Joulukuun Jodlaukset

Hep!

Rahat meni niin että pamahti!
Kävästiin jouluastoksilla.
Laskin että meillä on nyt ihan lähimmässä ydinpiirissä 11 lasta (+omat) lahjottavana... Kolmelle vielä pitäisi keksiä jotain.
Mitä 11 vee pojalle voisi hankkia?
Kiinnostuksen kohteet lähinnä jääkiekossa, mutta sitä kamaa sinne on syydetty nyt jo joka juhlapyhänä...

Huomasin myös että saa nuo viestit lajiteltua näppärästi viimesimpien mukaan... pikkuhiljaa opetellaan :)

Celinasta uutisia itsekin olen odotellut! Huhuuu!!!

Treffit mää tuun ellei pää putoa XD!!!!!

Kaika farskut! NIIIIIN HIANOOO!!! ...ja niiiin tanan kade...
Mä kanssa olen kauhistellut esikon tulevaa koulun alkua, hänkin laskee jo pluslaskuja ja osaa kaikki kirjaimet, tavaa sanoja, sekä ihan hilkulla jo tuo lukeminenkin... hih! Mistä lie geeninsä onkinut. Isällä lukihärö ja emännällä asennevamma...
Ja mahtavaa että kekkasit maikalle laittaa feedbäkkiä, harva hoksaa että useimmat häiriö käyttäytymiset (varsinkin koulussa) johtuu siitä että muksulla on vaan niin isosti älliä päässä.

Thilduska (pitää opetella tää uus nimi :)) Mahtavaa ettei siellä koktailit vaikuttanu mitenkään!! Ja sielläkin on velliä suositeltu!!
meillä Otava huus rokotuksia kotona kun mikä vaikka kuinka kauan, mä annoin tissii, annoin pulloo, vaihdoin vaippaa, vaihdoin vaatteit, heijasin, lauloin, kirosin, runoilin... mut ei. Sitkun en enään keksiny niin laitoin kipulääkettä ja tissille sadannen kerran niin siihen simahti ja heräs puolentunnin kuluttua omana itsenään...
Afro-baby- kuulostaa ihan mielettömältä!!! Toivottavasti pääset sinne!! Määkin voisin jotain vaklailla...

Piia Miehet!!! Ei voi muuta sanoo... Tsemei!!!

Purri oliks IIIhana myyjä kundi? *wink
Mä muistan kerran kun yksi megahyvännäkönenrokkikundi tuli jotain lippulappuja esittelemään kadulla, mulla meni niin kieliposkelle et oikein hävetti, sain jotain räpellettyä vastaukseksi (lähinnä kuolasin), mutta hävetti niin että läksin posket punottaen karkuun.

Nnnnnoin!!!!!
tää täsä taas!
 
Tsdaam!!! emoticon

Jumaleissoni, että onkin vieroitus oireita tänne foorumille. Toivotaan että tää mun stoori tulis perille asti,etten viskaa tätä konetta jordaaniin emoticon

Hiukset! Kristus tätä mun pehkoa! Ei nyt tukka ole päästä lähtemässä, mutta sähkösyyttä on havaittavissa, ja muutenkin aika huonossa hapessa. pentele!! Joku tehokuuri pitäs vissiin laitaa.

Farkut:Viddu! Olen pikkasen kade Kaika!! Mulla ei ole enään toivoakaan, että menis nuo mun parhaista parhaimmat jalkaan. Yhdet joustvat menee nipin napin kiinni.

Vellit: annoin jotain kuukausi sitten muutoman kerran, mutta ei tuntunu olevan hyötyä meijän öille, lopetin....Nyt aloitin 2 päivää sitten uusiks, illan tankkaus alkaa klo.18. buubseilla,jatkuu 120mm peruna-porkkana velliä klo.19.30, ja viimeinen niitti maitoa pullosta 60-80mm klo.20.30 ja Johan lähtee taju emoticon  Ja nyt ollaan sit 2 yötä nukuttu 2:della yö syötöllä (ns.kolmas on tuo klo.6.00 tissuttelu,ja jatkaa vielä unta kuuppaan n.7.30 asti) Aivan luksusta, kun saan juoda aamu kaffin rauhassa, ja käydä toiletissa. Jiihaa!!!
Vähäks on Pirtee Olo!

Joulua: Ollaan pojun kanssa taiteiltu ikkunat hianoiks, vitsi meillä on tonttua ja lumiukkoa ja ja... Miten niin intoa täynnä?! Piparkakkutalokin on tehty, vielä kuorrutellaan lisää. Jouluverhot pitää vielä kakkosen huoneeseen ja olkkariin. Awottiarallaa!

