Joulukuun Jodlaukset

Mamma_76

Puuhakas puhuja
Älä sulje oveasi joulutontulta.Tontulla on tuomisina, paljon iloa. Anna tontun sytyttää se pieni kynttilä! Silloin siitä joka soppeen hehkuu lämpöä. Kuuntele kun joulutonttu korvaan kuiskuttaa! Sitä pientä salaisuutta kertoa ei saa. ? Tunnelmallista Joulun Odotusta Kaikille!!!
 
Joulukuu [:D]

Kalenterit avattu ja pojat saatiin ajoissa kouluun. Nyt lähdemme ismummille kylään...
Kaika: [;)]
 
Kopsaan tänne- oho.

Sirilimpsis!

Mitä mun elämälle on tapahtunut???
On se ny helekutti, kun mennään minuutti aikataululla jo nyt joinain päivinä..ja vielä ei ole edes mun koulu tässä setissä mukana
Eilenkin oli fudisharkat ja miehen treenit osaksi päällekkäin ja tietenkin toinen pojista halusi lähteä siinä samalla luistelemaan..
siinä joutuu jo ajoittamaan syömiset.
Ja tänään on kokkikerhoa, koulun diskoa ja eskarin puurojuhlaa. Jep, tämä on päivän ainut rauhallinen hetki, kun vauva nukkuu verannalla, eskarilainen on eskarissa ja koululainen katsoo tv ohjelmaansa ennen kouluun lähtemistä.
Ja eilen huh mä olin ihan puhki jo klo 21...nukahdin samointein tein. Ja kun vauveli ei sitten enää öisin herättele juuri lainkaan, niin onhan se varma että mies on sitten aamuyöstä sitä mieltä, että nyt olis oikea aika diu diu...
Huoh- pääsin nukkumaan takas joskus klo 4...

Nyyt on äiti vähän väsy.. Onneksi perjantaina on sitten pelkät koulut ja eskarit ja työt.

uninen: Mä näen sieluni silmin sut, kun ponnahdat ylös ja eiku toimiin

Mammaliina: Mikä on perhetyöntekijä? Mitä se tekee?

iines: Täällä syädään päivisin 3-5 tunnin välein ja illalla saattaa syödä vellin jälkeen 2 tunnin siään kahdesti.

Mila: Jotkut lapset ei vaan syö tuttia- niin kuin mun esikoinen- rättiä lutkutti ja tuttipulloa söi ja tissiä tietenkin, mutta ei mitään tuttia. Ei minkäänmuotoista.

tinztinz: Kuinka kaukana sun kaverit ovat- meinaan, ovatko automatkan päässä?
Entäs noi perhekerhot?

Sonzalle onnittelut nukutusta yöstä!

PÄ: I feel u! Mä voisin lisätä tohon vielä kohdan
3. Äiiitiiii O kiusaa!!!! ÄÄÄÄÄIIITIIII A ärsyttää!!!!
Ja hei- täähän on sulla edessä parin vuoden päästä
Tsempit!

Mamma: *peuk peuk* - Toivon todella, että siellä ei ole maitoallergiaa.
Isäntä tekee piirakkaan ja emäntä antaa (jep huono)

HM: Täälläkin tykätään nukkua kuolarätti tai ihan raakasti peitto naamalla.

Lhr: Eikös olekkin ihana tunne- nauttia vauva-arjesta.

Jaahas- joutuu laittamaan soccer mom roolin taas kybälle ja eiku menox.

Pitäkeehän lystiä reffeillä!
 
