Joulukuun Jodlaukset

heips,

synnytyksestä: itellä oli kyllä aika pitkä ja raskas synnytys mikä sit kuitenki pääty sektioon. Miehelle tuntu enemmän jäävän siitä traumoja kun itelle mut pystyttiin puhuun asiasta ja jo laitokselta lähtiessä puhuttiin toisen tekemisestä.. tosin ei nyt vielä muutamaan vuoteen mut ei kuitenkaan tullu sellasta pelkoo asiaan.

Kun oli kulunu kuukauden verran aloin oikeestaan vasta miettiin sitä tarkemmin ja kävin sen mielessäni läpi et mitä meni pieleen ja laitoin paperille et mitä vaadin sit seuraavalla kerralla. Nyt ainakin tietää mitä on tulossa ja kyllä ne lapset sieltä jotenki päin tulee maailmaan ja oon huomannu et kyllä tosta sektiosta slviää ja toipuu. Kyllä se vieläkin joskus illalla tulee mieleen tai jos joku kuulee jonkun synnytystarinaa mut kyllä me vielä toista meinataan yrittää :)

Velleistä: ite oon antanu sitä muksu plus merkkistä 4kk ensivelliä. pojalle on ainaki sopinu hyvin se maissi ja mun mielestä maistuukin hyvälle.

Kakkaamisesta: poika on nyt saanu sitä peruna porkkana velliä viikon verran ja vaik sitä luumua oon antanu nii aika kovalle veti mahan. Tätä osasin kyllä pelätä ja odottaakin. ihmettelin kun poika oli eilen niin rasittava ja kiukkunen eikä ees nukkunu vaan heräili itkeen vähän väliä.
aattelinki jo et jos ne hampaat olis tulossa. Koitin sit et jos vähän avittasin jos se onkin se kakka mikä vaivaa. pyöräytin topsilla vähän peräsuolen suulla ja johan autto. En olis kyl uskonu et kuin paljon voi kakkaa tulla noin pienestä ihmisestä. Siis oli sitä kakkaa tullu sellanen määrä kun ennenki mut tää oli kyl kovempaa ja kävi ihan sääliks toista et kui paljon se joutu tekeen töitä sen kakan eteen :( sit tuli heti hymyä ja nukkuu tossa tyytyväisenä.
Kaippa se näi aluks menee helposti kovalle mut pitää nyt seurailla ja antaa sitä luumua päivittäin ettei mee noi kovalle. voi toista :(
 
vielä piti lisätä, niin kahjo pää ettei voi kaikkee muistaa kerralla :D

niin tosta raskaana olemisesta et ite en kyllä kaipaa sitä ollenkaan. olihan ne potkut tosi ihania mut mulla oli loppuraskauesta niin paksu olo enkä saanu nukuttua.

Sairaalassa oloo kyllä kaipailen välillä. Mulla oli oma huone nii oli ihana rauhassa tutustua vauvaan ja tehä uusia juttua. ja meillä oli kans aivan ihana kätilö osastolla, pysty kysyyn kaikki tyhmätkin kysymykset. Aivan loistava tapaus.
Ja eniten kaipaan sitä et mulla oli niin tärkee ja arvostettu olo. En oo ikinä aiemmin tuntenu niin voimakasta rakkautta mun miestä kohtaan. Oli jotenkin niin rakastunu ja ihana olo vaik olikin tosi kipee jne. Ihan kun oltas oltu jossai onnellisen kuplan sisällä vaan meidän perhe <3

 
Minäpä sitten kysyn pikasesti, että mitäs toi luumu-juttu on mitä annatte vauvoillenne? Siis ihan sitä mitä kaupan hyllyltä saa Pilttiä/Bonaa/yms. vai jotn omatekosta? :D Ja kui paljon ruukaatta antaa?

Nyt tekaseen joulutorttuja. Ajattelin ilahduttaa miestäni tekemällä nuita.. ovat nimittäin ainoa makea leivonnainen josta mies oikeesti tykkää :D 
 
Heippodipeippodi!

: Sanotaanko näin, että musta tulee keväällä viideksi (kyyyllä 5) viikoksi "yh", ku mies lähtee käväsemään kotonansa Voin sit joku treffikerta selitellä tarkemmin Tosin huomenna en oo tosiaan tulossa sittenkään, ku pitää leipoa, et saan juustokakun jähmettymään kunnolla, ennen ku kaverit ampasee syömää torstaina.