Kukas kekäs olikaan saanut Joulurahnaa... Se on aivan mahtava juttu! Halitus!
Muistan kun 2 ekaa on ollu pieniä,oltiin tosi tiukilla. Mekin saatiin Joulurahaa,mutta seurakunnalta. Mulle tuli sillon itku, en voinut käsittää että meille joku antais tuosta noin 200mk. Ja lisänä saatiin vielä Joulukinkku, ja siittä meikä repes ihan totaalisesti, ei meinannu loppua kyynelvirta ollenkaan.

Mies on paiskinut duunia heti olan takaa..Meinasin perseelleni lentää kun katsoin tilin saldoa aamulla.(miehen tilipäivä) Soittaahan mun piti isännälle,ja varmistaa ettei ole tullut jotain sekaannusta,ja maksaneet kuukauden palkkaa.
Vähäks meikämamma pääsee joulushoppaileen,lapsille kaikkea ihanuutta ja kummitytöille ja ja ja... Tosiaan,meillä ei vielä mitään ostettu. kaik on männy laskuihin...

Niin, miten hel**tissä mä saan mun alapään lihakset kuntoon, ei tunnu autavan nuo jumpat! Tai musta tuntuu siltä...Enmä tiedä,tuntuu että olen yhtä nahkaa ja löysää löllöä koko mamma. Murehdin täällä ihan tyhmiä juttuja, ja näen hulluja unia miehen "salasuhteista" emoticon  Juupati Juu... Mutta tässä kait tällä erää valitusta,tulen jatkamaan myöhemmäs vaihees...
Nyt on ihan pakko mennä...ennen ku tulee housuihin emoticon
 
Tere taas!

kiitti tsempeistä...kyllä lämmittää kun voi edes tänne kirjottaa ja joku viitti kannustaa emoticon

emmerdale: mä olin ihan järkyttyny ja en enää pystyny kattoo sitä....pidin poikaa sylis
niin lujasti ja halin ja pusuttelin...hyi olkoon tollasta emoticon

Purri: kyl mulla on 10kiloo likaa siihen normiin mitä ollu monta vuotta sama....mut ehkä se sit lähtee yhtäkkiä tippumaan ku saa elämää
vähän normalisoitumaan...mä vaan oon niin hätänen ja mammako sano et näkee unia miehen salasuhteista...kuin myös,
tyhmää joo mut minkäs unilleen voi. Nykyään ku mies lähtee illanviettoon niin
oon ihan jäykkä paska ku "murehdin" vaikka siis luotan siihen kyllä. Mieli tekee tepposet
kun tuntee ittensä vähemmän viehättäväksi tällä hetkellä.

Leivoin eilen pullaa ja johan oli rentouttavaa puuhaa...en ehkä oo mikään paras leipuri mutta tykkään siitä hommasta
ja mieli lepää ku saa purkaa turhautumisensa siihen taikinaan emoticon

Mulla on huomenna tyttöjen pikkujoulut, alkaa jo päivällä ja kestää iltaan asti...ihanaa päästä johonkin ku se tulee just nyt sopivalla hetkellä niin saa
taas omaa aikaa edes vähä. Nyt on hyvä mennä ku poika saa maidon pullosta niin ei tarvi sitä miettiä.
Ja jos meidän isännys tekee sen jotta ottaa lapsille tänne illalla vahdin niin
mulla palaa sitten loputkin päreet(yleensä aina vaikka ollaan sovittu että se on kotona niin
hommaa lapsenvahdin kun on laittanu lapset nukkumaan) ja sitten keksin kyllä jotain
sellasta jotta alkaa vähä ajattelee tekemisiään...muutan vaikka viikoks pariks
vanhempieni työ kakaroiden kans. Ehkä vähä liian aikasin mietin tätäkin ja toivon et isännys ihan kiltisti vaan on kotona kuten on sovittu.


Mut nyt kaffin keittoon ku vieraat saapuu =)













 
Terppa!

