Kosmos
Sanaisen arkkunsa ammentaja
En pysty lainaamaan tota poistettua viestiä, mutta siis alkionsiirtoon voi varmasti mennä (jos esim ei sektion takia tarvitse odottaa, tai jos ei imetä) ennen kuin edellinen on vuoden. Meillä aloitettiin esikoisen jälkeen alkionsiirrot, kun imetyksen lopetuksesta oli 3 kuukautta polin ohjeen mukaan. Siinä sitten tuli tietenkin esikäynnin odottelua ja verikokeita yms, eka siirto oli kun esikoinen oli noin 1,5 vuotta. Meillä tuli lopulta 4 vuotta ikäeroa lapsille, opin kyllä että näitä asioita ei itse voi suunnitella. Kaksi keskenmenoa ja ekan icsin alkiot loppui (niitä siirrettiin 7 kpl). Uusi icsi ja eka siirto, josta saatiin sitten kuopus.Kiitos Nurppu. Olit nopea vastaamaan. Ehdin jo poistaakin alkuperäisen viestin kun jotenkin nolotti nämä ajatukset.
Laitoin reaktioksi hauska koska ajattelin tilannetta, jossa yhdeksän lapsen äiti menee kymmenenteen PASiin.
Niinpä se varmaan on, ettei ne kaikki kiinnity, jos tulee vaikka 10 alkiota. Luultavasti huoleni että alkioita jäisi yli, on turha. Mutta kukaan ei voi luvata sitä.
Tiedän yhden perheen, jotka ovat saaneet neljä lasta yhdestä ivf-kierroksesta. Vau. Varmaan tosi harvinaista kyllä.
Lisäys: Ja toivon, ettei nämä minun pohdinnat loukkaa ketään tai muuten aiheuta pahaa mieltä. En aio kenellekään tuputtaa omia näkemyksiäni mutta omalle kohdalle olen miettinyt ja pelännyt tällaista.
Nythän meillä on taas tilanne että alkioita on 9 kpl pakkasessa (7 blastoa ja 2 kaksipäiväistä) :'D Mä olen 32v ihan kohta, haluaisin kokeilla saataisko noista vielä yksi lapsi. Olen saanut jo kaiken mitä olen toivonut ja enemmänkin, siksi tunnen vähän huonoa omaatuntoa että toivon vielä yhtä. Pelkään myös että laitan itseni uudestaan siihen turhien alkionsiirtojen ja kauheiden keskenmenojen limboon, ja meidän alkiot loppuu siinä. Siksi yritän ajatella (jos yritykseen vielä lähdetään) että tulee jos niin on tarkoitettu.. Etten pettyisi kovin. No tietysti pettyisin kuitenkin Haluan olla myös töissä sitten jos siirtoja tehdään, jotta en mieti päätäni puhki siihen liittyviä asioita kotona. Esikoisen kanssa olin kotona kun kuopusta tehtiin, se oli raskasta.