Joulukuun Jodlaukset

Muksujen vahtimisesta selvitty ja kyllä mä uskoin että kaik menee hyvin. Isäntä siel päässä oli kyl aika epäilevä siitä, mutta turhaa epäili.
Kyllä näitä kolmee sai komentaa ja samalla pienillä ruotsinkielen sanoilla, kun ystäväni on suomenruotsalainen.

Ystävä sitten antoi mulle ja miehelle elokuvaliput ja isäntä heitti kuoharipullon vieläemoticon En kyllä olis mitää tarvinnut, kun ihan itse kerran ehdotin että kyllä me voidaan heidän muksuja katella,jos haluavat käydä jossakin, kun he eivät oikein saa mistää lapsenvahtii ikinä. Hädässä ystävä tunnetaanemoticon

Mutta nyt nukkumaan ja aamulla mies kömpii taas kotiin nukkumaan.
 
Meijän tytöt täytti pari päivää sitten jo neljä kuukautta, aika vilisee niin nopeesti, että pianhan on nää on pual vuotiaita.
Nyt alkaa näyttää taas paremmalta, tai yhden illan perusteella vaikea sanoa, mut toinen suostu nukuhtaan taas ihan ittekseen illalla sänkyyn emoticon Helpottaa, kun edes toinen palais tähän tapaan ja toista sitten joutuiski vielä sylissä nukuttamaan. Ja parvekepäikkärit onnistu eilen pitkän tauon jälkeen. Nyttekki mittari näyttää 16 astetta pakkasta ja parveke vaan 11, niin taitavat saada päikkärinsä taas siellä.

Pulauttelu: Olen koko ajan sanonut neuvolassa, että ei noi pulauttele, vaikka toinen pulautteleekin. Mut en kokenut sitä niin pahaks, että siitä tarttis mainita. Mut nyt se on niin pahentunut. Näyttää kyllä kasvavan, mutta kun pari tuntia syömisen jälkeenkin vielä rauhassa sitterissä istuessaan pulauttelee. Toivottavasti ei joudu mihinkään ikäviin tutkimuksiin. Onneks on 4 kk neuvola torstaina ja muistaakseni myös lääkäriaika myös niin pääsee puhumaan tosta. Viimeks se täti neuvo antamaan jotain maidonsakeuttajaa apteekista, mutta siitä tuli niin kamala ummetus, että sitä en suostu enää kokeilemaan.

Ens viikolla tarttis sit ostaa 6 joululahjaa ja 1 synttärilahja muiden lapsukaisille. Ja järjestää tietty kaikki asiat kuntoon ennen matkaa. Mitähän kaikkea sinnekin noille lapsille mukaan tarvii??

Ja tukanlahdöstä vielä: kyllä mullakin lähtee ihan törkeesti, mut onneks parturi sano, et on paksu vielä :D Mutta kyllä lähtee mieheltäkin ihan hirveesti, onkohan nyt joku tukanlähtöaika
 
Huomenta!
Pikkujouluista selvitty ja hauskaa oli, kaks siideriäkin oikein jaksoin juoda.
Kun klo löi kakstoista niin tää mamma lähti kotiin nukkumaan ja muut jatko
juoruamista :)

Kaika: juu isännys siis yleensä kun on sovittu että mä meen, ja hän jää kotiin
lasten kanssa(ennen siis vain esikoisen kanssa ja nyt oli ekaa kertaa kotona
pojan syntymän jälkeen yksin illan/yön lasten kanssa) niin hän lähtee kuitenkin
johonkin illanviettoon ja hommaa amman. Mutta nyt hän oli koko illan/yön ihan
 kiltisti kotona ja hoiti yö syötöt vaikka tulinkin kotiin aikaisin ja minä sain nukkua.
nyt on taas tyytyväinen mieli kun voi mieheen luottaa paremmin emoticon

Nyt valmistaudun sunnuntain viettoon lasten kanssa...



 
Kirsikka: Hyvä homma, että siellä on menny putkeen!

Tiko: Onnittelut sinnekkin onnistuneesta illasta!