Jestas toi neiti katto mua vihasesti, ku heräs uniltaan... Vielki vissii vihanen mulle, ku kehtasin viedä rokotettavaks. Nyt se onneks tuolla leikkii jo vähä ilosempana jellonan ja jääkarhun kanssa.. Mut hitsit oli kova paikka toi rokottaminen, ku toinen kattoo silmät kyynelissä ja huutaa kurkku suorana

Pari tuntia vielä kotosalla ja sitte mennää Itiksee pyörimään.. Toivottavasti Edith saa sillo nukuttua kunnolla... Me saatii muute lupa velleihin Ku valittelin, ettei neiti nuku öitä kunnolla pelkällä maidolla, ni se sano et saadaa kokeilla vellejä, et jos ne sit vaikka helpottaa En kehannu sanoo, et joha me ollaa kuukaus melkee velliä vedetty
 
moikka moi,
Meidän herra on nyt alkanu tosi tarkkaan seuraileen ja kuunteleen mitä ympärillä tapahtuu. Ja välillä on niin mietteliään ja surullisenkin olonen. Kai se on tyypillinen mies, ettei voi keskittyä kahteen asiaan yhtä aikaa :D ei voi hymyillä ja miettiä, no eipä me aikuisetkaan aina olla hyvällä tuulella.

Ja nyt välillä vedetän suupielet niin alas, etenkin jos ollaan jossai vieraassa paikassa. en tiiä alkaako vierastaan vai sitä et on oppinu uuden ilmeen ja sitä pitää sit kokoajan tehdä. Vaihtelee kyllä niin pojallakin mielialat :D

Vauvauinti: Meidän poika ei kauheesti noista kylvyistä välitä, tai se ei oikein tiiä et nauraisko vai itkis. Ei ainakaa viel voi kovin vesipedoks sanoo :) tosin me kylvetetään kerran viikossa et kai se tottus jos kylvettäs useemmin.
Se uinti on vaan ihan törkeen kallista ja sit jos sairastuu tai ei vaan tykkää siitä nii ei saa rahoja takasin. Pitäs varmaa käydä ensin kokeileen ite uimahallissa pojan kans. Mut saa nähä jos isovanhemmat vähän sponsorois nii ehkä sit.
 
Vihdoinkin tämä toimii... Ainakin mulla on ensimmäinen kerta ku tänään pääsin ees lukemaan tänne muiden viestejä.

Purri: joo, oli kyl hirmusen kokonen kivi rinnan päällä ku toinen oli niin tuskissaan ja huusi vaan kurkku suorana.

Täällä ollaan niin levänneinä et oksat pois. Tyttö nukkuu pelkän äidinmaidon voimalla jo 10-13 tunnin yöunia, joista ensimmäinen pätkä koostuu 7-9 tunnin unista. Sillon vaipan vaihto ja syöttä ja pari tuntia vielä unta, ja avot. On koko revohka tosi pirteänä. Mut sillon ku on kippuroita niin unet jää alle 6 tunnin pätkiksi.

No mut olikin neidin painoonkin vaikuttanu tuo niin ihana äidin itte tekemä maito.
 
Voihan vee! Tän uuden foorumin myötä on menny hermo kokonaan. Pääsin nyt ekaa kertaa lukemaan viestejä uudistuksen jälkeen. Kauheat vierotusoireet! Saapas nähdä tuleeko viestitkään perille. Hienoja nuo uudet hyömiöt. emoticon

Emmerdale: Täälläki katottiin itku silmässä ja poikaa piti rutistaa heti sylissä. Tommosia ei sais kattoa ku tulee niin paha mieli mut jostaki syystä ne vetää puoleensa ja sit on pakko kattoa vaik kuinka pahalta tuntuu. emoticon

Kaika: Oon myös niin kade! Yks päivä kokeilin vanhoja farkkuja mut kas kummaa ne puristaa jo tuosta reisistä niin paljon ettei puhettakaan et menis jalkaan. Raskauskiloja jäljellä enää 3 kiloa, mut vanhat vaatteet ei tosiaan mee päälle. Jotenki tuntuu et toi lantio on levinny ihan mahoton.

Vellit: Meille on annettu lupa (lastenosaston lääkäri) alottaa vellit ja kiinteät jo 3 kk:n iässä. Neuvolassa ei oo puhuttu mitään asiasta. Poitsulla ikää nyt 2,5 kk, mut nukkuu hyvin yöt (eka pätkä 5 tuntia) ku saa tissiä ja korviketta illalla, joten en varmaan ihan vielä niitä alottele.

Tukan lähteminen:
Vielä ei oo hiuksia lähteny, mut eilen säikähin ku vessassa käydessä jäi tukko karvoja pönttöön. Mulla nuo karvat taitaa lähteä sieltä päästä.. emoticon

Joulu: Meinattiin viettää ekaa kertaa joulu ihan kotosalla eikä jommassa kummassa mummolassa niinku yleensä. Innoissaan oon vaihdellu jouluverhot ja suunnittellu vähän leipomisia. Joululahjat on muutamaa lukuunottamatta keksitty mut ne odottelee vielä kaupoissa. Menee harmi kyllä varmaan viimiselle viikolle niitten ostelut ku en pääse ilman poikaa kaupoille ennen sitä, miehen töiden vuoksi. Sitten sitä varmaan ollaanki hermot kireänä hirveässä ruuhkassa jouluostoksilla.