Mamma_76: Meillä alkoi n.2-3vk:n päästä rota rokotteesta kauhee kakkaaminen. Ihan vetistä ja välillä ihan normaaliakin kakkaa mukana. Pierujenkin mukana tuli vaan vettä/limaa. Ja sitten alkoi tulla sitä verta, ku pikkuisella limakalvot ihan rikki sisältä. Mutta ei ne lääkärit oikeen osannu sanoa, että mistä ihmeestä se tuli. Toinen lääkäri sano että joku virus olis voinu vaikuttaa, kun oli samaan aikaa hieman räkänenkin ja toinen sano, että voi olla että se suolisto kehittyy siellä, että siitä johtuen. En sitten tiedä, mutta täällä vieläkin joka vaipassa kakkaa ja paljon pierua. Ja jokainen vauva on erillainen, toiset kakkaa enemmän ku toiset. Muista vain huolehtia vauvan pepusta, että iho ei pääse kauheeseen kuntoon. Sinkkivoide riittänee ja ilmakylvyt pepun hoitoon.

Onko teillä sitten ollut ihottumaa esim. kasvoissa, jos sitä maito-allergiaa epäilet? Meille lääkäri sanoi, että hyvin epätodennäiköistä, että olisi allergiaa, kun ei iho-oireita ole.
Ja käski syöttää d-vitamiinia ja aikuisille kanssa, ne ei kuulemma aiheuta vatsavaivoja.

Tää vois sitten lähteä kauppaan vaippa ja maito ostoksille ja jos vaikka kirppiksellä piipahtais. Ja ihanaa joulukuuta kaikille!
 
Voihan pylly, meinattiin ulkoilemaan lähteä mutta eipä se nyt onnaa kun poitsu päätti sit alkaa nukkumaan enkä raaski toista herättää pukemisen takia.

No taidanpa tehdä niin jotta laitan lastenohjelmat pyörimään neidille ja otan ite torkut soffalla. Laiskotuttaa ja väsyttää. On nyt vasta alkanu verottamaan nuo yö heräämiset, jaksan kyllä yöllä nousta mutta nukahtaminen syötön jälkeen on kauhian vaikiaa ku kaikki asiat pyörii päässä. [>:]

Purri: Kiitti vesiväri maalaus vinkistä, nyt on ulkoeteisen klasit maalailtu tonttuja täyteen [:D] ja kyllä oli kivaa [:)]

Ja voihan viisauden hammas...nyt on alkanu vaivaamaan ylhäällä molemmin puolin viisaudenhampaat, hinkkaa poskiin ikävästi koko ajan. Pitäis varata hamppulääkäri mut mä niin kammoon niitä ja lykkään asiaa viimeseen asti. jos mut voitais vetää johonkin koomaan siks aikaa niin olis ihan huippu juttu [X(]

Palaillaan taas likat [:D] tää ottaa nyt pienet torkut... [;)]
 
Kaika...kaverit on kaikki jääneet vantaan suunnille joten kovin usein ei viitsi ajella[:D]mä olen kovasti harkinnut nuita perhekerhoja yms. mutta tullut siihen lopputulokseen että tarttee aikuista seuraa ilman ainuttakaan lasta.

tänään kuitenkin jo parempi päivä, ilmottauduin yhteen koirakeskukseen vapaaehtoiseksi avustajaksi ja käytiin tänään siellä lenkillä ja istuksimassa.... nyt voi sanoa että mieli lepää[:)]huomenna uudestaan
 
Morot!

pk-  thänk juu leidiiis

Just pääsin sanomasta että olen kyllästyny olemaan punainen,
niin ukkeli tuossa kiehnäsi ja sanoi että hän tykkää mun uusista hiuksista...
Eli redhead vielä hetken aikaa[:D] Eipä tartte sitä taivaspaikkaakaan stressata[;)]
Ja muutenkin on ukkoni mun ollut jotenkin entistä ihanampi.
Toi toissa päivänä mulle kaksi uutta törkeetä turkoosia buddha-aiheista teemukia.
(just niin mauttomat et olivat sikamageet)
Tietää mut teefriikiksi joten oli vielä valinnut kaikista suurimmat kupposet kaupasta. Aikas ihana!!!

Sit tsori haju, mut pieni omakehu tähän väliin!
Mun joululadot oli revitty käsistä tarhan myyjäisissä[;)][:)] Olempas aikas näppärä!

