Joulukuun Jodlaukset

Jouluviikko jee!

Jouluvalmistelut: eilen tein Mathildan kanssa joulukarkkeja. Mathilda nukkui kantoliinassa tyytyväisenä, Ensimmäistä kertaa! Aikaisemmin, kun ollaan harjoiteltu, niin ei ole tullut mitään, mutta nyt kun sai ensin katsella sieltä, niin sitten oli tyytyväinen.

Tänään leivon piparit ja huomenna tulee vaari kyläilemään, niin heille teen perunamuusin ja lihapullat sekä joulutortut. Sitten keskiviikkona pakkaillaan ja lähdetään mummulaan torstaina heti aamulla. Siellä sitten leivon vielä juustokakun.

Muuten tuntuu, ettei uuvuta, mutta siivota ei yhtään huvittais  ;)

Sellaiset jouluvalmistelut.
Nyt tyttö vaunuihin ja lumitöihin, jos pääsen edes ovesta ulos, sen verran paljon tullut lunta!

 
Täällä kans jouluvalmistelut vallottaa tämän huushollin niin etten varmaan kerkeä käymään foorumilla enää tälle viikkoa. Noh, joulun jälkeen sitten =D

Eilen laitettiin kuusi ja koristeltiin se, piparit leivoin jo viime viikolla ja koristellut sellaset menivät sellofaaniin ja lahjaksi lähimmille. vielä on paketin hakua postista ja paketin vientiä postiin, vaikka vannottiin ettei lahoja ostetakkaan nyt muille, ihan vaan rahatilanteen takia (kappas kappas miten nyt kuitenkin kävikään) =D

Tänään mennään käymään vähän kyläilemässä ja samalla vielä pitäisi hakea muutama paketti isomummolta samuelille.

Mietinnässä on, haetaanko kinkku itelle tälle joulua.... käydään joulupäivinä eripaikoissa syömässä ja luulempa että siinä ainakin laatikoita saadaan jo tarpeeksi! miehen äiti tilaa meillekin kalaa tuttavaltaan! tuosta kinkusta vielä pakko kertoa! miehen sisko oli ollut kinkkuostoksilla viime viikolla ja siellähän oli pakastealtaan kohdalla ollut hirveä kuhina ja ihmiset ihan PANIIKISSA! tää miehen sisko oli sitten löytänyt kinkun ja ottanut sen kainaloon ja katsellut kutenkin vielä, josko löytäis isomman kinkun... oli tullut siihen vierelle joku nainen ja alkanut kattomaan sitä kainalossa ollutta kinkkua ihan pokkana! oli sitten pitänyt pari askelta siirtyä takavasemmalle ettei viedä ihan käsistä kuitenkaan...

Mulla sitten pamahti selkä vkl:na. lauantaina en kyenny ees istumaan saunassa hetkeekään ja eilen kiepsautin itteni sängystä ylös kirjaimellisesti niin ettämakasin miehen selän päällä mahalleen josta sitten kontalleen lattialle ja sieltä ylös... illalla sitten sängyssä poksu ja paukku (siis selkä!) ja nyt on vähän parempi olla, vaikkain vihloo ja pistää ihan sikana tuonne vasemmalle alaselkään jos asento on huono...


tämä pikku-ukko on nyt viikon sisään alkanu syömään ihan mahottomia määriä maitoa!!!
 emoticon Ottaa varmasti kasvupyrähystä kun tuntuu ettei mikään enää
riitä! nostettiin vasta annosta 120ml per kerta ja syö edelleen päivisin n. kolmen tunnin välein, illalla on aina tankkaillut vähän lisiä sitten pienemmillä väleillä ja yöt nukkuu kyllä edelleenkin hyvin (kunhan vaan puolilta öin on nukkumaanmenoaika) herää vain syömään, joskus kerran joskus kahesti ja nukkuu siis yöunia sellaset 12h. tarttee olla antamassa jo enempi ku tuo 120ml/kerta ja ikää on herralla sellaset päälle 2,5kk. (2.1.2011 3kk)

tarttee lähtiä kanustamaan ku selvä änkeeminen kuuluu ;)

nähdäänmpä joulun jälkeen!
 