Mä olen tänään ollu pojan kans pelaamassa lätkää aamusta (fudistreenit peruttu) ja ai manteli, että oli hauskaa- olin ihan loppu pelin jälkeen.
Siihen päälle kuuma suihku ja nyt pitsaa tilaamaan.
Vauveli voi mainiosti- nukkui yön läpi ja taisin ekan syötön tehdä klo 5.30 ja uudestaan klo 8.00 ennen peläämaan lähtemistä. Tyttö heräsi sitten klo 10.30 (meni nukkumaan 21.)
Mutta nyt taas syöttöhommat kutsuu- palataan!
 
Heissan!

Jepjep, meillä oltais menty yö ilman syöttöjä tonne 06 asti, mutta ku neidillä on toi nuha, niin heräs puolentoist tunnin välein itkee, ku ei meinaa saada henkee Siinä sit yrittettii lohduttaa pientä.. Mut sitä yllätyin, ettei ruoka meinannu kelvata ollenkaan ennen ku tosiaan vasta kuuden pinnassa aamulla ja sillonki vaa tissi.. et liekö ollu enempi lohtua ku nälkäänsä... tiedä häntä. Onneks toi nenä alkaa olee jo parempi, eikä tyttö hohkaa kuumuuttakaan enää, että ilmeisesti rokotuksen nostama kuume on kadonnu.

 
apuaaaaaaaaa!

eihän tätä enää osaa käyttää? pitää vissiin ajankans perehtyä---

piski veti likan viimesenki tutin, nyt tarvii kokoajan heilutella sylis, tuttiviekkarit. saa nähdä miten yö menee. kaikenlisäks kipeenä enkä tiä mitä tekisin oon niin täynnä julkista terveydenhuoltoo, voikun olisi vara mennä yksityiselle.

kiinteet: meil alotettiin porkkana muutama päivä sit, vielä irvistellen hoituu syömingit

vierastaakos muut pienokaiset jo? meiä likka 3kkn iäs alotti ja eilenki mummille kauheet huudot ja ihan paniikis.. jaahas, kutsu käy
 
Tää on taas näitä päiviä,etä pitäs lailla kieltää..tai siis tuo viime yö! Jätkä heräs taas 2 tunnin välein, mutta nyt oli nenä tukossa, johtuen siittä etten eilen pessyt pyykkiä,jota olisin voinu kuivattaa makkarissa... Näin siis meillä emoticon
Tässä taas koittanu pitää rytmiä yllä pojalla, kauheen vaikeeta välillä kun tuntuu olevan nyt kädet täynnä kaikkea mahdollista. Yritänköhän liikaa?
Meinaan kun olin ajatellut laittavani Joulun kotiin (eli verhot,ym.härdellit) enne  kun mies tulee kotiin ens viikolla, että sitten ei ole kuin leipomiset (mies tykkää siittä) ja loput lahjat + ruokashoppailut, ennen Joulua. Sais mieskin levätä välillä...
Tänään en ole ehtinyt mitään muuta tekemään, kuin kirjottamaan Joulukortit ja paketoimaan muutoman paketin. Kaiken perushärdellin lisäksi...Ja mä olen aivan lopen uupunut emoticon Viime yö verotti ihan tuskallisen paljon. *Huoks* Tänään on pakko mennä nukkumaan samaan aikaan pojan kanssa, tai ei hyvää heilu huomenna.

Mutta onneksi enään ens viikko, ja sitten ukkokin on kotona joulun alusviikon ja välipäivät (= eli mäkin saan lomailla.)
Njam,njam...maistuu juu kylmänäkin tämä possun file, Lohkopotut ja vihannekset öljyssä paistettuna. emoticon Aamulla join 2 kertaa kylmää kahvia...enkä siltikään ole yhtään kaunistunu. HE! (kuiva)

Jännä: Kyllä sä tämän opit... Mikäs siellä pientä vaivaa? Miten niin ei paikallinen auta? *Murisen Lujaa*

Nii, tuo kakkonen sanoi eilen että: "Iskä kyllä pyörtyy, kun tulee kotiin ja näkee kuinka Joulusta meillä on."  Tuo pieni mies on saanu musta Jouluhöperön..
Ja sieltä siten herättiin.. sou mast kou oon (sit semmonen kielellä irvistys,kunnen osaa enklanttia)emoticon

 
moikka,
harmi kun on taas luvattu pitkään kovia pakkasia kun ei oikein viitti lähtee ulkoileen kun lähentelee -20 Hieman vaan käy päivät tylsäks jos monta päivää on sisällä.