Purrille täältäkin kiitokset vesivärivinkistä!!!! kiits kiits!!
Sain eilen poitsun hetkeksi keskittymään muuhunkin kuin ÄITIIIIIIII!!!!
Nyt ei sen huoneen ikkunasta näe ulos[:D]

Kaika hahhahaaa!! Pitänee vaan opetella nääkin päivät läpi luotsaamaan jos lisää mielii.
Sielläkin sitten 4. 5. 6. 7. 8.... tulevaisuudessa ruikuttamassa mutsin nilkoissa.
soccerista balletiin ja inttitouhuista poikahuoliin[:D]
Mut vaikka paljon ottaa niin kyllä se multiperhe takasinkin osaa antaa.
Maailmaa vaan kansoittamaan!!!!

Kirsikka saitko torkuttua?
Mä kanssa kiitän välillä luojaa siitä ken keksi telkkariin laittaa lastenohjelmia!!!

mamma kiitoksia taasen ihanasta joulukuun korkkauksesta! Tulee oikein lämmin olo sisältä[:)]

Ai vähän tosta isosta pojasta tuli lellikki kun sairasti,
pojalla on kolme joulukalenteria!!!![8D][:D][8|]

Hirrrrrrveeee nälkä!!!!
isäntä paistelee wokkia, namiii!!!

moks murut!
 
Iltaa!

Testing.. kauanko menee,että poju herää soffalta, mun vierestä...kun olen koneella.

Kaika: [;)] siis sille sun piirakan jaolle [:D]

henuli1: Meillähän ei ole ihottumaa, siks epäilen itse suuresti ettäkö olisi maitoallergiaa. Sanoin aika suoraan sille lääkärille asiasta, koska itse olen maitoallergiasta kärsinyt, ja sillon oli posket aivan karmeat ihottumasta. Jalat ja kädet oli kuiva läikkiä täynnä. (Kysyin äiteeltäni)
Pojalla on siis Kuiva Iho, sellainen karhean tuntuinen.

Kasvot ja pylly on oikeastaan ainoat paikat jotka on ok, jopa korvan taustat ja korvakäytävän suuaukko hilseilee.
 Meillä on tosi kuiva ilma, meillä on kaikilla kuivia kohtia kropassa ja mulla ja naperolla koko ajan sellainen "tuhina" nenässä, varsinkin aamuisin. Mutta mistä tuostakaan tietää, katsotaan..
No olen nyt minimoinut kaiken, vaihdoin jopa allergialiiton hyväksymät pesuaineet niihin Lv-tuotteisiin. Silitän kaikki nappulan vaatteet jopa nurjalta puolelta. Rasvaan,rasvaan ja rasvaan. (Ja mun kynnet kasvaa,kasvaa,kasvaa)[:D]

Tuosta rokotteesta: meillä nuo oireet alkoi saman tien illasta, ja edelleen ruikkua kakka. Pyllyn iho on pysynyt hyvänä just ilmakylpyjen ym. avulla. Onneks! (*koputtaa puupäätä*)

Tuossa mun kalaöljykapselissa on  A,D ja E vitamiinit lisukkeena, ja poika saa omansa tippoina ,ja maidosta.

tinztinz: Rahtarilesken elämää..Tiedän.. *huoks* Mun vaan kaverit on kaikki siellä Varsinais-Suomen suunnalla, joten aika yksinäistä on mun elämä täällä kaukana. Mökkihöperyys iskee aika ajoin...

PÄ: Siis Me Punapäät päästään kaikkialle [:D] Jouluks laitan oikeen kunnon punaisen, isukkikin tykkää [:)][;)]

Haa! Aika alkaa loppumaan, poika havahtui mamman tietokone sättäily operaatioon. Perhana!![>:]
Niin, siis ukko lähti viemään esikoista kaupunkiin...ja kuvittelin saavani hetken omaa aikaa..juupajuu!(n.10min.aika)

Illan jatketta!!!
 
