IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Toivotaan et laatu korvaa määrän👌 eikös näis hommeleis monesti näin oo ollu😊 ja punktiossakin sit tullu odotettua parempi saalis.
Tätä tosiaan toivotaan! 🤞Toki myös sitä, että tykkäävät siittiöiden kanssa tehdä hyvää yhteistyötä! 😅

Ja onpas kyllä jännä @Kumma , että eivät oo mitään väliaikatietoja kerrottu punktion jälkeen! 🤯 Mun mielestä tänään mulle sanoivat, että perjantaina kun on punktio, niin lauantainakin kyllä soittavat, onko hedelmöittyneitä munasoluja jatkamassa kehittymistä..

Miten sulla muuten @Kumma meni viikonloppu noin niinku fyysisesti punktion jälkeen?
Tässä pohdiskelen, millä todennäköisyydellä pystyisin sunnuntaina töihin, vaikka saikkua kirjoittaisivatkin maanantaille. Hyperiin kun tuskin on suurta riskiä 😅

Toivottavasti tulee alkioita siirtoon ja pakkaseen! Oliko sulla lyhyt kaava? Pidemmällä kaavalla saadaan todennäköisesti parempi tulos, että jos tästä ei nappaa, niin toivottavasti seuraavaks sillä.
Jep, lyhyt kaava oli nyt kokeilussa.
Ei vielä mietitty seuraavaa kaavaa, katotaan ensin että kuinka tässä käy.
Mulle on tosiaan joka ultrakerralla sanottu, että munasarjoissa näkyy tosi hyvät reservit, mutta juuri tällä lääkityksellä ja juuri tässä kierrossa tulos ei nyt vaan ollut kovin hyvä.

Ehkä seuraavakin mennään lyhyellä kaavalla, mutta heti alkuun isommilla annoksilla tai sit se pitkä kaava. Saa nyt nähdä. 🤷‍♀️

Miten sulla muuten @Kumma meni viikonloppu noin niinku fyysisesti punktion jälkeen?
Tässä pohdiskelen, millä todennäköisyydellä pystyisin sunnuntaina töihin, vaikka saikkua kirjoittaisivatkin maanantaille. Hyperiin kun tuskin on suurta riskiä 😅
Mulla meni tosi hyvin, olisin ollut seuraavana päivänä jo ihan työkuntoinen, ja yhtään kipulääkettä en toimenpiteen jälkeen oo tarvinnut. Jossain alavatsalla tuntui viikonloppuna (ja tuntuu vieläkin vähän) arkuutta vatsaa jännitellessä, mutta en osaa oikein paikantaa missä, eikä se toisaalta oikein menoakaan haittaa.

Mä olin varautunut että olisin ihan rikki, mutta päikkärien jälkeen kävin itseasiassa heti perjantaina illalla kävelemässä ja lauantaina kattomassa Mestareiden keikkaa Turussa, kun olo oli hyvä. Kuinka vaikea sitä onkaan tanssia pomppimatta ja tekemättä kiertoliikkeitä, kun ne oli erikseen kielletty. 🤣

Moi! Oon satunnaisesti käynyt lukemassa täällä teidän hoidoistanne, mutta nyt haluan liittyä mukaan keskusteluun. 😊 Meillä tilanne se, että miehestä johtuva lapsettomuus (ei eläviä siittiöitä siemennesteessä —> kivesbiopsia elokuu 2019 —> siittiöt Taysin pakkaseen) ja yksi onnistunut ICSI takana vuodelta 2019. Poika syntyi elokuussa 2020. Siinä hoitokierrossa saatiin punktiossa 4 munasolua, jotka kaikki hedelmöittyi. Yksi siirrettiin tuorealkiona ja loput kuolivat jatkoviljelyssä. Silloin mun Gonal-f annos oli 150 IU (nostettiin 225 IU huonon vasteen takia), Fyremadel jarruna, Ovitrelle irrotukseen, Terolut ja Gonapeptyl tukena. Uskomaton onni, että siitä yhdestä hoitokierrosta saatiin vauva syliin. 🧡

Nyt elokuussa oltiin taas yhteydessä Taysiin ja lokakuussa starttasi uusi hoitokierto. Mulla ikää nyt 32 ja edellisen kerran vähäisen follikkelimäärän vuoksi Gonal-f oli nyt 300 IU, Fyremadel jarruna, Ovitrelle irrotukseen, Cyclogest ja Gonapeptyl tukena. Viime viikon ke oli punktio, josta 9 munasolua. Äsken käytiin tuorealkion siirrossa (5-päiväinen) ja saatiin kuulla, että yksi meni pakkaseen, muut eivät menestyneet. Nyt siis jännityksellä odotetaan, mitä raskaustesti näyttää parin viikon päästä. Toivon yhtä hyvää, kuin edelliselläkin kerralla, mutta realiteetit on mielessä. Oon tänä syksynä bongaillut paljon artikkeleita yms. keskenmenoista… Toivotaan kuitenkin parasta. Ei oo myöskään jäänyt hoitojen aikana epäselväksi, että ikää alkaa olla.. 😬

