Joulukuun juttelut

Nostan tätä joulukuun ketjua, että toi marraskuun jutustelu siirtyis tänne. :joyful: Tänä vuonna joulun odotuksessa on kyllä tän raskauden mukanaan tuomaa taikaa. Ja ensi jouluna meillä onkin toivottavasti oma pikkunen tonttu. :Heartred
 
Tuomaa aikaa.. Mulla taas tuntuu, että joulumieli on kaukana, kun ällöttää :D Ja sekin, kun joulupöydän herkut.. Eli kaikki lohi on nöyyyy :sad001 Mun namit. No uunilohta tänään ruokana.. Vähä lohduttaa.. Tai sit ei. Kylmäsavu, lämminsavu ja graavilohta nii ikävä.. Mietin ostaisko savustimen ja savustais ite jouluksi lohen....
 
Lämminsavuahan voi ostaa lihatiskiltä :) mul tulee ikävä maksalaatikkoo D':
 
No en tiiä.. Sehän ei kuitenkaa oo vakuumipakattua ja tuoreuden saa selville tiskiltä. Kyllä mä ainaki viime raskaudes söin sitä :P
 
Itekin söin esikoisesta iha vakuumipakattua lämminsavulohta, koska silloin se oli ok, ku se oli kuumennettu ennen pakkausta :D Nytku se ei oo.. JÄRKKYY nää kiellot kyllä. Äiti naureskelee mulle, että hänen aikaa ei ollu muuta kuin, että maksalaatikkoa ei iha joka päivä. :D
 
Kyllä mä aion syödä jouluna kaikkea mitä mieli tekee. Niin oon tehny aiemminki. Maalaisjärjellä. Alkoholi on ainoa missä oon ehdoton raskauden aikana.
 
Kyllä minäki syön jouluna graavilohta, itse tehtyä. Juustojakin maistelen, mutta pidän huolta ettei niitä seisoteta pöydällä huoneenlämmössä. Sellaseen vinkkiin törmäsin, et piparitaikinasta voi tehä niitä aurakierteitä; siinä tulee yks perusjoulumaku ja juustokin kuumennettua :) Aa nam.
 
No samat systeemit niistä ruoista voi tulla kelle vaan jos on tullakseen. Mutta nämähän on mielipiteitä. Toiset ne polttaa ja juo läpi raskauden niin ehkä mulla on kanttia syödä vähän jotain ns. "Kiellettyä" :D
 
Itse luin tosta graavilohi jutusta, että listeriaa on voinu olla aiemminki, mutta ei oireita ja ilmeisesti sen takia salakavalasti voi aiheuttaa keskenmenon raskaana olevalle, kun ei aina aiheuta näkyviä oireita.

Sitä vaan itse pohdin, että taidan jättää riskeeraamatta. Mut on se vaa niin himskatin hyvää.. No heinäkuussa ostan kilon graavilohta ja sit mässätään!
 
Samaa mieltä ku Pilvilinna!! :joyful: Tän ajan elän pikkuselle ja sen parhaaks, kyl mää kestän olla ilman. Onneks on muitaki herkkuja, mm. bataattilaatikko ja sienisalaatti! :p Synnytyksen jälkee sit mässään tol graavilohella! Paahdetun rapsakan ruisleivän päälle lohta, sipulia ja vähän sitruunaaaaaaaaaargh! :hilarious:
 
Ei kai ny karjalanpiirakat oo millään kieltolistalla? :D

Mä aion jouluna syödä myös kaloja. Me ei aiota kertoa ennen nt-ultraa sukulaisille, joten vähän "pakko" syödä. Mä en oikein tykkää jouluruuasta ja ainoot mitä syön on kalat ja kinkku... :D
 
Listeriaa kasvaa myös jääkaapissa eli ei pelasta vaikka ei pöydällä seiskoiskaan. Ite en myöskään riskeeraa enkä leiki millään ruoka aineella :oops:
 
Heinäkuussa sushia ja samppanjaa... ja graavilohta ja fetasalaattia ja katkarapuja... Tekis kyllä nytkin ihan hirveästi noita mieli, mutta oon tiukkana ruokasuositusten suhteen. Kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee. :) Jouluna nautiskelen kinkusta, perunalaatikosta (nam!) ja keitetyistä herneistä. Lisäksi aateltiin savustaa lohi, kun meillä on savustin. Sillä tulee ihan törkeen hyvää lohta... :hungry:
 
Minäkin aion olla erityisen tarkka nyt jatkossa etten syö mitään kiellettyä. Alussa vetelin mysliä, jossa oli pellavansiemeniä. Ja miehen siskon ristiäisissä urakalla voileipäkakkuja (tuorejuusto tosin pastöroitua) ja sit se yks pihvi gnaaah. En vaan tajunnu kun oli niin alkuraskaus menossa.

Mut ai että tekis mieli sushia, ja fetaa...
 
Takaisin
Top