Kuiva iho: Kun synnäriltä päästiin, niin kaikki kehuivat ihoa ja neuvolassakin sanottiin ihoa hyväksi mutta nyt alkanut tulemaan samanlaista ihottumaa ja kuivaa mitä Mamma_76 kuvaili. Minä toivon koko ajan ettei puhkea atooppinen! Ja meillä tota on pohkeissa, vähän lantion sivustoilla ja käsissä ja kulmakarvojen kohdalla myös iho hilseilee kummasti [:D]

Tekipä hyvää kunnon vaunulenkkeily keskustaan! [:)] Melkein viikko oltiin ilman lenkkeilyä..
Huomenna suunnitellaan siskoni synttäreitä kahvilassa.. Toivon, että Valtteri nukkuisi siellä sen ajan.

Nono, oli tässä taas omaa napaa melkeinpä [:o][:D]
 
Kuivasta ihosta
IhonAika lehdestä luettua:

Ruotsissa vuonna 2008 tehdyn tutkimuksen mukaan lähes 50%:lla alle 3vuotiaista lapsista on kuiva iho tai taipumus ihon kuivumiseen.
Ihon kuivuminen johtuu siitä, että ihon sarveiskerroksen soluväleissä on normaalia vähemmän lipidejä eli rasvoja, joilla on tärkeä merkitys iho kosteustasapainon säilyttämisessä. Lapsen kehittyvä iho menettää kosteutta tavallista nopeammin ja on siksi altis kuivumiselle.
On tärkeä pitää huolta siitä, että lapsen kuiva ja herkkä iho pysyy puhtaana ja eheänä, jotta bakteerit eivät aiheuttaisi ärsytystä ihossa. Lapsen iho pestään hellävaraisesti vedellä, jossa on seassa hiukan mietoa, kosteuttavaa pesunestettä. Kylvyn jälkeen ihoa kosteutetaan hoitoöljyllä. Lisäksi voidaan käyttää säännöllisesti lasten kosteusvoidetta, joka pitää ihon pehmeänä. Kuivimmille alueille sivellään kosteusvoidetta.


Tässä ei kerrota että lähteekö kuivuus pois n. 3:n ikävuoden jälkeen vai johtaako kuivuus johonkin...?
Mutta siis ilmeisen yleinen normivauva vaiva.
Tsemppejä kaikille rasvailijoille!!
 
Mun esikoisella iän mukaan helpottui kuivuminen- ja aina kesäisin oli iho hyvänä.
Nyt ei tarvitse kuin satunnaisesti rasvata ihoa- poika siis 7 vuotta.
Mutta silloin pienenä- huh sitä rasvaamisen määrää! Ja pahimpiin kohtiin laitoin mietoa hydrokortisonia joskus.
Tsempit!

Nii- ja joitain ruoka-aineita kannatti välttää..mulle sanottiin. En kyllä muista mitä, mitta ystävämme Google varmaan auttaa[;)]

Nyt tää lähtee lenkille ja jatkaa liian kiireistä viikkoa[:)]

Palataan!
 
Huomenta  :)

kertokaas te viisaammat, että voiko alkaa kuukautiset vaikka imettää? tai no, iltaisin annan korviketta kun oma ehtyy.... aika jännältä tuntuu että nyt jo alkaisi :O

siks toisekseen, onko teillä kokemuksia kuparikierukasta? piteis semmonen käydä kohta laittamassa, onkohan kuinka kivulias toimenpide? 
 
Voihan ne kuukautiset alkaa imetyksestä huolimatta. Kierukoista ei ole kokemuksia.

Mä en yleensä tykkää uudistuksista nettisivuilla, ja täytyy sanoa että ei näidenkään sivujen uudistus ihan nappiin mennyt.