Synnytys: Uudestaan uudestaan!!!!!!! Jäi nii mahtavat fiilikset siitä, et oon ehdottomasti sitä mieltä, että meille tulee ainaki vielä 2! Mä ku oon joskus sanonu et yhteen en jätä mut yli 4 en tee

Velleistä: meillä mennää niin, että 80ml velliä ja 20-30ml korviketta normi  tuttipullossa ja hyvin menee.

Tinztinz
: Noi hymiöt on siitä Kaikan laittamasta linkistä http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=0&ziel=froehlich
 
 [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/c020.gif[/img]
Kiitos purri:Dkokeilen siis nyt onnaako:D
 
luumusta: oon antanu ihan sitä kaupasta ostettua luumusosetta mut kai sitä vois itekin soseuttaa. ja ensin annoin sen yhen tee lusikallisen mut nyt oon antanu 3 tl

meillä on käytössä nuk:n tuttipullot mitkä on mun mielestä tosi hyviä. ja maito menee 2 tuttipäällä ja pelkkä velli 3 tuttipäällä. sekotus tuli kyllä hyvin ulos tosta 2 tutistakin.
 
Terve,

ihanaa Joona nukkuu pitkiä päikkäreitä sängyssä, ei ole siis tehnyt sitä ties kuin pitkään aikaa.
Meille käytiin tänään asentamassa sälekaihtimet ja sekin on niin ihanaa.
Mun kännykkä on saapunut postiin ja lähden sitä noutamaan kunhan poika herää, ihanaa taas.
Kauheen ihanaa ei kyllä ollu käydä itiksessä mun miehen kanssa, kaikki oli niin valivali että mun olis tehny mieli hylätä se sinne.

Synnytys: mulla on ihan hyvät fiilikset, tosin sen synnytys vaiheen ikään kuin kelaan mielessäni ja sen kohdan kun pojan sai jo syliin niin vaihdan hidastetuksi. Nytkin jos käyn lukemassa toisten synnytystarinoita niin siinä kohtaa kun saavat vauvansa syliin niin mua rupeaa itkettää.

Katsoko joku muuten eilisen MTV3 kotimaisen leffan? jumalavita tää mamma ponkas sohvalta nopeasti pois vessaan kun lopussa se äiti lähti sen vauvan kanssa sinne veteen. Rupes ahdistaa ihan mielettömästi niin ja tietenki itkettää, mun mies oli ihan imheissään että mikä mulle tuli mutta sairasta tollanen. Synkkähän tuo oli koko leffa.

Mites muilla kuukautiset? onko tullut jo useammin kuin kerran? onko miten säännölliset? mulla on ollut jo yhden kerran ja nyt kovasti odottelen että alkais, sunnuntaina olisi pitänyt alkaa jos vanhalla systeemillä olisivat tulleet.

Nyt tuo vauveli kutsuu
 
Meillä maistettiin eilen muutama ruokalusikallinen velliä. Hauskat oli ilmeet ja sitä Muksu plus 4kk tarkoitettua oli.

Synnytys: ei nyt ihan kamalat mielikuvat jääneet, mutta ei myöskään mitkään positiiviset. Lisää lapsia toivon jossakin vaiheessa pian. Toivottavasti muillakin pahat kokemukset lievenee ajan kanssa, eikä totaaliseksi peikoksi.

Kuukautiset: ei oo vielä ollut ainakaan toisia. Ensimmäiset saatoipi olla jälkivuodon aikana tai sitten ei.

Jotenkin on tässä niin kiirusta, ettei ehdi täällä käymään. ..

Joulu tulla jolkottaa! Ihan liian nopsaan. ..
 
Ihana päivä takana...oltiin perhekerhon jouluruokailussa ja
oli kiva nähdä muitakin aikuisia. ja sen jälkeen oli vielä kaffi seuraakin
ja lapset sai leikkiä. Toivotaan jotta loppupäiväkin on yhtä hyvä emoticon

Synnytys: Jäi vähän liiankin hyvä mieli siitä....juu eihän se kipu nyt kovin kivaa
ole mutta koska synnytys oli niin helppo niin haluaisin vielä ainakin yhden
pyöräyttää, mutta isännys ei ole vielä lämmenny vaan meinaa että tässä oli
meidän joukkue.

