Joulukuun juttelut

Tehääks tammikuun jutskailuille oma ketju? :shy:


Mä tykkäsin ennen raskautta aina sillointällöin ottaa lasin-pari valkkaria ja juhlapäivinä (esim. hääpäivä) meil on aina samaa kuoharia, mitä meidän häissä oli. Haluun lapselle opettaa/näyttää tavallisen kohtuullisen alkoholinkäytön sit hänen kasvaessa. Että juhlissa voi ottaa lasillisen ja jouluna, vuodenvaihteessa ym. sen viinin ja saunan jälkeen yhden. Mulla oli omassa lapsuudessa mallina vaan alkkis faija ja absolutsisti mutsi. Ei ollu hyvä malli kumpikaan, onneks me miehen kanssa ollaan löydetty se hyvä "eurooppalainen" kohtuukäyttö. Ja ilmankin pystytään olla, ei tee tiukkaa yhtään. :happy:

Jupalle ja miehelle tsemppiä ja onnistumisia alkottomuuteen! Varmasti tulee olemaan hankalaa, jos toinen tottunut iltakaljaan tms. Mut ehkä se auttaa, et tietää, että vaikeuksia voi tulla. Ja sit vaan rohkeesti tukea ja apua pyytämään, sitä on onneks tarjolla ja jos neuvolassa ois helppo ottaa asia puheeks.


Mut nyt meen tekee tammikuun keskusteluile oman ketjun. :grin

muoks. Ketju tehty!
 
Muokattu viimeksi:
Joo samaa mieltä täälläkin eli yhtään en juo raskaana ollessani. Nyt uutena vuotena kastoin kielen muutaman kerran miehen kuoharilasiin mutta en juonut edes kunnon kulauksia. Ihan uskomatonta miten jotkut voivat juoda ja polttaa kun sisällä kasvaa maailman arvokkain asia.
 
Mä en juo raskausaikana. Imettäessä voin juoda joskus muutaman, tai enemmänkin jos on joku muu selväpäinen, joka voi hoitaa lasta/lapsia.
 
Takaisin
Top