Itse olen ymmärtänyt että julkisella saa kromosomitutkimuksen vain jos on joku todettu translokaatio/muu periytyvä sairaus. Eli sellainen pitäisi varmaan todeta ensin. Musta voisi olla hyödyllistä kontaktoida tuota lääkäriä, joka kommentoi tuota että onko tehty kromosomitutkimusta, jos hän voisi olla se joka sellaisen lähetteen tekee.
Toi on kyllä harmi, ettei julkisella saa mitään välitietoa. Ja monesti julkisella pakastellaan eri ikäisiä alkioita senkin vuoksi, ettei mene siirtopäivä hukkaan viikonlopun takia, että jopa hassua että teillä kaikki kasvatellaan suoraan blastoiksi. Koska ihan hyvin olisi voinut siirtää vaikka nuoremman alkion viime viikolla. Blastoissa toki on se ero että niissä on korkeampi raskaus ja onnistumisprosentti, koska on jo kasvatettu "huonot" alkiot pois. Mutta osa lääkäreistä on kuitenkin sitä mieltä että alkion oikea paikka kasvaa on kohtu ja aina ei voi tietää josko maljalla joku kuukahtaa, mutta olisi onnistunut kohdussa. Mutta kokonaisuusluvuissa blastoilla onnistutaan paremmin.
Me ollaan alusta saakka oltu yksityisellä mun iän vuoksi, niin testaus tuntui meille tarpeelliselta ekan IVF:n jälkeen, mistä 8 kolmipäiväistä alkiota mutta vain yksi blasto, siitä raskaus mutta kkm. Mun ikä oli tässä kohtaa selkeä vaikuttava tekijä jonka vuoksi haluttiin alkiodiagnostiikka. Toki myöhemmin meistä mitattiin myös meidän omat kromosomit translokaatioiden varalta, mutta niitä ei ollut.
Kyllä tuo kato on normaalia. Miten se menee per hoitokerta voi olla erilaista. Tää on ehkä hyvä ketju, niin saa kuvaa miten kirjavasti voi mennä eri kerroilla samalla ihmiselläkin.
Hei :) Jos teille on tehty ivf niin minkälaisia keräystuloksia olette saaneet? Lähinnä kiinnostaa kuinka monta munasolua on kerätty ja kuinka monta niistä on hedelmöittynyt ja kehittynyt blastoiksi?
forum.vau.fi
Toivotaan että saatte parempia uutisia kasvattelusta tällä kertaa