Uninen: Mulla on menkat myöhäs yli 3viikkoa...et luulen kierron vain olevan
sekaisin koska olisi melko suuri ihme että raskaana olisin. Testiäkään en kyllä
uskalla tehdä.emoticon

Velli: Minkä ikäiselle olette aloittaneet vellin annon? Ja millä syyllä, siis jotta
onko vauva nukkutu huonosti, heräillyt syömään usein? Itse vain mietin jotta
koska aloittaisin, joko uskaltaisi antaa!?

Tänään pitäis mennä ostelemaan loput joulukrääsät, ja keittiöön pitäisi löytää
jouluiset verhot, lauantaina vatsa sitten joululahja ostoksille. lahjat ostetaan
vain kummilapsille ja omille lapsukaisille.
 
Moikka!

Meenki suoraan kommentteihin.

Synnytys: Mahtava kokemus ja aioin tehdä uudelleen. emoticon Täs oon jo haikeena katellu kaupassa käydessä raskaana olevia naisia, mutta ei silti ihan vielä. Tarkotus ois noin parin vuoden päästä alkaa yrittämään pikku kakkosta et ei tulis liian pitkä ikäero.

Purri: kiitti ku laitoit uudelleen ton kaikan laittaman linkin!

Napit: Väärin päin on noin napit, täälläki tuli ekana painettua tota peruuta-nappia. Ei loogista ollenkaan.

Kuukautiset:
ei oo onneksi vielä tulleet. Sain jälkitarkastuksessa minipillerit, mut en oo vielä alottanu ku oon kuullu et monella saattaneet alkaa niiden myötä.

Vierastaminen: En oo vielä isommin huomannu, mut mummolassa sattu sellanen juttu et mummo alko vaihtaan poitsulle ekaa kertaa siellä vaippaa niin meni pojalla yhtäkkiä alahuuli pitkälle ja tuli itku. Oisko tehny outo paikka ja se et ei ollukkaan äippä vaippaa vaihtamassa et tuli parku. Mummo ainaki tulkitsi sen vierastamiseksi.

Uudet jutut: tää kuuluis, sinne vauvan taidot osioon, mut en nyt ehi sinne, joten kirjottelen tänne. Meidän poitsu on alkanu katteleen jalkojaan ja nyrkkejään ja on se sulosta ku toinen silmät kierossa kattoo niitä. emoticon Toiset ei niin suloset jutut on toi kuolaaminen mikä on alkanu, nyrkin imeminen ja sit selvästi on alettu äitille kiukkuaan. Tänään tuli sellanen juttu et poitsu katteli sitterissä hiljaa ja hymy huulilla omia juttujaan. Erehdyin sit meneen jutteleen niin meni taas alahuuli pitkälle ja tuli oikein loukkaantunu ilme ja parku. Menin sit vähän piiloon ja keikuttelin sieltä sitteriä ja jätin pojan ilman huomiota niin kas kummaa itku loppu ja taas kattelu alko. Testasin uudelleen et menin jutteleen niin sama juttu uudelleen. Nyt sit nukahti ku vähän piilossa pojalta keikuttelin sitteriä..

Jes, sain viikonloppuna tehtyä kunnon siivouksen ja nyt jouluksi tarvii enää tehä tavallinen viikkosiivous. Perjantaina helpottaa miehen työhommat, joten pääsen sit viikonloppuna ja ens viikolla tekemään joululahjaostokset. Melkein kaikki lahjat oon saanu mietittyä valmiiksi niin tarvii vaan mennä ne osteleen. Ristiäisistä jäi niin paljon pullaaki et jotain pientä ku leipasis niin joulu saa tulla!! emoticon
 
Kuukautiset: Täällä ei niitä ole vielä näkyny lainkaan.. Muutaman kerran (muka) tuntunu menkkakipuja, mutta mitn ei ole tapahtunu..