Jahas sain poitsun viimeinki nukkumaan sitteriin. Poitsusta tuli mummolareissulla melkoinen sylivauva ja on menny hetki et on saanu sen taas nukkumaan muualle kuin syliin. Nyt täytyy lähteä vähän jotain puuhastelemaanki. Tulihan melkoisesti omaa napaa, mut toivotaan et tää foorumi alkais paremmin pelittään et tänne pääsis pulisemaan.
 
Perjantaita kaikille ja mukavaa viikonloppua! emoticon

Kivasti tuota lunta tuolla ulkona, tullut oikein jouluinen olo kun kaikkialla näkyy jouluvaloja ja kynttilöitä ikkunoissa. Mä oon kans ehtinyt nyt jo vähän laittaa jouluvaloja kotiin, kivaa fiilistellä kaikessa rauhassa. Oon päättänyt etten tänä vuonna ota yhtään paineita lahjoista sun muista. Lahjoista suurin kun haukottelee sylissä niin kaikki menee hienosti joulun osalta. 

Nyt en ehdi hirveesti kommentoimaan mitään, mutta paremmalla ajalla sitten. Veelis heräilee juuri sängyssään joten kohta on taas mentävä..

Meillä silmätulehdus paraikaa, johon tippakuuri meneillään. Ai että niitä tippoja on vaikea saada osumaan sinne silmään. Just kun tippa tipahtaa niin silmä menee kiinni tms. No, jospa noista edes jokunen aina perille menee, niin päästään tuosta rähmimisestä. 

Tukka pysynyt mulla toistaiseksi ihan suht hyväkuntoisena. Juuri viime viikolla kävin kampaajalla raidoittamassa pääni, joten katotaan miten tuo vielä kuivattaa lisää hiuksia. Sähköisyyttä kyllä on ilmassa täälläkin. 

Vauvauinnista: me ilmoittauduttiin uintijonoon silloin lähes samantien Veeliksen synnyttyä. Oon kuullut niistä hurjista jonoista, niin ajattelin olla kerrankin jonkun asian kanssa ajoissa. Katsotaan nyt päästäänkö tammikuun puolen välin kieppeillä uiskentelemaan kun se 3kk tulee pojalla täyteen. 

Tuo vauvatanssi kuulostaa mukavalle, pitääpä itsekin vähän katsastella josko jostain läheltä tuollaista löytyisi. 

Nyt kutsu käy jo asteen vaativampana, joten adios tältä erää. emoticon
 

heissan, minä kans ajattelin mennä vauva uintiin,

mutta meidän neiti ei tykkää edes käydä kylvyssä
saati uimassa, niin en taidakaan.
kamala huuto kun otetaan vaatteet pois ja joutuu kylpyammeeseen.
täällä on kanssa kamala hiustenlähtö ja myös kamalan kuivat hiukset.
tuntuu että hiuket menee koko ajan kaameeseen takkuun.

 
Heiiipä hei!

Hah haa- meitsi kävi pelaamassa poikien kans lätkää ja olen nyt poikien uusi idoli- "Miten sä äiti osaat NOIN hyvin vetää noilla hokkareilla??" Hah haa- pojan koulukaveritkin supisi, että toi on oikeesti ton ekaluokkalaisen äiti 


Mamma ja muut kuvittelijat- mulla ei tota oo, mutta musta tuntuu, että mun ukkeli ei enää kiinnostu juttelemaan mun kans..muusta kuin vauvan hoidosta/lapsista/kodista...
Varmaan on niin, että ei oikein muuhun olekkaan aikaa, mutta jotenkin mä koen niin, että mies ei vaan halua ja että mä olen tosi tyls
ä
 

Vellit ja lisämaidot: Laitan ny tänne tätä avautumista;
Meillä on tyttö nyt kahtena päivänä saanut rintaraivareita ja ei ole suostunut päivällä tissille-multa myös ilmeisesti heruu vähemmän maitoa nykyään (tai ainakin menkkojen aikana)..
Ihan kamala fiilis, mutta olen sitten kaikki rauhoittelu keinot käyny läpi+ tavat tarjota rintaa kokeillu- ei niin ei. Ei suostu. Sitten annoin lounaaksi velliä 50 ml ja päikkäreiden jälkeen sama jutti, ei suostu rinnalle, ei sitten millään


Kun annoin sitten 5 tunnin syömättömyyden+huutamisen+raivoamisen jälkeen korviketta- meni 1,5 dl. Ja sitten nukahti 3 tunniksi. Mulla alkoi rinnat räjähtämään jo kun heräili...onneksi sitten taas rinta kelpasi..

