosasioista :)

is, hauskaa tosiaan, että täällä muitakin täkäläisiä !

Jennie, siulla onkin sitten osunu superpaljon onnea kun on kahdet kaksoset perheessä!

Pääsinkin sanomaan, että kaikki on menny hyvin.. No joo tähän asti kyllä! Mut eilen illalla alkoi hirveä yskä ja tänään se on vaan pahentunu.. Joka paikkaa särkee ja lämpö nousee :sorry: yskiessä tuntuu, kun keuhkot olis tulessa! Toivon todella ettei tää oo sitä saakelin influenssaa mikä on nyt liikkeellä!

Onko kenelläkään muulla ollut alkuraskaudessa vuotoa? Minulla oli edellisen kerran jouluna ja uutena vuotena (sen jälkeen todettu ultrassa, että kaikki ok) nyt taas vähäistä vuotoa ilman kipua. On kuulemma normaalia, mutta silti ei osaa suhtautua rennosti. On tosi niukkaa, eikä kunnon verta, mutta kun raskaus vielä näin alussa (10+2) niin pelottaa aivan hirveästi :(

Huiskille paranemisia!!

Pääsinkin sanomaan, että kaikki on menny hyvin.. No joo tähän asti kyllä! Mut eilen illalla alkoi hirveä yskä ja tänään se on vaan pahentunu.. Joka paikkaa särkee ja lämpö nousee :sorry: yskiessä tuntuu, kun keuhkot olis tulessa! Toivon todella ettei tää oo sitä saakelin influenssaa mikä on nyt liikkeellä!

Mä oon just pikkuhiljaa tuosta paranemassa...itsellä ei tosin ollu influenssaa vaan lopulta löyty nieöluviljelystä jotain ja antibiootit on nyt puolivälissä (10pvän kuuri), pikkuhiljaa maistaa jo jotain mut
Pää edelleen ihan täynnä räkää:/ mulla kans niistämisestä ja yskimisestä tuli vatsalihakset kipeeksi ja ainakin nyt tiedän että hyvin ne on kyllä tonne sivuille levenny :O oli kyllä ihan kamalaa kun hengittäminen muutenkin tän mahan kans jo työlästä! Mulla kesti parisen viikkoa ja alkuun nousi kova kuume ja ekan viikon sai maata sängyn pohjalla:( nyt rv 29+4

Eveliina85: Eikös se oo ihan normaalia, että kaikenmaailman vuotoja tulee raskausaikana? Ja viel kun on kaksosista kyse, niin tuplariskit kaikkeen..? Itselläni ei kyl oo missään raskaudessa ollut mitään ylimääräsiä vuotoja, mutta tiedän muutaman joka on vuotanut paljonkin ja lääkärit suosittelivat raskauden keskeytystä, mutta he eivät antaneet lupaa keskeyttää. Lääkärit sitten vaan määräsivät supistuksia yms estäviä lääkkeitä ja ihan täysaikaiset lapset syntyi ja ovat vielä ihan terveitäkin :wink

Elli85: Oi voi, kuulostaa pahalta :sorry: mulla ei vielä tänään oo ollut edes lämpöä ja sain yönkin ihan hyvin nukuttua Paratabsin voimin.. Tänään yskä jatkuu ja sattuu ihan helv*tisti. Nenä ei vielä pahemmin vuoda ja kurkkukin on suht ok - saas nähdä mihin tää viel kehittyy.. Torstaina olis ultra.. Saa nähdä pääsenkö sinne :confused:

Eveliina85: Mulla oli ekan kerran vähäistä vuotoa viikolla 7, kun olimme lomamatkalla etelässä. Olin varma, että "se oli sitten siinä", laitoin kuukupin ja menin takaisin uima-altaalle. Meinasin ottaa oluen, mutta ei sitten kuitenkaan tehnyt yhtään mieli, ja pari tuntia myöhemmin totesin, että kuukuppi oli lähes tyhjä, eikä siinä ainakaan verta ollut :D Silloin en edes tiennyt odottavani kaksosia, se selvisi vasta nt-ultrassa 12+4. Seuraavan kerran samanlaista pientä vuotoa oli muistaakseni viikolla 9+jotain ja viimeisen kerran 11+jotain. Joka kerta olin tietysti huolissani, mutta onneksi se ei ollut sitä, mitä pelkäsin.

