Joulukuun Jodlaukset

Huomenia!

PÄ: Meillä poitsu ei nuku juuri koskaan muita kuin puolen tunnin päikkäreitä. Joskus harvoin nukkuu vaunulenkin jälkeen puolesta tunnista tuntiin vaunuissa (noin 5 kertaa tapahtunu :)) ja ihan muutaman kerran on nukkunu esim. hieronnan jälkeen pitemmät unet sitterissä. Noh mut tähänki tottuu ja nyt onneksi viihtyy jonkin verran itsekseen leikkimatolla tai sitterissä niin pystyn siivoileen tai just noi aamupalahommat hoitaan. Nytki nukkuu sitterissä mut vaan siksi et ainaku heräilee (noin 2-5 min välein) niin hytkytän sen taas uneen.

Piia: Hirveeltä kuulostaa toi sun sairaalassaoloaika.

Lehtimyyjät: Nyt joulun alla on taas kiihtyny niillä toi tahti. Hyvä keino on ku huomauttaa et nyt ei oo aikaa ku on 2 kuukauden ikäinen lapsi kotona ja pari kertaa poika on huutanu kurkku suorana just ku oon vastannu. Tällöin oon kyl päässy tosi äkkiä myyjistä eroon.

Iines: Ihmeellistä et lääkäri puuttuu noin pienen nukkumaan menoaikoihin. Meilläki se varmaan sais slaagin ku poitsu nukkuu yleensä vasta klo 23.30. Eilenki kymmenen aikaan ihmetteli lelujaan leikkimatolla eikä puhettakaan et ois kantsinu yrittää sänkyyn. emoticon

Tutti:
Täällä ei oo juuri tuttia huolittu, mut pari kertaa oon saanu esim. kaukalossa rauhotettua sillä et on laittanu tutin huulille. Eilen sit tapahtu ihme ja poika viimein osas syödä oikeesti tuttia ku ensin oli taas vähän aikaa jyystäny sitä poskissaan (sitä tekee tutilla). Ehkäpä meilläkin siis opitaan tutille ku nyt syö ihan hirmusesti käsiään ja peukkuaan ja se ei oo hyvä juttu..

Mamma:
On varmaan tosi ihana kuunnella ku ukkos höpöttää pojalle.. hih!

Pakkanen näyttäis viimeinki vähän laskeneen (enää-12 astetta) että ehkäpä sitä tänään uskaltais pienelle vaunulenkille piiitkästä aikaa. Alkaaki kohta seinät kaatuun päälle ku ei mihinkään voi lähteä ku ei poitsua viitti ulos viedä. Niin ja perjantaina pääsen viimeinki joululahjaostoksille!! Jee!!

 
Heipäti hei!!

Käräjäoikeudesta terveiset- pieni usko oikeuslaitokseen pysyy.
Mutta se siitä- tai tän kommentin jälkeen; Kylläpä tähän maahan mahtuu röyhkeitä mulkvisteja ;)


Vellit soseet : Juu täällä menee kahdesti päivässä.
Bataattia soseutin viime viikolla ja on nyt pakkasessa odottamassa kuutioina.
Perunasta sellainen vinkki, että sulattaessa menee koostumus oudoksi...Oollannilla tai jollain on sellainen pakastevalmiste, jossa 100% perunaa ja kätevästi ottaa vaan sen tarvittavan määrän (en ole itse vielä kokeillut, mutta toisesta ketjusta tämä vinkki)

Vierastaminen: Joskus muutaman sekunnin..

Nukkuminen: Huuuh huh iines, aikamoista, jos pitäisi kellottaa tän ikäisten vauvojen nukkumaanmeno! Ehkä kuitenkin muutaman kuukauden päästä..
Mä olen onnekas, kun kaikki lapset ovat nukkuneet hyvin ja olleet samantien kiinni "oikeessa" rytmissä.

Rokotukset: Täällä olis perjantaina- voi itku!