Elikkä meillä varmaan jatkossa mennään osaimetyksellä- velliä illalla ja lounaaksi varmaankin aloitan soseet pikkuhiljaa- tuo tyttö on nälkäinen ja mun maito ei enää pidä nälkää. Näin kävi aikaisemminkin poikine kanssa.
Aioin kuitenkin jatkaa imetystä aina, kun kelpaa. (varmaankin siis aamusta ja aamupäivästä ja sitten alkuillasta & illalla)
Toki tarjoan aina ekana tissiä.

...kevyt avautuminen....

Nyt mulla meinaa ajatus kadota..hmm mitähän vielä oli mulla tarkoitus....

Ei tule mieleen, joten lasten iltahommiin lompsis.



 
Vellistä munkin täytyy avautua.
Tänään ollaan vellimaitoa (puolet+puolet) juotu lounaaksi ja illalliseksi. Pelkkä tissi ei pidä nälkää kuin maks puolitoistatuntia ja tolla miksilläkään se ei näytä pysyvän kahtatuntia kauempaa.
Eli iltapulloon laitan nyt rohkeasti ihan pelkkää velliä ja katsotaan sitten yö (masu ei ole toistaiseksi reagoinut mitenkään kummemmin). Nyt on yö menty maks 4hoo se pisin jakso ja sit tissiä kahden tunnin välein.
Tavallaan huojentavaa kun ei ole niin riippuvainen musta, mut sitten taas kuitenkin niiiiiiin riittämätön ja epäonnistunut olo.
Vaikkakin itseäni lohdutan sillä että näinkin pitkälle ollaan tisseillä mety, koska esikoisen kanssa ei missäänvaiheessa täysimetys onnistunut.
Anoppi tietty hehkutti neuvolassa että imetti poikaansa (kyllä, miestäni!!) kaksi vuotiaaksi asti. Arvatkaapa kuinka pieni olo tuli kun yritin kertoa että takkuaa imetys...

Mamma Ihan samoissa fiilareissa!! löllömamma olo! Ei pal seksitä kun tuntuu et pimppakin roikottaa...emoticon
Mä kans en tiedä mitä enemmän voisin tehä lihaksilleni että ne taas timmaantuisi. Kai se tena kaupoille on mentävä...

Kirsikka
mää niin näen sut sieluni silmin veivaamassa sitä taikinaa tunteella XD!!!!

recto!! No oho teijän unia!!! Mahtavaa että siellä sujuu asiat noin hienosti!!!

Pikatsu, jouskari ja muut!!! Loistavaa kuulla teistäkin, niin kaamee ikävä ollu kaikkia että oksat pois!!

Nyt on tällä äiteellä masu täynnä suklaata, makeiset on tehty ja kaamee sotku... sinappia vielä illalla ja sitten kortit...
reipas minä!
 
*Munttaa kaksin käsin seksin korviketta suuhunsa*

Ja näillä eväillä varmaan tulee tosi timmi olo *muahahaa!*

Emmentaalit sun muut ohjelmat on vähiin jääny katsomiset...Joulutohinat päällä, ja oikea ranne vetää viimeisiään, kun joutunu jätkää kantamaan toisessa kädessä ja toisella tekemään hommia.
Maalailtiin tuossa akkunoihin vesiväreillä ...kerroinko jo? (saakelin lahopää) No kuitenkin, laitoin kuvatuksia naamaan, ja olihan se serkkuseni käyny heti avautumassa.. *menen kohta ja tungen siveltimen sen hanuriin*emoticon Oikeesti! Joka asiaan sillä on jotain negatiivista palautetta, tai sitten kuinka hänen asiansa tai lapsensa on niin paljon parempia. (Kusee hunajaa ja vaihtaa itse vaippansa)
Niin..oli kommannu mun yhtä ikkunan maalaus kuvaa:
" Voi,voi, kukas ikkunat pesee?" Jos olis hymiö joka hakkaa päätä seinään, tässä olis nyt semmonen. ¤%#&#
ARG! Sori tunteen purkaus...mulla vissiin alkaa hilloviikko...*ärrinmurrin polkee jalkaa*

Tämän illan vempulan tankkaus meni puol seiskalta 80mm korviketta,20.00 buubsit tyhjäks (ei vissiin tullu paljookaan,niisk!) ja sen jälkeen 160mm Velliä! jännitys tiivistyy,miten yö menee. Viime yönä heräsi vain 2 kertaa.emoticon

Huhuilee Missä Kaikki muut Jengiläiset!!!!???? HUHUU!!