Piialle pakko kommentoida tuosta maitomäärästä.. meillähän siis mennään pelkällä korvikkeella ja määrä alko nousta 1100-1300 ml per vuorokausi. Mainitsin tästä sitten neuvolassa ja käski alottaa vellin. Nyt on sit vedetty iltasin ennen nukkumaan menoo 200ml velliä. Jos ei se auta laskemaan tuota maitomäärää, niin saadaan alottaa jo kiinteet. Meillä kylläkin meni tuo maitomäärä ihan tarpeeseen.. Jätkälle oli tullu kk:ssa painoo +1kg ja pituutta 4cm. :)
 

CF no sellasta litraa, päällekkin täälläkin kyllä vedetään ainaki per vrk kun iltasella vielä tosiaan omahalusesti tankkailee. Ensin pelkäsin hirmusia mahavaivoja niinku sillon alussa oli yleensäkki mutta lapsen ehdoillahan sitä on mentävä...

Oon myös hiljaa mielessäni miettinyt tuota velliä.. mutta: meillähän tuli siis korvikkeissa se että maha ei alussa kestäny nestemäisiä korvikkeita (= NAN) josta sitten siirryttiin siihen nutrilonin (ent.tutteli omneo) jauheeseen jossa niitä proteiineja on pilkottu... pelottaa ajatuskin siitä että tarttis kokeilla nestemäisessä muodossaan taas jotain kun muistaa miten sydäntä särkevää se huuto tosiaan oli... vaa joo, ei kai sitä nyt muutakaan keinoa oo ku lähtiä kokeilemaan taas.... jos vaikka pysys tossa nutrilonissa (tai tuttelissa....) Onneksi on neuvola heti 3.1 nii pääsee enempi kyselemään... ja ohan tuo sähköpostikin  onneksi keksitty!
 
Meillä on annettu vähän maissi ja peruna-porkkanavelliä maidon seassa ja hyvin on mennyt. Eilen illalla kyl sitten neiti oksensi sängys vellit. Vähän liikaa ilmeisesti annettiin. Sit nyt on koko ajan Aadalta tulee märkiä paukkuja, mutta ilmeisesti voi johtua antibiootista.

Meillä nimittäin lauantaina todettiin Aadalla molempien korvien tulehdusemoticon Toinen tulehdus jo. Sitten ollut taas niin räkänen. Perjantaina oli jo 38,3 lämpöö ja lauantai aamusti ennen lekuria.
Rela tippoja on kyl koko ajan käytös, kun toi viikon kuuri on.
Nyt on jotain vahvempaa antibioottia ja ei tyttö tykkääemoticon

Piia84: Mites selkäsi nyt voi?

Purri: Onnea kaverillesi tyttövauvastaemoticon

 Nyt ollaan tää viikko nautittu kolmestaan olosta, kun mieskin ollut saikulla ja poika vietii lauantaina Pirkkalaan, mistä hänen mumski ja tuffa hakivat. Vasta 27.12 tulee kotiin.
No saa ainakin lisää lahjojaemoticon
Nyt nautiskelemaan tuosta miehestäemoticon
 
Heipsan...

Täälläkin jouluvalmistelut aloitettiin tänään. Koristeltiin pimun kanssa pieni tekokuusi pöydälle ja kaivoin kynttelikön esiin ja laitoin joulupyyhkeet vessaan. Leivoin vielä rommihedelmä kahvikakun kun huomenna on tulossa glögivieraita

Piti teiltä kysymäni; Onko joku saanut lapselleen sammakseen lääkettä? Me saatiin viime neuvolakäynnillä resepti sellaseen geeliin kuin Dactacort. Hain sen tänään apteekista ja luin pakkausselosteen niin siinä sanotaan ettei saa antaa alle 6 kk lapselle koska saattaa aiheuttaa hengitysvaikeuksia ja kurkun turpoamista... Jäi sitten se geeli antamatta.. eli vissylinjalla jatketaan, se vaan pierettää Onnia ihan kamalasti.. =(

Oltiin lauantaina ukon kanssa ekaa kertaa ulkoilemassa, mun vanhemmat oli täällä vahtimassa lapsia. Meillä oli pikkujoulut, käytiin syömässä kaveriporukalla ja puolenyön aikaan kävin tiputtamassa kavereilta saadut paketit himaan. Äiree sanoi että skidit nukkuu joten päästiin vielä vähän jatkoilemaankin.. Jestas en muistanutkaan että miltä kankkunen tuntui.. Eilinen palautti sen hyvin kirkkaasti mieleen vaikka en illan aikana kuitenkaan juonut kun 2x 24 cl ppunkkua, puolikkaan kaljan ja 1 fisushotin... Kai tässä alkaa vanhaksi tulemaan..

