Sulla on ollu eka ultra jo aika aikasin! Kyllä ne pallerot sieltä vielä ehtii kasvamaan ja toivottavasti nyt saavat kunnon boostin.Meillä alkoi tosiaan viikko sitten eka IVF-kierto lyhyellä kaavalla ja tänään oli eka ultrakäynti (kp6)...
"Laiskanpuoleisesti" on lähteny follit kasvuun, joten nostettiin gonal-f 175 -> 250. Keskiviikkona (kp8) aloitetaan fyremadel-jarrupistokset ja perjantaina (kp10) uusi ultrakäynti.
Tänään ei sanottu ultrassa follien määristä mitään. Isoin folli oli alle 10mm ja kovasti joutui lääkäri etsimään vasenta munasarjaa suolenmutkan takaa.
Ensikäynnillä n. 1kk sitten ultrasivat ja silloin puhuivat jotain, että kummallakin puolella olis n.9 follia jotenki tuloillaan. Jotain sen suuntaista mutisivat nytkin, mutta en sitten saanut kunnolla selvää. Odottelen kiltisti perjantain tilannetta.![]()
Mä taisin aloittaa pistot pari päivää sua aikasemmin ja mulla on ultra tosiaan vasta huomenna. Toivottavasti lääkäri tietää mitä se tekee, mutta eiköhän. Pistoksia siinä vaiheessa takana jo se 8 päivää ja eilen meni eka jarru. Ainakin vatsassa tuntuu että jotain ekstraa siellä on.
Mäkin oon ollut aika avoin, en nyt kaikille kertonut, mutta aika monelle. Tähän asti oon myös ollut sen suhteen tyytyväinen. Jonotteluaikana on ollut tosi hyvä, kun saa tukea. Nyt kun alkaa tapahtua en kans tiedä miten oma pää kestää kertoa pettymyksiä eteenpäin, mutta äitille ainakin jo sanoin suoraan että ei tarvi kysellä, kerron jos on kerrottavaa.Miten paljon olette kertoneet lapsettomuudesta ja hoidoista lähipiirille? Me ollaan oltu aika avoimia ja hyvä niin, on apua kun voidaan kertoa aiheesta ja löytyy myös pareja joilla sama tilanne ja siitä vertaistukea.
Nyt kuitenkin huomaan että haen omia rajoja, ja esim testauspäivän kyselyyn tms suhtaudun varauksella kun en halua ihan kaikkea koko ajan tiedottaa vaan pitää meidän omana tietona. Hyvä olisi varmaan sanoa suoraan että
kerrotaan sitten kun on kerrottavaa? Nämä on kovin henkilökohtaisia juttuja ja tapauskohtaisesti ihmiset suhtautuu eri tavoin asiaan.
...noh mitään en sen eteen voi tehdä, joten turha kai sitäkään on liikaa murehtia.
Mun munikset ja just yhden pintaan oleva AMH ei kyllä saa varmaan mitään aikaiseksi... Nyt kauhistuttaa enemmän...