Tämä efelantti painelee nyt nukku masan kanssa treffeilleemoticon Hyvää Yötä!
 
Jeij, täällä tuli tänään kakka, pojalla siisemoticon 5 päivää oli kakkaamatta. Aamulla töräytti tavarat, sen jälkeen ollu taas hiljaista, liekö taas saahan monta päivää oottaa seuraavaa toimitusta..

Tänään poika näytti uuden hassun ilmeen :D Suu suppuun,samalla huulet törölle ja lopuksi kieli pienesti ulos suusta..(ymmärskö joku?:D) voi että me miehen kanssa sitä hihiteltiin =)

Täällä kans tuolla alapäässä "hieman" löysyyttä havaittavissaemoticon persekki on niin löysä..yök.. ja tuo loora (ahahha :D), oe voe.. pitäs vaan reenata ja reenata kaikkia mahollisia lihaksia, muttako ei näytä yhtään mikkään auttavan..  löllöä siellä sun täällä, yök! joskos se pukki mulle sen crosstrainerin tois nii alakaishan ne paikat palautuun emoticon

Mennään huomenna pojan kanssa mummilaan yöks, se onkin pojan eka yöreissu :) jännää ja mukavaa vaihtelua. 

Velliä täälki alettu syömää iltaisin, tai siis velli-korvikemiksiä. Tänään laitoin "kunnon satsin", 50ml molempia, kun aikasemmin velliä on ollu vaan jotain 10-20 ml totuttelun vuoksi.. nyt sitten tänää repäisin :D katotaan vaikuttaako unen määrään... tissiä tietty lisäksi syöty pitkin iltaa.

Nyt viritteleen itkuhälytin ja suunnata saunan lämpöön...jos vaikka saunaoluenkin nauttisi :) 

illanjatkoja!
 
Mamma_76: Me saatiin se lahjakorttiemoticon

Velliä me ei olla viel aloitettu, kun ajattelin jos nyt tytsi vaa jaksaa korvikkeella mennä tammikuuhun asti, niin hyvä ois.
Mulla ei enää paljoo maitoo tule ja ottaa kyl vähä päähän että meni neidin kanssa imetys päin mäntyyemoticon Esikoista imetin 8,5kk(sai välillä korviketta).

Kirsikalle paljon voimii ja samaa painon kanssa painimista täälläkin.

Se on muuten kiva, kun tänään saatiin tietää että perhetyöntekijät ei käy ilmatteeksi! Meidän täytyy esittää meidän tulot ja sitten mitä menoja on, että voivat katsoa saammeko hinnan alennusta. Ei siinä mitää, mutta kun ei kukaan missään vaiheessa sanonut mitää tästä. Mies kyllä sanoi että hän maksaa, koska me tarvitaan perhetyöntekijöiden apua kyllä.
Kun Porissa asuin, niin siel ei mitää maksettuemoticon Kai se johtui ettei meil ollut silloin palkkatuloja pojan isän kaa.

Mun terapeutti suositteli mulle zumbaa ja sitten kun mainitsin äiti-vauva jumpan, niin oli että mä tarvitsen omaa aikaaemoticon
Sitä mä kyllä tarvitsen ja nyt mä olen vähän huonosti nukkunut.

Mies tuossa laittoi viestii töistä, että jonkun paikan TJ oli käynyt pahoittelemassam kun joku känninen pikkujouluissa oleva nainen käynyt mieheen kiinniemoticon  Se on kun vartija menee paikalle, niin siellä on vähän maistis olevat henkilöt honk honk heti persuksis kiinni.

Huomenna menen Keravalle mun ystävän luo vahtii omien muksujen kanssa heidän muksuja että pääsevät miehensä kanssa ekaa kertaa leffaan ja sitten vähän vihjailin että menkääs syömää. Eli huomenna mä yksin 4v,2,5v,1,5v ja 2kk muksun kaa.

Hyvä Kaika painonlaskusta!