: Hengähdäppäs ny hetki!

Mutta nyt kutsu käy!
 
Terve täältäkin :)

Meillä esikoinen on sairastellut nyt pari päivää. Vähän lämpöilyä ja kaamea limanen yskä. Itsekkään en kerennyt tänään treffailee, kun toi esikoinen kipee ja miehen kaa oli riita. Saatii kyllä sovittuu taas kerran.

Aada on hyvin kasvanut ja hymyilevä neiti on.
Meillä mennään korvikkeella, joten imettäminen on jäänyt unholaan.
Huomenna rakas täyttää 3kk ja onkin neuvolaemoticon

Itselläni on ollut muutamat huonot yöt ja sitten ollukkin ihan tutkalla.

Joulu juu vois olla ohi.

Kaika: Mitäs nyt on käynyt, kun käräjäoikeudesta terveisiä?

Voiko joku laittaa mulle uuden kutsun sinne facebookin suljettuun yhteisöön???

Kiva kun mies lähti kaupoille tossa about 3h sitten ja luulin että ajoissa tulee kotiin, mutta sitten kun soitin niin: joo mä hain kaverin töistä ja nyt mennään kahville+selloon!!! Olin että kiva hei, kun mullekkin ilmoitellaan.

Synnytyksestä: Ehkä se jäi vaivaamaan, kun pirulaiset eivät voineet lääkitä mua kunnolla ja sitten että epiduraali ei pelannut tällä kertaa. Sitten se että kaavintaa jouduin+ jälkikäteen se kohtutulehdus&uusi kaavinta.
Ollaan me uudesta tulokkaasta jo puhuttu ja tapeltu ja puhuttu.
Itse haluan olla töissä ennen kun tulen taas raskaaksi, joten syksyllä joskus alamme koittamaan uutta.
Juhannuksena olisi pallo jalkaan juhlatkinemoticon
Mies just laittoi viestii että just sellossa ja viel menee lidliin... Eli joskus ja jouluna saakutti kotona.



 
Mammaliina: Noita poikien elatusasioita...exä on sitä mieltä, ettei hänen tarvi mtn kustantaa..ja ei olekkaan koko poikien elossaolo aikana hoitanu menoista juuri mitään...on mies tottunu, että äitinsä maksaa kaiken ja nyt sitten ihmeissään, että kun hän ny omista lapsistaan joutuu elatukseen osallistumaan.
(mulla ei aikaisemmin ole ollut energiaa lähteä oikeusmeininkeihin..)

Mä ostin tänään peruna-porkkanavelliä vauvalle- katsotaan miten uppoaa ;)

 
Heips!

Mää olin sitten treffeillä yksin :) Eipäs mitään, kun miehen lääkäri oli sillä suunnalla kuitenkin, niin olin jo valmiiksi kaupungissa. Pääsin sitten tuomaan markkinoillakin käymään ja löysin ihanan piparitalon (laiskana en jaksa itse tehdä) sekä maistoin ekaa kertaa kastanjoita (myös vikaa pelkilteen)

PÄ: ei kait sitä nyt ihteään pidä puuhastelulla uuvuttaa, välillä lepo!

Kotona en oo tosiaan kauheammin joulua laittanut. Mun ihkuun valkoiseen kuuseen on laittanut koristeet ja leiponut joulutorttuja joka viikko sekä maistellut glögiä, mutta muuten joulu odottaa sitten mummulla. Jotenkin sitä on vieläkin niin väsynyt, ettei jaksa. Ehkäpä sitten vuoden päästä tännekin.

Huomenna lähtee hiukset, kun on kerran jo puolet pudonnut, niin leikataan nyt sitten kunnolla siitä pituudestakin. Sitten ostan viimeiset joululahjat ja itselleni jonkun joulukoltun, siis jonkun topin toisin sanoen h&mltä tai muualta edukkaasta puljusta.