Kuulostan jo varmaan ilkeeltä, mutta huomenna onneks loppuu tää ahdistavuus, kun emme ymmärrä toisiamme. Nyttenkin oltiin just toisen lapsen kans syöty ja istuskeli mun sylissä, eli oli ollu hereillä noin vartin. Anoppi heräs ja pyysi lapsen syliin. Kattelin täältä keittiöstä, että se nukuttaa sitä :O no jos se noin viihtyy antaa olla, tuumin vain. Mut pian ihmettelin et mihin ne lähti ja miks lapsi kiukuttelee. No hän ajatteli mennä takasin sänkyyn ja otti lapsen mukaan. Mut ku se oli ollu 20 min hereillä, ei kai se nyt vielä uudestaan nuku ja väkisin vaan vieressä. Mun oli pakko mennä sanomaan hienosti turkin kielelläni "nuku ei".
Ja sit toi iltasin nukkumaan laitto. Kun mä olen sanonut että lapsemme nukkuu paremmin ja koko yön mahallaan. Niin aaaina mä sain käydä kääntämässä ne mahalleen, jos anoppi oli vieny sänkyyn. Yhden kiukkuillan jälkeen suutuin miehelle, et mikä siinä on niin vaikee sitä tajuta. Mut ihme ja kumma sano siitä äidilleen, ja myöhemmin selitti syyks, kun ei heidän kulttuurissa laiteta mahalleen (varsinkaan jos on hetki sitte syöny) ELI se on ihan tarkotuksella tehny joka ..tun ilta vastoin mun "määräyksiä".

Joo myönnän kolmen kuukauden aikana alkaa kimpaantumaan jo pienistäkin asioista :D Ja tuli TAAS vain valitettua omia asioita

 
Johan pomppas! Eihän täällä ymmärrä enää lukea edes viestejä, ku niin kummalta näyttää :)

Anoppi: kiva kun on Suomessa, mutta ne oli meillä 2 päivää ja lähti muualle. Eivät kuulemma tee siellä hänen siskollaan mitään ja on tylsää. Ihmettelen vaan, että mikseivät meillä halua olla lapsenlastaan katsomassa, kun seuraavan kerran nähdään tod.näk. vasta kesällä. Ollaan kyllä pyydetty käymään ja kuulemma pikasesti vois tulla..

Nyt alkaa helpottaan ristiäisstressi! Sain valokuvatkin jo tilattua  niiden kiitoskorttien lisäksi. Ja joululahjat on jo melkein kaikki ostettu. Mitähän sitä sitten keksii? On aika tyhjä olo, kun ei oo niin kauheasti tekemistä enää.

PojanÄitee: niin se tee pakkaus oli auki, kun laitoin siihen kahta eri teetä. Maista, jos uskallat ;) Piti miehelles sanoo, mutta tietty unohtu.

Kutsu käy! myöhemmin!
 
Nonni...Jopas sitten uudisti nää sivut ja mä olen ihan pihalla. Ihan hölmö uudistus..

Juu mullakin alkoi jo menkat vaikka täysaikasesti imetän..

Lunta tulee sit ihan taivaan täydeltä, jippii joulu lähestyy! :)

Lauantaina jos suuntais jumboon ostelee j-lahjoja, siel varmaan pari muutakin, kun palautukset tullut :D

Juu tää vaan pikapika viesti, piti vaan kokeilla, millanen tää nyt on:)

Jospa lähtis pikkujätkän kaa puuhailee, kun tuo tuolla yksin juttelee..
 
Siis täähän on ihan omituinen sivusto :O :O :O

Tiko: Onneks anoppi lähtee ;) Saat rauhan taloon :)

Mä oon taasen kuunnellu, ku mies jäkättää millo mistäki pikkupikkuasiasta.. Tulee jo korvista savua, siis mulla, kun näänki ton miehen. Onneks nyt se sentää pitää tyttöä ja leikkii sen kanssa, mut eipä paljoo lohduta, ku muuten toi on 12-00 töissä (tekee siis 2 eri työtä)... Nytki heti aamusta "sun pitää tehdä sitä ja tätä ja tota", hyvä ku ehdin samaa silmät auki! Kaikista parhaimpana kyl tää et "ku et sä koskaa siivoa" enhä mä siivoakaan, ku se on itte sen multa kieltäny tossa nelisen vuotta takaperin! Graah!! No joo.. se siitä, menee vaa päivä pilalle tätä menoa..