Kai se on oikeesti mentävä nukkumaan

 
Mamma: emoticon  tää hymiö niin kuvastaa meikän reaktioo ku luin sun
viestiä(kusee hunajaa ja vaihtaa vaipatkin ite) noi on juts niitä "parhaita"
sukulaisia ku vaan aina jaksais ite ottaa asenteen "toisesta korvasta sisään ja
toisesta ulos"(juu tiedän et aina se ei onnistu)


Velli/imetys/lisämaito: Olkaa kaikki onnellisisia siitä minkä aikaa ootte jaksanu imettää,
se vaatii kuitenkin paljon äidiltä jaksamista. Ja lapsethan kasvaa ja ne tarvitsee
lisäruokaa ja valitettavasti rinnoista ei paksumpaa tule. Mä nyt tsemppaan teitä
muita imetyksessä kun ite oon jo ton rumpan läpi käyny ja eilen sain viimesetkin
tunteet ulos kun sain puhua hyvälle ystävälle asiasta joka jaksoi kuunnella ilman
syyllistämistä! emoticon
Velliä olen kans kohta pian ajatellu nannin lisäksi antaa koska yöt on alkanu menemään
usemmalla herätyksellä(ennen yksi nytkin viime yönä kolme syöttöä)

Menkat: Mielestäni oon jostain lukenu jotta rintamaidon maku voi menkkojen
aikana muuttua ja lapsi voi silloin lakkoilla rinnalla.
Mulla oli omasta mielestä menkat heti jälkivuodon jälkeen koska vuotojen välissä
oli muutama välipäivä ja vuoto oli erilaista. No nyt ei oo sit menkkoja kuulunu,
alavattaa juilinu välillä jotta oon luullu et alkaa mut ei... 
Eilen sit aloin miettiin jotta jos mulla oli jo menkat ja kierto olis sama kuin ennen
niin mulla on menkat myöhäs yli 3viikkoa emoticon  
TOIVON vaan jotta on kierto sekasin...ja aika suuri ihme olis jos raskaana olisin
koska niitä osuma mahdollisuuksia on aikas vähäsen.

Ihanaa tänään on ne pikkujoulut  emoticon emoticon

Paino: Päätin nyt näin, vuoden loppuun asti mennään tälläruokavaliolla ja tammikuussa kokeilen
karppausta kun kaverit sitä on niin kehunut. Pitää vaan ensin asiaan perehtyä kunnolla
jotta ei tee mitään "väärin"...

Mut nyt juon vielä vähän kaffia ja sit siivoilen, ja toivon jotta isännys saa
moottorikelkkansa myytyä niin mä pääsisin ostamaan iltaa varten paidan ja
kengät..(mä haluun, mun on pakko saada, perkele jos ei osta sitä kelkkaa niin manaan
sen ostajan alimpaan sinne...)
emoticon 

 
Huomenta!

Mamma: Käviskös tämmönen kuvaamaan oloas sitä sukulaistas kohtaan , mut löysin mä ton  jos ois parempi 

Mammaliina: Hyvin se muksujen vahtiminen menee Ainahan sitä voi sanoa, että tontut kurkkiii ja jos on tuhma, niin ei voi saada lahjoja Sitä mäki hoin kaverin 2,5v poitsulle eilen ku Itiksessä käytiin

Edithillä on nyt sit nuha... Ei saanu yöllä raukka nukuttua kunnolla, ku nenä oli nii tukossa ja luulen, että niistä rokotteista nous kuumeki, koska neidin pää on ihan tulikuuma, vaikka muu kroppa nyt ei oikein ookkaan. Mut apteekkiin vie joka tapauksessa kohta tiemme.
 
Huomenta huomenta! (aloitin tän viestin kirjoittamisen aamulla, mutta nyt taitaa olla jo päiväemoticon )



Nyt on anoppi saatu lastattua paluulennolle. Jospa olisi nyt vähän rauhallisempaa kyläilyjen suhteen jouluun asti, kun silloin lähdetään mun mutsille.

Rokotus: meillä tuli sitten se suora huuto vähän myöhässä ja kuumeen nosti seuraavana yönä kanssa. Ensi tuli huuto, sitten vähän ajan päästä kuume, mutta nukkui ihan hyvin kuitenkin loppujen lopuksi. Soitin jopa Jorviin ja kysyin, että pitääkö antaa suppo, niin sanoivat, että jos kuume nousee yli 38 tai on selvästi itkuinen pienemmällä lämmöllä, niin sitten lääkettä. En sitten antanut, kun nukkui ja aamulla ei ollut enää lämpöäkään. Sanoivat kuitenkin, että 3 päivääkin voi olla lämpöä.