Onnentoivotukset kaikille teille! Niin kauan kun ei tiedetä miten käy, oletetaan että hyvin. 👍🏻

Moi! Oon satunnaisesti käynyt lukemassa täällä teidän hoidoistanne, mutta nyt haluan liittyä mukaan keskusteluun. 😊 Meillä tilanne se, että miehestä johtuva lapsettomuus (ei eläviä siittiöitä siemennesteessä —> kivesbiopsia elokuu 2019 —> siittiöt Taysin pakkaseen) ja yksi onnistunut ICSI takana vuodelta 2019. Poika syntyi elokuussa 2020. Siinä hoitokierrossa saatiin punktiossa 4 munasolua, jotka kaikki hedelmöittyi. Yksi siirrettiin tuorealkiona ja loput kuolivat jatkoviljelyssä. Silloin mun Gonal-f annos oli 150 IU (nostettiin 225 IU huonon vasteen takia), Fyremadel jarruna, Ovitrelle irrotukseen, Terolut ja Gonapeptyl tukena. Uskomaton onni, että siitä yhdestä hoitokierrosta saatiin vauva syliin. 🧡

Nyt elokuussa oltiin taas yhteydessä Taysiin ja lokakuussa starttasi uusi hoitokierto. Mulla ikää nyt 32 ja edellisen kerran vähäisen follikkelimäärän vuoksi Gonal-f oli nyt 300 IU, Fyremadel jarruna, Ovitrelle irrotukseen, Cyclogest ja Gonapeptyl tukena. Viime viikon ke oli punktio, josta 9 munasolua. Äsken käytiin tuorealkion siirrossa (5-päiväinen) ja saatiin kuulla, että yksi meni pakkaseen, muut eivät menestyneet. Nyt siis jännityksellä odotetaan, mitä raskaustesti näyttää parin viikon päästä. Toivon yhtä hyvää, kuin edelliselläkin kerralla, mutta realiteetit on mielessä. Oon tänä syksynä bongaillut paljon artikkeleita yms. keskenmenoista… Toivotaan kuitenkin parasta. Ei oo myöskään jäänyt hoitojen aikana epäselväksi, että ikää alkaa olla.. 😬

Onnentoivotukset kaikille teille! Niin kauan kun ei tiedetä miten käy, oletetaan että hyvin. 👍🏻
Kiva kun liityit mukaan niin saadaan jännittää yhdessä! Hiukan oot mua ja @Harmi89 edellä. Pidän sullekin peukkuja! :thumbs-up::thumbs-up:

Mä oon 31 (vielä hetken) ja mulle on joka kerta sanottu, että oon niin nuori vielä, että ei hätää. Aika kummaa, että sulle on tullut päinvastainen kuva.

@Kumma missä olittekaan hoidossa? On kyllä ikävää, ettei anneta mitään tietoa. Toki julkisella rajalliset resurssit. Yksityisellä lukemani perusteella ilmoittelevat melko tiuhaankin alkioiden tilanteesta.

@

Tervetuloa ja toivotan plussaa sinne!😍 millanen kokemus sulla Taysista? Meillä pitäs tammikuussa alkaa siellä Ivf. Oonko ymmärtänyt väärin vai tehdäänkö Taysissa nykyään jopa lauantaisin siirtoja vai oonko lukenu omiani?

@Juliet92 ollaan HUSilla ja jostain ohjeista löysin, että viimeistään kuuden päivän sisään päivittävät tilanteen, eiköhän se siis viimeistään siirrossa/siirtoaamuna saada kuulla. Soittavat kuulemma sitten, jos alkioille käy huonosti, joten kaipa myös hiljaisuus lupaa hyvää, että vielä siellä joku on elossa.

Aivan niin kuin illililli sanoi: niin kauan kun ei tiedetä miten käy, oletetaan että hyvin. Taidan ottaa tuon mun mantraksi seuraavalle parille viikolle.