kiinteet:
Me kans todettiin et maitoo alkaa meneen niin hirvee määrä ja sillä vaan venytetään mahalaukkua ja kohta ei oikeesti riitä mikään nii et päätettiin alottaa jo tututteleen makuun. meillä poika siis nyt 3kk 1vk. Ollaan nyt annettu ensin päivällä perunaporkkana velliä maitoon sekotettuna ja nyt menee jo ihan velliä 120ml. Tein jo valmiiks pakkaseen pokkanaa ja päärynää soseeks ja sit ku noi meidän ostamat vellit loppuu nii aletaan maisteleen niitä.

Hyvin on ainaki toi velli maistunu et jos vaik pääsis vähän makuun ja menis ne äitinkin tekemät mössät sit paremmin :) Oon anatanu sit lisäks viel luumusosetta ettei vaan menis maha kovalle. Hiemanko meillä on ollu hauskaa kattella pojan ilmeitä. Neuvolassakin sanovat ettei siitä lusikallisesta mee mahaan kun ihan pieni osa mut kyllä meidän pikkumies veti ihan kaiken :D

vierastaminen: meillä ei varsinaisesti vierasteta vielä mut kun tulee uus ihminen nii menee tosi hiljaseks ja kattoo vaan äitiä.

mukavaa päivää kaikille!!
 
tana mikä aamu!!!!
Poika on ollu ku mikä! Kaikki mitä oon tehny on selkeesti ollu ihan väärä juttu, Nyt sain petiin sen ja juoksin tänne kiroamaan :)...kele!

Meillon lahjat paketeerattu. Näperreltiin ukkosen kanssa yötämyöten.
Ajateltiin että luonnonmukaisia ollaan tänävuonna ja vuorattiin kaikki sanomalehtiin ja nätti naru päälle :) Tuli hianoja!
Vielä kaksi lahjaa on postissa tulossa ja esikoiselle joku peli tarttee käydä hakemassa. Ajattelin Twisteriä, sais mammakin "joogattua" samalla Xb!

Tänään vaihdetaan olkkariin kuusenmentävä järjestys ja haetaan puu jo ehkä tällä viikolla. Me haetaan se tälläin ajoissa kun ollaan kaikki joulupyhät reissussa, näin saadaan rauhassa nauttia kuusesta vaikkei sen ympärillä tanssitakkaan jouluaattona :)

Piia mä kanssa odottelen että koska painan peruutus nappia, jotenkin mun aivoille se on loogisemmassa kohdassa ja aina joudun ajatuksen kanssa painamaan oikeaa.

Kaika Lätkää!!!käheetä!!! Mä kans haluun! ...*kipittää luistimia terotukseen*

On vauvoilla näköjään lenssua liikkeellä, Otavalla on pikkasen tukkonen nenä mut ei mikään räkätapaus. Viimeyönä kuorsas, Voitteks kuvitella semmosta pientä hentoa kuorsaamista, ihankuin pikkuoravat olis röhkiny

No mut nyt hetki ihan vaan soffal teekupin ja filtin kanssa...
 
Tadaa, eka lahja ostettu!

Ja itselleni ostin piikkimaton- tänään testaan. Jännää!
Sitten ostin uuden paistinpannun ja uudet tutit tytölle.

Mä mahdun mukaan naisten lätkäjoukkueeseen ja jos vaan treeniaika sopii mulle- aloitan OMAN harrastuksen vuodenvaihteen jälkeen. NIIIIIN SIIIIISTIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mä olen ens viikonlopun iiiihan yksin, kun pojat menevät isällensä ja mies lähtee koko viikonlopuksi mieron tielle. 
Olin ekaksi ihan ihkana, että jee- saadaan olla kahdestaan, mutta sitten muistin, että tyttöhän saa rokotukset perjantaina 3 kk tarkastuksessa ja siitä se itku ja kipuilu sitten alkaa 
Mutta olimme jo miehen kanssa sopineet menosta, että ei auta ku mun kestää ittekseni. Ei viitsi mihinkään edes lähteä, jos toinen ihan super kipeenä.
Sanoin kyllä miehelle, että kun sunnuntaina palautuu kotiin, ei parane olla krapulassa, väsynyt tai muuten vaan selittämässä, kuinka mahtavaa on ollu poikain kanssa- saattaa tää äiti olla aika loppu.