Vellit: kovasti mietin, että hakisinko ja kokeilisin illalla vaikka sen 10ml. Nyt on ollut jo 4 yötä rikkonaista omissa unissa ja alkaa tuntua, ettei jaksa. Tosin vähän paha sanoa, että johtuuko heräily nyt maidon määrästä vai noista rokotteista. Taidan kuitenkin hakea sen vellin, kun tuskin se yksi törppö paljoa maksaa, niin on sitten illalla varuiksi, jos päätänkin antaa.

Mammaliina: se perhetyöntekijä taitaa maksaa, jos perheen yhteiset tulot alittaa suunnilleen 1500 kuussa. Jos koko perhe elää peruspäivärahalla, niin sitten taitaa olla ilmainen, mutta muuten maksaa.

Kakka: meillä on taas rotan jälkeen eilen tullut 3 kertaa vaippa laitoja myöten täyteen. Sama oli viimeksi ja itkettiin vatsaa.. Agrh.. Kun ei viitsi olla ottamattakaan niitä rokotteita.

PojanÄiti: meillä on kanssa otettu käyttöön "how`ya doing" -ilme. Taitaa olla teidän poika opettanut ;)

Jaahas.. Jospa sitä lykkäisi tirppanan vaunuihin ja painuisi lumitöihin, kun taas näyttää satavan ku esterin arseesta..
Se on sittenemoticon

 
Mä nyt päätin olla rohkea, enkä ostanu tytölle kuumelääkettä, mut ostin niitä suolatippoja varuiks.. Kun ainakin aamulla sain aika hyvät satsit imastua niistäjällä nenästä ja Edithki vaa kääns päätään parempaan asentoon ja oli ihan paikallansa, et sain niistettyä Tajus vissii, et helpottaa oloa Nyt jätin kyl tytön nukkuu tohon keittiöön avoimen ikkunan viereen, ku se kerran vaunuihin nukahti ja aina kun mä yritän sitä sieltä siirtää sänkyyn, niin neiti herää. Eli saapi nukkua toppavaatteissaan ikkunan ääressä, ihan ku ois muka partsilla
 
Heippa kaikille!

Mamma: Mä kans repeilin sun kusee hunaaja- kuvaelmalle 


Patonki porttikongissa- fiilis:
Oletteko kuulilla alkanut treenailemaan- mä treenailin tokan jälkeen niiden kanssa ja hyvä tuli ;D

Thilduska: Eipä vara venettä kaada, eli hyvä olla varuiksi valmiina.
Mä olen kans sitä mieltä, että jokainen kohallaan miettii, mitenkä parhaiten jaksaa.
Itse kestän todella huonosti väsymystä, että mun lasten on parasta nukkua läpi yöt varhain.. heh hee.

Kirsikka  sitten pitää hauskaa pikkujouluissa!
Ja toivotaan, että se ukkos ottaa järjen käteen.
Ymmärsinkö oikein, että hän laittaa lapset nukkumaan ja lähtee itse sitten jonnekkin?

Omaa: Mä tein ensimmäiset soseet jo pakkaseen! Bataattilla aloitamme siis. Sitten kun aloitamme. Voi jännyys- tästä se alkaa.

Pikkasen harmittaa näinä päivinä olla äiti, ku haluisin vaan heittää hokkarit jalkaan ja lähtee kohti kaukaloa, mutta ei, ku pitää ruokaa laittaa ja kaikkea tyhmää aikuisten juttua hoitaa...
Mutta iltapäivällä sitten lähden pelaamaan ja luistelemaan.
Vaikka vähän kateeksi käy poikia, kun painuivat äsken stigojensa kanssa mäkeen. ..
Mutta nyt perunoiden kimppuun.

 
Terveisiä *sensuurista*... hulluja koko kaupunki täynnä, aivan kuin tuo tavaran paljous loppuisi kesken.
Mut löysinpähän pojalle sen tonttulakin emoticon

Voi Kaika, Kyllä me vielä sinne mäkeenkin päästään...Mustalla jätesäkillä pääsee hianosti tämmönen Large-persuskin emoticon

Niistin:Meillä kans poika jo tietää, että pienen "kaivelun" ja imujen jälkeen tulee helpotus. Kuten tänä aamuna, vitsi ku oli jäbällä ihuna ilme.Oikeen odotti,että otan klimpin pois.Hih!

Nyt Jauhelihakeittoa tekemään, ja sitten iltapv. tirsat.

Ihanata Viikonloppua!!
 
Takaisin
Top