Vieläkin väsyttää niin pakko kai tästä on kömpiä maate ettei huomenna ole ihan zombie =)
 
Sairastelu meidän perhees jatkuu. Mä olen flunssanen,lihakset kipeet ja sitten Aadalla on pahan kuuloinen limanen yskäemoticon
Pikku Jättiin on klo 11 aika varattuna.

Meidän neidistä on tullut telkkarin orja joemoticon Hoplaa kattoo innoissaan ja puhelee.
 
huhhelihuijjaa!!!

Kyllon joulupuuhia taas ollu! Kaikenkarvaisia on kestitetty ja niiden karvat joulukuosiin laitettu ;D
Nyt on about kaikki done!! Pari pakettia vielä kääräsen ja sonsiinä!!! (paitti laatikot pitää paistaa)
Tietty hima on mitä on vaikka kuinka siivois. Mutta kun vietellään pyhät vieraissa nin ei väliä!!

Tänään kävin hammaslääkärillä ja nyt on legot laitettu. Seuraavan kerran kuulemma kolmenkympinpuolella (=pari vee kuluttua) vasta tarvitsee aikaa varailla :D Mahtavaa!!!

Tää pikaseen näin omaa, mut näillä mennään!!
Ihanaista tokavikaa tiistaita tällevuodelle!!!!

 
Moikka,

yritin tänne jo aiemmin tänään kirjoitella mutta tää ei suostunu lähettää mun viestiä ja sen jälkeen koko vau.fi ei toiminu mulla.

Mulla kävi tänään kaks kaveria ylläri käynnillä/kahvilla juuri kun oli tarkoitus käydä kaupassa. No eihän mulla ollut edes maitoa kaapissa, mutta nää neitoset sitten päätti  että Nan kelpaa heille ja sanoivat vieläpä että ihan hyvää oli emoticon
Toinen sanoi että oli joskus kun kuopuksensa oli vauva niin jo testannut kun maito oli kaapista loppunu.

Minzkuli: Mun vauveli joutu lääkekuurille oliko ikää edes 1kk. Lääkärikirjoitti ensin reseptin ilmeisesti tuolle samalle geelille. Olin matkalla apteekkiin niin soittivat että ovat ilmoittaneet meijän apteekkiin vauvalle toisen lääkkeen juuri tuon iän takia. Mycostatin nimistä litkua sitten pursottimella annettiin 1ml 4krt päivässä, Joona ei siitä tykännyt ollenkaan kun on piparmintun makusta.

Nyt Legoja rakentelee ja virkkaamaan.
 
Heissan mammat!

Meille tuli pikku oksutauti kylään Tosin onneksi mulle, eikä Edithille, vaikka silläki on maha sekasin ja mikää muu ei oo nii kivaa ku äidin syli. Mut tää on ilmeisesti oikeasti ihan vaa pikkanen tauti, koska yöllä halailin pönttöä vaa kahdesti ja aamulla ei sit ollu enää muuta ku vähä vellova olo enkä oo oikeastaa mitää saanu syötyä.. Mut en sit tiiä voisko tää johtua tosta yhestä jogurtista, mitä söin eilen illalla, koska ennen ku söin sitä, ni oli ihan normiolo ja tunti jogurtin syömisen jälkee alko oksettaa Elikkä menee torstaille sitten mun jouluostosten teko ja tänää oon saanu nukuttua jopa 2 päikkärit Edithin kanssa ja kohta mennää varmaa kolmansille.

Minzkuli: Ootteko kokeillu sammakseen sitruunamehuun kastettua vanupuikkoa? Et ensin hierasette sillä märällä päällä kieltä ja sit kuivalla? Edithiltä lähti silleen sammas pois.

Mammaliina: No tehä oikein urakalla sairastelette sitten.. Yrittäkääs parantua! Toivottavasti Aada selvii ilman putkituksia noista korvatulehduksistaan.

Mutta saas nähdä ehdinkö ennen joulua enää tänne, joten hyvää joulun pyhiä kaikille
 
Pssst: Mammaliina laitaks mulle sposti osotteen.
Tänne ---> lawra@welho.com

Purrille paranemisia ja jouluja jossei enään "tavata"
 
Heipä hei!