Vellit: Meillä vellit alotettiin siinä toivossa, että yöunet paranisi/syöttövälit pitenisi.. Noh, voin sanoa että eipä ole vaikuttanu..ainakaaan vielä. Tosin tuo määrä jota ollaan annettu on vielä aika pieni (n. 50 ml velliä). Vois taas tänä iltana tuota määrä nostaa, kun ei mitään vatsanväänteitäkään ole tullut :)) Meillä siis heräillään nykyään syömään (tai vain herätään, ei syödä, mutta ei nukahdeta ilman tissiä) n. 2 h välein :/  Jonnekki katos ensimmäinen pitempi unipätkäkin (3-4 h).. Sais tulla takasin :D

Tutti: Meillä ei suostuta syömään tuttia muutakun silloin kun puetaan ulkovaatteita päälle ja sit hetken kun siirrytään vaunuihin/kaukaloon. Toisaaltahan tämä hyvä, mutta toisaalta taas EI! emoticon Esim öisin saisin varmasti yhen jossen kaks "syöttöä" välistä jos poika huolisi ja tyytyisi tuttiin, mutta ei puhettakaan että täällä tuttia huolittaisiin.. Miten muilla?? 


Jopas meni sekavaksi tämä minun sepostus.. tai ainakin minusta itestä siltä tuntuu aina kun alkaa lukeen kirjottamaansa ja miettimään liikaa, et onko nyt selkeesti kerrottu jnejne. ja vastakos kaikki omat sepostukset tuntuu aivan sekavilta :DD  hahaha. parempi siis olla lukematta ja painaa äkkii tota lähetä-nappia.emoticon 
 
Kuukautiset... Joo on ollu...pari viikkoa jälkivuodon loppumisesta alkoi ekat menkat jotka kestikin vaivaiset 9 päivää... niiden lopussa oli jälkitarkastus ja minipillerit alotettiin...meni puoleen väliin laattaa ja tadaa taas se perse vuoti  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/d015.gif[/img]

Lehtimyyjät...Ihan just meni hermo....soittelee melkein joka päivä jostain...vinkkejä "torjuntaan"...kun ei ne edes enää kysy että "onko hetki aikaa". rupes pojallekin tarjoamaan nalle puhia ...no joo ihan varmasti tää meidän poika melkein 3kk lukee nalle puhia....arrgghhhemoticon

Iloisempia aiheita...meillä tartuttiin nalleen tänään ekaa kertaa ja naurettiin ihan hirveesti sen jälkeen:D...

Yöunet olleet tosiaan nyt ihan hemmetin katkonaisia vaikka illalla vetää parin tunnin sisään ensin vellimaitococktailin 200ml ja kun nukkuaika iskee niin unimaitoa 60ml...silti herätty viimestään puol 3 ja nälkä ei kuitenkaan ole, kun ei maito uppoa, mutta pelkällä tutilla jos yrittää niin ei tule mitään, joko tutti tippuu tai muuten kitisyttää, ei kuitenkaan ole kakkavääntöä tai mahakipuilua. vasta vieressä saattaa rauhoittua, mutta kun en aina tahtois viereen ottaa kun sitten en uskalla itse nukkua, oon niin kova pyörimään unissani että pelkään ton pojan jäävän alle. Sairaan hyviä vinkkejä vastaanotetaanemoticon
 
Tinztinz: Mä oon todennu lehtimyyjille, että "kuule nyt soitit sen verran pahaan aikaan, että just herätit mun vauvani" siis jos Edith on kiljunu sillä hetkellä.. Tai sit oon vaa todennu, et nyt ei oo hyvä hetki ja mahdolliset lehtitilaukset hoidan netin kautta tai joku sukulainen on luvannu meille sen tilata.  Yleensä ne on ottanu sen ihan hyvin ja ovat lopettaneet kaupittelun siihen.
 
Heippa!

Mekin ollaan saatu talvitunnelmaa taalla Atlantin takana. Puoli senttia lunta ja hirvittavan jaatava tuuli. Toisaalta hyvaa harjoitusta, kun tullaan Suomeen ensi viikolla. Ollaan taalla joulunalusaikaa tunnelmoitu glogia juomalla ja joulutorttuja tekemalla.emoticon

Synnytys: Mua jai synnytys jotenkin kaiveleen. Varsinkin, kun jouduin sitten sektioon, johon en ollut ajatellut ikina joutuvani. Suomen synnytyskertomuksia lukiessa mulle tulee olo, etta en ikina halua synnyttaa Suomessa, koska ne pitaa siella kivuissa. emoticon Toinen olisi tarkoitus hankkia joskus, mutta saa nahda, jos se pitaisi tehda Suomeen paluun jalkeen. Sairaalassa oli yksityishuoneet, mutta sinne en kaipaa, siitakin jai vahan paha maku sektiokipujen takia.