Oma painoitteista nyt tällä kertaa, mutta nuo miehen kontrollin tulokset jännitti sen verran, että nyt huomaa kuinka sitä on stressanut ja on ihan lopussa. Kaikki oli siis niin hyvin kuin vaan voi olla ja nyt voi sitten nauttia joulusta ja aloittaa uuden vuoden hyvillä mielin.

Sellaista.. Nyt 16 and pregnant :DD (voi samalla haaveilla sitä omaa seuraavaa ..)
 
Eilen annoin korviketta tissin jälkeen kun oli hirveät itkut illalla.. Ja jäbä sammu pullo suussa ja niin tyytyväisiä uniääniä  en ole vielä kuullutkaan. Mun oma maito on selvästi pienenemässä.. Juominen on kyllä ollut vähäistä taas muutamana päivänä ja taas olen tankannut jos vaikuttaa jotenkin. Koko ajan jano muttei voi asua hanan vieressä.

nyt meen laittaa pojun nukkuu, myöhemmin takas!
 
Huomenta päivää!

Siis miten voi olla mahdollista, et jos laitan 2dl nestettä ja 2dl hyytelösokeria, niin se ei hyydy vaikka on ollu yön yli jääkaapissa??????????? Edellee toi kakun pinta löllyy Pistin nyt sit jääkaappii kylmemmälle ja vähä tomusokerii imee sitä nestettä siitä, mut saas nähdä. Toi kakku on kyllä niin epäonnen kakku mulla. Viimeks ku tein, ni mokasin jotain ja nyt taas meni vähä miten sattuu.. tai siis viimeks oli täytteessä vääriä aineita ja nyt pinta epäonnistuu!! Pitää viel kerran tehdä, jos se vaikka sitten onnistuis. En siis kyllä tänä vuonna, mut ehkä sit ens vuoden puolella.

Edith oli sit eilen sitä mieltä, etten ruokkinu tarpeeks.. vetäs illalla 100ml korviketta+toisen tissin, sit tunnin kuluttua 70ml velliä+30ml korviketta ja sit vielä vajaan tunnin kuluttua uus vellimaito satsi... Eli alkaa täälläki ilmeisesti toi oma maitotuotanto tyrehtymään tai ei ainakaa pidä enää samalla tavalla nälkää poissa..No onneks ei tässä vaiheessa enää tuntuis nii pahalta toi imetyksen lopettaminen, ku kuitenki nii paljo ollaa pullolla pelattu.

Mut nyt meen vielä laittelemaan kämppää sen näköseks, että täällä kehtaa kavereita ja sukua kestittää
 
Meillä meni eilen illalla 1,5 dl peruna-porkkanavelliä :D
Ja sitten nukuttiin aamuun saakka- syötiin tissi ja nukuttiin vielä kolmisen tuntia.Sitten leikittiin ja jokelleltiin n. tunti- syötiin tissi ja velliä päälle 50 ml- nyt on nykkunut yli 2 tuntia.
Oi toista, sillähän on jo lounas- ja iltapala- aika!
Näillä mennään nyt- tissiä siis jokavälissä normaalisti, mutta noi vellit lisänä.

Purri- mä teen aina liivatelehdillä, joten en osaa sanoa...

HM: Söitkö kuitenkin sellaisen liian hyvän muffinssin treffeillä?

Mä en ole saanu tänään aikaiseksi mitään.... paitsi olen tässä leikkinyt mun koneella ja tehnyt miehen firmalle ääni+kuva videoita..menee ne päivät näinkin. 
Sais jo vauva herätä!
 
Heipsis! 

Silmätulehdus selättty, jee! emoticon Tippojen laitto ja varsinkin niiden osuminen silmään oli sen verran haasteellista, että onneksi noista nyt päästiin eroon. Toivotaan ettei uusi ihan hetkeen.