: Mikä mahtava ajatus kääriä lahjat sanomalehteen!

Mutta nyt täytyy pian alkaa ottamaan koululaista vastaan- on meinaa taas jääny matkalle leikkimään PRKL.
 

Heissan kaikille! Tuli painettua peruuta nappulaa kun piti painaa lähetä, kiva! Meillä oli tänään neuvola, paino 4970kg ja 60.3. Ei tahdo paino kunnolla lähteä nouseen, olemme pahasti miinuksella. 

meillä on lääkäri aika torstaina.

Vanessa on ollut todella itkuinen, valvotti koko yön ja päiväkin on mennyt huutaen, sain sen vihdoin nukahtamaan, toivottavasti saa vähän nukuttua, on paremmalla tuulella. Saa nähdä onko kipeäksi tulossa. Neuvolassa eivät uskaltaneet piikkejä pistää, säästetään torstaille. Katsellaan sitten missä mennään. 

Aloin tänään antaan velliä, jos auttaisi kasvamisessa.

Olen melkein saanut jouluostokset tehtyä. En tykkää viimeisenä viikkona kaupassa käydä kuin vain jos on pakko, siellä on liikaa ihmisiä, saa paniikkikohtauksen jo ajatuksesta.

Vielä pitäisi saada jouluvalot laitettua ja kuusi haettua kellarista.

Joulun aika itsessään on ihanaa aikaa, saa rauhoittua ja vain nauttia perheen kesken.

 
ILTAA!
Tänään oli 3 kk neuvola ja poika 65 cm ja painoa 8335 g :) Olin ihan varma, että painais jo uuteen vuoteen mennessä 10 kg :D

Imettäminen: Vielä mennään täysimetyksellä, parina iltana antanut maistaa korviketta.. Mutta niin, tuo poika alkanut keksimään leikkejä imetyksen aikana eli ensin imee hetken tissiä, sitten katsoo minuun ja alkaa jutella ja sitten taas tissiä - juttelua :D Mietin s
syökö se kohta en ollenkaan, kun suu vaan käy :DD

Apua, aika menee niin nopsaa taas!

Me saatiin tänään piikit ja toiv. ei tuu kuumetta! Nyt pitää mennä, palasin oikeastaan vaan katsomaan ovatko saaneet tämän pelittämään! Öitä!

 
Heissan!

Saatiin hyviä uutisia miehelle!!! Vitsit! Meiä joulusta tuleeki ihan oikeesti hyvä eikä mikää "ärripurri tätä Suomea jäkätijäkätijäk!"

Edithki alkaa olee parempi On se edellee vähä tukkonen, mut ei enää nii pahasti Vielä ku saisin ton unirytmin pelittää oikein, ni ois suorastaan täydelliseltä vaikuttava elämä tällä hetkellä!

Mut nyt meen heittää tytön kylpyyn, et ehdin kattoo Rillit Huurussa
 
Yö kukkujana täällä, ja nukkumassa pitäis olla jo kovaa vauhtia. Huomenna rankka päivä shoppailun merkeissä. En oikeesti tykkää mennä kaupoille tämmöiseen ryysis aikaan,kun kaikki tunkee suuhun asti, ja mitään ei voi rauhassa katsella...

Esikoiseni se keitteli tänään kaffit kamuilleen, juu, P****le!Ei laittanut suodatinosaa kunnolla kiinni, joten tiedätte varmana missä ne kahvit oli!! Mulla poika sylissä, kun kätisi nälkäänsä ja isolla herralla ei tuntunu raksuttavan mitään, katseli vaan,että "oho". Lähellä oli etten tehnyt jotain todella tuhmaa..MUR!

Ja päivällä meinasin viskoa lautaset päin seinää...Totesin vaan,että "jos viskon nää p***aks seinille, niin eipä tarvi mun niitä tiskata enään koskaan." Niin,ei mulla ole vieläkään sitä astianpesukonetta.

Mitäs vielä Vali-Valin....
Toi peruuta nappi on VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA!!! emoticon

Nyt mä menen nukkumaan, kiitti että sain purkaa tänne kiukkuni ihunat mutsit emoticon
 
Hoomenta!
Meillon kuusi!!!!!