Kuukautiset: Ei ole onneksi viela nakyny. Kuitenkin imetan viela vahintaan 5h valein, niin eikos ne viela pitaiskin pysya pois?

Vierastaminen:Meilla valilla esiintyy hieman vierastamista, mutta menee sekunneissa ohi. Olis kiva, ettei kauheesti vierastais, etta isovanhemmat paasee tutustuun kunnolla ja sylittelemaan poikaa joululomalla.

Tutti: Pikkunen syo tuttia enemman paivalla, ja silloin toimii hyvin rauhoittimena, mutta ulkona nukutaan ilman tuttia ja yolla se yleensa putoo suusta saman tein kun nukahdetaan, sit heratessa se kylla taas halutaan.

Nukkuminen + lisaruoka: Eikos tan ikaselle, noin 3kk, oo ihan normaalia, etta nukkuu noin 5h unet ja sit heraa syomaan ja sit nukutaan lyhyempia patkia. Ainakin kaikkialla mita oon lukenu sanotaan nain. emoticon Hyvahan se vaan on, etta onnekkaita on, jotka saa nukkua enemman, mutta oon ihan asennoitunu, etta yolla viela herataan pitkaan. Meilla on kasvettu tissilla niin hyvin, etta laakari epaili, etta tankataan poikaa liikaa korvikkeilla. En uskalla ennen niiden lupaa ruveta kokeileen mitaan maitoa vahvempaa. Seuraava laakarihan taalla on vasta 4kk iassa. Enka kylla oo varma onko taalla vellejakaan tarjolla.
Nukkumaan menemisesta laakari oli sita mielta, etta viimeistaan 7-8 pitais menna nukkumaan. Saa naha, koska sellaseen ihmeeseen pystytaan, kun nyt nukahdetaan 9-9.30.emoticon


Mutta hyvaa Joulua kaikille, jos en saa aikaseksi kirjoitettua tanne ennen joulua enaan. emoticon

 
Iines teiä lekurit ois varmaa helisemäs meiä likan kanssa, ku se yleensä nukahtaa vasta tossa 10-11 aikaa illallaemoticon Oon kyl kovasti yrittäny nukuttaa aiemmin, mut ei ni ei.. Ja mitä sitä vellejä antelemaan, jos pärjäätte hyvin ihan maidolla. Meillä vaa tuppaa menee sitä maitoo nii julmetusti illalla ja sit herätään 1-2h kuluttua, ku on taas nälkä, ni on parempi ku annetaa velliä ni saa tyttö nukkua.

Mut nyt tää mamma laittaa koneen kii tältä päivältä.. Ja huomenna leipomisurakkaa...
 
Tsau Beibet!

Siis mä niin nukuin viime yönä 6 tuntia putkeen, ihana lapsi tajus vissiin että nyt pitää antaa äitin huilia emoticon

Mun jalat on hyytelöä ja huomenna en varmaan kykene kävelemään metriäkään. Tuli oltua Kärkkäisellä koko hela daakeni (tuo on mun ruotsia juu,en meinaan osaa yhtään sitäkään)

Velliä: annan koska ei jaksa enään yöllisiä 2 tunnin välein tissittelyä, ja tuon ikäisen pitäisi kyllä jo nukkua öisin pitempiä pätkiä. 19.00 buubsit tyhjäks ja 20.30 velliä ilman lotrauksia 140-160 ja näillä mennään... Nii ja ihan taviksella tutilla, vellituteista holii liian paljon kerralla.

Synnytys: Juu,eiku uusiks vaan, kunhan en samaa kätilöä joudu kestämään...Prrr'''' Nii siis tuhma sana...yritän lopettaa kiroilua taas vaihteeks, kunnei ole yhtään mukavan kuulosta, ja pojan eka sana ei tarvi olla V:llä alkava.