Kuukautiset: täällä alkoi maanantaina ekat synnytyksen jälkeen. Kovin mielelläni olisin antanut niiden pysyä poissa vielä hyvän aikaa, mutta minkäs teet. Synnytyksestä kuitenkin vasta se 2kk, vastahan tuo jälkivuotokin loppui ja nyt jo taas siteet sai kaivaa esiin.

Vauvan niistäminen: meillä Veelis ollut vähän nuhainen viime viikonlopusta. Keittistippoja olen käyttänyt ja sitä pikku niistäjää kokeillut muutaman kerran. Musta tuntuu ettei sillä niistäjällä saa oikein mitään saalista, vaikka nenä selvästi kuulostaa olevan tukossa. Oletteko muut käyttäneet nenä-friida-niistäjää, onko toiminut hyvin?


Pari joululahjaa vielä hankkimatta ja joulusiivous tekemättä, mutta kohta saa jo joulu tulla. Tänä vuonna joulu tuntuu kyllä jotenkin niin paljon ihanammalta kun on omassa sylissä vuoden toivotuin ja odotetuin lahja!emoticon  


 
Päivää

Veelit/soseet: Meillä mennään vielä pelkällä maidolla, tosin muutaman tölkin olen velliä valmiiksi jo ostanut. Maitoa menee jo litran verran päivässä ainakin. Esikoiselle tein sosetta (peruna+porkkana) itse ja pakastuksen jälkeen piti se mikrossa lämmittää tulikuumaksi ja antaa jäähtyä jotta ei jäänyt rakeiseksi.

Vierastaminen: vielä ei ainakaan Joona vierasta ja isoveljensä ei aikoinaan vierastanu vauvana.

Lehtimyyjät: minä aina sanon että ei kiitos en halua nyt tilata mitään ja suurin osa myyjistä kiittää ja toivottaa hyvät jatkot mutta sitten on pari kertaa ollu todella sitkeitä tapauksia. Kerran joku soitti kun olin töissä ja siitä ei päässy millään eroon, ei suostunu millään uskoa että en halua tilata vaan rupes vänkää että kyllä mun nyt kannattais tilata(50% alennus) ja eikö se ole sama kuin että jos menen kaupaan  ja kassa sanoisi että saat kaiken puoleen hintaan. Sanoin että ei todellakaan ole sama asia sillä kaupassa mulle ei kukaan tuputa väkisin tavaraa ja kauppaanhan menen silloin kun itse haluan ja tarvitsen jotain. Duuni kaverit naureskeli taustalla kun mun äänensävy ja vastaukset muuttui koko ajan väin tylymmiksi mutta hei se nainen vänkäs mulle n.15min ja mulla ei ole tapana lyödä luuria korvaan. Pari viikkoa sitten mulle soitti hoono soomi puhuva alusvaatteiden myyjä joka kanssa jakso vänkää oikein urakalla. Ilmoitin heti että ei kiitos niin sitten alko mutta Lotta nämä tosi hyvä, sanoin että en silti tahdo niitä, mutta Lotta miksi ei?, sanoin että en nyt kiitos vain halua niitä tilata, mutta Lotta minun äiti sanoi kanssa että näm tosi hyvä, siinä vaiheessa sanoin että ihan sama vaikka sun äiti tykkäs minä en niitä halua, lopulta myyjä kyllä usko mutta aargg.

Tänään on pojan joulujuhlat eskarissa ja pitäis mennä nyt suihkuun kun tuo vauveli nukahti viimein.
 
 
 Custos : Se Nenä-Frida on taivaan lahja kaikille pikkulapsien äideille. Meidän Anetella oli flunssa tuossa 2 kk iässä ja meillä ainakin toimi ihan tosi hyvin. Ensin keittistippoja nessuun ja sit kunnon imut molemmista sieraimista. Aluks en meinannut uskoltaa imeä tarpeeksi voimakkaasti, mutta sitten rohkaistuin ja sain tosi hyvin nekun puhtaaks. Ja Anetteakin koko homma vaan nauratti. emoticon

Saatiin sit koko perhe nukkua aamuyöhön asti kunnolla, kun illalla juuri ennen nukkumaan menoa imas ensin röörit tyhjiks ja laitto sitten ilmankostuttimen neidin sängyn viereen.

