Moi! Oon satunnaisesti käynyt lukemassa täällä teidän hoidoistanne, mutta nyt haluan liittyä mukaan keskusteluun.
Meillä tilanne se, että miehestä johtuva lapsettomuus (ei eläviä siittiöitä siemennesteessä —> kivesbiopsia elokuu 2019 —> siittiöt Taysin pakkaseen) ja yksi onnistunut ICSI takana vuodelta 2019. Poika syntyi elokuussa 2020. Siinä hoitokierrossa saatiin punktiossa 4 munasolua, jotka kaikki hedelmöittyi. Yksi siirrettiin tuorealkiona ja loput kuolivat jatkoviljelyssä. Silloin mun Gonal-f annos oli 150 IU (nostettiin 225 IU huonon vasteen takia), Fyremadel jarruna, Ovitrelle irrotukseen, Terolut ja Gonapeptyl tukena. Uskomaton onni, että siitä yhdestä hoitokierrosta saatiin vauva syliin.
Nyt elokuussa oltiin taas yhteydessä Taysiin ja lokakuussa starttasi uusi hoitokierto. Mulla ikää nyt 32 ja edellisen kerran vähäisen follikkelimäärän vuoksi Gonal-f oli nyt 300 IU, Fyremadel jarruna, Ovitrelle irrotukseen, Cyclogest ja Gonapeptyl tukena. Viime viikon ke oli punktio, josta 9 munasolua. Äsken käytiin tuorealkion siirrossa (5-päiväinen) ja saatiin kuulla, että yksi meni pakkaseen, muut eivät menestyneet. Nyt siis jännityksellä odotetaan, mitä raskaustesti näyttää parin viikon päästä. Toivon yhtä hyvää, kuin edelliselläkin kerralla, mutta realiteetit on mielessä. Oon tänä syksynä bongaillut paljon artikkeleita yms. keskenmenoista… Toivotaan kuitenkin parasta. Ei oo myöskään jäänyt hoitojen aikana epäselväksi, että ikää alkaa olla..
Onnentoivotukset kaikille teille! Niin kauan kun ei tiedetä miten käy, oletetaan että hyvin.