Pallot laitettiin eilen, tänään pitää käydä shoppaamassa vähän nauhaa ja askarteluvehkeitä. Meillä perinteisesti askarrellaan jokavuosi uusi tähti muksujen kanssa. Viimevuoden tähti jäi teilleen mut tarkotus olisi säästää kaikki tähdet vuosien varrelta. Jotain koristeita myöskin aletaan nyt keräilemään niin sitten esim 30vee päästä on ihanan tunnelmallinen joulupuu. Joka joulusta joku muisto!

Otava nukkuikin kivasti sitten iltapäivän niin sain ihan itse touhuttua olkkariin uuden järjestyksen. Kirjahyllyt yms sain helposti, mutta sitten meillä on vaarivainaan tekemä patsas joka painaa rutosti. Millikerrallaan sain eteenpäin, nyt kivat viivat parketissa...
Ja takareidet maitohapoilla...?

Hih!! Muutkin siis kiroaa peruutus nappia!!! Ehkä tuohon tottuu, mutta voi kele sitä päivää kun novellini katoaa pikseliviidakkoon!!!!!

Synnytys! Mitkä fiilikset nyt ajanpäästä? Oli sitten hyvä tahi huono kokemus niin miltä nyt tuntuu? Mä oon jotenkin alkanu miettimään sitä ja periaatteessa ihan kiva fiilis, ei niin kiva kuin ekasta mut ei pahakaan. Mut Sillain jäi paha maku suuhun etten haluais kyl enään mennä s.saliin... mikä tietty sotii mun kolmannen lapsen tulon kanssa pahasti...
Mut sitten itse raskautta mulla on ikävä! Vaik ihan hirvee raskaus olikin. Kaikkine huonoineenkin niin voisin ottaa uusiksi XD!

Milamariaa huh sun vauvaa!!!!! Ootko sä ite "isokokonen", meinaan pitkä? Entä kui vauvan isä? Tuleeko toi kasvu geeneissä? ISOT aploodit että ihan tissillä kasvaa noinkin hianosti!!!

Jouskari Todellakin! Ihan mahtavaa aikaa! Jotenkin kaikkia läheisiä ihmisiä rakastaa enemmän ja arvostaa tätä perheihanuutta vaikka pannuun välillä ottaakin...ja pahasti

Kaika Parhautta!!!! Lätkämisu siellä! Kuinka sä sinne joukkueeseen keksit?

Purri NOH!?!?! mitä uutisia????

Mamma murrrr teinejä! Saitkos yhtään paremmin nukuttua?

Tää täsä! mo!
Ps. myin eilen raskaustamineeni 50.-  ---> shoppaileen!!!!
 

Huomenta kaikille! Edellis yönä ei nukuttu, mutta nyt kun alotettiin vellin syönti, niin nukkui kymmenestä seitsemään aamulla, ennenkuin tuli nälkä. Sai itsekin nukuttua ja olo on aivan erilainen. Ehkä sille ei täysin tuo äidin maito riitä. 

No ei haittaa. Vielä pitäisi viimeiset jouluostokset hoitaa ja pääsee sit ottaa vain lungisti.

 
Heijjj....ei ole hetkeen täällä tullut käytyäkään kun ei avannut keskusteluita ollenkaan....ja oli kyllä kamalaaemoticon joka päivä oli kuitenkin pakko käydä kokeilemassa.

Synnytys: Tuota noin ...Omalla tavallaan en tahtois edelleenkään muistaa tuota ensimmäistä kahta vuorokautta, mutta muuten sitten taas sairaalaaika alkaa tuntua niin helpolta. Edelleen on olo ettei toista koskaan tule,en oikeastaan kaipaa sitä raskauttakaan ollenkaan.... Tähän asiaan toki voi vaikuttaa se millaisena nykyään itseni koen, ja miten se raskaus miunn vaikutti....
Mutta joka tapauksessa, edelleen olen sitä mieltä ettei toista tule, ellei miehet jo pysty siihen mennessä kantamaan.