Sillä pikkuniistäjällä ei tee yhtään mitään! Tai ainakaan meillä se ei toiminut. Eikä toi Fridakaan oo hinnalla pilattu. Makso muistaakseni jotain 11 € aptekissa.
 
Pakko tulla kommentoimaan tuota pikkuniistäjää emoticon
Meillä siis tällä hetkellä vain se täällä kotona ja oon käyttänyt sitä ihan vaan ottamaan ne satunnaiset kuivat tai kosteemmat"räkäpallerot" tuosta nenän suulta kun välillä oli hieman tukkosen(ehkä kuiva huoneilma teki tepposia?) olonen,ei kuitenkaan mitenkää flunssanen. siinä toimii oikein hyvin mun mielestä kun eihän se ylläkkään mihinkään. Kunnon flunssaan sitten tuo friida on varmasti parempi vaihtoehto. nyt on pakko mennä nukkumaan jotta jaksaa taas painaa. viikonloppuna on tulossa taas vieraita ja tällä kertaa taas yökylään saakka joten voipi olla että tämä mammatus on taas sunnuntaina aika väsy...

tällä foorumilla on muuten kiva ulkonäkö mutta muute en oikein tykkää tästä...Sais näkyä tummennettuna ne palstat minne on kirjotettu että tietäs minne aina kattoa... kun ei tajua "kääntää" sivua esim. tuonne treffipalstallekkaan emoticon
Jospa tämä tästä vielä parantus aikanaan!
 
Iltaa!

Eilen sitten hölmönä valvoin johonkin 12 asti ja olin aamulla ja koko pv:n tosi väsynyt! Tänään pitää yrittää saada uni Vauva-lehtien avulla! Ne on kyllä tuonut niin monesti mielenrauhan mulle :)
Vedän joka päivä edelleen makiaa, kohta tippuu hampaat.. Onneks Valtteri sitten tasottaa tilannetta, kun sille niitä vasta tulee (huono läppä) ;D

Lehtimyyjät: No toi unisen himomyyjä oli aika paha :D Pari kertaa sattunut mulle tollanen.

Niistäjä: Mulla se mennyt ihan tukkeeseen, vaikka putsaat aina kuumalla vedellä.. Mitenköhän sen sais taas puhtaaksi..

Ähh, pitää mennä!

Edit: Poika kääntyy selältä mahallee pikkuisen auttaessa :) Ihan sika söpön näkönen kun tönöttää masullaan kääntymisen jälkeen ilmeellä "Wow, mitä tapahtu?" Ja näyttää siinä masullaan jo niin isolta pojalta, että menin itekkii ihan herkistyksestä ja innostuksesta sekasin :D <3
Pitää hieman treenauttaa enemmän, kun vasta nyt oon sitä alkanut auttamaan sen kääntymisen kanssa.. Ja tykkää :)
 
Terrppa!

Kaika: juu niin mä kans tein ensin liivatteella sen pinnan ja se valu kaikki mun jääkaappia pitkin pois! Sit hyytelösokerilla uudelleen edellisen päälle eikä sekään tosiaan jähmettyny Että tiedä häntä.. Äiti ja veli yritti keskenänsä pähkäillä, mitä vois olla vialla, mut ei nekää keksiny...

Jepjep.. mut tänää oonki ollu sit silmät ristissä ja Edith oli kummitädillänsä hoidossa sen 4h, et saatiin viimesetki miehen asiat hoidettua kuntoon! Nyt ei oo niistä mitää stressiä! On ihan mahtava fiilis, ku viimeset 2vuotta ollaan saatu niistä stressaa nii paljo, et ihme ku en näytä joltai kuuskymppiseltä!
 
Iltoja...