Ens viikonloppuna meillä maistellaan perunaa ihan noin niinku muussina *piste* Eli päivällä pottua, illalla peruna-porkkana velliä. Masu on kestäny hienosti velliä, mutta ihan siis kannattaa kiinteet aloittaa parista t-lusikallisesta, eli kirjaimellisesti maistella.
 Päivittäin lisätä määrää. Luumusoseen otan käyttöön, jos massu menee kovalle.Ihan sitä kaupan luumusosetta (voi sitä itsekkin tehdä,jos on aikaa)
 Perunamössöt teen valmiiks pakastimeen jääkuutiojutskiin, kuten myös porkkana ym. juures soseet. *Vinkki*

Kuukautiset: Tuntumaa on, mutta ei ole näkynyt. Älytöntä valkkaria, ja lekuri sano sen olevan normia
emoticon

Vierastaminen: Tai jotain...katsoo oudoksuen kaikkia muita ihmisiä, paitsi mua.. Nassu on sen näköinen,ettei tiedä itkiskö vai nauraisko, ja sitten jos toinen sanoo väärällä äänen sävyllä jotain, tulee joko itku tai naurua...Ihan hassu poika emoticon

Tänään ukko puhui puhelimitse Lennylle, höpötti "miesten juttujaan" Lenny jokelteli kunnolla päristen sinne luurimeen, ja isillä oli hauskaa, kun poika hänelle vastas. Oli oikeesti aika liikuttavan kuulonen iso mies puhelimessa. Onneks ei montaa päivää enään...Jippii!!!

Uninen: Olen nähnyt sen leffan aikasemmin, ja kanava oli toisaalla. Hemskatti, olis pitäny varottaa täällä. Se on aivan kamala leffa tässä vaiheessa äitiyttä emoticon

Lehti myyjät ja liittymä myyjät pitäs lailla kieltää!!!


Juu jaa...ja nyt menen nukkumaan.... ÖTYJÄ IHUNAT!!!
Vähäks runollinen..emoticon
Ja meinasin painaa taas tota Peruuta...MUR!


 
Noniin :) nyt ois aikaa jos tällä kertaa sitten osaisin kans painaa oikeeta nappia niin tulis viestikin perille asti...

Joku aiemmin kyseli kierukasta (jo kauan sitten!)? mulla oli kuparikierukka, muuten mahtava vehje vaan ei sopinut mulle siinä mielessä, että oli välivuotoa koko kierukan paikallaan olo ajan. Hormonikierukkata kerettiin sitten miettiä mutta miettisasteelle se sitten jäikin ku todettiin  että lapsenhankinta on tulossa vuoden sisään ajankohtaiseksi....

Eipä oo kuukautisia kuulunu vielä vaikka synnytyksestä yli 2kk, jälkivuoto loppu 4viikkoa synnytyksestä enkä ees imetä.... vaan jospa ne tuolta vielä tulis....

Meillä on onneksi kaikki ne vähäsetki lahjat ostettu!

Raskaanaolo: En kaipaile sitä olleskaan en ollut sinut ollenkaan kasvavan kehoni kanssa. Töistä jäin sairaslomalle kun ei vaan sielläkään enää onnistunu mikään, josta sitten kesälomalle ja siitä vasta äitiyslomalle. HEti alusta alkaen jumalattoman sietämättömät, vuorokauden kestävät pahoinvoinnit jotka sitten helpottu viikoilla 17 --> välillä kuitenkin raskauden edetessä halailin edelleen pönttöä. Sitten ku pahaolo helpottu niin alko nuo jumalattomat helteet ja loppuvaiheessa ei enää saanu juurikaan nukuttua. Toki potkuja ja sydänääniä kaipailen kovastikin mutta muuten.....