Joulu... Ei kiinnosta ei....toki olen miehelle ja parille muulle pienet lahjat hommannut, mutta ei tosiaan jaksa kiinnostaa se kammottava vouhotus mitä esim. anoppi pitää yllä kun suttui siitä ettei mennä aattona hänen luokseen vaan päätettiin pitää ensimmäinen kunnon perheaatto.emoticon

Noi hymiöt...mistä tuota hevimiestäkin löytyy, miulta ei sellasia löydy????emoticon

Lennistä...Kotiuduttiin miun äitin luota ja nyt yöt on menneet ihan päin helvettiä....herra herää monta kertaa, kitisee ne välit...meinas kyllä eilen kiehahtaa ja pahasti....

Mutta kaikesta huolimatta, Lenni on nykyään ihan hurja naurumies...jatkuvasti pitäis olla naurattamassa ja höpöttämässä.  Kääntynyt nyt muutamia kertoja mahalta selälleen, mutta aina ei vaan jaksa :D
 
Toi peruuta nappi on kyllä niin huonossa paikassa :D Eilen jo painoin sitä ensin, ihme että viesti tuli perille!
Plussa on kyllä tää, että kirjoittaessa näkee muiden viestit!

Meille ei ainakaan vielä tullut piikityksistä mitään kuumetta, eilen oli vähän lämpöä muttei kuumeeseen asti kohonnut.
Yöllä taisi poikaa jomotella pistokohtiin kun heräili useasti mutta nukkui sitten onneksi puol ysiin!

Synnytys: Ihan ok, mutta taisin kyllä jännittää vähän liikaa sitä tulevaa kipua.. Muuten jäi hyvät fiilikset! :) Tällä hetkellä tuntuu, että synnytys olisi kaaaukana kaaaukana ajallisesti, vaikka eihän siintä ole kuin 3 kk:ta? :D

Purri: Paranemisia pikkuiselle!

Vierastaminen: Vähän vierasti siskoani ja isovanhempia mutta nyt taas alkanut heille juttelemaan ja nauramaan niin, että unohtuu koko äipän olemassaolo ;D

Vellistä: Syötättekö niitä 4 kk vellejä? Kokeilen nyt tässä joku ilta mitä jäbä tuumaa, kun pisimmät unet on 3-6 h yössä..

Pulleropallero: Exä on melkein 2 m pitkä ja ite oon 170 ja tällanen voimakasrakenteinen niin.. :D Kummaa ajatella, että kaverin 1 v poika ei vieläkään paina tota määrää, mutta se onkin niin sirpakka poju :D

Juups, ois ollu kiva lukea enemmän muitten juttuja mutta taas se on mentävä!
 
Synnytys: Mulla on jääny kyll oikeenkin mukava mielikuva synnytyksestä ja koko raskaudesta yleensäkin :) Hivenen on ikävä raskaana olemista.. kuitenkaan tarkoitus ei ole ihan lähiaikoina hankkiutua takas siihe tilaan, mutta joskus vielä ;D

Mutta vielä tuosta itse synnytyksestä(ei sitä kipua kuitenkaan :P) ja sairaalassaolosta... Mulla on välissä "ikävä" myös nuita hetkiä..joo-o itse synnytystäkin, mutta enempi kuiten sitä sairaalassaoloa emoticon :DD Minen ymmärrä, olenkohan ihan kahjo emoticon Toki oli mukava päästä sieltä kotiinkin! Ja kyllä tämä kotona olo sairaalassa olon voittaa sata nolla, älkää ymmärtäkö väärin emoticon  Mutta jotenkin on sinnekki ikävä.. Mulla oli tosi mukavat huonekaverit ja kaikki hoitajatki olivat mielestäni niin ihania :) Ja kätilöni, aivan SUPER ihana, vaikka muista ei ole kokemusta, mutta silti voin nuin häntä ylistää :) Mulla vain jäi niin positiivinen kuva kaikesta.. :)


Vellit: Juu täällä ainakin niitä 4 kk vellejä tarjoillaan, maissivelliä viel tähän asti vedelty lantrattuna, vois kokeilla kohta peruna-porkkanavelliäkin. Annatteko jo ihan pelkkää velliä vain lantraattako korvikkeeseen? Ja jos pelkkää velliä nii pitääkö olla joku velitutti vai tuleeko sitä ookoosti normi pullotutista??

Jahast, kutsu käviemoticon
 
Takaisin
Top