Kaika: Meilläkin piti ihan oikeusteitse vetää elarit, kun ei pojan isä suostunut maksaa jne. Nythän tuli kelasta lappu että tammikuus elarimaksu nousee.

Menikö Purrin juhlat hyvin?

Mä olin tänään ystävän kaa joulu ostoksilla ja huh huh sitä menoo. En tykkää yhtää shoppailla sesonki aikoihin.
Onneks mies on laittamassa poikaa nukkumaan ja ite koitan saada neiti kitinää rauhottumaan.
Eilen mies kävi Aadan kaa neuvolassa ja 3kk iän kunniaksi sai rokotteet ja onneksi ei mitää tullut niistä.
 
Mammaliina: Juu meni ihan hyvinemoticon  Yllättävästi myös molemmat kakut syötiin melkeen loppuun ja tänää Edithin kummitäti sai sitten ne mitä jäljelle jäi :) Että nyt oon taas vuoden vanhempi ja mukamas viisaampi ;)

Sitten musta on tosi outoa, kun mun mummi ja kaveri sano eilen, et oon muka laihtunu ihan hirveesti täs parin viikon aikana, mut kun en mä ole! Puntari näyttää edelleenkin 2kg enempi ku mitä se oli ennen raskautta! Tosin kaveri huomautti, et mulla on haba kasvanu ;) ;)
 
Sunnuntaita!

Joulukiireet ilmeisesti kaikilla päällä :)

Oltiin eilen .Mathildan pikkuserkun ristiäisissä. Mathilda, joka itkee harvoin teki sitten temput. Oli kastetilaisuuden ajan hiljaa,oma itsensä, mutta sitten kun piti mennä kahville, niin alkoi karmean perinpohjainen parkuminen, mitä kesti varmaan tunnin. Tyttö taisi olla väsynyt, eikä omia vaunuja paikalla. Rauhottui vasta, kun lykkäsin turvakaukaloon ja autoon ja lähdin ajamaan. Siinä jäi sitten multa ristiäiset kokonaan väliin.

Perjaintaina jouduin käymään lääkärissä, kun oikea rinta oli pirun kipee, enkä saanut edes yöllä nukuttua. Alkava rintatulehdushan siellä lymyili ja tulehdusarvot oli koholla. Imetin sitten siitä rinnasta useammin ja hieroin varmaan tunnin lämpimässä suihkussa, auttoi ja meni ohi. Onneksi, kun olisi eilen pitänyt aloittaa antibioottikuuri, jos olisi ollut edelleen lämpöä.

Vaaveli: leikkimatolla selällä ollessaan keinuttelee kyljeltä toiselle ja muutaman kerran on ollut sellaisessa kiemurassa, että olisi jopa saattanut mahalleen kääntyä, mutta ei vielä kuitenkaan. Mahallaan hän ei kauheammin viihdy, kun turhautuu siihen, että ei pääse eteenpäin , eikä nää mitään. Jalat kun toimii, niin ne kippaa ylävartalon ja naaman vasten mattoa ja sitten tulee itku. Joka päivä kierittelen pikkuista varovasti leikkimatolla, kun yhdessä vauvaleikkikirjassa oli sellainen ohje, että 3kk ylöspäin se on sallittu leikki. Meillä ainakin tykätään, kun pääsee välillä selälleen ja välillä mahalleen, vaikkei vielä itse pääsekään.

Vellit: ollaan nyt maisteltu muutamia ruokalusikallisia velliä illassa. Vielä en oo uskaltanut enempää antaa tai pullosta. Unipätkät sellaisia 3-4h enimmillään. Mutta eikös niin, että ei se maidontuotantoon vaikuta, jos yhtenä iltana kokeilen velliä antaa?

Purrin innoittamna päätin, että kokeilen leipoa joulupäiväksi juustokakun.

