Joulukuun juttelut

Aaaw! Mun sydän sulaa. [emoji173] Mies selittää esikoiselle (1v6kk), "Saat nyt olla vähän aikaa isin kanssa kun äiti meni pötköttämään kun äitillä on vähän huono olla. Äitin mahassaa kasva vauva. Sieltä tulloo sulle joko pikkusisko tai -veli." Ja neiti yrittää sanoo veli mutta meni velliksi. :D Niin ja vissiin oli omaa mahaansa osotellu kun mies selittää että ei sinun mahassa kasva vauvaa vaan äitin mahassa kasvaa vauva. :)

Oi ku söpöö =) Meilläkin esikoinen (4v 8kk) piirsi heti kuvan, jossa vauva oli mun mahassa ja voi sitä kyselyn määrää. On noi niin söpöjä, kun saa tietää.
 
Mä voisin nyt täälläkin vielä esittäytyä. Eli oon Milla, 37v, kahden pikkutytön (kohta 3v ja 4v 8kk) äiti Kirkkonummelta Veikkolasta. Naimisissa. La 12.7. meille varmistui eilisessä ultrassa, jossa vaavi oli iloisen vilkas tapaus =)

Oikein paljon onnea kaikille NT-ultralaisille ja todella suuret osanotot keskenmenon saaneille (itselläni oli 2 keskenmenoa ennen esikoista).

Oon nyt lukenut teidän kaikkien viestejä keskusteluissa hurjan määrän ja vaikutatte kaikki oikein ihanilta mammoilta =)

Multa saa aina sit kysellä mitä vaan, jos haluaa. Yritän vastata parhaani mukaan =)

Onnea kaikille odotukseen ja vauvalle/vauvoille tukevia jarrusukkia koko odotuksen ajalle!
 
Me käytiin ulkona syömässä ja shoppailemassa (en ookkaa juuri kotoo poistunu parii kk ku töihi ja kauppaan, luksusta kun olo sallii jo vähä muutaki), nyt mies tapaamassa kavereita ja mä oottelen sitä kotii. Saunotaan, netflix and chill, ei muuta :)
 
Kuinka moni uskaltaa tunnustaa juovansa raskaana edes yhden alkoholi juoman? Esikoisen la ryhmässä oli monia joista yksi oli ok.

Itsestäni ei oo ok juoda yhtään. Mut mites muut?
 
Alkoholia ei pisaraakaan. Se on sikiölle vaarallisempaa ku huumeet. Raskausaika pitää pystyä olemaan ilman.
 
Me oltiin anopilla tekemässä hamppareita ja käytiin katsomassa ilotulitus :)

Tervetuloa milli!

Mäkään en hyväksy alkoholia raskausaikana. Edes sitä yhtä annosta. Kyse on kuitenkin toisen ihmisen terveydestä ja hyvinvoinnista.
 
Samaa mieltä! Minusta oli niin kumma, kun perustelivat sitä vaikk miten. Että tosi pieni osa vaa imeytyy ym. Ja et sitä ei oo tutkittu miten pieni annos on suositeltua, että suuret annokset ois vaa vaarallisia.

Itse en uskalla edes ottaa "alkoholittomia" missä on 0,01‰. Pitää olla täysin 0,0‰
 
Teretulemast milli! Ja Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Meillä oli myös anoppilassa hampurilaisbaari hetki sitten :D

Juu ei yhtään annosta alkoholia raskaana. Ees kotikaljaa en uskalla ottaa.
 
Hyvää uutta vuotta mammoille!

Mä otan kantaa tuohon alkoholiasiaan sen verran, että itse en ottaisi sitä lasillistakaan. Haistoin kyllä jouluna puolison punkkulasia kun jokin haisi niin kamalalta (sehän se) mutta se on mun ainoa kontakti päihteisiin raskausaikana.

Itse teen työkseni päihdetyötä pikkulapsiperheiden parissa.. Ja se on opettanut, että nollatoleranssi on ainoa oikea tyyli. Ei lasia, ei henkosia, ei vetoja minkäänsorttisia. Tupakka menee mun mielestä samaan kastiin, koska sekin vahingoittaa vauvaa.
 