Nyt on kippo täynnä pipareita, kuusi koristeltu ja ah- huomenna koululaisella juhlat ja sitten alkaa vapaat!
Ruokaostoksetkin on saanut lähes tehdyksi jo ja enää olis jälkkärin vääntö aatoksi.

Eilisen ryömimäänoppisen jälkeen tänään tyttö oppi kunnolla kääntymään selältä vatsalle- nyt meillä sitten mennään eikä meinata :D
Hätänen gimma.

Olen jo yhdet suklaaöverit vetänyt. Eilen. Tiukkaa tekee kohtuus jouluna...mutta ei kait se auta- liikuntaa lisää ja sitten saa syödä ;)


Ihanaa joulun odotusta kaikille teille ihanaiset!! *<:)
 
Minzkuli: Meille sanottiin, että vanupuikolla puolukkamehua hieraistaan kielelle..En löytänyt sokeritonta, joten pakastemustikoita ostin ja niitä aina sulattelin pienen määrän kerrallaan :)
 
Joulu on taas, joulu on taas!!

Purri: toivottavasti oot jo parantunut :)

Mammaliina: toivottavasti teilläkin voidaan jo paremmin!

Kaika: kylläpäs teillä neiti on aikaisin lähtenyt liikkeelle :)

Nyt on joulu! Kuusi, sen alla lahjoja. Pipareita, joulutorttuja, glögiä... Kaikki valmiina, mitään ei tarvii enää tehdä, niinpä lähden kuitenkin selloon pyöriin, ilman kauppalistaa tällä kertaa.. Huomenna lähdetään mummin hoiviin aatoksi, nekin tavarat pakattu. Ah.. mitään ei tarvii tehdä (paitsi laittaa pyykit kuivuman, pestä lisää, tehdä tän päivän ruoka, vaihtaa tuon ruitna pyllyn vaippa, viikata lakanoita...emoticon ) Nyt siis leikin, että saan rentoutua..

Ihanaa ja kerrankin kunnolla valkeaa joulua!!
 
Hyvää Joulua & Rauhallista Uutta Vuotta 2011!!emoticon

Mamma vaikenee, mutta vain hetkeksi emoticon
Niin ja 2011  kujeet jatkuu uudessa topicissa.
 
Huomaa kyllä, että joulu on jo ihan kohta täällä! Ihmiset tekevät paniikissa viimeisiä (tai ensimmäisiä, niinku mie!!! :DD ) jouluostoksia, hamstraavat ruokaa niinku maailmanloppu olis tulossa, joka toisessa talossa matot pihalla joulusiivouksen tieltä, tällä palstallaki meno hetkeksi hieman hiljentyny,  jnejne. Voi tätä joulunaikaa, ressaavaa mutta niin ihanaa emoticon !! 

Ite ootan aaton lisäksi joulupäivää, jolloin tämä lähtee tasan vuoden tauon jälkeen juhlimaan emoticon  :D  jeij!

 emoticon Iloista Joulua & Onnellista Uutta Vuotta 2011 !! emoticon

 
Joulu on taas, joulu on taas... emoticon

Suklaa vei taas tämän mamman ja laihikset...vähänkö huono itsekuri mulla. emoticon
No uus vuosi ja uudet kujeet, sitten taas palataan karppauksen ihmeelliseen
maailmaan ja ostan joululahjaksi itselleni kuntosalikortin ja alotan salilla
käynnin...sitä odotellessa emoticon

Mä en oo siivoillu juuri yhtään joulua varten...mitä nyt perussiivot tehtynä.
En viitti tressata ku joulunpyhät kuitenkin ollaan poissa kotoa.

Mutta teille kaikille mammoille ja pienille palleroille oikein hyvää ja rauhallista joulua!!!
 
 Ihanaa joulunaikaa kaikille!! emoticon

Jouluaskareet vieneet nyt kaiken vapaa-ajan, mutta palaillaan pyhien jälkeen uusilla kuulumisilla.

Koitetaanpas kaikki nyt vähän rentoutua, viimeistään aattoaamunsta alkaen! emoticon
 
Täällä kanssa rauhoitutaan... nettipalstailun osalta, muutenhan sitä onkin kekäle pöksyssä 

mutta siis oikke ihanaa, rauhallista ja lahjaisaa joulua mammoille ja vauvoille!!!!

 
Takaisin
Top