Monta kertaa eka hoitokierto on se, missä nähdään vaste lääkkeille jne., toki itseänikin aikoinaan harmitti kun eka hoitokierros ei tuonut toivottua tulosta. Mullakin ultrissa näkyi ennen hoitoja ihan ok määrä folleja, mutta ekassa hoidossa saatiin vain muutama hassu kypsä munasolu, koska solut olivat kasvaneet epätasaisesti. Lopulta saatiin vain yksi alkio, josta raskaus ei lähtenyt käyntiin.

Toiseen hoitoon nostettiinkin lääkityksen määrä, muistaakseni ekalla kerralla Gonalin annostus oli 150 ja toisessa kierroksessa 225.

Eka hoito oli myös aika kivulias, ja olin kotonakin aika kipeänä, jouduinkin punktiosta seuraavana päivänä Naistenklinikalle koska nousi selittämätön kuume. Sen syy ei koskaan selvinnyt. Toiseen kierrokseen olin huolehtinut nesteytyksestä (muutakin kuin pelkkää vettä!), ja pyysin kaiken mahdollisen kivunlievitykseen, silloin selvisinkin tosi vähillä oireilla ja tein parin päivän päästä puutarhatöitä rauhalliseen tahtiin. Itse puktiopäivän nukuin kotiin päästyäni, sen verran tymäkkä kipulääkitys oli, mutta koin sen omalla kohdallani tarpeelliseksi.

Nyt on siis yksi tuoresiirrosta syntynyt lapsi ja kaksi alkiota pakkasessa.

Tsemppiä kaikille hoitoihin!

@Juliet92 ollaan HUSilla ja jostain ohjeista löysin, että viimeistään kuuden päivän sisään päivittävät tilanteen, eiköhän se siis viimeistään siirrossa/siirtoaamuna saada kuulla. Soittavat kuulemma sitten, jos alkioille käy huonosti, joten kaipa myös hiljaisuus lupaa hyvää, että vielä siellä joku on elossa.

Aivan niin kuin illililli sanoi: niin kauan kun ei tiedetä miten käy, oletetaan että hyvin. Taidan ottaa tuon mun mantraksi seuraavalle parille viikolle.
Hei, Husin hoidoissa olen saanut tiedot alkioista aina Omapolulle. Katsoitko sieltä? Erillistä soittoa tai muuta ilmoitusta ei ole tullut, mutta heti seuraavana päivänä on näkynyt tiedot hedelmöittyneistä ja siirtopäivänä blastoista.

Hei, Husin hoidoissa olen saanut tiedot alkioista aina Omapolulle. Katsoitko sieltä? Erillistä soittoa tai muuta ilmoitusta ei ole tullut, mutta heti seuraavana päivänä on näkynyt tiedot hedelmöittyneistä ja siirtopäivänä blastoista.
Oon katsonut omapolusta, maisasta, omakannasta. Ei ne kyllä ole voineet mennä ohi huomaamatta. 😅

Meillä on huomenna 2 viikkoa punktiosta, eikä olla saatu mitään tietoja meijän viljelyyn jääneistä alkioista 😅 joka päivä oon kattonu omakantaa joko sinne on tullu jotain, mutta eip. Taysissa siis näin.

täällä ollaan hieman edistytty, vihdoin ja viimein päättyi punktion jälkeinen välikierto menkkoihin, eli 42 päivää kesti kaikkiaan kierto. Eipä ole koskaan ennen ollut kierto näin pitkä 😅. Nyt jännitetään kovasti perjantain ultraa jossa katsotaan miltä limakalvo näyttää kp 7, jos on otollisen näköinen maaperä päästään mukaan ekaan siirtoon PAS, jos ei, noh en tiedä mitä sitten tapahtuu 🤷‍♀️, lisää tutkimuksia? Seuraava kierto lääkkeellisesti? Jännittää.

Huomenna ois toka seurantaultra ✌️ Jännittää onko tapahtunut kehitystä mihinkään suuntaan. Lähinnä huolettaa limakalvon tilanne et oisko ainakin sen maagisen 4 mm paksu, hope so..

Menopurista ei onneks oo tullu ihoon jälkiä, ja kun tarpeeks H I T A A S T I tuuttaa sitä ainetta ni ei ees kirvele.

Ja sit yks ihana juttu, johtunee oletettavasti just tuosta Menopurista, mut tänään ku pesin hiukset ni niitä irtohiuksia ei juurikaan lähtenyt 💕💃🏼 Eli lääkärin ennustus et hiustenlähdön pitäis rauhoittua Menopurin tultua kuvioihin piti paikkansa. Mut on tää ohentunut ihan liikaa tuon Synarelan takia 🙄 Pienet on mulla murheet, mut ihan jo ammatin puolesta stressaan mun ulkonäköä.. Toivottavasti raskaus tois takas mun leijonaharjan 😅

Jatkan omanapailua 🤭
Ultra käyty ja limakalvo oli muistaakseni 7,8 mm sekä kolmikerroksinen.
Munasoluja oli oikealla puolella huomattavasti enemmän, määriä en muista mut kaikkinensa yli 8 kpl yli 10 mm kokoisia, suurin oli 14 mm. Vasemmalla puolella sit vähemmän ja pienempiä.