Helpottavaa kuulla, että muillakin ollut tuota vuotoa ja kaikki silti ok. Kerkesin jo eilen ihan turhaa hätäillä, loppui saman tien onneksi! :)

Ei kuulosta kivalta tuo sairastaminen ison mahan kanssa. Paranemisia ja tsemppiä teille!

Hei miten ootte muuten muut toimineet/aiotte toimia äitiyspakkausten kanssa? Montako pakkausta otatte vai otatteko ollenkaan? :)

En laittanutkaan tänne vielä ultrakuulumisia, mutta rv 33+0 ultrassa siis kaikki hyvin. Pojat kasvavat tasaisesti, painoarviot molemmille 1900 g. Ja mikä parasta, molemmat herrat olivat nyt päät alaspäin :happy: Aika hurjaa, että herra A on kääntynyt tässä noin viikon sisällä, enkä ole edes huomannut! En siis todella osaa vieläkään sanoa miten päin ovat milloinkin. Kohdunsuun tilannetta tämä lääkäri ei katsonut ollenkaan, kun tässä vaiheessa sillä ei kuulema ole enää väliä. Ja tämän lääkärin mukaan kun rv 34 on täynnä, lääkärit huokaavat syvään ja vauvoilla ei ole enää lääketieteellisesti hätää vaikka lähtisivät jo syntymään. Synnytyksestä ei sitten keskusteltukaan enempää, kun rt + rt tilanteessa lähden ehdottomasti synnyttämään alakautta eikä siinä ole mitään epäselvää.

Me otettiin yksi äitiyspakkaus, sillä esikoisen kaikki vaatteet ja muut tarvikkeet on vielä tallessa. Samanlaisia vaatteita on sitten hankittu muuten, jos vaikka halutaan pukea kaksoset samoin :)

Mä otin kaks äitiyspakkausta ja yhen rahana :) Mut ei varmaa muuten tuu puettua samoin ku tyttö ja poika tulossa :)

Me otettiin kaikki 3 pakkausta (vaikka yks lapsi ennestään). Kun pakkaukset tuli tajusin miten paljon olis turhaa tavaraa ja möinkin sitten sen kolmannen fb:n kirpparilla avaamattomana pois...pienen voiton siitä sit sai kun pyysin 200€ ja tuosta vielä meni 10,50€ postikuluihin. Kaks pakkausta oli kiva pitää että on sit jotain tavaraa ja vaatetta kahdet samanlaiset...muuten on paljon vaatetta esikoiselta jäänyt ja jatkossa, kun eri sukupuolta ovat, ei se samoihin puettaminen enää sit oo mahdolllista:)

Mie otin kaikki rahana.

Käytii tänää miehen kanssa monikkovalmennuksessa. En tiiä oisinko päässy ollekaa jos en eile ois äitipolikäynnillä ottanu asiaa puheeksi. Aika paljon oli asiaa synnytyksestä. Saatii kuulla et myö ollaa ensimmäiset Etelä-Karjalassa jotka on saamassa kaksoset tänä vuonna, seuraavat on sit touko-kesäkuussa. Meinasin sanoo et "joo mie tiiänkii ketä ne on" :D Vaik enhä oikeesti tunne, tiiän vaa tän foorumin kautta :D

Me otettiin kaikki kolme rahana, kun on edellisiltä lapsilta niin paljon vaatetta, enkä muutenkaan tykänny koko pakkauksesta.. Toppapussukatkin löysin kirppikseltä 3€/kpl.. En oo viel yhtään semmosta äitiyspakkausta nähnyt, jonka ihan välttämättä olisin halunnut :wink en oo siis aikasemmistakaan lapsista ottanut pakkausta vaan rahan..

Takaisin