Joulukuun juttelut

Rauhaisaa Joulua! Balancenia, meillä myös kuopuksella kuumetta, mutta ei onneksi menoa haitannut :D Paranemista sinne!
 
Tarkoitin Balacenia, ah tätä kännykällä näpyttelyä ja typoja...
 
Balacenia tiedän tunteen. Meillä esikoinen ollu koko viikon kipee ja keskiviikosta asti kuumeessa. Huolettaa kun laps ei juuri syö tai juo. Eilen saatiin se onneks juomaan Fluid Balanssee (joku "ripulijuoma" se oli). Jospa nyt alkais pissiä enemmän jos ei niin päivystykseen se on lähettävä. :sad001
 
Meillä iski pojalle jotain flunssan tynkää kun nenä vuotanu eilissestä mutta ei sen ihmeempiä
 
Täälläkin pojalla tulee välillä kirkasta räkää ja vähän tukkoisen olonen oli.. Toivottavasti ei nyt mitään pahempaa tautia tule. Paranemisia muillekin! :)
 
Saikos ibumaxia tai panadolia käyttää raskaana?
 
Panadolia saa käyttää, mutta mulla on jotenkin sellainen kutina et ibumaxia ei.
 
Joo ei buranaa suositella. Tokan kolmanneksen aikana ois ok ottaa, mutta ei ekan eikä vikan kolmanneksen aikana. Ja tokan kolmanneksen aikana sekin vaa jos pakko.
 
parasetamolia (panadol, pinex, pamol) sisältävät särkylääkkeet tosiaan ok, ibuprofeiini ei (ibumax, burana yms.)
 
Mulla taitaa tulla supistuksia. Siis niitä kivuttomia, tunnen vaan sellaisen kiristävän tunteen ja maha kovettuu. Miten tämä voi tässä vaiheessa raskautta olla ees mahdollista, nyt on vasta 13. viikko meneillään? Viimeksi nk. harjoitussupistukset alkoi joskus puolivälin jälkeen.

Ajattelin ensin vaan kuvittelevani, mutta kun googlasin niin luin muillakin olleen supistuksia jo näin ajoissa. Toivottavasti ei ois kuitenkaan mitään syytä huoleen.

En oikeen viitsis neuvolan puoleen kääntyä, viimeksi kun mainitsin supistuksista joskus vkolla 22, sanoivat vaan ihmeissään että ei niitä nyt vielä voi tulla...

Onko muilla ollu samanlaisia tuntemuksia?
 
Mulla oli parhaalla ystävällä 3. raskaudessa harkkasupistuksia jo vk8! :wideyed: Hyvin meni heillä kaikki. Onneks ei ite osaa erottaa niit viel.. vaik välil kipristää selvästi, mut ei kipeesti.
 
Tänään aamusta menossa nt-ultraan ja tuli tossa vaan äsken sitten mieleen että eipä multa oo otettu niitä verikokeita kun neuvolantäti ei antanut tarkkaa päivää millon ne pitäs käydä ottaa..
Et mitäs nyt sitten tehdään?
Tää mun eka raskaus ja kaikkee ikävää on tässä sattunut raskauden alkuvaiheessa ja vieläkään ei oikein tajua edes että siellä joku toinen on mahassa.. Pomolle en oo uskaltanut kertoa vielä kun mun piti saada siltä uusi sopimus, kun soppari loppui vuoden loppuun ja eihän se sitä sopimusta olis varmaan jatkanut jos olisin kertonut et oon raskaana, nyt soppari maaliskuun loppuun. Sen jälkeen on turha odotella uutta sopimusta, varmaan jään sitten liiton rahoille... Pari parasta työkaveria tietää, muille en haluaisi edes kertoa kun ne alkaa juoruta ja hössöttää..
Isäntä on raskaudesta ihan pähkinöinä ja mä en tiedä vieläkään miten suhtautua.. Raskausviikkoja tänään takana 12+6.
 
Mamma, sit ei vaan voi tehdä sitä yhdistelmäseulontaa. Eli ei voi laskea niitä riskejä mm. downiin. Niskaturvotus voidaan mitata, mut se yksinään ei kerro niin paljon.
 
Mamma, ota puheeks siel ultrassa toi. Ja tää veriseulahan ei oo ollu viel kovin montaa vuotta ilmeisesti?
 
Takaisin
Top