Tänään meen ostaan joulukarkkiainekset. Päätin tehdä suklaasalamin (makkarannäköinen, suklaata sisältä) ja riisimurotryffeleitä, jos vaikka jaksaisi tehdä alkuviikosta, niin olisi kivat tarjottavat jouluksi.

Ainiin, mummu lupasi pikkuiselle joululahjaksi vauvauinnin! Aloitetaan nyt tammikuun 16. pv. Jännittää kovasti ja joulun jälkeen aletaan harjoitteleen sitten kotona, että laitetaan amme täyteen ja siellä sitten käännellään pikkuista eri asentoihin. Uimapuvut pitää vielä hommata sekä Mamille, että vauvalle ja niitä uimavaippoja tietty.

Nyt meen katsomaan josko nuo mun kullat alkaisi vähitellen heräilemään :)

Jännittävää lähestyvää joulua kaikille!
 
Terppa!

Oijoijoi.. kaveri sai tänää tyttövauvanemoticon Oli hurrrrjan söpö!

Jahas.. Edith yrittää potkii mun näppäimistöä pöydän alleemoticon ei vissii tykkää et äiti on koneella ;)

Hitsit tota lunta!! tuli vaakatasossa tos yhes vaiheessa! Ja tietty olin ulkona just sillon! Päätin tänää, etten mee enää pyhänä ovesta ulos, ku aina tulee lunta ihan hirveesti!!! Harmi va et jouluna oon lupautunu vanhemmille menee, mut saavat tulla hakemaan mut, jos keli on ihan hirvee!!

Ens viikko meneeki sit jouluvalmisteluissa.. eli kuusen kasaamista ja lahjojen metsästystä... panikoin jo valmiiks niitä kauppareissuja..
 
Heippa,

Ihan kohta on jo joulu emoticon
Viikonloppuna saatiin tehtyä laatikot, sillit ja suklaat lahjaks. Kinkku ostettiin tänään ja kalat on tilattu, enään on siis vain lisukkeet ja juomat kun pitää hankkia.
Mun äiti ja sisko tulee meille jo torstaina niin aaton voi ottaa oikeasti rauhallisesti, ei ole sitä inhottavaa lähtemisen tohinaa tai mitään muutakaa aikataulua.

Mun pitää mennä alkuviikosta itikseen vaihtamaan lahja jonka olin äidille ostanut. Kävin äidillä kyläilemässä ja näin saman vaatteen siellä roikkumassa, tosin todella hyvä että näin niin voi yrittää ostaa jotain mitä ei jo ole. 

Esikoisen jutuille sai taas niin nauraa viikonloppuna. Oltiin ajamassa espoonkeskuksen ohi ja siellä oli kirkon pihassa iso kuusi missä oli valot, se niitä siinä meille ihasteli ja totes että se kuusi on siellä pihassa missä hoidetaan naimiset. Yks oli kanssa kun mun nuorin sisko tuli kotiin (olin siis äidillä edelleen) poikaystävänsä kanssa ja kertoi että se jää yöks, poika siihen totes että ne sitten rakastelee, juttelee ja pussailee vaan. Oli muuten todella punasia ja järkyttyneitä teinejä kaks kappaletta emoticon  

eiköhän tästä pitäis häippästä nukkumaan että aamulla jaksaa taas.
 
Hei vaan!

Huh- onneksi arki alkaa taas- oli raskas viikonloppu rokotusten vuoksi. Takana jo, huoh.
Tänään olisi joulukuusen hakua, ruokaostosten listaamista ja haalarin haluaa vanhempi poika, joten ei se auta kuin mennä kaupoille.
Eilen sain osan lahjoista haettua- oli muuten "kiva" keli ajella- kieli keskellä suuta sai mennä, kun kaiken maailman ääliöitä oli taas tunkenut mun kanssa samaan aikaan liikenteeseen.

Mitenkäs muiden jouluvalmistelut edistyy? 
Muistetaan ottaa relasti ja ei uuvuta, jookos?
 
Takaisin
Top