Synnytys: Edelleen itse synnytyksestä ja synnytyssalin henkilökunnasta on kyllä hyvä mieli
emoticon
Jälkeenpäin vaan oon miettiny että liian aikasin taidettiin lähtiä avautumiseen(sentti auki ja kanavan reunat jälellä) nähden laitokselle, vaan sanohan tuo kätilö siellä sillon kuitenki että oli parasta jäädä jo sinne sillon kun ei nukkumisesta kotona ois tullu niin kipeiden supistusten kanssa kun tulivat niin tiuhaanki vielä ja ois väsyttäny ittesä täysin vaan (näki kuulema meidän sinne tullessa etten oo nukkunu muutamaan vuorokauteen kunnolla) ja sainkin sillon omasta mielestä ihan tarpeeksi tujut nukahtamis ja kipulääkkeet, vaikken niiden voimalla nukkukkaan ku kolmisen tuntia.... Niitä jumalattomia supistuskipuja en kaipaa ollenkaan kun ei kerennyt palautua ollenkaan edellisestä kun uus jo alko.... mun onni oli kuitenkin että epiduraali autto hyvin! Ja aukesin sitten okstosiinin avulla niin nopeasti että vielä ponnistuvaiheessa epiduraali kai vielä auttoi... sitä paineen tunnetta en oikein osaa ainakaan kivuksi itsessään laskea...

Itse synnystysosastolla olosta jäikin sitten paljon hampaankoloon, yöt olivat kauheinta mitä siellä osastolla tiesin, poika ei suostunut tissille ollenkaan ja hoitajat vaan vaihtu kun kokeilivat kukanenkin saada tissittelyn onnistumaan. lisämaidon saaminen ja ylipäätään sen pyytäminen tuntu kauheen nöyryyttävälle... hoitajat "tappelivat"päivällä äitien kuullen käytävillä kuka saa mennä ensin kenenkin kanssa lääkärin vastaanotolle ja jotain keksinäisiä kahinoitakin siellä oli, ei tainnut oikein henkilökemiat kohdata (päivät oleilin aikalailla aulassa kun huoneessa olo vaan ahdisti).. Ihemteltiin sunnuntai-iltapäivänä yhden äidin kanssa että missä on kaikki hoitajat kun kanslia täynnä vauvoja eikä yhtään hoitajaa, laikkari tiesi kertoa että ovat taukohuoneessa kaikki syömässä pitsaa ja kun käskettiin hakea sieltä joku osaston puolelle tuli yksi hoitaja selittäen että kun ei kerkeä syömään lämpinä ruokaa. Oli omassa miehessä piteleminen ettei käyny hoitajaan käsiksi... ainakin mun järki sanoo, että tauot tulee porrastaa ja varsinki sillon jos he huolehtivat vauvoista, jotka nyt siis kaikki olivat itsekseen kansliassa. Eipä tehny tuon jälkeen mieli enää antaa hoitoon edes suihkun ajaksi.... kuitenkin muutama kätilö jotka minun perääni siellä katsoivat olivat mukavia. Kaikkein pahinta oli se, kun oli mahdollisuus päästä kotiin erikoisluvalla jo maanantaina, kaikki oli kunnossa ja aamusta asti valmisteltiin kotiinlähtöä ja kun mun aikani lääkärille tuli, se lähti kotiin. sillon tämä mamma repes ihan täysin ja illalla iltahoitaja sitten kysykin että helpottasko oloa jos he ois tehneet mulle oman huoneen lääkärin huoneesta yöksi... vaan eipä siitäkää nyt mitään tullu.

Että semosta vuodatusta emoticon kotiinpäästyä on kuitenki olo helpottunu vaikka alkuunsa tuntu ettei mikään oikeen napannu. Nyt jo nauttii täysin tuosta ihanasta pienestä miehestä!!!
 emoticon emoticon emoticon
 
Iltoja täältäkin...

Eilen käytiin 3 kk neuvolassa, Onni oli kasvanut huiman hienosti. Ja käyrillä painon puolesta sopusuhtainen. Neuvolatäti oikein ihmetteli miten ei ole tullut painopiikkiä vaikka velliä ollaan vedelty jo melkein kk. Poika vaan liikkuu niin paljon että taitaa kuluttaa kaiken minkä syö.
Pituutta oli 59.3cm ja painoa 5520g. Piikit saatiin kumpaankin jalkaan ja illalla oli oli ihan sydäntäsärkevä huuto.. Taisi raukalla siitä syötävästä 2 rotasta tulla vatsanväänteitä ja jalkoihinkin taisi sattua. Iso kiitos Suppojen keksijälle, sillä poika sitten lopulta rauhoittui ja nukkui 4,5h unen.