Jouluvalmistelut: Ens viikolla mä saan jouluverhot :) Tai siis viimeistää 16. päivä :) Vien mun vanhat verhot muokattavaks äidille tiistaina ja sit jos se on ollu ahkera, saan se torstaina takas, mut muuten vast sillo 16.päivä tai sillä viikolla :) Mut viel pitäis muutama tonttu käydä ostamassa tohon lasikaappiin kurkkimaan... Kaikkee muuta mulla sit onki kotosalla jo valmiiks :)

Hei niistä seuraavista PK-treffeistä, enhä mä pääsekään osallistumaan, ku sillo to 16. on tosiaan mun synttärit ja mulla menee se ke 15. leipoessa :S No mä tarjoan kahvit sit joulunjälkee jos muistan ;)
 
Weirdddd! Kaipa tähän tottuu! Näin ensisilmäyksellä muuttunut vähän tylsäksi..

Valtteri nukkui ulkona vain puoli tuntia :o Joudunpa siis lähteä sen kanssa kävelemään vielä tänään!
Hirveesti tulee juttua, kaipa se ei vaan malta nukkua kun kohta osaa jo leluistakin itse tarrata.. :D

Viime yönä ei tarvittu ehkä kuin kaksi syöttöä.. Saatoin kyllä nähdä untakin :D Tuntuu nuo yöt menevän vielkäin täyssumussa!

Kohtahan vaihtuu 2011 ja minä pääsen aloittamaan opintolainan maksamisen :D Kivvvaa.

 
Weirdddd! Kaipa tähän tottuu! Näin ensisilmäyksellä muuttunut vähän tylsäksi..

Valtteri nukkui ulkona vain puoli tuntia :o Joudunpa siis lähteä sen kanssa kävelemään vielä tänään!
Hirveesti tulee juttua, kaipa se ei vaan malta nukkua kun kohta osaa jo leluistakin itse tarrata.. :D

Viime yönä ei tarvittu ehkä kuin kaksi syöttöä.. Saatoin kyllä nähdä untakin :D Tuntuu nuo yöt menevän vielkäin täyssumussa!

Kohtahan vaihtuu 2011 ja minä pääsen aloittamaan opintolainan maksamisen :D Kivvvaa.

 
Ylistetty olkoon Kotitonttu!!!! Edith nukkuu jo toisia päikkäreitään!!!! Noustiin siis pikkasen kasin jälkeen tänä aamuna :) Eilen päästii nukkumaan vähä 23 jälkeen ja kahella heräämisellähän me sitten mentiin :)

Sit onnistuin vähä jumppaamaanki tytön kanssa ;) Elikkä vatsoja, kyykkyjä ja kääntöjä ;) Edith tykkäs ihan hirveesti mun vatsojen teosta :D En sit tiiä olinko nii säälittävän näkönen, vai miks naureskeli ja yritti mennä mun polvien taakse piiloon :D :D :D

Mieski vissii vähä tajus, et ihan turhasta taas nipottaa ;) Oli tuonu duunistaan mulle kolme (kyllä, 3!!) dallaspullaa :D Ja siis hra aina jaksaa muistuttaa mua kuinka ne lihottaa nii kauheasti!! Enkä siis yleensä syö pullaa, ku ehkä sen kerran kuussa :)

Mut mä voisin nyt sit mennä kutomaan Räpän peittoa, et saan sen valmiiksi ennen maaliskuuta :) Niin ja tiedoksi: Räpä on mun veljenmuksun työnimi kunnes muksu syntyy ;) Ja Räpä-nimi sai alkunsa, kun äiti kutsu Edithiä Rääpäleeksi mun odotusaikana ja ku veli ilmotti heidänki odottavan ni heidän vauvansa oli sit Räpä-Rääpäle, koska heidän vauvansa oli pienempi ku mun :D Ja mä oon lyhentäny sen ihan vaa Räpäksi ;)
 
Takaisin
Top