Lääkäri oli toiveikas et tuosta ~8 kpl löytyisi hyvä määrä sit hedelmöitettäviä. Ja saattaahan niistä alle 10 mm kokoisistakin soluista muutama vielä innostua kasvamaan enemmän ✌️

Nestettä ei onneksi ollut yhtään vatsaonteloissa, en tiiä auttaako tässäkin vaiheessa elektrolyyttijauheen sekä muiden nesteiden tarkempi juominen tuohon, mut oon koittanut sitä myös tehostaa kypsytysvaiheessa.

Perjantaina seuraava ultra. Silloin näkee pistänkö Ovitrellen la- vai su-iltana, mut punktio on joko maanantaina taikka tiistaina, nyt jo jännittää ✨🍀

Jatkan omanapailua 🤭
Ultra käyty ja limakalvo oli muistaakseni 7,8 mm sekä kolmikerroksinen.
Munasoluja oli oikealla puolella huomattavasti enemmän, määriä en muista mut kaikkinensa yli 8 kpl yli 10 mm kokoisia, suurin oli 14 mm. Vasemmalla puolella sit vähemmän ja pienempiä.

Lääkäri oli toiveikas et tuosta ~8 kpl löytyisi hyvä määrä sit hedelmöitettäviä. Ja saattaahan niistä alle 10 mm kokoisistakin soluista muutama vielä innostua kasvamaan enemmän ✌️

Nestettä ei onneksi ollut yhtään vatsaonteloissa, en tiiä auttaako tässäkin vaiheessa elektrolyyttijauheen sekä muiden nesteiden tarkempi juominen tuohon, mut oon koittanut sitä myös tehostaa kypsytysvaiheessa.

Perjantaina seuraava ultra. Silloin näkee pistänkö Ovitrellen la- vai su-iltana, mut punktio on joko maanantaina taikka tiistaina, nyt jo jännittää ✨🍀
Mahtavalta vaikuttaa tässä vaiheessa! 🤗

@Kumma missä olittekaan hoidossa? On kyllä ikävää, ettei anneta mitään tietoa. Toki julkisella rajalliset resurssit. Yksityisellä lukemani perusteella ilmoittelevat melko tiuhaankin alkioiden tilanteesta.

@

Tervetuloa ja toivotan plussaa sinne!😍 millanen kokemus sulla Taysista? Meillä pitäs tammikuussa alkaa siellä Ivf. Oonko ymmärtänyt väärin vai tehdäänkö Taysissa nykyään jopa lauantaisin siirtoja vai oonko lukenu omiani?

Meidän molemmat kokemukset Taysista on olleet oikein hyvät. Lääkörit omaan lääkärimäiseen tyyliinsä mukavia. (Sori, jos täällä lääkäreitä😅) Eivät kummempia höpöttele, mutta vastaavat kyllä kysymyksiin tietämyksensä mukaan. Vähän liukuhihnafiilis ollut lääkäreitä tavatessa, mutta joka käynnillä tavataan myös hoitaja, jotka sit taas aivan ihania ja eivät pidä kiirettä. Musta tuntuu, että sillon ekalla hoitokerralla lääkäritkin olivat empaattisempia, mutta kai tää kun yksi lapsi on jo saatu, niin eivät enää niin. Tai sit ollaan oltu niin paljon rennommalla otteella itse liikkeellä, koska ei enää pelkoa jäädä kokonaan lapsettomaksi. Voimia teille kaikille, jotka ootte ekaa kertaa lapsettomuushoitojen äärellä. Se tunne mahdollisesti ikuisesti tyhjästö sylistä on musertava. 🧡

Ekalla hoitokierroksella lääkäri oli melkein aina eri. Tällä tokalla kerralla sattui kaikilla kerroilla sama, paitsi punktiossa ja siirrossa oli eri lääkärit. Ainoastaan yksi tuttu kasvo oli 3 vuoden takaa, eli vaihtuvuutta on ollut.

Ymmärtääkseni lauantaisin ei tehdä siirtoja, koska mulle sanottiin mahdollisiksi siirron päiviksi pe tai ma. Toivottavasti sulla (ja kaikilla) ajoittuu hyvin kierto. 😊

Takaisin