Vellistä Meillä ollaan melkein jo kk syöty velliä. Maissia ja peruna-porkkanaa. Ilmekkään ei värähtänyt kun eka kertaa kokeiltiin, kummasti maistui. Alkuun vaan raivosi kamalasti ennenkö tajusin tuohon Ainun pulloon ostaa vellitutin.. Nyt hujauksessa imasee vellit kitusiin.
Meillä syödään aamuisin ennen päikkäreitä ja iltaisin parista pullosta. Eli ensin 60-80 ml velliä ja 60-100 ml maitoa päälle. Oon huomannut että pelkästä vellistä pulauttaa, maitoa päälle niin ei tuu pukluja. Ens viikolla ois tarkoitus alkaa kokeilemaan soseita.

Menkat Aloitin noi minipilsut Cerazet n. kk sitten viikon ehdin niitä syömään sit alko menkat.. ne kesti viikon.. taas viikko ilman ja siitä onkin sitten räpötellyt joka toinen päivä nyt jo toista viikkoa.. Arrrgh.. Serkkulikka sanoi et sillä oli vuotanu 3 kk putkeen. Ei tosin ollut ollut raskaana.

Nyt kiikutettava pikkumies sänkyyn nukkumaan kun nukkuu aina iltaisin tän alkupätkän vaunukopassa ja nyt vuorossa vaipanvaihto yöksi, velli ja ma
ito ja toivottavasti tervetuloa nukkumatti =)
 
Lehtimyyjät: Täällä yksi joka on totakin paskaduunia joutunut tekemään! Niin, kannattaa todellakin sanoa että EI KIITOS, koska muuten jos sanotten "huono hetki" niin sitten laittavat listaan, että teille saa soittaa myöhemmin ja joku muu lehtimyyjä pommittaa teitä sitten..
Ei pitäis sääliä ketään, kun kukaan ei sääliä kaipaa mutta lehtimyyjät - etenkin opiskelijat meinaavat aina saada minut puhuttua ympäri ja vuosi sitten tilasinkin trendin, kun siellä joku tyttö piipitti ja tuli ihan mieleen miten paskaa se duuni on. Oikeesti, tietäisittepä kuinka monta ihmistä kehtasi mulle huutaa puhelimeen "VITTU ÄLÄ SOITA!", "JUMALAUTA RAIMO TULEE KOHTA JA HAKKAA SUT!".. Ootte oikeessa että lehtimyyjät pitäis lailla kieltää, mutta jotkut tykkää oikeasti myydä niitä lehtiä.. Mitä oikeasti kummastelen suuresti.

Sairaalassa: Oli kyllä ihanaa, oli niin turvallinen olo kun ei tarvinut kuin nappia painaa ja sai jeesiä. Mutta yks vanha hoitaja oli kyllä aika ilkeä kerran mulle ja sai mut itkemään.. Muuten sairaalassa olo tuntui just olevan sellasen "onnelisen kuplan sisällä" :) Kotiin kun pääsin niin jännitti taas hirmusti miten pärjää mutta hyvin meni kaikki ja menee vieläkin :)

Menkat: 2 kertaa kuussa tiputtaa 1-3 pv. Luin että olisi normaalia, että olisi jopa kahdet menkat kuussa synnytyksen jälkeen kun kroppa on sekaisin synnytyksestä. Mulla sellanen fiilisi kuin ne olisi vaan alkamassa, muttei sitten täydellä alakkaan :/ Tiedä sitten..

Piia84: No höh tota sairaalassaoloa :/

Nyt meen tonne lattialle..
 
helou beibet!

Tältä mammalta nyt tipahti se pää...
eilen meni hermo koko maailmaan kun tuntui että koti ja joulu vyöryy päälle, sitten yötämyöten keittelin sinappia ,tein kortteja, siivosin ja järjestelin lahjoja.
Eli siis en tänään jaksa tekemälläkään treffeille!
Enkä aijo mitään muutakaan tehdä!!!!
Harmillista koska seuraavat menee varmaankin sinne vuodelle 11!

pikaviesti näin aamutuimaan, jos poika on samanlainen kuin eilen (ei nukkunut kuin puolentunninpätkiä) niin mulla on about vartti aikaa käydä suihkussa ja syödä aamiainen...
 
Takaisin
Top