Itse ollut melkein absolutisti jo vuosia niin ei ole Alkon kanssa ongelmia. Tupakanpolton lopetin sillon kun plussasisin, elikkä viikolla 3 sain jo plussan... Se oli kyllä helppo ratkaisu ja loppu kerrasta. Tapariippuvuus se on mulle ollu, ei nikotiiniriippuvuus.
 
En oo ikinä polttanu. Alkoholia ennen raskautta harvoin käyttäny ja sitäkääb en tee lapsen nähden. Pari kertaa kun kotiin ollaa tultu porukoiden kyydillä pippaloista niin poika menny sit heti nukkumaa. Ja tääki tapahtunu vaa öö.. 2 krt? Poikaa oottaes mulla oli nii hirvee karpalolonkeron himo että oli pakko yks kiskasta. Sitäki hörpin pitkin iltaa mutta siihen se himo jäi!!

Nyt oon vaa kielen päälle maistanu viiniä ja konjakkia. Eli ei siis kulausstakaa. Nyt en kyllä aatellu kokonaista annosta ottaa. Miehellä kyllä vähän lakoholionggelmaa sekä polttaa (nyt kylläkin sähköröökiä). Aikoo kyllä nyt olla tästä päivästä heinäkuun loppuun ainakin ilman juominkia. Tai tämäkin tarkoitti ettei itse osta mutta jos tarjotaaan niin sitten ottaa.. noh onneks vaan pari ihmistä sille tarjoo eli hänen siskon mies ehkä 1-3krt vuodessa jaa mun isä lasillisen konjakkia tai viskiä
 
Itse en juo alkoholia muutenkaan, niin ei ole tarvetta aloittaa raskausaikana. Sama koskee tupakkaa.

Kateeksi käy, kun lukee muiden vuoden vaihteesta. Mä tietenkin makasin sohvalla ja oksensin täysillä varttia yli kahteentoista asti. Ei tullut tänä vuonna uuden vuoden pusua mieheltä.
 
Itse join jokin aika ennen esikoisen odotusaikaa. Käytiin miehen kanssa baareilemassa, mutta viimeinen vuosi juomiset meni syömiseks. Kai sitä sillo 22wee oli jo kypsä juhlimiseen. En oo siis oikein neljään viiteen vuoteen juonu juurikaan. En pidä siitä yhtään. Jonku ykköslonkeron pystyy perjantai iltana ottaa, mutta en ees tykkää enää sitä yhtä 4,7% ottaa, kun tuntuu, että siitäki tulee jo hiki puskee "darra". Eli melko absolutisti itsekin. En kaipaa yhtää. Joten raskausaika on mulle jopa lomaa, kun ei tarvi kellekään sen enempiä selitellä :D
 
Hyvää uutta vuotta kaikille :Heartred meillä juhlittiin hyvällä ruualla ja alkoholittomalla kuohulla puolenyön aikaan. Itse en aio ottaa alkoholia yhtään niin kauan kuin papunen kyydissä. Alkuraskaudessa (2+6) otin yhden saunassa, mutta neuvolassa lohdutti että ei siitä vielä vaaraa ollut. Joulusta lähtien on kyllä tehnyt mieli punaviiniä jostain syystä, mutta se saa odottaa heinä- tai elokuuhun :D Tupakasta pääsin onneksi eroon n 3v sitten joten sekään ei häiritsemässä.
 
Alkoholi on itseasiassa tuoksunu tosi hyvälle raskaana ollessa. Tuo miehen ykköskaljaki! Enkä ikinä oo tykänny kaljasta. Onkoha se maidon nousun kanssa tekemistä, kun eiks kalja auta heruttaa maitoa? :hilarious: Hyi.

Meillä ei juotu ees sitä alkoholitontakaa.. Kun iskä ajatti kännissä miun miestä minne sattuu, kun mies läks vaa viemään keskustaa.. Ei päästänyt kotiin toista.. Mie ja äitini ehdittiin jo panikoida vajaa 2h, kun ei kuulu 10min reissulta kotiin..
 
Takaisin
Top