Joulukuun juttelut

Mamma, kyllähän se vielä sinne verikokeisiin ehdit? Neuvolasta antavat lähetteen joten nyt vaan varaat ajan labraan tai meet jonottamaan sinne :) Ei kai niiden verikokeiden tulosten pidä olla siellä ultrassa, oon ymmärtänyt että labra on erikseen ja ultra erikseen ja tulokset tulee myöhemmin.
Miukun kanssa samaa mieltä, kysy siellä ultrassa asiantuntijoilta!
 
Seulan voi tehdä verikokeesta vielä viikolla 15 mut se ei ihan niin tarkka ole sitten.. Mut sen saa viel tehtyä kuitenkin. Niskaturvotus oli 1,12 eli ihan normaali.
 
Kätilö sano et kysele neuvolasta sitten niitä verikokeita viikkojen 15-16+6 välille..
 
Meillä ainakin oli ohjeissa että 9-11 viikoilla pitää ottaa ne verikokeet. Ja sitten 15-16+6 voi ottaa toiset verikokeet.
Ja samalla vastaanotolla olis pitänyt olla otettuna 14 vrk ennen ultraa ne verikokeet..
 
Mulla annettiin neuvolasta ohjeet että seulontaverikokeet rv 10
 
Ekks:llä antavat ajan verikokeisiin ennen tai jälkeen ultraa eli täällä käydään ne samana päivänä :) en usko siis, että haittaa, vaikkei ole käynyt verikokeissa etukäteen.
 
Meillä ainakin pitää olla nt-ultrass ne verikokeiden tulokset mukana kun ne syöttävät siinä ultran yhteydessä ne luvut sinne.
 
En käynyt missään kokeissa tänään ja ens vuoden puolella pyydän lähetteen niihin toisiin verikokeisiin sitten. En viitti lietsoa mitään paniikkia tässä.
 
Eikä tuo oo nyt nii vaarallista jos ei käy. Ei noita ennenkään ollut. Ja myöhemmin kerran pystyy myös käymää. No panic:)
 
Jos ei oo etukäteen käynyt niin joutuu varmasti odottamaan tuloksia. Mulle luvattiin 2 viikon sisällä tulokset :)
 
Hirvee vatsakipu ollut viime yön tai oikeastaan se alkoi jo illalla kun tultiin kotiin, oksensin hieman limaa mutta ruoka pysyi onneksi vielä sisällä..
Koko yön koskenut tuonne mahaan - oon istunut vessassa ja pitänyt kauratyynyä mahan päällä, ajoittain helpottikin niin sai pätkissä nukuttua.
Herättyäni koskee taas, voiko tuosta eilisestä ultrasta tulla alavatsa noin kipeäksi kun se joutui ultralla heiluttelemaan mahaa useaan otteeseen että saisi pikkuisesta paremman sivuprofiilin..Onko muille tullut vatsa kipeäksi ultran jälkeen?
 
Mulla kipuili kans :/ Esikkoa odotan :) nyt rupee olemaan jatkuvaa juiliminen, oisko liitoskipuja kun on 13+2 :)
 
Onko kelläkään semmoista että on kokoajan nälkä? Mulla on nyt noin viikon verran ollut tuota, ku syön niin tulee jo 15min sisällä nälkä :O viimeyönäki piti herätä syömään ku oli niin kova nälkä ettei voinut nukkua.. ei mulla viime raskaudessa tälläistä ollut :D
 
Mulla on lähes koko ajan nälkä! Mut sitten toisaalta on koko ajan sellainen olo, ettei tee mieli syödä mitään kun kaikki mitä kotoa kaapista löytyy on ällöä.
 
Mulla on aivan koko ajan nälkä! Syöminen käy ihan työstä. Mitään epäterveellistä ei onneks kauheesti tee mieli!
 
Mäkin nyt vihdoin uskallan liittyä keskusteluun, oon tähän asti vain seuraillut sivusta. Nyt on neuvolan laskujen mukaan meneillään rv 12+2 ja pahoinvointi alkaa onneksi pikkuhiljaa helpottaa, tähän asti mulla on ollut sellainen kestopahoinvointi mut jotenkin tää oireiden väheneminen on pistänyt ajattelemaan kaikenlaista.
Täältäkin on tullut luettua nyt niin monista keskenmenoista (oon tosi tosi pahoillani teidän puolesta), että käytiin mun mielenrauhan vuoksi eilen ostamassa Unbornheart Doppler Verkkokaupasta ja pienen etsiskelyn jälkeen löytyi jokunen sentti navan alapuolelta hurjasti pauhaava sydän, huiteli siellä 150-160 :cat:

Huomenna onkin sitten nt-ultra ja kovasti jännittää mitä sieltä löytyy! Oon melko hoikka (170/58kg) ja tää masu on jo sen verran pyöristynyt, että oon vähän pyöritellyt ajatusta kaksosista mielessäni :grin Tai sitten se on vaan pyöristynyt nopeammin kun kyseessä on toinen raskaus, edellisestä kerrasta on tosin 5 vuotta.
Noh huomenna se selviää, kunhan kaikki vaan ois hyvin :)
 
Takaisin
Top